Δευτέρα 5 Ιουλίου 2021

Ἀφύλακτοι, Θεοφύλακτοι, Θειικὸν ὀξὺ καὶ ἡ «θηλιὰ» (κόμβος) τοῦ Χίτσκοκ

 


Συγκλονισμένον παραμένει τὸ πανελλήνιον ἀπὸ τὴν ἄναδρον ἐπίθεσιν μὲ βιτριόλι τοῦ καθαιρεθέντος ἀρχιμανδρίτου Θεοφυλάκτου Κόμβου κατὰ τῶν ἑπτὰ Μητροπολιτῶν τοῦ Β΄βαθμίου Συνοδικοῦ Δικαστηρίου. Ὁ «Ο.Τ.» ἀποδοκιμάζει πλήρως τὴν βίαν καὶ προσεύχεται διὰ τὴν πλήρη ἀποκατάστασιν τῆς ὑγείας τῶν Σεβασμιωτάτων, οἱ ὁποῖοι εὐτυχῶς ἐγλύτωσαν μὲ πολὺ ἐλαφρὰ ἐγκαύματα. Ἡ ὑπόθεσις ἔκλεισε, λαμβάνοντας ἤδη τὸν δρόμον τῆς ποινικῆς δικαιοσύνης.

Διὰ τὴν Ἐκκλησίαν ὅμως τώρα κατ’ οὐσίαν ἤνοιξε καὶ εἶναι βαθυτέρα ἀπὸ τὰ ἁπλὰ συνθήματα τῶν ΜΜΕ περὶ ὀρθῆς ἐπιλογῆς τῶν κληρικῶν. Μία Ἐκκλησία ποὺ πιστεύει ἐκ βαθέως, δὲν θὰ πρέπη νὰ θεωρήση ὡς θῦμα τὸν ἑαυτόν της, ἀλλὰ νὰ σκύψη πρὸς τὸ πραγματικὸν θῦμα ποὺ εἶναι ὁ δράστης, τὸ ἀπολωλὸς πρόβατον ποὺ κινδυνεύει νὰ ἀπολέση τὴν ψυχήν του. Ὀφείλομεν νὰ ἀναρωτηθῶμεν: τί ὥπλισε τὴν χεῖραν του; Μήπως ἔχομεν καὶ ἐμεῖς εὐθύνας;

Ὁ ἀξιόλογος καὶ πεπαιδευμένος Γραμματεὺς τοῦ Συνοδικοῦ Δικαστηρίου Ἀρχιμ. Σεβαστιανὸς Σωμαράκης ἐδήλωσε μεταξὺ ἄλλων, ὡς ἀναφέρεται εἰς τὴν ἱστοσελίδα «Ert.gr» τῆς 24ης Ἰουνίου 2021:

«Χθὲς ἦταν ἡ ἔφεσή του, ἡ ὁποία εἶχε ἀπορριφθεῖ, γιατί ἦταν ἐκπρόθεσμη καὶ ὅταν ἄκουσε ὅτι δὲν μποροῦσε νὰ ἀπολογηθεῖ ἦταν προετοιμασμένος».

Παρὼν καὶ εἰς τὸ περιστατικὸν ὁ Λαρισαῖος δικηγόρος κ. Θωμᾶς Παπαλιάγκας, ὁ ὁ­ποῖος εὑρίσκετο ἐκεῖ δι’ ἄλλην ὑπόθεσιν, ἐκπροσωπῶν ἡγούμενον Μονῆς ἀπὸ τὴν περιοχὴν τῆς Καρδίτσης. Ὡς ἀναφέρει ἡ ἱστοσελὶς «onlarissa.gr» τῆς 23ης Ἰουνίου εἶπε:

«Εἶχε κάνει μία αἴτηση ἐξαίρεσης στὸν Μητροπολίτη Κασσανδρείας καὶ πλησιάζοντας τὴν ἕδρα τοὺς πῆρε μὲ τὴ σειρά».

