Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2023

Ὑπεύθυνη ἐνημέρωση εἰς ὅ,τι ἀφορᾶ τὶς νέες ταυτότητες

 



Ὑπεύθυνη ἐνημέρωση εἰς ὅ,τι ἀφορᾶ τὶς νέες ταυτότητες


Ἱερὰ Μητρόπολις Πειραιῶς,  Γραφεῖο ἐπὶ τῶν αἱρέσεων καὶ τῶν παραθρησκειῶν
Εἶναι γνωστὲς οἱ ἐξελίξεις εἰς ὅ,τι ἀφορᾶ τὸ θέμα τῶν νέων ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων. Ἡ Κυβέρνηση ξεκίνησε ἤδη τὴν ἔκδοσή των ἀπὸ τὰ τέλη τοῦ περασμένου Σεπτεμβρίου, μετὰ ἀπὸ ἀλλεπάλληλες ἀναβολὲς καὶ παρὰ τὶς ἀντιδράσεις ἑνὸς μεγάλου μέρους τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ καὶ ἑνὸς ἀπὸ τὰ κόμματα τοῦ ἑλληνικοῦ κοινοβουλίου. Εἶναι γνωστὸ ἐπίσης ὅτι τὸ θέμα αὐτὸ δὲν εἶναι καινούργιο. Ἔχει μιὰ ἱστορία δεκαετιῶν. Ἐδῶ καὶ 37 χρόνια, (ἀπὸ τὸ 1986), προσπάθησαν οἱ ἑκάστοτε κυβερνήσεις ὅλων τῶν κομματικῶν παρατάξεων, νὰ εἰσαγάγουν τὶς νέες ταυτότητες, χωρὶς ὅμως ἀποτέλεσμα, χάρις στὴ δυναμικὴ καὶ σθεναρὴ ἀντίσταση κλήρου καὶ λαοῦ. 
Ὑπενθυμίζουμε ὅτι γύρω ἀπὸ αὐτὸ τὸ φλέγον θέμα ἔχει ἀσχοληθεῖ τὸ Γραφεῖο μας ἀλλὰ καὶ ἡ Ἱερὰ Μητρόπολή μας. Πρὸ πενταετίας περίπου δημοσίευσε ἄρθρο... μὲ τίτλο «Νέες ταυτότητες: Ἡ σύγχρονη ἠλεκτρονικὴ δουλεία!», (21.6.2018), δίνοντας τὴ σωστὴ διάσταση στὸ πρόβλημα τῶν νέων ταυτοτήτων καὶ γενικότερα τῆς ὁλοένα καὶ περισσότερο προωθούμενης ἠλεκτρονικῆς ὑποδούλωσής μας. Πέραν τούτου ἡ Ἱερὰ Μητρόπολή μας σὲ συνεργασία μὲ τὴν «Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν», διοργάνωσε στὶς 6 Ὀκτωβρίου 2012, στὸ Στάδιο Εἰρήνης καὶ Φιλίας μιὰ πολὺ σημαντικὴ Ἡμερίδα μὲ θέμα: «Νέα Ταυτότητα: Ἔἰσιτήριο χωρίς ἐπιστροφή». 

Ἐν τῷ μεταξύ, στὸ χρονικὸ διάστημα ποὺ μεσολάβησε, προέκυψαν νέα δεδομένα. Μὲ ἀφορμὴ τὴν ὑποχρεωτικὴ παραλαβή, (μέχρι τὸ 2026), τῶν νέων ταυτοτήτων προκλήθηκε , ὅπως ἦταν ἀναμενόμενο, ἕνα νέο κῦμα σφοδρῶν ἀντιδράσεων, ἀπὸ χριστιανικὰ σωματεῖα, ἱερὲς Μονές, πολιτικὲς παρατάξεις καὶ τὸν πιστὸ λαὸ τοῦ Θεοῦ, μὲ συλλαλητήρια, ἡμερίδες, διακηρύξεις στὸ διαδίκτυο, σὲ θρησκευτικὲς ἐφημερίδες κ.λ.π. Ἐνδεικτικὸ τοῦ ἀρνητικοῦ κλίματος ποὺ ἐπικρατεῖ, εἶναι τὸ γεγονὸς ὅτι μέχρι σήμερα λιγότεροι ἀπὸ 50.000 ἕλληνες πολῖτες παρέλαβαν τὶς νέες ἠλεκτρονικὲς ταυτότητες. 

