ΟΡΘΡΟΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ [:Ματθ. 21,18-43]
Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΚΑΚΩΝ ΓΕΩΡΓΩΝ
[Μέρος τέταρτο: ὑπομνηματισμὸς τῶν ἐδαφίων Ματθ. 21,33-42]
ΟΡΘΡΟΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ [:Ματθ. 21,18-43]
Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΚΑΚΩΝ ΓΕΩΡΓΩΝ
[Μέρος τέταρτο: ὑπομνηματισμὸς τῶν ἐδαφίων Ματθ. 21,33-42]

Προηγεῖται ἡ «καταστροφή» τῶν σημερινῶν θρησκειῶν
Μοναχὸς Ἀβέρκιος
Τὸ μέχρι πρότινος «μυστικὸν» τοῦ σκοτεινοῦ κόσμου διὰ τὴν δημιουργίαν παγκοσμίου θρησκείας!
Στὸ προηγούμενο δημοσίευμά μας παρουσιάσαμε τὸ «μυστικὸ» τοῦ σκοτεινοῦ κόσμου γιὰ τὴν δημιουργία μιᾶς παγκόσμιας διακυβέρνησης – Δικτατορίας. Μὲ ντοκουμέντα. Στὸ σημερινὸ κομμάτι μας θὰ παρουσιάσουμε τὸ δεύτερο «Μυστικὸ» τοῦ ἀδιαφανοῦς αὐτοῦ κόσμου, τὸ ἀναφερόμενο στὴν ἐπιχειρούμενη ἤδη δημιουργία τῆς παγκόσμιας θρησκείας. Πάλι ἀπὸ αὐθεντικὰ ντοκουμέντα:
Τί προηγεῖται;
Τῆς δημιουργίας μιᾶς παγκόσμιας θρησκείας προηγεῖται, δολίως, ἡ σκοπούμενη ἀνυποληψία τῶν ὑπαρχουσῶν ἤδη θρησκειῶν, μὲ πρώτη τὴν εὐρύτερη Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας, ἡ ἀποδογματοποίηση, ὁ πάσης μορφῆς «ἀποχρωματισμός», ἡ γενικότερη ἀποδυναμωσή τους καὶ ἡ πλήρης ἐντέλει αὐτῶν κατεδάφιση. Ἐπὶ τῶν ἐρειπίων ποὺ θ’ ἀπομείνουν θὰ ἐπιχειρήσει ὁ σκοτεινὸς κόσμος νὰ «κτίσει» τὴ νέα θρησκεία του, γιὰ νὰ ἐπιβεῖ αὐτῆς ἕνας Ἀντίχριστος ἤ καὶ ὁ ἴδιος ὁ προφητευμένος Ἀντίχριστος ὡς ὁ ἕνας Ποιμένας αὐτοῦ τοῦ συνονθυλεύματος.
«Ο
Κατηχητικός Λόγος του Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου»
(Από το
Λόγο στη συνείδηση του Λόγου)
Ο Λόγος αυτός αποτελεί ένα άνθος της αυθεντικής
Ορθόδοξης πνευματικότητας του Αγίου. Αναμφίβολα, στο κείμενο αυτό η συνείδησή
του εξωτερικεύεται με την καθολικότητα του φωτισμένου∙ συνείδηση που συναιρεί
όλη την φιλανθρωπία της ένσαρκης οικονομίας του Χριστού.
Στον Λόγο αυτό αποτυπώνεται η μέριμνα του Ποιμένος,
η μέριμνα της σωτηρίας των πιστών με την επίγνωση των ορίων της Μετανοίας.
Να θυμηθούμε, ότι οι κατηχούμενοι εβαπτίζοντο σε ορισμένες ημέρες, στις οποίες συμπεριελαμβάνετο και η Κυριακή του Πάσχα: Γι’ αυτό και ο Ι. Χρυσόστομος απευθύνει τον Λόγο του στους κατηχουμένους – νεοφώτιστους, αναλύοντας το βαθύτερο νόημα της Αναστάσεως (Βλέπε Πατρολογία Migne: Patrologiac graecae cursus completes 59, 721-724).

