Πέμπτη 13 Απριλίου 2023

Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας ξανασταυρώνεται. Άγρια επίθεση και ξυλοδαρμός του Επισκόπου Νικήτα της Ivano-Frankivsk της Κανονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας


Άγρια επίθεση και ξυλοδαρμός του Επισκόπου Νικήτα της Ivano-Frankivsk της Κανονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας από τραμπούκους του καθεστώτος στην Ουκρανία!
 Μεγάλη Εβδομάδα δέχθηκε τα ραπίσματα του Χριστού ο άξιος Επίσκοπος!! ΒΙΝΤΕΟ
 


Επίθεση κατά της ζωής του δέχθηκε επίσκοπος της Κανονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας από τραμπούκους του καθεστώτος! Στον επίσκοπο Πάβελ ηγούμενο της Λαύρας φόρεσε ηλεκτρονικό βραχιόλι ψηφιακής επιτήρησης ο Αντίχριστος και στον επίσκοπο Νικήτα τα τσιράκια του επιτέθηκαν για να τον σκοτώσουν γιατί όταν χτυπάς τόσο άγρια έναν ηλικιωμένο μπορείς και να τον δολοφονήσεις. Είναι απόπειρα δολοφονίας.

Ο επίσκοπος Νικήτας/Nikita της Ivano-Frankivsk/Ιβάνο-Φρανκίβσκτης και Κολομίας της Κανονικής όσο και Διωκόμενης Ορθόδοξης Εκκλησίας Ουκρανίας/UOC ξυλοκοπήθηκε άγρια στο Chernivtsi χθες τη νύχτα στις 22:00 μμ ακριβώς δίπλα στην επισκοπική διοίκηση του Τσερνίβτσι/Chernivtsi της UOC στην Ουκρανία. Η αστυνομία, που κλήθηκε στο σημείο, δεν συνέλαβε τον δράστη και δεν του έκανε τεστ αλκοόλ ή ναρκωτικών. Στις 10 Απριλίου 2023, στο Chernivtsi, ένας άγνωστος επιτιθέμενος ξυλοκόπησε άγρια τον Επίσκοπο Nikita των Ivano-Frankivsk και Kolomyia ενώ ένας ανήλικος βρισκόταν εκεί κοντά, του οποίου ο πατέρας και ο αδελφός του πολεμούν στην πρώτη γραμμή στις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας. Αυτό ανέφερε η υπηρεσία Τύπου της επισκοπής Chernivtsi-Bukovina του UOC.Το έγκλημα διαπράχθηκε στην οδό Sahaidachna, κοντά στην είσοδο της εκκλησίας του Αγίου Νικολάου του UOC. Η πόλη διευθύνεται από το κόμμα των ukronazi το Svoboda.

Ο επίσκοπος δέχεται ισχυρά ραπίσματα στο πρόσωπο. Αξιώθηκε ραπίσματα την Μεγάλη Εβδομάδα των Παθών. Στη συνέχεια ο επιτιθέμενος τον χτυπάει με γροθιές σε όλο το σώμα και τον ρίχνει στο έδαφος παρουσία συνεργών του που έχουν περικυκλώσει τον δεσπότη.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΠΤΗ 13 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023


Άγιος Μαρτίνος πάπας Ρώμης και δύο Επισκόπων


Εις τον Μαρτίνον
Ὁ σὴν γεγηθὼς σάρκα Σῶτερ ἐσθίων,
Ἀπεκδύσει γέγηθε σαρκὸς Μαρτῖνος.
Ἀμφὶ τρίτῃ δεκάτῃ θάνε Μαρτῖνος περίπυστος.

Εις τους Επισκόπους
Oρθά φρονούντες άνδρες ιερωμένοι,

Φυγήν κατεκρίθησαν ευθύμως μάλα.

Τετάρτη 12 Απριλίου 2023

Μεγάλη Πέμπτη- Ο Ιερός Χρυσόστομος για την προδοσία από τον Ιούδα και τη σύλληψη του Κυρίου


Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΟΥΔΑ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ

         [Υπομνηματισμός των εδαφίων: Ματθ. 26,47-56]  

    «Καὶ ἔτι αὐτοῦ λαλοῦντος ἰδοὺ Ἰούδας εἷς τῶν δώδεκα ἦλθε, καὶ μετ᾿ αὐτοῦ ὄχλος πολὺς μετὰ μαχαιρῶν καὶ ξύλων ἀπὸ τῶν ἀρχιερέων καὶ πρεσβυτέρων τοῦ λαοῦ(:και ενώ ο Ιησούς τους μιλούσε ακόμη, ιδού, ήλθε ο Ιούδας, ένας από τους δώδεκα. Και μαζί του ήλθε κι ένα μεγάλο πλήθος από ανθρώπους οπλισμένους με μαχαίρια και με ρόπαλα, τους οποίους είχαν στείλει οι αρχιερείς και οι πρεσβύτεροι του λαού)»[Ματθ.26,47].

Κωνσταντίνος Βαθιώτης: «Άν η υπόθεση Τζανερίκου είναι στημένη είναι η απόδειξη ότι σύστημα ψάχνει έναν ελεγχόμενο τσοπάνη»



Τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από το κόμμα Κασιδιάρη, αλλά και τη “μεταγραφή” Γεροτζιάφα στον ΣΥΡΙΖΑ σχολίασε στον FOCUS FM 103.6 και τον Στέφανο Δαμιανίδη ο καθηγητής Ποινικού Δικαίου, Κωνσταντίνος Βαθιώτης.

Για τον καθηγητή στη Σορβόννη και γιατρό που πολιτεύεται με τον ΣΥΡΙΖΑ, Γρηγόρη Γεροτζιάφα, είπε αρχικά:

«Πρέπει να ήταν Οκτώβριος του 2021 όταν είχε βγει μέσω τηλεφώνου και έλεγε ότι η απάντησή μας στην πανδημία θα έπρεπε να ήταν η διεκδίκηση μαζικού εμβολιασμού. Ο εμβολιασμός έπρεπε να είναι υποχρεωτικός έλεγε και ότι έχουμε εργαλεία να αντιμετωπίσουμε την πανδημία στην Ελλάδα(…) Έκανε τώρα τη μεταγραφή του, γιατί ήταν στο ΑΝΤΑΡΥΣΑ αν δε κάνω λάθος  και ο κ.Τσίπρας απλώνει την… εκλογική απόχη του, “ψαρεύοντας” στα νερά των εμβολιασμένων»

ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΕΙΣ ΚΑΙΡΟΥΣ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑΣ

 

Ὁ μόνος κανονικὸς Προκαθήμενος τῆς Οὐκρανίας Κιέβου Ὀνούφριος τελεῖ ὑπαιθρίως τὴν Θ. Λειτουργίαν μετὰ τὴν ἐκδίωξιν ἀπὸ τὴν Λαύραν μὲ συμμετοχὴν χιλιάδων πιστῶν (9.4.2023).

