Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2024

“Ἀντι-Γάμος”: Μόνον τά ζῶα δέν γελοῦν καί δέν διαθέτουν αἰδώ (ντροπή)

Οὐασιγκτών 18/1/24

 

 Ἀντι-Γάμος”: Μόνον τά ζῶα δέν γελοῦν καί δέν διαθέτουν αἰδώ (ντροπή)

ΑΡΟΝ-ΑΡΟΝ “ΣΤΑΥΡΩΣΟΝ” ΤΟΝ ΓΑΜΟΝ

 

: Κυβέρνησις ΛΟΑΤΚΙ+, ἀποκαθηλώνεται, Προκαθήμενος παροπλίζεται

 Γράφει ο θεολόγος Παναγιώτης Κοσμίδης

{Ἀπ. Παῦλος, διαπρύσιος}

 [Ἀκαθαρσίες, ἀσχημοσύνες]: «... Διὸ παρέδωκεν αὐτοὺς ὁ Θεὸς // ἐν ταῖς ἐπιθυμίαις τῶν καρδιῶν αὐτῶν // εἰς ἀκαθαρσίαν τοῦ ἀτιμάζεσθαι τὰ σώματα αὐτῶν // ἐν αὑτοῖς͵ // ... διὰ τοῦτο παρέδωκεν αὐτοὺς ὁ θεὸς // εἰς πάθη ἀτιμίας· // ... αἵ τε γὰρ θήλειαι ... // ... καὶ οἱ ἄρσενες ... // ... ἐξεκαύθησαν... // τήν ἀσχημοσύνην ... // ... παρέδωκεν αὐτοὺς ὁ θεὸς // εἰς ἀδόκιμον νοῦν͵ // ποιεῖν τὰ μὴ καθήκοντα͵ ....» (Ρωμ. α’ 24-28).

[Παράφρασις]: [Γιαὐτό τό λόγο, // (αὐτούς πού διαστρέφουν τήν ἀλήθεια), // τούς παρέδωσε στίς ἐπιθυμίες τῆς σαρκός, // εἰς ἀκαθαρσίες // νά ἀτιμάζουν τά σώματα αὐτῶν, // ... καί οἱ γυναῖκες ... // καί οἱ ἄνδρες ... // πυρπολήθησαν ἀπό τήν ἀσχημοσύνη // και τούς παρέδωσε Θεός // νά ἀποκτήσουν  ἄπρεπο νοῦ // καί νά ποιοῦν τήν αἰσχρότητα].

 

Α. ΚΑΤΑΠΤΩΣΙΣ ΨΕΥΤΟΕΥΡΩΠΗΣ

 

[Συγκεντρώνουμε τά “Ἠθικά Στατιστικά Στοιχεῖα”]

Ὁ ἐκ Μάνης αὐτοκράτωρ, ὁ Μέγας Ναπολέων, ἐζήτησε ἀπό τούς κατασκόπους τῆς ἀστυνομίας, νά καταμετρήσουν τίς διαθέσεις καί τόν ἐνθουσιασμό τοῦ λαοῦ, γιά τό πρόσωπό του καί γιά τό μεγαλεῖο τῆς Γαλλίας. Συγκεκριμένα νά συγκεντρώσουν τά “Ἠθικά Στατιστικά Στοιχεῖα”, μέσα στήν κοινωνία.

Ὡστόσο, ποιός ἐνδιαφέρεται γιά τήν ἠθική, ὅταν ἡ κοινωνία διαφθείρεται καί οἱ ἄρχοντες κατέπεσαν στό βάραθρο τῆς ἀνυποληψίας; Ἀξιοσημείωτο πώς, ἐκεῖνο πού εἶναι ἠθικά λανθασμένο, δέν δύναται νά εἶναι πολιτικά ὀρθό. Προφανῶς, ἡ πολιτική καί δημοσία ζωή, προσοφείλει νά ἀποτελῆ, συνέχεια τῆς ἠθικῆς.

«Ἡ γρανιτένια πρώτη ὕλη τῶν μεγάλων ἠθικῶν ἐννοιῶν, πλαστικοποιήθηκε ἤ ἐλαχιστοποιήθηκε, μέ τήν πρόοδο τῆς βιομηχανίας. Ἡ ἀνθρωπότητα σήμερα, κυριαρχεῖται ἀπό κάθε εἴδους ρύπανσι, τοῦ περιβάλλοντος τῶν ἤχων, τοῦ ἤθους καί τῆς ψυχῆς» (Μεν. Παλάντιος, Ἀκαδημαϊκός).

Συγχρόνως, προβάλλονται δῆθεν πολιτισμένες ὑπερβόρειες χῶρες, πού κατακλύζονται ἀπό τήν διαστροφική ἀνηθικότητα. Παράδειγμα, μία χώρα, πού προεβάλετο ὡς πολιτιστικό πρότυπο, ἡ Σουηδία, μᾶς παρουσίασε τό φαινόμενο: Ἐπέβαλαν στείρωσι σέ πολίτες, τούς ὁποίους ἐθεώρησαν διανοητικῶς καθυστερημένους. Τό δέ Σύνταγμα τῶν ΗΠΑ, ἐπιτρέπει τόν θάνατο τῶν διανοητικῶς καθυστερημένων.

Βαρβαρισμός καί ἀπανθρωπιά, σέ ὅλο της τό μεγαλεῖο. Μισανθρωπισμός, ἀπό δῆθεν πνευματικά ἀνεπτυγμένους, μά ἠθικά καταβαραθρωμένα ἄτομα.

