“Δέν ἔχω μάρτυρες νά παρουσιάσω,
διότι αὐτοί οἱ συνήγοροί μου
βρίσκονται στά νεκροταφεῖα τῆς τιμῆς,
στή Σικελία καί στήν Ἀθήνα,
θύματα τῆς προσηλώσεως
στήν Πατρίδα καί τήν Δημοκρατία” (Λυσίας).
Αυτά
τά εμπνευσμένα λόγια
προβάλλει “Πολίτης”, διωκόμενος στά δικαστήρια κατά τήν αρχαιότητα.
Αυτά
τά λόγια αποκαλύπτουν τί πραγματικά σημαίνει “Πολίτης” μιάς «χρυσής εποχής». Τού
“Xρυσού Aιώνος”
τού Περικλέους καί τού
ανεπαναλήπτου Eπιταφίου
του.
Καί
αυτά τά λόγια πρό τής σωτηριώδους
θυσίας καί λαμπρότητος
τού Κυρίου μας καί τών μιμητών του Μαρτύρων καί Αγίων, τής παλαιάς καί τής
συγχρόνου εποχής.
Τυπικός λόγος κ. Ιερωνύμου στό
μνημόσυνο για τόν π. Αθανάσιο
Ο νέος δεσπότης Λαρίσης κ. Ιερώνυμος, πήρε
πρωτοβουλία να τελέσει το μνημόσυνο του π. Αθανασίου στον Ι. Ναό του Αγίου
Χαραλάμπους Λαρίσης μετά από 13 χρόνια από την κοίμησή του και την παράδοση να
τελείται στον τόπο του τάφου του. Η σκοπιμότητα της πράξεως δεν έγινε αρκούντως
κατανοητή από τους πιστούς, αλλά αποδόθηκε στην
σκοπιμότητα να ενώσει, να αναγνωριστεί, κατ’ άλλους να επιβληθεί επί των Θεολογικών, πάντως
γεγονός είναι ότι η πράξη κρίθηκε αδόκιμος και κατόρθωσε να δυσαρεστήσει πλήθος
νουνεχών πιστών.
Ο λόγος του
δεσπότου, τυπικός. Δεν κατέδειξε το έργο
του Γέροντος δείγμα, βέβαια, ότι δεν μπορεί να προσεγγίσει το μεγαλείο του
προσώπου και δικαιολογημένα, γιατί δεν του ήταν γνωστό.
Θέλει νά δευτερώση τά τυπικά
μνημόσυνα καί γιά τόν άγιο Θεολόγο μας
Πληροφορούμαστε
τώρα, πως προτίθεται να τελέσει μνημόσυνο στον μακαριστό μητροπολίτη Λαρίσης
Θεολόγο στον ναό του Αγίου Αχιλλείου.
Αυτό θα ήταν
εφικτό για εθιμοτυπικούς λόγους από πλευράς προθέσεως ή διπλωματίας του νέου
δεσπότου, για πρώτη φορά μετά από 23 χρόνια από την κοίμησή του.
Όμως η
ουσιαστική γνώμη πλήθους πιστών που αγωνίσθηκαν για τον Θεολόγο, μετά και από τα
γεγονότα που έλαβαν χώρα με επίκεντρο τον νέον δεσπότη, για να τελεσθεί το
μνημόσυνο του Θεολόγου στον Άγιο
Αχίλλειο Λαρίσης, πρέπει να πληρούνται περιληπτικώς οι κάτωθι αναγκαίες και δικαιολογημένες προϋποθέσεις:
α) Αν αναγνώριζε τον
Θεολόγο κανονικό μητροπολίτη και ότι ο ίδιος είναι
διάδοχός του.
β) Εφόσον
ενεργούσε, ώστε να καταγραφούν στα δίπτυχα της Εκκλησίας τόσο ο άγιος Θεολόγος, όσο
και οι υπόλοιποι 11 άγιοι, οι αδίκως εκδιωχθέντες μητροπολίτες, από
τον Σεραφείμ Τίκα και την Μασονία.
