Κυριακή 6 Απριλίου 2025

Ἡ χαρμόσυνος ἀπόφασις τῆς Δ.Ι.Σ. …. Προβληματισμοί – Σκέψεις. Μέρος 1, 2

Ἡ χαρμόσυνος ἀπόφασις τῆς Δ.Ι.Σ. …. Προβληματισμοί καί σκέψεις -1ον



Γράφει ὁ κ. Δημήτριος Β. Ἐμμανουήλ, Ἀναγνώστης


Ορθόδοξος Τύπος

============================================

 

Ἡ χαρμόσυνος ἀπόφασις τῆς Δ.Ι.Σ. …. Προβληματισμοί καί σκέψεις -2ον


Γράφει ὁ κ. Δημήτριος Β. Ἐμμανουήλ, Ἀναγνώστης

Β΄ ΜΕΡΟΣ

Θέμα: «Ὅταν ὁ Ἐσταυρωμένος Χριστὸς βγῆκε καὶ στὴν θέση του μπῆκε τὸ Σύνθρονο ἄνευ Πανορθόδοξης Συνόδου»

 

(Ὁ Ἐσταυρωμένος καὶ Ἀναστημένος Χριστός, Ὁμόθρονος ἢ Ὁμοιόθρονος τῷ Πατρὶ καὶ τῷ Ἁγίῳ Πνεύματι; Τί λέγει ὁ Περιστερίου; Τί ΔΕΝ λέγει ἡ Ἀνακοίνωση τῆς Δ.Ι.Σ.;)

Ἀγαπητοὶ ἐν Χριστῷ ἀδελφοί,

Καθὼς γιὰ μία ἀκόμη φορὰ στεκόμαστε στοὺς πρόποδες τῆς Ἀνακοίνωσης τῆς Δ.Ι.Σ. καὶ ἀτενίζουμε πρὸς τὴν «κορυφαία» ἀπάντηση Αὐτῆς (ὅπου διασαφηνίζεται τὸ θέμα τῆς ὀρθῆς καὶ κατὰ πάντα παραδοσιακῆς τοποθέτησης τοῦ Ἐσταυρωμένου ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης), μία βιαία φωνὴ κερδίζει τὴν προσοχή μας, μία ἀρχαία φωνὴ ποὺ αἰῶνες πρὶν ἔχει εἰπωθεῖ διὰ στόματος Ἀθανασίου τοῦ Μεγάλου, τοῦ ἁγίου προστάτη τῶν ἀληθῶν Δογμάτων τῆς Ἁγίας ἡμῶν Ἐκκλησίας. «Ἀκοῦστε, λέγει, τὴν πονηριὰ ποὺ μᾶς κάνουν». (Μέγας Ἀθανάσιος)! Λοιπόν,

Χωρὶς νὰ ἀγνοοῦμε ἤ νὰ ὑποτιμοῦμε τὴν ἐν λόγῳ Ἀνακοίνωση τῆς Δ.Ι.Σ., μία Ἀνακοίνωση ἱστορικὴ ποὺ πράγματι θεμελιώνει – ἐγκαινιάζει μία νέα ἐν Συν­όδῳ ἀγωνιστικὴ περίοδο,

Ἐναντίον ὅλων ἐκείνων τῶν ἀναξίων ποὺ κατάφεραν «νὰ μποῦν μέσα στὸν Ναὸν τοῦ Θεοῦ»,

Ἐναντίον ὅλων ἐκείνων ποὺ ΔΕΝ φέρουν ἁπλῶς μία θεολογικὴ «ψευδομόρφωση», ἀλλ’ ὡς «κεκρυμμένοι αἱρετικοὶ» πολεμοῦν τὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ κτυπώντας τὴν Καρδία Της ἢ καλύτερα τὶς δύο κοιλίες Αὐτῆς, δηλαδὴ τὸν Σταυρὸ τοῦ Κυρίου μας καὶ τὴν (Θεία) Λειτουργία τοῦ ἀχράντου Σώματος καὶ τοῦ τιμίου Αἵματός Του…

Ἐναντίον ἐκείνων ποὺ – σύμφωνα μὲ τὸν π. Ἀθανάσιο Μυτιληναῖο ἡ αἵρεσή τους ΔΕΝ εἶναι «ἀπὸ μίαν ἄγνοιαν… διότι ἀγνοοῦν καὶ γράφουν αὐτὰ ποὺ γράφουν»!. «Καὶ πρῶτα – λέγει – ὑπῆρχαν αἱρετικοί, τώρα ὅμως γέμισε ἡ Ἐκκλησία ἀπὸ κρυφοὺς αἱρετικούς. Καὶ δὲν εἶναι ἡ αἵρεσις ἀπὸ μίαν ἄγνοιαν… διότι ἀγνοοῦν καὶ γράφουν αὐτὰ ποὺ γράφουν…  Συνεπῶς, δὲν λέμε γι’ αὐτούς, λέμε γιὰ ’κείνους οἱ ὁποῖοι πιστεύουν στὴν αἵρεση, δηλαδὴ ΔΕΝ πιστεύουν στὴν Ἀλήθειαν, στὴν Ὀρθοδοξίαν καὶ αὐτοὶ δὲν τολμοῦν πολλὲς φορὲς νὰ ἀποκαλυφθοῦν.» [1]. Χωρὶς νὰ ἀγνοοῦμε ὅλα τὰ παραπάνω διδάγματα,

Ἂς ἀκούσουμε τὴν πρώτη πονηριὰ ποὺ μᾶς κάνουν:

Καὶ αὐτοὶ (οἱ Αἱρετικοὶ) δὲν τολμοῦν πολλὲς φορὲς νὰ ἀποκαλυφθοῦν, ἀλλὰ οἱ τῆς Δ.Ι.Σ δὲν τόλμησαν (πολλὲς φορὲς) νὰ τοὺς ἀποκαλύψουν!