Ποῖος ὁ λόγος τῆς Ἐκκλησίας διὰ κάθε ἄνθρωπον,
ὁ ὁποῖος πεθαίνει ἐγκαταλελειμμένος καὶ ἀπηλπισμένος;

ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΕΙΣ
ΚΑΙΡΟΥΣ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑΣ

Κορωνοϊός: ἀπέθανον ἀπομονωμένοι
χωρὶς τὰς εὐχὰς τῆς Ἐκκλησίας.
Οὐκρανικόν: θυσιάζουν ἀνθρώπους
ὄχι διὰ τὴν πατρίδα, ἀλλὰ διὰ τὸ ΝΑΤΟ.
Τέμπη: ἔχουν χρήματα διὰ ἐμβόλια
καὶ ἅρματα, ἀλλὰ ὄχι διὰ νοσοκομεῖα καὶ μέσα μεταφορᾶς.

Τοῦ κ. Γεωργίου Καραλῆ Πυρηνικοῦ ἰατροῦ, Διδάκτορος Πανεπιστημίου τῆς Γένοβα, Πολυκλινικὴ τοῦ Πανεπιστήμιου Ρώμης Tor Vergata. Τμῆμα Πυρηνικῆς ἰατρικῆς.

Ἡ τρέχουσα περίοδος ποὺ διανύουμε ἐμπερικλείει πολλοὺς κινδύνους καὶ ἤδη μᾶς ἔχει ὁδηγήσει σὲ πολλὰ δεινά. Ὅσα ἔχουν συμβεῖ ἕως τώρα, ὄχι μόνον δὲν καλυτέρεψαν τὸν ἄνθρωπο, ἀλλὰ πλέον ἀναμένονται τὰ χειρότερα…

Μεγάλη Πέμπτη- Ο Ιερός Χρυσόστομος για τη δίκη του Ιησού ενώπιον του Πιλάτου


Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΠΙΛΑΤΟΥ

   «῾Ο δὲ ᾿Ιησοῦς ἔστη ἔμπροσθεν τοῦ ἡγεμόνος· καὶ ἐπηρώτησεν αὐτὸν ὁ ἡγεμὼν λέγων· σὺ εἶ ὁ βασιλεὺς τῶν ᾿Ιουδαίων; ὁ δὲ ᾿Ιησοῦς ἔφη αὐτῷ· σὺ λέγεις. καὶ ἐν τῷ κατηγορεῖσθαι αὐτὸν ὑπὸ τῶν ἀρχιερέων καὶ τῶν πρεσβυτέρων οὐδὲν ἀπεκρίνατο(:Ο Ιησούς λοιπόν στάθηκε μπροστά στον ηγεμόνα. Και ο ηγεμόνας Τον ρώτησε: “Εσύ είσαι ο βασιλιάς των Ιουδαίων;” Ο Ιησούς τότε του αποκρίθηκε: “Εσύ  λες ότι είμαι βασιλιάς των Ιουδαίων, χωρίς όμως να κατανοείς και τον πνευματικό χαρακτήρα της βασιλείας μου”. Και ενώ Τον κατηγορούσαν οι αρχιερείς και οι πρεσβύτεροι, δεν έδωσε καμία απάντηση)»[Ματθ.27,11-12].

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΔΕΚΑ ΠΑΡΘΕΝΩΝ [Ὑπομνηματισμὸς τῶν ἐδαφίων: Μάτθ.25,1-1

 3]

 
Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΔΕΚΑ ΠΑΡΘΕΝΩΝ

[Ὑπομνηματισμὸς τῶν ἐδαφίων: Ματθ.25,1-13]
 
«Τότε ὁμοιωθήσεται ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν δέκα παρθένοις, αἵτινες λαβοῦσαι τὰς λαμπάδας αὐτῶν ἐξῆλθον εἰς ἀπάντησιν τοῦ νυμφίου(:Τότε, ὅταν δηλαδὴ ἔλθει ὁ Μεσσίας κατὰ τὴ δευτέρα Του παρουσία, ἡ ἔλευση αὐτῆς τῆς οὐράνιας βασιλείας Του καὶ ὅσα θὰ συμβοῦν τότε, θὰ μοιάζουν μὲ ὅ,τι ἔγινε σὲ δέκα παρθένες. Αὐτὲς λοιπόν, ἀφοῦ πῆραν τὰ λυχνάρια τους, βγῆκαν νὰ ὑποδεχτοῦν τὸν γαμπρό, ποὺ θὰ ἐρχόταν τὴ νύχτα νὰ παραλάβει τὴ νύφη)».πέντε δὲ ἦσαν ἐξ αὐτῶν φρόνιμοι καὶ αἱ πέντε μωραί(:πέντε ὅμως ἀπ᾿ αὐτὲς ἦταν φρόνιμες καὶ μυαλωμένες, ἐνῶ οἱ πέντε ἄλλες ἦταν ἀσυλλόγιστες καὶ ἀνόητες),αἵτινες μωραὶ λαβοῦσαι τὰς λαμπάδας ἑαυτῶν οὐκ ἔλαβον μεθ᾿ ἑαυτῶν ἔλαιον(:καὶ οἱ ἀνόητες αὐτές, ὅταν πῆραν τὰ λυχνάρια τους, δὲν πῆραν μαζί τους καὶ λάδι)·αἱ δὲ φρόνιμοι ἔλαβον ἔλαιον ἐν τοῖς ἀγγείοις αὐτῶν μετὰ τῶν λαμπάδων αὐτῶν(:οἱ φρόνιμες ὅμως μαζὶ μὲ τὰ ἀναμμένα λυχνάρια τους πῆραν καὶ λάδι στὰ εἰδικὰ δοχεῖα τους)». Χρονίζοντος δὲ τοῦ νυμφίου ἐνύσταξαν πᾶσαι καὶ ἐκάθευδον(:ἐπειδὴ ὅμως ἀργοῦσε τὴ νύχτα νὰ ἔλθει ὁ γαμπρός, νύσταξαν ὅλες καὶ κοιμοῦνταν)»[Ματθ.25,1-5].