γ) Να
δηλώσει γραπτώς και δημοσίως ότι καταδικάζει την Μασονία, Ρόταρυ, Σιωνισμό, τον Οικουμενισμό, την
σύναξη του Κολυμπαρίου και την Ουκρανική αυτοκεφαλία και τα συνακόλουθα. Να επιστραφεί το ποσό των 500; Ευρώ δωρεά που
πήρε από τους Ροταριανούς.
Ποία είναι τά πραγματικά πιστεύματα
τού κ. Ιερωνύμου;
Ως Χριστιανοί Ορθόδοξοι έχουμε αναφαίρετο
δικαίωμα να γνωρίζουμε τα πιστεύματα και τις θέσεις του επισκόπου που θέλει νά μάς εκπροσωπεί επί φλεγόντων
θεμάτων που απασχολούν την
Εκκλησία. Και εκείνος έχει την υποχρέωση να ΑΚΟΥΕΙ και να ομολογεί και να μην
αφήνει αμφιβολίες. Να προμαχεί για τα δίκαια και
Ορθόδοξα αιτήματα του Λαού.
Άλλως, δεν
χρειάζεται να προκαλέσει τους πιστούς και ιδιαίτερα τους τιμώντας την μνήμη του
μαρτυρικού Μητροπολίτου Θεολόγου Λαρίσης.
Ο λαός δεν
ξεχνά ότι ο Θεολόγος συγκρούστηκε ευθέως με την Μασονία. Επ’ ουδενί θα δεχόταν ποτέ από έναν τιμητή και συναναστρεφόμενο
με τους χθόνιους εχθρούς της εκκλησίας, να τελέσει το μνημόσυνό του.
Ο Θεολόγος
Λαρίσης, αλλά και ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος
και οι τιμώντες την Μνήμην τους, δεν θα δέχονταν να τελεσθεί το
μνημόσυνό των από επίσκοπο που για
διπλωματικούς λόγους, δεν ομολογεί ξεκάθαρα την κανονικότητα του Θεολόγου και συγχρωτίζεται με ανθρώπους της Μασονίας, των Ρόταρυ και της συναγωγής που τους
πολέμησαν και αυτούς και την Εκκλησία.
Ενδιαφέρον γιά δημόσιες
σχέσεις εθυμοτυπίας
Ποτέ 23
χρόνια τώρα, κανείς δεν διαμαρτυρήθηκε, γιατί ο προκάτοχός του μοιχεπιβάτης Ιγνάτιος Λάππας δεν τέλεσε μνημόσυνο του Θεολόγου και του
πατρός Αθανασίου Μυτιληναίου, για τον απλούστατο λόγο ότι δεν ήθελε κανείς τέτοια
ιεροπραξία - κοινωνία από έναν αντικανονικό δεσπότη και διώκτη των πατέρων και
αιματοκυλίσαντα τους πιστούς για να πάρει το θρόνο της Λαρίσης.
Επανειλημμένως
επιστήσαμε την προσοχή του επισκόπου δια
να τον αποτρέψουμε από ατοπήματα, διαπιστώσαμε όμως, ότι ΔΕΝ ΑΚΟΥΕΙ, και ούτε
τον ενδιαφέρουν των πιστών οι απόψεις. Μάλλον την προσοχή του έλκουν οι
ψευτοκουλτουριάρηδες (Πετρουλάκηδες Παπαθεοδώρου, Θεμιστοκλήδες, Καλέσηδες, και οι δώρα φέροντες σέβοντες των θρησκευτικών
συνιστωσών). Ενεργεί δεσποτικά!, Παπικά! «Άνθρωπος ασυμβούλευτος, καράβι
ακυβέρνητο - κατ’ εαυτού πολέμιος» λέει ο Χρυσόστομος.
Πολύ
φοβούμαστε ότι δεν θα δεχθεί. Οι γνωρίζοντες λέγουν ότι δεν
διαθέτει τοιούτο σθένος ομολογίας και αγωνιστικό φρόνημα και δεν
αναμένουν να πορευθεί αντίθετα στους πάτρωνές του, Ιερώνυμο Λιάπη,
Ιγνάτιο Δημητριάδος, Νικόλαο Φθιώτιδος, Δωρόθεο Σύρου κ.λ.π.