Τετάρτη 8 Ιουνίου 2016

Φώτη Κόντογλου Ἀληθινή καί όχι ψεύτικη χαρά


ληθινὴ κι᾿ ὄχι ψεύτικη χαρὰ νοιώθει μονάχα ὅποιος ἔχει τὸν Χριστὸ μέσα του, κ᾿ εἶναι ταπεινός, πρᾶος, γεμάτος ἀγάπη. Ἀληθινὴ χαρὰ ἔχει μονάχα ἐκεῖνος ποὺ ξαναγεννήθηκε στὴν ἀληθινὴ ζωὴ τοῦ Χριστοῦ. Κι᾿ αὐτὴ ἡ ἀληθινὴ χαρὰ βγαίνει ἀπὸ καρδιὰ ποὺ πονᾶ καὶ θλίβεται γιὰ τὸν Χριστό, καὶ βρέχεται ἀπὸ τὸ παρηγορητικὸ δάκρυο τὸ ὁποῖο δὲν τὸ γνωρίζουνε οἱ ἄλλοι ἄνθρωποι, κατὰ τὸν ἅγιο λόγο ποὺ εἶπε τὸ στόμα τοῦ Κυρίου: «Μακάριοι οἱ πενθοῦντες, ὅτι αὐτοὶ παρακληθήσονται» (Ματθ. ε´ 4), «Καλότυχοι ὅσοι εἶναι λυπημένοι, γιατὶ αὐτοὶ θὰ παρηγορηθοῦνε». Κι᾿ ἀλλοῦ λέγει:… «Καλότυχοι ὅσοι κλαῖτε τώρα, γιατὶ θὰ γελάσετε» (Λουκ. στ´ 21).

Τρίτη 7 Ιουνίου 2016

Πρόσκληση σε εκδήλωση την Κυριακή 12-6-2016 στη Λάρισα με θέμα την Μεγάλη Πανορθόδοξο Σύνοδο της Κρήτης


Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η
     Σας προσκαλούμε στη Σύναξη Ορθοδόξων Χριστιανών που θα γίνει στη Λάρισα την Κυριακή 12 Ιουνίου 2016 και ώρα 6:30 το απόγευμα  στην  αίθουσα - αμφιθέατρο  του 4ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας,  οδός  Ανθίμου Γαζή και Κουμουνδούρου 17-19  (Είσοδος από την Κουμουνδούρου 17-19).
   Στη  Διάλεξη του   καθηγητού του  Εκκλησιαστικού - Κανονικού Δικαίου της Νομικής Σχολής του Α.Π.Θ.  κ. Κυριάκου Κυριαζόπουλου με το επίκαιρο και φλέγον θέμα:
 «Η Ορθόδοξη  συνοδική Παράδοση οδηγός της πορείας της Εκκλησίας μας – Οι προϋποθέσεις εγκυρότητας της επικείμενης λεγομένης  Αγίας και Μεγάλης  Πανορθοδόξου   Συνόδου  της Κρήτης Τα μέχρι τώρα  ανακύψαντα    προβλήματα που αφορούν την  σύγκλησή της».
Μέ τήν συνεργασία  τοῦ ρθόδοξου Κέντρου Πατερικν Μελετν
« Ἅγιος Μάρκος ο Εὐγενικός » καί τίς εὐ­χές τῶν Ἁ­γι­ο­ρει­τῶν Πα­τέ­ρων.



Κυριάκος Κυριαζόπουλος: «Οι προϋποθέσεις εγκυρότητας της Πανορθόδοξης Συνόδου»

Πραγματοποιήθηκε στα Χανιά στις 21-5-2016 η διάλεξη του Καθηγητή Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης της Νομικής Σχολής με έδρα Εκκλησιαστικού Δικαίου, Δρ. Θεολογίας & Λατινικού Δικαίου, Κυριάκου Κυριαζόπουλου με θέμα «Οι προϋποθέσεις εγκυρότητας της λεγόμενης Πανορθόδοξης Συνόδου».
Την συνόδευαν οι ευχές των Αγιορειτών Πατέρων.
Τελούσε υπό την αιγίδα του Ορθοδόξου Κέντρου Πατερικών Μελετών «Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός» και των Ορθοδόξων
Κρητών.
Την προλόγισε ο κ. Γεώργιος Βλαμάκης.
Μπορείτε να δείτε τα 4 βίντεο αυτής της διάλεξης:


πηγή: http://www.pentapostagma.gr/2016/06/%ce%bf%ce%b9-%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%8b%cf%80%ce%bf%ce%b8%ce%ad%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82-%ce%b5%ce%b3%ce%ba%cf%85%cf%81%cf%8c%cf%84%ce%b7%cf%84%ce%b1%cf%82-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%bf.html#ixzz4Aq4M3jEl

Βεβηλώνουν προκλητικά την Αγια-Σοφιά! «ΕΚΑΣ ΟΙ ΒΕΒΗΛΟΙ»!!!

  Η τουρκική προκλητικότητα δεν έχει όρια και πλέον βεβηλώνεται το σύμβολο της Ορθοδοξίας, η Αγιά Σοφιά.



   Αρχισε από χθες το βράδυ η ανανάγνωση του κορανίου από ιμάμη μέσα στην Αγιά Σοφιά κι αυτό θα γίνεται καθόλη τη διάρκεια της γιορτής των μουσουλμάνων.

Δευτέρα 6 Ιουνίου 2016

Κάποιος να σταματήσει τον αμόρφωτο υπουργό παιδείας, δεν υπάρχει;

Αλλάζουν όλα στα σχολεία

Πιλοτικά από την ερχόμενη σχολική χρονιά οι μαθητές θα βλέπουν στα απολυτήριά τους «Σχεδόν Καλός», «Καλός», «Πολύ καλός» και «Άριστος» καθώς καταργείται η βαθμολογία και εισάγεται η περιγραφική αξιολόγηση.
Παράλληλα, το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών «κόβεται» κατά μια ώρα ενώ διευρύνεται η πολιτική της διδασκαλίας ενός μαθήματος από καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων, με τρόπο ώστε για παράδειγμα ένας καθηγητής Αγγλικών να μπορεί να διδάσκει Ιστορία ή ένας καθηγητής Πληροφορικής, Μαθηματικά ή Φυσική.
Την ίδια ώρα, το υπουργείο φέρεται να εξετάζει σοβαρά την κατάργηση των προαγωγικών εξετάσεων στο Γυμνάσιο, όχι όμως από του χρόνου. Αναφορικά με την πρόταση για τετραετές Γυμνάσιο και διετές Λύκειο θα εφαρμοστεί μετά από δυο χρόνια και σίγουρα όχι από το φθινόπωρο.

Και Ρουμάνοι πιστοί εναντίον της Πανορθοδόξου Συνὀδου!