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΦΑΡΙΣΑΙΟΥΣ [Ὑπομνηματισμός τῶν ἐδαφίων Ματθ. 23,1-39]



Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΦΑΡΙΣΑΙΟΥΣ

[Ὑπομνηματισμὸς τῶν ἐδαφίων Ματθ. 23,1-39]

«Τότε ὁ Ἰησοῦς ἐλάλησε τοῖς ὄχλοις καὶ τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ λέγων· ἐπὶ τῆς Μωσέως καθέδρας ἐκάθισαν οἱ γραμματεῖς καὶ οἱ Φαρισαῖοι· πάντα οὖν ὅσα ἐὰν εἴπωσιν ὑμῖν τηρεῖν, τηρεῖτε καὶ ποιεῖτε, κατὰ δὲ τὰ ἔργα αὐτῶν μὴ ποιεῖτε· λέγουσι γάρ, καὶ οὐ ποιοῦσι (:Τότε ὁ Ἰησοῦς μίλησε πρὸς τὰ πλήθη τοῦ λαοῦ καὶ τοὺς μαθητές Του καὶ εἶπε: ''Πάνω στὴ διδασκαλικὴ ἕδρα τοῦ Μωυσῆ κάθισαν οἱ νομοδιδάσκαλοι καὶ οἱ Φαρισαῖοι. Ὅλα λοιπὸν ὅσα μὲ βάση τὸν νόμο θὰ σᾶς ποῦν αὐτοὶ νὰ τὰ τηρεῖτε, νὰ τὰ τηρεῖτε καὶ νὰ τὰ κάνετε. Μὴν κάνετε ὅμως σύμφωνα μὲ τὰ ἔργα τους καὶ τὸ παράδειγμά τους. Διότι λένε βέβαια καὶ διδάσκουν τὴν ἀλήθεια τοῦ νόμου, δὲν πράττουν ὅμως σύμφωνα μὲ αὐτήν'')» [Ματθ. 23,1-3].

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΝΗΡΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΤΩΝ ΣΑΔΔΟΥΚΑΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ ΚΑΙ ΤΗ ΘΑΥΜΑΣΤΗ ΑΠΟΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ [Ὑπομνηματισμὸς τῶν ἐδαφίων Ματθ.22,23-33]





Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΝΗΡΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΤΩΝ ΣΑΔΔΟΥΚΑΙΩΝ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ
ΚΑΙ ΤΗ ΘΑΥΜΑΣΤΗ ΑΠΟΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ

[Ὑπομνηματισμὸς τῶν ἐδαφίων Ματθ.22,23-33]

Ὅταν ἄκουσαν οἱ Φαρισαῖοι τὴν ἀπάντηση τοῦ Κυρίου σχετικὰ μὲ τὴν καταβολὴ τῶν φόρων στὸν Καίσαρα καὶ τὴν ἀπόδοση τιμῶν στὸν Θεό, ἀποστομώθηκαν καὶ θαύμασαν τὴν σοφία Του[βλ. Ματθ. 22,22:«Καὶ ἀκούσαντες, ἐθαύμασαν(:καὶ ὅταν ἄκουσαν τὴν ἀπάντηση, θαύμασαν)»]. Βέβαια ἔπρεπε νὰ πιστέψουν καὶ νὰ ἐκπλαγοῦν ἀπὸ τὰ λόγια Του, καθόσον τοὺς ἔδωσε δείγματα τῆς θεότητάς Του καὶ μέ τὸ ὅτι τοὺς ἀπεκάλυψε τὰ μυστικὰ σχέδιά τους καὶ μέ το ὅτι τοὺς ἀποστόμωσε μὲ ἐπιείκεια. Τί λοιπόν; Πίστεψαν; Καθόλου· ἀλλὰ «ἀφέντες αὐτὸν, ἀπῆλθον(:Τὸν ἄφησαν τότε κι ἔφυγαν)»· καὶ μετὰ ἀπὸ αὐτοὺς Τὸν πλησίασαν οἱ Σαδουκκαῖοι.

Ἀποστολικὸν ἀξίωμα ἀναγνωρίζει εἰς τὸν Πάπαν!

 

Μὲ ἀφορμὴν νοσηλείαν τοῦ Πάπα ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος ἀπέστειλε μήνυμα, ὅπου δυστυχῶς δὲν ἀρκεῖται ἁπλῶς εἰς εὐχάς περὶ ἀναρρώσεως. Ὅσην ἱερωσύνην ἔχει ὁ Πάπας, ἄλλην τόσην ἔχει ἄλλωστε δι’ αὐτὸν καὶ ὁ ἀχειροτόνητος ψευδοκιέβου. Παραθέτομεν τὸ μήνυμα τῆς 30ῆς Μαρτίου 2023 εἰς ἀνεπίσημον μετάφρασιν:

«Ἁγιώτατε, ἀγαπητὲ ἐν Χρι­στῷ ἀδελφέ,

Ἐπικοινωνοῦμε μαζί Σας μὲ περισσὴ ἀδελφικὴ ἀγάπη καὶ αἰσθήματα ἐνδιαφέροντος, ὄντες ἀνήσυχοι ἔπειτα ἀπὸ τὴν πληροφόρηση μέσῳ ποικίλων δημοσιευμάτων γιὰ τὴν νοσοκομειακὴ περίθαλψή Σας.

Ἡ ἁγία καί Μεγάλη Τετάρτη



Γέροντος ἱερομ. Πετρωνίου Τανάσε 
Δικαίου Ρουμανικῆς Σκήτης Τιμίου Προδρόμου Ἁγίου Ὄρους
Ἡ τελευταία Λειτουργία τῆς Μεγάλης Τετάρτης εἶναι ἡ κατακλείς καί τό ἐπιστέγασμα ὁλοκλήρου τῆς περιόδου τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς. Μᾶς ἀποκαλύπτει τί θαυμαστά ἔργα ἠμπορεῖ νά ἐπιτελέση καί πόσες παγίδες καί πειρασμούς προξενεῖ, ὅταν ἀπουσιάζει ἀπό τήν ζωή μας.
Τό ζεῦγος τῶν γεγονότων τῆς ἡμέρας εἶναι: Ἡ ἁμαρτωλή γυναῖκα καί ὁ...μαθητής Του, ὁ Ἰούδας, ὁ ἀνατροπεύς τῆς μετανοίας. Ἡ ἁμαρτωλή εὑρίσκεται στήν χειρότερη κατάστασι τῆς ἠθικῆς πτώσεώς της, στήν ἀκολασία, ἐνῶ ὁ Ἰούδας στήν τιμιώτερη θέσι: εἶναι μαθητής τοῦ Δεσπότου.

