Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2013

Ψ Η Φ Ι Σ Μ Α Συλλόγου των Αιτ/νων Αχαίας «ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ»

Δ Ε Λ Τ Ι Ο     Τ Υ Π Ο Υ
    Σας γνωρίζουμε, ότι κατά την 15η τακτική συνεδρίασή του το Δ.Σ. του Συλλόγου των Αιτ/νων Αχαίας «ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ», την 14η Δεκεμβρίου 2012, συζήτησε, μετά από αίτημα  μελών του,  το θέμα της  επαπειλούμενης διάλυσης της ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΩΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ και απεφάσισε την έκδοση του παρακάτω ψηφίσματος διαμαρτυρίας και την αποστολή του στις αρμόδιες Αρχές, φορείς και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

Ψ  Η  Φ  Ι  Σ  Μ  Α
Το Δ.Σ. του Συλλόγου των Αιτ/νων Αχαίας «ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ», εκφράζοντας την αντίθεσή των, την λύπην των, την αγανάκτησή των και την έντονη ανησυχία των 32.800 και πλέον συμπατριωτών μας, που διαβιούν στην Πάτρα και την Αχαΐα, σχετικά με την προσπάθεια διάλυσης της ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΩΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ, αναλογιζόμενη τις τεράστιες άμεσες & έμμεσες επιπτώσεις αφενός μεν στον τοπικό και ευρύτερο κοινωνικό ιστό της Αιτ/νίας και την συνοχή του, αφ ετέρου στο θρησκευτικό, εκκλησιαστικό, αλλά και στο οικονομικό, αναπτυξιακό και υπαρξιακό «είναι» της Ναυπακτίας, της Αιτ/νίας και ολόκληρης της πατρίδος μας, επισημαίνει,

ΟΜΟΦΩΝΑ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:

·       Η προσπάθεια να διαλυθεί η Ιερά Μονή Μεταμορφώσεως Ναυπάκτου είναι  ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ, ΕΙΝΑΙ  ΠΡΩΤΟΓΝΩΡΑ ΔΙΩΚΤΙΚΗ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΘ’ ΟΛΟΚΛΗΡΙΑ ΑΔΙΚΗ,

Aυτην την Ιερα μονη, αγωνιζεται και λυσσομανα, να διαλυση, ο ...Ακτιστοφωτητης μητροπολιτης Ναυπακτου Ιεροθεος Βλαχος






Παρουσιαζουμε σε φωτογραφιες - μια φωτογραφια μυριες λεξεις, λεει η παροιμια - μολις προχθεσινη συγκεντρωσι της νεολαιας της Ναυπακτου και των περιχωρων, εντος της ιερας μονης Μεταμορφωσεως του Σωτηρος Ναυπακτου.
Πως την βλεπετε;



Ο εκλεκτος, του περιφερομενου δοσιλογου και υποδικου μεγαλοαββα Μωϋσεως του θεοπτου του Αγιορειτου, μητροπολιτης, αυτην την εικονα εφθονησε και "τρωει κυριολεκτικα τα σιδερα" για να διαλυση την μονη.



Ομως το εργο που κατασκευασε ο Θεος διαλυεται;
Και ποιος θρασυς και αναιδης ανθρωπος ή ανθρωπακι, ειναι δυνατον να επιχειρηση να το διαπραξη;
Θα ειναι ο αφρωνοτερος ολων.
Πολυ δε περισσοτερο οταν αυτος ...διαβλεπει και θεοπτει το ...Ακτιστο φως της Τριαδικης Θεοτητος!!!



Ας μας συγχωρηθει να αποτυπωσουμε μορφην προφητειας: 
Το αυριο της εικονας των τοπικων Εκκλησιων, δεν ανηκει πλεον στους κατα τοπους μητροπολιτες,
αλλα ανηκει στα μοναστηρια των κατα τοπους μητροπολεων. 



Οι σημερινοι αρχιερεις κανουν οτι μπορουν, για να αποδιωξουν απο κοντα τους τους πιστους, αφου ζουν στον κοσμο τους, εξαντλουντες την παρουσια τους, ειτε δημοσιευοντες κειμενα και ψευτοθεολογιες, ειτε περιφερομενοι σε φιεστες και πανηγυρεις, ειτε κολακευοντες τους αντιπαθεις και σιχαμερους κρατουντες εκκλησιαστικους και πολιτικους και αποξενωνοντες τελειως τους εαυτους τους, απο το εκκλησιαστικο σωμα.



Επειδη ο κ. Ιεροθεος Βλαχος διακηρυξε οτι οσοι ακολουθουν τους Πατερες της μητροπολεως Ναυπακτου ειναι ΟΠΑΔΟΙ και οχι ΠΙΣΤΟΙ, τον προκαλουμε και εκεινον να μας δειξη τους ....ΠΙΣΤΟΥΣ ΤΟΥ.



Εχει σε ολοκληρη την μητροπολι Ναυπακτου εστω και τον μισο του αριθμου των εικονιζομενων ορθοδοξων νεων, σε μια χριστουγεννιατικη εκδηλωσι; 



Η επιτυχία της φετεινης Χριστουγιεννιάτικης εκδήλωσης της αφιερωμένης στη νεολαία, που πραγματοποιήθηκε προχθες Κυριακή 30 Δεκεμβρίου στην Ιερά Μονή Μεταμορφώσεως, στο Αμφιθέατρο του Συνεδριακού Κέντρου, στην Μεγάλη Τραπεζαρία των πανηγύρεων και στη συνέχεια στο χώρο των Κατασκηνώσεων στο Μετόχι της Ι. Μονής στα Κωστέϊκα Κάτω Βασιλικής, υπηρξε τεραστια.





Την εκδήλωση πλαισίωσε χορωδία με επίκαιρο εορταστικό πρόγραμμα, και κάλαντα από διάφορα μέρη της Ελλάδος.
φωτο απο τις δραστηριότητες



Το ιερό σκάνδαλο του Μητροπολίτη Ναυπάκτου


Όλη η αλήθεια για την Ιερά Μονή Μεταμορφώσεως και το σκάνδαλο του Μητροπολίτη Ναυπάκτου κ. Ιερόθεου Βλαχου.















Η Ι. Μονή απαντά, στα όσα αναληθή, ψευδή και απαράδεκτα ισχυρίζεται ο Σεβ. Μητροπολίτης, Ναυπάκτου, κ.Ιερόθεος, σε διάφορα δημοσιεύματα και μέ την απάντησή της αποκαλύπτει με γεγονότα, την αλήθεια, την διαφάνεια της οικονομικής διαχειρίσεώς της, αλλά και το σκάνδαλο της διαρκούς  δίωξης του Μητροπολίτη, σε βάρος της Μονής. Ο Μητροπολίτης κατηγορεί την Μονή, για ζητήματα, που έχουν αποφανθεί επίσημα τα δικαστήρια της Χώρας, στα οποία προσέφυγε ο ίδιος.


Ποιο είναι τελικά το σκάνδαλο;


Το σκάνδαλο είναι οι παράνομες απαιτήσεις στα οικονομικά, του Μητροπολίτη Ναυπάκτου κ.Ιεροθέου, από το Μοναστήρι της Μεταμορφώσεως Σωτήρος.


Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ (ΥΠΕΘΟ) ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ



Ο Σεβ. κ. Ιερόθεος απαίτησε εγγράφως, να καταχωρηθούν, ως τακτικά έσοδα της Μονής, τα Κρατικά κονδύλια, στα βιβλία που εκείνος ελέγχει και απαιτούσε να πληρώσει η Μονή ποσοστά
Κατήγγειλε στην ΔΙΣ (649/19-10-1999): «Δεδομένου ότι από την εκτέλεση των έργων στην Ι.Μονή, καταβάλλεται το ΦΠΑ και ποσό 1%, 3%, 2% κλπ διαπιστούται η παράβασις».  



Και στο ΣτΕ (439/25-7-2003) κατήγγειλε: «η Ι.Μονή έχει λάβει υψηλές Κρατικές Επιχορηγήσεις, οφείλει να αποδώσει πολλά ποσοστά σε εκκλησιαστικούς οργανισμούς».
Αλλά αυτά δεν ήταν αλήθεια.
Διότι το Υπουργείο απαιτούσε χωριστά βιβλία. Και απαγόρευε ποσοστά υπέρ τρίτων και ΦΠΑ.


Η Μονή εκτέλεσε τον Νόμο, και όχι τις διαταγές του Μητροπολίτη. Διότι αν τις εκτελούσε, θα κινδύνευαν να φυλακισθούν οι Πατέρες, για κακοδιαχείριση του δημοσίου χρήματος.
Εξ άλλου, η Μονή δεν είχε χρήματα, όπως ήδη ομολογεί ο Μητροπολίτης στο δημοσίευμα, για να καταβάλλει τα τεράστια ποσοστά.

ΑΔΙΚΟΦΑΝΕΙΑ του Θεολογου κ. Νικολάου Πανταζή απο τη Μελβουρνη της Αυστραλιας

ΑΔΙΚΟΦΑΝΕΙΑ  
του Θεολογου κ. Νικολάου Πανταζή


απο τη Μελβουρνη της Αυστραλιας
Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ Ιερόθεος, «ὀπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος» είχε ιερό και έντιμο καθήκον να περιμένει καρτερικά στην εξέδρα και να επευλογήσει χαρακτηριστικά και χαρμόσυνα τον πιστό νέο που πιάνει πρώτος τον σταυρό.
            Τα παδιά μας δεν βουτάνε για επίδειξη, αλλά για ευλογία η οποία επικυρώνεται διά της επιθέσεως της δεξιάς του Δεσπότου και Αρχιερέως, εις τύπον Χριστού.

         
 Κατά τους νόμους της Εκκλησίας μας μόνον ο ετερόδοξος, ο αιρετικός ή στην ταυτότητα ορθόδοξος αλλά βλάσφημος και ασεβής δεν επιτρέπεται να βουτήξει και να πιάσει τον Σταυρό.

            Το να γυρίσεις όμως την πλάτη σου στον ιεροπρεπώς αναδυόμενον Σταυρό του Χριστού και να αρνηθείς να δώσεις την ιερή σου ευλογία σε Ορθόδοξο νέο (που κατ΄επέκταση έμμεσα εκπροσωπεί την Νεολαία της Μητροπόλεως), αυτό αποτελεί μεγάλη προσβολή, ανεπίτρεπτη αδικία και κατάντια.

   Στις τηλεοπτικές του δηλώσεις του όμως, ο Μητροπολίτης «έκανε τον ανήξερο» και μίλησε αφηρημένα για όμορφη πόλη και ομορφιά ψυχής.
            Η αήθης του όμως πράξη αυτή ήταν πολύ μεγάλη ασχήμια που αμαυρώνει την ομορφιά της πόλεως και Μητροπόλεως, ήταν ταπεινωτική κακόσχημη συμπεριφορά και αποτελεί δεσποτικό τερατούργημα.

            Ένας ταπεινός, αγιασμένος και Θεοφόρος Μητροπολίτης ποτέ δεν ενεργεί έτσι και προσέχει πάρα πολύ μη γίνει αιτία σκανδάλου όχι μόνο προς την κοινωνία ολόκληρη που τον βλέπει δημοσίως, αλλά έστω και σε έναν μόνο μικρό, ελάχιστο αδερφό.

            Είναι πολύ φοβερός και ανατριχιαστικός ο λόγος του Χριστού για αυτή την περίπτωση:

«Όποιος σκανδαλίσει ένα από τα μικρά αυτά παιδιά, που πιστεύουν σ΄Εμένα, του συμφέρει να κρεμαστεί στο σβέρκο του μια μεγάλη μυλόπετρα και να καταποντιστεί στ΄ανοιχτά της θάλασσας!» (Ματθ. 18, 6)

   Εμείς δεν ευχόμαστε κανένα «φουντάρισμα εκ του ασφαλούς» στον ξακουστό Μητροπολίτη. 
Αντί να βουτήξει στα ίδια νερά που τέλεσε το σκάνδαλο, ας βουτήξει βαθειά στα άγια νερά της ταπεινώσεως, ας γίνει υπόδειγμα μετανοίας και υπογραμμός συγχωρήσεως (ουδείς αλάνθαστος παρά μόνον «ο Πάπας») και ας ζητήσει ειλικρινά συγνώμη από τον συγκεκριμένο νέο, «δημοσίως όμως, εφ’ όσον και το σκάνδαλο έλαβε χώρα δημοσίως», κατά τον Αγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο.

         Θα τολμήσω όμως να αναλύσω άλλες βαθύτερες παραμέτρους που εξηγούν το πως και γιατί ένας τόσο έμπειρος και πολυγραφότατος Μητροπολίτης πέφτει τόσο χαμηλά να διαπράττει αδικίες δημοσίως, και δυστυχώς, να το θυμάστε, θα ακολουθήσουν και άλλες πολλές και χειρότερες, χωρίς να υποδύομαι το ρόλο του προφήτου.

Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2013

ΤΟΣΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΠΟΥ ΠΑΝΕ;;; 17 χρόνια παραμονής του στη Λάρισα ο δεσπότης Ιγνάτιος δεν έχει δημοσιεύσει κανέναν απολογισμό εσόδων-εξόδων. Δεν νομίζουν, εκεί στην μητρόπολη, ότι ο πιστός φιλάνθρωπος λαός, που ρίχνει τον οβολόν του, θέλει να γνωρίζει πού πάνε τα χρήματά του;

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ : ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΝ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ Α.Φ. 186  http://www.agonas.org

ΤΟΣΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΠΟΥ ΠΑΝΕ;;;

Τα τελευταία χρόνια γινόμαστε αποδέκτες τηλεφωνημάτων μεγάλου αριθμού πολιτών, εκκλησιαστικών συμβούλων, ιερέων κ.ά. ζητώντας να πληροφορηθούν πού πάνε τα τόσα χρήματα που εισπράττει η μητρόπολη Λάρισας και Τυρνάβου.

17 χρόνια παραμονής του στη Λάρισα ο δεσπότης Ιγνάτιος δεν έχει δημοσιεύσει κανέναν απολογισμό εσόδων-εξόδων. Δεν νομίζουν, εκεί στην μητρόπολη, ότι ο πιστός φιλάνθρωπος λαός, που ρίχνει τον οβολόν του, θέλει να γνωρίζει πού πάνε τα χρήματά του;

Βλέπουμε την Αρχιεπισκοπή και πολλές μητροπόλεις, τα τελευταία χρόνια, να αναρτούν στο διαδίκτυο ή να δημοσιεύουν στα Μ.Μ.Ε., καθώς και να κυκλοφορούν ενημερωτικά δελτία με όλα τα οικονομικά στοιχεία κατά κεφάλαιο, κωδικό, αριθμό όλων των ταμείων και τρόπο κατανομής.

