Παρά τα
αυστηρά περιοριστικά μέτρα και την απαγόρευση συγκεντρώσεων στο πλαίσιο της μη
περαιτέρω διάδοσης του ιού, μέλη του ΠΑΜΕ, της ΑΔΕΔΥ και της εξωκοινοβουλευτικής
Αριστεράς πραγματοποίησαν κανονικά διαδήλωση, σαν να μην υπάρχει πανδημία.
Τι κι αν οι απλοί πολίτες τιμωρούνται
με πρόστιμο 300 ευρώ σε περίπτωση που βγουν από το σπίτι τους (καί οι ιερείς πολλαπλάσιο για άνοιγμα του Ναού!)χωρίς να στείλουν
το απαιτούμενο γραπτό μήνυμα στο 13033, οι συνδικαλιστές φαίνεται πως
απολαμβάνουν την προνομιακή μεταχείριση των Αρχών.
Την επιστημονική και θεολογική του
άποψη για τα διαδραματιζόμενα και την ρέουσα εκκλησιαστική επικαιρότητα,
σε σχέση με την απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου για
αναγνώριση του «Αυτοκέφαλου της Ουκρανικής Εκκλησίας», κλήθηκε να
καταθέσει στην εκπομπή «Πρωτοσέλιδο» με τον δημοσιογράφο Ανδρέα
Δημητρόπουλο, ο Πρόεδρος του Τμήματος Θεολογίας του Πανεπιστημίου
Λευκωσίας, τ. Κοσμήτορας και Πρόεδρος της Θεολογικής Σχολής του
Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κ. Χρήστος Οικονόμου.
Ο κ. Οικονόμου επεσήμανε ότι η απόφαση
της Ιεράς Συνόδου εμπεριέχει μια αντιφατικότητα σε σχέση με τις
προηγούμενες, επί τούτου, ομόφωνες αποφάσεις για το Ουκρανικό Ζήτημα.
Ο κ. Καθηγητής υπογράμμισε ότι με την
απόφαση της 18ης Φεβρουαρίου 2019 τέθηκαν συγκεκριμένα ερωτήματα, τα
οποία δεν ήρθησαν, αλλά και δεν απαντήθηκαν από την χθεσινή απόφαση της
Ιεράς Συνόδου.
Σκάνδαλο μεγάλων διαστάσεων….Το forbes αναφέρει πως ούτε λίγο ούτε πολύ οι Moderna, Pfizer, AstraZeneca και Johnson & Johnson που είναι οι κορυφαίοι υποψήφιοι για την ολοκλήρωση ενός εμβολίου Covid-19 που ενδέχεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες έχουν κάνει τα πάντα για να πάρουν το οk μην αντιμετωπίζοντας τη ρίζα του κακού. Θέλουν να σπρώξουν εμβόλια στην αγορά που όμως δεν θα αποτρέπουν την μόλυνση από covid19 αλλά μόνο θα επενεργούν ευεργετικά σ΄έναν ήπιο συμπτωματικό και θ΄απαλοίφουν συμπτώματα κοινού κρυολογήματος. Αυτές οι εταιρείες έχουν δημοσιεύσει τα πρωτόκολλα δοκιμών εμβολίων.Αλλά όπως λέει το άρθρο θέλουν μια σίγουρη επιτυχία μια εξασφάλιση της έγκρισης και παρουσιάζουν μηδαμινές επιτυχίες ως επιτυχίες μόνο και μόνο για να περάσουν..