Παλαιά, ὅταν τό Ρωμαϊκό κράτος ἦτο εἰρηνικό (δέν ἐπιτελοῦσε διωγμούς) (δ’ αἰῶνα καί ἑξῆς) καί οἱ ἐκ βορρᾶ βάρβαροι τό ἐτσάκιζαν, τότε τό πνεῦμα τοῦ . Αὐγουστίνου συλλαμβάνει, ἐμπνέεται, τήν Μεγάλη Ἰδέατοῦ Κράτους τοῦ Θεοῦ, τοῦ Civitas Dei”.  Ἐπί χιλιετίες εἴχαμε τήν “Ἁγία Ρωμαϊκή Αὐτοκρατορία”, σέ ποικίλες δομές. Σήμερα, θαυμάσατε(!) οἰκτρότητα, στά ἀναφερόμενα ψευδεπίγραφα, ὡς Χριστιανικά Ἔθνη.

Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου: ΜΝΗΜΗ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ: α) Η απόδοση τιμής προς τον Χρυσορρήμονα Πατέρα της Εκκλησίας μας 13-11-2000 (Γ 201Α)

 

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία του μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου   με θέμα:

                       ΜΝΗΜΗ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ:

  α) Η απόδοση τιμής προς τον Χρυσορρήμονα Πατέρα της Εκκλησίας μας

 β)Ερμηνεία της προτάσεως της Θείας Λειτουργίας του Ιερού Χρυσοστόμου:   «Μετὰ φόβου Θεοῦ, πίστεως καὶ ἀγάπης προσέλθετε»

                                                 [εκφωνήθηκε στις 13-11-2000  (Γ 201Α)]       

     Σήμερα, αγαπητοί μου, η Εκκλησία μας τιμά και γιορτάζει τη μνήμη του μεγάλου διδασκάλου της, του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου. Ό,τι να πει κανείς ή να εγκωμιάσει, πάντα θα έμενε φτωχό μπροστά σε μία τόσο μεγάλη μορφή του λόγου της εκκλησιαστικής διακονίας και της αγιότητος που ήτο ο Ιερός Χρυσόστομος. Αλλ΄έστω και ελλιπώς, κάτι θα μπορούσαμε να πούμε.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024


Ὁ Ὅσιος Ξενοφῶν μετὰ τῆς συμβίου του Μαρίας καὶ τῶν τέκνων Ἀρκαδίου καὶ Ἰωάννου



Ὁ Ὅσιος Ξενοφῶν κατοικοῦσε στὴν Κωνσταντινούπολη κατὰ τοὺς χρόνους τῶν αὐτοκρατόρων Ἰουστίνου Α’ (518 – 527 μ.Χ.) καὶ Ἰουστινιανοῦ (527 – 565 μ.Χ.). Ἦταν πλούσιος συγκλητικὸς καὶ διακρινόταν γιὰ τὴν βαθιὰ εὐσέβειά του πρὸς τὸν Θεό. 
Εἶχε δύο παιδιά, τὸν Ἀρκάδιο καὶ τὸν Ἰωάννη. Μόλις αὐτὰ τελείωσαν τὰ ἐγκύκλια γράμματα, τὰ ἔστειλε στὴ Βηρυττὸ τῆς Φοινίκης, γιὰ νὰ μελετήσουν καὶ νὰ σπουδάσουν τὴ νομικὴ ἐπιστήμη. Καθ’ ὁδὸν τὸ πλοῖο μὲ τὸ ὁποῖο ταξίδευαν ναυάγησε. Διασώθηκαν ὅμως καὶ μετέβησαν στὰ Ἱεροσόλυμα ὅπου ἔγιναν μοναχοί. 

Τ Ι - Ε Σ Τ Ι Ν - Α Ν Θ Ρ Ω Π Ο Σ ;

 



Τ Ι    Ε Σ Τ Ι Ν    Α Ν Θ Ρ Ω Π Ο Σ ;
----  .  ----

«ἀγαθά καί φαῦλα» (Ἰωάν.5,29)  

«ἀρετή καί κακία» (Β΄Πέτ.1,5: Α΄Κορ.14,20)

                                                        * * *

Θά ἦτο καλό καί ὠφέλιμο νομίζω, τό νά γνωρίζῃ κάθε ἄνθρωπος ρεαλιστικά, ὅτι ἡ πραγματική του ἀρχή, ἤ διαφορετικά ἡ ἔναρξις τῆς ὑπάρξεώς του δέν τελεσιουργεῖται, ὡς διαπιστοῦται ἐπιστημονικῶς σήμερον μόνον κατά τήν ἱερωτάτην, μεγαλειωδεστάτην καί θαυμαστήν ἐκείνη  στιγμήν τῆς ἑνώσεως τοῦ σπέρματος τοῦ Πατρός του μετά τοῦ ὠαρίου τῆς Μητρός του ἐν τῇ μήτρᾳ αὐτῆς· ἀλλά προϋπῆρχεν βαθύτατα καί ἀϊδίως ἐν τῷ νοΐ τῆς Ἁγίας Τριάδος, «προγιγνωσκούσης Ταύτης ἕνα ἕκαστον, προορισμόν αὐτοῦ προκαθορισάσης, γεννώσης ἐν χρόνῳ περί τό ἐννεάμηνον, καλούσης, δικαιούσης τέλος ποτέ τοῦτον» (Ρωμ.8,29-30).