Ἔχοντας ὑπ' ὄψη μας τὴ νέα αὐτὴ κατάσταση ποὺ προέκυψε καὶ συμμεριζόμενοι τοὺς προβληματισμοὺς καὶ τὴν ἀγωνία τοῦ πιστοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ, ἀναγκαζόμαστε νὰ ἐπανέλθουμε γιὰ μιὰ ἀκόμη φορὰ στὸ θέμα αὐτὸ μὲ τὴν παροῦσα ἀνακοίνωσή μας καὶ νὰ καταθέσουμε, μὲ συναίσθηση τῆς εὐθύνης μας καὶ μὲ φόβο Θεοῦ, τὶς θέσεις καὶ τὶς ἀπόψεις μας, ταυτιζόμενοι σὲ πολλὰ σημεῖα μὲ ἀνάλογες θέσεις καὶ ἀπόψεις, ποὺ ἔχουν ἤδη ἐκφρασθεῖ δημοσίως ἀπὸ Ὀρθόδοξα χριστιανικὰ σωματεῖα καὶ ἀδελφότητες. 

Στὴν πρὸ πενταετίας ἀνακοίνωσή μας εἴχαμε ἀναφερθεῖ κατ' ἀρχὴν στὴν ἱστορία τοῦ θέματος. Εἴχαμε ἀναφερθεῖ ἐπίσης στὶς τεχνικὲς προδιαγραφὲς τῆς νέας ταυτότητος, οἱ ὁποῖες ἐν πολλοῖς δὲν ἔχουν ἀλλάξει. Παραμένουν οὐσιαστικὰ οἱ ἴδιες. Δὲν παραλείψαμε ἀκόμη νὰ τονίσουμε ὅτι τὸ ὅλο ζήτημα, δὲν εἶναι μόνον οἰκονομικό, πολιτικὸ καὶ κοινωνικό. Εἶναι πρωτίστως θεολογικό, διότι αὐτὸ ποὺ διακυβεύεται εἶναι ἀκριβῶς ἡ ἐλευθερία τοῦ προσώπου, ποὺ εἶναι τὸ ὕψιστο ἀγαθὸ τοῦ Θεοῦ πρὸς τὸν ἄνθρωπο, τὸ κύριο συστατικὸ γνώρισμα τῆς κατ' εἰκόνα Θεοῦ δημιουργίας Τοῦ. 

Θεωροῦμε σημαντικὸ ἐπίσης νὰ ὑπενθυμίσουμε ἐν ὀλίγοις τὴ στάση τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος σχετικὰ μὲ τὸ θέμα αὐτό, ἡ ὁποία διατύπωνε πάντοτε μὲ σαφήνεια τοὺς προβληματισμούς της. Σὲ σχετικὸ ἀνακοινωθὲν τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου, (8.3.1993), ἀναφέρει: «Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος ἤχθη ἐκ τῆς ἐμβριθοῦς μελέτης τοῦ ὅλου θέματος τῶν νέων ταυτοτήτων εἰς τὴν βεβαιότητα, ὅτι δι' αὐτῶν... ὑπάρχει ἡ δυνατότης μιᾶς ἐφιαλτικῆς ἀπειλῆς κατὰ τῶν ἀτομικῶν ἐλευθεριῶν τοῦ Πολίτου. Ἡ ἀπειλὴ αὐτὴ καθίσταται εὐκολοδιάκριτος, ἂν ληφθῇ ὑπ' ὄψιν ἡ ὕπαρξις τῆς ἠλεκτρονικῆς λωρίδος εἰς τὸ κάτω μέρος τῶν νέων ταυτοτήτων, ἡ μέλλουσα νὰ περιλαμβάνη προσωπικὰ στοιχεῖα τοῦ κατόχου, ἀόρατα διὰ γυμνοῦ ὀφθαλμοῦ καὶ ἑπομένως ἄγνωστα εἰς τὸν κάτοχον, δυνάμενα νὰ ἀναγνωσθοῦν μόνον ἀπὸ τὰ εἰδικὰ ἠλεκτρονικὰ ὄργανα τοῦ κράτους». 

Ἀργότερα, τὸ 1997, ἐπανέρχεται στὸ ἴδιο θέμα μὲ νέα Συνοδικὴ Ἐγκύκλιο, στὴν ὁποία ἐπισημαίνει τὸ συνταγματικὸ δικαίωμά της «νὰ ἐνδιαφέρεται γιὰ τὴν ἀκριβὴ τήρηση τῶν συνταγματικὰ κατοχυρωμένων δικαιωμάτων τοῦ ἀτόμου καὶ τοῦ συνόλου». Παρακαλεῖ τὴν τότε κυβέρνηση, νὰ μεριμνήσει γιὰ τὴν κατὰ τὸ δυνατὸν καλύτερη προστασία τοῦ ἀτόμου ἀπὸ τὴν ἠλεκτρονικὴ ἐπεξεργασία δεδομένων προσωπικοῦ χαρακτῆρα. Παρακαλεῖ ἀκόμη, «νὰ μὴν ἐφαρμοσθῇ γιὰ κανένα λόγο τὸ 666 σὰν κωδικὸς ἀριθμὸς στὸ νέο σύστημα ταυτοτήτων τῆς Χώρας μας... γιὰ νὰ μὴ χρειασθῇ νὰ μεταβληθῆ ἕνα τμῆμα τοῦ Ὀρθοδόξου λαοῦ μας, ἂν μὴ ὁλόκληρος, σὲ ἀντιρρησίες συνειδήσεως». 