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ: Ο πλούσιος νέος της σημερινής ευαγγελικής περικοπής είχε μεγάλα πνευματικά ενδιαφέροντα και μεταφυσικές αναζητήσεις. Εμφανίζεται ως νοσταλγός της χαράς του παραδείσου. Παρ΄ότι νέος και πλούσιος, με σπουδαία, προφανώς, κοινωνικὴ θέση, επιθυμούσε πολὺ, συναντώντας τον Κύριο, να Τον ρωτήσει για την αιώνια ζωή. Έτσι, με ειλικρινὲς ενδιαφέρον Τον ρώτησε: “Διδάσκαλε αγαθέ, τι ποιήσας ζωὴν αιώνιον κληρονομήσω;”· τι να κάνω γιὰ νὰ κληρονομήσω την αιώνια ζωή;
«Καὶἰδοὺ εἷς προσελθὼν εἶπεν αὐτῷ·
διδάσκαλε ἀγαθέ, τί ἀγαθὸν ποιήσω ἵνα ἔχω ζωὴν αἰώνιον;(:Και
ιδού Τον πλησίασε κάποιος και Του είπε: “Διδάσκαλε
αγαθέ, τι καλό να κάνω για να κληρονομήσω την αιώνια ζωή;’’)»[Ματθ.19,16]
Ορισμένοι
κατηγορούν τον νέο αυτόν ως ύπουλο και πονηρό με τη σκέψη ότι πλησίασε τον
Ιησού με σκοπό να Τον πειράξει· εγώ όμως
δεν θα μπορούσα να αρνηθώ ότι ήταν
φιλάργυρος και δούλος των χρημάτων, επειδή και ο Χριστός τον έλεγξε ως
άνθρωπο αυτού του είδους, ύπουλο όμως δεν
θα μπορούσα να τον ονομάσω με κανένα τρόπο, και διότι δεν είναι ασφαλές το να επιχειρεί κανείς να κρίνει τα άγνωστα πράγματα
και ιδίως όταν πρόκειται για κατηγορίες, και για τον πρόσθετο λόγο ότι ο
ευαγγελιστής Μάρκος έχει αναιρέσει αυτήν την υποψία· καθόσον λέγει ότι «Καὶἐκπορευομένου
αὐτοῦ εἰς ὁδὸν προσδραμὼν εἷς καὶ
γονυπετήσας αὐτὸν ἐπηρώτααὐτόν(:και ενώ έβγαινε ο Ιησούς από το σπίτι στο
δρόμο, έτρεξε κοντά Του ένας
άνθρωπος και αφού γονάτισε μπροστά Του,
Τού έθετε ερωτήσεις)»[Μάρκ.10,17] και ότι «ὁ δὲἸησοῦς ἐμβλέψας αὐτῷἠγάπησεν αὐτὸν(:ο Ιησούς τότε τον κοίταξε με πολλή αγάπη
και ενδιαφέρον και τον συμπάθησε)»[Μάρκ.10,21].
ΠΟΥ
ΕΠΙΘΥΜΟΥΣΕ ΝΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ[Ματθ.19,16-26]
«Καὶἰδοὺ εἷς προσελθὼν εἶπεν αὐτῷ·
διδάσκαλε ἀγαθέ, τί ἀγαθὸν ποιήσω ἵνα ἔχω ζωὴν αἰώνιον;(:Και
ιδού Τον πλησίασε κάποιος και Του είπε: “Διδάσκαλε
αγαθέ, τι καλό να κάνω για να κληρονομήσω την αιώνια ζωή;’’)»[Ματθ.19,16]
«Παρακαλῶ οὖν ὑμᾶς ἐγὼὁ δέσμιος ἐν κυρίῳἀξίως περιπατῆσαι τῆς κλήσεως ἧς ἐκλήθητε, μετὰ πάσης ταπεινοφροσύνης καὶ πραΰτητος, μετὰ μακροθυμίας, ἀνεχόμενοι ἀλλήλων ἐν ἀγάπῃ, σπουδάζοντες τηρεῖν τὴν ἑνότητα τοῦ πνεύματος ἐν τῷ συνδέσμῳ τῆς εἰρήνης(:Σύμφωνα λοιπόν με αυτά που σας έγραψα προηγουμένως, σας παρακαλώ εγώ που είμαι φυλακισμένος για το όνομα του Κυρίου, να πορευτείτε και να ζήσετε με τρόπο άξιο της υψηλής κλήσεως που σας έκανε ο Θεός. Σας παρακαλώ λοιπόν να ζείτε με κάθε ταπεινοφροσύνη και πραότητα, με μακροθυμία και υπομονή. Να ανέχεστε με αγάπη ο ένας τα ελαττώματα του άλλου. Και να καταβάλλετε κάθε προσπάθεια προκειμένου να διατηρείτε τη μεταξύ σας ενότηταμε την οποία σας ένωσε το Άγιο Πνεύμα, χρησιμοποιώντας ως σύνδεσμο την ειρήνη, η οποία θα σας δένει όλους μαζί σε ένα)».
