Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2011

ΕΝΩ ΒΑΙΝΟΜΕ ΠΡΟΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ Η ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ ΣΤΟ ΚΑΤΑΡ

 (Ο συντάκτης  του  παρακάτω  άρθρου προφανώς δεν γνωρίζει Ορθόδοξη Θεολογία  ωστόσο προσεγγίζει τις εξελίξεις  επαρκώς.)

Ομολογώ ότι οι θεωρίες συνωμοσίας και τα περι  Αντιχρίστου, illuminati, παγκόσμιας Διακυβέρνησης ποτέ δεν με έπειθαν αλλά... τα στοιχεία και τα γεγονότα συνηγορούν ολοένα και περισσότερο προς αυτήν την πραγματικότητα.
Είμαστε όλοι θεατές μιας αλληλουχίας γεγονότων που τελικά όντως θα οδηγήσουν σε μια παγκόσμια διακυβέρνηση. Δεν θέλει και πολύ μυαλό.
Θα μας φέρουν στο σημείο να πιστέψουμε ότι όντως είναι καλύτερα να μας κυβερνούν λίγοι και ισχυροί αντί πολλοί και διεφθαρμένοι πολιτικοί.
Ήδη κάποιοι αναφωνούν ..."καλύτερα οι ξένοι ,για να μας βάλουν σε μια τάξη" ...έχουν πέσει στην παγίδα...είναι η αρχή.
Οι άνθρωποι αυτοί που είναι στην ουσία αυτοί που θα μας σερβίρουν τον Παγκόσμιο Κυβερνήτη που θα εξαλείψει την φτώχεια,την αδικία ,τους φοροφυγάδες,τους κλέφτες και θα προσφέρει ..εργασία..ασφάλεια ....τα ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ (και τίποτε παραπάνω) είναι τα μέλη της Λέσχης Bildeberg και ένα σκαλί πιο πάνω ο κλειστός κύκλος της Τριμερούς Επιτροπής (Trilateral Commition) που κυβερνά τον πλανήτη πίσω από τις κουρτίνες και μπροστά της στέκονται σούζα όλοι οι Προέδροι,Κυβερνήτες,Βασιλιάδες,Δικτάτορες.
Το σχέδιό τους πολύπλοκο ,σκοτεινό και μελετημένο μέχρι λεπτομέρειας. Τίποτε δεν γίνεται χωρίς την έγκρισή τους και όλα τα γεγονότα είναι αποφασισμένα χρόνια πριν.
Δεν είναι τυχαίο ότι ξαφνικά "πέφτουν"
Δικτάτορες,Πρωθυπουργοί και Ηγεμόνες που επι τόσα χρόνια