Ρουμάνοι πιστοί, ζητούν από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ρουμανίας, να μη συμμετέχει στην Πανορθόδοξη


 

Περισσότεροι από χίλιοι Ρουμάνοι πιστοί, ζητούν από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ρουμανίας, να μη συμμετέχει στην Πανορθόδοξη Σύνοδο του Ιουνίου. Η κίνηση γίνεται διαδικτυακά και οι υπογραφές μαζεύτηκαν σε λιγότερες από δύο ημέρες.

Όσοι ενδιαφέρεστε για περισσότερες λεπτομέρειες για την κίνηση μπορείτε να δείτε και να ψηφίσετε εδώ.
Πηγή: "Κατάνυξις"

Οι αιρετικοί παπικοί επιθυμοῦν διακαώς να πραγματοποιηθεί η "Πανορθόδοξος"!!!

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΟΡΘΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΑΔΕΛΦΗΣ (?) ΜΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ!


ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΟΡΘΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟ
 ΤΗΣ ΑΔΕΛΦΗΣ (?) ΜΑΣ 
ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ! 


Ἐφόσον οἱ αἱρετικοί παπικοί ἐπιθυμοῦν διακαῶς
νά πραγματοποιηθεῖ ἡ "Πανορθόδοξος" Σύνοδος,
καταλαβαίνετε πόσο "ὀρθόδοξη" θά εἶναι...
Σεβασμιώτατοι Ἱεράρχες μας,
ὅσο προκλητικῶς συνεχίζετε
 νά μήν ἀποκαλεῖτε στά συνοδικά κείμενα· ΑΙΡΕΣΕΙΣ
τίς "ἄλλες χριστιανικές ἐκκλησίες, ὁμολογίες κ.λ.π." 
καί ὅσο ἑσκεμμένα κωφεύετε στίς ἀντιδράσεις
κάποιων Ἐπισκόπων, καί πολλῶν Μοναχῶν, Κληρικῶν
καί λαϊκῶν, στά κακῶς κείμενα τῆς Συνόδου,
μᾶς ἐπιβεβαιώνετε ὅτι θέλετε ΕΝΩΣΗ μέ τούς αἱρετικούς
καί ὅτι εἶσθε παναιρετικοί ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ
καί προδότες τῆς Ὀρθοδοξίας καί τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ!
         Σεβασμιωτάτου Επισκόπου Τήνου  Νικολάου

    Χαιρετίζουμε με χαρά και προσευχόμαστε για την επιτυχία της προσεχούς Πανορθοδόξου Συνόδου, οποία θα πραγματοποιηθεί στην Κρήτη υπό την  Προεδρία του πεφωτισμένου Παναγιοτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου.
  Αυτό το ιστορικό θρησκευτικό γεγονός δεν αφορά μόνο την Αδελφή Ορθόδοξη Εκκλησία αλλά και όλο τον Χριστιανισμό.
Τα βήματα προσέγγισης, αλληλογνωριμίας, αγάπης και ενότητας όλων των Χριστιανών πρέπει να επιταχυνθούν, ώστε όλοι μαζί οι Χριστιανοί της γης, μέσα σ’ ένα κόσμο  που προσπαθεί να ζήσει χωρίς Θεό και απομακρύνεται συνεχώς από το Ευαγγέλιο και την Εκκλησία του Χριστού , οφείλουμε όλοι οι Χριστιανοί της  γης «με ένα στόμα και μια  καρδιά» να αναγγέλλουμε τον Αναστημένο Χριστό και να τον «παρατείνουμε μέσα στους αιώνες ως τον μόνο Σωτήρα και Λυτρωτή. (Ιερός Αυγουστίνος).
   Ελπίζω, οι  αναχρονιστικές, πεπαλαιωμένες,  και ξένες προς το μήνυμα του Χριστού ιδέες  μερικών Μητροπολιτών της Αδελφής Ορθοδόξου Εκκλησίας να μην επισκιάσουν τα μηνύματα αγάπης και ενότητας της πλειονότητας των Ιεραρχών και η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος να φανεί αντάξια των περιστάσεων με σαφείς, σύγχρονες  και επίκαιρες προτάσεις για μια ποιμαντική διακονία που θα ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες του ανθρώπου χωρίς να προδίδει τη διδασκαλία του Χριστού, ο οποίος «χθες , σήμερα και πάντοτε ο αυτός».
   Θα ευχόμουν η Πανορθόδοξη αυτή Σύνοδος να αναθέσει στους Θεολόγους την μελέτη των όσων χωρίζουν  ακόμη και τις Εκκλησίες και στους ποιμένες να ασχολούνται με όσα τις ενώνουν
Πηγή: http://panorthodoxcemes.blogspot.gr/2016/06/blog-post_11.html

Θεωρείν τον Ιησούν


Κυριακή  τοῦ  Τυφλοῦ
 Ἀρχιμ. Εὐσεβίου Βίττη

Θεωρεῖν τὸν Ἰησοῦν

Ἡ δυνατότητα τοῦ ὁρᾶν, τοῦ βλέπειν, ἡ θέαση τῶν ἀντικειμένων γύρω μας καὶ πρὸ πάντων τῶν συνανθρώπων μας, ἀποτελεῖ μία ἀπ’ τὶς πιὸ μεγάλες καὶ ὄμορφες δυνατότητες ἐπικοινωνίας. Ὅταν τὸ βλέμμα συναντᾶ τὸ βλέμμα, βρισκόμαστε στὴν πιὸ ἀποφασιστικὴ στιγμὴ ἐπικοινωνίας, ἐφ’ ὅσον φυσικὰ προϋπάρχουν καὶ οἱ ψυχολογικὲς προϋποθέσεις ποὺ δίνουν στὸ βλέμμα τὸ ἰδιαίτερο βάθος καὶ τὴ δυνατότητα διεισδύσεως. Τὸ ἕνα βλέμμα βυθίζεται μέσα στὸ ἄλλο μὲ τρόπο ἀνεξήγητο, μυστικό. Ὁ καθένας γίνεται ὑποκείμενο καὶ ἀντικείμενο θεωρίας ταυτόχρονα, θεωρὸς καὶ θεωρούμενος.
Τὸ βλέμμα προχωρεῖ βαθειὰ μέσα ἀπ’ τὴ ζωντανὴ θυρίδα τῶν ματιῶν. Ὅλη ἡ ψυχὴ γίνεται ματιὰ καὶ εἰσδύει στὴν ἄλλη ματιὰ ὅλη δὶ’ ὅλης. Ὁσοσδήποτε λόγος κι ἂν γίνει γιὰ τὴν ἀξία καὶ τὸν τρόπο λειτουργίας τοῦ βλέμματος δὲν θὰ μπορέσει νὰ παραστήσει σ’ ὅλο της τὸ βάθος καὶ τὴν ἔκταση τὴ σημασία τῆς ἐνέργειας «τοῦ θεωρεῖν».
Ἡ θέαση, «τὸ θεωρεῖν», ἔπαιξε πρωταρχικὴ σημασία στὴ σχέση μὲ τὸν Ἰησοῦ. Ὁ Ἰησοῦς ὑπῆρξε ἀντικείμενο θέας τῶν πρώτων

Κυριακή 5 Ιουνίου 2016

Έτσι κι αλλιώς πρόκειται για μια ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΗ ΣΥΝΟΔΟ !