Συμπεραίνει κανεὶς ὅτι πιθανῶς τὴν βίαν τὴν προεκάλεσε μεταξὺ ἄλλων τὸ αἴσθημα ἀδικίας. Τὰ ἐκκλησιαστικὰ δικαστήρια ὀφείλουν νὰ βλέπουν τὴν οὐσίαν ὄχι ἂν π.χ. ἡ αἴτησις εἶναι ἐκπρόθεσμος. Πρόκειται διὰ τὴν ἱερωσύνην ἑνὸς ἀνθρώπου! Προφανῶς, ὅμως ἦτο «βολικὸν» νὰ μὴ ἀσχοληθοῦν καθόλου μὲ τὸν φάκελον. Ἂν δὲν ἠσχολήθησαν μὲ τὸν φάκελον, εἶχον χρόνον νὰ ἀσχοληθοῦν μὲ τὸ ἴδιον τὸ πρόσωπον;

Ἀνεγνώσαμεν ὅσα ἡ ἱστοσελὶς «typosthes.gr» τῆς 24ης Ἰουνίου ἀναφέρει, ποὺ ἐδήλωσεν ὁ Ποιμενάρχης του, Σεβ. Βεροίας, εἰς τὸν τοπικὸν ραδιοφωνικὸν σταθμὸν ΑΚΟΥ 99.6 καὶ τὴν ἱστοσελίδα «inveria», μεταξὺ τῶν ὁποίων καὶ τὰ ἑξῆς:

«Στὴ συνέχεια ζήτησε νὰ πάει στὸ Ἅγιο Ὄρος καὶ μὲ συμβολαιογραφικὴ πράξη δεσμεύθηκε τὰ χρήματα τοῦ μισθοῦ του νὰ εἰσπράττονται ἀπὸ τὴν Μητρόπολη προκειμένου νὰ ἀποπληρωθοῦν τὰ χρέη ποὺ εἶχε δημιουργήσει. Δὲν τήρησε τὴν ὑπόσχεση αὐτὴ καὶ ἔσπευδε νὰ «τραβήξει» τὸ μισθό του. Ὁ Μητροπολίτης Παντελεήμων τότε τὸν μετακίνησε σὲ ἕνα μικρὸ χωριὸ τὸ Καλοχώρι, ἀλλὰ καὶ ἐκεῖ συνέχισε στὴν ἴδια τακτική».

Ὅποιος δύναται νὰ ἐμβαθύνη ὀλίγον εἰς τὸ ζήτημα θὰ ἀντιληφθῆ ὅτι αὐτὴ ἦταν μία λάθος ἀντιμετώπισις. Ὁ τόπος ἀσκήσεως μετετράπη εἰς τιμωριτικὴν ἀναγκαστικὴν αὐτοεξορίαν· ἡ Μητρόπολις ἐφρόντισε νὰ οἰκονομήση τά… οἰκονομικά, αἱ «μετακινήσεις» ἦταν μία ποιμαντικὴ αὐτοκτονία καὶ διὰ τὸν ἴδιον καὶ διὰ τοὺς κατοίκους. Πραγματικά, ἀναρωτιέται κανεὶς ἀποστέλλεται κάποιος ποὺ ἔχει ἀνάγκην ἀπὸ διαποίμανσιν νὰ ποιμάνη; Ἀλλὰ ἀκόμη καὶ τώρα, ποῖος συνέτρεξεν αὐτὴν τὴν ψυχήν; Ἀνεγνώσαμεν εἰς τὸ ἀνακοινωθὲν τῆς Ἱ. Μ. Ἄρτης τῆς 25ης Ἰουνίου καὶ τὰ ἑξῆς:

«Ὁ Σεπτὸς Ποιμενάρχης κ. Καλλίνικος ὑπέστη, ἀπὸ αὐτὴν τὴν ἐπίθεση, πολλὰ ἐγκαύματα στὸ πρόσωπό του, ἀλλὰ μὲ τὴν βοήθεια τοῦ Θεοῦ εἶναι ὅλα ἐλαφρὰ καὶ δὲν ἔχει ἐπέλθει βλάβη στὴν ὅρασή του… Τέλος, ἡ Ἱερὰ Μητρόπολις Ἄρτης ἐνημερώνει πὼς ὁ Σεπτὸς Ποιμενάρχης σκέφτεται τὴν ἐκδοχὴ νὰ ζητήσει ἀποζημίωση ἀπὸ τὸν δράστη τῆς ἐπιθέσεως καὶ τὸ χρηματικὸ ποσὸ ποὺ ἐνδεχομένως θὰ ἐπιδικασθεῖ, νὰ τὸ δωρήσει μὲ τὴν σειρά του ὁ Σεβασμιώτατος, γιὰ πολλοὺς καὶ διάφορους λόγους, στὸν ΟΚΑΝΑ».

