Ας συνετιστεί ο λαός των νήσων και ας φρίξει μπροστά στα λόγια
“ἰδοὺ ἀφίεται ὑμῖν ὁ οἶκος ὑμῶν ἔρημος.”
…του Αρείου το απύλωτον στόμα…(περί Κυθήρων)
(ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ
Π. ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ)
Γράφει ὁ Ἀριστείδης Δασκαλάκης
Χωρὶς ἔκπληξη διαπιστώνουμε τὴν κυκλοφορία κειμένων - ἀνερμάτιστων θεολογικά - ποὺ στοχεύουν ἀντιδρῶντες (κληρικοὺς ἢ λαϊκοὺς) στὸν διωγμὸ κατὰ τῆς Ὀρθοδοξίας.
Χωρὶς ἔκπληξη, καθότι τίς θεολογικὲς καὶ ἐκκλησιαστικὲς ἐκτροπές, πέρα ἀπὸ ἀσεβῆ νομοθετήματα ἔρχεται νὰ ὑποστηρίξει καὶ πλῆθος δημοσιευμένων ἄρθρων στὸ διαδίκτυο.
Χωρὶς ἔκπληξη, καθότι τίς θεολογικὲς καὶ ἐκκλησιαστικὲς ἐκτροπές, πέρα ἀπὸ ἀσεβῆ νομοθετήματα ἔρχεται νὰ ὑποστηρίξει καὶ πλῆθος δημοσιευμένων ἄρθρων στὸ διαδίκτυο.
Τὸ προσφάτως δημοσιευμένο κείμενο τοῦ κυρίου Παναγιώτη Ἀνδριόπουλου (ΠΑ) , μουσικοῦ καὶ θεολόγου καὶ κατὰ τὰ φαινόμενα πλέον, τοῦ ἐνάγοντος κατὰ τοῦ ἐπισκόπου Σεραφεὶμ Κυθήρων καὶ ἐπίδοξου προστάτη καὶ "δικηγόρου" τοῦ καθηγητοῦ Χρυσοστόμου Σταμούλη.
Ἡ ἐπιστολὴ γέμει εἰρωνείας, διδακτισμοῦ, ἀλλὰ καὶ θεολογικῶν ἐκτροπῶν.
Ἡ ἐπιστολὴ γέμει εἰρωνείας, διδακτισμοῦ, ἀλλὰ καὶ θεολογικῶν ἐκτροπῶν.
«Φαρισαῖε τυφλέ, καθάρισον πρῶτον τὸ ἐντὸς τοῦ ποτηρίου καὶ τῆς παροψίδος, ἵνα γένηται καὶ τὸ ἐκτὸς αὐτοῦ καθαρόν» (Ματθ. κγ' 23).
Φαρισαῖος τυφλός, ὁ ἐπίσκοπος Κυθήρων.
Φαρισαῖος τυφλός, ὁ ἐπίσκοπος Κυθήρων.
Στὴν ἐπιστολή του αὐτὴ ὁ δημόσιος κατήγορος τοῦ ἐπισκόπου, δεικνύοντας ὑπερβάλλοντα ζῆλο, ἀντικαθιστᾷ τῆς Ι.Σ. τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἢ πράττοντας ὡς αὐτόκλητος ἐκρόσωπός της, ἐκδίδει πόρισμα κατὰ τοῦ ἐν ἐνεργείᾳ ἐπισκόπου Κυθήρων -Ἀντικυθήρων Σεραφείμ.
"Σκανδάλη" αὐτῆς τῆς ἐπιστολῆς, ἀποτελεῖ ἡ εὔλογη ἀντίδραση τοῦ ἐπισκόπου στὶς ἑτεροδιδασκαλίες τοῦ καθηγητοῦ (θὰ ἀσχοληθοῦμε μὲ αὐτὸ ἐν εὐθέτῳ χρόνο).
Ἄς μείνουμε σὲ κάποια σημεῖα τῆς ἐπιστολῆς, ἄνευ τῆς ἐντάσεως καὶ ἐμπαθείας ποὺ τὴν χαρακτηρίζουν.
Ἀναφερόμαστε πολὺ συνοπτικά, ἂν καὶ κάθε παράγραφος θὰ μποροῦσε νὰ ἀποτελέσει πολυσέλιδο ξεχωριστὸ ἄρθρο (ἂν κριθεῖ στὸ μέλλον θὰ τὸ πράξουμε).
Α. "Αὐτὸς ποὺ πολέμησε καὶ καταφρόνησε τὴν Ι. Σύνοδο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος γιὰ τὴν συμμετοχή της καὶ τὴν ὑπογραφὴ τῶν ἀποφάσεων τῆς Ἁγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας στὴν Κρήτη"
"Ἁγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου".
Ποιάς ἁγίας καὶ ποιάς μεγάλης. Ὁ νεολογισμὸς αὐτὸς χαρακτηρίζει μιὰ ἀτυχῆ σύναξη προκαθημένων, ποὺ διέψευσε τίς προσδοκίες τοῦ πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας ἀλλὰ καὶ τὴν ὀνομασία της. Οἱ μετέχοντες θὰ εὔχονταν νὰ ὀνομαστεῖ Οἰκουμενική, ἀλλὰ τοὐλάχιστον σὲ αὐτὸ δὲν τόλμησαν. Θὰ γελοῦσαν καὶ οἱ πέτρες.
Αὐτὴ ἡ μικρὴ ἀτυχὴς "σύναξη", δὲν ἀντιμετώπισε κανένα ἐπεῖγον ἐκκλησιαστικὸ θέμα ποὺ τραυματίζει τὴν ἑνότητα τῆς ἐκκλησίας (οἰκουμενισμό, ἐθνοφυλετισμὸ τῆς Διασπορᾶς, τὸ θέμα τοῦ ἡμερολογίου κ.ὅ.κ. ).
Ἄς μείνουμε σὲ κάποια σημεῖα τῆς ἐπιστολῆς, ἄνευ τῆς ἐντάσεως καὶ ἐμπαθείας ποὺ τὴν χαρακτηρίζουν.
Ἀναφερόμαστε πολὺ συνοπτικά, ἂν καὶ κάθε παράγραφος θὰ μποροῦσε νὰ ἀποτελέσει πολυσέλιδο ξεχωριστὸ ἄρθρο (ἂν κριθεῖ στὸ μέλλον θὰ τὸ πράξουμε).
Α. "Αὐτὸς ποὺ πολέμησε καὶ καταφρόνησε τὴν Ι. Σύνοδο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος γιὰ τὴν συμμετοχή της καὶ τὴν ὑπογραφὴ τῶν ἀποφάσεων τῆς Ἁγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας στὴν Κρήτη"
"Ἁγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου".
Ποιάς ἁγίας καὶ ποιάς μεγάλης. Ὁ νεολογισμὸς αὐτὸς χαρακτηρίζει μιὰ ἀτυχῆ σύναξη προκαθημένων, ποὺ διέψευσε τίς προσδοκίες τοῦ πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας ἀλλὰ καὶ τὴν ὀνομασία της. Οἱ μετέχοντες θὰ εὔχονταν νὰ ὀνομαστεῖ Οἰκουμενική, ἀλλὰ τοὐλάχιστον σὲ αὐτὸ δὲν τόλμησαν. Θὰ γελοῦσαν καὶ οἱ πέτρες.
Αὐτὴ ἡ μικρὴ ἀτυχὴς "σύναξη", δὲν ἀντιμετώπισε κανένα ἐπεῖγον ἐκκλησιαστικὸ θέμα ποὺ τραυματίζει τὴν ἑνότητα τῆς ἐκκλησίας (οἰκουμενισμό, ἐθνοφυλετισμὸ τῆς Διασπορᾶς, τὸ θέμα τοῦ ἡμερολογίου κ.ὅ.κ. ).
Μιᾶς συνόδου μὲ ἔντονο τὸ φαινόμενο τοῦ δεσποτισμοῦ καὶ τῆς ἀντισυνοδικῆς συμπεριφορᾶς τῶν προκαθημένων, οἱ ὁποῖοι στέρησαν ἀπ᾿ τοὺς λοιποὺς ἰσοτίμους ἐπισκόπους τὸ δικαίωμα ψήφου. Ἐπίσκοποι, ποὺ παρόλα αὐτὰ ἐπιλεκτικὰ προσκλήθηκαν στὴν Κρήτη.