Ὁ Υἱός καί λόγος τοῦ Θεοῦ Πατρός, θέτων Θεῖον ἄημα, ψυχήν ζῶσαν, κατ’ εἰκόνα καί καθ’ ὁμοίωσιν Αὐτοῦ δημιουργῶν τόν ἄνθρωπον, ἀρχέτυπον  παραμένων, δι’ οὗ τά πάντα ἐγένετο καί χωρίς αὐτοῦ ἐγένετο οὐδέ ἕν ὅ γέγονεν» (Ἰωάν.1,2: Γέν.1,26 & 2,7), τοποθετεῖ καί «φύλακα ἄγγελον» ἀπό τήν πρώτην αὐτήν στιγμήν τῆς συλλήψεως, ὡς ἀναφέρει ὁ Ἁγιος Ἰσίδωρος ὁ Πηλουσιώτης· μέχρι γεννήσεως-τοκετοῦ, καθ’ ὅλην τήν πορείαν τοῦ βίου καί ἕως τῆς ἐξόδου ἑκάστου ἀνθρώπου ἐκ τοῦ κόσμου τούτου.


Καί ἐρωτᾶ ὁ Προφητάναξ Δαϋίδ, «τί ἐστιν ἄνθρωπος, ὅτι μιμνήσκῃ αὐτοῦ;  υἱός ἀνθρώπου, ὅτι ἐπισκέπτῃ αὐτόν;» (Ψαλ.8,5)     

   

Καί ἀπαντᾶ ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι ὁ ἴδιος τί εἶναι ὁ ἄνθρωπος, συνεχίζων·  «ἠλάττωσας αὐτόν βραχύ τι παρ’ ἀγγέλους, δόξῃ καί τιμῇ ἐστεφάνωσας αὐτόν, καί κατέστησας αὐτόν ἐπί τά ἔργα τῶν χειρῶν σου» (Ψαλ.8,6-7). 

Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024

ΤΟ ΕΠΑΙΣΧΥΝΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΣΟΔΟΜΙΣΜΟΙ



ΤΟ ΕΠΑΙΣΧΥΝΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΟΙ

 ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΣΟΔΟΜΙΣΜΟΙ

Φώτιος Γ. Πάλλας, Φιλόλογος

Όλες οι μέχρι τώρα δημόσιες τοποθετήσεις και ενέργειες του Πρωθυπουργού σχετικά με το εν λόγω νομοσχέδιο, δηλαδή στις

17-03-2021 συγκρότηση επιτροπής για τη μελέτη του θέματος,

29-06-2021 παράδοση εισήγησης-έκθεσης αυτής της επιτροπής με τίτλο «Εθνική Στρατηγική για την ισότητα των ΛΟΑΤΚΙ+»,

11-09-2022 δηλώσεις στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης ότι για πρώτη φορά η χώρα μας έχει εθνική στρατηγική για την κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ+,

05-07-2023 δηλώσεις στο πρακτορείο Bloomberg ότι η στρατηγική αυτή θα ολοκληρωθεί,

Ο συνωμότης Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος και το τέταρτο «στεφάνι».


Γράφει ο Μέτοικος

"ΔΩΡΟ ΓΑΜΟΥ" ἀπό τόν ἅγιο Γρηγόριο τόν Θεολόγο




Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος ἔστειλε σέ μία πνευματική του θυγατέρα, τήν Ὀλυμπιάδα ,τήν κατωτέρω ἐπιστολή σάν « δῶρο » γιά τόν γάμο της, πού μόλις τέλεσε. Ἡ κατωτέρω ἐπιστολή ἔχει βάθος Θεολογίας καί ψυχολογίας. Καί πάνω ἀπ’ ὅλα δίνει στή σύζυγο πολύτιμες συμβουλές γιά ἕναν πετυχημένο γάμο. Γράφει λοιπόν ὁ Ἅγιος:

«Κόρη μου, στούς γάμους σου, ἐγώ ὁ Πνευματικός σου πατέρας, ὁ Γρηγόριος, σοῦ κάνω δῶρο τοῦτο τό ποίημα. Καί εἶναι ὅ,τι καλλίτερο ἡ συμβουλή τοῦ πατέρα: Ἄκου λοιπόν Ὀλυμπιάδα μου. Ξέρω ὅτι θέλεις νά εἶσαι πραγματική χριστιανή . Καί μία πραγματική χριστιανή πρέπει ὄχι μόνο νά εἶναι, ἀλλά καί νά φαίνεται. Γι' αὐτό ,σέ παρακαλῶ ,νά προσέξης τήν ἐξωτερική σου ἐμφάνιση. Νά εἶσαι ἁπλή. Τό χρυσάφι, δεμένο σέ πολύτιμες πέτρες, δέν στολίζει γυναῖκες σάν καί σένα. Πολύ περισσότερο τό βάψιμο. Δέν ταιριάζει στό πρόσωπό σου, τήν εἰκόνα τοῦ Θεοῦ, νά τήν παραποιῆς καί νά τήν ἀλλάζης, μόνο καί μόνο γιά νά ἀρέσης. Ξέρε το ὅτι αὐτό εἶναι φιλαρέσκεια καί νά μένης ἁπλή στήν ἐμφάνιση. Τά βαρύτιμα καί πολυτελῆ φορέματα ,ἄς τά φοροῦν ἐκεῖνες, πού δέν ἐπιθυμοῦν ἀνώτερη ζωή, πού δέν ξέρουν τί θά πῆ πνευματική ἀκτινοβολία . 

Γεώργιος Κ. Τζανάκης, Συνοδική ἀπόφασις: Μισόλογα καὶ ἀπραξία. Ἡ εὐθύνη κληρικῶν καὶ λαοῦ.