Διδάγματα ἀπὸ τὴν Κυριακὴ τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου καὶ ἀντιπαραβολὴ μὲ τὴν σημερινὴ ἐποχή
τοῦ Ἱερομονάχου π. Εὐθυμίου Τρικαμηνᾶ

   Πρόκειται γιὰ παλαιότερη ὁμιλία τοῦ π. Ευθυμίου (2 Ἰουνίου 2014) ποὺ ἀποκαλύπτει τὴν παθολογία τῆς Πανορθοδόξου Συνόδου (αὐτῶν ποὺ τὴν διεξάγουν) καὶ ἐξηγεῖ γιατί εἶναι μιὰ ὑπόθεση ἀποτυχημένη, εἴτε ματαιωθεῖ, εἴτε διεξαχθεῖ.
       Σήμερα μία ἑβδομάδα πρίν τήν Πεντηκοστή ἡ Ἐκκλησία μας ἑορτάζει τούς θεοφόρους Πατέρες τῆς Πρώτης Οἰκουμενικῆς Συνόδου καί αἰσθάνομαι τήν ἀνάγκη νά καταθέσω στούς ἀδελφούς αὐτές τίς σκέψεις πρός προβληματισμό ὅλων μας. Ὁ λόγος εἶναι  ὅτι ἐπίκειται ἡ λεγομένη Πανορθόδοξος Σύνοδος καί πρέπει νά συνειδητοποιήσωμε ὅλοι τό πόσο ἔχουμε ἀπομακρυνθῆ ἀπό τήν γραμμή καί Παράδοσι τῶν Πατέρων καί βεβαίως αὐτό ὀφείλεται βασικά  εἰς τό ὅτι ἔχομε ὑποπέσει καί ἀκολουθοῦμε τήν αἵρεσι τοῦ Οἰκουμενισμοῦ.
         Ἐπικειμένης λοιπόν τῆς λεγομένης Πανορθοδόξου Συνόδου πρέπει νά προσδιορίσωμε τά κριτήρια μιᾶς Συνόδου, ὥστε νά ἐξακριβώσωμε ὄχι ἄν εἶναι Πανορθόδοξος ἀλλά ἄν εἶναι ὄντως Ὀρθόδοξος Σύνοδος. Ἡ ἔκφρασις «Πανορθόδοξος Σύνοδος» μὲ τὴν ἔκφρασι «Οἰκουμενικὴ Σύνοδος» νομίζω δέν διαφέρει στήν ἔννοια τήν γραμματική, ἀλλά στήν διάστασι πού δίδει ἡ Ὀρθόδοξος Παράδοσις. Δηλαδή μία Σύνοδος δέν βαπτίζεται ἁπλῶς καί μάλιστα ἐκ τῶν προτέρων, ὡς «Πανορθόδοξος» ἤ «Οἰκουμενική», οὔτε οἱ ὅροι ἐξαρτῶνται ἀπό τό πλῆθος τῶν Ἐπισκόπων, ἤ τήν ἐκ παντός τόπου συνάθροισί των, ἀλλά σύμφωνα μέ τόν ἅγιο Μάξιμο τόν ὁμολογητή: «Τάς γενομένας συνόδους ἡ εὐσεβής πίστις κυροῖ» καί ἐπίσης «ἡ τῶν δογμάτων ὀρθότης κρίνει τάς συνόδους». (Πηδάλιον 1η ὑποσημείωσις εἰς τά προλεγόμενα τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου). Κατ’ αὐτήν τὴν ἔννοιαν ὀλιγάριθμος Σύνοδος ( π.χ. στήν ἑν Ἀγκύρᾳ τοπική Σύνοδο ἦταν παρόντες δέκα ὀκτώ Πατέρες, στήν ἐν Νεοκαισαρείᾳ εἴκοσι τρεῖς, στήν ἐν Γάγγρᾳ δεκατρεῖς κ.λ.π.) διά τῆς ἀναγνωρίσεως τῶν Κανόνων των ἀπό τάς Οἰκουμενικάς ἀπέκτησαν Οἰκουμενικόν κύρος, καί ἀντιθέτως πολυάριθμοι Σύνοδοι (ὅπως π.χ. ἡ ἐν Τύρῳ, ἡ ἐν Ἱερείᾳ, ἡ ἐν Φλωρεντίᾳ κ.λ.π.) ἀπεδείχθησαν καί κατατάχθησαν στίς ληστρικές Συνόδους διότι ἔλειπε ἀπό αὐτές ἡ κατά τόν ἅγιο Μάξιμο «εὐσεβής πίστις καί ἡ τῶν δογμάτων ὀρθότης».
         Βασικά λοιπόν ἡ πρώτη προϋπόθεσις διά νά εἶναι Ὀρθόδοξος ἡ λεγομένη «Πανορθόδοξος Σύνοδος» εἶναι νά διακηρυχθοῦν τά Ὀρθόδοξα δόγματα, νά ἑδραιωθῆ ἡ εὐσεβής πίστις, νά καταδικαστοῦν οἱ σύγχρονες αἱρέσεις καί ὀνομαστικά οἱ σύγχρονοι αἱρετικοί καί κοντολογίς νά ἀποδείξη ἡ «Πανορθόδοξος Σύνοδος» ὅτι συνεχίζει καί εὐθυγραμμίζεται μέ τήν Παράδοσι τῶν προηγουμένων Ὀρθοδόξων Συνόδων.
Ὁ Μέγας Ἀθανάσιος ἐπί τοῦ θέματος τούτου ἀναφέρει τά ἐξῆς: «Οὐ γάρ οἷόν τε συνόδῳ συναριθμηθῆναι τούς περί τήν πίστιν ἀσεβοῦντας οὐδέ πρέπει προκρίνεσθαι πράγματος ἐξέτασιν τῆς περί πίστεως ἐξετάσεως. Χρή γάρ πρῶτον πᾶσαν περί τῆς πίστεως διαφωνίαν ἐκκόπτεσθαι καί τότε τήν περί τῶν πραγμάτων ἔρευναν ποιεῖσθαι.  Καί γάρ ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός οὐ πρότερον ἐθεράπευε τούς πάσχοντας, πρίν ἄν δείξωσι καί εἴπωσιν ὁποίαν πίστιν εἶχον εἰς αὐτόν.  Ταῦτα παρά τῶν πατέρων ἐμάθομεν, ταῦτα ἀπάγγειλον τῷ βασιλεῖ, ταῦτα γάρ καί αὐτῷ συμφέρει καί τήν Ἐκκλησίαν οἰκοδομεῖ. (Περί τῶν γεγενημένων παρ’ Ἀρειανεῖς» (ΕΠΕ 9, 284, 15).
 Δηλαδή ὁ Μέγας Ἀθανάσιος διδάσκει ὅτι ἀποκλείεται ἡ συμμετοχή τῶν αἱρετικῶν Οἰκουμενιστῶν Ἐπισκόπων στήν Ὀρθόδοξο Σύνοδο ὡς συνέδρων αὐτῆς. Ἐπιτρέπεται μόνο ἡ
προσαγωγή των ὡς ὑποδίκων πρός ἀπολογίαν, ὅπως ἔγινε μέ τόν Ἄρειο καί τούς ὀπαδούς του κατά τήν Α΄ Οἰκουμενική Σύνοδο, μέ τόν Νεστόριο κατά τήν τρίτη Οἰκουμενική, μέ τούς εἰκονομάχους Ἐπισκόπους κατά τήν ἑβδόμη Οἰκουμενική κ.λ.π.
Ἐπίσης ὁ Μέγας Ἀθανάσιος διδάσκει ὅτι ἡ Σύνοδος γιά νά εἶναι Ὀρθόδοξος πρέπει πρῶτα νά ἐπιλύση Ὀρθοδόξως τά περί πίστεως καί αἱρέσεως θέματα καί κατόπιν νά ἀσχοληθῆ μέ ὅλα τά ἄλλα. «Χρή γάρ πρῶτον πᾶσαν περί τῆς πίστεως διαφωνίαν ἐκκόπτεσθαι καί τότε τήν περί τῶν πραγμάτων ἔρευναν ποιεῖσθαι».
         Στήν λεγομένη ὅμως «Πανορθόδοξο Σύνοδο» ἔχει προ-αποφασιστεῖ καί προαναγγελθῆ ὅτι δέν θά ἀσχοληθῆ μέ θέματα πίστεως. Αὐτό φαίνεται καί ἀπό τά προγράμματα καί τήν θεματολογία πού ἔχουν καταρτίσει οἱ λεγόμενες «προσυνοδικές ἐπιτροπές». Ἐπίσης αὐτοί πού θά παρασταθοῦν ὡς σύνεδροι τῆς Συνόδου θά εἶναι οἱ ἴδιοι αἱρετικοί Οἰκουμενιστές, ἀρχῆς γενομένης ἀπό τόν βετεράνο καί πρωταγωνιστή τῆς αἱρέσεως, τόν Οἰκουμενικό Πατριάρχη. Ἄρα λοιπόν ἡ λεγομένη «Πανορθόδοξος Σύνοδος» προαναγγέλει ἡ ἴδια μέ λόγια καί ἔργα ὅτι δέν θά εἶναι Ὀρθόδοξος ἀλλά αἱρετική. Διότι πῶς εἶναι δυνατόν μία Ὀρθόδοξος Σύνοδος νά μή ἀσχοληθῆ πρωτίστως καί κυρίως μέ τά θέματα τῆς πίστεως, τά ὁποῖα ταλανίζουν ἐπί δεκαετίες τήν Ἐκκλησία καί ἔχουν ἤδη ἐπιρρεάσει καί ἀμβλύνει τό Ὀρθόδοξο κριτήριο. Εἶναι δέ τά πρῶτα πού ἀπαιτοῦνται διά τήν σωτηρία ἑκάστου.
         Ἕνα δεύτερο κριτήριο τό ὁποῖο ἐκ τῶν πραγμάτων φαίνεται ὅτι πρέπει νά ὑπάρχη σέ μία Ὀρθόδοξο Σύνοδο εἶναι ὅτι τό φρόνημα τῶν Ἐπισκόπων καί ἡγουμένων πού θά συνέλθουν στήν Σύνοδο πρέπει νά εἶναι Ὀρθόδοξο καί μαρτυρικό. Διότι ἄν αὐτοί πού θά συμμετέχουν στήν Σύνοδο δέν ἔχουν Ὀρθόδοξο καί μαρτυρικό φρόνημα, δέν φωτίζονται ἀπό τό Ἅγιο Πνεῦμα, ὥστε νά διακηρύξουν τά Ὀρθόδοξα δόγματα καί νά καταδικάσουν τίς αἱρέσεις. Δηλαδή ἡ χάρις τοῦ ἁγίου Πνεύματος δέν ἐνεργεῖ μαγικά καί καταναγκαστικά σέ ὅσους Ἐπισκόπους συνέρχονται σέ Σύνοδο, ἀλλά μόνο σέ ὅσους ἔχουν ἀγαθή προαίρεσι, ἡ ὁποία στήν προκειμένη περίπτωσι ἐκφράζεται μέ τό Ὀρθόδοξο καί μαρτυρικό φρόνημα.