1. Ὅταν ὁ Ἐσταυρωμένος Χριστὸς βγῆκε…

Ἀλήθεια, πότε ὁ Ἐσταυρωμένος Χριστὸς βγῆκε ἀπὸ τὴ Θέση (=Θρόνο) του, ἀκριβῶς πίσω ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα;

Πρὶν ἀπαντήσουμε, νὰ θυμίσουμε στὴν ἀγάπη σας ὅτι,

Ὅταν οἱ Ἀρχιερεῖς παρέδωσαν τὸν Χριστὸ στὸν Πιλᾶτο, γιὰ νὰ σταυρωθεῖ ἦταν ἡμέρα Παρασκευή, δηλ. μία ἡμέρα πρὶν τὸ Πάσχα τῶν Ἑβραίων. «Ὅταν ὁ Ἰησοῦς πῆρε τὸ ξύδι, εἶπε, «Τετέλεσται», καὶ ἀφοῦ ἔγειρε τὸ κεφάλι, παρέδωκε τὸ πνεῦμα. Ἐπειδὴ ἦταν ἡμέρα τῆς Παρασκευῆς καὶ γιὰ νὰ μὴ μείνουν τὰ σώματα στὸν σταυρὸ κατὰ τὸ Σάββατο – γιατί ἦταν μεγάλη ἡ ἡμέρα ἐκείνη τοῦ Σαββάτου – οἱ Ἰουδαῖοι παρακάλεσαν τὸν Πιλᾶτο νὰ σπάσουν τὰ σκέλη τους καὶ νὰ κατεβάσουν τὰ σώματα» (Ἰωάν. 19, 25-37)… Τότε, λοιπόν, τὴν ἡμέρα τῆς Μεγάλης Παρασκευῆς, οἱ Ἰουδαῖοι μετὰ τῶν Φαρισαίων (ποὺ μισοῦσαν θανάσιμα τὸν Χριστὸ) παρακάλεσαν τὸν Πιλᾶτο νὰ κατεβάσει τὸν Σῶμα τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπὸ τοῦ Σταυροῦ· σπάζοντάς Του τὰ κόκκαλα (ἐνν. γιὰ νὰ μὴ βγεῖ ἀληθινὴ ἡ Προφητεία περὶ τοῦ Μεσσία: «Ὀστοῦν οὐ συντριβήσεται αὐτοῦ») Ἀλλά,

Καὶ ἐπὶ τῶν ἡμερῶν μας (ποὺ ὁ ἑορτασμὸς τοῦ Πάσχα, τὸ 2025 συμπίπτει ἡμερολογιακὰ γιὰ Ὀρθοδόξους καὶ Παπικοὺς) οἱ νῦν «Ἰουδαῖοι» καὶ «Φαρισαῖοι» ζητοῦν ἀπὸ τοὺς καλοὺς καὶ ἀξίους ἱερεῖς μας νὰ σπάσουν τοὺς ἱεροὺς δεσμούς τους μετὰ τοῦ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ τῆς «Μεγάλης Παρασκευῆς», καὶ νὰ «κατεβάσουν» Αὐτόν· ἀπὸ δὲ τὸν «Γολγοθᾶ», δηλ. τὸν τόπο ὅπου σταυρώθηκε, νὰ τὸν ἐνταφιάσουν ἐντὸς τοῦ σκευοφυλακίου (ὅπου θάπτονται τρόπον τινὰ τὰ πεπαλαιωμένα καὶ φθαρμένα λειτουργικὰ σκεύη). Ἀλήθεια, οἱ τῆς Μητροπόλεως Περιστερίου ἱερεῖς, πότε «κατέβασαν» τὸν Ἐσταυρωμένο τῆς Μεγάλης Παρασκευῆς, δηλ. ἔβγαλαν Αὐτὸν ἀπὸ τὴ θέση του καὶ Τὸν μετέθεσαν στὸ «μνῆμα» τοῦ σκευοφυλακίου; Μήπως λίγο καιρὸ πρὶν ἀπὸ  τὸ Πάσχα τῶν Οἰκουμενιστῶν;

(Φωνὴ Καντιώτη:) «Αὐτοὶ πᾶνε πρὸς τὴν ἕνωσιν. Ἕνωσι ποτηρίου. Ὄχι ἁπλῶς νὰ ποῦμε καλημέρα καὶ καλησπέρα μὲ τὸν ‘καθολικό’, μὲ τὸ φράγκο… Ἀλλὰ τὸ νὰ ἑνωθοῦμε πλέον μυστηριακῶς καὶ νὰ πίνουμε ἐκ τοῦ αὐτοῦ ποτηρίου καὶ νὰ τρώγωμεν τὸν ἴδιο ἄρτο. Αὐτὸ εἶνε μία μεγάλη προδοσία Ὀρθοδοξίας καὶ τότε πλέον ὑπάρχει 100% λόγος νὰ «μισῶ ἐκκλησίαν πονηρευμομένων». Τώρα ὅμως πρέπει νὰ προσέξωμε νὰ ἀνήκωμε εἰς τὴν Ὀρθόδοξο Ἐκκλησία καὶ νὰ ἔχωμε τὸν σεβασμὸ πρὸς τοὺς [σ.σ. ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥΣ – ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ] λειτουργούς της.» (Ἱεραποστολικὴ συγκέντρωσι στὴν «Ἀγάπη» Φλωρίνης 1978). Ἀλλά,

– Ἀκοῦστε τὴν πονηριὰ ποὺ μᾶς κάνουν (Μετάβαση ἀπὸ τὸ «Κοινὸ Ποτήριο» στὴν «Κοινὴ Εὐχαριστία μὲ κέντρο τὸν Ἀναστημένο Χριστὸ»)

Ἀγαπητοὶ ἐν Χριστῷ ἀδελφοί, ἤγγικεν τὸ «κοινὸ Πάσχα 2025» τῶν Οἰκουμενιστῶν, τουτέστιν ὁ καιρὸς τῆς Προδοσίας.  Ο Κύριος καὶ πάλι σήμερα καλεῖ ὅλους ἐμᾶς τοὺς «Παραδοσιακοὺς» νὰ μείνουμε ἄγρυπνοι, νὰ ἀποτινάξουμε τὸν τῆς ἀποστασίας ὕπνο, γιὰ νὰ μὴ πέσουμε στὸν τελευταῖο πειρασμὸ τῆς ἱστορίας καὶ ἀντὶ τὸν Θεάνθρωπο Ἰησοῦ Χριστὸ προσκυνήσουμε τὸν Ἀντίχριστο ἢ καλύτερα τὴν σύγχρονη «εἰκόνα» τοῦ Ἀντιχρίστου.