 


Συνοδική ἀπόφασις: Μισόλογα καὶ ἀπραξία.

Ἡ εὐθύνη κληρικῶν καὶ λαοῦ.

Γεώργιος   Κ. ΤζανάκηςἈκρωτήρι Χανίων.

Τελικῶς τί θέλει νὰ πῇ ἡ Ἱερᾶ Σύνοδος τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἐλλάδος μὲ τὴν ἀπόφασί της; Σὲ ποιούς ἀπευθύνεται καὶ τί λέει στὸν κάθε ἕνα; Ποιός ὁ πραγματικὸς στόχος καὶ σκοπός μιᾶς τέτοιας ἀνακοινώσεως;

Μία πρόχειρογραμμένη ἀνακοίνωσι μὲ 9 ἀριθμημένες παραγράφους στὶς ὁποῖες βρίσκονται διάσπαρτες διαπιστώσεις, θέσεις, ἀπόψεις, ἐρωτήσεις σὲ μιὰ στιγμὴ ποὺ ἀπαιτεῖται λόγος ἀπλός, σαφὴς καὶ οὐσιαστικὸς ποὺ νὰ παρεμβαίνει, ὅμως, στὰ γεγονότα καὶ νὰ δημιουργεῖ ἀποτελέσματα.

Εἰδικῶς στὴν κακοδιατυπωμένη 2η παράγραφο, ὁ συντάκτης της προσπάθησε νὰ δικαιολογήσῃ τὴν «ὑποχρέωσι» τῆς Ἐκκλησίας νὰ ἐνημερώσῃ τὸν πιστὸ λαό:

 «Προφανώς η Πολιτεία νομοθετεί, αλλά αυτή η παράμετρος ούτε στερεί την ελευθερία του λόγου από την Εκκλησία ούτε απαλλάσσει την Εκκλησία από το καθήκον ενημέρωσης του πιστού λαού ούτε μπορεί να της υποδείξει σε τι συνίσταται η αμαρτία». Ἀνακοίνωσις Ἰερᾶς Συνόδου Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος 23/1/2024 §2 [1]

Αὐτὰ εἶναι προφανὴ καὶ αὐταπόδεικτα καὶ δὲν χρειάζεται νὰ ἀναφέρονται, διότι μπορεῖ  νὰ σκεφτεῖ κανεὶς ὅτι ὑπῆρχε ὑπόσχεσις πρὸς τὴν Πολιτεία ὅτι ἡ Ἐκκλησία δὲν θὰ μιλοῦσε, οὔτε θὰ ἐνημέρωνε τὸν λαό, καθότι τὸ νομοθετικὸ ἔργο ἀφορᾶ ἀποκλειστικὰ τοὺς πολιτικούς, ὅπως, ἰσχυρίζονται καὶ δὲν ἔχει καμμιὰ δουλειὰ ἡ Ἐκκλησία. Οἱ δηλώσεις τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν Ἰερωνύμου καὶ τοῦ Κρήτης Εὐγενίου κάτι τέτοιο ἔδειχναν. «Ούτε μπορεί να της υποδείξει σε τι συνίσταται η αμαρτία». Ἡ πολιτεία θὰ μποροῦσε νὰ ὑποδείξῃ σὲ τί συνίσταται ἡ ἁμαρτία; Βέβαια τόσοι καὶ τόσοι πολιτικοὶ (ἐκτὸς ἀπὸ τοὺς τηλεμαϊντανοὺς, τοὺς δημοσιογράφους καὶ κάποιους διάσημους) δηλώνουν μὲ ἀπόλυτη σιγουριὰ ὅτι ὁ κιναιδισμὸς, ἡ ἀρσενοκοιτία καὶ ὁ λεσβιασμὸς δὲν εἶναι ἁμαρτία [2]καὶ κάποιοι ἱεράρχες συμφωνοῦν. Ὅμως καὶ σ᾿ αὐτὴ τὴν ἀνακοίνωσι τῆς Συνόδου πουθενὰ δὲν ἀναφέρεται ὅτι οἱ παρεκλίσεις αὐτὲς εἶναι ἁμαρτία.

Λυκούργος Νάνης, ιατρός: Σχόλιο για την τοποθέτηση Μητσοτάκη στο υπουργικό συμβούλιο αναφορικά με τον ψευτογάμο των ομοφυλόφιλων

To κατάπτυστο αυτό κείμενο εξήλθε του έρκους των οδόντων του εθνικού ολετήρα που ακούει στο όνομα Κυριάκος Μητσοτάκης

Κάποιον λόγο (ή μήπως λόγους;;) έχει προφανώς ο πρωθυπουργός της αισχύνης για  να προεξοφλεί τη μη διατάραξη των σχέσεων της "πολιτικά ορθής" κυβέρνησής του και της εκκλησιαστικής ηγεσίας.



Λυκούργος Νάνης, ιατρός 

"Σε αυτόν τον διάλογο ακούστηκαν όλες οι απόψεις και σέβομαι όλες τις απόψεις. Ακούστηκαν οι απόψεις της παράδοσης, της εξέλιξης, αλλά και της δικής μας πλευράς που πιστεύω ότι εντάσσει την παράδοση στην εξέλιξη.

Ακούστηκαν όμως και φωνές που δεν είχαν ακουστεί μέχρι σήμερα, κυρίως των ομόφυλων γονέων που θα μπορούν επιτέλους να κοιμούνται ήσυχοι το βράδυ, απαλλαγμένοι από το φόβο ότι αν τους συμβεί κάτι, το παιδί τους δεν θα καταλήξει στον άλλο γονέα αλλά θα βρεθεί σε κάποιο ίδρυμα.