Μιᾶς συνόδου ποὺ ὁ ὑπογράφων προκαθήμενος, ὑπογράφει ἀντὶ ἄλλων ἐπισκόπων. Σὲ κοσμικὸ καὶ νομικὸ ἐπίπεδο, ὅταν δὲν ὑπάρχει ἐξουσιοδότηση, αὐτὸ καλεῖται πλαστογραφία. Ὑποκλοπή, ἀπάτη.
Μιᾶς συνόδου ποὺ κουρελιάζει τὴ συνοδικὴ παράδοση -τῆς πλειοψηφίας- κι ἐγκαινιάζει τὴν παπικὴ τοῦ "ἀλαθήτου τοῦ ἑνός".
Μιᾶς συνόδου ποὺ ὁ ὑπογράφων προκαθήμενος, ὑπογράφει ἀντὶ ἄλλων ἐπισκόπων. Σὲ κοσμικὸ καὶ νομικὸ ἐπίπεδο, ὅταν δὲν ὑπάρχει ἐξουσιοδότηση, αὐτὸ καλεῖται πλαστογραφία. Ὑποκλοπή, ἀπάτη.
Μιᾶς συνόδου ποὺ κουρελιάζει τὴ συνοδικὴ παράδοση -τῆς πλειοψηφίας- κι ἐγκαινιάζει τὴν παπικὴ τοῦ "ἀλαθήτου τοῦ ἑνός".
Τὸ ἐπίμαχο κείμενο τῆς Συνόδου τοῦ Κολυμπαρίου ("Σχέσεις τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας πρὸς τὸν λοιπὸν χριστιανικὸν κόσμον") ὀνομάζει τίς χριστιανικὲς αἱρέσεις "Ἐκκλησίες" καταργῶντας τὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως, ὅπου ὁμολογεῖται ἡ πίστη "εἰς Μίαν, Ἁγίαν, Καθολικὴν καὶ Ἀποστολικὴν Ἐκκλησίαν"· σὲ αὐτὴ τὴ μία Ἐκκλησία μας ὑπάρχει "ἕνας Κύριος, μία Πίστη, ἕνα Βάπτισμα" (Ἐφεσίους 4, 5).
Ἄρα πῶς μπορεῖ μιὰ σύναξη ὀλίγων προκαθημένων, ποὺ καταργεῖ τὸ συνοδικὸ σύστημα τῶν Ἁγίων Πατέρων, ποὺ διαστρέφει τὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως καὶ ἀκυρώνει τὸν ἀγῶνα καὶ τὰ μαρτύρια ἁγίων καὶ ὁμολογητῶν ἔναντι τῶν αἱρέσεων, νὰ καταστεῖ Ἁγία καὶ Μεγάλη;
Μᾶλλον ἀτυχὴς καὶ αἰρετίζουσα.
Αὐτὸς λοιπὸν ποὺ "καταφρόνησε" καὶ "πολέμησε" τοὺς ὁποιουσδήποτε λιβανιστὲς τῶν ὑβριστῶν καὶ χλευαστῶν της Πατρώας Πίστης, αὐτὸς λαμβάνει τὸ ὀφίκιο καλῆς μαρτυρίας ἀπ᾿ τὸν Κύριο.
Β. "Αὐτὸς ποὺ πολέμησε καὶ καταφρόνησε τὴν Ι. Σύνοδο καὶ γιὰ τὴν ἀναγνώριση τῆς Αὐτοκεφαλίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας"
Σὲ ὅποια πηγὴ καὶ ἂν ἀνατρέξει κανεὶς ἢ τὰ σχετικὰ "Δίπτυχα" τῶν τοπικῶν ἐκκλησιῶν, ποὺ παρουσιάζουν τὴν διοικητική τους διάρθρωση ὡς καὶ τὴν διοικητικὴ διάρθρωση τῶν ἄλλων ἐκκλησιῶν, θὰ παρατηρήσει ὅτι ἡ Οὐκρανία διοικητικὰ καὶ κανονικὰ ὑπάγεται στὴν Ἐκκλησία τῆς Ρωσίας. Δὲν ἔχει μέχρι τώρα καταγραφεῖ ἢ ἀναγνωρισθεῖ ὅτι ἡ Οὐκρανία ὑπάγεται στὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο.
Καὶ ἂν ἴσχυε αὐτό, γιατί τότε ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης δὲν διόρθωνε τόσα χρόνια τὰ κακῶς κείμενα, πρὶν τὸν προλάβει ἡ πολιτικὴ καὶ διπλωματία;
Μᾶλλον ἀτυχὴς καὶ αἰρετίζουσα.
Αὐτὸς λοιπὸν ποὺ "καταφρόνησε" καὶ "πολέμησε" τοὺς ὁποιουσδήποτε λιβανιστὲς τῶν ὑβριστῶν καὶ χλευαστῶν της Πατρώας Πίστης, αὐτὸς λαμβάνει τὸ ὀφίκιο καλῆς μαρτυρίας ἀπ᾿ τὸν Κύριο.
Β. "Αὐτὸς ποὺ πολέμησε καὶ καταφρόνησε τὴν Ι. Σύνοδο καὶ γιὰ τὴν ἀναγνώριση τῆς Αὐτοκεφαλίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας"
Σὲ ὅποια πηγὴ καὶ ἂν ἀνατρέξει κανεὶς ἢ τὰ σχετικὰ "Δίπτυχα" τῶν τοπικῶν ἐκκλησιῶν, ποὺ παρουσιάζουν τὴν διοικητική τους διάρθρωση ὡς καὶ τὴν διοικητικὴ διάρθρωση τῶν ἄλλων ἐκκλησιῶν, θὰ παρατηρήσει ὅτι ἡ Οὐκρανία διοικητικὰ καὶ κανονικὰ ὑπάγεται στὴν Ἐκκλησία τῆς Ρωσίας. Δὲν ἔχει μέχρι τώρα καταγραφεῖ ἢ ἀναγνωρισθεῖ ὅτι ἡ Οὐκρανία ὑπάγεται στὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο.
Καὶ ἂν ἴσχυε αὐτό, γιατί τότε ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης δὲν διόρθωνε τόσα χρόνια τὰ κακῶς κείμενα, πρὶν τὸν προλάβει ἡ πολιτικὴ καὶ διπλωματία;
Μᾶς λέει ὁ π. Θεόδωρος Ζήσῃς ὅτι "στὸ Ἡμερολόγιο τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου τοῦ ἔτους 1998, ποὺ ἔτυχε νὰ βρῶ γρήγορα στὴν βιβλιοθήκη μου, καὶ στὸν β´ τόμο (Διοικητικόν), στὸ κεφάλαιο "Αἱ λοιπαὶ αὐτοκέφαλοι Ἐκκλησίαι", καταχωρίζεται ὡς πρώτη ἡ Ἐκκλησία τῆς Ρωσίας, στὴν ἀρίθμηση δὲ τῶν μητροπολιτῶν της τὴν πρώτη θέση κατέχει ὁ προκάτοχος τοῦ σημερινοῦ κανονικοῦ μητροπολίτου Ὀνουφρίου, κυρὸς Βλαδίμηρος Μητροπολίτης Κιέβου καὶ πάσης Οὐκρανίας, μόνιμον μέλος τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ρωσίας".
Βλέπουμε λοιπόν, πὼς τὸ Οὐκρανικὸ "κακοκέφαλο" καὶ ὄχι αὐτοκέφαλο, ἀποτελεῖ ἐκκλησιαστικὴ ἐκτροπὴ καὶ ρίχνει λάδι στὴ φωτιὰ τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ ἐθνοφυλετισμοῦ ἀλλὰ καὶ στὸ σχίσμα τῶν ἐκκλησιῶν. Μιὰ χάρη, στοὺς θιασῶτες τῆς πολεμικῆς πολιτικῆς τοῦ διχασμοῦ καὶ τῶν διαιρέσεων.
Ἀπότοκος αὐτοῦ, ἡ αὐτοκεφαλία τῆς ψευδοεκκλησίας τῶν Σκοπίων, ποὺ ἀποζητᾷ "ἐκκλησιαστικῶς" γιὰ ἀρχή, ἐδάφη τῆς Μακεδονίας μας. Στὸ τέλος καὶ πολιτικῶς.
Θερίζουμε ὅτι σπέρνουμε.