Ἕνα χρόνο ἀργότερα, (9.2.1998), ἀναγκάζεται καὶ πάλι νὰ ἐπανέλθει στὸ ἴδιο θέμα μὲ νέα Συνοδικὴ Ἐγκύκλιο, γιὰ νὰ διακηρύξει ὅτι «ὑποστηρίζει τὴν ἀνάγκη διασφαλίσεως τῆς προστασίας τῆς προσωπικότητος, τῆς ἰδιωτικῆς καὶ οἰκογενειακῆς ζωῆς καὶ τοῦ ἀπορρήτου τῆς ἐπικοινωνίας». Ἐπὶ πλέον ἐκφράζει «τὴν βάσιμη ὑποψία, ὅτι δι' αὐτῆς ἐπιχειρεῖται ἡ ἐπιβολὴ ὁλοκληρωτικοῦ συστήματος ἐλέγχου ἐπὶ τῆς ἰδιωτικῆς ζωῆς, ποὺ προσβάλλει τὸ ἀνθρώπινο πρόσωπο». 

Δώδεκα χρόνια ἀργότερα, τὸ 2010, μὲ ἀφορμὴ τὴν τότε σχεδιαζόμενη «Κάρτα τοῦ Πολίτη», ἐπὶ κυβερνήσεως Γεωργίου Παπανδρέου, ἐπανέρχεται μὲ ἕνα Συνοδικὴ Ἐγκύκλιο, στὴν ὁποία τόνιζε μεταξὺ ἄλλων: «Ἡ Ἐκκλησία εἶναι ὑποχρεωμένη νὰ διαφυλάττει τὴν ἐλευθερία τοῦ προσώπου καὶ νὰ ὑπερασπίζεται τὴν ἀκεραιότητα τῆς πίστεως. Γι' αὐτό: α) Ἡ 'Κάρτα τοῦ Πολίτη' δὲν πρέπει νὰ περιέχει κατ' οὐδένα τρόπο ἐμφανῆ, ἡ ἀφανῆ τὸν ἀριθμὸ 666. β) Ἐπίσης κατ' οὐδένα τρόπο πρέπει μὲ αὐτὴ νὰ παραβιάζονται οἱ προσωπικὲς ἐλευθερίες». 

Συνοψίζοντας ὅλες τις μέχρι τὸ 2010 Συνοδικὲς Ἐγκυκλίους, μποροῦμε νὰ συμπεράνουμε, ὅτι δύο εἶναι τὰ κύρια σημεῖα, στὰ ὁποῖα ἐπιμένει καὶ ἐπαναλαμβάνει διαρκῶς ἡ Ἱεραρχία: 1) τὴν ἀναγκαιότητα νὰ μὴν περιέχη ἡ νέα ταυτότητα κατ' οὐδένα τρόπο, ἐμφανῆ ἡ ἀφανῆ, τὸν ἀριθμὸ 666. Καὶ 2) τὴν ἀναγκαιότητα τῆς προστασίας τῶν προσωπικῶν ἐλευθεριῶν. 

Ἡ σημερινὴ διαρκὴς Ἱερὰ Σύνοδος, μὲ πρόσφατο ἀνακοινωθέν της, (6.9.2023), μᾶς βεβαιώνει ὅτι «τὸ θέμα μελετᾶται σὲ ὅλες τὶς προεκτάσεις του καὶ θὰ παραπεμφθεῖ σὲ μελλοντικὴ ἔκτακτη σύγκληση τῆς Σεπτῆς Ἱεραρχίας». 