«Ὁ πονηρός ἁλωνίζει κι ἐμεῖς κοιμόμαστε μέ τά τσαρούχια».

 


Κλῆρος καί λαός ἔχουμε συνηθίσεις πλέον νά ζοῦμε, χωρίς καμμία ἀντίσταση, μέσα στήν ἀποστασία. Οἱ ἁμαρτίες μας καί ἡ ἀμετανοησία ἔχουν δώσει ἀπεριόριστα δικαιώματα στόν ἄλλον καί ὁ νοῦς μας ἔχει σκοτισθεῖ ἐντελῶς· τό νεῦρο τῆς ψυχῆς μας ἔχει παραλύσει τελείως.

 Ὅλα μέσα στήν Ἐκκλησία μᾶς φαίνονται καλῶς καμωμένα καί δέν ἀντιδροῦμε σέ τίποτε· σέ καμμία παράβαση τῶν Ἱερῶν Κανόνων, σέ καμμία προδοσία τῆς Πίστεως, σέ καμία ἀπόφαση προκαθημένων πού μᾶς στερεῖ a priori τήν δυνατότητα σωτηρίας.

 Ἔλεγε ὁ ἀγαπημένος μας ἅγιος Παΐσιος: «Ὁ πονηρός ἁλωνίζει κι ἐμεῖς κοιμόμαστε μέ τά τσαρούχια».                                                                                                                                                                                             Φ.Μ.


ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΤΑΡΤΗ 12 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023

 Μεγάλη Τετάρτη - Της αλειψάσης τον Κύριον μύρω
 

Γυνή, βαλοῦσα σώματι Χριστοῦ μύρον,
Τὴν Νικοδήμου προὔλαβε σμυρναλόην.

Κατά την Μεγάλη Τετάρτη επιτελούμε ανάμνηση του γεγονότος της αλείψεως του Κυρίου με μύρο από μια πόρνη γυναίκα. Επίσης φέρεται στη μνήμη μας, η σύγκλιση του Συνεδρίου των Ιουδαίων, του ανωτάτου δηλαδή Δικαστηρίου τους, προς λήψη καταδικαστικής αποφάσεως του Κυρίου, καθώς και τα σχέδια του Ιούδα για προδοσία του Διδασκάλου του.

Τρίτη 11 Απριλίου 2023

Η ιστορία πίσω από το Τροπάριο της Κασσιανής

 


τροπάριο


kassiani

Τὸ Τροπάριο τῆς Κασσιανῆς

Τὸ βράδυ τῆς Μεγάλης Τρίτης, ψάλλεται στὶς Ἐκκλησίες ὁ ὄρθρος τῆς Μεγάλης Τετάρτης. Τὸ τελευταῖο τροπάριο στὴν ἀκολουθία εἶναι αὐτὸ τῆς εὐσεβοῦς καὶ λογίας ποιητρίας τοῦ Βυζαντίου, Κασσιανῆς.

Ἀπὸ τὸν βυζαντινὸ χρονογράφο Συμεὼν Μάγιστρο (990 μ.Χ) μαθαίνουμε ὅτι ἡ Εὐφροσύνη, μητέρα τοῦ αὐτοκράτορα Θεόφιλου καὶ κόρη τοῦ Κωνσταντίνου τοῦ ΣΤ’, στὴν προσπάθειά της νὰ παντρέψη τὸ γιό της, τὸ ἔτος 830μ.Χ, διοργάνωσε στὴν μεγαλόπρεπη αἴθουσα Τρικλίνιο τῶν ἀνακτόρων τῆς Κωνσταντινούπολης, μεγάλη σύναξη ἀπὸ τὶς πιὸ ὄμορφες κοπέλες τῆς Αὐτοκρατορίας. Ἡ προσέλευση ὑπῆρξε μεγάλη ἀπὸ «καλλίστας παρθένους». Κι ὅταν παρατάχθηκαν στὴ σειρά, καθισμένες πάνω σὲ πολυτελῆ ἀνάκλιντρα, ὁ αὐτοκράτορας Θεόφιλος περιῆλθε μπροστὰ τους νὰ διαλέξη τὴν μέλλουσα σύζυγό του καὶ αὐτοκράτειρα, δίνοντας σὲ ὅποια διάλεγε ἕνα χρυσὸ μῆλο.

ΑΚΟΥΕΙ Ο ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ; ΑΚΟΥΕΙ Ο ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ; ΝΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ;


 ΣΗΜΕΡΑ Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ

 ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΚΑΘΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΤΗΣ

 ΛΑΥΡΑΣ ΤΩΝ ΣΠΗΛΑΙΩΝ ΔΑΚΡΥΖΕΙ ΣΤΗ

 ΛΑΥΡΑ!…ΓΙΑ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ

 ΤΟΥ! 






Η εικόνα του Οσίου Θεοδοσίου καθηγούμενου της Λαύρας των Σπηλαίων (11ος αι μ.Χ) δακρύζει..για τα γεγονότα της μονής του! H ανάρτηση είναι σημερινή αναφέρεται ότι κατά τη διάρκεια της σημερινής λειτουργίας άρχισε να δακρύζει η εικόνα ενός των ιδρυτών της Λαύρας.
 
 
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ

Η σταδιακή μεταστροφή των σλαβικών λαών στον Χριστιανισμό χρονολογείται στον ένατο και δέκατο αιώνα, μετά από ιεραποστολή των Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου, που έγινε με πρωτοβουλία από τον Άγιο Φώτιο, Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως.

Έχω μια πορεία και έναν στόχο! Τον Χριστό και μόνο!

 

Για την ποινική δίωξη του πατρός Αντωνίου μίλησε κατά κύριο λόγο στον Στέφανο Δαμιανίδη και τον FOCUS FM 103.6 ο πατέρας Στυλιανός Καρπαθίου, παραθέτοντας παράλληλα εν συντομία τη σημασία της Μεγάλης Εβδομάδας.