Ἀπότοκος αὐτοῦ, ἡ αὐτοκεφαλία τῆς ψευδοεκκλησίας τῶν Σκοπίων, ποὺ ἀποζητᾷ "ἐκκλησιαστικῶς" γιὰ ἀρχή, ἐδάφη τῆς Μακεδονίας μας. Στὸ τέλος καὶ πολιτικῶς.
Θερίζουμε ὅτι σπέρνουμε.
Ἐπίσης δὲν νοεῖται μιὰ περιοχὴ νὰ ὑπάγεται σὲ περισσότερους τοῦ ἑνὸς ἐπισκόπους.
O Κ' κανὼν τῆς Πενθέκτης Οἰκουμενικῆς Συνόδου τὸ ὁρίζει ρητά :
"Μὴ ἐξέστω ἐπισκόπῳ εἰς ἑτέραν τὴν μὴ αὐτῷ προσήκουσαν πόλιν δημοσίᾳ διδάσκειν· εἰ δὲ τίς φωραθείη τοῦτο ποιῶν, τῆς ἐπισκοπῆς παυέσθω· τὰ δὲ τοῦ πρεσβυτέρου ἐνεργείτω."
Γ. "Αὐτὸς ποὺ πολέμησε καὶ καταφρόνησε τίς ἀποφάσεις τῆς Ι. Συνόδου γιὰ τὴν ἀντιμετώπιση τῆς πανδημίας τοῦ κορωνοϊοῦ".
Εἶναι ξεκάθαρο πὼς ἡ Ἱερὰ Σύνοδος παρότι ἔχει ἐπιτροπὲς ἀντίστοιχες, προτιμᾷ νὰ ἀκούει τὴ φωνὴ ὄχι τῆς ἐπιστήμης -καθότι ἐπιστήμη δὲν ἀποτελεῖ ἕνας συρφετὸς διορισμένων "εἰδικῶν"- ἀλλὰ οἱ ἁπανταχοῦ ὄντως εἰδικοί, ἐρευνητὲς φαρμακολόγοι, ἰατροί, ἐπιδημιολόγοι, βιολόγοι, νομπελίστες καὶ μή - ἀλλὰ τοῦ Καίσαρος. Καὶ ὁ καισαροπαπισμὸς παίρνει τὴν ἀνιοῦσα.
Ἐπίσης ἡλίου φαεινότερον εἶναι τὸ γεγονός, ὅτι μέχρι τὴν πόρτα τῆς ἐκκλησίας ἰσχύουν οἱ νόμοι τοῦ κράτους, ἀπὸ ἐκεῖ καὶ πέρα ἰσχύουν οἱ νόμοι τῆς ἐκκλησίας.
Ἡ πειθαρχία στὴν κρατικὴ ἐξουσία ἔχει τὰ ὅριά της. Νοεῖται ὡς ὑποταγὴ στὶς ἀπαιτήσεις τοῦ κοινοῦ καλοῦ. Ἡ πειθαρχία αὐτὴ δὲν δικαιολογεῖ τὴν καταστρατήγηση τοῦ θείου θελήματος. Ὅταν οἱ ἀπαιτήσεις τῶν κρατούντων ἔρχονται σὲ ἀντίθεση πρὸς τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, ὁ Χριστιανὸς ὀφείλει νὰ πειθαρχεῖ στὸν Θεὸ καὶ ὄχι στοὺς ἀνθρώπους.
"Πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷ μᾶλλον ἢ ἀνθρώποις". (Πράξ. 5,29)
Καὶ ὁ ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς σημειώνει: «Οἱ ἀρχόμενοι μόνα τοῖς ἄρχουσιν ὀφείλετε πείθεσθαι, ὅσα μὴ τὴν ἐπηγγελμένην ἡμῖν ἐλπίδα τῆς βασιλείας τῶν οὐρανῶν ἀφαιρεῖται».
O Κ' κανὼν τῆς Πενθέκτης Οἰκουμενικῆς Συνόδου τὸ ὁρίζει ρητά :
"Μὴ ἐξέστω ἐπισκόπῳ εἰς ἑτέραν τὴν μὴ αὐτῷ προσήκουσαν πόλιν δημοσίᾳ διδάσκειν· εἰ δὲ τίς φωραθείη τοῦτο ποιῶν, τῆς ἐπισκοπῆς παυέσθω· τὰ δὲ τοῦ πρεσβυτέρου ἐνεργείτω."
Γ. "Αὐτὸς ποὺ πολέμησε καὶ καταφρόνησε τίς ἀποφάσεις τῆς Ι. Συνόδου γιὰ τὴν ἀντιμετώπιση τῆς πανδημίας τοῦ κορωνοϊοῦ".
Εἶναι ξεκάθαρο πὼς ἡ Ἱερὰ Σύνοδος παρότι ἔχει ἐπιτροπὲς ἀντίστοιχες, προτιμᾷ νὰ ἀκούει τὴ φωνὴ ὄχι τῆς ἐπιστήμης -καθότι ἐπιστήμη δὲν ἀποτελεῖ ἕνας συρφετὸς διορισμένων "εἰδικῶν"- ἀλλὰ οἱ ἁπανταχοῦ ὄντως εἰδικοί, ἐρευνητὲς φαρμακολόγοι, ἰατροί, ἐπιδημιολόγοι, βιολόγοι, νομπελίστες καὶ μή - ἀλλὰ τοῦ Καίσαρος. Καὶ ὁ καισαροπαπισμὸς παίρνει τὴν ἀνιοῦσα.
Ἐπίσης ἡλίου φαεινότερον εἶναι τὸ γεγονός, ὅτι μέχρι τὴν πόρτα τῆς ἐκκλησίας ἰσχύουν οἱ νόμοι τοῦ κράτους, ἀπὸ ἐκεῖ καὶ πέρα ἰσχύουν οἱ νόμοι τῆς ἐκκλησίας.
Ἡ πειθαρχία στὴν κρατικὴ ἐξουσία ἔχει τὰ ὅριά της. Νοεῖται ὡς ὑποταγὴ στὶς ἀπαιτήσεις τοῦ κοινοῦ καλοῦ. Ἡ πειθαρχία αὐτὴ δὲν δικαιολογεῖ τὴν καταστρατήγηση τοῦ θείου θελήματος. Ὅταν οἱ ἀπαιτήσεις τῶν κρατούντων ἔρχονται σὲ ἀντίθεση πρὸς τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, ὁ Χριστιανὸς ὀφείλει νὰ πειθαρχεῖ στὸν Θεὸ καὶ ὄχι στοὺς ἀνθρώπους.
"Πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷ μᾶλλον ἢ ἀνθρώποις". (Πράξ. 5,29)
Καὶ ὁ ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς σημειώνει: «Οἱ ἀρχόμενοι μόνα τοῖς ἄρχουσιν ὀφείλετε πείθεσθαι, ὅσα μὴ τὴν ἐπηγγελμένην ἡμῖν ἐλπίδα τῆς βασιλείας τῶν οὐρανῶν ἀφαιρεῖται».
Προσπαθοῦν οἱ νεοταξῖτες πανθρησκειαστές, νὰ μᾶς ἀφαιρέσουν τὴ Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν μολύνοντας τὴν πίστη μας, μὲ πρόσχημα τὰ νομοθετήματα γιὰ τὴν ἀνθρώπινη ὑγεία.
Ὅλες αὐτὲς οἱ πρακτικὲς τῆς Ἱερᾶς Συνόδου ποὺ προσπαθοῦν νὰ εἰσάγουν πρακτικὲς παπικές, (π.χ. μᾶς λένε "μὴ φιλᾶτε τίς εἰκόνες, τὰ Ἅγια Λείψανα, νὰ κάνετε μιὰ ὑπόκλιση") ἀπέχουν τὰ μέγιστα ἀπ᾿ τὴν Ἁγία Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας.
Ὄχι μόνο οἱ Ἅγιες Εἰκόνες, ὄχι μόνο τὰ Ἅγια Λείψανα ἀλλὰ καὶ ἡ σκόνη ποὺ ἔχουν τὰ Ἅγια Λείψανα ἔχει Χάρη ὅπως μᾶς λέει ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος.
