Δευτέρα 27 Ιουνίου 2022

Μας προβληματίζει η “Γαλιλαία”

Ο δημοσίως αμαρτάνων βαρύτατα και διαφημίζων το πάθος του ομοφυλόφιλος  ηθοποιός  συμμετέχει στη δράση υπέρ της “Γαλιλαίας” σκανδαλίζει και ηθικός αυτουργός του σκανδάλου είναι ο Μητροπολίτης Μεσογαίας.




18/06/2022


αρθρογραφεί για katanixi.gr
Ας μην ξεχνάμε πως είναι ένα ορθόδοξο εκκλησιαστικό ίδρυμα…
Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Στις 24 Μαΐου 2022, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 36 καλλιτέχνες ένωσαν τη φωνή τους για την υποστήριξη της Μονάδας Ανακουφιστικής Φροντίδας “ΓΑΛΙΛΑΙΑ”. Ενώ μια ακόμη δράση, “η πορεία της Γαλιλαίας”, έλαβε χώρα στις 7 Ιουνίου, μία συμβολική πεζοπορία και εορταστική εκδήλωση θα γίνεται από φέτος κάθε χρόνο.

Τί εστί “Γαλιλαία”

“Η «ΓΑΛΙΛΑΙΑ», είναι η πρώτη Μονάδα Ανακουφιστικής Φροντίδας στην Ελλάδα, με έδρα τα Σπάτα στα Μεσόγεια της Αττικής και ιδρύθηκε το 2010 με πρωτοβουλία της Ι. Μητρόπολης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής. Παρέχει τις υπηρεσίες της ΔΩΡΕΑΝ και φροντίζει σωματικά, ψυχικά, κοινωνικά και πνευματικά ασθενείς με χρόνιες ή απειλητικές για τη ζωή ασθένειες (καρκίνος και νόσος του κινητικού νευρώνα ALS) και που, κατά κύριο λόγο, βρίσκονται στο τελικό στάδιο της ζωής τους”.


Τριάντα έξι ευαίσθητοι και χριστιανοί καλλιτέχνες ένωσαν, λοιπόν, τη φωνή τους, για να στηρίξουν αυτή την πρωτοποριακή Μονάδα Υγείας. Ωστόσο, υπάρχει η καλή ανησυχία μέσα μας, μία ανησυχία που δε μας αφήνει να επαναπαυόμαστε. “Πάνω απ’ όλα ο άνθρωπος άνευ όρων και ορίων;”
Εκκλησιαστικό ίδρυμα και εκκοσμιμευμένες πρακτικές εξεύρεσης πόρων

Η ΜΑΘ της “Γαλιλαίας” είναι εκκλησιαστικό ίδρυμα που ιδρύθηκε από τη Μητρόπολη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής. Ως εκ τούτου οι εκκοσμικευμένες τακτικές ευρέσεως πόρων δε συνάδουν πάντοτε με την εκκλησιαστική φύση του ιδρύματος. Θα έκαναν ποτέ οι άγιοι συναυλίες, για να μαζέψουν χρήματα; Θα συνεργάζονταν με ηθικώς διαβλητά άτομα για καλό σκοπό; Ο Μέγας Βασίλειος πώς μάζευε χρήματα για την Βασιλειάδα; Παρακαλώντας και ζητιανεύοντας στην ουσία από πόρτα σε πόρτα. Αλλά κυρίως ο Μ.Βασίλειος συγκινούσε, συνέπαιρνε τον πιστό λαό με τους αγώνες του για την πίστη και με την ασκητική ζωή του και τον συμπαραστεκόταν στο θαυμαστό έργο που ανέπτυξε στο όνομα του Κυρίου! Κήρυττε με τη ζωή του το Ευαγγέλιο! Τα μοναστήρια του Αγίου Όρους στα πέτρινα χρόνια του 16ου, 17ου και 18ου αιώνα ανακαίνιστηκαν μετά από συμφορές, πυρκαγιές και σεισμούς, χάρη στους Ρώσους ευγενείς. Οι μοναχοί του Όρους μετέφεραν Ιερές εικόνες στη Μόσχα για προσκύνηση λαμβάνοντας τις δωρεές των Ρώσων. Φαντάζεται κανείς να μαζεύονταν χρήματα με όπερες και μπαλέτα μπολσόι;

