Παρασκευή 9 Αυγούστου 2019

Γιά τίς σαρκικές διαστροφές ἐντός τοῦ γάμου, Ἁγίου Παϊσίου Ἁγιορείτου

ΓΙΑ ΤΑ ΣΑΡΚΙΚΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΓΑΜΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥΣ» ΠΟΥ ΤΑ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ
             Διήγησις τοῦ π. Σάββα Ἁγιορείτη περί τοῦ Ἁγίου Παϊσίου:

«Μοῦ διηγήθηκε κάποια κυρία ἀπό τήν Θεσσαλονίκη, ὅτι κάποτε ὁ Ὅσιος Παΐσιος ἔδωσε δυναμικό τέλος σ’ ἕνα φορτικό καί ἄκρως ἐφάμαρτο συζυγικό της βάσανο. Εἶχαν διαφορετικό Πνευματικό ἐκείνη καί ὁ σύζυγός της. 

Ὁ δικός της Πνευματικός ἦταν πατερικός καί εὐσυνείδητος καί ὑπεδείκνυε τίς θεοχάρακτες γραμμές καί προϋποθέσεις τοῦ τίμιου γάμου. 

Ὁ Πνευματικός τοῦ συζύγου της ἦταν νεωτεριστής καί μεταπατερικός καί ἔλεγε στό σύζυγό της τό γνωστό καί βλάσφημο καί ἀμοραλιστικό λόγιο ὅτι "ὁ Θεός ἀφήνει ἐλεύθερες τίς κρεβατοκάμαρες καί δέν ἀσχολεῖται μέ τό τί κάνουν οἱ σύζυγοι κατά τήν σχέση, ἀλλά μέ τήν καρδιά…". 

Τι σημαίνουν τα ονόματα: Μαρία – Θεοτόκος – Παναγία


Μαρία
Ασφαλώς δεν είναι γνωστό σε πολύ κόσμο το τι σημαίνει το όνομα Μαρία, και το οποίο είναι το καθ’ αυτό όνομα που της δόθηκε αρχικά, και που αναφέρεται στην Καινή Διαθήκη και δεν της δόθηκε τυχαία.
«Το πανσεβάσμιον και κεχαριτωμένον όνομα της Μαρίας προσφυέστατα και αρμοδιώτατα εδόθη εις την αειπάρθενον Θεοτόκον κατά πρόγνωση και βουλή Θεού, παρά του οποίου παρά του οποίου ήταν ωρισμένη να γίνη Μητέρα Αυτού. Σημαίνει δε το όνομα Μαρία: Παντοδυναμία, τουτέστιν εκείνη η οποία ήνωσε τα δύο άκρα αντικείμενα Θεό και άνθρωπο.
Ακόμη σημαίνει Σοφία, η οποία βρήκε τον τρόπο δια να ενώση δύο φύσεις σε μια υπόσταση, χωρίς να συγχύση τα ιδιώματα των φύσεων.

Γέρων Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος: «Τά «χάπια» γιά τούς σαρκικούς πειρασμούς


Γέρων Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος: «Τά «χάπια» πού παίρνουμε γιά τήν ἀντιμετώπιση τῶν σαρκικῶν πειρασμῶν εἶναι ἡ προσευχή, ἡ νηστεία, ἡ ἀγρυπνία, ἡ ἐξομολόγηση, ἡ θεία Κοινωνία»
Σε κάποιον νέο που του έλεγε ότι έχει έντονο σαρκικό πόλεμο και ότι, όπως πίστευε, αυτός ο πόλεμος θα λυνόταν οριστικά με τον γάμο, απάντησε ο μακαριστός Γέροντας πατήρ Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος (1930–1989):
–Παιδί μου, να ξέρεις ότι το πρόβλημα του ανθρώπου που λέγεται «σαρξ» (=σάρκα), δεν το λύνει ούτε ο γάμος ούτε η αγαμία ούτε η πολυγαμία. Το πρόβλημα που λέγεται «σαρξ», το λύνει οριστικά μόνο η «πλαξ» (=η μαρμάρινη πλάκα), δηλαδή ο τάφος. Ο γάμος, απλώς απαλύνει το πρόβλημα. Δεν το λύνει. Χρειάζεται, λοιπόν, επαγρύπνηση σε όλη μας την ζωή. Αγωνίσου κι εσύ με συνέπεια από τώρα, ζητώντας από τον Θεό να σε δυναμώσει…

Γέροντας Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος: Περί εκτρώσεων

«Διά τους λόγους των χειλέων Σου εγώ εφύλαξα οδούς σκληράς» (Ψαλμ. Ιστ΄ 4). Αυτό το παιδί ήταν το όνειδός μου, το μαρτύριό μου, ο σταυρός μου. Το κράτησα και δεν παρέβην το θέλημά Σου. σκεφθείτε με τι παρρησία θα σταθεί ενώπιον του θρόνου του Θεού μια τέτοια γυναίκα! 

Μετά την εισβολή των Τούρκων στην Κύπρο και τους βιασμούς που έλαβαν χώρα, η Κυπριακή Εκκλησία επέτρεψε τις αμβλώσεις για τις περιπτώσεις αυτές. Ρώτησε, λοιπόν, κάποιος τον Γέροντα, αν αυτό ήταν σωστό ή όχι. 

Και εκείνος απάντησε:

– Όχι! Δεν είναι σωστό. Αν η βιασθείσα είναι κοσμική δεν τίθεται θέμα, διότι αυτή δεν πρόκειται να ρωτήσει την Εκκλησία τι να κάνει. Αν όμως η κοπέλα είναι πιστή, τότε θα κρατήσει τον καρπό του βιασμού της και όταν παρουσιασθεί ενώπιον του Θεού, θα Του πει:

π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος († 10 Νοεμβρίου), μια ασκητική και θεολογική μορφή

Αρχιμανδρίτης Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος†

epifaniosΟ Χριστός μας, «το φως το αληθινόν, το φωτίζον και αγιάζον πάντα άνθρωπον ερχόμενον εις τον κόσμον», δεν θα πάψει ποτέ να λάμπει και να δοξάζεται μέσα από ενάρετους ανθρώπους και εκλεκτούς, που έζησαν και ζουν και στις ημέρες μας σαν επίγειοι άγγελοι και ουράνιοι άνθρωποι. Έχοντας τον Χριστό στην καρδιά και στην ψυχή τους και τον συνάνθρωπο σαν να είναι η ζωή τους.

Με τί αντιμήνσιο λειτουργούν όσοι διέκοψαν τη μνημόνευση του Μητροπολίτη τους;

                                                                                      Του Βασιλείου Π. Κερμενιώτη

Αποτέλεσμα εικόνας για αντιμήνσιο Το ιερό αντιμήνσιο είναι το καθαγιασμένο εκείνο ύφασμα που τοποθετείται επάνω στην Αγία Τράπεζα. Είναι εικονογραφημένο και αναπαριστά τον Επιτάφιο Θρήνο, δηλαδή τη σκηνή λίγο πριν τον ενταφιασμό του Χριστού.