Ὅλες αὐτὲς οἱ πρακτικὲς τῆς Ἱερᾶς Συνόδου ποὺ προσπαθοῦν νὰ εἰσάγουν πρακτικὲς παπικές, (π.χ. μᾶς λένε "μὴ φιλᾶτε τίς εἰκόνες, τὰ Ἅγια Λείψανα, νὰ κάνετε μιὰ ὑπόκλιση") ἀπέχουν τὰ μέγιστα ἀπ᾿ τὴν Ἁγία Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας.
Ὄχι μόνο οἱ Ἅγιες Εἰκόνες, ὄχι μόνο τὰ Ἅγια Λείψανα ἀλλὰ καὶ ἡ σκόνη ποὺ ἔχουν τὰ Ἅγια Λείψανα ἔχει Χάρη ὅπως μᾶς λέει ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος.
Μιὰ νέα εἰκονομαχία προωθεῖται ἀπὸ οἰκουμενιστὲς ἐπισκόπους καὶ νεοπατερικοὺς θεολόγους. Θεολόγους -οἰωνεί - προτεστάντες ποὺ ἀρνοῦνται τοὺς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, σπείροντας καρπὸ πλάνης, διαστρέφοντας τὸ Εὐαγγέλιο.
Ὅμως ὁ Ἱερὸς Χρυσόστομος θεωρεῖ τὴν Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας ἰσότιμη τοῦ Εὐαγγελίου καθότι τὸ δεύτερο εἶναι ἀποτέλεσμα τοῦ πρώτου.
Ὅμως ὁ Ἱερὸς Χρυσόστομος θεωρεῖ τὴν Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας ἰσότιμη τοῦ Εὐαγγελίου καθότι τὸ δεύτερο εἶναι ἀποτέλεσμα τοῦ πρώτου.
Ἐφαρμόζοντας τὰ μέτρα τῆς Ἱερᾶς Συνόδου κατὰ τὰ Ἱερὰ Μυστήρια, τουτέστιν ἀποστάσεις, ἐργοταξιακὲς κορδέλες, μάσκες, ἀντισηπτικὰ (σὲ σημεῖο ποὺ ὁ ναὸς ζέχνει σὰν νοσοκομεῖο, ἀφοῦ τὸ λιβάνι καὶ τὸ θυμίαμα ἐπικαλύπτονται ἀπ᾿ τὸ ἀντισηπτικό), ὑποκλίσεις σὲ ἅγιες εἰκόνες καὶ ἅγια λείψανα, ρίχνουμε προτεσταντικὸ δηλητήριο στὸ γάργαρο νερὸ τῆς Ὀρθοδοξίας. Μὲ αὐτὴ τὴ λογική, στὰ Ἱερὰ Μυστήρια δὲν ἐπενεργεῖ πλέον Πνεῦμα τὸ Ἅγιον, ὁ Παράκλητος, ἀλλὰ ὅλα εἶναι ἕνα θέατρο, ἕνας συμβολισμός. Γι᾿ αὐτὸ καὶ οἱ πλανεμένοι ἢ τοὐλάχιστον "μπερδεμένοι" ψελίζουν περὶ μολυσματικότητας τῶν Μυστηρίων, περὶ πολλῶν Ἁγίων Λαβίδων, περὶ μασκῶν καὶ ἀντισηπτικῶν μέσα σὲ ναούς.
Γενικὰ οἱ ἀποστάσεις ἔχουν τὴν τιμητική τους. Ἀποστάσεις οἱ πιστοὶ μεταξύ τους, ἀποστάσεις ἀπὸ Ἅγια Λείψανα καὶ ἀπὸ Ἅγιες Εἰκόνες. Ἀποστάσεις ἀπ᾿ τὸν Χριστό.
Ὅπως μᾶς λέει ὅμως ἡ Ζ΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος, ὅποιος τὸ κάνει αὐτό, ἀφορίζεται, δηλαδὴ δὲν μπορεῖ νὰ σωθεῖ, εἶναι ἐκτὸς Ἐκκλησίας.
Ἡ ὀρθὴ διδασκαλία τοῦ παραπάνω κανόνα ἔχει ἤδη διατυπωθεῖ ἀπὸ τὸν Μέγα Βασίλειο.
"Κατὰ τὸ πνεῦμα δὲ τῶν ἀποφάσεων τῆς Ζ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου καὶ οἱ εἰκόνες διδάσκουν την κατὰ χάρη ἐξομοίωση τῶν εἰκονιζομένων Ἁγίων μέ το Θεό, διὰ τῆς ἁγιότητος τοῦ βίου τους, γι' αὐτὸ καὶ ἁρμόζει σ' αὐτὲς τιμὴ καὶ προσκύνηση".
Ὅπως μᾶς λέει ὅμως ἡ Ζ΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος, ὅποιος τὸ κάνει αὐτό, ἀφορίζεται, δηλαδὴ δὲν μπορεῖ νὰ σωθεῖ, εἶναι ἐκτὸς Ἐκκλησίας.
Ἡ ὀρθὴ διδασκαλία τοῦ παραπάνω κανόνα ἔχει ἤδη διατυπωθεῖ ἀπὸ τὸν Μέγα Βασίλειο.
"Κατὰ τὸ πνεῦμα δὲ τῶν ἀποφάσεων τῆς Ζ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου καὶ οἱ εἰκόνες διδάσκουν την κατὰ χάρη ἐξομοίωση τῶν εἰκονιζομένων Ἁγίων μέ το Θεό, διὰ τῆς ἁγιότητος τοῦ βίου τους, γι' αὐτὸ καὶ ἁρμόζει σ' αὐτὲς τιμὴ καὶ προσκύνηση".
Σχετικά, ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνὸς γράφει: "ὁ μὴ προσκυνῶν ἐχθρὸς ἐστὶ τοῦ Χριστοῦ καὶ τῆς Ἁγίας Θεοτόκου καὶ τῶν Ἁγίων, ἐκδικητὴς δὲ τοῦ διαβόλου καὶ τῶν δαιμόνων, ἔργῳ ἐπιδεικνύμενος τὴν λύπην, ὅτι οἱ ἅγιοι τοῦ Θεοῦ τιμῶνται καὶ δοξάζονται, ὁ δὲ διάβολος καταισχύνεται. Ἡ γὰρ εἰκὼν θριάμβωσίς ἐστι καὶ φανέρωσις καὶ στηλογραφία εἰς μνήμην τῆς νίκης τῶν ἀριστευσάντων καὶ τῆς αἰσχύνης τῶν ἡττηθέντων καὶ καταβληθέντων".
Βλέπουμε λοιπὸν ὅπως βεβαιώνει καὶ ὁ καθηγητὴς Δ. Τσελεγγίδης, πὼς ἡ προσκύνηση τῶν Ἱερῶν Εἰκόνων ἀποτελεῖ δόγμα.
Γιὰ τὴ χρήση δὲ τῆς μάσκας -φίμωτρου στὶς Ἱερὲς Ἀκολουθίες , ὁ ΞΒ΄ Κανόνας τῆς Πενθέκτης Οἰκουμενικῆς Συνόδου τονίζει: "Ἀλλὰ μήτε προσωπεῖα κωμικά, ἢ σατυρικά, ἢ τραγικὰ ὑποδύεσθαι".
Δ. "ἐκκρεμεῖ ἀκόμη ἡ ὁλοκλήρωση τῆς ἀνακριτικῆς διαδικασίας γιὰ τὸν Κυθήρων Σεραφείμ, ποὺ ἀφορᾷ στὸ ζήτημα γιὰ τὴ στάση τὴν ὁποία τήρησε σχετικὰ μὲ τὸ ὡράριο τέλεσης τῶν ἱερῶν ἀκολουθιῶν τὴν περίοδο τοῦ Πάσχα τοῦ 2021, καταφρονῶντας τίς ἀποφάσεις τῆς Ι. Συνόδου."
Ἡ Ἀνάσταση τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ δὲν πραγματοποιήθηκε τὴν ἡμέρα τοῦ Σαββάτου, ἀλλὰ τὴν ἡμέρα τῆς Κυριακῆς, τὴν ἔναρξη τῆς ὁποίας σηματοδοτεῖ ἡ 12η νυχτερινὴ ὥρα, κατὰ τὴν ὁποία ἀγγέλλεται τὸ χαρμόσυνο μήνυμα τῆς Ἀναστάσεως ἐπὶ αἰῶνες.
"Προσκυνοῦμεν Αὐτοῦ τὴν τριήμερον ἔγερσιν" ἀναφωνεῖ ὁ Ἱερὸς Χρυσόστομος. Ὄχι διήμερη ἀλλὰ τριήμερη.