[Πολύτιμη ἡ βοήθεια καὶ πάλι τοῦ π. Ἀθανασίου καθὼς ἀπαντάει στὸ ἐρώτημα: «Μπορεῖ ὁ Ἀντίχριστος νὰ καθίσει σὲ χριστιανικὸν Ναόν; Μπορεῖ ὁ Ἀντίχριστος νὰ ἐμφανισθεῖ ὡς Πατριάρχης (ἐπίσκοπος ἢ Πρεσβύτερος);» [2]. Ἰδού:

«Αὐτὸ τρομάζει, ἀγαπητοί μου. …Πῶς στάθηκαν πρόδρομοι τοῦ Ἀντιχρίστου, νὰ μποῦν μέσα στὸν Ναὸν τοῦ Θεοῦ, οἱ διάφοροι Πατριάρχαι ἢ Ἱερεῖς ποὺ στάθηκαν αἱρετικοί. Ὁ Ἄρειος πρεσβύτερος ἦταν. Οἱ Μακεδόνιοι, οἱ Σαβέλλιοι, κ.λπ., ἐπίσκοποι ἦσαν! Ὑπῆρξαν ὄχι λίγοι οἱ Πατριάρχαι, Κωνσταντινουπόλεως μάλιστα·  ὄχι λίγοι Πατριάρχαι ὑπῆρξαν αἱρετικοί! Αὐτοὶ ἁπλῶς ἔδειξαν ὅτι μπορεῖ νὰ καθίσει ὁ Ἀντίχριστος μέσα στὸν Χριστιανικὸν Ναόν. Ἀλλὰ τὸ φαντάζεσθε αὐτό, ὅτι τὸ πνεῦμα τοῦ Ἀντιχρίστου μπορεῖ νὰ καλοκάθεται μέσα στὸ ναὸ τοῦ Θεοῦ; Ἐδῶ ἐφιστῶ τὴν προσοχή σας. Ἐφιστῶ τὴν προσοχή σας! …ὁ λαὸς τοῦ Θεοῦ [πρέπει] νὰ λάβει τὰ μέτρα του καὶ νὰ προσέξει! διότι θὰ προσκυνήσει ἕνα ἀντίχριστο, ἀντὶ νὰ τιμήσει τὸν Ἐπίσκοπό του ἢ τὸν Ἀρχιεπίσκοπό του καὶ τὸν Πατριάρχη του. Εἶναι ἀποκαρδιωτικὸ»]

«Ἀλλὰ τί ἀκούω;»: – Ἐφόσον προχωρήσουν (οἱ Ὀρθόδοξοι Πατριάρχες, Ἀρχιεπίσκοποι καὶ ἐπίσκοποι) στὸ λεγόμενο «κοινὸ Ποτήριο» θά…θ’ ἀντιδράσουμε δυναμικά.

Ἀγαπητοί, μετὰ μεγάλης φωνῆς τονίζουμε ὅτι αὐτὸ ποὺ μᾶς τρομάζει εἶναι ἡ πάγια τακτικὴ τοῦ Πατριάρχη Βαρθολομαίου (ἀλλὰ καὶ τοῦ Ἀρχιεπ. Ἐλπιδοφόρου Ἀμερικῆς) νὰ «παίζει» καὶ δι’ αὐτὸ νὰ ἐμπαίζει τὸν Ἐσταυρωμένο τῆς Μεγάλης Παρασκευῆς! Καθὼς πρῶτος αὐτὸς Τὸν βγάζει, ὅταν λειτουργεῖ ἀλλὰ καὶ τὸν ξανατοποθετεῖ ὅταν λειτουργεῖ κάποιο “παπαδάκι”…

[Λογικὰ ὅλοι τους ὑπακούουν σὲ κάποια «δέσμευση χρονικὴ» ποὺ ἀπαιτεῖ λίγο πρὶν τὴν κοινὴ Ἑορτὴ τοῦ Πάσχα (ἔστω καὶ μία ἡμέρα πρὶν τὸ ἑβραϊκὸ Πάσχα – ποὺ διαρκεῖ ἀπὸ τὸ Σάββατο 12 Ἀπρ 2025 ἕως Κυριακὴ τὸ βράδυ 20 Ἀπρ 2025) νὰ «κατεβάσουν» καὶ νὰ «ἐνταφιάσουν», ἴσως καὶ μὲ Συνοδικὸ τρόπο τὸν Ἐσταυρωμένο τῆς Μεγάλης Παρασκευῆς· γιὰ χάρη τῶν ἑβραιόφιλων Παπικῶν καὶ λοιπῶν αἱρετικῶν «ἐκκλησιῶν»].

Αὐτὸ λοιπὸν ποὺ περισσότερο μᾶς τρομάζει εἶναι ὁ ἀπὸ τοῦ Περιστερίου συσταθεὶς νεορθόδοξος τύπος τῆς «θείας εὐχαριστίας» (μὲ ἐσχατολογικὸ κέντρο τὸν δοξασμένο-Ἀναστημένο Χριστὸ καὶ ὄχι τὸν ταπεινωμένο – Ἐσταυρωμένο).

Ἡ νέα αὐτὴ «Θεία Εὐχαριστία» σκοπεῖ, λοιπόν, νὰ ἑνώσει λειτουργικά, ἐν εἴδει «Βασιλικοῦ Δείπνου», δηλ. εὐχαριστηριακῶς, ὁλόκληρο τὸν διηρημένο χριστιανικὸ κόσμο… ἀποφεύγοντας! τὴν μετωπικὴ σύγκρουση μετὰ τῶν «φανατικῶν, μισαλλόδοξων καὶ ἀλαζόνων» χριστιανῶν ποὺ ἀκόμη ἀντιστέκονται, ἀλλὰ καὶ προειδοποιοῦν ὅτι ἂν καὶ ἐφόσον προχωρήσουν (οἱ Ὀρθόδοξοι) στὸ λεγόμενο «κοινὸ Ποτήριο» θά…θ’ ἀντιδράσουν δυναμικά.