Ο Αρχιεπίσκοπος σε μια από τις εξαγγελίες του είχε πει: «Τα έσοδα από τη διαχείριση της εκκλησιαστικής περιουσίας να επιστρέψουν στο λαό, ώστε να μη δημιουργείται με κανένα τρόπο η αίσθηση ότι έχει μετατραπεί ο Οίκος του Θεού σε οίκο εμπορίου». Η διαπίστωση αυτή είχε γεμίσει με ελπίδα τους πιστούς ότι κάτι μπορεί να γίνει. Δυστυχώς τα χρόνια περνούν και μερικοί δεσποτάδες, για λόγους που αυτοί γνωρίζουν, αποφεύγουν, σαν το διάβολο το λιβάνι, να γνωστοποιήσουν τα οικονομικά της μητρόπολής τους – λες και είναι προσωπικό τους θέμα. Δικαιολογημένα πολλοί συνάνθρωποί μας έχουν απορίες και αμφιβολίες, αμφιβολίες ως προς το αν ο οβολός τους καταλήγει στην επούλωση των πραγματικών αναγκών.

Η Κυβέρνηση Σημίτη το 2004 κατάργησε (Ν. 3220 αρ. 15) το 35% της προβλεπόμενης (Α.Ν. 536/1945 αρ. 2) εισφοράς υπέρ του Δημοσίου, την επί των εσόδων των Ι. Ναών υπολογιζόμενη. Και αυτό έγινε – κατά δήλωση των κυβερνώντων – για να διευκολύνουν τις ενορίες στο φιλανθρωπικό τους έργο.

Παρά ταύτα, οι ενορίες δεν ωφελήθηκαν τίποτε από το μέτρο αυτό της πολιτείας. Και τούτο διότι, οι τα λογιστικά «κόλπα» γνωρίζοντες – με τις … ευλογίες των μητροπολιτών – έκτοτε παρακρατούν αυτό (35%) και μάλιστα αυξημένο.

Και όχι μόνον ελήστευσαν – οι διοικούντες τις μητροπόλεις – το ευεργέτημα της πολιτείας προς τους ενοριακούς ναούς, που τους παρείχε την δυνατότητα επιβίωσης αλλά και εκπλήρωσης του κοινωνικού τους έργο, αλλά και πέτυχαν την θεσμοθέτηση εκ μέρους του κράτους ειδικών επιδομάτων όπως:

1) Μισθό στους Αρχιερείς, ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας και τις μεταπτυχιακές σπουδές.

2) Μισθούς για τον οδηγό και για 2-10 υπαλλήλους (ανάλογα με τις ανάγκες της μητρόπολης) συνοδευόμενους με τα σχετικά επιδόματα σπουδών, παιδιών, κ.α.

3) Επιχορηγήσεις ιδρυμάτων, μέσω του κρατικού λαχείου, 5.000-10.000 ευρώ το χρόνο.

4) Συμμετοχή στα ευρωπαϊκά κονδύλια … ανάλογα με το πρόγραμμα.

5) Χρηματοδότηση εκκλησιαστικών σχολείων από 15.000-20.000 το χρόνο και μισθοδότηση 10-12 καθηγητών, που διδάσκουν σ’ αυτά.

6) Ενίσχυση, εκ μέρους του Υπουργείου Εξωτερικών, για πρωτοβουλίες όπως την παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας, από 1.000-1.000.000 ευρώ, ανάλογα με την προσπάθεια.

… Και ενώ αυτά και άλλα δίνει το κράτος για λειτουργικές και άλλες δαπάνες, οι μητροπόλεις έχουν θεσμοθετήσει κανονιστικές διατάξεις ως προς το τι θα εισπράττουν από τους ναούς για έξοδα συντήρησης του μεγάρου, λειτουργίας των γραφείων της μητρόπολης και διαφόρων δραστηριοτήτων.

Και συγκεκριμένα η μητρόπολη Λάρισας εισπράττει από ακαθάριστα έσοδα των ναών τα εξής ποσοστά και περιπτώσεις:

Υπέρ Μητροπολιτικού Γραφείου 7%

Υπέρ Μητροπολιτικού Μεγάρου 2%

Υπέρ Τ.Π.Ο.Ε.Π.Ε. (πρώην ΤΑΚΕ) 7%

Υπέρ Λογίας Φ.Α. της Ι.Μ.Λ.

Υπέρ των Κατασκηνώσεων Ι.Μ.Λ. (υπό ανέγερση)

Υπέρ πνευματικής δράσεως της Ι.Μ.Λ.

Υπέρ σχολής Βυζαντινής Μουσικής Ι.Μ.Λ.

Υπέρ τοπικού Ραδ/κού Σταθμού Ι.Μ.Λ.

Υπέρ Συσσιτίων απόρων Ι.Μ.Λ. “Ο ΕΠΙΟΥΣΙΟΣ”

Υπέρ κοινωφελών ιδρυμάτων Ι.Μ.Λ.

Επίσης οι ναοί πληρώνουν για την Αθήνα:

Υπέρ Συνοδικού Μεγάρου

Υπέρ Αποστολικής Διακονίας

Υπέρ Ραδ/κου Σταθμού της Εκκλησίας.

Η Μητρόπολη εισπράττει:

1) από τα προσκυνήματα: Αγίου Ραφαήλ, Αγίου Βησσαρίωνος, Αγ. Ελευθερίου, κ.ά. Από το προσκύνημα της αγίας Παρασκευής Τεμπών και μόνο, εισπράττει – όπως είχε κοινοποιηθεί για τελευταία φορά το 2005 –  το ποσό των 337.000 ευρώ.

2) από ενοίκια κληροδοτημάτων. Μόνο από το κληροδότημα «Κρίκκη» - όπως είχαμε γράψει στο φύλλο «ΑΓΩΝΑΣ» 155 τον Μάρτιο του 2010 – τα ενοίκια ήταν περίπου 1.200.000 ευρώ.

3) από πωλήσεις που έγιναν το 2010 με πλειοδοτική δημοπρασία, της οποίας ο ελάχιστος όρος προσφοράς ξεκινούσε από 130.000 ευρώ.

4) από 20 και πλέον δισκοφορίες το χρόνο στους ναούς για διάφορους σκοπούς.

5) από τον έρανο της «Αγάπης», που το 2011 συγκέντρωσε 143.521 €.

Δευτέρα 7 Ιανουαρίου 2013

ΚΑΤΗΓΟΡΩ ΑΓΩΝΙΣΤΗ ΠΡΟΣ ΡΙΨΑΣΠΙΔΕΣ «Θεέ μου, φύλαξέ με από τους φίλους, γιατί τους εχθρούς τους ξέρω»

 ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ : ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΝ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ Α.Φ. 186  http://www.agonas.org
 ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ   ΠΡΟΣ  ΡΙΨΑΣΠΙΔΕΣ  
«Θεέ μου, φύλαξέ με από τους φίλους, γιατί τους εχθρούς τους ξέρω»
  Γιατί πατέρες μου; Γιατί αδέλφια μου αγωνιστές;

Λέει ένα ρητό: «Θεέ μου, φύλαξέ με από τους φίλους, γιατί τους εχθρούς τους ξέρω», ή «γιατί το μάτι σου είναι βγαλμένο τόσο βαθειά; Μου το ΄βγαλε ο αδερφός μου!!!»