O Χριστὸς βρίσκεται στὸν Ἅδη 3 ἡμέρες.
Δὲν ἑορτάζουμε λοιπὸν τὴν Ἀνάσταση τυχαία τὰ ξημερώματα τοῦ Μεγάλου Σαββάτου πρὸς Κυριακὴ τοῦ Πάσχα στὶς 00:00 ἀλλὰ διότι αὐτὸ ὅρισε ὁ ἴδιος ὁ Χριστός.
Γιὰ τὴ χρήση δὲ τῆς μάσκας -φίμωτρου στὶς Ἱερὲς Ἀκολουθίες , ὁ ΞΒ΄ Κανόνας τῆς Πενθέκτης Οἰκουμενικῆς Συνόδου τονίζει: "Ἀλλὰ μήτε προσωπεῖα κωμικά, ἢ σατυρικά, ἢ τραγικὰ ὑποδύεσθαι".
Δ. "ἐκκρεμεῖ ἀκόμη ἡ ὁλοκλήρωση τῆς ἀνακριτικῆς διαδικασίας γιὰ τὸν Κυθήρων Σεραφείμ, ποὺ ἀφορᾷ στὸ ζήτημα γιὰ τὴ στάση τὴν ὁποία τήρησε σχετικὰ μὲ τὸ ὡράριο τέλεσης τῶν ἱερῶν ἀκολουθιῶν τὴν περίοδο τοῦ Πάσχα τοῦ 2021, καταφρονῶντας τίς ἀποφάσεις τῆς Ι. Συνόδου."
Ἡ Ἀνάσταση τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ δὲν πραγματοποιήθηκε τὴν ἡμέρα τοῦ Σαββάτου, ἀλλὰ τὴν ἡμέρα τῆς Κυριακῆς, τὴν ἔναρξη τῆς ὁποίας σηματοδοτεῖ ἡ 12η νυχτερινὴ ὥρα, κατὰ τὴν ὁποία ἀγγέλλεται τὸ χαρμόσυνο μήνυμα τῆς Ἀναστάσεως ἐπὶ αἰῶνες.
"Προσκυνοῦμεν Αὐτοῦ τὴν τριήμερον ἔγερσιν" ἀναφωνεῖ ὁ Ἱερὸς Χρυσόστομος. Ὄχι διήμερη ἀλλὰ τριήμερη.
O Χριστὸς βρίσκεται στὸν Ἅδη 3 ἡμέρες.
Δὲν ἑορτάζουμε λοιπὸν τὴν Ἀνάσταση τυχαία τὰ ξημερώματα τοῦ Μεγάλου Σαββάτου πρὸς Κυριακὴ τοῦ Πάσχα στὶς 00:00 ἀλλὰ διότι αὐτὸ ὅρισε ὁ ἴδιος ὁ Χριστός.
Mία Ἀκολουθία τῆς Ἀναστάσεως στὶς 21:00, ἀφενὸς δὲν θὰ σήμαινε γιὰ ἐμᾶς τοὺς Ὀρθοδόξους τὴν τριήμερη ἔγερση ἀλλὰ διήμερη.
Καὶ δὲ δύναται νὰ δικαιολογηθεῖ ὡς "κατὰ παραχώρηση" πράξη καθότι μιλᾶμε γιὰ τὴν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου, τὴν κορυφαία στιγμὴ τῆς Χριστιανικῆς Πίστεως ἡ ὁποία δὲ χωρᾷ παρερμηνεῖες.
Ἐπίσης πιὰ λογικὴ ὑπαγορεύει τὴν ἔξαρση τοῦ ἰοῦ στὶς 12:00 τὰ μεσάνυχτα, ἀλλὰ τὴν ἐκτόνωσή του στὶς 21:00;
Καὶ γι᾿ αὐτό, περίλυπος ὁ μητροπολίτης Ἰερισσοῦ, Ἁγίου Ὄρους & Ἀρδαμερίου κ.Θεόκλητος, αἰσθάνθηκε "τὴν ἀνάγκη νὰ ζητήσει συγγνώμη ἀπὸ τὸν Λαὸ τοῦ Θεοῦ - τὸ φιλόχριστο ποίμνιό του - γιὰ τὴν ταλαιπωρία τὴν ὁποία ὑφίσταται λόγῳ ἀκατανοήτων καὶ ἀσεβεστάτων ἀποφάσεων, ἀφορουσῶν τὴν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου μας" .
Ἐπίσης εἶναι λυπηρό, νὰ θεωρεῖται γιὰ τὸν "κατηγορούμενο" ἐχέγγυο ὀρθόδοξης πνευματικότητας, ἐκκλησιαστικῆς τάξης καὶ θεολογικῆς ἀκρίβειας, τὸ γεγονὸς τῆς συμφωνίας τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου ἢ τοῦ Ἀρχιεπισκόπου ἢ ἄλλων ἐπισκόπων μὲ τὸν λοιδοροῦντα ἐπίσκοπο Κυθήρων.
Οὔτε τὰ ὀφίκια ἀπὸ προκαθήμενους ἀποτελοῦν εἰσιτήρια γιὰ τὴν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ.
Ἄν ἦταν ἔτσι τότε ὁ Ἅγιος Μάξιμος ὁ Ὁμολογητής, ὁ ὁποῖος γιὰ τὴν ἐμμονή του στὴν ὀρθὴ πίστη καταδικάστηκε στὴν ἐκκοπὴ τοῦ δεξιοῦ του χεριοῦ καὶ τῆς γλώσσας καὶ σὲ ἐξορία, κατὰ τὴν ὁποία ἄφησε τὴν τελευταία του πνοή, θὰ γλίτωνε ὅλα τὰ μαρτύρια.
Ἐνάντια σὲ ὅλα τὰ Πατριαρχεῖα καὶ τὰ ὀφίκια δὲν λύγισε σὲ ἀπειλές.
Καὶ δὲ δύναται νὰ δικαιολογηθεῖ ὡς "κατὰ παραχώρηση" πράξη καθότι μιλᾶμε γιὰ τὴν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου, τὴν κορυφαία στιγμὴ τῆς Χριστιανικῆς Πίστεως ἡ ὁποία δὲ χωρᾷ παρερμηνεῖες.
Ἐπίσης πιὰ λογικὴ ὑπαγορεύει τὴν ἔξαρση τοῦ ἰοῦ στὶς 12:00 τὰ μεσάνυχτα, ἀλλὰ τὴν ἐκτόνωσή του στὶς 21:00;
Καὶ γι᾿ αὐτό, περίλυπος ὁ μητροπολίτης Ἰερισσοῦ, Ἁγίου Ὄρους & Ἀρδαμερίου κ.Θεόκλητος, αἰσθάνθηκε "τὴν ἀνάγκη νὰ ζητήσει συγγνώμη ἀπὸ τὸν Λαὸ τοῦ Θεοῦ - τὸ φιλόχριστο ποίμνιό του - γιὰ τὴν ταλαιπωρία τὴν ὁποία ὑφίσταται λόγῳ ἀκατανοήτων καὶ ἀσεβεστάτων ἀποφάσεων, ἀφορουσῶν τὴν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου μας" .
Ἐπίσης εἶναι λυπηρό, νὰ θεωρεῖται γιὰ τὸν "κατηγορούμενο" ἐχέγγυο ὀρθόδοξης πνευματικότητας, ἐκκλησιαστικῆς τάξης καὶ θεολογικῆς ἀκρίβειας, τὸ γεγονὸς τῆς συμφωνίας τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου ἢ τοῦ Ἀρχιεπισκόπου ἢ ἄλλων ἐπισκόπων μὲ τὸν λοιδοροῦντα ἐπίσκοπο Κυθήρων.
Οὔτε τὰ ὀφίκια ἀπὸ προκαθήμενους ἀποτελοῦν εἰσιτήρια γιὰ τὴν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ.
Ἄν ἦταν ἔτσι τότε ὁ Ἅγιος Μάξιμος ὁ Ὁμολογητής, ὁ ὁποῖος γιὰ τὴν ἐμμονή του στὴν ὀρθὴ πίστη καταδικάστηκε στὴν ἐκκοπὴ τοῦ δεξιοῦ του χεριοῦ καὶ τῆς γλώσσας καὶ σὲ ἐξορία, κατὰ τὴν ὁποία ἄφησε τὴν τελευταία του πνοή, θὰ γλίτωνε ὅλα τὰ μαρτύρια.