Και είναι επίσης πολύ σημαντικό ότι στα πλαίσια αυτού του δημόσιου διαλόγου εξηγήθηκε, πιστεύω λεπτομερώς, τι δεν κάνει το νομοσχέδιο: δεν μεταβάλλει το ισχύον πλαίσιο της παρένθετης κύησης, δεν το επεκτείνει ουσιαστικά στα ομόφυλα ζευγάρια και αποκλείει τους χαρακτηρισμούς «Γονέας 1» και «Γονέας 2». Γιατί -θέλω να το τονίσω- η Ελλάδα δεν θα γίνει ένα εργαστήρι πολιτικών που δεν εφαρμόζονται παρά μόνο σε ελάχιστες χώρες του κόσμου.

Με λίγα λόγια, η νέα ρύθμιση προσθέτει δικαιώματα σε μερικούς, χωρίς, όμως, να αφαιρεί κανένα δικαίωμα από τους πολλούς. Είναι κάτι που απαιτεί, άλλωστε, και η ευαισθησία της Δημοκρατίας μας, στην οποία δεν επιτρέπεται να υπάρχουν πολίτες δύο κατηγοριών και σίγουρα δεν επιτρέπεται να υπάρχουν «παιδιά ενός κατώτερου θεού».

Ένα θέμα, λοιπόν, ισότητας δεν προσφέρεται, θα το ξαναπώ, για διχαστικές προκλήσεις και σίγουρα δεν προσφέρεται και για υπερβολικές μεγεθύνσεις. Κι έτσι υποδέχομαι και τις θέσεις της Εκκλησίας, τις οποίες σέβομαι απόλυτα. Άλλωστε, αυτή η κυβέρνηση έχει δώσει πολλές πρακτικές λύσεις σε ανάγκες του κλήρου που εκκρεμούσαν εδώ και δεκαετίες.

Ωστόσο, εδώ θέλω να είμαι σαφής: αναφερόμαστε σε επιλογές της Πολιτείας. Όχι σε θεολογικές πεποιθήσεις. Και παλαιότερα, άλλωστε, με την Εκκλησία είχαμε διαφορετικές οπτικές για τον πολιτικό γάμο, για την καύση των νεκρών, για το θέμα των ταυτοτήτων.

Η ζωή, ωστόσο, απέδειξε ότι οι αλλαγές αυτές ήταν ώριμες. Δεν έβλαψαν ούτε την κοινωνία, δεν έβλαψαν ούτε τελικά τη συνεργασία Πολιτείας και Εκκλησίας και είμαι σίγουρος ότι έτσι θα γίνει και τώρα". (https://www.primeminister.gr/2024/01/24/33446).

To κατάπτυστο αυτό κείμενο εξήλθε του έρκους των οδόντων του εθνικού ολετήρα που ακούει στο όνομα Κυριάκος Μητσοτάκης και που, δυστυχώς, για τις πολλές και φρικτές αμαρτίες κλήρου και λαού, "κυβερνά" το δύσμοιρο τούτον τόπο, υλοποιώντας άνευ αιδούς και συστολής τους σχεδιασμούς της δυσώνυμης Νέας Τάξης και  προάγοντας, κατ αυτόν τον τρόπο, το διαστροφικό μεταχηματισμό της ελληνικής κοινωνίας και  κυρίως της νεολαίας και , κατά κύριο λόγο των αθώων και ανεύθυνων παιδιών.

Λυκούργος Νάνης, ιατρός: Κάποιοι καλοπροαίρετοι εν Χριστώ αδελφοί έσπευσαν να εκφράσουν τη χαρά τους και ενδεχομένως την ικανοποίησή τους για το ανακοινωθέν της Ιεραρχίας

 Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος : «κρείσσων επαινετός πόλεμος ειρήνης χωριζούσης από Θεού»


 Λυκούργος Νάνης, ιατρός

Κάποιοι καλοπροαίρετοι εν Χριστώ αδελφοί έσπευσαν να εκφράσουν τη χαρά τους και ενδεχομένως την ικανοποίησή τους για το ανακοινωθέν της Ιεραρχίας.

Μακάρι να μπορούσαμε να συμμεριστούμε τα προαναφερθέντα συναισθήματά τους. Δεν μπορούμε όμως!

Τόσο το όλο ανακοινωθέν όσο και η μέχρι τούδε στάση της πλειοψηφίας των ιεραρχών μας, εδώ και δεκαετίες, δεν μας διασφαλίζουν τους απαραίτητους όρους και τις ουσιώδεις προυποθέσεις για κάτι τέτοιο.

Και τούτο γιατί με βάση το υπό του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου γραφέν «ουχ οις λέγομεν αλλ οις πράττομεν προσέχουσι πάντες».

Η Ελλαδική Εκκλησία, εάν τώρα δεν διαρρήξει τη σχέση της με την αντίχριστη Πολιτεία, πότε θα το κάνει;

Θα αντιτείνουν, ίσως κάποιοι, ότι δεν πρέπει επ ουδενί να διαρραγεί αυτή σχέση για λόγους εθνικής ενότητας.

Καθηγητής Δρ Νεκτάριος Δαπέργολας: Ἀπαιτοῦμε πλέον δυναμική ἀντιπαράθεση (καί πλήρη ρήξη, ἂν χρειαστεῖ) μὲ τὸν καθεστωτικὸ βόθρο




Ἀπαιτοῦμε δυναμική ἀντιπαράθεση (καί πλήρη

 ρήξη, ἂν χρειαστεῖ) μὲ τὸν καθεστωτικὸ βόθρo!