Η αναφορά σε ηθικώς διαβλητά άτομα αφορά στη συμμετοχή του αυτοδιαφημιζομένου ομοφυλόφιλου ηθοποιού Μ. Οικονόμου, (έδω). Ακόμα και αν ο συγκεκριμένος ηθοποιός θέλει να προσφέρει στην Εκκλησία, δεν είναι κάθε προσφορά δεκτή από την Εκκλησία. Όπως λέει και το Ευαγγέλιο “…ἐὰν οὖν προσφέρῃς τὸ δῶρόν σου ἐπὶ τὸ θυσιαστήριον κἀκεῖ μνησθῇς ὅτι ὁ ἀδελφός σου ἔχει τι κατὰ σοῦ, ἄφες ἐκεῖ τὸ δῶρόν σου ἔμπροσθεν τοῦ θυσιαστηρίου, καὶ ὕπαγε πρῶτον διαλλάγηθι τῷ ἀδελφῷ σου, καὶ τότε ἐλθὼν πρόσφερε τὸ δῶρόν σου.” (Ματθ. 5,23) Ο δημοσίως αμαρτάνων βαρύτατα και διαφημίζων το πάθος του ηθοποιός με τη συμμετοχή στη δράση υπέρ της “Γαλιλαίας” σκανδαλίζει και ηθικός αυτουργός του σκανδάλου είναι ο Μητροπολίτης Μεσογαίας. Δε νομιμοποιείται ο Μητροπολίτης να έχει προσωπικές απόψεις περί του θέματος της ομοφυλοφιλίας. Ούτε να υποθάλπει την αθέτηση του Ευαγγελίου και την αμνήστευση αμαρτιών. Όπως και ο Νέας Ιωνίας Γαβριήλ, έτσι και ο Μεσογαίας Λαυρεωτικής Νικόλαος πρέπει να δώσουν λόγο και να τιμωρηθούν για τη στάση τους και την πρακτική τους. Πρακτική που συμβάλλει στο να διαφημίζεται ολημερίς από τα ΜΜΕ το δικαίωμα αυτών των ανθρώπων στον γάμο και στην υιοθεσία τέκνων, που επιφέρει αναμφίβολα μια επικίνδυνη κοινωνική μεταβολή, αλλά κυρίως τη διαστρέβλωση της πίστης και ως εκ τούτου την εμμονή στην αμαρτία και την απώλεια της σωτηρίας.
Είναι η αγάπη απόλυτο κριτήριο σωτηρίας;

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι όλα αυτά είναι πταίσματα μπροστά στην κοινωνική προσφορά της Μονάδας Ανακουφιστικής Φροντίδας, η οποία βοηθάει οικογένειες να φροντίσουν μέλη τους που πάσχουν βαρύτατα. Δεν είναι αυτό ένα θεάρεστο έργο; Δε θέλει ο Χριστός να βοηθάμε τον συνάνθρωπο μας και μάλιστα τον άρρωστο συνάνθρωπό μας; Δε βρίθει το Ευαγγέλιο χωρίων που υποχρεώνουν τους χριστιανούς να βοηθούν το συνάνθρωπό τους, ειδικά όταν πάσχει; Δεν είναι μάλιστα αυτό κριτήριο σωτηρίας, σύμφωνα με το Ευαγγέλιο της κρίσεως; “Ἐπείνασα γάρ, καὶ ἐδώκατέ μοι φαγεῖν, ἐδίψησα, καὶ ἐποτίσατέ με, ξένος ἤμην, καὶ συνηγάγετέ με, γυμνός, καὶ περιεβάλετέ με, ἠσθένησα, καὶ ἐπεσκέψασθέ με, ἐν φυλακῇ ἤμην, καὶ ἤλθετε πρός με.…. Καὶ ἀποκριθεὶς ὁ βασιλεὺς ἐρεῖ αὐτοῖς· ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἐφ᾿ὅσον ἐποιήσατε ἑνὶ τούτων τῶν ἀδελφῶν μου τῶν ἐλαχίστων, ἐμοὶ ἐποιήσατε.”