Μήπως τελικά ο Πατριάρχης αντι για "ΠΡΩΤΟΣ" βγεί τελευταίος και καταϊδρωμένος;

Οἱ πραγματικοὶ λόγοι τῆς συγκλήσεως τῆς Μ. Συνόδου
     Ὁ σκοπὸς τῆς Ἁγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου –ἐκτὸς τῶν ἄλλων– εἶναι καὶ ἡ ἐπιβολὴ τοῦ Πρωτείου τοῦ Πατριάρχη Κων/πόλεως, νῦν τοῦ Οἰκουμενιστῆ κ. Βαρθολομαίου.
   Ὅμως ἡ Μόσχα (ὡς ἡ Τρίτη Ρώμη), ἐνῶ σὲ ἄλλα Οἰκουμενιστικὰ συμφωνεῖ, στὸ ζήτημα τοῦ Πρωτείου ἀντιδρᾶ!
  Παρουσιάζουμε τὰ κύρια σημεῖα ἀπὸ ἄρθρο τοῦ «Ὀρθόδοξου Τύπου» ποὺ ὑποστηρίζει ὅτι:
    «Οἱ πραγματικοὶ λόγοι (συγκλήσεως τῆς Πανορθοδόξου Συνόδου) εἶναι ὅτι ἡ σύνοδος στοχεύει εἰς τὸ νὰ δοθῆ ὤθησις εἰς τὴν ἕνωσιν μὲ τὸν Παπισμόν, παρακάμπτει τοὺς Κανόνας καὶ ἐγκαθιδρύει μερικῶς “Πάπαν τῆς Ἀνατολῆς” καὶ βατικανοποιεῖ ἐκτὸς τοῦ Φαναρίου σύνολον τὴν Ὀρθοδοξίαν»!
  Μετὰ τὴν ἔκτακτη σύγκληση τῆς Συνόδου τοῦ Πατριαρχείου Κων/πόλεως τὴν Δευτέρα, θὰ δοῦμε ἂν θὰ ὑπάρξουν μεταξὺ Δευτέρας καὶ Τρίτης Ρώμης συμβιβασμοὶ καὶ μοίρασμα ἐξουσιῶν γιὰ νὰ πραγματοποιηθεῖ ἡ Σύνοδος, ἢ ἂν θὰ ἀναβληθεῖ, ἀφήνοντας τὸν κ. Βαρθολομαῖο στὰ "κρύα τοῦ λουτροῦ"!