Ἐνάντια σὲ ὅλα τὰ Πατριαρχεῖα καὶ τὰ ὀφίκια δὲν λύγισε σὲ ἀπειλές.
Ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος ἀλλὰ καὶ πλεῖστοι Πατέρες καὶ μάρτυρες θὰ γλύτωναν ἐξορίες καὶ μαρτύρια.
Τί ἔκαναν ψευδοσύνοδοι, ληστρικὲς σύνοδοι ἀναξίων ἐπισκόπων; Καθήρησαν καὶ ἐξόρισαν ἐπανειλημμένως τοὺς μεγαλυτέρους Πατέρες καὶ Διδασκάλους τῆς Ἐκκλησίας. Τὸν Ἀθανάσιο καὶ τὸν Χρυσόστομο. Πέντε φορὲς Σύνοδοι ἐπισκόπων καθήρησαν καὶ ἐξόρισαν τὸν Ἀθανάσιο, 17 χρόνια στὴν ἐξορία ὁ Ἀθανάσιος. Ἐπανειλημμένως ἐξορίστηκε καὶ ὁ Χρυσόστομος.
E. "Σκανδαλίστηκε» καὶ ἀπὸ μιὰ συνάντηση τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου μὲ τὸν Πάπα Φραγκίσκο"
O Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης καὶ ὄχι μόνο, ἔχει κάνει συνήθεια τίς συναγελάσεις μὲ αἱρετικούς , τίς συνευχές, τίς συμπροσευχές , τίς μνημονεύσεις τοῦ αἱρετικοῦ Πάπα στὴ Θεία Εὐχαριστία.
Ἄς δοῦμε τί λένε οἱ Ἀποστολικοὶ Κανόνες γιὰ τέτοιες συμπεριφορές.
Ὁ ΜΕ΄ κανόνας τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων διαλαμβάνει τὰ ἑξῆς "Ἐπίσκοπος,ἢ πρεσβύτερος, ἢ διάκονος, αἱρετικοῖς συνευξάμενος μόνον, ἀφοριζέσθω· εἰ δὲ ἐπέτρεψεν αὐτοῖς, ὡς κληρικοῖς ἐνεργῆσαι τί, καθαιρείσθω"
Ὁ κανόνας αὐτὸς διαπραγματεύεται τὸ θέμα τῆς συμπροσευχῆς καὶ ὁρίζει ἀπερίφραστα νὰ ἀφορίζεται - ἀποκόπτεται ἀπὸ τὸ σῶμα τῆς Ἐκκλησίας - ὁ κληρικὸς ὅλων τῶν βαθμίδων, ὁ ὁποῖος θὰ συμπροσευχηθεῖ μετὰ αἱρετικῶν, χωρὶς νὰ καθαιρῆται. Ἐάν, ὅμως, ἐπιτρέψει στοὺς αἱρετικοὺς νὰ ἐνεργοποιήσουν τὴν ἱερατική τους ἰδιότητα, τότε πρέπει νὰ ὑφίσταται τὴν καθαίρεση (Βλ. Ἱερὸν Πηδάλιον, σσ 50-51)
Τί ἔκαναν ψευδοσύνοδοι, ληστρικὲς σύνοδοι ἀναξίων ἐπισκόπων; Καθήρησαν καὶ ἐξόρισαν ἐπανειλημμένως τοὺς μεγαλυτέρους Πατέρες καὶ Διδασκάλους τῆς Ἐκκλησίας. Τὸν Ἀθανάσιο καὶ τὸν Χρυσόστομο. Πέντε φορὲς Σύνοδοι ἐπισκόπων καθήρησαν καὶ ἐξόρισαν τὸν Ἀθανάσιο, 17 χρόνια στὴν ἐξορία ὁ Ἀθανάσιος. Ἐπανειλημμένως ἐξορίστηκε καὶ ὁ Χρυσόστομος.
E. "Σκανδαλίστηκε» καὶ ἀπὸ μιὰ συνάντηση τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου μὲ τὸν Πάπα Φραγκίσκο"
O Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης καὶ ὄχι μόνο, ἔχει κάνει συνήθεια τίς συναγελάσεις μὲ αἱρετικούς , τίς συνευχές, τίς συμπροσευχές , τίς μνημονεύσεις τοῦ αἱρετικοῦ Πάπα στὴ Θεία Εὐχαριστία.
Ἄς δοῦμε τί λένε οἱ Ἀποστολικοὶ Κανόνες γιὰ τέτοιες συμπεριφορές.
Ὁ ΜΕ΄ κανόνας τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων διαλαμβάνει τὰ ἑξῆς "Ἐπίσκοπος,ἢ πρεσβύτερος, ἢ διάκονος, αἱρετικοῖς συνευξάμενος μόνον, ἀφοριζέσθω· εἰ δὲ ἐπέτρεψεν αὐτοῖς, ὡς κληρικοῖς ἐνεργῆσαι τί, καθαιρείσθω"
Ὁ κανόνας αὐτὸς διαπραγματεύεται τὸ θέμα τῆς συμπροσευχῆς καὶ ὁρίζει ἀπερίφραστα νὰ ἀφορίζεται - ἀποκόπτεται ἀπὸ τὸ σῶμα τῆς Ἐκκλησίας - ὁ κληρικὸς ὅλων τῶν βαθμίδων, ὁ ὁποῖος θὰ συμπροσευχηθεῖ μετὰ αἱρετικῶν, χωρὶς νὰ καθαιρῆται. Ἐάν, ὅμως, ἐπιτρέψει στοὺς αἱρετικοὺς νὰ ἐνεργοποιήσουν τὴν ἱερατική τους ἰδιότητα, τότε πρέπει νὰ ὑφίσταται τὴν καθαίρεση (Βλ. Ἱερὸν Πηδάλιον, σσ 50-51)
Ἡ συμπροσευχὴ τοῦ κληρικοῦ μετὰ αἱρετικοῦ ἐπιφέρει τὸν ἀφορισμό, ἀκόμη κι ἂν συμβεῖ ἐκτὸς Ἱεροῦ Ναοῦ καὶ Ἱερᾶς Ἀκολουθίας, βάσει τοῦ Ι΄ Ἀποστολικοῦ κανόνος "Εἰ τις ἀκοινωνήτῳ, κὰν ἐν οἴκῳ συνεύξηται, οὗτος ἀφοριζέσθω".
Κατηγορηματικὸς ὡς πρὸς τὴν συμπροσευχὴ εἶναι καὶ ΞΔ΄ Ἀποστολικὸς κανόνας, ὁ ὁποῖος διαλαμβάνει τὰ ἑξῆς "Εἰ τίς κληρικός, ἢ λαικός, εἰσέλθῃ, εἰς συναγωγὴν Ἰουδαίων, ἢ αἱρετικῶν προσεύξασθαι, καὶ καθαιρείσθω, καὶ ἀφοριζέσθω" Ὁ κανόνας αὐτὸς ρητῶς ἀπαγορεύει τὴν συμπροσευχὴ κληρικῶν καὶ λαϊκῶν μετὰ Ἰουδαίων (σήμερα θὰ λέγαμε μετὰ ἀλλοθρήσκων) καὶ αἱρετικῶν.
Κατηγορηματικὸς ὡς πρὸς τὴν συμπροσευχὴ εἶναι καὶ ΞΔ΄ Ἀποστολικὸς κανόνας, ὁ ὁποῖος διαλαμβάνει τὰ ἑξῆς "Εἰ τίς κληρικός, ἢ λαικός, εἰσέλθῃ, εἰς συναγωγὴν Ἰουδαίων, ἢ αἱρετικῶν προσεύξασθαι, καὶ καθαιρείσθω, καὶ ἀφοριζέσθω" Ὁ κανόνας αὐτὸς ρητῶς ἀπαγορεύει τὴν συμπροσευχὴ κληρικῶν καὶ λαϊκῶν μετὰ Ἰουδαίων (σήμερα θὰ λέγαμε μετὰ ἀλλοθρήσκων) καὶ αἱρετικῶν.