Το συγκεκριμένο θέμα άπτεται της δογματικής διδασκαλίας, δηλαδή του πυρήνα της ιεροσύνης του κ. Επιφανίου που δεν αναγνώρισε κανένα μέλος της Συνόδου τον προηγούμενο Φεβρουαρίο και Σεπτέμβριο».
Την σημερινή απόφαση της Ιεράς Συνόδου σχολίασε ο Καθηγητής του Τμήματος Θεολογίας Πανεπιστημίου Λευκωσίας Χρήστος Οικονόμου τέως πρόεδρος και Κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης, σημειώνοντας πως βαθαίνει το σχίσμα στην Εκκλησία της Κύπρου με την τοποθέτηση των ιεραρχών στο θέμα της αναγνώρισης της Αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας της Ουκρανίας, όπου 10 τάχθηκαν υπέρ και 7 κατά.
Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ ο κ. Οικονόμου ανέφερε ότι διαπιστώνει πως βαθαίνει το σχίσμα στην Εκκλησία της Κύπρου. «Δέκα ψήφισαν υπέρ, επτά ψήφισαν κατά» ανέφερε, εκτιμώντας παράλληλα πως αυτό αποτελεί «παραβίαση της αρχιερατικής τους συνειδήσεως, για τον λόγο ότι παραβιάστηκαν οι δύο ομόφωνες αποφάσεις Φεβρουαρίου και Σεπτεμβρίου από τους 10, χωρίς να υπάρχει η παραμικρή αλλαγή των δεδομένων, από τότε» που έχει παρθεί η ομόφωνη απόφαση της 18ης Φεβρουαρίου 2019.
Αφού συμφωνήσαμε (αν συμφωνήσαμε) στο προηγούμενο Καφενείο ότι «άλλα ταλεγόμενα κι άλλα
τα βλεπόμενα» κι επειδή ακόμη και «τα φαινόμενα απατούν», είναι
χρήσιμο να θυμόμαστε, όταν είμαστε στα σταυροδρόμια της αμφιβολίας ή στον φαρδύ
δρόμο της βεβαιότητάς μας, τον σημερινό τίτλο που χρησιμοποιούσαν στα
επιχειρήματά τους οι ρήτορες στην αρχαία εκκλησία του δήμου και οι καφετζήδες
στα αρχαία καφενεία τους…
Σήμερα, βέβαια, τόσον οι ρήτορες όσον και οι καφετζήδες, αντικαταστήσαμε
την αμφιβολία με την απόλυτη σιγουριά σε ό,τι λέμε και για ό,τι κάνουμε. Παραβλέπουμε
έτσι, ότι η αμφισβήτηση είναι η αρχική αιτία και κινητήρια δύναμη της προόδου.
Αυτό δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση ότι δεν υπάρχουν και πράγματα σταθερά στη
ζωή μας, στη γνώση μας, στην εμπειρία μας, στην πίστη μας… Δεν χρειάζεται να
ξαναανακαλύπτουμε τα ανακαλυφθέντα ή αποκαλυφθέντα…
Επομένως και ό,τι διαβάζετε στο Καφενείο «ενδέχεται και άλλως έχειν»… Εκτός
του Αριστοτέλη (που δεν ήταν καφετζής) σας το λέει κι ο καφετζής…
ΠΡΟΤΑΣΗ
ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΕΝΟΨΕΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΤΟΥ “LOCKDOWN II”
ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΙΑΣ ΤΡΙΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΠΙΟ ΒΑΡΒΑΡΟ
“LOCKDOWN III
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΕΝΟΨΕΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΤΟΥ “LOCKDOWN II” ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΙΑΣ ΤΡΙΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΠΙΟ ΒΑΡΒΑΡΟ “LOCKDOWN III