Πέμπτη 8 Αυγούστου 2019

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος: Όχι διάλογο με τους αιρετικούς αλλά μετάνοια. Η διαλεκτική είναι εκατό τοις εκατό εκ του πονηρού



Και φτάσαμε σήμερα στο σημείο να ποινικοποιείται η Πίστη μας και να μην ακούγεται κιχ. Όταν όμως επρόκειτο για τους μισθούς τους, τότε όλοι ξεσηκώθηκαν.

σ.σ. Υπάρχει κάποια αμφιβολία ότι η θρασύτητα με την οποία οι αντίχριστες δυνάμεις μας κουνάνε σήμερα το δάχτυλο δεν είναι απότοκο των πολύχρονων δαιμονικών διαλόγων που έχουν ανοίξει δεξιά και αριστερά πολλοί ταγοί της Εκκλησίας;Οι λεγόμενοι νεο-ορθόδοξοι, οι μεταπατεριστές και λοιποί κληρικοί και θεολόγοι που αλλοιώνουν μεθοδικά την διδασκαλία της Εκκλησίας μπροστά στους ‘δεν είδα, δεν άκουσα’ ταγούς της Εκκλησίας, δεν είναι οι δούρειοι ίπποι των διαλόγων; Σε άλλη ομιλία του ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος μας περιέγραψε την μέθοδο: διάλογος, συνύπαρξις, διείσδυσις, ανατροπή. Και φτάσαμε σήμερα στο σημείο να ποινικοποιείται η Πίστη μας και να μην ακούγεται κιχ. Όταν όμως επρόκειτο για τους μισθούς τους, τότε όλοι ξεσηκώθηκαν.
---------------------------------------------------

Θα ‘θελα να σας έλεγα κάτι. Δεν θα το επεκτείνω πολύ αλλά σύντομα θα το πω. Υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν να δημιουργήσουν έναν διάλογον με τον Χριστιανισμόν και αυτοί είναι η αιρετική Δύσις. Οι Προτεστάνται, το λεγόμενο «Παγκόσμιο Συμβούλιο των Εκκλησιών» και οι Ρωμαιοκαθολικοί. 
Χρόνια επί χρονών κουβεντιάζουν και κουβεντιάζουν. Και διάλογοι επί διαλόγων συνεχώς για να βρούμε τί; Είναι τόσο απλό. Εάν, ω Προτεσταντική ή Ρωμαιοκαθολική Δύση επιθυμείς να γνωρίσεις την Αλήθειαν, δεν χρειάζονται οι διάλογοι, μετανόησε και έλα εις την Ορθοδοξία. Τελείωσε. Η οδός είναι απλή, είναι η μετάνοια.

Τετάρτη 7 Αυγούστου 2019

Gianna Jessen, επέζησα απο έκτρωση 2) Οι νεοι Ηρωδαι…! Φρίκη απο τις εκτρώσεις..! 80 κεφαλάκια εμβρύων κομματιασμένα σε υπόνομο της Θεσσαλονίκης, απο γυναικολογικες κλινικες -σφαγεια φοβερα που κατασφαζουν τα αθωα νηπια!

010_NVI2554Gianna Jessen, επέζησα από έκτρωση

   Η Gianna Jessen, αν όλα πήγαιναν όπως είχαν σχεδιάσει οι γιατροί και οι βιολογικοί της γονείς, σήμερα δεν θα ζούσε. Είχαν αποφασίσει να υποβάλλουν σε έκτρωση το έμβρυο στο οποίο θα μεγάλωνε η Gianna. Ωστόσο, κάτι δεν πήγε καλά και η Gianna επέζησε. Σήμερα, ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο και με τους λόγους που εκπονεί, λόγους όπως αυτόν που θα παρακολουθήσετε, μεταδίδει το μήνυμα ότι η έκτρωση είναι λάθος. Επιθυμία της είναι να αποτρέψει τις γυναίκες και τις περισσότερες φορές και τους άνδρες που εξαναγκάζουν τις γυναίκες σε άμβλωση, να μην μπουν στην διαδικασία αυτή.
Επίσης, σκοπός των ομιλιών της, αλλά και της συγκεκριμένης ανάρτησης δεν είναι να κάνει τις εκατομμύρια γυναίκες που υπέβαλαν το έμβρυο τους σε έκτρωση να νιώσουν άσχημα για την πράξη τους, αλλά να αντιληφθούν το λάθος τους και να μην το επαναλάβουν.
Η παραδοχή μιας λάθος πράξης και η συγχώρεση είναι αρετές.
Κανείς δεν είναι τέλειος, όλοι κάνουν λάθη, ακόμα και αυτό το λάθος που έχει να κάνει με την απόφαση να στερηθεί μια ζωή. Το κακό ξεκινάει από τη στιγμή που δεν αντιλαμβανόμαστε ή δεν θέλουμε να καταλάβουμε το λάθος που κάναμε και το επαναλαμβάνουμε. Αναμφίβολα το θέμα της έκτρωσης είναι ένα άκρως λεπτό θέμα.
Εγώ προσωπικά κρατάω τη φράση στο τρίτο λεπτό (3.00) του δεύτερου βίντεο και θα κάνω κάθε προσπάθεια να ακολουθήσω την συμβουλή της, μία συμβουλή ζωής.


Η βιολογική μου μητέρα 7,5 μηνών έγκυος έκανε έκτρωση.. όμως Έζησα!


Η βιολογική μου μητέρα, 7.5 μηνών έγκυος έκανε έκτρωση... όμως Έζησα!
Μια συγκλονιστική μαρτυρία.

Χαίρετε. Ονομάζομαι Gianna Jessen. 

Είμαι υιοθετημένη και η βιολογική μου μητέρα ήταν δεκαεφτά χρονών, όταν αποφάσισε να κάνει έκτρωση. 

Ο μή πιστεύων κατά την παράδοσιν της Ἐκκλησίας άπιστος εστί.

ΣΧΟΛΙΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ: Ποία σχέση μπορεί να έχουν αυτά που είπε για τους αιρετικούς ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος, με το φρόνημα και το περιεχόμενο των λόγων του νέου Ιεραπόστολου Γέροντος Εφραίμ του Φιλοθεΐτου; (Παραθέτουμε αποσπάσματα του ενθρονιστήριου λόγου του Γέροντος Εφραίμ του Φιλοθεΐτου.)

Έμειναν στα χαρτιά οι «Πρέσπες»: Οργανώσεις & στον Καναδά βγάζουν χάρτες της «Μεγάλης Μακεδονίας» – «Η Ελλάδα ξεκινάει από την Λάρισα»

Πάει περίπατο η έτσι και αλλιώς επαίσχυντη Συμφωνία των Πρεσπών.
Σκοπιανοί σύλλογοι και οργανώσεις σε όλον τον κόσμο πλέον ξεφτιλίζουν το αφήγημα Τσίπρα.


Οι αλυτρωτικές διαθέσεις παραμένουν, η κλοπή της ιστορίας συνεχίζεται και κανείς δεν γνωρίζει ποιο θα είναι το επόμενο βήμα.