Τέλος οἱ χαριτωμενιὲς καὶ τὰ μισόλογα!

Ὄχι ἄλλα κείμενα καὶ κειμενάκια καὶ ἐπιστολὲς μὲ «ἐπιχειρήματα» καὶ παρακάλια.

Ἀπαιτοῦμε πλέον δυναμική ἀντιπαράθεση (καί πλήρη ρήξη, ἂν χρειαστεῖ) μὲ τὸν καθεστωτικὸ βόθρο, κανονικὸ ξεσηκωμὸ τοῦ λαοῦ σέ δρόμους καί πλατεῖες καὶ αὐστηρὲς προειδοποιήσεις πὼς ὅποιος ἀχρεῖος δὲν καταψηφίσει τὸ αἶσχος μέσα στὸ κυνοβούλιο, θὰ ἀφορίζεται καὶ θὰ κηρύσσεται persona non grata στὶς ἐκκλησίες καὶ ὅπου ἀλλοῦ συναθροίζονται Ὀρθόδοξοι πιστοὶ (νὰ πᾶνε στὶς Στοές, στὴν Ἕνωση Ἀθέων καὶ στοὺς καφενέδες τοῦ Σύριζα στὶς ἑπόμενες ἐκλογὲς γιὰ νὰ μαζέψουν ψήφους)!

Ἀνάθεμα, ἀποκοπή καὶ excommunicatio κανονικὰ πρὸς ὅλους!

Καὶ νὰ διαμηνυθεῖ ἐπίσης στὸ ἀντίχριστο καθεστὼς ὅτι τὸ βδέλυγμα δέν θὰ περάσει!

Εἶστε ἱκανοὶ νὰ τὸ κάνετε;

Ἂν δὲν μπορεῖτε νὰ σταθεῖτε ἐπί τέλους στοιχειωδῶς στὸ ὕψος τῶν περιστάσεων οὔτε καὶ στὸ τρομακτικὸ αὐτὸ θέμα, σηκωθεῖτε καὶ ἀπαλλᾶξτε μας ἀπὸ τὴν τραγικὴ παρουσία σας, πρὶν ἀρχίσει νὰ βρέχει φωτιὰ καὶ θειάφι ἀπὸ τὸν οὐρανό!

Πάντως μὲ τὰ κείμενα, τίς ἀναλύσεις καὶ τὰ (τύποις διαφωνοῦντα ἀλλὰ ἐπὶ τῆς οὐσίας νανουριστικὰ) κηρύγματα τελειώσαμε.

Καὶ νὰ τὰ ἀκοῦνε αὐτὰ καὶ οἱ ἁπλοὶ παπᾶδες, ἂν τυχὸν καί τούς θέσετε πάλι καὶ ἐδῶ θέμα πειθαρχίας (ἐλπίζω νὰ καταλάβουν πιὰ ἐπί τέλους ποιούς ὀλέθριους δρόμους στρώνουνε οἱ τυφλὲς ὑπακοές).

Δὲν ὑπάρχει πιά οὔτε χρόνος, οὔτε ὑπομονὴ γιὰ ἄλλες καθυστερήσεις, δικαιολογίες καὶ ὑπεκφυγές.
Τώρα εἶναι πλέον ὁ καιρὸς τοῦ ἀνένδοτου ἀγώνα!

ΝΕΚΤΆΡΙΟΣ ΔΑΠΈΡΓΟΛΑΣ ΔΡ. ΒΥΖΑΝΤΙΝΉΣ ΙΣΤΟΡΊΑΣ

Ολόκληρη η εισήγηση του μητροπολίτη Μεσογαίας Νικολάου στη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας 23-1-2024


ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ Η ΘΕΣΠΙΣΗ ΓΑΜΟΥ
ΜΕΤΑΞΥ ΑΤΟΜΩΝ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΦΥΛΟΥ[1]


Μητροπολίτης Μεσογαίας & Λαυρεωτικῆς Νικόλαος



                   Αποτέλεσμα εικόνας για Μεσογαίας Νικόλαος

Μεσογαίας Νικόλαος: «Εκκλησία και θέσπιση γάμου μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου»

Θέλω πολὺ νὰ Σᾶς εὐχαριστήσω, Μακαριώτατε, γιὰ τὴν τιμὴ καὶ τὴν ἐμπιστοσύνη νὰ παρουσιάσω ἐνώπιον τῶν Σεβασμιω­τάτων Μη­τρο­πολιτῶν ἀδελφῶν, ποὺ συγκροτοῦν τὸ ἱερὸ σῶμα τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, μάλιστα μέσα στὴν ἰδιαιτέρως φορτισμένη ἀτμόσφαιρα τῶν ἡμε­ρῶν, κάποιες σκέψεις γύρω ἀπὸ τὸ πολυσυ­ζη­τημένο θέμα τῆς προαγγελ­θείσης ψήφισης τοῦ νόμου, ποὺ γιὰ πρώτη φορὰ θεσπίζει γάμο μεταξὺ ἀτόμων τοῦ ἰδίου φύλου στὴ χώρα μας. Νὰ ἔχω τὴν εὐχή Σας.