ζούσαν και βασίλευαν ανενόχλητοι. Απλά προχωρούν στο επόμενο βήμα του σχεδίου τους και απλώνουν τα δικά τους πιόνια πλέον που θα ολοκληρώσουν την προετοιμασία του όχλου της μάζας για το ...παγκόσμιο οικονομικό μοντέλο ...την Παγκόσμια Κυβέρνηση.
Και πολύ γρήγορα θα εμφανίσουν και τον αληθινό Πλανητάρχη..τον Σωτήρα!( άλλοι τον αποκαλούν Αντίχριστο) Τόσα έτη μας γαλούχισαν στα δανεικά ,στην εικονική ευημερία ,στο πλαστικό χρήμα , στην απληστία.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο το ότι επέλεξαν τη μικρή μας Χώρα την Ελλαδίτσα ως απαρχή της κατάρρευσης που θα ακολουθήσει. Η Ελλάδα ήταν το πιο δύσκολο σκαλοπάτι τους και ακόμη το φοβούνται. Προσπαθούν με κάθε τρόπο ακόμη και με την απειλή βίας να γονατίσουν την συνείδηση αυτού του Λαού που είναι ο μεγαλύτερος εφιάλτης τους διότι αν ξυπνήσει θα τους δημιουργήσει πολλά προβλήματα.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι αποδεχτήκαμε τον Κύριο Λουκά Παπαδήμο ως την αχτίδα φωτός μέσα στο σάπιο πολιτικό κατεστημένο. Αυτό ήθελαν!
Ο Κύριος Παπαδήμος είναι το επόμενο πιόνι τους πάνω στην παγκόσμια σκακιέρα. Ενεργό μέλος της Τριμερούς Επιτροπής παρακαλώ! Αντιλαμβάνεστε ποιον έβαλαν στην Ελλάδα?
Και στο καπάκι στη διπλανή Ιταλία ..τον Κύριο Μόντι ..που είναι ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΕΝΕΡΓΟ ΜΕΛΟΣ ΚΑΙ ΥΨΗΛΑ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑΡΧΙΑ της τριμερούς Επιτροπής! Έχουμε φύγει πια από τα απλά μέλη της λέσχης Bildeberg ...των κλητήρων και τον γραμματέων...του συστήματός τους.Πήγαμε πια στα βαριά ονόματα την επόμενη βαθμίδα που κάθονται στο ίδιο τραπέζι με τον Κύριο Ροκφέλλερ και Ρότσαιλντ.
Ψάξτε για άρθρα στο διαδίκτυο για τον περίφημο ακτιβιστή Υιό του Rothchild ...πολλοί λένε ότι είναι ο περίφημος Αντίχριστος ...ο παγκόσμιος Κυβερνήτης που θα μας επιβάλλουν.Μένει μόνο να περιμένουμε να ακούσουμε το όνομά του στο τραπέζι και να τον δούμε να ξεπροβάλλει ως την μοναδική λύση .Αλήθεια ...τότε θα πειστώ σίγουρα...αλλά φοβάμαι ότι θα είναι αργά.Πότε θα ξυπνήσουμε? Αγωνιστείτε για τα παιδιά μας για το μέλλον μας.Η Εκκλησία που είναι?Έπρεπε να είναι στους δρόμους εδώ και πολύ καιρό και όχι να κόβει βόλτες στο Κατάρ για να προσελκύσει επενδύσεις και να αυγατίσει τα περιουσιακά της στοιχεία.  Πρέπει να αρχίσουμε να διαμαρτυρόμαστε  και προς τα εκεί....!Ναι δυστυχώς πρέπει!




Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2011

"Εμετρήθης, εζυγίσθης, και ευρέθης ελλιπής"*


«Μη έλεγχε κακούς, ίνα μη μισήσωσί σε·έλεγχε σοφόν, και αγαπήσει σε.δίδου σοφώ αφορμήν, και σοφώτερος έσται·γνώριζε δικαίω, και προσθήσει του δέχεσθαι»(Παροιμ. θ 8-9).
    Αγαπητέ Ιερώνυμε,
 Δε θα σου έγραφα αυτή την επιστολή, αν δεν ήμουνα πεπεισμένος, ότι ο υψηλός δείκτης πνευματικής καλλιέργειας και η ποιότητα ήθους, που προσδιορίζονται με την υπόμνηση και παρότρυνση του συγκεκριμένου στίχου των Παροιμιών, αποτελούν προσωπική σου επιλογή και πνευματικό σου άθλημα, που εμπλουτίζει την αρχιεπισκοπική σου προσωπικότητα και σε κάνει ικανό να δέχεσαι την «εκ καθήκοντος» και «εξ αγάπης» κριτική των φίλων σου.
Συνηθέστατη πρακτική, που προδίδει αναξιοπρέπεια και ιδιοτέλεια του δράστη και μειώνει απογοητευτικά την αξιοπρέπεια του αποδέκτη, φορέα ενός υψηλού αξιώματος, είναι η ανάλατη κολακεία. Ο λιβανωτός, που αντί να αρωματίζει την ατμόσφαιρα και να αναδεικνύει την ευγένεια του «διακεκριμένου» προσώπου, φλομώνει το χώρο, αποδεικνύει την πνικτική σκοπιμότητα του κόλακα και προκαλεί κύμα φυγής.
Πιστεύω, πως αυτή την ποιότητα της προσέγγισης στον ιερό θρόνο της ευθύνης σου θα την έχεις υποστεί και θα την έχεις αποστραφεί. Και επιλέγω να προσεγγίσω, με ευθύτητα και με ειλικρίνεια, τη σοφή, αρχιεπισκοπική σου συνείδηση και να καταθέσω μια ενημέ-ρωση, που ενώ για τούς «κακούς» εξελίσσεται σε πυροδότηση οργής και μίσους, για τούς σοφούς αποβαίνει έναυσμα αύξησης του Αγιοπνευματικού χαρίσματος της αγάπης.
***
Σου δηλώνω, εκ πρώτης αρχής, ότι δε θα επιτρέψω στον εαυτό μου να συντάξει ένα προσωπικό και άκριτο κατηγορητήριο σε βάρος σου. Θα ασκήσω διακόνημα απλού μεταφορέα. Θα σου διαβιβάσω τις κρίσεις και τις αντιδράσεις του ευρύτατου λαϊκού δυναμικού, που ενώ φορτίζουν τον ανοιχτό κοινωνικό χώρο, δεν εισχωρούν στα δικά σου ενδιαιτήματα. Τα ξεσπάσματα των ψυχών, που διαχέονται στο γήπεδο του μόχθου, άλλοτε, ως απλός ψίθυρος, άλλοτε, ως νηφάλια κριτική και άλλοτε, ως φορτισμένη επαναστατικότητα.
Θέλω να πιστεύω, πως η μεταφορά αυτών των λαϊκών αντιδράσεων

