IV. ΤΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ «ΠΑΥΣΙΛΥΠΟ» ΚΑΤΑ ΤΗΣ «ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΓΑΓΓΡΑΙΝΑΣ» ΚΑΙ Η ΑΠΟΦΥΓΗ «ΝΟΜΙΚΟΥ ΧΕΙΡΟΥΡΓΕΙΟΥ»
V. ΜΙΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ: ΟΧΙ ΣΤΗΝ «ΑΡΙΘΜΟΧΡΗΣΙΑ», ΑΔΙΑΦΟΡΗ Η «ΑΡΙΘΜΟΛΗΨΙΑ»
Ι. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ
Το παρόν κείμενο γράφτηκε, διότι πλέον ο κόμπος έφθασε στο χτένι, αφού δεκάδες πολίτες μας ρωτούν καθημερινά, είτε γραπτώς είτε προφορικώς, αν πρέπει να ακολουθήσουν την λύση του εξωδίκου για τον Προσωπικό Αριθμό, ώστε να είναι νομικώς καλυμμένοι σε σχέση με την καταγραφή της ρητής άρνησης λήψης και χρήσης του.
ΙΙ. H ΦΑΕΙΝΗ ΙΔΕΑ ΤΟΥ ΕΞΩΔΙΚΟΥ
Πράγματι, κάποιοι συνάδελφοι από τον δικηγορικό χώρο είχαν την φαεινή ιδέα να συντάξουν ένα υπόδειγμα εξωδίκου, καλώντας κάθε πολίτη που είναι αντίθετος με την έκδοση του Προσωπικού Αριθμού (βλ. άρ. 11 και 11α του Ν. 4727/2020) να το συμπληρώσει και να το υπογράψει, ακολούθως δε, να το επιδώσει μέσω δικαστικού επιμελητή στον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης και στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα!
43 ολόκληρα πριν είχε μιλήσει ο Άγιος Πορφύριος (+2-12-1991 μ.Χ.) για τον προσωπικό αριθμό (επί λέξη) και την νέα ηλεκτρονική ταυτότητα - κάρτα του πολίτη, που υλοποιούνται στις μέρες μας!
ΤΑ ΕΙΧΕ ΔΕΙ ΤΟ 1982
Ένας από τους μεγαλύτερους Αγίους όλων των εποχών, με συνταρακτικά και πρωτόγνωρα χαρίσματα της Θείας Χάριτος, είχε δει από το 1982 τους τελικούς σκοπούς που κρύβονται πίσω από τον προσωπικό αριθμό και την ηλεκτρονική ταυτότητα, δηλαδή την κάρτα με το τσιπ και τον μοναδικό προσωπικό "αριθμό πρόσβασης κάρτας - CAN", που με κυβερνητική απόφαση θα μπορεί να μετατραπεί άμεσα σε "Κάρτα του Πολίτη", ώστε με αυτήν να συναλλάσεται κανείς με τους πάντες και τα πάντα, αντί ΑΦΜ, AMKA και άλλων!
Την Παρασκευή, 26 Σεπτεμβρίου 2025, στην «φιλανθρωπική συναυλία» της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς που έγινε στο Βεάκειο Θέατρο, ο τοπικός Μητροπολίτης τίμησε τον ηθοποιό Νικήτα Τσακίρογλου, για τον ρόλο του Αγίου Αρσενίου του Καππαδόκου στην ταινία Άγιος Παϊσιος, από τα Φάρασα στον ουρανό.
Ο Νικήτας Τσακίρογλου έχει τιμηθεί στο παρελθόν από το Τεκτονικό Ίδρυμα και την Μεγάλη Στοά της Ελλάδος. Είχε δηλώσει τότε ότι «πρέπει να σας πω ότι στην Θεσσαλονίκη που υπήρξα καλλιτεχνικός διευθυντής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, επισκεπτόμουν συχνά την Στοά και έβλεπα και συναντούσα φίλους και ανθρώπους που επιτελούσανε το θεάρεστο έργο στην πόλη της Θεσσαλονίκης»!