Οἱ πραγματικοὶ λόγοι τῆς συγκλήσεως τῆς Μ. Συνόδου
  σκοπὸς τοῦ Πατριάρχου Κων/πόλεως ἦτο καὶ παραμένει ἡ σύγκλησις σειρᾶς Μεγάλων Συνόδων Οἰκουμενικοῦ κύρους, εἰς κάποιαν ἀντιστοιχίαν μὲ τὰς πολλάς Οἰκουμενικάς Συνόδους τοῦ Παπισμοῦ. Διὰ ποῖον λόγον; Τὸ Φανάρι ὑποστηρίζει ὅτι τοιουτοτρόπως θὰ διατρανωθῆ ἡ ἑνότης τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, ἐπειδὴ αὐτὴ ἔχει διασαλευθῆ ἀπὸ τὸν ἐθνικισμόν.
Ποῖοι εἶναι οἱ πραγματικοὶ λόγοι πού ὑποκρύπτονται εἰς τὸν εὔσχημον αὐτὸν ἰσχυρισμόν;

Α) Ἀλλαγὴ τῶν Ἱ. Κανόνων
   Ὁ πατριάρχης Βαρθολομαῖος ὡς ἀρχιμανδρίτης ἤδη ἰσχυρίζετο ὅτι πολλοὶ ἀπὸ τοὺς κανόνες πρέπει νὰ καταργηθοῦν διότι «δέν δύνανται νά ἐφαρμοσθοῦν σήμερον και πρέπει νά τροποποιηθοῦν αἱ διατάξεις αἱ κανονίζουσαι τάς σχέσεις τῶν Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν πρός τούς ἑτεροδόξους καί ἑτεροθρήσκους»!   
    Θὰ ἀπορήση κανείς: Μά, εἰς τὴν Μεγάλην Σύνοδον δὲν ἐτέθη ζήτημα περὶ τῶν Ἱ. Κανόνων. Κι ὅμως, ἐτέθη μὲ δύο τρόπους. Πρῶτον, μὲ τὸ κείμενον διὰ τὰς διαχριστιανικάς σχέσεις ἀναγνωρίζονται αἱ αἱρέσεις ὡς Ἐκκλησία! Ἑπομένως, καταργοῦνται ὅλοι οἱ Κανόνες περὶ τῶν αἱρέσεων, συμπροσευχῶν καὶ καταδίκης τῶν παπικῶν καινοτομιῶν. Δεύτερον, μὲ τὸν κανονισμὸν συγκλήσεως τῆς Μ. Συνόδου προάγεται ἕνα ἀντικανονικὸν πρότυπον Συνόδου, τὸ ὁποῖον ἀποδέχονται ἀκρίτως αἱ Ὀρθόδοξοι Ἐκκλησίαι! Εἰσάγει ὀλίγον κατ’ ὀλίγον ὡς  δηλητήριον  διὰ πρώτην φορὰν εἰς τὴν ἱστορίαν τῆς Ἐκκλησίας τὴν ἀποδοχὴν ὅτι δὲν ἀπαιτεῖται ὅλοι οἱ Ἐπίσκοποι νὰ παρευρίσκωνται παρὰ μόνον οἱ «ἐκλεκτοὶ» καὶ ὅτι δὲν εἶναι ἀναγκαῖον νὰ ψηφίζη καθένας ξεχωριστά ἀλλὰ μόνον οἱ «Πρῶτοι»!
   Κατ’ αὐτὸν τὸν τρόπον δημιουργεῖται ὡς λέγεται «προηγούμενον», δηλ. εἰς μίαν ἑπομένην σύγκλησιν ὁ Πατριάρχης θὰ ἰσχυρισθῆ ὅτι ἐφ ̓ ὅσον ἤδη ἄνευ ἀντιδράσεων συνεκλήθη μία φορὰ μία ἀντικανονικὴ Σύνοδος, δὲν ὑπάρχει οὐδὲν πρόβλημα νὰ συνεχισθῆ ἡ ἀντικανονικὴ αὐτὴ νέα παράδοσις!
    Συμπέρασμα: Διὰ νὰ ἀλλάξη τοὺς Κανόνας, ὅπως ἀνέκαθεν ἐπιθυμοῦσε, τὸ ἐπιχειρεῖ πλαγίως: δὲν θέτει εἰδικὸν ζήτημα εἰς τὴν Μ. Σύνοδον διὰ τοὺς «ἀπηρχαιωμένους κανόνας», ἀλλὰ ἐπιτυγχάνει αὐτὸ διὰ μέσου ἐπιβολῆς μιᾶς ἀντικανονικῆς Συνόδου μὲ ἀντικανονικὰ κείμενα! De facto ἑπομένως κατάργησις τῶν Ἱ. Κανόνων.

Σάββατο 4 Ιουνίου 2016

ΟΙ ΣΛΑΒΙΚΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑΙ ΣΟΒΑΡΟΤΕΡΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΛΕΚΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΟΥΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΜΕΧΡΙ ΑΚΥΡΩΣΕΩΣ ΤΗΣ ΛΗΣΤΡΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ.

Η ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ!






 



   Διαβάσαμε στην ιστοσελίδα της ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας τα Πρακτικά № 35 της συνεδριάσεως της Ιεράς Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας από 3ης Ιουνίου 2016.