Ἅγιος ὁ Τριαδικὸς Θεός. Παν-αγία ἡ Παναγία μας, ἀλλὰ Παναγιώτατος ὁ Πατρ. Βαρθολομαῖος, τί χρειάζεται ὁ Ἐσταυρωμένος; Ὅπως λέγει καὶ ὁ Πάπας, «Ἀφοῦ ὑπάρχει ὁ Πάπας δὲν ὑπάρχει ἀνάγκη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος». Ἱεροσυλία ἤ γελοιότης;
«Ὁ συν-εορτασμὸς ὁδηγεῖ εἰς τὴν ἐρήμωσιν τῆς ἀμπέλου»
«ΚΟΙΝΟΝ ΠΑΣΧΑ»: ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΑΠΑΤΗ ΩΣ ΝΕΟΝ ΣΥΝΘΗΜΑ!
«Ὁ Οἰκουμενισμὸς μὲ τὴν ἡμερολογιακὴν μεταρρύθμισιν κατέστρεψε τὴν ἑορτολογικὴν ἑνότητα. Τώρα μὲ τὴν νέαν ἀπάτην ἐπιδιώκεται ἡ ὁλοκλήρωσις τῆς καταστροφῆς»
Τοῦ κ. Δημητρίου Κ. Ἀναγνώστου, θεολόγου
Ἡ ἐν Χριστῷ καί κατά Θεόν πλήρης ἑορτολογική ἑνότης ὅλων τῶν πιστῶν μελῶν τῆς Ἐκκλησίας ὅπου γῆς, πού ἐπεδίωξαν καί κατόρθωσαν μέ τή χάριν τοῦ Θεοῦ καί τήν ὑποστήριξιν τοῦ Μεγάλου Κωνσταντίνου οἱ Ἅγιοι καί Θεοφόροι Πατέρες τῆς Ἁγίας Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, δέν ἔχει καμμία σχέσιν μέ τήν «ἀγαπολογία» καί «ἑνωσιολογία» ὁρισμένων συγχρόνων φθορέων Ποιμένων.
Αγίου Παϊσίου Αγιορείτου
Γέροντας ΤύχωνO Παπα – Τύχων γεννήθηκε στη Ρωσία, στη Νόβια Μιχαλόσκα το 1884. Οι γονείς του, ο Παύλος και ή Ελένη, ήταν ευλαβείς άνθρωποι, και επόμενο ήταν και ο καρπός τους, ο Τιμόθεος κατά κόσμον, να έχη κληρονομική την ευλάβεια και την αγάπη προς τον Θεό και να θέλη να αφιερωθή στον Θεό από μικρό παιδί.
«ΑΝΑΣΤΑΣΗ
ΚΑΙ ΠΑΣΧΑΛΙΑ ΣΤΟ ΣΕΛΤΣΟ ΝΑ ΜΥΡΙΣΟΥΝ»
(Πασχαλιά, 23
Άπριλίου 1804)
---- . ----
ΜΟΝΗ ΣΕΛΤΣΟΥ – ΤΟΠΟΣ ΘΥΣΙΑΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Μ Π Ο Τ Σ Α Ρ Η
---
Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΣΕΛΤΣΟΥ – ΛΕΝΩ ΜΠΟΤΣΑΡΗ
- . -
΄Η μάχη τών Σουλιωτών μέ τούς Τουρκαλβανούς
στή Μονή Σέλτσου, τό 1804, αφάνισε τά μέλη τής οικογένειας Μπότσαρη, ή οποία
λίγα χρόνια αργότερα, έχασε καί τό πιό ένδοξο μέλος της, τόν Μάρκο.
Στήν ανατολική άκρη τού νομού Άρτας, στήν περιοχή όπου
ό ποταμός ΄Αχελώος (Άσπροπόταμος) χωρίζει τό νομό, από τούς νομούς Τρικάλων καί
Καρδίτσας, υψώνεται ό ορεινός όγκος τής Φρούσιας.
Στήν μία από τίς δύο κορυφές της πού ονομάζεται ράχη τού Φράξου, έχει κτιστεί ή ιστορική μονή τού Σέλτσου ή Παναγιά ή Σελτσιώτισσα, αφιερωμένη στήν Κοίμηση τής Θεοτόκου. Τό πιό κοντινό χωριό τής περιοχής είναι οί Πηγές ΄Αρτας (Βρεστενίτσα), μοναδική δίοδος πρός τή μονή, σχεδόν απροσπέλαστη ακόμη καί σήμερα.
(Ἀπόσπασμα ἀπό κήρυγμα τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου
Θεοδώρου Ζήση, ὁμοτίμου καθηγητοῦ Πατρολογίας τοῦ Α.Π.Θ.)