Παίζει το παιχνίδι του οικουμενισμού & της παγκοσμιοποίησης. Συλλειτουργεί με σχισματικούς και παραδίδει την Εκκλησία μας στους Οικουμενιστές!!
” Ο Πατριάρχης και το “Νόμπελ της Οικουμένης”: 1,4 εκατομμύρια λόγοι για να σωπάσει η Ορθοδοξία “
Στις 24 Σεπτεμβρίου 2025, στη Νέα Υόρκη, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος παρέλαβε με δόξες και τιμές το περιβόητο Templeton Prize — και μαζί του το καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό του 1,4 εκατομμυρίων δολαρίων. Επισήμως, η βράβευση έγινε για την «περιβαλλοντική του δράση» και την ικανότητά του να «γεφυρώνει επιστήμη και θρησκεία». Στην πράξη, όμως, το μόνο που γέφυρα χτίστηκε ήταν ανάμεσα στο ταμείο του Templeton Foundation και στην εικόνα μιας Εκκλησίας που παραδίδεται αμαχητί στον οικουμενισμό.
Γέροντας Ιερόθεος Κοκονός – Ο ταπεινός λευΐτης, ο παππούλης με το φωτεινό βλέμμα
Με δάκρυα και κατανυκτική συγκίνηση η Φλώρινα αποχαιρέτησε τον Αρχιμανδρίτη Ιερόθεο Κοκονό, πνευματικό τέκνο και άξιο συνεχιστή του μακαριστού Γέροντα Αυγουστίνου Καντιώτη. Ταπεινός, πράος και ακάματος εργάτης του Ευαγγελίου, υπήρξε σκευοφύλακας της πίστης και των παραδόσεων, αφήνοντας ανεξίτηλο αποτύπωμα με το ποιμαντικό του έργο, την ανιδιοτελή αγάπη του και τα «έξι κλειδιά του Παραδείσου» που παρέδωσε στα πνευματικά του παιδιά. Ένας Άγιος ακόμη, όπως τον αποκάλεσαν οι πιστοί, αναπαύεται πια δίπλα στον Γέροντα Αυγουστίνο, τον οποίο υπηρέτησε με ταπείνωση σε όλη του τη ζωή
Σε ατμόσφαιρα βαθιάς συγκίνησης και κατανύξεως τελέστηκε το Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2025, στην Ιερά Μονή Αγίου Αυγουστίνου Φλώρινας, η Εξόδιος Ακολουθία του μακαριστού Ιερομονάχου και Γέροντος της Μονής, Αρχιμανδρίτου Ιεροθέου Κοκονού. Σήμερα το πρωί πραγματοποιήθηκε η κηδεία, ενώ προηγήθηκε αγρυπνία στη μνήμη του, με πλήθος ευσεβών να συμπροσεύχονται για την ανάπαυση της ψυχής του.
Συνήλθε την Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2025 σε τακτική συνεδρίαση το δικαστήριο για την ποινική υπόθεση του Μητροπολίτη Μπάντσεν κ. Λογγίνου της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, κατά τη διάρκεια της οποίας ο τελευταίος παρουσίασε υπερτασική κρίση, που οδήγησε σε διακοπή της συνεδριάσεως.
Μετά τη συνεδρίαση ο Μητροπολίτης Λογγίνος μιλώντας έξω από το κτίριο του δικαστηρίου, μπροστά σε εκατοντάδες πιστούς, οι οποίοι προσήλθαν να τον υποστηρίξουν.