Πάνω στὸ καυτὸ αὐτὸ θέμα ἐξέφρασαν βαρυσήμαντες θέσεις μεγάλοι ἅγιοι, ἀλλὰ καὶ σύγχρονες ὁσιακὲς καὶ θεολογικὲς μορφὲς τῆς Ἐκκλησίας μας. Ὁ ἅγιος Ἐφραὶμ ὁ Σῦρος ἀναφέρει στὸ ἔργο τοῦ «Περὶ ἐμφανίσεως τοῦ ἀντιχρίστου, Ἀσκητικά», τὰ ἑξῆς ἄξια πολλῆς προσοχῆς: «Διότι τοιοῦτον τρόπον χρησιμοποιεῖ ὁ τύραννος, [ὁ ἀντίχριστος], ὥστε ὅλοι νὰ βαστάζουν τὸ σημάδι του, πρὶν ἔρθει νὰ ἀπατήσει τὰ σύμπαντα». Ἐδῶ ὁ ἅγιος διευκρινίζει ὅτι ἀρχικὰ οἱ ἄνθρωποι τῆς ἐποχῆς ἐκείνης θὰ «βαστάζουν τὸ σημάδι του», χωρὶς νὰ τὸ φέρουν πάνω στὸ σῶμα τους. Καὶ τοῦτο διότι τὸ χάραγμα στὸ μέτωπο, ἢ τὸ χέρι εἶναι ἄρρηκτα συνδεδεμένα μὲ τὰ πρόσωπα τοῦ Ἀντιχρίστου καὶ τοῦ Ψευδοπροφήτου. Ὁ εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης στὴ φράση τοῦ «καὶ ποιεῖ πάντας τοὺς μικροὺς καὶ τοὺς μεγάλους...ίνα δώσωσιν αὐτοῖς χάραγμα» (Ἀποκ.13,16) ἀποκαλύπτει τὸν αὐτουργὸ τοῦ χαράγματος, διότι τὸ ρῆμα «ποιεῖ» ὑποδηλώνει ἐνέργεια προσώπου, ποὺ κατευθύνεται σὲ κάποιο συγκεκριμένο σκοπὸ καὶ στόχο. Ἑπομένως τὸ χάραγμα στὸ μέτωπο, ἢ τὸ χέρι θὰ ἀρχίσει νὰ πραγματοποιεῖται, ἀφοῦ προηγουμένως ἐμφανιστεῖ ὁ Ἀντίχριστος καὶ ὁ Ψευδοπροφήτης. Ὁ καθένας μας μπορεῖ νὰ καταλάβει πὼς καὶ μὲ ποιόν τρόπο εἶναι δυνατὸν κανεὶς νὰ ἔχει τὸ «σημάδι» τοῦ Ἀντιχρίστου χωρὶς νὰ τὸ φέρει πάνω στὸ σῶμα του. 

Ὁ ὅσιος Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης ἔγραψε, (κατόπιν προσευχῆς καὶ ἄνωθεν πληροφορίας), ἰδιοχείρως τὸ γνωστὸ σὲ ὅλους μας κείμενο μὲ τίτλο: «Σημεῖα τῶν καιρῶν» (1987), στὸ ὁποῖο ἐπισημαίνει μὲ σαφήνεια ὅτι «πίσω ἀπὸ τὸ τέλειο σύστημα "κάρτας ἐξυπηρετήσεως" ἀσφαλείας κομπιοῦτερ, κρύβεται ἡ παγκόσμια δικτατορία, ἡ σκλαβιὰ τοῦ ἀντιχρίστου». Θεωροῦσε ὅτι ἡ σχεδιασμένη νέα ταυτότητα δὲν εἶναι τὸ σφράγισμα τοῦ Ἀντιχρίστου, ἀλλὰ «ἡ εἰσαγωγὴ τοῦ σφραγίσματος». 

Ὁ ἀείμνηστος Μητροπολίτης Φλωρίνης κυρὸς Αὐγουστῖνος Καντιώτης παρατηρεῖ σχετικά: «Φρονοῦμεν ὅμως ὅτι ἡ ἀντίστασις δὲν πρέπει νὰ προβληθεῖ εἰς τὸ τελευταῖον ἐκεῖνο στάδιον, διότι τότε θὰ εἶναι ἀργά.Διά τοῦτο ὀρθῶς οἱ πιστοὶ αἰσθανόμενοι τὸν κίνδυνον πλησιάζοντα ἤρχησαν νὰ ἀντιδροῦν ἀπὸ ἐτῶν ἤδη». 

Μετά τις πιὸ πάνω ἐπισημάνσεις καὶ λαμβάνοντας ὑπ' ὄψη μας τὶς πληροφορίες ποὺ ἔχουμε ἀπὸ εἰδικούς, ποὺ μελέτησαν τὶς τεχνικὲς προδιαφραφὲς τῆς νέας ταυτότητος, εἴμαστε σὲ θέση νὰ δηλώσουμε ὑπεύθυνα, ὅτι δὲν ὑπάρχει κανένα στοιχεῖο, πρὸς τὸ παρόν, ποὺ νὰ δίνει «μεταφυσικὴ» διάσταση στὶς νέες ταυτότητες καὶ νὰ προσβάλλει τὴν χριστιανική μας πίστη. Καὶ τοῦτο διότι οἱ νέες ταυτότητες δὲν φέρουν τὸ ὄνομα τοῦ Ἀντιχρίστου, ἢ τὸν ἀριθμὸ 666. 