Για παράδειγμα τι θα γίνει με τα μακεδονικά προϊόντα και τα εμπορικά σήματα;

Απόστολος Σαραντίδης, Συγγνώμη, αλλά… (με το παρντόν, που λένε)*


του Απόστολου Σαραντίδη 
αρθρογραφεί για katanixi.gr
Σύμφωνα με το από 1/8/2019 (αρχή νηστείας) Εξώδικο που απέστειλε ο επίσκοπος Μαρωνείας και Κομοτηνής στον πατέρα Νικόλαο Μανώλη (άλλον τρόπο συνεννόησης ως ποιμένας δεν είχε;) και μάλιστα πληροφοριακά, την ημέρα που έγινε η ανάρτηση βρίσκονταν για επίσκεψη στο Φανάρι,
1. Από πότε Κανονική Ορθόδοξη Εκκλησία επιτρέπει κατ’ οικονομία τη σύναψη γάμου με ετεροδόξους – αιρετικούς (όσο κι αν δεν αρέσει οικουμενιστικά η δεύτερη λέξη); Εμείς λέμε, ποτέ!

Τρίτη 6 Αυγούστου 2019

Αμερικής Ελπιδοφόρος: «Ο Θεός ευλόγησε να έρθει στην Αριζόνα ο Γέροντας Εφραίμ»

Το αστείο της ημέρας: Οι Οικουμενιστές αγαπούν τον Μοναχισμό!


--Ασφαλώς! Αρκεί να μην αντιστέκονται
τα Μοναστήρια στην Παναίρεση!
Την Ιερά Μονή του Αγίου Αντωνίου στην έρημο της Αριζόνας επισκέφθηκε σήμερα, Δευτέρα 5 Αυγούστου ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος.Ο Αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος συνοδευόμενος από τον Μητροπολίτη Αγίου Φραγκίσκου κ. Γεράσιμο, έτυχε θερμής υποδοχής από τον Καθηγούμενο της Μονής Γέροντα Παϊσιο και την Αδελφότητα.

Ανέκδοτον ένεκα της ημέρας:


Ανέκδοτον ένεκα της ημέρας:
Ο μητροπολίτης επισκέπτεται Μοναστήρι της περιφερείας του. Ο Ηγούμενος, ως είθισται, προετοιμάζει με το καλογοροπαίδι-υποτακτικό του που έχει ως βοηθό, οψάριον περιποιημένο και μοναδικό για να τιμήσει τον υψηλό επισκέπτη. Ο Μητροπολίτης μετά την περιδιάβαση στους χώρους της Μονής κατευθύνεται προς το αρχονταρίκι (μοναστηριακός χώρος υποδοχής των φιλοξενουμένων). Εκεί έκπληκτος βλέπει το οψάριον και τα συναφή που είχαν προετοιμαστεί προς τιμήν του. Ο Ηγούμενος τον παρακαλεί να ευλογήσει και να ξεκινήσει το γεύμα. Ο Μητροπολίτης όμως (ευνοήτως !!!), λέει στον ηγούμενο: "αυτό είναι μοναδικόν οψάριον και δέον είναι να το απολαύσει κάποιος εις όλον και εφόσον το αξίζει. Προτείνω Άγιε Ηγούμενε να αναπαυθούμε το μεσημέρι και κατόπιν αφού σηκωθούμε και μετά την προσευχή, να παραθέσουμε το όνειρο που είδε ο καθένας μας και όποιος έχει δει το πλέον πνευματικό, αυτός και να αξιωθεί της απόλαυσης του ψαριού. Ο Ηγούμενος, μη μπορώντας να αντείπει άλλωστε, συναίνεσε και είπε και στον υποτακτικό του να πράξει το ίδιο. 
Το απόγευμα αφού σηκώθηκαν και μετά την προσευχή ξαναβρέθηκαν στο Αρχονταρίκι. Εκεί ο μητροπολίτης άρχισε να εξιστορεί το όνειρο που είδε:

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΞΗ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ

[Ματθ. 17,1-13]

      «Καὶ μεθ᾿ ἡμέρας ἓξ παραλαμβάνει ὁ Ἰησοῦς τὸν Πέτρον καὶ Ἰάκωβον καὶ Ἰωάννην (:ύστερα από έξι ημέρες ο Ιησούς πήρε μαζί Του τον Πέτρο, τον Ιάκωβο και τον Ιωάννη τον αδελφό του)» [Ματθ.17,1]. Άλλος όμως ευαγγελιστής, ο Λουκάς, λέγει ότι τους παρέλαβε μετά από οκτώ ημέρες, χωρίς αυτό να έρχεται σε αντίθεση προς αυτά που λέγει ο Ματθαίος, αλλά αντιθέτως μάλιστα και συμφωνεί πάρα πολύ [βλ. Λουκά 9,28: «Ἐγένετο δὲ μετὰ τοὺς λόγους τούτους ὡσεὶ ἡμέραι ὀκτὼ καὶ παραλαβὼν τὸν Πέτρον καὶ Ἰωάννην καὶ Ἰάκωβον ἀνέβη εἰς τὸ ὄρος προσεύξασθαι (:οκτώ περίπου ημέρες από τότε που είπε τα λόγια αυτά ο Ιησούς, πήρε μαζί Του τον Πέτρο, τον Ιωάννη και τον Ιάκωβο και ανέβηκε στο όρος για να προσευχηθεί)»· διότι ο μεν Λουκάς συμπεριέλαβε και την ημέρα που τους είπε τα παραπάνω λόγια και την ημέρα που τους ανέβασε στο όρος, ενώ ο Ματθαίος ανέφερε μόνο τις ενδιάμεσες ημέρες.

Δευτέρα 5 Αυγούστου 2019

Ο άγιος της ημέρας, ο άγιος Δαλμάτος, κατατροπώνει την αίρεση του Νεστοριανισμού.

ΣΧΟΛΙΟ: Η ερώτηση προς τον Σεβασμιώτατο Αρχιεπίσκοπο Αμερικής. Ο Νεστόριος ήταν αιρετικός ή ο Άγιος Δαλμάτος;

π. Φώτιος Βεζύνιας.
 
 
Γράφει ο Σάββας Ηλιάδης Δάσκαλος Κιλκίς
 
    Αλήθεια, πόσο πιο επίκαιρος θα μπορούσε να είναι ο βίος και η πολιτεία του εορταζόμενου σήμερα αγίου της Εκκλησίας μας, του αγίου Δαλμάτου και των συν αυτώ Ισαάκ και Φαύστου; Σήμερα, που η παναίρεση του οικουμενισμού εργάζεται με άμετρη πονηρία, έχοντας συνεργούς και ποιμένες της Εκκλησίας, για την κατάλυση της αλήθειας και την εδραίωση της νεοεποχίτικης δικτατορίας. Γι΄αυτό επιβάλλεται να σκύψουμε ευλαβώς στην μνήμη του και να αφουγκραστούμε τα έργα και τους άθλους του αγίου κατά των αιρέσεων και των αιρετικών και δη του Θεοτοκομάχου Νεστορίου.

Η Μακεδονία, οι Μακεδονομάχοι και εκείνοι που ρίπτουν τα άγια τοις κυσί

Του Σάββα Καλεντερίδη

Το Σκοπιανό είναι ένα ζήτημα που έχει ιστορία 120 χρόνων και «λύθηκε» με την κατάπτυστη και προδοτική Συμφωνία των Πρεσπών, τις 12 Ιουνίου 2018.
Ενώ είναι τοις πάσι γνωστό ότι μακεδονικό έθνος και γλώσσα δεν υπάρχει και ότι τα όρια της Μακεδονίας περιορίζονται σε αυτά της ελληνικής επικράτειας, με την ως άνω συμφωνία αναγνωρίσαμε «μακεδονικό» κράτος, γλώσσα και ταυτότητα.