ΘΑ ΣΤΑΥΡΩΝΕΤΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ;


 

Eίπε ο  αρχιεπίσκοπος  κ. Ιερώνυμος Λιάπης:

«Δεν είμαι αιχμάλωτος κανενός. Δεν θα κάνω προσωπικές εξυπηρετήσεις. Αναφέρομαι μόνο στη 12μελή Ιερά Σύνοδο και στη Σύνοδο της Ιεραρχίας. Βλέπω περίεργα φαινόμενα».

Αυτά μας δήλωσε κομπορημονών και ταπεινολογών ο κ. Ιερώνυμος.
Σιβυλικός ο λόγος του, αλλά ευκολοερμήνευτος.
Όχι, κ. Λιάπη.
Εμείς οι πιστοί άνθρωποι της διαχρονικής Εκκλησίας, σε βλέπουμε καθαρότερα, από όσο βλέπεις εσύ τον εαυτόν σου.
Είσαι ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΣ του μεγάλου εχθρού των ανθρώπων.
Είσαι αιχμάλωτος των παθών σου.
Των απειθαρχούντων και βρογχούντων παθών σου.
Που δεν σε αφήνουν να αρθής εις ύψος και να διαφύγης τις μικρότητες των προκατόχων σου.
Φέρεσαι άδικα.
Ανέλεα.
Αφιλάδελφα.
Αφιλα.
Ασπλαγχνα.
Ανοικτίρμονα
Αφησες τις μέχρι σήμερα ανοικτές πολυετείς πληγές της Εκκλησίας να αιμορραγούν και να πυορροούν.
Τις άφησες ανοικτές και ούτε σκοπεύεις να τις κλείσης, γιατί είσαι ανίκανος να το πράξης.
Οι μεγάλοι και οι σοφοί άνδρες της ιστορίας, κλείνουν τις παληές πληγές, δεν τις αφήνουν ανοικτές, ούτε ανοίγουν άλλες.

ΔΕΣΠΟΤΑΔΕΣ



Δεν θα μιλήσω για τους κατέχοντες υψηλές βαθμίδες της κρατικής εξουσίας. Γι’ αυτούς μιλάνε κάθε μέρα τα μέσα πληροφορήσεως.
Εδώ θα γίνει λόγος για τους δεσποτάδες, που καθένας τους κατέχει στην περιφέρειά του την ανώτατη εκκλησιαστική εξουσία.

Ο δεσπότης εκπροσωπεί το Χριστό, κηρύττει, χειροτονεί, προεξάρχει σε κάθε ακολουθία, διαχειρίζεται την πνευματική εξουσία, εξουσιάζει το εκκλησιαστικό χρήμα και τα ακίνητα, δικάζει ιερείς, συμμετέχει με τους άλλους δεσποτάδες στη διοίκηση της ελλαδικής Εκκλησίας και στην εκλογή μητροπολιτών, εκλέγεται αρχιεπίσκοπος και πατριάρχης, είναι ένας και μοναδικός στην επαρχία του.

Ενώ λοιπόν κατέχουν τόσο μεγάλη εξουσία και θα έπρεπε να είναι γενναίοι και άξιοι των περιστάσεων όταν διακυβεύεται η πίστη, όπως τους θέλει ο Χριστός, αυτοί, στην πλειονότητά τους, δεν είναι και τόσο γενναίοι στον έξω από τη μητρόπολή τους χώρο.