-Ἀκοῦστε, λοιπόν, τὴν πονηριὰ ποὺ μᾶς κάνουν…

Τὸν Μητροπολίτη Περιστερίου, ἀλλὰ καὶ ὅλους τοὺς λειτουργειολόγους Οἰκουμενιστὲς δὲν τοὺς ἐνδιαφέρει τὸ «Σῶμα καὶ τὸ Αἷμα» τοῦ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ, τουτέστιν τὸ τῆς Σωτηρίας Ποτήριον. Γνωρίζουν καλὰ ὅτι μὲ τὸν τρόπο αὐτὸ (τοῦ κοινοῦ ποτηρίου) δὲν πρόκειται νὰ πλανήσουν οὔτε ἕνα «ἐκλεκτό», ἱερέα-λαϊκό. Γι’ αὐτὸ ἐπιλέγουν τὴν ὁδὸ τῆς (Μονοφυσιτικῆς-ἐν τῇ Θείᾳ Λειτουργίᾳ) πλάνης… δηλ. νὰ πιστέψει ὁ ἐν ἀποστασίᾳ λαὸς τοῦ Θεοῦ (κληρικοὶ καὶ λαϊκοὶ) ὅτι ΔΕΝ εἶναι τὸ τῆς Πίστεως κέντρο ὁ Σταυρὸς οὔτε ὁ Ἐσταυρωμένος Χριστός, οὔτε τὸ Ἅγιο Δισκοπότηρο… ἀλλὰ ὁ Ἀπορροφημένος καὶ ἐγκλωβισμένος (κάπου στὸν οὐρανό), δηλ. ὁ «Ἀναστημένος Χριστός».

Στὸ σημεῖο αὐτὸ ἂς ἀναλογιστοῦμε:

• Πὼς ὁ Μονοφυσιτισμὸς ἢ Εὐτυχιανισμὸς ὀνομάζεται καὶ εἶναι «Ἕνα χριστιανικὸ δόγμα, κατὰ τὸ ὁποῖο ἡ θεία φύση τοῦ Χριστοῦ θεωρεῖται κυρίαρχη ἐπὶ τῆς ἀνθρώπινης. Οἱ μονοφυσίτες, ὅπως ἀποκαλοῦνται, θεωροῦν πὼς ἡ Θεία φύση τοῦ Χριστοῦ ἀπορρόφησε τὴν ἀνθρώπινη καὶ τὴν ἐξαφάνισε».

• Πὼς (γιὰ τοὺς κρυφοφιλομονοφυσίτες Οἰκουμενιστὲς) ὁ «υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου», δηλ. ὁ Ἐσταυρωμένος Χριστός, ὡς Ἀπορροφημένος ΔΕΝ εἶναι δυνατὸν νὰ εἶναι Ὁμόθρονος τῷ Πατρὶ (καὶ τῷ Ἁγίῳ Πνεύματι)… Οὔτε κἄν «Ὁμοιόθρονος». Ἀλλὰ μᾶλλον «Σὺν-θρόνος» τοῦ Πατρὸς(= Δηλαδή, καθὼς ὁ Χριστὸς βρίσκεται στὸν Θρόνο του καὶ γύρω του οἱ 12 θρόνοι-καθίσματα τῶν Ἀποστόλων Του, ἔτσι καὶ ἐδῶ, ὁ Θεὸς Πατὴρ βρίσκεται στὸν Θρόνο του καὶ γύρω Του, οἱ 12 θρόνοι τῶν «Προφητῶν» του;)

[Ἀλήθεια, Εἶναι ποτὲ δυνατὸν – γιὰ τοὺς Οἰκουμενιστὲς – ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου, δηλ. ὁ Ἐσταυρωμένος Χριστὸς νὰ εἶναι Ὁμόθρονος τῷ Πατρὶ καὶ τῷ Ἁγίῳ Πνεύματι; …Κάτι ποὺ σαφῶς «ὑπονοεῖ» ἡ τοῦ Μητρ. Περιστερίου διδαχή, ἀλλὰ θάπτει ἡ Ἀνακοίνωση τῆς Δ.Ι.Σ.(=καθὼς ὁ Μονοφυσιτισμὸς «Καταδικάστηκε ἀπὸ τὴν Δ’ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο τῆς Χαλκηδόνας τὸ 451 μ.Χ καὶ τὴν Ε’ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο τῆς Κωνσταντινούπολης τὸ 553 μ.Χ., ὅπου καὶ διατυπώθηκε τὸ ὀρθόδοξο δόγμα, σύμφωνα μὲ τὸ ὁποῖο ὁ Ἰησοῦς ὑπάρχει σὲ ἕνα μόνο πρόσωπο καὶ μὲ δύο φύσεις, τὴν ἀνθρώπινη καὶ τὴ θεία, «ἑνωμένες καὶ μὴ συγχεόμενες».»3)]

• (Ἂς ἀναλογιστοῦμε ἂν) Εἶναι ποτὲ δυνατὸν γιὰ τοὺς ἀκολούθους τοῦ «Μεγα-θεολόγου» Ζηζιούλα, ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, δηλ. ὁ Ἐσταυρωμένος καὶ Ἀναστημένος Χριστὸς νὰ εἶναι Ὁμόθρονος τῷ Πατρὶ καὶ τῷ Ἁγίῳ Πνεύματι!, ὅταν σύμφωνα μὲ γνωστὴ βιντεοδιάλεξη τοῦ «ταφέντα» Περγάμου Ἰωάννη· Τὸν (Ἀναστημένο) Χριστὸ δὲν μποροῦμε νὰ τὸν βάλουμε οὔτε πάνω ἀπὸ τὸν (Θρόνο τοῦ) Πατέρα ἀλλὰ οὔτε καὶ «ἴσα» μὲ τὸν Πατέρα! καὶ ἑπομένως; ΚΑΤΩ ἀπὸ τὸν Θρόνο τοῦ μονάρχη Πατρός…