Ὁ Κύριός μας δέν ἀπέφυγε νά χρησιμοποιήσει
σκληρή γλῶσσα ἐναντίον τῶν Γραμματαίων καί τῶν Φαρισαίων. Καί εἶπε ἐκεῖνα τά φοβερά «οὐαί».
Αὐτά τά «οὐαί» ἀφοροῦν ἀνθρώπους, οἱ ὁποῖοι ἔχουν μία ἐξωτερική, πλαστή, ψεύτικη εὐσέβεια καί ὑποκρισία. Προσποιοῦνται τούς εὐσεβεῖς μόνο πρός τό θεαθῆναι τοῖς ἀνθρώποις. Διδάσκουν, ἀλλά δέν ἐφαρμόζουν αὐτά πού διδάσκουν.
«Ο ουρανός και η γη παρελεύσονται, οι δε λόγοι μου ου μη παρέλθωσι», είπε ο Χριστός.

2π. Γεώργιος Μεταλληνός
σ.σ. Άλλο ένα συναυλιακό κιτς event έλαβε χώρα μέσα σε
Ιερό Ναό της Μητροπόλεως Κηφισίας, με έντονη, και πάλι,
την παρουσία των πολιτικών και τοπικών παραγόντων. Το ξεχαρβάλωμα προχωρά με
σχέδιο υπό το «άγρυπνο βλέμμα» των επισκόπων! Ας διαβάσουμε
την αγιοπνευματική τοποθέτηση του μακαριστού π. Γεωργίου Μεταλληνού για
τον υμνογραφικό λόγο και την μελωδία του στην Εκκλησία για να στερεωθούμε. Ευχαριστίες
στον αδελφό Νικόλαο Κ. για την επισήμανση του συγκεκριμένου άρθρου.
Ἡ Μεγάλη Ἑβδομάδα ἀνακεφαλαιώνει ὅλη τὴν ἀνθρώπινη Ἱστορία, τὴν δημιουργίᾳ, τὴν πτώση, τὴν ἐν Χριστῷ ἀνάπλαση καὶ ἀναδημιουργία. Ὁ Χριστός, ὁ σταυρωμένος καὶ ἀναστὰς Κύριος τῆς Ἐκκλησίας καὶ τῆς Ἱστορίας, προβάλλεται μέσα ἀπὸ τὶς ἱερὲς Ἀκολουθίες, ὡς Αὐτὸς ποὺ δίνει λύση στὴ διαχρονικὴ τραγῳδία τοῦ ἀνθρώπου καὶ νοηματοδοτεῖ τὴν Ἱστορία.
Γεώργιος Κ. Τζανάκης. Ἀκρωτήρι Χανίων.
(Θὰ μποροῦσε νὰ ὀνομαστῇ ἔτσι, ἄν δὲν συμμετεῖχαν ἐνεργῶς οἱ ἐντὸς τῆς Ἐκκλησίας. Πρὶν καμμιὰ ἐξηνταριὰ χρόνια, ἴσως εἶχαν θέσι τέτοιοι χαρακτηρισμοί. Τώρα πλέον στὸ γκρέμισμα συμμετέχουν οἱ ἐντὸς καὶ οἱ ἐκτός. Οἱ ἐντὸς κατεδαφιστές θέτουν ὑπὸ τὴν αἰγίδα τους τοὺς ἔξωθεν δολίως ἐπιτιθεμένους, ὥστε νὰ περιορίζεται ἡ ἀντίδρασις τοῦ λαοῦ, ποὺ εἶναι καὶ ὁ τελικός στόχος).
Τώρα ο διάβολος κάνει διακοπές γιατί το έργο του το έχουν αναλάβει οι επίσκοποι. [π. Ιωάννης Ρωμανίδης]

Η συναυλία δόθηκε στις 5/4/2025, στόν Ιερό ναό Αγίου Γεωργίου Ν. Ψυχικό.

Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης
Ὁμότιμος Καθηγητὴς Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.