Ὁ μὲν Σεβ. Ἄρτης μετὰ τρεῖς ἡμέρας ἦτο εἰς Βέροιαν νὰ συγχοροστατήση εἰς «τριαρχιερατικὸν ἑσπερινόν»! Ὁ δὲ δράστης ποῦ θὰ εὕρη τὴν ἀποζημίωσιν, διὰ νὰ τὴν ἀποδώση; Τί περίεργα «σκαρώνει» ἡ «ἠθικὴ» τῆς ζυγαριᾶς: νὰ λάβωμεν, ἀπὸ τὸν δράστην, ποὺ ἦτο καὶ χρήστης ναρκωτικῶν ὡς κατέστη γνωστόν, διὰ νὰ τὰ δώσωμεν εἰς τὴν ἀπεξάρτησιν… ἴσως θὰ ἦτο καὶ βέλτιον νὰ ἀναλάβη ὁ ΟΚΑΝΑ καὶ τὴν διαποίμανσιν…

Ὁ δικηγόρος πάντως τοῦ καθηρημένου πλέον ἱερέως κ. Ἀνδρέας Θεοδωρόπουλος, ὅπως μᾶς πληροφορεῖ ἡ ἱστοσελὶς «reporter.gr» τῆς 24ης Ἰουνίου:

«μιλώντας σήμερα στὸν ΑΝΤ1 ὑπογράμμισε ὅτι ὁ πελάτης του χρήζει ἰδιαίτερης ποινικῆς μεταχείρισης, γιατί δὲν εἶναι ἁπλὸς ποινικός, καθὼς ὑπάρχει παρελθόν. Ἐνῶ, ὁ ἴδιος μιλώντας στὸν ΣΚΑΪ γιὰ τὸν ἱερομόναχο συμπλήρωσε ὅτι «Δὲν θὰ τὸν ἀναλάμβανα, ἂν δὲν ἤξερα ὅτι χρήζει εἰδικῆς ψυχιατρικῆς πραγματογνωμοσύνης. Εἶναι νομικὰ καὶ ἰατρικὰ τεκμηριωμένο ὅτι δὲν ἔχει σώας τὰς φρένας». Μάλιστα, ζήτησε συγγνώμη ἐκ μέρους του καὶ ἔκανε γνωστὸ ὅτι ὁ ἐντολέας του πρὶν ἀπὸ ἑνάμισυ μήνα εἶχε κάνει ἀπόπειρα αὐτοκτονίας, κάτι ποὺ εἶχε προαναγγείλει τὴν πράξη του μέσῳ διαδικτύου».

Ἂν εἶναι ἀλήθεια ἀπορεῖ κανείς: Μετετέθη εἰς τρεῖς μὲ τέσσερις Μητροπόλεις. Δὲν εἶχαν καταλάβει τίποτε; Πόσον εὐθυνοφόρος ἦτο ἡ πρᾶξις τῶν μεταθέσεων; Ἂν εἶναι ψέματα, σημαίνει ὅτι ἔχει σώας τὰς φρένας. Τότε καλοῦνται νὰ ἀπαντήσουν δι’ ὅσα τοὺς καταλογίζει ὁ κ. Κόμβος μέσῳ ἀναρτήσεών του ἢ καὶ μηνυμάτων του εἰς τὸ κινητόν. Παραθέτομεν ἕνα ἀπὸ τὰ πλέον ἀνώδυνα, συμφώνως πρὸς τὴν ἱστοσελίδα «agonaskritis.gr» τῆς 24ης Ἰουνίου 2021:

«Συγκεκριμένα στὶς 14 Ἀπριλίου ὁ ἱερομόναχος ἔγραφε: Ἐμεῖς οἱ Σερραῖοι, ὅταν δίνουμε τὸν λόγο μας τὸν κρατᾶμε. Κάτω ἀπὸ τὰ φουστάνια ποὺ λέτε, κάποιοι φορᾶμε παντελόνια, ἂς βγεῖ ἡ ἀπόφαση, τότε δὲν θὰ μιλήσω μὲ λόγια, ἀλλὰ μὲ πράξεις. Πάντοτε ἤμουν πάπλωμα γιὰ ὅλους, ἦρθε ὅμως ἡ ὥρα νὰ μιλήσω, γιατί δὲν γνωρίζετε τί γίνεται στὴν ἐκκλησία ἀπὸ τὸν Πρῶτο ἕως τὸν τελευταῖο καὶ ἐγὼ θὰ μιλήσω μὲ ἀποδείξεις. Καὶ τότε θὰ δεῖτε, θὰ τρανταχτεῖ ὅλη ἡ Ἐκκλησία».

Νομίζω ὅτι τὴν καλυτέραν ἀπάντησιν ἔδωσεν ὁ Σεβ. Γουμενίσσης, ὁ Πρόεδρος τοῦ Συν­οδικοῦ Δικαστηρίου, μὲ ἀνακοίνωσιν τῆς 24ης Ἰουνίου εἰς τὴν ὁποίαν πλεῖστον χῶρον καταλαμβάνει ἡ δωρεά του εἰς ὀφθαλμολογικὴν κλινικήν, ἡ προγραμματισμένη χειροτονία ἐγγάμου ἀστυνομικοῦ καὶ αἱ ὑποχρεώσεις του ὡς τοποτηρητοῦ εἰς τὴν Ἱ. Μ. Κιλκισίου… Ἀναξία ἀκόμη καὶ διὰ νὰ τὴν παραθέσωμεν…

Ὁ χῶρος δὲν μᾶς ἐπιτρέπει παρὰ ἐπιγραμματικὰ νὰ καταλήξωμεν εἰς τὰ ἀκόλουθα. Οἱ ἀφύλακτοι ἀπὸ τὴν ἀστυνομίαν Ἱεράρχαι πιστεύουν ὅτι τοὺς ἐφύλαξεν ὁ Θεός, ἀλλὰ θὰ ἦτο καλὸν νὰ προβοῦν καὶ εἰς μίαν ἐν συνόλῳ αὐτοκριτικήν, διότι τώρα τοὺς συνήντησε τὸ θειικὸν ὀξύ, ὀξυτέρα ὅμως τοῦ ὁποίου θὰ εἶναι κάποτε ἡ θεία κρίσις, διὰ τὰς ψυχάς ποὺ ἄλλοι ἐπίσης «θεοφύλακτοι» ποιμαίνουν. Παραλλήλως, νὰ φροντίσουν νὰ λάβουν μέτρα, ὥστε νὰ μὴ ἐπαναληφθοῦν τοιαῦτα εἰς τὸ συν­οδικὸν μέγαρον, διότι ἡ ὀργὴ τοῦ κόσμου εἶναι ἄγνωστον πότε ξεσπᾶ. Ἂς μὴ λησμονοῦν ὅτι ἡ φράσις τοῦ Ἁγ. Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ «μία ροπὴ καὶ ταῦτα πάντα θάνατος διαδέχεται»… ἀποτελεῖ προειδοποίησιν προκειμένου, ὅταν κληθοῦν εἰς τὸ μέλλον νὰ δικάσουν δικαίους νὰ εἶναι πλέον προσεκτικοί.

Τέλος, ἂν καὶ θὰ ἦτο σπουδαῖον νὰ γράψωμεν μία ὁλόκληρον ἀνάλυσιν διὰ τὸ ἔργον τοῦ Χίτσοκ «θηλιὰ» εἰς συνάρτησιν μὲ τὴν παροῦσαν περίπτωσιν, θὰ ἀρκεσθῶμεν μόνον νὰ ἐπισημάνωμεν ὅτι ὁ Καθηγητὴς ποὺ δείχνει τὴν «θηλιὰ» τοῦ θύματος εἰς τοὺς δράστας εἰς τὸ τέλος αἰσθάνεται αὐτὴ νὰ «περισφίγγει» τὴν συνείδησίν του.

Ορθόδοξος Τύπος