 Πιάνω την γραφίδα και αφήνω τη μύτη της να εκφράσει το παράπονο, την οργή, την απέχθεια, που βράζει και κοχλάζει. Οι λογισμοί και οι αμφιβολίες συνωθούνται από την επονείδιστη προδοσία.

Μάθαμε, εμπεδώσαμε, βιώσαμε πως στην πνευματική ζωή της εκκλησίας μας κεντρικό πρόσωπο, είναι ο πνευματικός πατέρας. Σε εμπνέει, σε καθοδηγεί, σε πιάνει από το χέρι σφιχτά για να σε βγάλει από τα ναρκοπέδια της κοσμικής ζωής, από τις παγίδες του πονηρού και ως λήπτης γενναίος να συμπαρασταθεί στην παλαίστρα του σταδίου. Είναι η φωνή του Θεού. Τον βάζεις καπετάνιο στο σκαρί της ψυχής σου. Κι όπως πίσω από ένα σπουδαίο άνδρα κρύβεται πάντα μία σπουδαία μάνα, έτσι και πίσω από έναν ευλαβή χριστιανό, κρύβεται ένας καλός πνευματικός, πίσω από ένα μάρτυρα, ένας ομολογητής ορθόδοξος πνευματικός. Πίσω από τον μικρό Νέστορα στέκει ο Άγιος Δημήτριος.

 Πρόσφατα βουλευτής από την Κοζάνη δεν ενέκρινε με την ψήφο του την αιχμαλωσία του λαού και της πατρίδος μας από την τρόικα, επικαλούμενος την εντολή του πνευματικού του και όλοι τον θαυμάσαμε και τον μακαρίσαμε, άσχετα  αν υπέστη την σχετική διαγραφή… που αποτελεί στεφάνι γι’ αυτόν και τον πνευματικό του.

 Δυστυχώς βλέπουμε τελευταία στην τοπική εκκλησία μας πως κάποια πράγματα άλλαξαν. Πατέρες-καθοδηγητές, Θεολόγοι, διδάχοι- καθηγητές, ρήτορες- εκφραστές του Θελήματος του Θεού, άλλαξαν ρότα κατά 180 μοίρες. Άλλαξαν οι Ιεροί Κανόνες και η Ιερά Παράδοση; Άραγε ο Θεός (ο αυτός εις τους αιώνας) άλλαξε το θέλημά του; (άπαγε της βλασφημίας) ή μήπως δεν το εκφράζουν και οι οδηγίες πηγάζουν από προσωπικά- ανθρώπινα εφήμερα συμφέροντα;

 Ανταλλάξατε τους πιστούς χριστιανούς, τους αγωνιστές που σας ασπάζονταν το χέρι, με μια προσοδοφόρα θέση… Και, όπως οι Γερμανοί, επί κατοχής στους προδότες πρώτα ανέθεταν τις εκτελέσεις για να αποδείξουν την υποταγή τους, έτσι και σας, ένας νέος Αρσάκειος σας ευτέλισε αναθέτοντας ρόλο Ιούδα και στηθήκατε θρασύτατοι, ανερυθρίαστοι ψευδομάρτυρες ενώπιον δικαστηρίων κατά δεκάδων αδερφών σας. Από πιστοί διάκονοι και αγωνιστές για «ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΚΑΙ ΖΩΣΑ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ», της κανονικότητας, του δίκαιου του μαρτυρικού αγίου Θεολόγου, γίνατε ριψάσπιδες, θεραπαινίδες, ζοφεροί οπαδοί της εξουσίας . Πώς μπορείτε να αντικρίσετε την εικόνα του πραότατου Θεολόγου, που ένας από σας τόλμησε να γράψει αυθαίρετα …την  ακολουθία του (εσπερινό, όρθρο, θεία λειτουργία και παράκληση).

 Πώς να ξεπεράσεις την πρόκληση, όταν φλογερός θεολόγος αποπειράθηκε, από την μια να βιογραφήσει τον μακαριστό μητροπολίτη Θεολόγο, εκδίδοντας τόμο, και από την άλλη να «αγιογραφήσει» και να προσκυνά δουλοπρεπώς τον «δολοφόνο»του;;;

 Το κύρος σας ετρώσατε. Τι και αν μας προδώσατε; Και τον Κύριόν μας επρόδωσαν. Τίς υμάς αβάσκανεν ;;;

 Εκεί που σου δείχνουν το Θεϊκό μονοπάτι οδηγώντας σε από το χέρι, διαπιστώνεις ξαφνικά πως κοντοστέκονται, απομακρύνονται από κοντά σου προς την αντίθετη κατεύθυνση και σου φωνάζουν να αλλάξεις πορεία και συ, και να τους ακολουθήσεις στο πισωγύρισμα, να γυρίσεις την πλάτη σου στην πορεία προς την θέωση που οι ίδιοι σου υπέδειξαν…

 Φαντάσου να σε προτρέπει να δώσεις θαρραλέα μαρτυρία για τον Χριστό, και να ευχαριστείς τον Θεό γι’ αυτό, διότι σου έβαλε στο δρόμο σου τον πνευματικό σου με το αγωνιστικό φρόνημα. Να είσαι έτοιμος και την ζωή σου να δώσεις για τον Χριστό. Να μπαίνεις στο Κολοσσαίο της κοσμικής ζωής, αισθανόμενος την χλεύη των θεατών, έτοιμος στο στίβο να παλέψεις με τα θηρία κι αυτός με δρασκελιές να σκαρφαλώνει στις κερκίδες, να στρογγυλοκάθεται δίπλα στον διώκτη «αυτοκράτορα» και μάλιστα να …σου γνέφει να παραιτήσεις, να συρθείς, και να βγεις από το μικρό άνοιγμα της καταπακτής. Να σε προτρέπει να δραπετεύσεις, να πας κοντά του, να παρακολουθήσεις το θέαμα, όπως τόσοι αδελφοί σου…, αφήνοντας κάποιο άλλο «κορόιδο, ξεροκέφαλο» να δώσει τον …αγώνα…

 Δεν κοκκινίζει καν….

Σε μια σύγκρουση αμαξοστοιχίας με αυτοκίνητο σε αφύλακτη διάβαση, το μόνο θύμα ήταν ο μηχανοδηγός που ήταν ο μόνος όρθιος, καθώς εγκατέλειψε την υπεύθυνη θέση του και έτρεχε προς το πίσω μέρος του τραίνου για να σώσει την ζωούλα του, ο φουκαράς!!!

 Σαν σύγχρονος Ξέρξης που ανέβηκε στον λόφο να παρακολουθήσει την ναυμαχία της Σαλαμίνας, σύμφωνα με τις εντολές που ο ίδιος έδωσε. Με τη διαφορά ότι εκείνος μετά δεν έπεσε στα πόδια των Αθηναίων στρατηγών, ούτε βέβαια παρότρυνε τους δικούς του να πράξουν το ίδιο.