Κάτι ποὺ σαφῶς «ὑπονοεῖ» ἡ τοῦ Μητρ. Περιστερίου διδαχὴ καθὼς λέγει ὅτι «Ὁ Χριστός δὲν εἶναι στὴν ἱστορία, ὁ Χριστὸς εἶναι στὴ Βασιλεία, ἐκεὶ ποὺ τὸν εἶδε ὁ Πρωτομάρτυρας Στέφανος·»! Κάτι ποὺ σαφῶς θάπτει ἡ Ἀνακοίνωση τῆς Δ.Ι.Σ., καθὼς ὁ Πρωτομάρτυρας Στέφανος, ὅταν εἶδε «δόξαν Θεοῦ καὶ Ἰησοῦν ἑστῶτα ἐκ δεξιῶν τοῦ Θεοῦ» (Πράξ. 7,55) εἶπε:  «ἰδού,  βλέπω  ἀνοι­γμένους τοὺς οὐρανούς καὶ τὸν υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου νὰ στέκεται ἐκ δεξιῶν τοῦ Θεοῦ» (στίχ. 56), τουτέστιν εἶδε Αὐτὸν (τὸν Ἐσταυρωμένο) Ὁμόθρονο, δηλ. ΣΥΝΘΡΟΝΟ τοῦ Πατρός! ἐφόσον ΕΙΝΑΙ -ὅπως καὶ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα- ὁ Ἕνας τῆς Τριάδος, δηλ. «Θεὸς ἀληθινὸς καὶ τέλειος, ὁμοούσιος καὶ ὁμόδοξος, σύνθρονος καὶ συν­αΐδιος πρὸς τὸν Πατέρα»!]

• Ἂς ἀναλογιστοῦμε τέλος πὼς ὅ,τι ἀκούσαμε ἀπὸ φιλοζηζιουλιακὸ – Καζαντζακικὸ θεολόγο τῆς μητροπόλεώς μας (στενὸ δὲ συνεργάτη τοῦ νῦν Φλωρίνης Εἰρηναίου Λαφτσῆ) εἶναι ἀληθινὸ-ἀπίστευτο-τραγικό! Ἀφοῦ πρῶτα ὀνόμασε τὸν Ζηζιούλα ὡς τὸν μεγαλύτερο πατέρα τῶν τελευταίων 80 ἐτῶν, κατέληξε: «Ζοῦμε ἐντὸς τῆς Ἐκκλησίας, ὄχι μὲ ἠθικὴ ἡ ὁποία μηδενίζει τὸν ἄνθρωπο καὶ τὸν διαπλάθει μὲ βίαιο τρόπο, πολλὲς φορές, ἀλλὰ στὴν Ἐκκλησία ζοῦμε ἢ θὰ πρέπει νὰ ζοῦμε τὴ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, φωτιζόμενοι ἀπὸ τὸ ΦΩΣ ποὺ ἔρχεται ἀπὸ τὰ ΕΣΧΑΤΑ τῆς Ἐκκλησίας. Αὐτὸ εἶναι τὸ μυστήριο τῆς ἐν Χριστῷ Ζωῆς. Ὄχι ἠθικὴ χριστιανικὴ ζωή, ὄχι χριστιανικὴ πνευματικότητα, ἀλλὰ ἐν Χριστῷ ζωή. Συμπόρευση καὶ ταύτιση μὲ τὸν Ἀναστημένο Ἰησοῦ. Αὐτὸ τὸ ΦΩΣ τῆς Βασιλείας Του φωτίζει τὴ ζωή μας… Τὸ ΦΩΣ αὐτὸ δὲν βιώνεται, οὔτε ὁρίζεται ὅμως αὐθαίρετα· βιώνεται καὶ ὁρίζεται ἐντὸς τῆς Ἐκκλησίας στὸ ὕψιστο μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας, στὸ ὁποῖο ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ μετέχουμε ὡς ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Ἡ Θ. Εὐχαριστία εἶναι γεμάτη χαρὰ καὶ φῶς, δὲν ἔχει ὡς βάση τὸ Σταυρὸ καὶ μία ἐξιδανίκευση τοῦ Πάθους, ἀλλὰ ἔχει ὡς βάση τὴν Ἀνάσταση, ὡς ὑπέρβαση τοῦ Σταυροῦ καὶ τοῦ Πάθους» [4]. Λοιπόν, ἀγαπητοί,

Τὸν Μητρ. Περιστερίου καὶ τοὺς σὺν αὐτῷ Οἰκουμενιστὲς δὲν τοὺς ἐνδιαφέρει ὁ Ἐσταυρωμένος Χριστός, οὔτε ὁ Ἀναστημένος! Αὐτὸ ποὺ τοὺς ἐνδιαφέρει εἶναι ἡ τῶν πάντων «ἕνωση», στὸ ὄνομα τοῦ «Ἄλλου». Ὁ νοῶν νοείτω!

Γι’ αὐτὸ ἐπιλέγουν τὴν «ὁδὸ» τῆς ἀρχαίας πλάνης-παραπλάνησης! Δηλ. νὰ πιστέψει ὁ ἐν ἀποστασίᾳ λαὸς τοῦ Θεοῦ ὅτι ΔΕΝ εἶναι τὸ τῆς Πίστεως, Ζωῆς καὶ Σωτηρίας κέντρο τὸ Ἅγιο Δισκοπότηρο (δηλ. Αὐτὸς ποὺ μᾶς ἁγιάζει καὶ μᾶς σώζει)!

[«Ἂς ντρέπονται -λέγει ὁ Ἱερὸς Χρυσόστομος- ὅλοι οἱ αἱρετικοί,  ἂς κρυφτοῦν ὅσοι λέγουν ὅτι ὁ Ἰησοῦς ἦλθε φαινομενικὰ καὶ ὄχι  πραγματικὰ» (ἐνν. καὶ ὅσοι ἐν ἔτη 2025 ἀναρωτιοῦνται: «Ποιὸς ἀπὸ ἐμᾶς εἶναι ὁ Μεσσίας;»)… «Βλέπεις πόσο καλὸ προξένησε ὁ θάνατος    τοῦ Ἰησοῦ;», καταλήγει ὁ ἱερὸς Πατὴρ (τοῦ ὁποίου τὴν καταστρωμένη Θεία Λειτουργία ἐνεργοῦμε μέχρι καὶ σήμερα, οἱ δὲ ἐχθροὶ τοῦ Σταυροῦ ζητοῦν νὰ «σταυρώσουν», νὰ «θανατώσουν» σπάζοντας τὶς «ἀρθρώσεις» Αὐτῆς]

2. Τότε, μπῆκε τὸ Σύνθρονο

(ἔνν. ἄνευ Πανορθοδόξου Συνόδου).