Ὑπάρχει ὅμως σοβαρὸ ζήτημα μὲ τὴν θεόσδοτη ἐλευθερία μας, ἡ ὁποία μας καθορίζει ὡς πρόσωπα. Ἔχει ἐπιβεβαιωθεῖ ἀπὸ ὑπεύθυνα πρόσωπα, ὅτι ἡ νέα ταυτότητα θὰ φέρει ἕνα «ἔξυπνο» μικροτσίπ, τεχνολογίας R.F.I.D., ἡ παρουσία τοῦ ὁποίου ἐγείρει πολλὰ ἐρωτηματικά. Καὶ τοῦτο διότι ἀπὸ τὴ στιγμὴ ποὺ ἡ ταυτότητα θὰ εἶναι ἐφοδιασμένη μ' αὐτὸ τὸ μικροτσίπ, παύει πλέον νὰ εἶναι ἕνα τυπικὸ δελτίο ταυτότητος, ποὺ ἔχει σὰν μοναδικὴ ἀποστολὴ τὴν ταυτοποίηση τοῦ ἀτόμου καὶ καθίσταται μιὰ ταυτότητα μὲ πολὺ περισσότερες δυνατότητες. Τὸ πιὸ ἐπικίνδυνο στοιχεῖο στὴν ὅλη ὑπόθεση εἶναι, ὅτι τὰ πιὸ προηγμένα R.F.I.D. ποὺ χρησιμοποιοῦνται, εἶναι ἐπαναπρογραμματιζόμενα, ἔχουν δηλαδὴ τὴν δυνατότητα ἐπανεγγραφῆς καὶ προσθήκης, ἢ ἀφαιρέσεως δεδομένων. Ἐπίσης ἡ ταυτότητα, θὰ μπορεῖ νὰ παραχωρεῖ ὅλα τὰ στοιχεῖα καὶ τὶς συναλλαγές, ποὺ μέσῳ αὐτῆς θὰ πραγματοποιοῦνται, στὴν ἠλεκτρονικὴ βάση δεδομένων τοῦ συστήματος. Ὅλα αὐτὰ τὰ δεδομένα θὰ ἀποστέλλονται ἀπὸ τὸ μικροτσὶπ καὶ θὰ καταγράφεται πληθώρα πληροφοριῶν, ποὺ ἀφοροῦν τὴν προσωπικὴ ζωὴ καὶ τὴν δραστηριότητα τῶν πολιτῶν, παραβιάζοντας ὅμως ἔτσι κάθε ἔννοια ἀπορρήτου καὶ ἰδιωτικότητος. 

Ἐν προκειμένῳ τίθεται τὸ καίριο ἐρώτημα: Ποιοὶ θὰ διαχειρίζονται ὅλες αὐτὲς τὶς πληροφορίες; Θὰ εἶναι πρόσωπα ὑψηλοῦ κύρους καὶ ὑπεράνω πάσης ὑποψίας, ὅπως ἰσχυρίζονται οἱ θιασῶτες τῆς νέας ταυτότητας; Ἂς μὴν τρέφουμε αὐταπάτες. Τέτοιου εἴδους ἄτομα σπανίζουν σήμερα, ἰδιαίτερα στὴν ἐποχή μας, ὅπου ἡ διαφθορὰ κυριαρχεῖ στὴ δημόσια ζωή, ὅπως αὐτὸ περίτρανα διαπιστώνεται ἀπὸ πάμπολλα σκάνδαλα κρατικῶν λειτουργῶν, ποὺ κάθε τόσο βγαίνουν στὴ δημοσιότητα. Καμιὰ ἀπολύτως ἐγγύηση δὲν ὑπάρχει ἐπίσης γιὰ τὴν ἀσφάλεια τῶν δεδομένων ἀπὸ τοὺς λεγόμενους χάκερς, καθὼς ἔχει ἀποδειχθεῖ διεθνῶς, ὅτι κανένας κωδικός, ὅσο ἀσφαλὴς καὶ ἂν εἶναι αὐτός, δὲν εἶναι ἱκανὸς νὰ τοὺς ἐμποδίσει νὰ τὸν «σπάσουν». Τὸ ὅτι αὐτὸ δὲν εἶναι ὑπερβολή, ἀποδεικνύεται ἀπὸ τὸ γεγονὸς ὅτι οἱ χάκερς ἔχουν κατορθώσει νὰ σπάσουν τοὺς κωδικοὺς καὶ ἔχουν μπεῖ στὰ ἀρχεῖα τοῦ ἀμερικανικοῦ πενταγώνου, τῆς ΝΑΣΑ, τοῦ FBI κ.α. 

Βέβαια οἱ ἑκάστοτε ἑλληνικὲς κυβερνήσεις, πιεζόμενες ἄνωθεν ἀπὸ τὰ κέντρα ἐξουσίας, διαφημίζουν κατὰ κόρον τὴν ἀναγκαιότητά τους, διότι μέσῳ αὐτῶν, ὅπως ἰσχυρίζονται, θὰ μπορέσουν νὰ πατάξουν τὴν τρομοκρατία, τὴν φοροδιαφυγὴ τὴν παράνομη μετανάστευση καὶ τὴν πρόληψη καὶ καταστολὴ τῆς τρομοκρατίας. Προβάλλουν ἀκόμη τὸ ἐπιχείρημα ὅτι κανένας τίμιος καὶ ἠθικὸς ἄνθρωπος δὲν ἔχει νὰ φοβηθεῖ τίποτε ἀπὸ τὶς νέες ταυτότητες, ἀπὸ τὴν καταγραφὴ τῶν προσωπικῶν του δεδομένων, ἀφοῦ δὲν ἔχει τίποτε νὰ κρύψει. 