Ἡ ἐν Λαοδικεία Σύνοδος (364) μὲ τὸν ΛΓ΄ κανόνα της ρητῶς ἀπαγορεύει τὴν συμπροσευχὴ μετὰ αἱρετικῶν. Προχωρεῖ, ὅμως, ἕνα βῆμα περαιτέρω καὶ προβαίνει στὴν ἀπαγόρευση τῆς συμπροσευχῆς καὶ μετὰ τῶν σχισματικῶν "Ὅτι οὖ δεὶ αἱρετικοῖς ἢ σχισματικοῖς συνεύχεσθαι".
Τοὺς κοινωνοῦντας καὶ συμπροσευχομένους μετὰ αἱρετικῶν Ἐπισκόπους, οἱ ὁποῖοι μὲ τὸν τρόπο αὐτὸν κηρύσσουν "γυμνὴ τὴ κεφαλὴ" αἵρεση καὶ οἱ ὁποῖοι ἀπὸ τοὺς προαναφερθέντας Κανόνες καθαιροῦνται, ὁ ΙΕ΄ Κανόνας τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου χαρακτηρίζει «ψευδεπισκόπους» καὶ «ψευδοδιδασκάλους» καὶ καλεῖ τοὺς πιστούς, κληρικοὺς καὶ λαϊκούς, νὰ διακόπτουν τὴν κοινωνία μετ᾿ αὐτῶν.
Τοὺς κοινωνοῦντας καὶ συμπροσευχομένους μετὰ αἱρετικῶν Ἐπισκόπους, οἱ ὁποῖοι μὲ τὸν τρόπο αὐτὸν κηρύσσουν "γυμνὴ τὴ κεφαλὴ" αἵρεση καὶ οἱ ὁποῖοι ἀπὸ τοὺς προαναφερθέντας Κανόνες καθαιροῦνται, ὁ ΙΕ΄ Κανόνας τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου χαρακτηρίζει «ψευδεπισκόπους» καὶ «ψευδοδιδασκάλους» καὶ καλεῖ τοὺς πιστούς, κληρικοὺς καὶ λαϊκούς, νὰ διακόπτουν τὴν κοινωνία μετ᾿ αὐτῶν.
Ὁ Ὅσιος Ἐφραὶμ ὁ Σῦρος ἀναφωνεῖ "Τοιγαροῦν παραιτοῦ τὴν κοινωνίαν τῶν σχισματικῶν καὶ αἱρετικῶν" .
Ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος, ὁμιλῶν περὶ τῆς κοινωνίας μετὰ τῶν αἱρετικῶν, συμβουλεύει τὰ ἑξῆς "Φεῦγε των τοιούτων (αἱρετικῶν) τὰς συνουσίας ὡς τῶν φαρμάκων τὰ δηλητήρια. Καὶ γὰρ ἐκείνων οὗτοι χαλεπώτεροι· ἐκεῖνα μὲν γὰρ μέχρι τοῦ σώματος ἵστησι τὴν βλάβην, οὗτοι δὲ αὐτὴ τὴ σωτηρία τῆς ψυχῆς λυμαίνονται".
Ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος, ὁμιλῶν περὶ τῆς κοινωνίας μετὰ τῶν αἱρετικῶν, συμβουλεύει τὰ ἑξῆς "Φεῦγε των τοιούτων (αἱρετικῶν) τὰς συνουσίας ὡς τῶν φαρμάκων τὰ δηλητήρια. Καὶ γὰρ ἐκείνων οὗτοι χαλεπώτεροι· ἐκεῖνα μὲν γὰρ μέχρι τοῦ σώματος ἵστησι τὴν βλάβην, οὗτοι δὲ αὐτὴ τὴ σωτηρία τῆς ψυχῆς λυμαίνονται".
Ἑπομένως, ἡ συμπροσευχὴ καὶ ἡ μυστηριακὴ κοινωνία μετὰ τῶν αἱρετικῶν ἀπαγορεύεται ὡς ἀντι-κανονικὴ καὶ ὁ συμπροσευχόμενος, ἐὰν εἶναι κληρικός, καθαιρεῖται, ἐὰν δὲ εἶναι λαϊκός, ἀφορίζεται. Εἶναι ἀδήριτος ἀνάγκη νὰ γίνει κάποτε κατανοητὸ ὅτι ἡ πιστὴ τήρηση τῶν ὅσων διακελεύουν οἱ Ἱεροὶ Κανόνες εἶναι μαρτυρία ὑπακοῆς στὴν Ἐκκλησία καὶ σημεῖο ὑποταγῆς στὴν ἀποκαλυφθεῖσα ἀλήθεια.
Δὲν συνευχόμαστε, δὲν συμπροσευχόμαστε καὶ γενικὰ δὲν συνοδοιποροῦμε μὲ αἱρετικούς.
"Μὴ γίνεσθε ἑτεροζυγοῦντες ἀπίστοις· τίς γὰρ μετοχὴ δικαιοσύνῃ καὶ ἀνομίᾳ; τίς δὲ κοινωνία φωτὶ πρὸς σκότος;"
(Μὴ συνδέεστε στενὰ καὶ μὴ συνοδοιπορεῖτε μὲ τοὺς ἀπίστους (μὲ τοὺς ὁποίους, ὡς ἐκ τῆς ἀπιστίας των, εἶναι ἀδύνατος ἡ καλὴ συνεννόηση καὶ συνεργασία σας). Διότι ποιά συνάφεια καὶ ἀνάμιξη μπορεῖ νὰ ὑπάρχει μεταξὺ τῆς δικαιοσύνης καὶ τῆς παρανομίας; Ποιά ἐπικοινωνία μεταξὺ φωτὸς καὶ σκότους; - Β Κορ. 6,14)
Ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης καλὸ εἶναι νὰ ἐπιστρέψει στὴν Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας.
Νὰ μὴν διδάσκει καὶ νὰ μὴν πράττει πλάνες ὑπακούοντας ἀλλότρια κελεύσματα.
"Ἄρα οὖν, ἀδελφοί, στήκετε, καὶ κρατεῖτε τὰς παραδόσεις ἃς ἐδιδάχθητε εἴτε διὰ λόγου εἴτε δι᾿ ἐπιστολῆς ἡμῶν. "
(Β Θεσ. 2,15 ἄρα, λοιπόν, ἀδελφοί, σταθεῖτε στερεοὶ καὶ ἀμετακίνητοι καὶ κρατεῖτε σφικτὰ τὰς παραδόσεις, ποὺ ἔχετε διδαχθεῖ εἴτε μὲ τὸ προφορικόν μας κήρυγμα, εἴτε μὲ ἐπιστολήν μας.)
"Ὦ Τιμόθεε, τὴν παρακαταθήκην φύλαξον, ἐκτρεπόμενος τὰς βεβήλους κενοφωνίας καὶ ἀντιθέσεις τῆς ψευδωνύμου γνώσεως, "
(Α' Τιμ. 6,20 ὦ Τιμόθεε, τὴν ἱερὰν παρακαταθήκην τῶν ἀληθειῶν τοῦ Εὐαγγελίου φύλαξε τὴν ἀκεραίαν καὶ ἀνόθευτον καὶ ἀπόφευγε τὰς ἀνιέρους ματαιολογίας καὶ ἀντιλογίας τῆς πλάνης ἡ ὁποία φέρει τὸ πλαστὸν καὶ ψεύτικον ὄνομα τῆς γνώσεως.)
Λυπηρὸ δέ, ποὺ δὲν διαπίστωσα κυθηραϊκὲς φωνὲς προστασίας τοῦ ἐπισκόπου, πλὴν ἐλαχίστων.
"ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι οὐδεὶς προφήτης δεκτὸς ἐστιν ἐν τῇ πατρίδι αὐτοῦ (Λουκᾶ 4,24)"
"Ἱερουσαλὴμ ἱερουσαλήμ, ἡ ἀποκτέννουσα τοὺς προφήτας καὶ λιθοβολοῦσα τοὺς ἀπεσταλμένους πρὸς αὐτήν! ποσάκις ἠθέλησα ἐπισυναγαγεῖν τὰ τέκνα σου ὃν τρόπον ἐπισυνάγει ὄρνις τὰ νοσσία ἑαυτῆς ὑπὸ τὰς πτέρυγας, καὶ οὐκ ἠθελήσατε."