Κάποιοι βασισμένοι σε αυτό το χωρίο του Ευαγγελίου λένε ότι ο Χριστός κατά την ημέρα της Κρίσεως θα κρίνει τον κόσμο με κριτήριο μόνο την αγάπη. Θα παραβλέψει όλα τα άλλα και θα κρίνει τον κόσμο με κριτήριο μόνο την αγάπη. Ο Σωτηρόπουλος ερμηνεύοντας αυτό το χωρίο λέει: “Δίνουν αυτή την ερμηνεία, διατυπώνουν αυτή τη γνώμη πολλοί για να αμνηστεύσουν εαυτούς και αλλήλους από τα άλλα αμαρτήματα. Ότι είπε ο Κύριος ότι θα κρίνει με κριτήριο την αγάπη ορθό είναι, το διδάσκει το σημερινό Ευαγγέλιο, αλλά το σημερινό Ευαγγέλιο δεν είναι ολόκληρο το Ευαγγέλιο, δεν είναι ολόκληρη η Καινή Διαθήκη, πάρα είναι ένα μέρος, ένα κεφάλαιο μόνο από την Καινή Διαθήκη. Ποτέ δεν πρέπει μεμονωμένα να λαμβάνουμε τα χωρία και τις περικοπές της Αγίας Γραφής. Ο Κύριος θα κρίνει τον κόσμο με κριτήριο την αγάπη, που είναι κορυφαία αρετή, αλλά η αγάπη δεν θα είναι το μοναδικό κριτήριο. Όπως βλέπει κανείς, σε άλλα σημεία της Αγίας Γραφής θα ισχύσουν και άλλα κριτήρια. Εδώ ομιλεί για την αγάπη, αλλού μιλεί για άλλα κριτήρια. Ο Θεός, ο ενανθρωπήσας Θεός, ο θεάνθρωπος, θα κρίνει τον κόσμο με κριτήριο γενικώς τον Νόμο. Και αυτούς μεν που δεν γνώρισαν τον Χριστό, τον χριστιανισμό, τους εθνικούς, θα κρίνει με κριτήριο τον νόμο της συνειδήσεως, τον άγραφο νόμο. Τα λέγει αυτά σαφώς ο Απόστολος Παύλος. Συνάγονται και από άλλα σημεία της Αγίας Γραφής. Τους δε χριστιανούς θα κρίνει με κριτήριο τον τέλειο νόμο του Ευαγγελίου. Εμείς την ημέρα της κρίσεως θα ζυγιστούμε με το Ευαγγέλιο, με ζυγαριά φαρμακείου. Οι άνθρωποι θα κριθούν πρώτον με κριτήριο την ταπεινοφροσύνη. Όσοι έχουν ταπεινοφροσύνη έχουν στο ενεργητικό τους ένα πολύ σοβαρό στοιχείο. Όσοι έχουν εγωισμό δεν σώζονται…. Άλλο κριτήριο η πίστη, μία πίστη που δεν είναι ατεκμηρίωτη, αλλά έχει τεκμήρια, αποδείξεις υπέρ αυτής, θαύματα. Δημιουργία εκατομμυρίων αγίων, μαρτύρων, μεγαλομαρτύρων, θαυματουργών. Ο πιστεύσας, είπε ο Χριστός, και βαπτισθείς σωθήσεται. Ο δε απιστήσας κατακριθήσεται. Όποιος ακούει τον λόγο του Θεού και εξετάζει τα τεκμήρια της πίστεως διαπιστώνει ότι η χριστιανική πίστις δεν είναι παραμύθι όπως οι άλλες θρησκείες και πιστεύει θα σωθεί. Όποιος δεν πιστεύει θα καταδικαστεί, θα χαθεί. “Ο δίκαιος εκ πίστεως ζήσεται”. Δηλαδή, αυτός που θα δικαιωθεί από την πίστη του. Αυτός που θα σωθεί. Αυτό το λέγει ο Προφήτης Αββακούμ. Αυτό το χωρίο αναπτύσσει δια μακρόν ο Απόστολος Παύλος. Όταν λέμε πίστις εννοούμε ορθή πίστις, όχι αίρεσις. Όποιος ασπάζεται την αίρεση, αυτός θα καταδικαστεί. Ο απόστολος Πέτρος είπε ότι ψευδοπροφήτες, ψευδοδιδάσκαλοι απατεώνες “εισάξουσιν αιρέσεις απωλείας”. Θα εισαγάγουν στον κόσμο αιρέσεις απωλείας, καταστροφής, αιρέσεις που οδηγούν στην απώλεια, στην καταστροφή, στην κόλαση. Αν δεν σέβεσαι την εκκλησία, δεν σέβεσαι τον Αρχηγό της εκκλησίας, δεν σέβεσαι το Άγιο Πνεύμα που οδηγεί την εκκλησία στα θέματα της πίστεως σε ολόκληρη την αλήθεια, δεν σέβεσαι τον Οίκο του Θεού, την Εκκλησία, που είναι ο στύλος και το στερέωμα της Εκκλησίας, και ο οργανισμός σου ρέπει προς την αίρεση, σίγουρα θα κολαστείς. Όσοι γεννήθηκαν στην αίρεση είναι άλλο θέμα. Μιλώ γι’ αυτούς που γνωρίζουν την αλήθεια και συμπαθούν την αίρεση και μιλούν υπέρ των αιρετικών.”