«Εμείς επιμένουμε στην αθωότητα του πατρός Αντωνίου και όλα τα περιφερειακά στοιχεία, τα οποία μας οδηγούν στην εκτίμηση για την κρίση αυτή, είναι στοιχεία τα οποία καταδεικνύουν με απόλυτη λογική, συνέπεια ότι θέλησαν να τον χρησιμοποιήσουν υπό την έννοια του “αρχαίου καθάρματος”(…) Είμαστε σταθερά δίπλα του στον Γολγοθά, τον οποίο ανεβαίνει. Η σκοπιμότητα θα εξαφανιστεί και η αλήθεια θα λάμψει. Νωρίτερα ή αργότερα», ανέφερε αρχικά.

Γεώργιος Κ. Τζανάκης: Πάσχα χριστιανῶν εἰδωλολατρῶν.

 

Πάσχα χριστιανῶν εἰδωλολατρῶν.


Γεώργιος Κ. Τζανάκης
. Μ. Δευτέρα. 10 Ἀπριλίου 2023.

Ἐπειδὴ ζοῦμε σὲ ἐποχὴ ἀπολύτου ἐκτραχηλισμοῦ, ἀποστασίας καὶ σχιζοφρένειας μᾶς κάνει καλὸ, πιστεύω, νὰ ἀκοῦμε τί λέγεται στὶς ἀκολουθίες καὶ νὰ προσπαθοῦμε νὰ κατανοήσουμε τὸ πνεῦμα τῶν πατέρων ποὺ μᾶς παρέδωσαν αὐτὲς τὶς θεσπέσιες συνθέσεις.

Γιὰ τὰ ὑψηλά θὰ ὁμιλήσουν καὶ θὰ ἀσχοληθοῦν αὐτοί ποὺ τὰ ζοῦνε. Ἐγὼ θὰ προσπαθήσω νὰ πῶ δυὸ κουβέντες γιὰ τὰ χαμηλά, τὰ γήϊνα. Αὐτὰ ποὺ μᾶς ταλαιπωροῦν καὶ ταλαιπωροῦμε καὶ ἐμεῖς τοὺς ἄλλους.

“Είναι προτιμότερο να δολοφονείς ανθρώπους παρά να δολοφονείς το εμβόλιο?”



Ο Μάριο Τζορντάνο παρουσίασε ένα άλλο αποκλειστικό ρεπορτάζ σχετικά με τα μυστικά έγγραφα για τα εμβόλια κατά τη διάρκεια του τελευταίου επεισοδίου της εκπομπής 'Fuori dal coro', που προβλήθηκε στο Rete4 στις 28 Μαρτίου. Το ρεπορτάζ της Μαριάννα Κανέ ξεκινά από τον Ιανουάριο του 2022, όταν η κυβέρνηση Ντράγκι επέβαλε τον υποχρεωτικό εμβολιασμό για τους άνω των 50 ετών και οι ανεμβολίαστοι εργαζόμενοι τέθηκαν σε διαθεσιμότητα.

ΟΡΘΡΟΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ[:Ματθ.21,18-43] Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΚΑΚΩΝ ΓΕΩΡΓΩΝ [Μέρος τέταρτο: ὑπομνηματισμὸς τῶν ἐδαφίων Ματθ.21,33-42]



ΟΡΘΡΟΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ[:Ματθ.21,18-43]

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΚΑΚΩΝ ΓΕΩΡΓΩΝ

[Μέρος τέταρτο: ὑπομνηματισμὸς τῶν ἐδαφίων Ματθ.21,33-42]

 

«Ἂλλην παραβολὴν ἀκούσατε. ἄνθρωπὸς τίς ἦν οἰκοδεσπότης, ὅστις ἐφύτευσεν ἀμπελῶνα καὶ φραγμὸν αὐτῷ περιέθηκε καὶ ὤρυξεν ἐν αὐτῷ ληνὸν καὶ ᾠκοδόμησε πύργον, καὶ ἐξέδοτο αὐτὸν γεωργοῖς καὶ ἀπεδήμησεν(:ἀκοῦστε καὶ ἄλλη παραβολή: ἕνας ἄνθρωπος οἰκοδεσπότης φύτεψε ἀμπέλι καὶ ὕψωσε γύρω ἀπὸ αὐτὸ ἕνα φράκτη καὶ ἔσκαψε μέσα σὲ αὐτὸ ἕνα πατητήρι καὶ μία δεξαμενὴ καὶ ἔκτισε πύργο, γιὰ νὰ μένουν οἱ ἐργάτες καὶ οἱ φύλακες· ἐμπιστεύτηκε αὐτὸ σὲ κάποιους γεωργοὺς καὶ ἀναχώρησε σὲ ἄλλη χώρα).

ΟΡΘΡΟΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ[:Ματθ.21,18-43] ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ [Μέρος τρίτο: ὑπομνηματισμός τῶν ἐδαφίων Ματθ.21,28-32: Ἡ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΓΙΟΥΣ]



ΟΡΘΡΟΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ[:Μάτθ.21,18-43]

ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
 
[Μέρος τρίτο: ὑπομνηματισμὸς τῶν ἐδαφίων Μάτθ.21,28-32:
Ἡ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΓΙΟΥΣ]
 
Στὴ συνέχεια λέει: «Τί δὲ ὑμῖν δοκεῖ; Ἄνθρωπός τίς εἶχε τέκνα δύο, καὶ προσελθὼν τῷ πρώτῳ, εἶπε· Τέκνον, ὕπαγε σήμερον ἐργάζου ἐν τῷ ἀμπελῶνί μου(:Πῶς σᾶς φαίνεται αὐτὸ ποὺ θὰ σᾶς πῶ; Κάποιος ἄνθρωπος εἶχε δύο γιούς. Κι ἀφοῦ πλησίασε τὸν πρῶτο, τοῦ εἶπε: ''Παιδί μου, πήγαινε σήμερα καὶ δούλεψε στὸ ἀμπέλι μου''). Ὁ δὲ ἀποκριθεὶς, εἶπεν· Οὐ θέλω· ὕστερον δὲ μεταμεληθεὶς, ἀπῆλθε(:Ἐκεῖνος τοῦ ἀποκρίθηκε: ''Δὲν θέλω νὰ πάω''. Ὕστερα ὅμως μετάνιωσε καὶ πῆγε). Καὶ προσελθὼν τῷ δευτέρῳ, εἶπεν ὡσαύτως. Ὁ δὲ ἀποκριθεὶς, εἶπεν· Ἐγώ, κύριε· καὶ οὐκ ἀπῆλθε(:Πλησίασε τότε καὶ τὸν δεύτερο γιὸ καὶ τοῦ εἶπε τὰ ἴδια. Κι αὐτὸς τοῦ ἀποκρίθηκε: ''Μάλιστα, κύριε, πηγαίνω''. Καὶ δὲν πῆγε). Τίς ἐκ τῶν δύὸ ἐποίησε τὸ θέλημα τοῦ πατρός; Λέγουσιν αὐτῷ· ὁ πρῶτος. (:Ποιός ἀπὸ τοὺς δύο ἔκανε τὸ θέλημα τοῦ πατέρα του; Τοῦ λένε: ''Ὁ πρῶτος'')»[Ματθ.21,28-31].