Ή ακριβέστερα, στους μεν κατωτέρους τους εμφανίζονται σκληροί και αναίσθητοι, στους δε ανωτέρους τους κόλακες και τιποτένιοι.

Σημειώνεται εδώ ότι η αναφορά είναι γενική και δεν στοχεύει σε κανέναν προσωπικώς.

Σε ορισμένες περιπτώσεις μητροπολιτών δεν συναντάται τέτοια σκληρότητα και αυθαιρεσία ούτε στις στρατιωτικές και αστυνομικές υπηρεσίες του παλιού καιρού.

ΟΙ ΔΕΣΠΟΤΑΔΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ ΜΟΝΑΧΟΙ


           Τόσον οι ΔΕΣΠΟΤΑΔΕΣ, όσον και εμείς έχουμε ξεχάσει κάτι πολύ σημαντικό, το ότι οι ΔΕΣΠΟΤΑΔΕΣ είναι μοναχοί και ως τέτοιοι έχουν ορκιστεί: ακτημοσύνη, παρθενία και υπακοή. Έτσι:

   1.- Κάθε Επίσκοπος (και Αρχιεπίσκοπος ή Μητροπολίτης ή Πατριάρχης) είναι μοναχός, καθίσταται δε στη θέση αυτή, χωρίς να χάσει τη μοναχική του ιδιότητα, δεν παύει δε να είναι εγγεγραμμένος στο μοναχολόγιο της Μονής της μετανοίας του.
    2.- Ο Επίσκοπος ως μοναχός έχει σαν σκοπό και τέλος του μοναχικού επαγγέλματος την «σωφροσύνη, παρθενία και του σώματος χαλιναγωγία και υποπιασμό, τη στένωση και θλίψη», όπως χαρακτηριστικά αναφέρονται στους Ι. Κανόνες της Εκκλησίας.
    3.- Αν ο Επίσκοπος, όπως και κάθε μοναχός, λόγω μεγάλης σωματικής πίεσης, χαλιναγωγίας, στένωσης και θλίψης δεν αντέχει και θα πρέπει να αναπαυθεί, τότε προστρέχει στη Μονή της μετανοίας του, όπου με προσευχή και νηστεία παρακαλεί τον Κύριο να του δώσει τη δύναμη που απαιτείται για να φέρει σε αίσιο πέρας το βαρύ και επίπονο έργο του. Δεν καταφεύγει σε πολυτελή θέρετρα, ούτε πηγαινοέρχεται σε κοσμικές εκδηλώσεις και δεξιώσεις. Ας παραδειγματιστεί, από το βίο άλλων προ αυτού Επισκόπων, όπως ο Καισαρείας Βασίλειος, οΚωνσταντινουπόλεως Γρηγόριος και Ι. Χρυσόστομος, Ο Αλεξανδρείας Αθανάσιος και τόσοι άλλοι.

ΙΚ

ΤΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ


“ΟΥΚ ΕΚΛΕΙΨΕΙ

ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ

ΕΚ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΣΟΥ”


«Οκ κλείψει σοι νρ π προσώπου μου καθήμενος π θρόνου σραήλ͵ ...»
(Β’ Παραλ. στ’.16)
                                         Tου θεολόγου κ. Ιωάννη Ρεντζίδη
     Ελόγως διερωτται κάθε εσεβής χριστιανός,
ἐὰν ργον ο ρχές τς κκλησίας κα ἐὰν τέθησαν κατά μέρος ο ερο Κανόνες της.
Ἐὰν τ πνευματικ βουλευτήριο τς κκλησίας κατελύθη κατελήφθη π τος πεναντίους.
Κα μως Κύριος διαβεβαιώνει τι δν θ κλείψη γούμενος π τν λαό Του.
          Α. Τ προβλήματα τς κκλησίας