Η συνελθούσα σε συνεδρίαση υπό την προεδρία του Πατριάρχη Ιερά Σύνοδος ασχολήθηκε με σοβαρά προβλήματα, τα οποία προέκυψαν κατά την πορεία προετοιμασίας της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας, η οποία προγραμματίζεται να συγκληθεί από 18ης έως 26ης Ιουνίου 2016 στην Κρήτη και ειδικότερα δε, με την άρνηση της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Βουλγαρίας να συμμετάσχει στην Σύνοδο εάν δεν μετατεθεί η ημερομηνία συγκλήσεώς της και με σοβαρή κριτική η οποία ασκήθηκε κατά της προετοιμασίας της Συνόδου και των συνοδικών κειμένων τόσο από την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ρωσίας, όσο και από τινες άλλες κατά τόπους Ορθόδοξες Εκκλησίες.
Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ρωσίας αποφάσισε:
  Να εγκρίνει τις προσπάθειες τις οποίες καταβάλλει ο Πατριάρχης Μόσχας και Πασών των Ρωσιών Κύριλλος και εκπρόσωποι του Πατριαρχείου Μόσχας κατά την περίοδο μετά την από 2 έως 3 Φεβρουαρίο 2016 γενομένη Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας ως προς τη συμμετοχή στην προετοιμασία της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου.
  Να εγκρίνει τις τροπολογίες της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας στα σχέδια κειμένων της Πανορθοδόξου Συνόδου «Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον υπόλοιπον χριστιανικόν κόσμον» και «Η Αποστολή της Ορθοδόξου Εκκλησίας ἐν τῳ συγχρόνῳ κόσμῳ», οι οποίες διαμορφώθηκαν βάσει των κρίσεων Ιεραρχών, κληρικών, μοναχών και μοναζουσών και λαϊκών.
  Να τονίσει ότι κατόπιν συζητήσεως των σχεδίων κειμένων της Πανορθοδόξου Συνόδου οι Ορθόδοξες Εκκλησίες της Γεωργίας, της Σερβίας, της Βουλγαρίας και της Ελλάδος, όπως και η Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους  υπέβαλαν ουσιαστικές τροπολογίες, οι οποίες συγκλίνουν εν πολλοίς με προτάσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας.

ΟΡΙΣΤΙΚΟ! Η Εκκλησία της Βουλγαρίας ακύρωσε την πτήση για Κρήτη!


Bulgarian-OrthodoxΤου Αιμίλιου Πολυγένη


     Νέα ανακοίνωση εξέδωσε το Πατριαρχείο Βουλγαρίας με αφορμή την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο.
    Η Εκκλησία της Βουλγαρίας σχολιάζοντας την πρώτη ανακοίνωση που εξέδωσε, υπογραμμίζει επίσης ότι η εν λόγω απόφαση πάρθηκε με ομοφωνία και υπεγράφει από τον Πατριάρχη Νεόφυτο και τα Μελη της Συνόδου.
   Επίσης για ακόμη μια φορά τονίζει ότι η απόφαση είναι τελική και δεν θα συμμετάσχει στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο, για τους λόγους που είχε ήδη ανακοινώσει.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Εκκλησία της Βουλγαρίας ακύρωσε την πτήση για την Κρήτη, που θα έφτανε με Κυβερνητικό αεροσκάφος στις 15 Ιουνίου.
  Τέλος η Εκκλησία της Βουλγαρίας έχοντας στο πλευρό τον βουλγαρικό λαό, τονίζουν ότι δεν θα υποκύψουν σε περιτή και ανάξια χειραγώγηση.

Είναι δυνατόν, έστω κατ' οικονομίαν, να διαγράφετε την λέξη ΑΙΡΕΣΗ, Σεβασμιώτατε Ναυπάκτου Ιερόθεε;

Γιατί Σεβασμιώτατοι Ἱεράρχες μας
καί Σεβαστοί Πατέρες μας
δέν λέτε τά πράγματα μέ τό ὄνομα τους;

Περί τῆς προτάσεως τοῦ Σεβασμιωτάτου Ναυπάκτου κ.κ. Ἱεροθέου. 
http://www.romfea.gr/images/article-images/2016/01/naupaktoy.jpg
Σήμερα θά ἀσχοληθοῦμε γιά λίγο μέ ἕνα ἀπό τά πολλά ἀντορθόδοξα σημεῖα τῆς θεματολογίας τῆς ἐπερχομένης "Ἁγίας" (;) καί "Μεγάλης" Συνόδου.
Ἡ φράση τῆς Συνοδικῆς Ἐγκυκλίου:
"Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἀναγνωρίζει τήν ἱστορικήν ὕπαρξιν ἄλλων Χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν καί Ὁμολογιῶν μή εὑρισκομένων ἐν κοινωνίᾳ μετ' αὐτῆς" (ἄρθρο 6), 
πως καταλαβαίνουμε ὅλοι ἐπικυρώνει ἐκκλησιαστικῶς τήν ὕπαρξη καί ἀναγνωρίζει τό περιεχόμενο, διά τῶν ὅρων "Ἐκκλησιῶν", "Ὁμολογιῶν", "ἀναγνωρίζει" τίς "χριστιανικές" ἑτεροδιδασκαλίες καί πεποιθήσεις, πρᾶγμα ἀπαράδεκτον!

Ὁ Σεβασμιώτατος Ναυπάκτου κ.κ. Ἱερόθεος, πρόσφατα εἰσηγήθηκε τήν ἀνασκευή τῆς φράσεως, ὡς ἑξῆς: 
"Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία γνωρίζει ὅτι ταυτίζονται τά χαρισματικά καί τά κανονικά ὅριά της, καθώς ἐπίσης γνωρίζει ὅτι ὑπάρχουν καί ἄλλαι Χριστιανικαί Ὁμολογίαι, αἱ ὁποῖαι ἀπεκόπησαν ἐξ αὐτῆς καί δέν εὑρίσκονται ἐν κοινωνίᾳ μετ' αὐτῆς".

ἀλλαγή τῆς φράσεως εἶναι ἀσυζητητί ἐπιβεβλημένη!
Παρόλ' αὐτά, ὡς ἐνεργά μέλη τοῦ πληρώματος τῆς Μίας, Ἁγίας, Καθολικῆς καί Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας, δηλαδή τῆς μοναδικῆς Ὀρθοδοξίας, ἔχουμε μία σοβαρή ἔνσταση.
Συμφωνοῦμε μέ τήν προτεινόμενη ἀλλαγή, ἐκτός ἀπό τό ἑξῆς:
Ὁ ὅρος "Χριστιανικαί Ὁμολογίαι"
νά ἀντικατασταθεῖ μέ τό "ΑΙΡΕΣΕΙΣ"!!!