«Ὦ γενεὰ ἄπιστος καὶ διεστραμμένη»
(Ματθ. 17, 17· Μάρκ. 9,19· Λουκᾶ 9,41)
1. Τὰ λεχθέντα ἀπὸ τὸν μητροπολίτη ἐσφαλμένα καὶ ἀθεμελίωτα
Κατὰ τὴν Δ´ Κυριακὴ τῶν Νηστειῶν, 30 Μαρτίου, ὁ μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Φιλόθεος προέστη στὶς ἀκολουθίες τοῦ Ὄρθρου καὶ τῆς Θείας Λειτουργίας στὸν Ἱερὸ Ναὸ Παναγίας Φανερωμένης, ὅπου προέβη καὶ σὲ χειροτονία πρεσβυτέρου. Κατὰ τὴν διάρκεια τῆς χειροτονίας, ἀπαντώντας στὴν σχετικὴ ὁμιλία τοῦ χειροτονουμένου εἶπε, μεταξὺ ἄλλων καὶ τὰ ἑξῆς, ἀπευθυνόμενος πρὸς αὐτόν:

…………………………………………..
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ [:Ἰω. 12,1-18]
Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΙΑΜΒΕΥΤΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟ
ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
ΣΤΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ
«Ὁ οὖν Ἰησοῦς πρὸ ἓξ ἡμερῶν τοῦ πάσχα ἦλθεν εἰς Βηθανίαν, ὅπου ἦν Λάζαρος ὁ τεθνηκώς, ὃν ἤγειρεν ἐκ νεκρῶν. ἐποίησαν οὖν αὐτῷ δεῖπνον ἐκεῖ, καὶ ἡ Μάρθα διηκόνει· ὁ δὲ Λάζαρος εἷς ἦν τῶν ἀνακειμένων σὺν αὐτῷ (:ὁ Ἰησοῦς λοιπόν, χωρὶς νὰ ἐμποδιστεῖ ἀπὸ τὴν ἐπιβουλὴ τῶν ἐχθρῶν Του, ἕξι ἡμέρες πρὶν ἀπὸ τὴν ἑορτὴ τοῦ Πάσχα ἦλθε στὴ Βηθανία, ὅπου ἔμενε ὁ Λάζαρος ποὺ εἶχε πεθάνει καὶ ὁ Κύριος τὸν εἶχε ἀναστήσει ἀπὸ τοὺς νεκρούς. Οἱ συγγενεῖς λοιπόν τοῦ Λαζάρου, ἐπειδὴ αἰσθάνονταν μεγάλο σεβασμὸ καὶ εὐγνωμοσύνη πρὸς τὸν Ἰησοῦ γιὰ τὸ θαῦμα ποὺ εἶχε ἐπιτελέσει, Τοῦ ἔκαναν δεῖπνο ἐκεῖ, καὶ ἡ Μάρθα ὑπηρετοῦσε. Ὁ Λάζαρος μάλιστα ἦταν ἕνας ἀπὸ ἐκείνους ποὺ κάθονταν καὶ ἔτρωγαν στὸ τραπέζι μαζὶ Του)» [Ἰω. 12,1-2].
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ [:Φιλιπ. 4,4-9]
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
«Χαίρετε ἐν Κυρίῳ πάντοτε· πάλιν ἐρῶ, χαίρετε. τὸ ἐπιεικὲς ὑμῶν γνωσθήτω πᾶσιν ἀνθρώποις. ὁ Κύριος ἐγγύς. μηδὲν μεριμνᾶτε, ἀλλ᾿ ἐν παντὶ τῇ προσευχῇ καὶ τῇ δεήσει μετὰ εὐχαριστίας τὰ αἰτήματα ὑμῶν γνωριζέσθω πρὸς τὸν Θεόν. καὶ ἡ εἰρήνη τοῦ Θεοῦ ἡ ὑπερέχουσα πάντα νοῦν φρουρήσει τὰς καρδίας ὑμῶν καὶ τὰ νοήματα ὑμῶν ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ (:νὰ χαίρεστε πάντοτε μὲ τὴ χαρὰ ποὺ προέρχεται ἀπὸ τὴν ἕνωση καὶ τὴν κοινωνία μας μὲ τὸν Κύριο. Πάλι θὰ πῶ, νὰ χαίρεστε.
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ[:Ιω. 12, 1-18]
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού
γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου
με θέμα:
«
Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΜΕΣΣΙΟΥ»
[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις
31-3-1991] (Β246)
[ β΄έκδοσις]
Σήμερα η Εκκλησία μας, αγαπητοί μου, γιορτάζει την θριαμβευτική είσοδο του Κυρίου μας εις τα Ιεροσόλυμα. Ο ευαγγελιστής Ιωάννης ως εξής μας το περιγράφει: «Τῇ ἐπαύριον ὄχλος πολὺς, ὁ ἐλθὼν εἰς τὴν ἑορτήν, ἀκούσαντες ὅτι ἔρχεται Ἰησοῦς εἰς ῾Ιεροσόλυμα, ἔλαβον τὰ βαΐα τῶν φοινίκων καὶ ἐξῆλθον εἰς ὑπάντησιν αὐτῷ, καὶ ἔκραζον· ὡσαννά, εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου, ὁ βασιλεὺς τοῦ ᾿Ισραήλ».