Αυτός είναι ο λόγος που χαρακτηρίζω την συμφωνία ως κατάπτυστη και προδοτική.

Η Μεταμόρφωση του Κυρίου


ΓΕΝΙΚΑ: Στις 6 Αυγούστου η Αγία μας Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει την ανάμνηση της Θείας Μεταμορφώσεως του Σωτήρος μας Ιησού Χριστού. Η Μεταμόρφωση έλαβε χώρα σε όρος υψηλόν σύμφωνα και με τους τρεις λεγόμενους Συνοπτικούς Ευαγγελιστές, Ματθαίο, Μάρκο και Λουκά, μάλιστα δε κατά την Ιερά Παράδοση στο όρος Θαβώρ, που στα εβραϊκά σημαίνει “έλευση φωτός”. Έγινε, κατά τους περισσότερους Πατέρες, 40 ημέρες περίπου προ της Σταυρώσεως, δηλαδή κατά τον μήνα Φεβρουάριο δεδομένου ότι η Σταύρωση έγινε την 14η Νισάν (Μαρτίου).

Ο πατήρ Σεραφείμ Ρόουζ [2.9.1982]

του Κωνστανίνου Αθ. Οικονόμου, δασκάλου

ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ – ΝΕΟΤΗΤΑ - ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ: Ο ιερομόναχος πατήρ Σεραφείμ Ρόουζ, κατά κόσμον Ευγένιος (Γιουτζήν), γεννήθηκε το 1934 σε μια τυπική αμερικάνικη οικογένεια στο Σαν Ντιέγκο (ΗΠΑ). Έφηβος ακόμη, άρχισε να ψάχνει την αλήθεια και, καθώς δεν την έβρισκε άρχισε να επαναστατεί. Έχοντας θεωρήσει τα διάφορα αμερικανικά χριστιανικά δόγματα, ψεύτικα, επιδόθηκε στη μελέτη του Νίτσε που τον επηρέασe. Από την αθεΐα, που οδηγήθηκε, κατέληξε στην απόγνωση, που ο ίδιος την περιέγραφε ως «ζωντανή κόλαση». Το ψυχικό κενό τον οδήγησε στο ποτό.

Κυριακή 4 Αυγούστου 2019

Πόσα ξέρουν οι δεσποτάδες!!!

   Το περασμένο Σάββατο (27-7-19), το βράδυ, παραμονή του «τιμητικού» μνημοσύνου για τον Θεολόγο στον Άγιο Αχίλλιο της Λάρισας, ο δεσπότης τα παράτησε όλα και όλους σύξυλους και έφυγε για την Λαμία. Κοιμήθηκε ο γέροντάς του Νικόλαος πριν λίγες ώρες..
    Τύψεις μου γεννήθηκαν… Λέγανε πως δεν έχει αισθήματα, σκληρόκαρδος…! και να, τώρα, στο άγγελμα του θανάτου του προσφιλούς Νικολάου, έσπευσε να βρίσκεται  από τις πρώτες ώρες  δίπλα στο σκήνωμά του!!!
   Δεν μπορούσα να βρω άκρη και ζήτησα την βοήθεια έμπειρου δεσπότη που γνωρίζει πρόσωπα και καταστάσεις. Γιατί τόση βιασύνη, η τόσο η μεγάλη αγάπη τον έκανε να βάλει φτερά στα πόδια για νά ΄ναι δίπλα στο σκήνωμα; Η απάντηση καίρια «Εσείς τόσα χρόνια αδέσποτοι είσαστε, τώρα χωρίς δεσπότη δεν κάνετε; Είχατε αντ’ αυτού τον Αχίλλιο Τσούτσουρα του Ιγνατίου, που σας κυνηγούσε στα δικαστήρια. Μαθαίνω ότι σας διορίζει ψάλτες, σας  παντρεύει, σας κηδεύει, σας κάνει και εκδρομές και  βλέπω σιγά σιγά ειρηνεύετε και συναγάλλεσθε…αν δεν βολεύεστε.! Να είστε ευχαριστημένοι που δεν ανέθεσε το μνημόσυνο του Θεολόγου στο «γέροντα Νικόδημο Γαλιάτσο» μου είπε ειρωνικά και αινιγματικά συνάμα, ως γνώστης πολλών εκ των έσω.
  Εκείνος γέλασε, αισθάνθηκα σαν ηλίθιος για να μου πει: «Το σκήνωμα πήγε για ταρίχευση και θα ήταν στο Ναό  την Κυριακή. Ο δικός σας πήγε να ετοιμάσει το διαμέρισμα του κοιμηθέντος και τα διαδικαστικά της σφράγισης. Έπρεπε να είναι ένα έμπιστο πρόσωπο στον μακαριστό για να χειριστεί και να διευθετήσει  κάποια ευαίσθητα πράγματα και τα της κηδείας, και ως τέτοιο επιστρατεύτηκε το πνευματικοπαίδι του, που γνωρίζει και νομικά…».
  Αμήχανος τον ρώτησα γιατί; ποιόν περίμεναν; και γιατί τόση βιασύνη; Ξαναγέλασε και μου είπε, πως την επομένη θα περίμεναν τον τοποτηρητή και τις αρχές για να σφραγίσουν το διαμέρισμα. Άρα, λέω εγώ, προσπαθώντας να αποδείξω ότι δεν είμαι  ηλίθιος, ότι θα έπρεπε να γίνει βιαστικά μέσα στο Σαββατόβραδο!!!!
Εισπράττω ένα, «μπράβο ξεφτέρι μου», και με ρωτά πριν κλείσει το τηλέφωνο…
  «Ξεχάσατε ότι πριν από ένα χρόνο που σφράγιζαν το διαμέρισμα του Ιγνατίου, θυμάσαι ποιος ήταν τοποτηρητής; Έχει αποκτήσει εμπειρία τώρα.
«Αφορμή ψάχνετε εσείς για εξέγερση…να βάλετε φωτιά  και στη Λαμία.  Δεν φτάνει που είχατε ταράξει τον μακαρ. Δαμασκηνό, ως τοποτηρητή Λαρίσης τότε και  άφησε ψυχολογικά ακόμα στη Χαριτίνη». 
   Ποιόν θα βάλετε δεσπότη στην Λαμία; «Τηλεφώνησέ μου σε ένα μήνα να σου πω, είναι πολλοί οι μνηστήρες. Τι να τον κάνω; Βιάστηκε  να γίνει δεσπότης, τον καθησύχαζαν οι δικοί του, το πονηρό περιβάλλον, ότι δεν υπάρχετε οι Θεολογικοί…για να τον απομακρύνουν από επίζηλες μητροπόλεις,  δεν σκέφτηκε πλέον και δεν υπολόγισε εσάς τους «Ταλιμπάν», θα μπορούσε να τον έκανε  Γλυφάδος να γλυτώναμε από τον Αντωνάκη…»