Θεωρῶ πὼς δὲν ὑπάρχουν πολλὰ περιθώρια νὰ πῶ πράγματα ποὺ μέχρι σήμερα δὲν ἀκούσθηκαν. Τὸ ὑπ’ ἀριθ,. 6315/286/18.12.2023 Ἐγκύκλιο Σημείωμα τῆς Ἱερᾶς Συνόδου «Περὶ τῶν θέσεων τῆς Ἐκκλη­σίας τῆς Ἑλλάδος διὰ τὸν γάμον καὶ τὴν υἱοθεσίαν ὑπὸ ὁμοφύλων ζευγα­ριῶν», ἡ Ἀνακοίνωση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κρήτης, τοποθετήσεις πλειάδος ἀδελφῶν ἀρχιε­ρέων εἴτε μέσω Ἐγκυκλίων, δη­λώ­σεων καὶ δημοσιεύσεων εἴτε καὶ μέσω συνεντεύξεων, ὅπως καὶ παρεμβάσεις ἐγκρίτων νομικῶν, πιστεύω πὼς ἔχουν ἐξαντλήσει τὸ θέμα. Εἶναι γνωστὴ σὲ ὅλους ἡ θέση τῆς Ἐκκλησίας.

Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου: ΜΝΗΜΗ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ «Τοιοῦτος ἡμῖν ἔπρεπεν Ἀρχιερεύς» 25-1-1998 Γ 177 Β


ΜΝΗΜΗ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ:

Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία τοῦ μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου

μὲ θέμα:

 «Τοιοῦτος ἡμῖν ἔπρεπεν Ἀρχιερεύς»

                                        [ἐκφωνήθηκε στὶς 25-1-1998]    Γ 177Β   

Σήμερα, ἀγαπητοί μου, ἡ Ἐκκλησία μας τιμᾷ τὴν μνήμην τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου. Πρόκειται γιὰ μιὰ μεγάλη μορφὴ τῆς Ἐκκλησίας μας. Ἐγεννήθῃ περὶ τὸ 328 ἔτος, εἴτε εἰς τὴν Ναζιανζὸ εἴτε εἰς τὴν Ἀριανζὸ τῆς Καππαδοκίας. Παρηκολούθησε σπουδὲς στὶς σχολὲς τῆς Καισαρείας τῆς Καππαδοκίας, τῆς Καισαρείας τῆς Παλαιστίνης καὶ τῆς Ἀλεξανδρείας.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 25 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος Ἀρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως


 Θεοῦ γινώσκειν ὀρθοδόξως οὐσίαν,
Χριστιανοῖς λεγάτον ἐκ Γρηγορίου.
Εἰκάδι Γρηγόριος Θεορρήμων ἔκθανε πέμπτῃ.

Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ἔζησε κατὰ τὴν ἐποχὴ τοῦ βασιλέως Οὐάλεντος (364 – 378 μ.Χ.). Καταγόταν ἀπὸ τὸν Πόντο καὶ γεννήθηκε σὲ ἕνα μικρὸ χωριὸ τῆς περιοχῆς τῆς Ναζιανζοῦ, ποὺ λεγόταν Ἀριανζός, τὸ 330 μ.Χ.


Ναζιανζηνὸς ὀνομάσθηκε, ἐπειδὴ ἔζησε τὸν περισσότερο χρόνο τῆς ζωῆς του στὴ Ναζιανζό, ὅπου ἦταν καὶ τὸ πατρικό του σπίτι. Ὁ πατέρας του, ὁ Ἅγιος Γρηγόριος Ἐπίσκοπος Ναζιανζοῦ, ἦταν πρὶν γίνει Ἐπίσκοπος, ἕνας πολὺ πλούσιος ἄρχοντας τῆς Ναζιανζοῦ. 

Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2024

ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΝΑΝΗΣ, ΙΑΤΡΟΣ: ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΨΕΥΤΟΓΑΜΟ ΤΩΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ

ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΝΑΝΗΣ, ΙΑΤΡΟΣ

  Σκέπτεται και αναρωτιέται κανείς εάν αξίζει τον κόπο να καθήσει να γράψει κάποιο σχόλιο αναφορικά με  την εν προκειμένω  στάση των τραγικών αυτών ανθρώπων που για τις πολλές και φρικτές μας αμαρτίες μας "ποιμαίνουν"....