[Ἀπὸ τότε βγῆκε ὁ Ἐσταυρωμένος.]

Ὅταν ὁ φιλοπρωτεύων Μητροπ. Περιστερίου ἔπεισε τοὺς φοβισμένους Ἱερεῖς του, πολλοὺς θεολόγους, ἀλλὰ καὶ τοὺς 80 ἀπὸ τοὺς 83 Ἕλληνες Ἱεράρχες μας ὅτι: «Ἡ Θ. Εὐχαριστία εἶναι γεμάτη χαρὰ καὶ φῶς, (Ὅταν) δὲν ἔχει ὡς βάση τὸ Σταυρὸ καὶ μία ἐξιδανίκευση τοῦ Πάθους, ἀλλὰ ἔχει ὡς βάση τὴν Ἀνάσταση, ὡς ὑπέρβαση τοῦ Σταυροῦ καὶ τοῦ Πάθους», τότε ἄρχισε νὰ βγαίνει τὸ τῆς Ταπεινώσεως Σύμβολο, ὁ Τίμιος Σταυρός, καὶ νὰ μπαίνει αὐτὸ τὸ τῆς ὑπερηφανείας, δηλ. τὸ Σύνθρονο.

Ἀλλ’ ὅμως «Τί θὰ πῆ σύνθρονο;» (Φωνὴ π. Αὐγουστίνου Καντιώτη).

(Τί ΔΕΝ λέγει ἡ Ἀνακοίνωση τῆς Δ.Ι.Σ.;)

 Ἐξ ἀρχῆς, Σημαντικὰ καὶ πλήρως διαφωτιστικὰ εἶναι τὰ παρακάτω λόγια τοῦ Σεβ. Γρηγορίου, ἐπισκόπου Περιστερίου: «Ὅλοι – λέγει – οἱ σύγχρονοι λειτουργιολόγοι, οἱ εἰδήμονες καὶ οἱ ἐρευνητὲς τῆς Λειτουργικῆς συμφωνοῦν ὅτι γύρω καὶ πίσω ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα δὲν πρέπει νὰ ὑπάρχει τίποτε, ἐκτὸς ἀπὸ τὸ Σύνθρονο, ἡμικυκλικά, τὴν Ἄνω Καθέδρα, ὅπου κάθεται «ὁ Ἐπίσκοπος μὲ τοὺς Πρεσβυτέρους» ὅπως, εἰς τόπον καὶ εἰς τύπον, «ὁ Χριστὸς μὲ τοὺς Ἀποστόλους»…» [5].

Τρεῖς ἐπιπλέον ἀξιόπιστες μαρτυρίες πρόκειται νὰ ἀπαντήσουν (στὸ ἐρώτημα Καντιώτη), ἀλλὰ καὶ νὰ λύσουν πολλὲς ἀπορίες μας:

α) «Ὁ δὲ Ἰησοῦς εἶπεν αὐτοῖς· ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ὅτι ὑμεῖς οἱ ἀκολουθήσαντές μοι, ἐν τῇ παλιγγενεσίᾳ, ὅταν καθήσῃ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐπὶ τοῦ θρόνου δόξης αὐτοῦ, καθίσεσθε καὶ ὑμεῖς ἐπὶ δώδεκα θρόνους, κρίνοντες τὰς δώκεκα φυλὰς τοῦ Ἰσραὴλ» (Ματθ. ΙΘ’ 28).

β) (Ὁ δὲ Παναγιώτης Κατραμάδος μᾶς διασώζει τὴν ἑξῆς:)  «Ἔπειτα – λέγει – ἔλαβε μία ἀρχαιολόγος τὸν λόγον, λέγουσα:

«Ἐγὼ θὰ μιλήσω ὡς ἀρχαιολόγος καὶ θὰ ἀντιστρέψω τὴν εἰσήγηση… Ἀπὸ τότε ποὺ μπῆκε ὁ Ἐσταυρωμένος στὴ θέση τοῦ ἱεροῦ, πίσω ἀπὸ τὴν Ἅγια Τράπεζα, παραμένει γιὰ λίγο ὁ θρόνος τοῦ Ἐπισκόπου (ἀπὸ τὸ παλαιὸ σύνθρονο) ὡς κινητός, γιατί μετὰ ὁ Ἐπίσκοπος κηρύττει ἔξω, ἡ προτύπωση τῆς δευτέρας παρουσίας τοῦ Κυρίου (ἔνν. ποὺ ἐδηλοῦτο διὰ τοῦ συνθρόνου Ἐπισκόπου Πρεσβυτέρων) προαναγγέλλεται μὲ τὸ σημεῖο τοῦ Υἱοῦ τοῦ Ἀνθρώπου, ὁπότε ὁ Ἐσταυρωμένος πῆρε τὴ θέση του ἐκεῖ» [6].

γ) (Ὁ δὲ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στὸ βιβλίο του «Ὀρθόδοξος ναὸς» καταθέτει τὰ ἑξῆς πολύτιμα στοιχεῖα:)