Τα Πέντε στολίδια για την Παναγία του αγίου Κοσμά του Αιτωλού


Το πρώτο στολίδι: Η Παναγία είναι η νέα Εύα. Αν απ' την πρώτη Εύα κληρονομήσαμε την αμαρτία και το θάνατο, απ' τη δεύτερη Εύα, την Θεοτόκο, κληρονομούμε τη λύτρωσι και τη ζωή. Λέγει δε ένα σπουδαίο θεολογικό λόγο ο άγιος Κοσμάς. Η πρώτη γυναίκα, η Εύα, γεννήθηκε από την πλευρά του ανδρός, του Αδάμ. Ήταν χρεωμένη η γυναίκα στον άνδρα. Του χρεωστούσε τη ζωή. Έρχεται η νέα Εύα, η Παναγία, και ξεπληρώνει το χρέος στο ανδρικό γένος. Όπως χωρίς γυναίκα γεννήθηκε η πρώτη γυναίκα, έτσι χωρίς άνδρα, η νέα Εύα γέννησε τον νέο άνθρωπο,

Ὀρθόδοξος μοναστική ἀδελφότης «ἐπάνδρωσε» παπικὴν μονήν!

ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ἐπισημάνει πολλὲς φορὲς ὅτι ἡ Ἱερὰ Μητρόπολις Γερμανίας «σέρνει πρώτη τὸ χορὸ» τοῦ οἰκουμενιστικοῦ συγκρητισμοῦ, μὲ τὰ ἀπαράδεκτα «ἀνοίγματά» της πρὸς τοὺς ἀμετανόητους δυτικοὺς αἱρετικοὺς καὶ ἀλλοθρήσκους.
 Τελευταῖο της «κατόρθωμα», ἕνα πρωτοφανὲς φαινόμενο στὴν ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας: ἡ στελέχωση παπικῆς «Μονῆς», μὲ ὀρθόδοξες μοναχές!
 Δεῖτε τὴν ἀπίστευτη ἀποκάλυψη: «Στὸ παπικὸ μοναστήρι Arnstein στὸ Limburg, οἱ παπικοὶ μοναχοὶ ἀποχωροῦν λόγω οἰκονομικῶν δυσκολιῶν! Καὶ ποιὸς παίρνει τὴ θέση τους; Μήπως Οὐνίτες; Ναί, ἀλλὰ ὄχι οἱ Οὐνίτες ποὺ ξέρατε! Τὴν θέση τους θὰ πάρουν… ὀρθόδοξες μοναχές, οἱ ὁποῖ­ες θὰ νοικιάσουν(!!!) τὸ μοναστήρι καὶ θὰ τὸ ὀνομάσουν «Διονυσίου Τρίκκης καὶ Σταγῶν». Ἡ νέα Οὐνία, ὁ Οἰκουμενισμὸς στὴν πράξη, δηλ. ἡ νέα «ἐκκλησία» φανερώνεται! Τὸ ἀκόμα πιὸ τρομακτικὸ εἶναι ὅτι ὁ ναὸς τοῦ μοναστηριοῦ δὲν θὰ ἀνήκει στὸ ἐνοικιαστήριο, ἀλλὰ θὰ παραμείνει παπικός. Οἱ μοναχὲς θὰ ἀσχολοῦνται μὲ τὴν προσευχή, θὰ προωθοῦν τὰ οἰκουμενιστικὰ ἰδεώδη καὶ μάλιστα θὰ ὑπηρετοῦν τὴν τράπεζα καὶ τοὺς ἐπισκέπτες μετὰ ἀπὸ κάθε παπικὴ λειτουργία» (Πατερικὴ Παράδοση)!

H γνήσια Ομολογία των Αγίων Μακκαβαίων και η ψευδεπίγραφη Ομολογία των συγχρόνων Ποιμένων!!

Οἱ «Ὁμολογίες Πίστεως» ποὺ γίνονται σήμερα, εἶναι κατηχητικὸς ἐνημερωτικὸς λόγος. Δὲν ἔχουν σχέση μὲ τὴν Ὁμολογία Πίστεως τῶν Ἁγίων ποὺ στηριζόταν στὴν θυσία καὶ τὸ μαρτύριο.
Στὴν ὁμολογία, ὁμολογοῦμε ἐκεῖνο ἀκριβῶς ποὺ μᾶς ζητοῦν νὰ ἀρνηθοῦμε! Δὲν θὰ μᾶς ζητήσουν σήμερα νὰ ἀρνηθοῦμε τὸ δόγμα τῆς Ἁγίας Τριάδος. Μᾶς ζητοῦν νὰ ἀποδεχτοῦμε τὴν συνύπαρξη μὲ τοὺς ἑτερόδοξους. Θὰ μᾶς ζητήσουν νὰ δεχθοῦμε πρὸς διευκόλυνσή μας τὸ σφράγισμα τοῦ Ἀντιχρίστου γιὰ νὰ παίρνουμε φάρμακα και χρήματα.
     Αὐτοὶ θὰ εἶναι καὶ οἱ Ὁμολογητὲς τῶν ἐσχάτων καιρῶν πού, λένε οἱ Πατέρες,  θἆναι ἰσάξιοι τῶν πρώτων καιρῶν, γιατὶ πέρα ἀπ' ὅλα τ' ἄλλα, θἆναι ἰσάξιοι, ὄχι γιατὶ  θὰ κάνουν μεγαλύτερη ὁμολογία ἀπὸ τοὺς Μακκαβαίους παῖδες, ἀλλὰ γιατὶ θὰ ὑπάρχει πολλὴ πλάνη κι ἀπ’ τὴν ἴδια τὴν Ἐκκλησία.
Από ΟΜΙΛΙΑ του π. Ευθυμίου Τρικαμηνά
για τους Μακκαβαίους Παίδας.
Ὁ Ἀντίοχος ὁ Ἐπιφανὴς πίεσε τοὺς ἑπτὰ παῖδες, τὴν μητέρα τους καὶ τὸν διδάσκαλο τους νὰ φᾶνε ἀπὸ αὐτὰ ποὺ ἀπαγορευόταν ἀπὸ τὸν Μωσαϊκὸ Νόμο, τὰ ἀκάθαρτα ζῶα. Αὐτοὶ εἶπαν ὄχι. Πίεσε κι ἄλλους ἀνθρώπους· οἱ ἄλλοι ὑποχώρησαν· οἱ ἑπτὰ παῖδες εἶπαν ὄχι, δὲν θὰ φᾶμε ἀπ’ αὐτὰ ποὺ ἀπαγορεύει ὁ Νόμος. Καὶ τοὺς ἐθανάτωσε. Θανατώθηκαν, λοιπόν, γιὰ νὰ μὴν καταργήσουν μία παράδοση τοῦ Μωσαϊκοῦ Νόμου· γι’ αὐτὸ θανατώθηκαν οἱ ἑπτὰ παῖδες. Πέθαναν γιὰ τὴν πίστη αὐτὴ στὴν Παράδοση.