 Oι πολιορκημένοι σημάνανε ηρωική ΕΞΟΔΟ και εσείς φωνάξατε ΠΙΣΩ, ΠΙΣΩ, !!! και ανοίξατε την κερκόπορτα της προδοσίας!.

 Σαλπίσατε πόλεμο, θέσατε σε συναγερμό οικογένειες , διατάξατε επιθέσεις για τον Χριστό και την Εκκλησία και μετά από κάποιο καιρό, πήγατε με αυτόν που στοχοποιήσατε ως «εχθρό»!!!

 Γιατί;;; Είναι τελικά καλός, ο εχθρός, ο μοιχεπιβάτης, ο αντικανονικός, ο ανάξιος, έγινε αίφνης άξιος και κανονικός; Απόλυτη Πνευματική ανισορροπία…

 « Μα πέθανε, και ο αγώνας ήταν …προσωπικά για κείνον… Και αναρωτιέμαι, γιατί δεν σαλπίσατε την υποχώρηση; γιατί δεν κάνατε την συνθηκολόγηση ακριβώς μετά την ταφή του, αλλά χρειάστηκαν αρκετά χρόνια να συνειδητοποιήσετε την απώλεια του Θεολόγου ή του Αθανασίου;;;

 Είναι και η άλλη πρόφαση: … Πολύ κράτησε ο αγώνας… Ο καλός χριστιανός δεν πρέπει να αγωνίζεται όλη του την ζωή, παρά μόνο κάποιες στιγμές, να μην κουράζεται….

 Βρήκαμε και το άλλο: Μένεις στον καναπέ, γονατίζεις στο περσικό χαλί, την ώρα που έχει διαφημίσεις η τηλεόραση και προσεύχεσαι στο Θεό να συνεχίσει Αυτός !!! τον αγώνα,.. γιατί εσύ δεν έχεις χρόνο με τα κηρύγματα, τις ακολουθίες, τους κύκλους, τις εκδρομές….

 Και παρά την σχιζοφρενική και αλλόκοτη πορεία, χωρίς ίχνος μεταμέλειας για τις λάθος «εκτιμήσεις, και τους σαλτιμπαγκικο΄θς ελιγμούς, που οδήγησαν οικογένειες σε δεινή κατάσταση, ώστε να σύρονται στα δικαστήρια, και να απειλούνται με οικονομική καταστροφή, αυτοί τον χαβά τους. Και σαν να μη συμβαίνει τίποτα, συνεχίζουν τα βαρύγδουπα κηρύγματα, τα κατηχητικά και τους λιθοβολισμούς όσων δεν ακολουθούν τις δικές τους ανακυβηστήσεις… Μαφιόζικα ανασηκώνουν τους ώμους μονολογώντας: «ουκ οίδα τον άνθρωπο!!!»

 Πώς το αντέχει η ευαίσθητη συνείδησή σας να είναι υπό διωγμό ευσεβείς οικογενειάρχες, πολύτεκνοι, φτωχοί γέροντες με τα παιδιά τους, πεπαιδευμένοι νοικοκυραίοι επιστήμονες, επειδή παρέμειναν «τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι»… Πού ‘ναι το ανδρείο χριστιανικό φρόνημα που κατ ‘ιδίαν, αλλά και από καθέδρας στεντορίως υποστηρίζατε;;;

 Τι ειρωνεία! Συμπαραστέκεσθε στους καταδίκους φυλακισμένους πληρώνετε για την αποφυλάκισή των, κάνετε και Ιεραπόστολή στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, και οι ίδιοι αδιαφορείτε για τους πρώην συναγωνιστές σας αδελφούς που τους καταδιώκει ο δεσπότης σας! Μάλιστα νομίζω τυγχάνει και προϊστάμενος της μέριμνας των φυλακών, ο πρώην «φύλακας άγγελος» διάκος του Θεολόγου. Εμμέσως ενθαρρύνετε με την σιωπηρή στάση το διωκτικό έργο του προστάτη σας. Φανταστείτε τον Θεολόγο τι θα έλεγε… «και εσύ τέκνον…»! «Ουδείς αχαριστότερος του ευεργετηθέντος».

 Τον διώκτη μας τον βάλατε κήρυκα στους άμβωνες των αιθουσών σας, και δεν διστάσατε στον συναφιακό μολυσμό σας απ’ τον μοιχεπιβάτη. Κατά τα άλλα «απέχετε της μοιχείας»…. (της πνευματικής εννοούμε). Μερικοί μάλιστα τον υποδεχθήκατε στα σπίτια σας, και ευλογηθήκατε, χωρίς να αρθρώσετε λόγο προδρομικό «ουκ έξεστί σοι», «κάτω τα χέρια σου από τα αδέρφια μας».

 Σ’ αυτούς τους διωκόμενους αγωνιζόμενους χριστιανούς της Λάρισας και τα ελεήμονα αισθήματά των, προσφεύγετε για οικονομική ενίσχυση και συμπαράσταση του έργου αλλά και για τους ανώδυνους αγώνες σας.

 Του ψάλλατε μεγαλοπρεπώς, όσο ουδείς άλλος, αυτοκρατορική φήμη και Κουκουζέλιον πολυχρόνιον και ο λαρυγγάς σας δεν συνεστάλη,ενώ πριν τον αποδοκιμάζατε ως Ανάξιο!

 Το θέλημα του Θεού, που θέλετε να εκφράζετε είναι Ο.Φ.Α. (όπου φυσάει ο άνεμος) του γήινου προσωπικού κοντόφθαλμου συμφέροντος και της ματαιοδοξίας.

 Αναρωτιέμαι από καιρό, ποιο είναι χειρότερο, το να νιώθεις τα αισθήματα του πατριού, ή να βλέπεις την ασυνέπεια του πατέρα σου και μερικών πρώην συναγωνιστών σου; Πόσο πληγώνεσαι, όταν ανακαλύπτεις ότι το βάθρο που ύψωσες τον πατέρα σου είναι χάρτινο, και ότι κάτω από την μάσκα της αυθεντίας κρύβεται ασημαντότητα. που επιζητεί την εύνοια της εξουσίας!

 Σάπια κλωνάρια που όταν πας να κρατηθείς, σπάνε και μένεις μετέωρος!!!.

 Ποιο παράδειγμα δίνεται στους νέους;

 Εφιάλτες υπήρχαν πάντοτε, υπήρξε και ο Ιούδας «μεταμεληθείς.»

 Δεν ψελλίσατε ούτε μια συγγνώμη που βάλατε σε περιπέτειες οικογένειες, που σκανδαλίσατε πολύ κόσμο με τα καμώματά σας και κυρίως τους νέους.

 Μην τολμήσετε να πείτε πως άλλαξαν οι εποχές, γιατί αυτό πιπιλίζουν οι φωστήρες της μεταπατερικής Θεολογίας!

 Κάποιος, καθ’ όλα σεβαστός και ιεραπόστολος με συμβούλευσε : «πρέπει να μοιάσουμε την χελώνα που όταν υπάρχει ησυχία προχωρά, όταν όμως ακούσει θόρυβο κλείνεται στο καβούκι της μέχρι να περάσει ο κίνδυνος!!!

 Χελώνα … Τί να πεις για τον αετό που περιπολεί στους αιθέρες αγναντεύοντας τις κορφές!…

 Χελώνα που σέρνεται στη γη, χοϊκοί άνθρωποι που κλείνονται στο καβούκι τους, στον εαυτούλη τους, πατούν με σιγουριά, κι επειδή σέρνονται, δεν πρόκειται ποτέ να «πέσουν».