(Ματθ. 23,37 Ἱερουσαλήμ, Ἱερουσαλήμ, σὺ ποὺ φόνευσες τοὺς προφήτας καὶ λιθοβολεῖς ἐκείνους ποὺ ὁ Θεός σου ἔχει στείλει! Πόσες καὶ πόσες φορὲς ἠθέλησα νὰ περιμαζεύσω τὰ παιδιά σου, ὅπως ἡ κλῶσσα συγκετρώνει τὰ μικρὰ πουλιὰ της κάτω ἀπὸ τίς φτεροῦγες της, καὶ δὲν θελήσατε.)
Ἀντὶ νὰ ἀντιδράσουν σὰν μιὰ γροθιὰ οἱ πιστοὶ τῆς ἐπισκοπῆς καθότι ὁ ἐπίσκοπός τους ἔχει στοχοποιηθεῖ ἀπὸ σκοτεινὰ κέντρα, τηροῦν σιγὴ ἰχθύος.
Στὸ πρόσωπο κάθε διωκόμενου ἐπισκόπου ποὺ τηρεῖ τὸ Εὐαγγέλιο καὶ τὴν Ἁγία Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας, διώκεται ἡ Ὀρθοδοξία. Ὁ Χριστός.
Ἄς συνετιστεῖ ὁ λαὸς τῶν νήσων καὶ ἂς φρίξει μπροστὰ στὰ λόγια
"ἰδοὺ ἀφίεται ὑμῖν ὁ οἶκος ὑμῶν ἔρημος."
(Ματθ. 23,38 Ἰδού, πρὸς τιμωρίαν τῆς κακίας σας καὶ καταστροφήν σας ἀφήνεται ἔρημος καὶ ἀπροσταύτετος ἀπὸ τὸν Θεὸν ἡ πόλις σας καὶ ὁ ναός.)
H πίστη τῶν ὀρθοδόξων δὲν ἀλλάζει. Ὅσο καὶ ἂν τὸ προσπαθοῦν ἐναγωνίως κάποιοι ἐπίσκοποι καὶ πατριάρχες. Ὅσο καὶ ἂν ἱδρώνουν γι᾿ αὐτὸ πολλοὶ ἀκαδημαϊκοὶ καὶ θεολόγοι.
"Ἰησοῦς Χριστὸς χθὲς καὶ σήμερον ὁ αὐτὸς καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας." (Ἐβρ. 13,8)
Δὲν συνευχόμαστε, δὲν συμπροσευχόμαστε καὶ γενικὰ δὲν συνοδοιποροῦμε μὲ αἱρετικούς.
"Μὴ γίνεσθε ἑτεροζυγοῦντες ἀπίστοις· τίς γὰρ μετοχὴ δικαιοσύνῃ καὶ ἀνομίᾳ; τίς δὲ κοινωνία φωτὶ πρὸς σκότος;"
(Μὴ συνδέεστε στενὰ καὶ μὴ συνοδοιπορεῖτε μὲ τοὺς ἀπίστους (μὲ τοὺς ὁποίους, ὡς ἐκ τῆς ἀπιστίας των, εἶναι ἀδύνατος ἡ καλὴ συνεννόηση καὶ συνεργασία σας). Διότι ποιά συνάφεια καὶ ἀνάμιξη μπορεῖ νὰ ὑπάρχει μεταξὺ τῆς δικαιοσύνης καὶ τῆς παρανομίας; Ποιά ἐπικοινωνία μεταξὺ φωτὸς καὶ σκότους; - Β Κορ. 6,14)
Ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης καλὸ εἶναι νὰ ἐπιστρέψει στὴν Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας.
Νὰ μὴν διδάσκει καὶ νὰ μὴν πράττει πλάνες ὑπακούοντας ἀλλότρια κελεύσματα.
"Ἄρα οὖν, ἀδελφοί, στήκετε, καὶ κρατεῖτε τὰς παραδόσεις ἃς ἐδιδάχθητε εἴτε διὰ λόγου εἴτε δι᾿ ἐπιστολῆς ἡμῶν. "
(Β Θεσ. 2,15 ἄρα, λοιπόν, ἀδελφοί, σταθεῖτε στερεοὶ καὶ ἀμετακίνητοι καὶ κρατεῖτε σφικτὰ τὰς παραδόσεις, ποὺ ἔχετε διδαχθεῖ εἴτε μὲ τὸ προφορικόν μας κήρυγμα, εἴτε μὲ ἐπιστολήν μας.)
"Ὦ Τιμόθεε, τὴν παρακαταθήκην φύλαξον, ἐκτρεπόμενος τὰς βεβήλους κενοφωνίας καὶ ἀντιθέσεις τῆς ψευδωνύμου γνώσεως, "
(Α' Τιμ. 6,20 ὦ Τιμόθεε, τὴν ἱερὰν παρακαταθήκην τῶν ἀληθειῶν τοῦ Εὐαγγελίου φύλαξε τὴν ἀκεραίαν καὶ ἀνόθευτον καὶ ἀπόφευγε τὰς ἀνιέρους ματαιολογίας καὶ ἀντιλογίας τῆς πλάνης ἡ ὁποία φέρει τὸ πλαστὸν καὶ ψεύτικον ὄνομα τῆς γνώσεως.)
Λυπηρὸ δέ, ποὺ δὲν διαπίστωσα κυθηραϊκὲς φωνὲς προστασίας τοῦ ἐπισκόπου, πλὴν ἐλαχίστων.
"ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι οὐδεὶς προφήτης δεκτὸς ἐστιν ἐν τῇ πατρίδι αὐτοῦ (Λουκᾶ 4,24)"
"Ἱερουσαλὴμ ἱερουσαλήμ, ἡ ἀποκτέννουσα τοὺς προφήτας καὶ λιθοβολοῦσα τοὺς ἀπεσταλμένους πρὸς αὐτήν! ποσάκις ἠθέλησα ἐπισυναγαγεῖν τὰ τέκνα σου ὃν τρόπον ἐπισυνάγει ὄρνις τὰ νοσσία ἑαυτῆς ὑπὸ τὰς πτέρυγας, καὶ οὐκ ἠθελήσατε."
(Ματθ. 23,37 Ἱερουσαλήμ, Ἱερουσαλήμ, σὺ ποὺ φόνευσες τοὺς προφήτας καὶ λιθοβολεῖς ἐκείνους ποὺ ὁ Θεός σου ἔχει στείλει! Πόσες καὶ πόσες φορὲς ἠθέλησα νὰ περιμαζεύσω τὰ παιδιά σου, ὅπως ἡ κλῶσσα συγκετρώνει τὰ μικρὰ πουλιὰ της κάτω ἀπὸ τίς φτεροῦγες της, καὶ δὲν θελήσατε.)
Ἀντὶ νὰ ἀντιδράσουν σὰν μιὰ γροθιὰ οἱ πιστοὶ τῆς ἐπισκοπῆς καθότι ὁ ἐπίσκοπός τους ἔχει στοχοποιηθεῖ ἀπὸ σκοτεινὰ κέντρα, τηροῦν σιγὴ ἰχθύος.
Στὸ πρόσωπο κάθε διωκόμενου ἐπισκόπου ποὺ τηρεῖ τὸ Εὐαγγέλιο καὶ τὴν Ἁγία Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας, διώκεται ἡ Ὀρθοδοξία. Ὁ Χριστός.
Ἄς συνετιστεῖ ὁ λαὸς τῶν νήσων καὶ ἂς φρίξει μπροστὰ στὰ λόγια
"ἰδοὺ ἀφίεται ὑμῖν ὁ οἶκος ὑμῶν ἔρημος."
(Ματθ. 23,38 Ἰδού, πρὸς τιμωρίαν τῆς κακίας σας καὶ καταστροφήν σας ἀφήνεται ἔρημος καὶ ἀπροσταύτετος ἀπὸ τὸν Θεὸν ἡ πόλις σας καὶ ὁ ναός.)
H πίστη τῶν ὀρθοδόξων δὲν ἀλλάζει. Ὅσο καὶ ἂν τὸ προσπαθοῦν ἐναγωνίως κάποιοι ἐπίσκοποι καὶ πατριάρχες. Ὅσο καὶ ἂν ἱδρώνουν γι᾿ αὐτὸ πολλοὶ ἀκαδημαϊκοὶ καὶ θεολόγοι.
"Ἰησοῦς Χριστὸς χθὲς καὶ σήμερον ὁ αὐτὸς καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας." (Ἐβρ. 13,8)
______________________________
Πολυτονισμὸς ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣ
«Πᾶνος»