Σάββατο 3 Αυγούστου 2019

Ερμηνεία της Ευαγγελικής περικοπής, Κυριακής Ζ΄ Ματθαίου

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΤΥΦΛΩΝ
ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΑΙΜΟΝΙΖΟΜΕΝΟΥ  ΚΩΦΟΥ
       «Καὶ παράγοντι ἐκεῖθεν τῷ Ἰησοῦ ἠκολούθησαν αὐτῷ δύο τυφλοὶ κράζοντες καὶ λέγοντες· ἐλέησον ἡμᾶς, υἱὲ Δαυΐδ (:και ενώ έφευγε από εκεί ο Ιησούς, Τον ακολούθησαν δύο τυφλοί, οι οποίοι φώναζαν δυνατά και έλεγαν: “Σπλαχνίσου μας και θεράπευσέ μας, ένδοξε απόγονε του Δαβίδ”) ἐλθόντι δὲ εἰς τὴν οἰκίαν προσῆλθον αὐτῷ οἱ τυφλοί, καὶ λέγει αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς· πιστεύετε ὅτι δύναμαι τοῦτο ποιῆσαι; λέγουσιν αὐτῷ· ναί, Κύριε (:και όταν έφθασε στο σπίτι, ήλθαν κοντά Του οι τυφλοί, και ο Ιησούς τους λέει: “Πιστεύετε ότι έχω τη δύναμη να κάνω αυτό που μου ζητάτε;” Και εκείνοι του απαντούν: “Ναι, Κύριε”) τότε ἥψατο τῶν ὀφθαλμῶν αὐτῶν λέγων· κατὰ τὴν πίστιν ὑμῶν γενηθήτω ὑμῖν(:τότε άγγιξε με τα δάκτυλά Του τα μάτια τους και τους είπε: “Ας γίνει αυτό που ζητάτε σύμφωνα με την πίστη σας”). καὶ ἀνεῴχθησαν αὐτῶν οἱ ὀφθαλμοί (:και άνοιξαν τα μάτια τους)» [Ματθ. 9, 27-30].

Εφαρμόζουν σχέδιο, επιχειρούν να δημιουργήσουν τετελεσμένα. ΤΙ ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΘΕΕ ΜΟΥ: Επίσκεψη αντιπροσωπείας της Εκκλησίας της Ουκρανίας στην Ελλάδα




Κοιτάξτε που κατάντησαν οι επίσκοποι του Νομού Θεσσαλονίκης! Μα δεν έχουν το Θεό τους! Παίζουν το ύπουλο παιχνίδι του Φαναρίου! Ντροπή τους!
— Σχολιασμός katanixi.gr — 
Με την ευλογία του Μακαριωτάτου Μητροπολίτου Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Επιφανίου, στις 25 και 26 Ιουλίου 2019, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη επίσημης αντιπροσωπείας της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ουκρανίας στην Ελληνική Δημοκρατία.
Η αντιπροσωπεία αποτελούνταν από τον Αρχιεπίσκοπο Τσερνιβτσί και Χοτίν κ. Γερμανό, τον προϊστάμενο του Ιερού Ναού Ζωοδόχου Πηγής του Κιέβου, Πρωθιερέα Βαλέριο Σεμάντσο και τον προϊστάμενο του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου της Μπογιάρκα, Πρωθιερέα Βασίλειο Λίλο. Οι εκπρόσωποι του ουκρανικού κλήρου επισκέφτηκαν την πρωτεύουσα της Βόρειας Ελλάδος, την Θεσσαλονίκη. Στις 25 Ιουλίου 2019 τελέστηκε η Θεία Λειτουργία στην Ιερά Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή Μονή Βλατάδων του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ο Ηγούμενος της οποίας είναι ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Αμορίου κ. Νικηφόρος.

Παρασκευή 2 Αυγούστου 2019

ΝΕΟΣ ΘΥΑΤΕΙΡΩΝ Ο ΥΠΕΡΠΟΝΤΙΟΣ «ΧΑΛΚΙΤΗΣ»




Ὁ Ἀρχ. Νικήτας ὡς Χὸνγκ Κὸνγκ εἰς συμπροσευχὴν μετὰ ἑτεροδόξων.

Γράφει ὁ κ. Παναγιώτης Κατραμάδος

Ἐνεθρονίσθη τὸ Σάββατον τῆς 27ης Ἰουλίου ὁ νέος Ἀρχιεπίσκοπος Θυατείρων καὶ Μ. Βρετανίας κ. Νικήτας Λιούλιας. Εἶναι ἡ τρίτη κατὰ σειρὰν ἐνθρόνισις μετὰ ἀπὸ ἐκείνας τοῦ Ἀμερικῆς καὶ τοῦ Αὐστραλίας. Ἐντὸς μικροῦ διαστήματος ἀντικατεστάθησαν αἱ τρεῖς ἐκκλησιαστικαὶ κεφαλαὶ τῆς ὁμογενείας ἀπὸ ἀνθρώπους διὰ τοὺς ὁποίους ὅλαι αἱ ἐνδείξεις εἶναι δυσοίωνοι.


Αἱ ἀντικανονικότητες

Δυστυχῶς καὶ ἡ ἐκλογὴ τοῦ Σεβ. Θυατείρων εἶναι ἐξίσου ἀντικανονικὴ μὲ τῶν ἄλλων δύο. Ὁ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως δὲν συγκαλεῖ ποτὲ τὴν Ἱεραρχίαν του, κάτι ποὺ ἀντίκειται ρητῶς εἰς τούς Ἱ. Κανόνας ποὺ διακελεύουν δὶς ἢ τουλάχιστον ἅπαξ αὐτὴ νὰ συγκαλῆται. Ἡ μικρὴ ὁμὰς τοῦ Φαναρίου ποὺ ἀντικαθίσταται ἀπὸ ἑτέραν κάθε μόλις ἕξι μῆνας εἶναι ὑποχείριον τοῦ Πατριάρχου, καθὼς ὅποιος διαφωνήση τὴν ἑπομένην εὐκόλως καθίσταται «πρώην»! Διὰ τοῦτο καὶ ἂν συζητήσετε μὲ αὐτοὺς θὰ διαπιστώσετε ὅτι οὐδείς ἔχει τὴν παρρησίαν νὰ ἀντιλέξη εἰς τὸν Πατριάρχην Βαρθολομαῖον.

ΠΕΡΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ «Μνημονευτέον μάλλον τού Θεού καί Προσευχητέον Αυτώ, ή αναπνευστέον» (Γρηγόριος ό Θεολόγος)


«Μνημονευτέον μάλλον τού Θεού καί Προσευχητέον Αυτώ,
ή αναπνευστέον»
(Γρηγόριος ό Θεολόγος)
Εισαγωγικά τινα: Άν δέν αγαπούμε τόν Θεό καί τόν άνθρωπο, καλύτερα νά μήν τολμούμε νά προσευχώμεθα. « Ή βασιλεία τού Θεού ούκ έρχεται μετά παρατηρήσεως»(Λουκ.17,20) - εδώ, εκεί, παραπέρα, μέ κάμερες βιντεοληψίας, θορυβωδώς, μέ εντυπωσιασμούς, φρού φρού, γυρλάντες, περικοκλάδες, μπλά μπλά, μπάντες, τυμπανοκρουσίες, επαίνους, εξάρσεις, επιδείξεις, αυτοπροβολές, αλληλοφιλοφρονήσεις,

ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΕ, ΔΕΝ Σ’ ΑΛΛΑΖΩ ΣΑΝ ΕΙΚΟΝΑ ΣΕ ΘΑΥΜΑΖΩ !