Ἡ ἀπάντησή μας εἶναι ὅτι ὁ λόγος γιὰ τὸν ὁποῖο ἀρνούμαστε τὸ ἠλεκτρονικό μας φακέλλωμα καὶ τὴν ἠλεκτρονική μας παρακολούθηση δὲν εἶναι ἐπειδὴ ἔχουμε κάτι νὰ κρύψουμε, ἀλλὰ ἐπειδὴ ἐπιθυμοῦμε νὰ διατηρήσουμε γιὰ τὸν ἑαυτό μας τὸ δικαίωμα νὰ ὁρίζουμε τὴν προσωπική μας ζωὴ καὶ τὶς ἐπιλογές μας καὶ νὰ μὴν γινόμαστε ὑποχείριο στὶς ἐπιθυμίες καὶ στὶς ἐπιβουλὲς τῶν διεθνῶν κέντρων ἐξουσίας, ποὺ ἐπιδιώκουν τὴν χειραγώγησή μας. Ἂς μὴν ξεχνᾶμε ὅτι αὐτὸ ποὺ γιὰ μᾶς θεωρεῖται ἠθικὸ καὶ τίμιο, αὐτὸ ποὺ γιὰ μᾶς ἀποτελεῖ ἀξία καὶ ἰδανικό, δηλαδὴ ἡ πίστη μας, ἡ Ἑλλάδα μας, ἡ ἑλληνορθόδοξη παράδοσή μας, γιὰ τὴν ἀντίθεη παγκόσμια ὀλιγαρχία, ποὺ καθορίζει τὶς τύχες τοῦ κόσμου, εἶναι ἀκριβῶς αὐτὸ ποὺ πρέπει νὰ ἀλλοιωθεῖ καὶ νὰ ἐκλείψει. Μ' ἄλλα λόγια ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι πιστοὶ εἴμαστε οἱ «ἀσύμβατοι» μὲ τὸ παγκόσμιο σύστημα ἐξουσίας. 

Μέσα στὸ σύγχρονο ἠλεκτρονικὸ φακέλλωμα ποὺ ἐπιχειρεῖται, ὁ ἄνθρωπος χάνει τὴν ἰδιοπροσωπεία του, καθὼς τὸ σύστημα ἀναγνωρίζει μόνο ἀριθμούς. Παύουμε νὰ εἴμαστε ἐλεύθερες προσωπικότητες μὲ ἐλεύθερη βούληση καὶ δράση καὶ γινόμαστε ἀντικείμενα πληροφοριῶν καὶ συλλογῆς δεδομένων. Γινόμαστε ἄνθρωποι - μαριονέτες, ποὺ ποδηγετοῦνται μέσῳ τοῦ παγκόσμιου συστήματος ἠλεκτρονικοῦ ἐλέγχου ἀπὸ μιὰ ὀλιγαρχία τῶν ἰσχυρῶν τῆς γῆς. Εἶναι πολὺ χαρακτηριστικὸ τὸ σύνθημα τῶν Βρετανῶν πολιτῶν τὸ 2010 ἐνάντια στὴν παραλαβὴ τῆς Κάρτας τοῦ Πολίτη: «Δὲν θὰ γίνουμε σφραγισμένα μοσχάρια στὸν σταῦλο τῆς παγκοσμιοποίησης». Αὐτὸν ἀκριβῶς τὸν σταυλισμό μας ἐπιδιώκουν σήμερα τὰ ἀόρατα σιωνιστικὰ κέντρα ἐξουσίας. Ἀφοῦ μᾶς ἐξανδραποδίσουν καὶ μᾶς ἀπονευρώσουν ψυχικὰ καὶ σωματικά, στοχεύουν νὰ μᾶς μεταβάλλουν σὲ μεταλλαγμένους ἀνθρώπους τῶν ὁποίων ἡ ζωὴ θὰ κυμαίνεται μεταξὺ τοῦ ψυγείου καὶ τῆς τηλεοράσεως. 