 Χελώνα που τρέμει όταν δεν πατά στο χώμα, αγκιστρωμένη στα νύχια του αετού, γνωρίζει καλά πως το ταξίδι αυτό στα ουράνια γίνεται για να βρεθεί ένας βράχος, να απελευθερωθεί από τα γαμψά νύχια και να σπάσει το καύκαλο του βολέματος, της καλοπέρασης και της ναρκισσευόμενης αδολεσχίας.

 Θεού επιτρέποντος πορευόμαστε, όχι με ανακυβιστήσεις, όχι έρποντας, αλλά θηριομαχούντες. Δεν γονατίζουμε σε τυραννίσκους παρά μονάχα στον Άγιο τριαδικό Θεό, στους Άγίους Του και στους νεκρούς μας!.

 Πάντως σας ευχαριστούμε για το «κοσκίνισμα», για την πνευματική ανάταση που μας χαρίσατε, για την αγωνιστικότητα που μας εμφυτεύσατε, τον δρόμο του αγώνα που μας δείξατε!.

 Σας ευχαριστούμε και για την πικρή γεύση της προδοσίας που μας ποτίσατε, γιατί ήταν ένα καλό μάθημα στο «μη πεποίθατε … επί υιούς ανθρώπων…»!

 Διάγουμε ευελπιστώντας,… χωρίς να διαλανθάνει της προσοχής μας η επαμφοτερίζουσα διπλωματική πορεία των ευέλικτων ελιγμών σας.

 Σκανδαλίσατε πολύ κόσμο και ιδίως νέους. Αναρωτιέμαι με ποια παρρησία θα βρεθείτε μπρος στο Θεολόγο και τον Αθανάσιο, όταν έρθει η ώρα…

 Συγχωρήστε με για το ύφος μου …


Σχέση της Βάπτισης και της Σταύρωσης του Χριστού του Ομολογητου Θεολογου κ. Νικολαου Σωτηροπουλου

Σχέση της Βάπτισης 

και της Σταύρωσης του Χριστού

του Ομολογητου Θεολογου 

κ. Νικολαου Σωτηροπουλου

ΒΑΠΤ 
«Δύο σταθμοί ταπεινώσεως του Χριστου
Η μεγάλη πολύ μεγάλη, η Σταύρωση και μικρότερη μετά τη Σταύρωση ταπείνωση, η Βάπτισις.
  Γι’ αυτό τί λέγει ο Ιωάννης στην Α’ καθολική του επιστολή σε μια μάλιστα έτσι μυστικίζουσα διάθεση; 
«Ούτος εστίν ο ελθών δι’ ύδατος και αίματος Ιησούς Χριστός». Αυτός είναι που ήλθε με το νερό και το αίμα.  
Με το νερό της Βαπτίσεως και το αίμα της Σταυρώσεως. Και με τα δύο αυτά στοιχεία μας έπλυνε, Αυτός είναι ο Ιησούς Χριστός που ήλθε με ταπείνωση και με θυσία στον κόσμο.
  Σταυρωταί και ανασταυρωταί του Χριστού  
Έχει σχέση η Βάπτισις με τη Σταύρωση. 
Και αυτή τη σχέση ενθυμείται ο υμνογράφος την πιο κρίσιμη ώρα της Μεγάλης Παρασκευής, όταν υψώνεται ο Εσταυρωμένος εν μέσω του Ναού και ο ιερέας εκφωνεί «Σήμερον κρεμάται επι ξύλου ο εν ύδασιν την γην κρεμάσας». 
Εκείνη την στιγμή η Εκκλησία ενθυμείται και το γεγονός της Βαπτίσεως «Ράπισμα κατεδέξατο ο εν Ιορδάνη ελευθερώσας τον Αδάμ». 
Καταδέχθηκε ράπισμα από το χέρι του δούλου του αρχιερέως, Εκείνος που στον Ιορδάνη ποταμό με τη Βάπτιση Του, ελευθέρωσε τον Αδάμ.  
Ελευθερωνόμεθα με την Σταύρωση, ελευθερωνόμεθα και με τη Βάπτιση και με όλες επαναλαμβάνω τις πράξεις της ζωής του Χριστού.

Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2013

ΤΑ ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ - ΟΜΙΛΙΑ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ





Τα Αγία Θεοφάνεια είναι μία από τις αρχαιότερες εορτές της εκκλησίας μας η οποία θεσπίσθηκε το 2ο αιώνα μ.Χ. και αναφέρεται στη φανέρωση της Αγίας Τριάδας κατά τη βάπτιση του Ιησού Χριστού. Η ιστορία της βάπτισης έχει ως εξής: Μετά από θεία εντολή ο Ιωάννης ο Πρόδρομος εγκατέλειψε την ερημική ζωή και ήλθε στον Ιορδάνη ποταμό όπου κήρυττε και βάπτιζε. Εκεί παρουσιάσθηκε κάποια ημέρα ο Ιησούς και ζήτησε να βαπτισθεί. Ο Ιωάννης, αν και το Άγιο Πνεύμα τον είχε πληροφορήσει ποιος ήταν εκείνος που του ζητούσε να βαπτισθεί, στην αρχή αρνείται να τον βαπτίσει ισχυριζόμενος ότι ο ίδιος έχει ανάγκη να βαπτισθεί από Εκείνον. Ο Ιησούς όμως του εξήγησε ότι αυτό ήταν το θέλημα του Θεού και τον έπεισε να τον βαπτίσει. Και τότε μπροστά στα έκπληκτα μάτια των θεατών διαδραματίσθηκε μία μοναδική και μεγαλειώδης σκηνή, όταν με την μορφή ενός περιστεριού κατήλθε το Άγιο Πνεύμα και κάθισε επάνω στο βαπτιζόμενο Ιησού, ενώ συγχρόνως ακούσθηκε από τον ουρανό η φωνή του Θεού η οποία έλεγε: «Ούτος εστίν ο Υιός μου ο αγαπητός, εν ω ευδόκησα» («Αυτός είναι ο αγαπημένος μου Υιός, αυτός είναι ο εκλεκτός μου»).
Από τότε και το Βάπτισμα των χριστιανών, δεν είναι «εν ύδατι», όπως το βάπτισμα «μετανοίας» του Ιωάννη, αλλά «εν Πνεύματι Αγίω». Ο Κύριος με το να βαπτιστεί αγίασε το νερό, το έκανε νερό αγιασμού και συμφιλίωσης με το Θεό. Έτσι η Βάπτιση του Κυρίου άνοιξε τη θύρα του Μυστηρίου του Βαπτίσματος. Με την καθαρτική χάρη του αγίου Βαπτίσματος ο παλαιός αμαρτωλός άνθρωπος ανακαινίζεται και με την τήρηση των θείων εντολών γίνεται κληρονόμος της βασιλείας των ουρανών.