Καταλήγουμε, λοιπόν, στο συμπέρασμα ότι σωτηρία βασισμένη σε φιλανθρωπικά έργα και στην αγάπη, ερήμην της ορθής πίστης, δεν υπάρχει. Και δυστυχώς η Μητρόπολη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής ενέχεται για κακοδοξίες του Μητροπολίτη της Νικολάου. Ο κ. Νικόλαος έχει πολλές φορές σκανδαλίσει τον πιστό λαό για ζητήματα πίστης. Πρώτα απ’ όλα δε μπορούμε να κατανοήσουμε τι φροντίδα ανακουφιστική στον σύγχρονο άνθρωπο μπορεί να προσφέρει κάποιος που αποδέχεται το κατασκεύασμα του “εγκεφαλικού θανάτου”. Η ανακουφιστική φροντίδα είναι για όλους εκτός από όσους έχουν την ατυχία να πέσουν σε κώμα, οπότε τους παίρνουμε τα όργανα, ενώ είναι ακόμη ζωντανοί και η ψυχή είναι μέσα στο σώμα, για να τα δώσουμε σε άλλον; Ωραία αγάπη! επιλεκτική…

Οι θέσεις του Μητροπολίτη Μεσογαίας, όπως εκφράστηκαν από τις εγκυκλίους που εξέδωσε, σε σχέση με τη λατρεία στην εποχή του κορωνοϊού και τα υγειονομικά μέτρα μέσα στους ιερούς ναούς, δε μας αφήνουν πολλά περιθώρια να ελπίζουμε ότι στο ίδρυμα αυτό γίνονται δεκτοί ανεμβολίαστοι θεραπευόμενοι και θεραπευτές… Αγάπη και ελευθερία πάνω απ’ όλα…. Κι άλλη επιλεκτική αγάπη βλέπουμε εδώ….

Το κύριο έργο της Εκκλησίας και των ποιμένων της είναι η σωτηρία δια του Χριστού. Το Ευαγγέλιο μπορεί αλλού να λέει ότι “το Σάββατον διά τόν άνθρωπον εγένετο, ουχί ο άνθρωπος διά το σάββατον”, όμως ξεχνάμε πώς συνεχίζει το παρακάτω χωρίο: “ώστε Κύριός εστί ο υιός του ανθρώπου και του Σαββάτου”, Μάρκ. Ευαγγ. Β (23-28). Όλοι οι τύποι, οι κανόνες, τα τυπικά παραμερίζουν, αθετούνται, δεν έχουν νόημα, δεν υπάρχουν ή μάλλον υπερβαίνονται, ενώπιον του Χριστού, του Κυρίου, όχι ενώπιον του ανθρώπου και της σωματικής του θεραπείας. Ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα. Ο νόμος μόνο στο όνομα του Κυρίου αίρεται, στο όνομα της ορθής πίστης. Για παράδειγμα, οικονομία στο θέμα της νηστείας επιτρέπει η Εκκλησία, χωρίς να καταργεί την νηστεία σαν πρώτη εντολή που δόθηκε εντός του παραδείσου και όπως την όρισαν οι πατέρες και οι κανόνες της εκκλησίας. Να ο Κύριος! Στις εντολές Του κρύβεται. Πώς τις καταργείς;

Σε όλους τους ευγενικούς ανθρώπους καλής θελήσεως, δηλ. τους καλλιτέχνες που συμμετέχουν στο “Αναγνωστικό της Γαλιλαίας”, ευχόμαστε να είναι ειλικρινείς άνθρωποι, να μην φειστούν αγώνων, προκειμένου να γνωρίσουν την όντως Αγάπη που είναι ο Χριστός των Πατέρων και της Ορθοδοξίας, να μην παρασυρθούν από την πλάνη και την αίρεση της εποχής και ο Κύριος να τους ενισχύει στον αγώνα τους.

Αμήν!