Κατ τς τελευταες δεκαετίες κκλησία μας παρουσιάζει ποικίλα προβλήματα. Πολλο ποφαίνονται γι’ ατή τήν κατάστασι μ διαφόρους τρόπους. Καταγράφουν κα περιγράφουν καταστάσεις νεοπλασίας στ νθρώπινο μέρος το κκλησιαστικο ργανισμο:
     “Πολλοί πίορκοι κατέκλυσαν τν κκλησία”, διακήρυξε κάποιος Προκαθήμενος.
“Η κκλησία μας χει ποστε μεγάλη κκοσμίκευσι”, διαμαρτύρεται τερος, πίσης Προκαθήμενος.
“Κατέστη καθεστς νηθικότητα κα φιλοχρηματία”, βεβαιώνουν πολλο λλοι.
     Δυστυχς, κάποιοι “ψηλόβαθμοι” κα μ ρασοφόροι φροντίζουν ν μ κτίθενται στν πολ κόσμο, λλ θική τους πόστασις βρίσκεται πολ κάτω του πιπέδου το διαφόρου κοσμικο λαϊκο.
    Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμο 
«Λόγος περὶ ψευδοπροφητῶν καὶ ψευδοδιδασκάλων καὶ ἀθέων αἱρετικῶν…»
ΟΤΑΝ  Η ΑΙΡΕΣΗ  ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΕΤΑΙ  ΑΠΟ ΣΙΩΠΩΝΤΕΣ  ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ
 «Σὺ τῆς ἀκενώτου πηγῆς, ἀντλήσας τὰ ρεῖθρα,  ἐξ ὦν ἅπαντες οἱ διψῶντες ἀντλοῦμεν, νάματα χρυσόρρειθρα Χρυσόστομε» (Ὄρθρος ἑορτῆς)


     Συναντήσαμε στὴν διεύθυνση http://patrologia.ct.aegean.gr/PG_Migne, ἕνα συγκλονιστικὸ γιὰ τὴν ἐπικαιρότητά του, σημαντικότατο καὶ πολυσήμαντο κείμενο ποὺ ἀποδίδεται στὸν ἱερὸ Χρυσόστομο. Διαβάζοντάς το, ἀντιλαμβανόμαστε ὅτι κάθε φορὰ ποὺ οἱ ποιμένες δὲν κατανοοῦν τὴν τεράστια ζημιὰ ποὺ ἐπιφέρουν στὶς ψυχὲς τῶν πιστῶν οἱ αἱρετικοὶ καὶ τοὺς ἀφήνουν ἀσύδοτους, ἢ τοὺς διευκολύνουν νὰ ἁλωνίζουν στὴν Ἐκκλησία, ἀκόμα χειρότερα, ὅταν κοινωνοῦν μὲ τοὺς αἱρετικοὺς καὶ συμπροσεύχονται μὲ αὐτοὺς παραβαίνοντας τοὺς Ἱεροὺς Κανόνες, τότε ἡ Ἐκκλησία, ἡ «κιβωτὸς σωτηρίας» θυμίζει πλοῖο, ποὺ οἱ ἴδιοι οἱ κυβερνῆτες του τὸ ἔχουν παραδώσει σὲ χέρια πειρατῶν.
Καὶ δυστυχῶς, κάποιοι σύγχρονοι Ἀρχιερεῖς ἀρνοῦνται τὸ ρόλο τοῦ φύλακα τῆς ποίμνης, ἀδιαφοροῦν γιὰ τὴν διαφύλαξη ἀνόθευτης τῆς Πίστεως· παραβλέπουν τὴν αἵρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ· ἀρνοῦνται νὰ ἀντιπαλαίσουν «πρὸς τὰς ἀρχάς, πρὸς τὰς ἐξουσίας, πρὸς τοὺς κοσμοκράτορας τοῦ σκότους τοῦ αἰῶνος τούτου, πρὸς τὰ πνευματικὰ τῆς πονηρίας» (Ἐφεσ. 6, 10-17), γιατὶ αὐτὸς ὁ ἀγῶνας θέλει ἄσκηση, αὐταπάρνηση, θυσίες. Ἐπιλέγουν τὴν ἀφωνία καὶ τὸν συμβιβασμὸ μὲ ποικίλες  δικαιολογίες. Γι’ αὐτὸ καὶ ἡ κακοδαιμονία στὰ πράγματα τῆς Ἐκκλησίας διαιωνίζεται.
Βέβαια, ἡ διαπίστωση αὐτὴ δὲν ἀμνηστεύει τὴν εὐθύνη ἡμῶν τῶν λαϊκῶν, ποὺ τοὺς ἀκολουθοῦμε.
Τὸ ἀπόσπασμα τοῦ κειμένου ποὺ παραθέτουμε δὲν ἔχει μεγάλες δυσκολίες κατανοήσεως. Γιὰ νὰ μὴν τὸ ἀδικήσουμε  μεταφραστικά, τὸ παραθέτουμε, ὅπως ἐγράφη πρωτότυπα.