Τρίτη 25 Δεκεμβρίου 2012

Η Γέννησις του Σωτήρος Χριστού - «Ο ποιών θαυμάσια μόνος» (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)



Ἡ Γέννησις τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ
«Ὁ ποιῶν θαυμάσια μόνος»
«Τίς θεὸς μέγας ὡς ὁ Θεὸς ἡμῶν; σὺ εἶ ὁ Θεὸς ὁ ποιῶν θαυμάσια (μόνος)» (Ψαλμ. 76,14-15)
Η γενεά μας, ἀγαπητοί μου, εἶνε γενεὰ ἀντιφατική , ἡ ἐποχή μας εἶνε ἀπὸ τὶς πιὸ ἀνήσυχες. Ὁ αἰώνας αὐτὸς ἀπὸ πλευρᾶς ἐπιστήμης εἶνε αἰώνας μεγάλων ἀνακαλύψεων, ἐνῷ ἀπὸ πλευρᾶς εὐημερίας παρουσιάζει κάτι τὸ ὀξύμωρο· ἀπ᾽ τὸ ἕνα μέρος κάποιοι δυστυχοῦν καὶ πεθαίνουν, ἀπὸ τὸ ἄλλο μαζεύτηκε πλοῦτος στὰ χέρια λίγων ποὺ τὸν σπαταλοῦν. Ἀπὸ πλευρᾶς δὲ θρησκείας –ποὺ μᾶς ἐνδιαφέρει,γιατὶ αὐτὴ εἶνε ἡ ψυχὴ τοῦ πολιτισμοῦ–, εἶνε αἰώνας ἀπιστίας, γιὰ τὸν ὁποῖον ἁρμόζει νὰ ἐπαναληφθῇ ὁ ἔλεγχος τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ· «Ὦ γενεὰ ἄπιστος καὶ διεστραμμένη! ἕως πότε ἔσομαι μεθ᾿ ὑμῶν; ἕως πότε ἀνέξομαι ὑμῶν;» (Ματθ. 17,17. Μᾶρκ. 9,19. Λουκ. 9,41).

Οἱ ἄνθρωποι τοῦ αἰῶνος μας, οἱ εὔπιστοισὲ ὅλα, ὡς πρὸς τὴ θρησκεία μας εἶνε δύσπιστοι. Δὲν πιστεύω, ἂν δὲν δῶ θαῦμα, σοῦ λένε. Ἀλλὰ τὸ θαῦμα ἔχει δύο ἔννοιες· θαῦμα εἶνε ἢ κάτι ποὺ προκαλεῖ τὸ θαυμασμὸ γιὰ τὴν τέχνη ποὺ εἶνε φτειαγμένο καὶ τὶς ἰδιότητες μὲ τὶς ὁποῖες εἶνε ἐφωδιασμένο, ἢ ἕνα ἔκτακτο ὑπερφυσικὸ γεγονός. Ὑπὸ τὴν πρώτη ἔννοια θαύματα εἶνε γεμάτη ἡ φύσι γύρω μας μὲ τὰ μυστήρια ποὺ κρύβει· ὁ σπόρος ποὺ ῥίχνεις στὴ γλάστρα καὶ βγαίνει ἕνα λουλούδι,αὐτὸ τὸ χῶμα τῆς γῆς ποὺ τρέφει χιλιάδες τώρα χρόνια τοὺς ἀνθρώπους, τὰ δέντρα, τὰ ζῷα,τὰ πουλιά, τὰ ἔντομα, ὅλη ἡ δημιουργία τοῦκόσμου ἀπὸ τὸ μηδέν. Αὐτὰ εἶνε πρώτη, ἡ κατώτερη κλίμακα. Ὑπάρχει καὶ ἡ ἀνώτερη· ἐδῶ ὑπάγονται ἐκεῖνα τὰ ἔκτακτα γεγονότα ποὺσυμβαίνουν στὴ ζωὴ τοῦ κόσμου καὶ τὰ ὁποῖαἐκφεύγουν ἀπὸ τὴν τάξι τῶν φυσικῶν νόμων καὶ ἀγγίζουν πλέον τὸν καθαρὰ πνευματικὸ καὶ μυστηριώδη κόσμο. Ποιά εἶνε αὐτά; Τὰ πρῶτα τὰ βρίσκουμε στὸ μεγάλο βιβλίο τῆςφύσεως. Τὰ δεύτερα ποῦ θὰ τὰ βροῦμε;
Μὴ διαβάζετε πολλά. Ὑπάρχουν δύο βιβλία· αὐτὰ σᾶς συνιστῶ νὰ μελετᾶτε. Τὸ ἕνα εἶνε τὸ μεγάλο πολυσέλιδο βιβλίο ποὺ λέγεται φυσικὸς κόσμος . Τὸ ἄλλο βιβλίο εἶνε πολὺ μικρό· ἀλλ᾽ ἐὰν δὲν διαβάσετε τὸ μικρό, δὲν ἐξηγεῖται τὸ μεγάλο. Καὶ τὸ μικρὸ αὐτὸ βιβλίο, ποὺ ὁ καθένας μπορεῖ νὰ τό ᾽χῃ στὴν τσέπη του  –κι ἀλλοίμονο ἂν δὲν τὸ ἔχουμε καὶ δὲν τὸ διαβάσουμε καὶ δὲν τὸ ἐφαρμόσουμε–, εἶνε ἡ ἁγία Γραφή . Τὰ μεγάλα θαύματα εἶνε ἐκεῖ.

Κυριακή των Προπατόρων του Νικολάου Πανταζή


        Αράδα ονομάτων και μάλιστα Εβραϊκών. Κατἀλογος ατελείωτος μεγάλων Πατριαρχών.
          Κάποιοι όμως απάτριδες σήμερα, δείχνουν να έχουν πρόβλημα με την Εβραϊκή γενιά και καταγωγή του Ιησού.
          Ο Χριστός όμως δεν έχει κανένα πρόβλημα με τους Εβραίους παρά μόνο ότι ενώ κάποτε, ήταν πραγματικά ο περιούσιος Λαός Του, ενώ είχαν εμπειρευτεί τα πάνδεινα και αξιώθηκαν τις μεγαλύτερες Θεϊκές αποκαλύψεις, έπειτα όμως όταν είχαν κορασμό απολαύσεων και αφθονία αγαθών, «έφαγον και ενεπλήσθησαν σφόδρα» και ξαφνικά τον ξέχασαν, τον απαρνήθηκαν και χειρότερο απ΄ όλα, όταν ήρθε «ο Θεός και φανερώθηκε εν σαρκί» και συνανεστράφηκε με τους δικούς Του ανθρώπους, τότε τον απέρριψαν και τον Σταύρωσαν.
          Ο Θεός δεν είναι ρατσιστής, δεν έχει «φαβορί» εθνικότητες. Οι Εβραίοι ήταν όντως διαλεχτοί επειδή έδειξαν υπακοή και αγάπησαν πολύ. Από αχαριστία όμως και αγνωμοσύνη Γαἱδουρινή, έφτασαν στο σημείο να προσκηνούν «χρυσές αγελάδες» για Θεό τους.

Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου 2012

«Μετα-πατερικοί» Μητροπολίτες και Πατριάρχες



«Άνθιμος:
''Είναι δάκτυλος εις βάρος της Ορθοδοξίας η κατάργηση της Κυριακής''
18 Δεκέμβριος 2012, difernews.gr - 11.30
“Η Κυριακή είναι μέρα Κυρίου. Ποιος θα βάλει τα χέρια του στη φωτιά κ. υπουργέ της εργασίας; Αν τα βάλετε θα καούν. Δεν μπορούμε να το δεχτούμε αυτό”!
Με τα λόγια αυτά, από άμβωνος, ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος, προειδοποίησε την κυβέρνηση ότι το μέτρο στο οποίο επιμένουν οι υπουργοί Εργασίας και Ανάπτυξης θα πολεμηθεί!
“Γιατί; Θέλω να το πω από τις θέσεως αυτής. Θα προταθεί από την Ιερά Σύνοδο κι εμείς με κηρύγματα, θα κηρύξουμε αντίσταση κατά της καταργήσεως της Κυριακής αργίας... Είναι εκ προοιμίου αποτυχημένη, πράξη ακυρώσεως της Ιεράς παραδόσεως της Εκκλησίας. Πράξη που θα πολεμηθεί”, τόνισε ο Παναγιότατος, ...μην βάζετε τα χέρια σας σε τέτοια γεγονότα κατακαίοντα, της πνευματικής μας ζωής!». (Από romfea.gr/epikairotita/14892-2012-12-18-09-45-32).

Αυτά δήλωσε ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος.
Σ’ αυτές τις δηλώσεις, έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής.
Με την Κυριακή ως εργάσιμη ημέρα των διαφόρων χωρών, όπου εμφανίστηκε και διαδόθηκε ο Χριστιανισμός, Σεβασμιώτατε κ. Άνθιμε, έζησε επί αιώνες ο Χριστιανισμός και επιβιώνει και σε άλλες χώρες σήμερα.
Με την αίρεση, όμως, κ. Άνθιμε (την παναίρεση του Οικουμενισμού σήμερα) η Εκκλησία ποτέ δεν έζησε συνειδητά, δεν συμβίωσε. Πάντα αντιδρούσε με διάφορους τρόπους. Μόνο εσείς, οι «μετα-πατερικοί» Μητροπολίτες, αγνοείτε την αίρεση.

«Γι­ὰ τοῦ Χρι­στοῦ τὴν Πί­στη τὴν Ἁ­γί­α καὶ τῆς Πα­τρί­δος τὴν Ἐ­λευ­θε­ρί­α»

Επίκαιρη Ομι­λί­α
Ὁ­μι­λί­α τοῦ Λαυ­ρεν­τί­ου Ντετ­ζι­όρ­τζι­ο,
Προ­έ­δρου τῆς «Φι­λορ­θο­δό­ξου Ἑ­νώ­σε­ως Κο­σμᾶς Φλα­μι­ᾶ­τος»
Στὴν ἐκ­δή­λω­ση ποὺ συν­δι­ορ­γά­νω­σαν οἱ ὀρ­θό­δο­ξοι Σύλ­λο­γοι «Ἁ­γί­ου Ἰ­ω­άν­νου τοῦ Θε­ο­λό­γου» (Παι­α­νί­ας, Ἀ­λε­ξαν­δρου­πό­λε­ως καὶ Κα­βά­λας), μὲ τὴ συ­νερ­γα­σί­α τοῦ Συλ­λό­γου «Ἅ­γι­ος Θε­ό­δω­ρος ὁ Στου­δί­της» (Νο­μοῦ Μα­γνη­σί­ας) καὶ μὲ θέ­μα­τα: α) Οἱ νέ­ες Ἠ­λε­κτρο­νι­κὲς ταυ­τό­τη­τες, καὶ οἱ ἐ­πι­πτώ­σεις τῆς Ἠ­λε­κτρο­νι­κῆς Δι­α­κυ­βέρ­νη­σης. β) Ὁ Οἰ­κου­με­νι­σμός, ἡ μά­στι­γα τοῦ αἰ­ῶ­να. γ) Ἡ με­τα­πα­τε­ρι­κή Θε­ο­λο­γί­α, κα­κο­δο­ξί­α ἢ ὀρ­θό­δο­ξη θέ­ση; Βό­λος, Πα­νε­πι­στή­μι­ο Θεσ­σα­λί­ας (αἴ­θου­σα «Κο­δρά­του»­), Κυ­ρι­α­κή, 16 Δε­κεμ­βρί­ου 2012, Ὥ­ρα 16:30.
«Ἕλ­λη­νες Ρω­μη­οί! Ἂς ἀ­να­λο­γι­σθοῦ­με ποι­οί ἤ­μα­σταν καὶ ποι­οί κα­ταν­τή­σα­με νὰ εἴ­μα­στε!­!! Μό­νον ἐ­ὰν συ­νει­δη­το­ποι­ή­σου­με τὴν ἔκ­πτω­σή μας καὶ τὴν πτώ­ση μας, ὑ­πάρ­χει ἐλ­πί­δα ν’ ἀ­να­νή­ψου­με καὶ ν’ ἀ­να­κάμ­ψου­με· ἀλ­λὰ κυ­ρί­ως νὰ σω­θοῦ­με στὴν Βα­σι­λεί­α τῶν Οὐ­ρα­νῶν!»

Εἶ­ναι κα­τα­στρο­φή; εἶ­ναι συμ­φο­ρά; εἶ­ναι ὄ­λε­θρος; αὐ­τὸ ποὺ βι­ώ­νου­με στὶς ἡ­μέ­ρες μας ὡς πρό­σω­πα, ὡς λα­ός, ὡς ἀν­θρω­πό­τη­τα; Ἢ μή­πως πρό­κει­ται γι­ὰ εὐ­λο­γί­α, ποὺ ὁ Κύ­ρι­ος καὶ Θε­ός μας Ἰ­η­σοῦς Χρι­στὸς οἰ­κο­νο­μεῖ γι­ὰ τὴ σω­τη­ρί­α μας;
Βι­ώ­νου­με σή­με­ρα τὴν ἐγ­κα­τά­λει­ψή μας ἀ­πὸ τὸν Θε­ό, ὡς τι­μω­ρί­α γι­ὰ τὴν πο­λυ­ε­τὴ ἀ­πο­στα­σί­α μας ἀ­πὸ Αὐ­τόν; Ἢ μή­πως ζοῦ­με μέ­σα στὴ χά­ρη Του, στὴν ἀ­πέ­ραν­τη ἀ­γά­πη Του καὶ στὴ μα­κρο­θυ­μί­α Του; ποὺ πλού­σι­α μᾶς ἐ­πι­δα­ψι­λεύ­ει μὲ τὶς φο­βε­ρὲς δο­κι­μα­σί­ες τὶς ὁ­ποῖ­ες ἐ­πι­τρέ­πει νὰ μᾶς συμ­βοῦν, ἀ­πο­σκο­πών­τας στὸν συ­νε­τι­σμό μας καὶ στὴν ἐ­πι­στρο­φή μας, τῶν ἀ­σώ­των καὶ ἀ­γνω­μό­νων τέ­κνων Του; 
Αὐ­τὸ εἶ­ναι τὸ μέ­γα καὶ ἐ­να­γώ­νι­ο ἐ­ρώ­τη­μα ποὺ πρέ­πει σή­με­ρα νὰ μᾶς ἀ­πα­σχο­λεῖ ἀ­δι­α­λεί­πτως. Αὐ­τὴ τὴν ἀ­πάν­τη­ση κα­λού­με­θα ὡς Χρι­στι­α­νοὶ νὰ δώ­σου­με, ὥ­στε ἀ­να­λό­γως ν’ ἀ­πο­φα­σί­σου­με πῶς θὰ πο­ρευ­θοῦ­με.­..