«Τὸ ἱερὸ βῆμα εἶνε γιὰ τὸ ἱερατεῖο. Στὴν ἀρχαία ἐποχὴ στὴν κόγχη τοῦ ἱεροῦ βήματος, ἐκεῖ ποὺ ἐμεῖς σήμερα τοποθετοῦμε τὸν Ἐσταυρωμένο, ὑπῆρχε τὸ λεγόμενο  σύνθρονο… Ἦταν ἡ ἁγία ἐποχή, ποὺ ἡ ὑπερηφάνεια δὲν ξεχώριζε ἐπισκόπους καὶ ἱερεῖς, ἀλλὰ ἐπίσκοποι καὶ πρεσβύτεροι, ταπεινοὶ καὶ ἑνωμένοι, συν­αντῶντο στὸ σύνθρονο σὰν ὑπηρέτες τοῦ Χριστοῦ. …Μακάρι νὰ ξαναγυρίζαμε στὴν ἀρχαία ἐποχὴ ποὺ ὑπῆρχε τὸ σύνθρονο. Ἀλλά γιὰ νὰ γίνη αὐτὴ ἡ μεταβολὴ στὴν Ἐκκλησία, πρέπει νὰ γίνη κανονικά, μὲ ἀπόφασι μίας πανορθοδόξου Συνόδου, γιατί ἂν γίνη μὲ ἀπόφασι μίας μόνο Συνόδου, π.χ. τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, θὰ δημιουργηθοῦν σκάνδαλα καὶ φιλονικίες. Προτιμότερο, ἐφ’ ὅσον δὲν πρόκειται γιὰ ζητήματα πίστεως ἀλλὰ πρόκειται γιὰ ζητήματα τάξεως, νὰ μείνουν ὅπως εἶνε τὰ πράγματα καὶ νἄμαστε ἑνωμένοι, παρὰ νὰ κάνουμε μεταβολὲς καὶ μεταρρυθμίσεις, ποὺ μπορεῖ μὲν νἆνε σύμφωνες μὲ τὴν ἱερὰ παράδοσι, ἀλλ’ ὅταν ΔΕΝ γίνωνται μὲ τὴ συμφωνία ὅλων τῶν ὀρθοδόξων λαῶν, μποροῦν νὰ μᾶς χωρίσουν, ὅπως συνέβη μὲ τὸ παλαιοημερολογιτικὸ ζήτημα.» [σελ. 147].

– Ἀκοῦστε, λοιπόν, τὴν πονηριὰ ποὺ μᾶς κάνουν…

Ἡ Διαρκὴς Ἱερὰ Σύνοδος, δηλαδὴ ὁ παράτυπος αὐτὸς «Σύνθρονος» θεσμός,

[ὅπου ὁ ἑκάστοτε Ἀριεπίσκοπος συμβολίζει  «τὸν υἱὸ τοῦ ἀνθρώπου» (ὅταν ἐν τῇ παλιγγενεσίᾳ καθήσῃ ἐπὶ τοῦ θρόνου δόξης αὐτοῦ), οἱ δὲ 12 ἐπίσκοποι, οἱ μετέχοντες στὴν Δ.Ι.Σ, τοὺς δώδεκα Ἀποστόλους («καὶ ὑμεῖς καθίσεσθαι ἐπὶ δώδεκα θρόνους»)]

Οὐδεμία κρίση φέρει ἐπὶ τῆς τοῦ Περιστερίου (Βαρθολομαίου καὶ Ἐλπιδοφόρου) παρανομίας ἐν σχέσει μὲ τὴν ἐπαναφορὰ τοῦ Σύνθρονου ἄνευ Πανορθοδόξου ἢ ἄλλης Συνόδου! Λοιπόν,

Ἀπὸ τὴν μία μεριά, ἕνα θέμα ἄκρως θεολογικό, ὅπως αὐτὸ τῆς ἐξόδου τοῦ Ἐσταυρωμένου (ποὺ σύμφωνα μὲ τὸν Σεβασμιώτατο κ. Σεραφεὶμ Κυθήρων συνιστᾶ «Γρηγοριανισμό», δηλ. ΑΙΡΕΣΗ), παρουσιάζεται ἀπὸ τὴν Δ.Ι.Σ , ὡς θέμα ποὺ ἀφορᾶ μία «Τυπικὴ» διάταξη τῆς Ἐκκλησίας,

Καὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη ἕνα θέμα «τυπικό», ὅπως τὸ Σύνθρονο, ὄχι μόνο δὲν τὸ κρίνει! ἀλλὰ τὸ θάπτει, σιωπᾶ καὶ δὲν τὸ ἀποκαλύπτει! Ἀσχέτως ἂν ἡ Γραφὴ λέγει ὅτι «πᾶν τὸ φανερούμενον φῶς ἐστι».

[Τὸ φοβερότερο ἐδῶ, σαφῶς εἶναι ὅτι ἡ μεταβολὴ ποὺ ἀφορᾶ τὸ Σύνθρονο θὰ ἦταν «ζητήματα τάξεως» καὶ ὄχι  «ζητήματα πίστεως», ἂν καὶ ἐφόσον ἡ ὅποια μεταβολὴ γινόταν ἀπὸ ταπεινοὺς ὀρθοδόξους Ἐπισκόπους (Ἀρχιεπισκόπους, Πατριάρχες), ἐννοεῖται γιὰ λόγους εὐταξίας τῆς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας… Καὶ ΟΧΙ ἀπὸ ὑπερήφανους Οἰκουμενιστές, δηλαδὴ ἀπὸ «παν-αἱρετίζοντες» ἀνθρώπους:

• Ποὺ ζήλεψαν τὴν «δόξα» τοῦ Ἑωσφόρου. Πρῶτος ἐκεῖνος θέλησε νὰ στήσει τὸν θρόνο του πιὸ πάνω ἀπὸ τὸν Θρόνο τοῦ Θεοῦ Λόγου.

• Ποὺ ζήλεψαν τὴν «δόξα» τοῦ Ἰούδα. Καὶ ἐκεῖνος πρῶτος (πρὶν ἀπὸ τὸν Πέτρο!) ἅπλωσε τὰ πόδια του, γιὰ νὰ τὰ πλύνει ὁ Κύριος κατὰ τὴν ἡμέρα τῆς Μεγάλης Πέμπτης (ἐνν. πὼς λίγες ὧρες μετὰ Τὸν Παρέδωσε στοὺς Ἀρχιερεῖς). Ὅπως λέγει ἡ Γραφή, «ἔπειτα πῆγε νὰ πλύνει τὰ πόδια τοῦ Πέτρου». Μὲ βάση τὸ «ἔπειτα», οἱ Πατέρες ἑρμηνεύουν ὅτι πρὶν ἀπὸ τὸν Πέτρο, ὁ Κύριος ἔπλυνε τὰ πόδια τοῦ Ἰούδα.

• Ποὺ ζήλεψαν τέλος, τὴν διπλῆ «δόξα» τοῦ (ἀντίχριστου) Πάπα, δηλ. τὸ Πρωτεῖο ἀλλὰ καὶ τὸ (τῆς ἀμετανοησίας-ἀναμαρτησίας παπικὸ δόγμα) Ἀλάθητο!]