   Σήμερα ξεπέρασαν κάθε όριο υποχωρητικότητας και ηττοπάθειας.
Παρέθεσαν ενώπιον της κοινής γνώμης  και κατέθεσαν στον εξώστη της δημοσιότητας για μία ακόμη φορά, επί το εκτενέστερον είναι αλήθεια, τις ούτως ή άλλως γνωστές και εκπεφρασμένες θέσεις της Εκκλησίας, επεκτάθηκαν και ανέλυσαν κάποιες όντως ουσιώδεις  παραμέτρους, προεκτάσεις και  συνέπειες του νομοσχεδίου που προώρισται να γίνει νόμος-υπόνομος του Κράτους, , προέβησαν σε ορθότατες παρατηρήσεις και επισημάνσεις σε σχέση  με την επικείμενη ψήφιση  του από το Κοινοβούλιο-νομοθετική χαβούζα, και πέραν τούτου ουδέν.
   Αντί να εξαπολύσουν μύδρους κατά των πνευματικών εγκληματιών που συνέταξαν και προωθούν προς ψήφιση το φρικώδες νομοσχέδιο της απύθμενης αθλιότητας , της απόλυτης εξαχρείωσης και του διαστροφικού εκφυλισμού και να τους απαγγείλουν αφορισμό και να προειδοποιήσουν με αφορισμό όσους πρόκειται να υπερψηφίσουν ή απλώς να απέχουν από την ψηφοφορία αλλά και όσων πρόκειται να το εφαρμόσουν (βλέπε αυτοδιοικητικοί άρχοντες) αυτοί αρκέσθηκαν στα όσα πιο πάνω αναφέρθηκαν.
   Αντί να συνεγείρουν και να κινητοποιήσουν κλήρο και λαό κατεβάζοντάς τον στο "άγιο πεζοδρόμιο", αυτοί περιορίσθηκαν σε διακηρύξεις θέσεων και σε ανώδυνες για το άνομο συστημικό κατεστημένο και ακίνδυνες για τους ίδιους πλατωνικές διαμαρτυρίες.
  Όταν όμως το διαχρονικά διεπόμενο από ληστρικές διαθέσεις απέναντι στην εκκλησιαστική περιουσία "φιλόχριστο" Κράτος, την επιβουλεύθηκε εν έτει 1987 , τότε η δοίκηση της Εκκλησίας διοργάνωσε συλλαλητήριο  μαζικό (με τη συμμετοχή χιλιάδων λαού) και ενθουσιώδες.
   Τώρα που δεν κινδυνεύουν τα κτήρια, τα οικόπεδα και τα χωράφια (και αυτά αναντιρρήτως χρειάζονται για την αποδοτικότερη και πληρέστερη διεξαγωγή του πολυσχιδούς έργου της Εκκλησίας) αλλά οι αθάνατες ψυχές των ανθρώπων , μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται τα τα αθώα και ανεύθυνα παιδιά,  γιατί δεν ξεσηκώνουν τον κόσμο; Τα άψυχα είναι πάνω από τα έμψυχα;

Αλλά τι λέω;

ΑΝΑΞΙΟΙ, ΤΡΑΓΙΚΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΕΝΟΙ! ΑΠΕΡΡΙΨΑΝ ΤΙΣ ΛΑΟΣΥΝΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΕΠΙΤΙΜΙΟΥ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΑΝ ΟΙ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΚΕΡΚΥΡΑΣ!

«Μηδενική» αντίδραση από την Ιερά Σύνοδο και τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο
Ιερά Σύνοδος: Είπε όχι για τα ομόφυλόφυλα ζευγάρια, αλλά απέρριψε και τις λαοσυνάξεις και το επιτίμιο - Το παρασκήνιο της συνεδρίασης

Ποιοι ιεράρχες ήθελαν σκληρότερη στάση και τι πρότειναν - Κυβέρνηση: Σεβαστές οι απόψεις της Εκκλησίας, κανένα περαιτέρω σχόλιο - Την Τετάρτη στο υπουργικό το σχέδιο νόμου


Σύμφωνα με πληροφορίες  πιο αιχμηρή ήταν η στάση των μητροπολιτών Κέρκυρας κ. Νεκτάριου και Πειραιώς κ. Σεραφείμ. 
Οι δύο μητροπολίτες τήρησαν μια πιο σκληρή γραμμή και πρότειναν στο σώμα της Ιεραρχίας να επιβληθούν «κυρώσεις» σε όσους βουλευτές ψηφίσουν το νομοσχέδιο, ακόμη και την επιβολή επιτιμίου.

Επίσης, ο μητροπολίτης Μεσογαίας κ. Νικόλαος πρότεινε να διοργανωθεί συλλαλητήριο, ως αντίδραση στο νομοσχέδιο.

Και οι δύο προτάσεις, ωστόσο, απορρίφθηκαν από την Ιεραρχία.

Μέχρι στιγμής, «η Ιεραρχία αποφάσισε τα τρία βήματα -την αποστολή επιστολής στους βουλευτές των κομμάτων, τη σύνταξη κειμένου που θα αποσταλεί στις Μητροπόλεις για να αναγνωστεί στις 4 Φεβρουαρίου και τέλος, την εξουσιοδότηση των Μητροπολιτών να αναλάβουν πρωτοβουλίες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης ως προς την επικείμενη νομοθέτηση και τον θεσμό της οικογένειας».

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 24 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2023

Ἡ Ἁγία Ξένη


Ἀποξενοῦται τοῦδε τοῦ βίου Ξένη,
Οὗ ζώσα καὶ πρίν, ὡς ἀληθῶς ἦν ξένη.


Ἡ Ἁγία Ξένη καταγόταν ἀπὸ τὴ Ρώμη καὶ ἀπὸ γενιὰ τιμημένη καὶ εὔπορη. Οἱ γονεῖς της ἐπιθυμοῦσαν νὰ τὴν νυμφεύσουν. Ἐνῶ ὅμως εἶχαν τὰ πάντα ἑτοιμασθεῖ γιὰ τὸν γάμο, ἐκείνη ἐγκατέλειψε τὴ νυφικὴ παστάδα, παίρνοντας μαζί της καὶ δύο πιστές της θεραπαινίδες καὶ διὰ θαλάσσης ἔφθασε στὴν πόλη τῶν Μυλασῶν. Στὰ Μύλασα μᾶλλον πῆγε καὶ ἐγκαταστάθηκε, ὕστερα ἀπὸ συμβουλὴ τοῦ μακαρίου μοναχοῦ Παύλου, ὁ ὁποῖος ἐμφανίστηκε στὴν Ὁσία μετὰ ἀπὸ θεῖο φωτισμό, ὅταν ἐκείνη πέρασε ἀπὸ τὴν Ἀλεξάνδρεια καὶ ἔγινε ὁ πνευματικός της καθοδηγητής.