Ποίημα τoῦ σεβάσμιου ἱερέως Ιωάννου Νικολοπούλου

ιερεας π. αυγ. συνΑΥΓΟΥΣΤΙΝΕ,  ΔΕΝ  Σ’  ΑΛΛΑΖΩ
ΣΑΝ  ΕΙΚΟΝΑ  ΣΕ  ΘΑΥΜΑΖΩ !
---- . ----
Αφού  μ’  εγκαταλείψανε  Παπάδες  και  Δεσπότες,
  πού  από  Γκεσέμια*  γίνανε   πανάθλιες,  γκιόσες*  κότες,
τού  Αυγουστίνου  έτρεξα  τον  τάφο  να  φιλήσω,
με  τη  δική  του  την  ευχή,  προβλήματα  να  λύσω.

ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΠΕΤΡΟΥ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΥ ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟΝ Κατάλογος των Α Ρ Ε Τ Ω Ν

Κατάλογος των  + Α Ρ Ε Τ Ω Ν +

Φρόνηση, σωφροσύνη, ανδρεία, δικαιοσύνη, πίστη, ελπίδα, αγάπη, φόβος, ευσέβεια, γνώση, βουλή, ισχύς, σύνεση, σοφία, συντριβή, πένθος, πραότητα, έρευνα των θείων Γραφών, ελεημοσύνη, καθαρότητα καρδιάς, ειρήνη, υπομονή, εγκράτεια, καρτερία, αγαθή προαίρεση, πρόθεση, αίσθηση, επιμέλεια, στήριξη στο Θεό, θέρμη, εγρήγορση, πνευματική φλόγα, μελέτη, προθυμία, νήψη, μνήμη, περισυλλογή, ευλάβεια, αιδώς, εντροπή, μεταμέλεια, αποχή από τά κακά, μετάνοια, επιστροφή στο Θεό,

Προς Μητροπολίτην Αλεξανδρουπόλεως κ.κ. Άνθιμον

 (Ανοικτή επιστολή) Τοῦ Ν. ΣΑΚΑΛΑΚΗ


               Σεβασμιώτατε
         Η καθημερινή και ιστορική εμπειρία μας φανερώνει πληθώρα αποχρώσεων και διαβαθμίσεων συμπυκνώσεις εκκλησιολογικών πράξεων και λόγων, ωφελίμων ή μη.
Οι δηλώσεις σας (συνέντευξη) για μετάβαση από την πνευματική σφαίρα του Ευαγγελίου σε εκείνη των κοινωνικών μεγεθών, επιβεβαιώνει αυτή την καθημερινή και ιστορική εμπειρία. Οι δηλώσεις σας χαρακτηρίσθηκαν (εύστοχα) ως «άρνηση του Ευαγγελίου», διότι υπηρετούν την άρθρωση και την ικανοποίηση κοσμικών κοινωνικών αξιώσεων ισχύος, πέρα από το Ευαγγέλιο.

ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ Π. ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ: Η αντίστροφη κλίμακα του Ιωάννου του Σιναΐτου (2)


ΛΟΓΟΣ 29ος  Περὶ απαθείας

Η απάθεια, κατά την διδασκαλία των Πατέρων, είναι «υγεία της ψυχής»
Απαθής είναι εκείνος που αφθαρτοποίησε τις αισθήσεις, ανύψωσε τον νου πάνω από την κτίση, υπέταξε όλες τις αισθήσεις στον νου και παρέστησε την ψυχή μπροστά στο πρόσωπο του Κυρίου.
Οι Στωϊκοί φιλόσοφοι μιλούσαν για την απάθεια ως νέκρωση του παθητικού της ψυχής. Το παθητικό της ψυχής είναι το θυμικό και το επιθυμητικό.

Η απόλυτη κατάντια! Ελλαδίτες Μητροπολίτες «νομιμοποιούν» τους σχισματικούς της Ουκρανίας!

Να κινηθή τάχιστα η εκκλησιαστική δικαιοσύνη
του Λυκούργου Νάνη
Αυτός είναι ο σεβασμός τους στην ιεροκανονική τάξη.
Συγκοινωνούν με αυτούς που κατέλυσαν κάθε έννοια εκκλησιαστικής τάξεως και ιεροκανονικής ακριβείας. Με καθηρημένους, σχισματικούς και αυτοχειροτόνητους.
Να κινηθή τάχιστα η εκκλησιαστική δικαιοσύνη εναντίον τους.
Να λογοδοτήσουν το συντομότερο δυνατό. Κατά τη χειροτονία τους έδωσαν φρικτό όρκο επί τη βάσει του οποίου θα τηρούν απαρασαλεύτως τους ιερούς αποστολικούς και συνοδικούς κανόνες. Και αυτοί είναι έτοιμοι να υπακούσουν στα αντικανονικά φιρμάνια του Βαρθολομαίου και να προσαρμόσουν τη συμπεριφορά τους στις επιταγές του υπερτλαντικού παράγοντα.
Τεράστια η ευθύνη εν προκειμένω του Ναυπάκτου Ιεροθέου και του Δημητριάδος Ιγνατίου καθώς και κάποιων ιερών μονών του Αγίου Όρους και ενίων ιεραποστολικών αδελφοτήτων που τάχθηκαν με το μέρους του «πάπα της Ανατολής».
Το αυτό ισχύει και για κάποια έγκριτα, κατά τα άλλα, ιστολόγια.

Πέμπτη 1 Αυγούστου 2019

Ο ΛΑΡΙΣΗΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΚΑΙ Ο ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ ΑΝΕΠΗΡΕΑΣΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΤΟ ΒΟΥΡΚΟ

Ο Λαρίσης Θεολόγος προπέμπει τον π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο


     Πριν λίγο καιρό δημοσίευμα περιοδικού μας μετέφερε στα χρόνια της επταετούς δικτατορίας αλλά και στη μετέπειτα περίοδο που συνεχίζονταν με «δημοκρατικό» ένδυμα.
     Στην αναμπουμπούλα εκείνη – όπως πάντα – άλλοι «φτιάχτηκαν» κι άλλοι χαλάστηκαν.     
     Τραγικές φυσιογνωμίες, σαν ύαινες, που ακολουθούν τα μεγάλα σαρκοφάγα για να τραφούν με τ’ αποφάγια τους, εκμεταλλεύθηκαν τις ανώμαλες καταστάσεις.
   Τότε, πλησιάζοντας το τέλος της «επταετίας», διαπράχθηκε και το έγκλημα της εκθρόνισης των γνωστών δώδεκα Αρχιερέων, χωρίς καμμία νόμιμη και δημοκρατική διαδικασία, μάλλον δε και χωρίς τα στοιχειώδη μιας δίκης.
   Μεταξύ των πενομένων αρχιερέων ήταν και ο μακαριστός Θεολόγος (Μ/της Λάρισας το 1967-96), του οποίου η ζωή υπήρξε μέχρι την τελευτή του πνοή πρότυπο διακόνου Ιησού Χριστού.
     Ταπεινός, άκακος, ακτήμονας, φλεγόμενος από αγάπη για το Χριστό διήλθε τα χρόνια της εξορίας με υπομονή και τους θανάσιμους εναγκαλισμούς των συνεπισκόπων του (μέχρι και σήμερα) με Ιώβιο καρτερικότητα.
      Σ’ αυτή την αγία μορφή αναφέρεται ο αρθρογράφος αλλά και στην αδελφή ψυχή του μακαριστού και αείμνηστου αρχ/τη π. Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου, του οποίου η προσφορά (φανερή και αφανής) στην Εκκλησία υπήρξε άξια θαυμασμού και παντός επαίνου ώστε να του ταιριάζει το: «Επιφάνιον επαινών αρετήν επαινώμεν».
     Αλλ’ επειδή τα δικά μας γραφόμενα ίσως να μην είναι αρκετά προκειμένου να περιγράψουν τέτοια πρόσωπα και καταστάσεις ας διαβάσουμε προσεκτικά τα παρακάτω.
      Λίγο μετά την κοίμηση του π. Επιφανίου, ένα από τα στενά πνευματικά του τέκνα, μου έκανε γνωστό ότι ο ίδιος δύο-τρεις φορές μετέβη στην κατοικία του αειμνήστου Σεβασμιωτάτου κυρού Θεολόγου και λαμβάνοντας όλες τις απαραίτητες προφυλάξεις, έριξε κάτω από την πόρτα του φάκελο με χρήματα χωρίς στοιχεία αποστολέα, που του είχε δώσει ο π. Επιφάνιος λέγοντάς του χαρακτηριστικά ότι την ενέργεια αυτή τη γνωρίζουν μόνο ο Θεός, ο π. Επιφάνιος καθώς και ο κομιστής του φακέλου. 
  Πόσες φορές ακόμη θα είχε επαναλάβει ο π. Επιφάνιος την ανώνυμη αποστολή φακέλων με χρήματα στον ίδιο Ιεράρχη ή σε άλλους από τους υπολοίπους ένδεκα που σήκωναν με αξιοπρέπεια το Σταυρό τους; Δεν έχω καμία πληροφόρηση. Μόνο ο Θεός γνωρίζει. Και τώρα κοινοποιώ στην αγάπη σας κάτι ιδιαιτέρως θαυμαστό που συνδέεται άμεσα με τα παραπάνω.
    Ο π. Επιφάνιος, όπως γνωρίζετε, εκοιμήθη την Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 1989 και ώρα 4:26 το απόγευμα. Την ώρα εκείνη βρισκόμασταν κοντά του τέσσερα - πέντε άτομα. Στις 4:28, δηλαδή δύο μόλις λεπτά μετά το «φτερούγισμα» της ψυχής του κι ενώ το σώμα του ήταν ακόμα «ζεστό», χτύπησε το κουδούνι της κατοικίας του π. Επιφανίου. Οδήγησα τα βήματά μου με δυσκολία μέχρι την πόρτα και ανοίγοντάς την αντίκρυσα με έκπληξη το Σεβασμιώτατο κυρό Θεολόγο. Φίλησα με σεβάσμιο το χέρι του και με ρώτησε: «Πώς είναι η υγεία του π. Επιφανίου;». Προσπαθώντας να συγκρατήσω τα δάκρυά μου και κυριολεκτικά ψελλίζοντας, του ανακοίνωσα ότι πριν λίγο εκοιμήθη. Προχώρησε προς το δωμάτιό του, ασπάστηκε με σεβασμό το σκήνος του, μας ζήτησε ένα πετραχήλι και γονατιστοί τόσον ο ίδιος όσο κι οι παρευρισκόμενοι, ζήσαμε ένα εξόχως συγκινητικό Τρισάγιο που τέλεσε ο Σεβασμιώτατος.
     Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί, δεν έχουμε το δικαίωμα ως κατά σάρκα οικογένεια του π. Επιφανίου να πιστεύουμε ακράδαντα ότι ο Κύριος μας οδήγησε τα βήματα του αειμνήστου Αγίου Λαρίσης στην οικία του π. Επιφανίου για να είναι ο πρώτος κληρικός και μάλιστα Ιεράρχης που τέλεσε Τρισάγιο για την ανάπαυση της ψυχής του;

Τρίτη 30 Ιουλίου 2019

ΜΝΗΜΗ ΛΑΡΙΣΗΣ ΘΕΟΛΟΓΟΥ +31 Ιουλίου 1996

ΜΝΗΜΗ ΛΑΡΙΣΗΣ ΘΕΟΛΟΓΟΥ



  Σαν σήμερα, στις 31 Ιουλίου 1996, μετέστη εκ των λυπηροτέρων επί τα θυμηδέστερα ο αείμνηστος μητροπολίτης Λαρίσης κυρός Θεολόγος Πασχαλίδης. Ένας πολύεδρος αδάμας ορθοδόξου εκκλησιαστικού ήθους και αρετής. Ενσάρκωνε στο πρόσωπό του το πρότυπο του ιδεώδους ευαγγελικού ποιμένος που έθεσε την αγία ψυχή του υπέρ των λογικών προβάτων της Λαρισαικής ποίμνης κυρίως αλλά όχι μόνο αυτής.
Γι αυτόν ακριβώς το λόγο και αγαπήθηκε με πάθος απ τον πιστό λαό που ΣΥΣΣΩΜΟΣ αντέδρασε όταν η επισκοπική μισαδελφία και εμπάθεια τον στέρησε ετσιθελικά και παρά πάσαν έννοιαν ηθικής και δικαίου απ το ποίμνιό του.

    Ο αοίδιμος επίσκοπος ευτύχησε να ποδηγετηθεί πνευματικά απ το σέμνωμα της Ελλαδικής Εκκλησίας, θεμελιωτή της αναγέννησης του μοναχισμού των Μετεώρων, κρατούμενο του Νταχάου,αγωνιστή της Εθνικής Αντιστάσεως και του κυπριακού εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα, οραματιστή μιας Εκκλησίας που θα εμπνέει με την πνευματικότητα που εκπέμπουν οι ταγοί της μακαριστό μητροπολίτη Τρίκκης και Σταγών κυρό Διονύσιο Χαραλάμπους.

Δυο λόγια προς τους γονείς για την βάπτιση του παιδιού τους



Με μεγάλη χαρά προετοιμάζεσθε για τη βάπτιση τού παι­διού σας. Όλα σχεδόν τα έχετε προβλέ­ψει: ποιος θα είναι ο ανάδοχος, τι όνομα θα δώσετε, ποιους θα καλέσετε στηβάπτιση, από που θα αγορασθούν τα βαπτι­στικά, που θα δώσετε δεξίωση.

Θέλετε η βάπτιση τού παιδιού σας να είναι εφάμιλλη της κοινωνικής σας θέ­σης!Δεν γνωρίζω όμως αν έχετε καθόλου σκεφθεί τη βάπτιση τού παιδιού σας όχι σαν ένα κοσμικό και κοινωνικό γεγονός, αλλά σαν Μυστήριο της άγιας Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας. Σε παλαιότερα χρόνια αυτά όλα θεωρούνταν αυτονόητα, σήμερα ατυχώς, δεν είναι τόσο αυτονόητα.