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

«Πᾶσα ἀποδοχὴ τῶν αἱρετικῶν ἰσοδυναμεῖ πρὸς προδοσίαν τῆς πίστεως καὶ ἡ ἀγάπη πρὸς τοὺς ἀμετανοήτους αἱρετικούς ἀποτελεῖ μισανθρωπίαν». (Φωνὴ ἁγίου Μαξίμου τοῦ Ὁμολογητοῦ)

«Σιωπὴ=Προδοσία» (Ἀρχιμ. Δανιὴλ Ἀεράκη/1971/Περιοδικὸ «ΣΤΑΥΡΟΣ»)

Ἀλήθεια, ἀδελφοί, ἡ ἀγάπη ποὺ ἔδειξαν πρὸς τὸν ἀμετανόητο ἄνθρωπο, ἐννοεῖται οἱ 12+ ποὺ παρέστησαν ἐν τῷ Συνθρόνῳ τῆς Δ.Ι.Σ., εἶναι ἢ ὄχι «μισάνθρωποι»; Ἐφόσον δὲν θέλουν ἢ δὲν θέλησαν νὰ θεραπεύσουν συν­οδικῷ τῷ τρόπῳ τὸν ἐν Χριστῷ ἀδελφό τους; Ἀλήθεια τί περιμένετε ἅγιοι Ἀρχιερεῖς; Νὰ δεῖτε τοὺς Παπικοὺς σὲ ὅλες τὶς Μητροπολιτικές μας περιφέρειες, στὴν Ἑλλάδα ἀλλὰ καὶ στὸ ἐξωτερικὸ νὰ συνεορτάζουν μὲ τοὺς Ὀρθοδόξους καθὼς εἰς τὴ νῆσο Σῦρο; Στὴν ἐρώτησή μας: «Ὁ Πατριάρχης σᾶς ἐνημέρωσε – ἀνακοίνωσε γιὰ τὸν συνεορτασμὸ τοῦ Πάσχα 2025, μία ἀπόφαση ποὺ πῆρε μόνος του ἄνευ Συνοδικῆς ἀδείας – Πανορθοδόξου κύρους… καὶ σεῖς δὲν ἀντιδράσατε», πρὸς τὸν ἐπίσκοπο Φλωρίνης Εἰρηναῖο, πήραμε (περίπου 20 μὲ 30 ψυχὲς) τὴν ἑξῆς «μισάνθρωπη» ἀπάντηση: «Καλὰ καὶ ποῦ εἶναι τὸ κακό; Στὴν Σῦρο ἑορτάζουν μαζὶ τὸ Πάσχα. Ὁ καθένας τελεῖ τὸ Πάσχα μὲ τὸν τρόπο του… ἀλλ’ ὅμως ὅλοι μαζί, ἑνωμένοι ἑορτάζουν τὸ Γεγονός. Ποῦ εἶναι τὸ κακό;» [7].

Τέλος, «Γιὰ ὅποιον θεωρεῖ πὼς ἡ ὑπόθεση τοῦ Ἐσταυρωμένου ἔχει λυθεῖ, ὅτι δηλαδὴ ἡ ἐπιστροφή Του στὴν ἀρχική του θέση εἶναι δεσμευτικὴ – ἀναγκαστικὴ – ὑποχρεωτική, σᾶς θυμίζουμε (περιγραφικῶς) μία ἀκόμη σύγχρονη «εἰκόνα» τοῦ Ἀντιχρίστου… Δηλαδή, μία φωτογραφία τοῦ Πατριάρχη Βαρθολομαίου ποὺ εἰκονίζει Αὐτὸν νὰ κάθεται σὲ Κάθισμα Δεσποτικὸ (=Θρόνος) μπροστὰ ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα (μπροστὰ κι ἀπὸ τὸ Ἅγιο Δισκοπότηρο;)… Τί κι ἂν ὁ Ἐσταυρωμένος μπεῖ ἢ «θὰ μπεῖ» στὴν θρονική του Θέση! Ὁ ὑπερήφανα καινοτόμος ἄνθρωπος θὰ βρεῖ κάποιον «ἄλλο» τρόπο, ὥστε νὰ ὑψωθεῖ πάνω κι ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν Θεὸ Λόγο, τὸν Θεάνθρωπο Ἰησοῦ Χριστὸ ποὺ εἶναι ἀληθῶς «Ὁ καθήμενος ἐν δόξῃ, ἐπὶ θρόνου Θεότητος» (Ὠδὴ δ΄. Ὁ Εἱρμός. Ἀπὸ τὴν Ἀκολουθία τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου*).

[*] «Θρόνον Σὲ Θεοῦ, προβλεπτικῶς Προφήτης, Ἁγνὴ ἑώρα, Λόγος ἐφ’ Ὅν ἱδρύθη, ἐλθὼν ἐπὶ γῆς, τοῦ σῶσαι γένος βροτῶν· ὅθεν σύλληψιν τὴν Σὴν τιμῶμεν πάντες, μόνη γὰρ Θεόν, ἀσπόρως συνέλαβες.» (Ἕτερος Κανών, Ἰαμβικός. Ὠδὴ α΄. Ἦχος α΄.)» [8].

(Ὁ Ἐσταυρωμένος καὶ Ἀναστημένος Χριστός, Ὁμόθρονος ἢ Ὀμοιόθρονος τῷ Πατρὶ καὶ τῷ Ἁγίῳ Πνεύματι; Τί λέγει ὁ Περιστερίου, ὁ Φλωρίνης..! Τί κάνει ὁ Πατριάρχης, ὁ Ἀμερικῆς…! Τί ΔΕΝ λέγει ἡ Ἀνακοίνωση τῆς Δ.Ι.Σ.!).

(Συνεχίζεται)

Σημειώσεις:

[1] arnion.gr [2] youtube.com [3] polignosi.com [4] youtube.com  [5] youtube.com [6] analogion.gr [7] Κυριακὴ τῆς Τυρινῆς 2-3-25, ἑσπέρας. Ἔξω ἀπὸ τὸν ἱερὸ Ναὸ τοῦ Πρωτομάρτυρα Στεφάνου καὶ τῆς Ὁσίας Παρασκευῆς τῆς Ἐπιβατινῆς Πτολεμαΐδας. [8] emmadimitris.blogspot.com