Επιστολή του Κυθήρων Σεραφείμ προς τον Πατριάρχη Γεωργίας για τη Μεγάλη Σύνοδο

Θερμή Προσυνοδική ἔκκλησις

πρός Ὀρθοδόξους Προκαθημένους
 
Ἀριθ. Πρωτ.  Δ.Υ.                                                            
Ἐν Κυθήροις τῇ 3ῃ Μαΐου 2016

ΠΡΟΣ ΤΟΝ  ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΝ ΜΕΤΣΧΕΤΗΣ ΚΑΙ ΤΥΦΛΙΔΟΣ ΚΑΙ ΚΑΘΟΛΙΚΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΝ ΠΑΣΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ (ΙΒΗΡΙΑΣ) κ.κ. ΗΛΙΑΝ Β΄


Εἰς ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΝ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
ΠΛΑΤΕΙΑ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ Β΄, Ν1,  
ΤΥΦΛΙΣ 0105,  
ΤΗΛ. : (99532) 990.378, 989.540   
FAX . : (99532) 987.114 
 E-MAIL : ecclesia@wanex.net
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΙΣ :  1 KING EREKLE II SQUARE, TBILISI 380005, GEORGIA
Μακαριώτατε,
Ταπεινῶς  καί εὐσεβάστως ἐκφράζουμε τόν βαθύτατο θαυμασμό, πού μᾶς προκαλεῖ τό πνευματικό Σας ἔργο στόν ὁμόδοξο καί ἀδελφό Γεωργιανό λαό, ὁ ὁποῖος πέρασε δύσκολα χρόνια ἐπί κομμουνισμοῦ καί σήμερα δοκιμάζεται ἀπό τόν κίνδυνο τῆς ἐκκοσμικεύσεως. Ἰδιαιτέρως ἐπιθυμοῦμε νά ἐκφράσουμε τήν χαρά μας καί τίς εὐχαριστήριες προσρήσεις μας πρός Ἐσᾶς, ἐπειδή τό Σεπτό Πατριαρχεῖο τῆς Γεωργίας ἀπέρριψε κάθε ἀντικανονικό συμβιβασμό μέ τόν ἑτερόδοξο κόσμο. Αἰσθανόμαστε ἀσφαλεῖς ἐξαιτίας τῆς παρουσίας τῆς Μακαριότητός Σας στόν Ὀρθόδοξο κόσμο. Ἐσεῖς,  Μακαριώτατε, ὁμολογεῖτε τήν Ὀρθόδοξη Πίστι, ὑπερασπίζεσθε τήν Ὀρθοδοξία καί δέν λησμονήσατε τούς φοβερούς ὅρκους, πού ἐδώσατε κατά τή χειροτονία Σας ὡς Ἐπίσκοπος, δηλαδή νά διαφυλάσσετε καί νά διατηρεῖτε ἀκέραιη τήν πίστι τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας μας.
Σέ μιά ἐποχή ταραχῆς καί συγχύσεως ἡ Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας κινδυνεύει νά εἰσέλθη σέ μεγάλη δοκιμασία καί περιπέτεια ἐν ὄψει τῆς συγκλήσεως τῆς «Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου», ἡ ὁποία θά συνέλθη τόν προσεχῆ Ἰούνιο στήν Κρήτη. Βεβαίως, οἱ μόνοι λόγοι, πού θά δικαιολογοῦσαν τήν σύγκλησι αὐτῆς τῆς Συνόδου, δέν εἶναι ἄλλοι παρά μόνο α) ἡ καταδίκη τῆς συγκρητιστικῆς παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ὅπως τήν ἀποκαλοῦσε ὁ Ἅγιος Ἰουστῖνος ὁ Πόποβιτς, β) ἡ ἀποτροπἠ τῆς παρουσίας τῶν Ὀρθοδόξων Τοπικῶν Ἐκκλησιῶν στό λεγόμενο «Παγκόσμιο Συμβούλιο τῶν Ἐκκλησιῶν» (Π.Σ.Ε.) καί γ) ἡ καταδίκη τῆς μεταπατερικῆς καί ἀντιπατερικῆς «νέας ἐκκλησιολογίας», ἡ ὁποία ἀπορρίπτει τά χαρισματικά, δογματικά καί κανονικά ὅρια τῆς Ἐκκλησίας.

ΑΙΣΧΟΣ!: Βραβεύεται ο Γ. Μπουτάρης από τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής!

Κάποτε οι προδότες της Ορθόδοξης πίστης και της πατρίδας μας φοβόταν μην αποκαλυφθούν. Ποτέ δεν αποκάλυπταν αν είναι μασόνοι και αν λειτουργούν ως εντολοδόχοι ξένων. Ως άριστοι θεατρίνοι, εξωτερικά τουλάχιστον, παρίσταναν τους θεοσεβούμενους και τους πατριώτες.
Ντοκουμέντα προδοσίας



Σήμερα έχουν διεισδύσει ΠΑΝΤΟΥ, σε ΚΑΘΕ εξουσία (πολιτική, δικαστική, αστυνομική, στρατιωτική, εκκλησιαστική),
και έχουν κυριολεκτικά ΑΛΩΣΕΙ ανάμεσα σε άλλα, ιεραρχίες, πατριαρχεία, μητροπόλεις.

Σήμερα βλέπουμε μητροπόλεις να δίνουν ακόμη και αίθουσες τους για εκδηλώσεις των Ρόταρυ
(δείτε πχ Μητρόπολη Θεσσαλονίκης, εδώ)  ή να παρίστανται σε εκδηλώσεις τους μητροπολίτες ή και αρχιεπίσκοποι και να λαμβάνουν από αυτό "βοήθεια"  (πχ εδώ, εδώ, εδώ, εδώ) .


Πριν λίγες μέρες, στις 9/5/2016, στον Βόλο, έγινε η παρασημοφόρηση του μητροπολίτη Δημητριάδος Ιγνατίου από το Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο. :
"Προσκύνημα (!) στο Άυοσβιτς από τον Μητροπολίτη Δημητριάδος - Τιμήθηκε στον Βόλο για την αντιρατσιστική του δράση" διαβάζουμε στην επίσημη ιστοσελίδα της Μητρόπολης Δημητριάδος και Αλμυρού , δείτε την εδώ.


Προηγήθηκε η συμμετοχή του Μητροπολίτη Δημητριάδος Ιγνατίου στην πορεία "MARCH OF THE LIVING 2016:"
στο Άουσβιτς, απ όπου και οι παρακάτω ενδιαφέρουσες φωτογραφίες:

Αν δεν γίνουν σοβαρές αλλαγές στο κείμενο για τις σχέσεις Ορθοδόξων με ετεροδόξους, δεν το υπογράφουμε!


Εκκλησία της Γεωργίας:

Κείμενο ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟ και ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!



   Στις 25 Μαΐου 2016 συνεδρίασε η Ιερά Σύνοδος της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Γεωργίας υπό την προεδρία του Πατριάρχη Ηλία. Ο Πατριάρχης ευχαρίστησε αρχικά τους κληρικούς και λαϊκούς που εργάστηκαν στις προσυνοδικές εργασίες προετοιμασίας της Μεγάλης Συνόδου.