«Τίς ἕξει ἀπολογίαν ἀμελείας ἀκούων τὰς τοσαύτας παραγγελίας; Καὶ ἀλλαχοῦ πάλιν· Μὴ παραδέχεσθε αἱρετικὸν ἄνθρωπον μετὰ μίαν καὶ δευτέραν νουθεσίαν· καὶ Αἱρετικοὶ ἄνθρωποι προκόψουσιν ἐπὶ τὸ χεῖρον, πλανῶντες καὶ πλανώμενοι… Ἀκούσατε πάλιν οἱ τὰς ἀγάπας μετ΄ αὐτῶν ποιοῦντες· πῶς φύγητε ἀπὸ τῆς ὀργῆς τῆς ἐπερχομένης ἐφ΄ ὑμᾶς, οἱ τούτοις συμμιαινόμενοι ἐν βρώσει, ἐν πόμασι; πῶς τολμᾶτε προσελθεῖν τοῖς θείοις μυστηρίοις καὶ φρικτοῖς τοῦ Χριστοῦ; Καὶ ὁ προφήτης Δαυΐδ (λέγει)· Οὐκ ἔστιν ἐν στόματι αὐτῶν ἀλήθεια… Ἡσαΐας δὲ ὁ προφήτης, μᾶλλον δὲ ὁ Κύριος διὰ τοῦ προφήτου λέγει· ...Οὐκ ἔστι χαίρειν τοῖς ἀσεβέσι, λέγει Κύριος... Ἀλλ' ἔτι μικρὸν ἐνδιατρίψωμεν τοῖς τοῦ προφήτου ρήμασι καὶ ἴδωμεν πῶς στηλιτεύει καὶ θριαμβεύει τὸν κεκρυμμένον αὐτοῖς δόλον καὶ λέγει· Οὐκ ἔστιν ἐν στόματι αὐτῶν ἀλήθεια· ἡ καρδία αὐτῶν ματαία, καὶ τὰ ἑξῆς.
Ὅρα δὲ τὴν τοῦ προφήτου σύνεσιν, πῶς δημοσιεύει καὶ ἀποκαλύπτει θριαμβεύων τοὺς κακοδόξους, ἵνα μὴ ἡμεῖς πλανηθῶμεν. Ἀκούσατε, οἱ ὀρθόδοξοι, καὶ τοῖς αἱρετικοῖς μὴ συγκαταβαίνετε· ἀκούσατε, ποιμένες, καὶ φρίξατε καὶ μὴ σιγήσητε, ἀλλὰ κηρύξατε τὸν λόγον· μὴ δότε τόπον τῷ διαβόλῳ, μὴ δότε θήραν τοῖς λύκοις…Οὕτως οὖν ποιεῖτε καὶ ὑμεῖς, ποιμένες, καὶ μὴ συγκοινωνεῖτε τοῖς ἔργοις τοῖς ἀκαθάρτοις τοῦ σκότους· μᾶλλον δὲ καὶ ἐλέγχετε…
Καὶ ὁ φιλάνθρωπος Θεὸς …ἔκλινεν οὐρανοὺς, καὶ κατέβη, καὶ πάντα ᾠκονόμησε πρὸς σωτηρίαν τοῦ γένους ἡμῶν, καὶ πάντα ὑπέδειξε ποιῶν καὶ διδάσκων. Εἶτα θέλων διδάξαι, ἵνα οἱ μέλλοντες προΐστασθαι τῶν Ἐκκλησιῶν, οὕτως ἐκδιώκωσι τοὺς αἱρετικούς, ἐποίησεν φραγέλλιον ἐκ σχοινίων, καὶ εἰσελθὼν πάντας ἐξέβαλεν ἐκ τοῦ ἱεροῦ, καὶ ἀπώσατο, καὶ ἐξεδίωξε... Ἀκούσατε οἱ προϊστάμενοι τῶν Ἐκκλησιῶν. Ὑμῖν γὰρ ὑπέδειξε τὸ καλόν, ἵνα ἐξακολουθήσητε τοῖς ἴχνεσιν αὐτοῦ, προσέχοντες πανταχόθεν ἀκριβῶς καὶ τοὺς λύκους ἐκδιώκοντες καὶ τὴν ποίμνην φυλάττοντες. Μετὰ δὲ τούτους ...καὶ αἱ κατὰ καιροὺς γενόμεναι ἅγιαι σύνοδοι τούτους ἀμετανοήτως ἔχοντας ἐκριζώσαντες, τῇ ἀπωλείᾳ παρέδωκαν κατὰ τὸ γεγραμμένον, ὅτι Ἀπολεῖς πάντας τοὺς λαλοῦντας τὸ ψεῦδος...