Φτάσανε οι ευλογίες. Δόξα σοι ο Θεός. Φλαμής και Ανδριόπουλος εναντίον ταλιμπάν -ελήφθη over!

 

Για να μην μολυνόμαστε με ακαθαρσίες αφαιρέθηκε το ηχητικό στο οποίο ο κύριος Φλαμής, με την στήριξη του κυρίου Ανδριόπουλου, καταφέρθηκε με βρισιές κατά του ιστολογίου, επειδή άσκησε έλεγχο στους Επισκόπους της Πάτρας. Οι Επίσκοποι πολύ μας στενοχώρησαν και έπρεπε να ελεχθούν για αυτό που έκαναν να διοργανώσουν συναυλία κοσμικού χαρακτήρα μέσα στον Οίκο του Θεού που προορίζεται για την λατρεία Του και μόνο. Δεν μπορεί οι προσευχές μας να γίνονται στον ίδιο χώρο που υβρίζονται οι Άγιοι, δηλαδή το Πνεύμα του Θεού. Αυτά είναι παράλογα και σχιζοφρενικά πράγματα και δεν μπορούν να συμβαίνουν στην Ορθόδοξη Ελλάδα μας.

Λοχίας Ἴτσιος: 38.000 σφαῖρες κατὰ τῶν ναζί!


Ἡ γερμανικὴ εἰσβολὴ στὴν Ἑλλάδα ξεκίνησε στις 6 Ἀπριλίου τοῦ 1941 καὶ παρὰ τὴν ἰσχυρὴ καὶ ἐντυπωσιακὴ ἀντίσταση τῶν Ἑλλήνων καὶ τῶν στρατευμάτων τους, ἡ ὑποχώρηση ἦρθε 4 μέρες ἀργότερα . Η παράδοση ἔγινε στὶς 9 Ἀπριλίου. Πολλὰ εἶναι τὰ πρόσωπα ποὺ θὰ μποροῦσαν νὰ ξεχωρίσουν γιὰ τὴν ἠρωϊκὴ ἀντίσταση τῶν Ἑλλήνων. Ἕνας λοχίας ὅμως παίρνει τὸν πρῶτο ρόλο.  Ὁμολογουμένως, τὸ πρόσωπο ποὺ ξεχώρισε μέσα ἀπὸ τὸ γεγονὸς αὐτὸ εἶναι ὀ λοχίας Δημήτρης Ἴτσιος, ὁ ὁποῖος...μόνος του μὲ ἀκόμα πέντε ἄντρες ἀπέκρουσε τὴν εἰσβολὴ τῶν Γερμανῶν καὶ ἐξολόθρευσε μὲ τὸ πολυβόλο πάνω ἀπὸ 250 στρατιῶτες τῆς Βερμαχτ.
Ὁ Δημήτρης Ἴτσιος ἦταν, ἔφεδρος ὑπαξιωματικὸς τοῦ Ἑλληνικοῦ στρατού κατα τὴ διάρκεια τῆς γερμανικῆς εἰσβολῆς στὴν Ἑλλάδα τὸν Ἀπρίλιο τοῦ 1941. Ἐπικεφαλῆς ὀλιγάριθμων ἀνδρῶν ἀντιστάθηκε μέχρις ἐσχάτων στὴν ἐπίθεση ποὺ δέχθηκε καὶ ἀπὸ τὸ πολυβολεῖο τοῦ προκάλεσε μεγάλες ἀπώλειες στὸν ἐχθρό. Παραδόθηκε μαζὶ μὲ τοὺς ἄνδρες τοῦ ὅταν τὰ πυρομαχικὰ τοὺς ἐξαντλήθηκαν, ἀλλὰ δολοφονήθηκε ἐν ψυχρῶ ἀπὸ τὸν ἐπικεφαλῆς γερμανὸ σωματάρχη, στρατηγὸ Σόρνερ.Ὁ Ἴτσιος εἶχε ρίξει 38.000 σφαῖρες ἐναντίον τῶν Γερμανῶν! 

Μόρφου Νεόφυτος: Ἀπειλεῖται τὸ λίκνο τῆς Σλαβικῆς Ὀρθοδοξίας· ἡ Λαύρα τῶν Σπηλαίων τοῦ Κιέβου

 

Δευτέρα 10 Απριλίου 2023

"Ἀλλοτρίω δὲ ( ποιμένι) οὐ μὴ ἀκολουθήσωσιν, ἀλλὰ φεύξονται ἀπ' αὐτοῦ, ὅτι οὐκ οἴδασι τῶν ἀλλοτρίων τὴν φωνὴν".


 "Ἀλλοτρίω δὲ ( ποιμένι) οὐ μὴ ἀκολουθήσωσιν, ἀλλὰ φεύξονται ἀπ' αὐτοῦ, ὅτι οὐκ οἴδασι τῶν ἀλλοτρίων τὴν φωνὴν".

(Λόγος του Κυρίου Ιησού Χριστού στο κατά Ιωάννην 10, 5)

Δηλ. τον αιρετικό, ξένο ποιμένα δεν θα ακολουθήσουν ( τα λογικά πρόβατα) αλλά θα φύγουν μακριά απ' αυτόν, διότι δεν αναγνωρίζουν των ψευδοποιμένων την φωνή. Δεν λέει ο Χριστός μας ότι αν θέλουν μπορούν να φύγουν, αλλά οριστικά και σίγουρα ότι θα φύγουν, ότι πρέπει δηλ. να φύγουν. Το ίδιο ακριβώς διατάζουν οι Άγιοι Απόστολοι 

"Διὸ φευκτέον ἀπὸ τῶν φθοροποιῶν ποιμένων" ( Αποστ. Διαταγαί 2, 19) 

Θεοφάνης Μαλκίδης: «Tα μάτια μου δεν είδαν τόπον ενδοξότερον από τούτο το αλωνάκι». Mεσολόγγι, Κυριακή των Βαΐων του 1826



 
«Η επανάστασις η εδική μας δεν ομοιάζει με καμιάν απ’ όσες γίνονται την σήμερον εις την Ευρώπην. Ο εδικός μας πόλεμος ήτο ο πλέον δίκαιος, ήτον έθνος με άλλο έθνος, ήτο με ένα λαόν, όπου ποτέ δεν ηθέλησε να αναγνωριστεί ως τοιούτος, ούτε να ορκισθεί, παρά μόνο ό,τι έκαμνε η βία. Ούτε ο Σουλτάνος ηθέλησε ποτέ να θεωρήσει τον ελληνικόν λαόν ως λαόν, αλλ’ ως σκλάβους». Με τα λόγια αυτά περιγράφει την Παλιγγενεσία στα απομνημονεύματά του ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης.   