Για άλλη μια φορά διαμαρτυρήθηκε κατά των θρησκευτικών διωγμών στην Ουκρανία και απευθύνθηκε στην ουκρανική κυβέρνηση, η οποία ενέκρινε και εφαρμόζει τον υπ’αριθμ. 3894 νόμο περί έμπρακτης απαγορεύσεως της Ουκρανικής Εκκλησίας:
Η έννοια του «εγκεφαλικού θανάτου» έχει προκαλέσει έντονες συζητήσεις, καθώς φαίνεται ότι εισήχθη κυρίως για να διευκολύνει τη συλλογή οργάνων για μεταμοσχεύσεις. Με την απλή επαναδιατύπωση ότι τα άτομα με σοβαρούς εγκεφαλικούς τραυματισμούς θεωρούνται ήδη νεκρά, παρακάμπτεται ο κανόνας του «νεκρού δότη», χωρίς ωστόσο να αλλάζει η πραγματικότητα: η αλλαγή ενός ορισμού δεν μεταβάλλει την ουσία της ζωής.
Η εγκύκλιος της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της 6ης Ιουνίου 2013 ( Αριθμός Πρωτ. 2350),την οποία επικαιροποίησε η περυσινή ΔΙΣ της 168ης Συνοδικής περιόδου,ρυθμίζει «ζητήματα κανονικής και λειτουργικής τάξεως» και λεπτομέρειες αμφίεσης Μητροπολιτών και Επισκόπων.
Είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της νοοτροπίας που εδώ και χρόνια βαραίνει την Εκκλησία της Ελλάδος.
Σας συγχαίρω θερμά για την υπέροχη συλλογιστική σας που αποπνέει το ορθόδοξο χριστιανικό φρόνημα και όχι την κοσμική- δαιμονική δυσωδία που απεργάζεται την απώλεια ψυχών υπέρ ων Χριστός απέθανε!
Έχει παραγίνει με αυτήν την άθλια μόδα της χρησιμοποίησης κοσμικοφρόνων καλλιτεχνών των οποίων τα τραγούδια κάθε αλλά παρά αποπνέουν «Χριστού ευωδία», από την πλευρά ενίων μητροπόλεων και ενοριών με σκοπό τη διοργάνωση συναυλιών για φιλανθρωπικούς λόγους.
Ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα και αυτό το γνωρίζουν οι προαναφερθέντες. Και παρόλα αυτά, εδώ και κάποια χρόνια, παρακάμπτοντας την πνευματική βλάβη του ποιμνίου τους, την οποία συνεπάγεται η διοργάνωση κοσμικού τύπου συναυλιών και συναφών εκδηλώσεων, και παταθεωρώντας το δεινό σκανδαλισμό της ορθοφρονούσης μερίδας του εκκλησιαστικού πληρώματος, προβαίνουν στη διοργάνωση των εν θέματι εκδηλώσεων.
Δυστυχώς, κάποιοι χριστιανοί, με χαλαρά εν προκειμένω αξιολογικά κριτήρια, που δεν θεωρούν επιλήψιμη από χριστιανικής πλευράς της διοργάνωση από την πλευρά μητροπόλεων και ενοριών τέτοιου είδους εκδηλώσεων όπως και τη συμμετοχή τους σε αυτές, όταν βλέπουν το δεσπότη ή τον παπά να πρωτοστατούν σε αυτές, παγιώνονται στην πλάνη τους, με κατάδηλες σωτηριολογικές συνέπειες για τους ίδιους.
Τα παιδιά των Εκπαιδευτηρίων της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς υποδέχθηκαν σήμερα Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου το Θοδωρή Φέρρη προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι τελευταίες πρόβες με τη χορωδία των εκπαιδευτηρίων της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς και να ρυθμιστούν οι λεπτομέρειες για την φιλανθρωπική εκδήλωση
Αν ο απόστολος Παύλος μιλάη για επηρεσμούς από «κακές ομιλίες» για τους «νεόφυτους» στην Εκκλησία, πολύ περισσότερο αυτό ισχύει για τα παιδιά, τους νεόφυτους στην ζωή.
Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, μιλώντας για την αγωγή τών παιδιών επισημαίνει: «Αν τα παιδιά ανατραφούν με καλές συνήθειες, δύσκολα αλλάζουν συμπεριφορά όταν μεγαλώσουν. [...] Ο απόστολος Παύλος αναφέρει μια παροιμία, που την έχει δανειστή από τον ποιητή Μένανδρο: “Φθείρουσιν ήθη χρηστά ομιλίαι κακαί».
Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος στην συνέχεια επισημαίνει ότι αυτό συμβαίνει στα παιδιά, όταν από μικρά στερούνται την χριστιανική αγωγή. Λόγω αυτής τής στέρησης, δεν έχουν δύναμη να αντισταθούν στους επηρεασμούς τών κακών συναναστροφών.
ΑΙΣΧΟΣ, ΑΙΣΧΟΣ,ΑΙΣΧΟΣ! ΕΙΝΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΑΥΤΟ ΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ ΜΙΑΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ;
ΤΙ ΚΑΤΑΝΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ;
Ο ΔΑΙΜΟΝΑΣ ΤΗΣ ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΣΗΣ ΚΑΛΑ ΤΑ ΕΧΕΙ ΙΣΟΠΕΔΩΣΕΙ ΟΛΑ;
ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΠΕΛΕΞΑΝ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΕΙ;
ΜΠΗΚΑ ΑΠΟ ΠΕΡΙΕΡΓΕΙΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ ΠΟΥ ΕΜΠΝΕΕΙ ΤΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΚΑΙ ΠΟΥ ΘΕΩΡΗΣΕ Ο ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ. ΚΑΙ ΕΙΔΑ ΟΤΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΠΟΥ ΕΡΜΗΝΕΥΣΕ ΕΙΧΕ ΤΙΤΛΟ "ΤΑ ΑΜΑΡΤΩΛΑ ΣΟΥ ΜΑΤΙΑ"....
ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΤΑΝΙΣΗ ΠΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Ο ΦΕΡΡΗΣ....
Ο νυν αρχιεπίσκοπος είναι κατ εξοχήν "βολικός" για το σύστημα.... Έχει φοιτήσει με επιτυχία στην "ενδοτική" σχολή του επαράτου σεραφειμισμού, της λαίλαπας αυτής που ενέσκηψε στην εκκλησιαστική ζωή από τον Ιανουάριο του 1974, κατά τη διάρκεια της οποίας η αντίχριστη Πολιτεία προέβη σε μια νομοθετική επιδρομή σε βάρος των ηθικών και πνευματικών αξιών του Έθνους αντιδράσεως και αντιστάσεως μη ούσης από την πλευρά της τότε εκκλησιαστικής " ηγεσίας", μάλλον ουράς...
Τι άλλο να περιμένει κανείς από τη γνωστή και μη εξαιρετέα φυλλάδα που λυμαίνεται από ετών, ως δημοσιογραφική συνέχεια της απαισίας μνήμης φυλλάδας που έφερε το «βαρύγδουπο» τίτλο «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ», την ελληνική δημοσιογραφία;
Τόσο η πρώτη όσο και η τελευταία δεν έπαυσαν ποτέ να εγχέουν το αντιχριστιανικό, αντιεκκλησιαστικό, εθνομηδενιστικό και woke δηλητήριό της στα σπλάχνα της νεοελληνικής κοινής γνώμης, διαστρεβλώνοντας την αλήθεια και παρουσιάζοντας το άσπρο μαύρο και το μαύρο άσπρο…
Η σημερινή Κυριακή, αγαπητοί μου αδελφοί, είναι η πρώτη Κυριακή του Λουκά και το μεν αποστολικό ανάγνωσμα είναι μια περικοπή από την Β΄ προς Κορινθίους επιστολή του αποστόλου Παύλου, το δε ευαγγελικό μια περικοπή από το 5ο κεφάλαιο του κατά Λουκάν Ευαγγελίου. Η περικοπή αυτή αναφέρεται στην εκλογή και κλήση των πρώτων μαθητών, του Ανδρέου και Πέτρου, και του Ιακώβου και Ιωάννου, που έγινε εκεί στην παραλία της λίμνης της Γενισαρέτ, κατά την αρχή της δημοσίας δράσεως του Κυρίου.