Ἡ Ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ ΣΩΤΗΡ» σὲ πλήρη συμφωνία μὲ τοὺς ἰδικούς μας προβληματισμοὺς ἀναφέρει σὲ σχετικὸ ἄρθρο της μὲ τίτλο: «ΝΕΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ: Προβληματισμοὶ καὶ ἐπιφυλάξεις», (7.10.2023), τὰ ἑξῆς: «Μᾶς προβληματίζει ἔντονα ἡ δημιουργία μιᾶς κεντρικῆς βάσης τυποποιημένων βιομετρικῶν δεδομένων ὅλων τῶν πολιτῶν καὶ ἀναρωτιόμαστε: Γιατί θὰ πρέπει νὰ ἀποθηκεύονται ψηφιακὰ τὰ βιομετρικὰ χαρακτηριστικὰ κάθε πολίτη; Δὲν ἀρκοῦσε ἡ φωτογραφία πάνω στὴν ταυτότητα, ὅπως ὑπῆρχε μέχρι τώρα, γιὰ τὴν ταυτοποίησή του;... Εἶναι ἄλλο πρᾶγμα νὰ συλλέγεις βιομετρικὰ δεδομένα ἀπὸ κάποιους προαιρετικὰ καὶ περιστασιακά, (ὅπως συμβαίνει ἤδη μὲ τὸ διαβατήριο), καὶ ἄλλο πρᾶγμα νὰ συλλέγονται βιομετρικὰ δεδομένα ἀπὸ ὅλους ὑποχρεωτικά. Καὶ ἀκόμη εἶναι ἄλλο πρᾶγμα νὰ ἔχεις τὰ δεδομένα διάσπαρτα ἀπὸ διαφορετικὲς πηγὲς καὶ ἄλλο πρᾶγμα νὰ τὰ ἔχεις τυποποιημένα καὶ δομημένα σὲ μιὰ κεντρικὴ βάση δεδομένων. Μήπως τελικὰ τὸ ὅλο ἐγχείρημα γιὰ τὴν ἔκδοση νέων ταυτοτήτων μὲ βιομετρικὰ δεδομένα εἶναι ἡ ἀρχὴ γιὰ τὴ δημιουργία ἑνὸς παγκόσμιου ἀρχείου ὅλων τῶν πολιτῶν σὲ ψηφιακὴ μορφή;». 

Ἡ ἴδια ἀδελφότητα ἀπαντῶντας στὸ ἐρώτημα, ἂν ἡ ἠλεκτρονικὴ ταυτότητα εἶναι ὑποχρεωτικὴ παντοῦ, σὲ ὅλες τὶς χῶρες παγκοσμίως, γράφει: «Ὑπάρχουν πολλὲς προηγμένες χῶρες στὸν κόσμο, (Ἀγγλία, Ἡνωμένες Πολιτεῖες, Αὐστραλία, Καναδᾶς, Ἰαπωνία κλπ), ποὺ δὲν ὑποχρεώνουν τοὺς πολῖτες νὰ ἔχουν ταυτότητα, ἀλλὰ ἀποδέχονται ὡς πιστοποιητικὰ ταυτοποίησης καὶ ἄλλα δημόσια ἔγγραφα. Γιὰ παράδειγμα, στὴν Ἀγγλία οἱ πολῖτες χρησιμοποιοῦν βιομετρικά/ἠλεκτρονικὰ διαβατήρια -προαιρετικά- καὶ διπλώματα ὁδήγησης γιὰ τὴν ταυτοποίησή τους. Ὁπωσδήποτε οἱ χῶρες ποὺ ἐφαρμόζουν τὴ συνθήκη Σένγκεν ἔχουν ὑποχρέωση νὰ τηροῦν κάποιες διαδικασίες ταυτοποίησης, ὥστε ἡ ἐλεύθερη διακίνηση τῶν πολιτῶν μεταξὺ τῶν χωρῶν αὐτῶν νὰ εἶναι ἀσφαλής. Ὡστόσο ὑπάρχουν ἐναλλακτικοὶ τρόποι γιὰ νὰ ταυτοποιοῦνται οἱ πολῖτες καὶ τοὺς ὁποίους χρησιμοποιοῦν χῶρες ποὺ ἀνήκουν στὴ ζώνη Σένγκεν (π.χ. Αὐστρία, Βέλγιο, Φινλανδία, Γαλλία) χωρὶς νὰ ἐπιβάλλουν ὑποχρεωτικὰ τὴν ταυτότητα». 

Δὲν θεωροῦμε περιττὸ νὰ σημειώσουμε ἀκόμη, πὼς ἡ ἔλευση τοῦ Ἀντιχρίστου εἶναι παντελῶς ἄγνωστη ὄχι μόνο στοὺς ἁγίους, ἀλλὰ καὶ σ' αὐτοὺς τοὺς ἀγγέλους: «Περὶ δὲ τῆς ἡμέρας ἐκείνης καὶ ὥρας οὐδεὶς οἶδεν, οὐδὲ οἱ ἄγγελοι τῶν οὐρανῶν, εἰ μὴ ὁ πατήρ μου μόνος», (Μάτθ.24,36). Ἐκεῖνο γιὰ τὸ ὁποῖο μᾶς πληροφορεῖ ἡ Ἀποκάλυψη εἶναι ὅτι τὴν παρουσία του θὰ φανερώσουν οἱ δύο ἅγιοι τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, Ἠλίας καὶ Ἐνώχ, οἱ ὁποῖοι δὲν γνώρισαν σωματικὸ θάνατο: «καὶ δώσω τοῖς δυσὶ μάρτυσί μου καὶ προφητεύσουσιν ἡμέρας χιλίας διακοσίας ἑξήκοντα, περιβεβλημένοι σάκκους. Οὗτοὶ εἰσιν αἱ δύο ἐλαῖαι καὶ αἱ δύο λυχνίαι αἱ ἐνώπιον τοῦ Κυρίου τῆς γῆς ἐστῶσαι. Καὶ εἰ τις αὐτοὺς θέλει ἀδικῆσαι, πῦρ ἐκπορεύεται ἐκ τοῦ στόματος αὐτῶν καὶ κατεσθίει τοὺς ἐχθροὺς αὐτῶν· καὶ εἰ τὶς θέλει αὐτοὺς ἀδικῆσαι, οὕτω δεῖ αὐτὸν ἀποκτανθῆναι» (Ἀποκ.11,3-5). 