Η  απόφαση των Ελληνίδων και των Ελλήνων να σπάσουν τις αλυσίδες να αντισταθούν στην πείνα, στο παιδομάζωμα και τις σφαγές, στην εκμετάλλευση και την αδικία,  να ξεπεράσουν τις  ανθρώπινες αναστολές και  φοβίες, την προδοσία, τις διώξεις και τη διαρκή, την καθημερινή απειλή θανάτου. Αμέτρητα είναι τα περιστατικά  ανδρείας,  θάρρους,  αποφασιστικότητας των Ελληνίδων και των Ελλήνων που ωθήθηκαν  την αντιστασιακή ελληνικότητα, τις ελληνικές  αξίες, την Ορθοδοξία, για να κατορθώσουν  το «ποθούμενο», την Ελευθερία.

ΚΟΛΑΣΗ το “στόμα” κληρικού της Μητροπόλεως Πατρών για το Ουκρανικό. (Ηχητικό βίντεο)



Σφοδρή αντίδραση από το σάητ του Φαναρίου για την διαφορετική άποψη. Για τους “γυναικωτούς φούληδες” που βάπτισαν παιδιά αφού πρώτα εξαπάτησαν μητροπολίτη, ούτε κουβέντα. Και σε πολλά άλλα... 
 
Πηγή: fosfanariou.gr

Την Τετάρτη, 5 Απριλίου 2023 στην εκπομπή “Σε Απόσταση Βολής” του PrimeNewsRadio.gr, μίλησε ο κληρικός της Μητροπόλεως Πατρών Αναστάσιος Γκοτσόπουλος, με αφορμή τις εξελίξεις στην Λαύρα του Κιέβου που δρομολογεί η Κυβέρνηση της Ουκρανίας, λόγω της συνεχιζόμενης ρωσικής εισβολής.

Στην εκπομπή  ο κληρικός Αναστάσιος Γκοτσόπουλος, επανέλαβε με σφοδρότητα τα όσα έχει πει κατά καιρούς για την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας, θεωρώντας λάθος την αναγνώριση της από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τόνισε ότι η προσκείμενη στο Πατριαρχείο Μόσχας Εκκλησία υπό τον μητροπολίτη Ονούφριο βρίσκεται υπό «διωγμόν».

ΟΡΘΡΟΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ [:Ματθ. 21,18-43] O IEΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΑΡΠΗ ΣΥΚΙΑ ΠΟΥ ΞΕΡΑΘΗΚΕ [Μέρος πρῶτο: ὑπομνηματισμός τῶν ἐδαφίων Ματθ. 21,18-22]


ΟΡΘΡΟΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ[:Ματθ.21,18-43]

O IEΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΑΡΠΗ ΣΥΚΙΑ ΠΟΥ ΞΕΡΑΘΗΚΕ

[Μέρος πρῶτο: ὑπομνηματισμὸς τῶν ἐδαφίων Ματθ.21,18-22]


«Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, ἐπανάγων ὁ ᾿Ιησοῦς εἰς τὴν πόλιν, ἐπείνασε(:κι ὅταν τὸ πρωὶ ἐπέστρεφε στὴν πόλη, πείνασε)»[Ματθ.21,18]. Μὰ πῶς πεινᾷ ὁ Κύριος πρωί-πρωί; Ὅταν τὸ ἐπέτρεψε στὴ σάρκα, τότε αὐτὴ φανερώνει καὶ τὸ πάθος της.
 
«Καὶ ἰδὼν συκῆν μίαν ἐπὶ τῆς ὁδοῦ, ἦλθεν ἐπ᾿ αὐτήν, καὶ οὐδὲν εὗρεν ἐν αὐτῇ, εἰ μὴ φύλλα μόνον καὶ λέγει αὐτῇ· Μηκέτι ἐκ σοῦ καρπὸς γένηται εἰς τὸν αἰῶνα. Καὶ ἐξηράνθη παραχρῆμα ἡ συκῆ(:καὶ μόλις εἶδε κάποια συκιὰ στὸ δρόμο, ἦλθε κοντά της, ἀλλὰ δὲν βρῆκε τίποτε ἐπάνω της παρὰ μόνο φύλλα, ἀκριβῶς ὅπως καὶ ἡ συναγωγὴ τῶν Ἰουδαίων τότε εἶχε νὰ ἐπιδείξει μόνο φύλλα καὶ ἐξωτερικοὺς τύπους, ὄχι ὅμως καὶ καρποὺς ἀρετῆς. Καὶ γιὰ νὰ δώσει μάθημα γιά τὸ ποιά θὰ εἶναι ἡ κατάληξη κάθε ἀνθρώπου ἄκαρπου σὰν τὴ συκιά, λέει σὲ αὐτήν: "Νὰ μὴν ξαναβγάλεις ποτὲ πιὰ καρπό". Κι ἀμέσως ξεράθηκε ἡ συκιά)»[Ματθ.21,19].
 

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ ΟΡΘΡΟΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ[:Ματθ.21,18-43]

 


ΟΡΘΡΟΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ[:Ματθ.21,18-43]     

    ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

 [Μέρος δεύτερο: 

Υπομνηματισμός των εδαφίων Ματθ.21,23-27:

 ΑΠΟΣΤΟΜΩΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΠΡΟΣ 

ΤΟΥΣ ΦΑΡΙΣΑΙΟΥΣ]

       Οι αλαζόνες όμως Ιουδαίοι και κυριευμένοι από τον φθόνο επειδή ήθελαν να διακόψουν τη διδασκαλία Του, αφού Τον πλησίασαν, Τον ρώτησαν: «ν ποίᾳ ξουσίᾳ τατα ποιες, κα τς σοι δωκε τν ξουσαν τατην;(:Και όταν ο Ιησούς ήλθε στον ναό, την ώρα που δίδασκε, Τον πλησίασαν οι αρχιερείς και οι πρεσβύτεροι του λαού και του είπαν:

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΜΕΓΑΛΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 10 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023

Μεγάλη Δευτέρα - Ιωσήφ του Παγκάλου
 

Εἰς τὸν Πάγκαλον Ἰωσὴφ
Σώφρων Ἰωσήφ, δίκαιος κράτωρ ὤφθη,
Καὶ σιτοδότης, ὧ καλῶν θημωνία!