Ἀλλὰ πολὺ τὸ διάφορον ὁρῶ τῶν τότε ποιμένων παρὰ τῶν νῦν. Ἐκεῖνοι πολεμισταί, οὗτοι φυγάδες· ἐκεῖνοι βιβλίων καλλωπισταὶ καὶ δογμάτων, οὗτοι ἱματίων... Οὗτοι ὡς μισθωτοὶ ἀφιεῖσι τὰ πρόβατα, καὶ φεύγουσιν· ἐκεῖνοι τὴν ψυχὴν αὐτῶν ἔθηκαν ὑπὲρ τῶν προβάτων, μιμησάμενοι τὸν ποιμένα τὸν καλόν. Ὢ τῶν μακαρίων αὐτῶν ἀνδρῶν, ὧν τὰ ὀνόματα ἐν βιβλίῳ ζωῆς· οὓς ἔφριξαν δαίμονες καὶ ἐτρόμαξαν αἱρετικοί· καὶ Ἐφράγη στόμα λαλούντων ἄδικα... Εἶτα ἐάν τις ἀθέων αἱρετικῶν παραφρονῇ λαλῶν διεστραμμένα, ὁ ἀντιλέγων οὐδείς, ὁ πολεμῶν οὐδαμοῦ· πάντες πτωχοὶ τότε γίνονται, πάντες σιωπητικοί, πάντες φυγάδες. Ὢ τῆς κακῆς ρίζης πάντων τῶν κακῶν τῆς φιλαργυρίας!
...Τρυφῶντες, μεθύοντες καὶ μετεωριζόμενοι βούλεσθε νικᾷν τὰς αἱρέσεις; Ἀλλ' οὐαὶ ὑμῖν, οἱ τρυφῶντες καὶ μετεωριζόμενοι, ἐν χρυσῷ καὶ ἱματίοις ποικίλοις καλλωπιζόμενοι· πῶς ἄλλοις δείξετε τὴν καλὴν πτωχείαν τοῦ Χριστοῦ τοῦ δι' ἡμᾶς πτωχεύσαντος, τοῦ ἐντειλαμένου τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ μὴ ἔχειν χαλκὸν ἐν ταῖς ζώναις. Ὄντως πλανᾶσθε, μὴ νοοῦντες τὰς Γραφάς... Ὁ πλοῦτος ὑμῶν ἐπληθύνθη, καὶ ὁ λόγος ὑμῶν ἐξέλειπε· τὰ ἱμάτια ὑμῶν σητόβρωτα γεγόνασι· περὶ ὧν λόγον δώσετε τῷ ἀρχιποιμένι Χριστῷ... Προσέχετε ἑαυτοῖς καὶ παντὶ τῷ ποιμνίῳ· Βλέπετε μὴ ἀπολείψῃ πρόβατον ἐκ τῆς ποίμνης. Τοῦτο γάρ ἐστε γινώσκοντες, ὅτι ἐὰν ἓν πρόβατον ἀπολείψῃ γενόμενον θηριάλωτον ἐξ ὑμετέρας ἀμελείας, πάντα τὸν βίον ὑμῶν κατέλυσεν· τὸ γὰρ αἷμα αὐτοῦ ἐκ τῶν χειρῶν ὑμῶν ἀπαιτήσει ὁ Κριτής.
Ἀνανήψατε οὖν λοιπὸν, κηρύξατε τὸν λόγον, ἀπορρίψατε πᾶσαν βιωτικὴν μέριμναν, βλέπετε ἀκριβῶς πῶς περιπατεῖτε».
Αναρτήθηκε από Πατερική Παράδοση   paterikiparadosi@gmail.com