Κλείνοντας τὴν ἀνακοίνωσή μας, παρακαλοῦμε τὴν Ἱεραρχία, νὰ δεῖ τὸ πρόβλημα μὲ σοβαρότητα καὶ ὑπευθυνότητα στὶς πραγματικές του διαστάσεις, ὅπως ἄλλωστε τὸ εἶχε πράξει καὶ στὸ παρελθὸν μὲ προηγούμενες ἀνακοινώσεις της. Νὰ ἀφουγκραστεῖ τὴν ἀγωνία τοῦ πιστοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ. Νὰ τὸν πληροφορήσει γύρω ἀπὸ τοὺς κινδύνους ποὺ συνεπάγεται ἡ παραλαβὴ τῶν νέων ταυτοτήτων καὶ νὰ συστήσει τὴν ἄρνηση τῆς παραλαβῆς των. Νὰ ζητήσει ἀπὸ τὴν Πολιτεία, νὰ σεβαστεῖ τὴν ἐπιλογὴ τῶν πολιτῶν ἐκείνων, ποὺ θὰ ἀρνηθοῦν νὰ παραλάβουν τὴν νέα ταυτότητα, ἐπικαλούμενοι τὴν ἐλευθερία τῆς θρησκευτικῆς των συνειδήσεως, ἡ ὁποία ἄλλωστε εἶναι κατοχυρωμένη ἀπὸ τὸ Σύνταγμα τῆς χώρας μας. 

  Ἀπευθυνόμενοι, τέλος, πρὸς τὸ χριστεπώνυμο πλήρωμα, συνιστοῦμε τὰ ἑξῆς: 
  α) Ἐπὶ τοῦ παρόντος καὶ ἐφόσον μας δίνει τὸ δικαίωμα ὁ νόμος νὰ ἰσχύουν τὰ παλαιὰ δελτία ταυτότητας, δὲν θὰ πρέπει νὰ σπεύσουμε νὰ πάρουμε τὶς νέες.
 β) Νὰ διαμαρτυρηθοῦμε πρὸς κάθε κατεύθυνση, ὥστε νὰ μὴν ἐπιβληθοῦν ὑποχρεωτικά. 
 γ) Νὰ βρισκόμαστε σὲ ἐγρήγορση, διότι στὸ ὄνομα τῆς δῆθεν «ἀσφάλειάς» μας καὶ τῆς «εὐκολίας τῶν συναλλαγῶν μας», δενόμαστε, χωρὶς νὰ τὸ ἀντιλαμβανόμαστε, μὲ τὰ ἠλεκτρονικὰ δεσμά. 
  δ) Νὰ ἔχουμε τὴν «καλὴ ἀνησυχία», ποὺ ἔλεγε ὁ ἅγιος Παΐσιος, ἀλλὰ ταυτόχρονα νὰ μὴν μᾶς καταλαμβάνει πανικός, δίνοντας σημασία σὲ ἀνεύθυνα δημοσιεύματα, ἀπὸ ἄσχετους καὶ ἐν πολλοῖς ὕποπτους κύκλους, ὅτι δῆθεν οἱ νέες ταυτότητες «εἶναι τὸ χάραγμα τοῦ Ἀντιχρίστου» καὶ ὅποιος τὶς παραλάβει «θὰ χάσει τὴ σωτηρία του».
  ε) Νὰ καλλιεργοῦμε τὸ ἀσκητικὸ καὶ μαρτυρικὸ φρόνημα, ὥστε νὰ μείνουμε ἑδραῖοι καὶ ἀμετακίνητοι, σὲ περίπτωση ποὺ ὁ Θεὸς ἐπιτρέψει νὰ δοκιμαστεῖ ἡ πίστη μας μὲ δυνατοὺς πειρασμοὺς καὶ θλίψεις.
 στ) Τὸ θέμα τῆς νέας ταυτότητας νὰ γίνει ἀφορμὴ γιὰ βαθύτερη μετάνοια καὶ ἐντονότερο πνευματικὸ ἀγῶνα. 

Ἐκ τοῦ Γραφείου ἐπὶ τῶν Αἱρέσεων καὶ τῶν Παραθρησκειῶν