[εκφωνήθηκε
στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 25-9-1994] [Β306]
Ήδη εισερχόμεθα, αγαπητοί μου, εις την ευαγγελικήν περίοδο του Λουκά.
Τελείωσε του Ματθαίου και εισερχόμεθα, όπως σας είπα, στην ευαγγελικήν περίοδο
του Λουκά. Εφεξής τα ευαγγελικά αναγνώσματα θα λαμβάνονται από τον Ευαγγελιστήν
Λουκάν. Γι’ αυτό και η Εκκλησία μας θέτει στην πρώτη Κυριακή του Λουκά, σήμερα,
περικοπή που αναφέρεται εις την αρχή του κηρύγματος του Ιησού.
σχετικά με την ευαγγελική περικοπή της Κυριακής Α΄ Λουκά με θέμα:
«ΚΑΝΕ ΑΡΧΗ»
[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 23-9-1990] Β239
Η Εκκλησία μας, αγαπητοί μου, την πρώτη Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού, κάνει αρχή ευαγγελικών περικοπών από το κατά Λουκάν Ευαγγέλιο. Αλλά και το περιεχόμενο της ευαγγελικής περικοπής σήμερα αναφέρεται στην αρχή του δημοσίου έργου του Κυρίου μας και την εκλογή των πρώτων μαθητών Του. Γι' αυτό και εμείς σαν θέμα σήμερα να έχουμε τη σημασία ενός ξεκινήματος σε οποιοδήποτε τομέα της ζωής μας. Και μάλιστα ιδιαίτατα στον τομέα της σωτηρίας μας.
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ
ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
«Ὁ Θεὸς ὁ εἰπών, ἐκ σκότους φῶς λάμψαι, ὃς ἔλαμψεν ἐν ταῖς καρδίαις ἡμῶν(:Και κηρύττουμε αποκλειστικά και μόνο για τη
δόξα του Χριστού, διότι ο Θεός, ο οποίος στη δημιουργία του κόσμου διέταξε από
το σκοτάδι να λάμψει το φως, Αυτός και τώρα έλαμψε στις καρδιές μας)»[Β΄Κορ.4,6].
σχετικά με την ευαγγελική περικοπή της Κυριακής Α΄ Λουκά με θέμα:
«ΟΙ
ΠΟΝΗΡΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ»
[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή
Κομνηνείου Λαρίσης στις 24-9-1989] [Β223]
Ο Απόστολος Παύλος, αγαπητοί μου, γράφει στην
Β΄ του προς Τιμόθεον επιστολή του που ακούσαμε σήμερα, από την Ρώμη, κάπου στα
66-67 μ.Χ. φυσικά. Είναι η τελευταία του επιστολή. Και θεωρείται το κύκνειον
άσμα του, γιατί ο Απόστολος Παύλος μετά εμαρτύρησε στη Ρώμη, την ιδίαν
χρονολογία, δηλαδή το 67 με 68.
Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
«Περιπατῶν δὲ παρὰ τὴν θάλασσαν τῆς Γαλιλαίας εἶδε δύο ἀδελφούς, Σίμωνα τὸν λεγόμενον Πέτρον καὶἈνδρέαν τὸν ἀδελφόν αὐτοῦ, βάλλοντας ἀμφίβληστρον εἰς τὴν θάλασσαν· ἦσαν γὰρ ἁλιεῖς.καὶ λέγει αὐτοῖς· δεῦτε ὀπίσω μου καὶ ποιήσω ὑμᾶς ἁλιεῖς ἀνθρώπων. οἱ δὲ εὐθέως ἀφέντες τὰ δίκτυα ἠκολούθησαν αὐτῷ(:Και ενώ περπατούσε κοντά στη θάλασσα της Γαλιλαίας, είδε δυο αδελφούς, τον Σίμωνα, τον οποίο κατόπιν ονόμασε Πέτρο, και τον Ανδρέα τον αδελφό του, οι οποίοι έριχναν δίχτυα στη θάλασσα, διότι ήταν ψαράδες. Και τους λέει: ‘’Ακολουθήστε με, και θα σας κάνω ικανούς να ψαρεύετε αντί για ψάρια ανθρώπους. Αυτούς θα ελκύετε στη βασιλεία των ουρανών με τα πνευματικά δίχτυα του κηρύγματος’’. Και αυτοί αμέσως άφησαν τα δίχτυά τους και Τον ακολούθησαν)»[Ματθ.4,18-20].
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ: ΜΕ ΡΩΤΑΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ. ΑΠΑΝΤΩ.
Ο Ιωάννης Καποδίστριας προς τον Βρετανό υφυπουργό Άμυνας και Αποικιών Robert Wilmot-Horton, Παρίσι, 3 Οκτωβρίου 1827
Με ρωτάτε ποια θα έπρεπε να είναι τα γεωγραφικά σύνορα της Ελλάδος.
Σας απαντώ. Τα σύνορα της Ελλάδος εδώ και τέσσερις αιώνες, από την πτώση της βυζαντινής αυτοκρατορίας, έχουν οροθετηθεί από ακλόνητα δικαιώματα, τα οποία ούτε ο χρόνος, ούτε οι ανυπολόγιστες συμφορές από τους Τούρκους, ούτε η πολεμική κατάκτηση κατόρθωσαν ποτέ να παραγράψουν.
Χαράχθηκαν δε αυτα τα σύνορα από το 1821 από το αίμα το ελληνικό, που χύθηκε στις σφαγές των Κυδωνιών, της Κύπρου, της Χίου, της Κρήτης, των Ψαρών, του Μεσολογγίου και στις πολυάριθμες ναυμαχίες και πεζομαχίες, στις οποίες δοξάστηκε τούτο το Έθνος…
Τα πραγματικά σύνορα της Ελλάδος ήταν εκείνα που περιέγραψε ο Έλληνας γεωγράφος Στράβων:Από την Πελοπόννησο ως τη Μακεδονία και την Ήπειρο, ως τούς Άγιους Σαράντα, από τα νησιά του Ιονίου και του Αιγαίου πελάγους ως και την Μικρά Ασία.
Πρός τούς κατά το Αιγαίον Πέλαγος και την Πελοπόννησον Εκτάκτους Επιτρόπους και τους Αρχηγούς των κατά ξηράν και θάλασσαν Δυνάμεων.
Γνωρίζει η Κυβέρνησις, ότι Πολίται τινές επιμένουν πιστεύοντες και τους άλλους πείθοντες, ότι αι μυστικαί Εταιρείαι χορηγούσι μέσα σωτήρια εις την Πατρίδα, ή τουλάχιστον Αιγίδα υπό την οποία συνδεόμενοι μεταξύ των άνθρωποι διά μυστικών δεσμών δύνανται να απολαύσωσιν εντός Πατρίδος των και διά της ξένης επιρροής αξιώματα, τιμάς, και το πλέον τύχην, ό εστί χρήματα.
Ο Ιωάννης Καποδίστριας υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες. Ίσως αυτό ήταν και η αιτία που τόσο νωρίς, τόσο άδοξα και καταστροφικά για το έθνος κατέληξε στον τάφο. Από τη στιγμή που αποδέχτηκε να κυβερνήσει την ρημαγμένη καθόλα Ελλάδα, έθεσε όλο του το είναι στη διάθεση της Πατρίδας.