Ἕτεροι, εἰς τὴν ξηρανθεῖσαν Συκῆν
Τὴν Συναγωγήν, συκῆν Χριστός, Ἑβραίων,
Καρπῶν ἄμοιρον πνευματικῶν εἰκάζων,
Ἀρᾷ ξηραίνει, ἧς φύγωμεν τὸ πάθος.

Από τη σημερινή μέρα ξεκινούν τα άγια Πάθη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Τύπος του Κυρίου μας Ιησού είναι ο πάγκαλος Ιωσήφ που σήμερα επιτελούμε την ανάμνησή του (Γεν. 37 - 50).

Κυριακή 9 Απριλίου 2023

Ἐγερτήριο ἐν ὄψει τοῦ Πάσχα. «Ἰδοὺ ἀναβαίνομεν εἰς Ἰεροσόλυμα…» (Μᾶρκ. 10,33)


Ἐγερτήριο ἐν ὄψει τοῦ Πάσχα. «Ἰδοὺ ἀναβαίνομεν εἰς Ἰεροσόλυμα…» (Μᾶρκ. 10,33)

Σήμερα, ἀγαπητοί μου, εἶνε Πέμπτη Κυριακὴ τῶν Νηστειῶν· εἶνε ἀκόμη μνήμη τῆς ὁσίας Μαρίας τῆς Αἰγυπτίας, ποὺ 47 ὁλόκληρα χρόνια ἔζησε μὲ αὐστηρὴ ἄσκησι πέραν τοῦ Ἰορδάνου καὶ εἶχε πνευματικὸ πατέρα τὸν ἅγιο Ζωσιμᾶ, στὸν ὁποῖον ἄφησε τὴν ἐντολὴ «Θάψε, ἀββᾶ Ζωσιμᾶ, τὸ λείψανο τῆς ταπεινῆς Μαρίας»(Σωφρον. Ἰερ., Βίος Μαρ. Αἰγ., λη΄· P.G. 87Γ΄,3724c). Σήμερα ἐπίσης εἶνε τὸ προοίμιο τῶν σεπτῶν παθῶν τοῦ Κυρίου, τὸ προανάκρουσμα τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδος, καθὼς ἀκοῦμε «Ἰδοὺ ἀναβαίνομεν εἰς Ἰεροσόλυμα…»(Μᾶρκ. 10,33).

ΕΠΕΙΣΟΔΙΑΚΗ Η ΔΙΚΗ ΤΟΥ «ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ», ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΣΤΙΣ 6.4.2023, ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ «ΚΕΝΤΡΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

 ΤΟ ΣΚΟΠΙΑΝΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ  ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ,

ΑΦΟΥ ΟΠΩΣ ΟΜΟΛΟΓΗΣΑΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΕΠΙΣΗΜΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ.

ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΩΝ ΞΕΠΟΥΛ. ΔΙΚΑΣΤΩΝ ΣΤΗΝ ΦΛΩΡΙΝΑ..ΕΠΕΙΣΟΔΙΑΚΗ Η ΔΙΚΗ ΤΟΥ «ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ», ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΣΤΙΣ 6.4.2023, ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ «ΚΕΝΤΡΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.


Αποδείχθη ότι το Σωματειο δεν διαθέτει ακόμα κάποια συγκεκριμένη έδρα, κάποια διεύθυνση και όμως βγήκαν αποφάσεις υπέρ του ανύπαρκου σωματείου!!!
Ζήτησε ο σκοπιανός δικηγόρος, να εξεταστεῖ ως μάρτυρας ένα μελος του Δ.Σ. του σωματείου του, χωρίς να το πῆ στην εισαγγελέα. Ορκίστηκε και άρχισε να αγορεύει. Κάποια στιγμή το αντιλήφθηκε η εισαγγελέας και έκανε παρατήρηση στον δικηγόρο, γιατί είναι διάδικος και δεν είχε δικαίωμα να εξεταστεῖ σαν μάρτυρας. Δικαιολογήθηκε εκείνος ότι πριν 7 μέρες έγιναν οι εκλογές και μπερδεύτηκε.

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος, Υπόδειγμα χριστιανικής ζωής (Κυριακή των Βαΐων) 7-4-1985 (Β134)

 



 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ[:Φιλιπ. 4, 4-9]

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:  «ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΖΩΗΣ»

[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 7-4-1985] 

(Β134)                                     

       Ζούμε, αγαπητοί μου, σε μία ταραγμένη εποχήΤα πρότυπα έχουν εκλείψει. Καθετί που οι αιώνες έχουν σεβαστεί, θεωρείται πια νοσηρό και επικίνδυνο κατεστημένο και πρέπει να γκρεμιστεί… Γι΄αυτό ακριβώς και η εποχή μας έχει χάσει τον προσανατολισμό της και αναζητά. Αναζητά σε όλους τους τομείς, πώς θα ζήσει η κοινωνία καλύτερα. Πώς θα εκφραστεί ο άνθρωπος με την τέχνη καλύτερα· πώς θα φιλοσοφήσει ακριβέστερα· πώς θα χρησιμοποιήσει την επιστήμη επ’ ωφελεία. Αναζητά· παντού αναζητά. Γι' αυτό βλέπει κανείς σε όλες αυτές τις προσπάθειες του ανθρώπου, φεύγοντας από την κλασικότητα, να είναι και η τέχνη του και η ζωή του μία καρικατούρα. Έτσι, που αν κανείς ζήσει λίγο την κλασικότητα, να αισθάνεται ότι βρίσκεται σε μία παρακμή. Αν πούμε ότι στην εποχή μας, ότι ζει αυτήν την παρακμή, θα μας απαντήσει η εποχή μας: «Όχι· δεν ζούμε την παρακμή. Αρνηθήκαμε το παρελθόν και ζητάμε κάτι. Κάτι καινούριο. Είναι μία μεταβατική περίοδος. Ζητάμε κάτι άλλο…».