   Ακολούθως έλαβαν το λόγο πολλοί ιεράρχες και εξέφρασαν τις απόψεις τους. Ο Μητροπολίτης Γκόρι και Ατένι Ανδρέας παρουσίασε συνοπτικά το περιεχόμενο των κειμένων που έχουν υποβληθεί στη Μεγάλη Σύνοδο.
   Η Εκκλησία της Γεωργίας κατέληξε σε συγκεκριμένες αποφάσεις για τροποποιήσεις επί των κειμένων που αφορούν το γάμο αλλά και την αποστολή της Ορθόδοξης Εκκλησίας στο σύγχρονο κόσμο.
    Εκτενής συζήτηση έγινε για το κείμενο που αφορά τις "Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον υπόλοιπο χριστιανικό κόσμο". Θέσεις διατύπωσαν πολλοί Μητροπολίτες. Διαπιστώθηκε ότι το κείμενο αυτό ήταν προβληματικό από την αρχική του μορφή και απαράδεκτο για τους εκπροσώπους της Εκκλησίας της Γεωργίας. Είχε υπογραφεί μόνον κατά την προκαταρκτική συνάντηση, διότι μετά από παρεμβάσεις προστέθηκε σε αυτό η ακόλουθη φράση: "Αἱ Ὀρθόδοξοι Ἐκκλησίαι Γεωργίας καί Βουλγαρίας ἀπεχώρησαν ἐκ τοῦ Παγκοσμίου Συμβουλίου Ἐκκλησιῶν, ἡ μέν πρώτη ἐν ἔτει 1997, ἡ δέ δευτέρα ἐν ἔτει 1998, ὡς ἔχουσαι ἰδίαν αὐτῶν γνώμην περί τοῦ ἔργου τοῦ Παγκοσμίου Συμβουλίου Ἐκκλησιῶν καί οὕτω δέν συμμετέχουν εἰς τάς ὑπ᾽ αὐτοῦ καί τῶν ἄλλων διαχριστιανικῶν ὀργανισμῶν δραστηριότητας".
   Η Ιερά Σύνοδος κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το συγκεκριμένο κείμενο περιέχει λάθη που αφορούν στην εκκλησιολογία και την ορολογία και απαιτούνται σοβαρές τροποποιήσεις του. Εάν οι αλλαγές αυτές δεν γίνουν η Εκκλησία της Γεωργίας δεν θα υπογράψει το κείμενο αυτό.
  Τέλος η Σύνοδος της Εκκλησίας της Γεωργίας όρισε την αντιπροσωπεία που θα συμμετάσχει στη Μεγάλη Σύνοδο.

Πηγή: "Θρησκευτικά

ΛΕΥΚΗ ΣΕΛΙΔΑ Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ --[Κληρικός: Με αυτά κι αυτά "αισθάνομαι ότι είμαι παρίας της Εκκλησίας"].

Στὴν Ἐκκλησία εἶναι ἀναγκαία ἡ πλήρης ἐνημέρωση καὶ συμμετοχὴ τοῦ κλήρου καὶ τοῦ λαοῦ στὶς ἀποφάσεις τῆς Ἱεραρχίας καὶ ὄχι ἡ περιθωριοποίησή τους καὶ ἡ διατήρησή τους στὸ σκοτάδι τῆς ἀγνοίας.

Διερωτᾶται κανεὶς ἂν ἦταν νὰ μὴν ἐνημερωθεῖ οὐσιαστικὰ ὁ πιστὸς λαὸς γιὰ τὶς προτάσεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος στὴν Πανορθόδοξη, γιατί ἡ Ἐγκύκλιος;

Γ. Ν. Παπαθανασόπουλος


Λευκὴ   σελίδα  ἡ  Ἐγκύκλιος

τῆς Ἱερᾶς Συνόδου

Τοῦ Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

.           Λευκὴ σελίδα εἶναι ὡς πρὸς τὴν ἐνημέρωση τοῦ πιστοῦ λαοῦ ἡ Ἐγκύκλιος τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Συγκεκριμένα οὐδὲν ἀναφέρει περὶ τῶν προτάσεων, οἱ ὁποῖες διαμορφώθηκαν στὴν ἔκτακτη σύγκληση τῆς Ἱεραρχίας καὶ θὰ ὑποστηρίξει ὁ Ἀρχιεπίσκοπος στὴν Πανορθόδοξη Σύνοδο.
.           Στὴν ἀρχὴ τοῦ κειμένου λέγονται τὰ αὐτονόητα καὶ τυπικά: «Ἡ Ἱεραρχία μελέτησε διεξοδικὰ τὶς προτάσεις τῆς Διαρκοῦς Συνόδου, μίαν πρὸς μίαν, καὶ μὲ πνεῦμα ὁμοψυχίας, ὑπευθυνότητας καὶ σοβαρότητας, μὲ ὁμοφωνία στὰ περισσότερα σημεῖα καὶ ἀπόλυτη πλειοψηφία σὲ ἄλλα, ἔκανε τὶς διορθώσεις τῶν τεθέντων κειμένων καὶ ὅπου χρειάσθηκε ἔκανε καὶ προσθῆκες, ὥστε αὐτὲς νὰ εἶναι οἱ τελικὲς ἀποφάσεις τῆς Ἐκκλησίας γιὰ τὰ κείμενα αὐτά». Ποιές εἶναι; Αὐτὲς δὲν εἴμαστε ἄξιοι νὰ τὶς πληροφορηθοῦμε…
.           Πάρα κάτω ἡ Ἐγκύκλιος ἐπιχειρεῖ νὰ μᾶς καθησυχάσει. Μᾶς συνιστᾶ νὰ εἰρηνεύομε καὶ ἐξηγεῖ: «Ἐμεῖς οἱ Ἱεράρχες ἔχουμε δώσει τὴν ὁμολογία τῆς πίστεως κατὰ τὴν χειροτονία μας γιὰ νὰ διασφαλίσουμε τὴν Ἀποστολικὴ καὶ Πατερικὴ παρακαταθήκη ποὺ παραλάβαμε καὶ ἀγρυπνοῦμε γιὰ τὸ ποίμνιό μας, γιὰ τὴ δόξα τοῦ Θεοῦ καὶ τὸν ἔπαινο τῆς Ἐκκλησίας». Ὅσο καλόπιστος νὰ εἶναι κανεὶς σκέπτεται ὅτι ἡ κάθε Σύνοδος τῶν κατὰ τόπους Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν μὲ διαφορετικὸ τρόπο βλέπει αὐτὴ τὴν παρακαταθήκη. Ἀλλιῶς τὸ Πατριαρχεῖο τῆς Κωνσταντινουπόλεως καὶ ἀλλιῶς τὸ Μόσχας, ἀλλιῶς τὸ Ἱεροσολύμων καὶ ἀλλιῶς τὸ Ἀντιοχείας, ἀλλιῶς τὸ Σερβίας καὶ ἀλλιῶς τὸ Ρουμανίας, ἀλλιῶς τὸ Βουλγαρίας καὶ ἀλλιῶς τὸ Γεωργίας….