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ[:Φιλιπ. 4, 4-9]
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα: «ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΖΩΗΣ»
[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 7-4-1985] (Β134)
Ζούμε, αγαπητοί μου, σε μία ταραγμένη εποχή. Τα πρότυπα έχουν εκλείψει. Καθετί που οι αιώνες έχουν σεβαστεί, θεωρείται πια νοσηρό και επικίνδυνο κατεστημένο και πρέπει να γκρεμιστεί… Γι΄αυτό ακριβώς και η εποχή μας έχει χάσει τον προσανατολισμό της και αναζητά. Αναζητά σε όλους τους τομείς, πώς θα ζήσει η κοινωνία καλύτερα. Πώς θα εκφραστεί ο άνθρωπος με την τέχνη καλύτερα· πώς θα φιλοσοφήσει ακριβέστερα· πώς θα χρησιμοποιήσει την επιστήμη επ’ ωφελεία. Αναζητά· παντού αναζητά. Γι' αυτό βλέπει κανείς σε όλες αυτές τις προσπάθειες του ανθρώπου, φεύγοντας από την κλασικότητα, να είναι και η τέχνη του και η ζωή του μία καρικατούρα. Έτσι, που αν κανείς ζήσει λίγο την κλασικότητα, να αισθάνεται ότι βρίσκεται σε μία παρακμή. Αν πούμε ότι στην εποχή μας, ότι ζει αυτήν την παρακμή, θα μας απαντήσει η εποχή μας: «Όχι· δεν ζούμε την παρακμή. Αρνηθήκαμε το παρελθόν και ζητάμε κάτι. Κάτι καινούριο. Είναι μία μεταβατική περίοδος. Ζητάμε κάτι άλλο…».
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ[:Ιω. 12, 1-18]
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού
γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου
με θέμα:
«ΟΙ
ΑΦΙΕΡΩΣΕΙΣ»
[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 23-4-2000] (Β413)
Σήμερα, αγαπητοί μου, Κυριακή των Βαΐων, εορτάζομε την θριαμβευτική είσοδο του Χριστού εις τα Ιεροσόλυμα, που είναι σύμβολον ότι μετά το Πάθος θα εισήρχετο ο Ιησούς ως άνθρωπος εις την Βασιλείαν του Θεού.
Η προγραμματισμένη για το Σάββατο του Λαζάρου 12/5/2025 φιέστα με παπική χορωδία στη Θεσσαλονίκη, μεταφέρεται από τον ναό της Αχειροποιήτου «στη Ροτόντα» -ιστορικό ναό των Ασωμάτων-Αρχαγγέλων (ευρύτερα γνωστή ως Άγιος Γεώργιος-Ροτόντα από το παρακείμενο αγιορείτικο μετόχι του Αγ.Γεωργίου).
Η είσοδος «μόνο» με «Δελτία εισόδου»! (Δείτε την διορθωμένη ανακοίνωση εδώ)
Σίγουρα είναι μια επιτυχία των ευλαβών ορθοδόξων πιστών της Παναγίας της Αχειροποιήτου, που χαλάσαν τα σχέδιά τους για μια μεγάλη οικουμενιστική φιέστα.
Είναι φανερό ότι ο Θεός-ειδικά στις δύσκολες μέρες που ζούμε που η προδοσία γίνεται από τους ίδιους τους ποιμένες σε μια εποχή ισοπεδωτικής νεοταξικής επιβολής- δεν μας θέλει αδιάφορους για την εκκλησία μας.
Και όταν λαμβάνονται πρωτοβουλίες, ο Θεός επεμβαίνει και χαλάει τα σχέδιά τους!
ΚΥΡΙΑΚΗ
ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ
«Ὅρα γοῦν τό ἀρχόμενον πλῆθος τῶν Ἰουδαίων ὑγιαῖνον, τούς δέ
ἄρχοντας διεφθαρμένους»
Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος
(Ἀπόσπασμα ἀπό κήρυγμα τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου Θεοδώρου
Ζήση,
ὁμοτίμου καθηγητοῦ Πατρολογίας τοῦ Α.Π.Θ.)
Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, ἑρμηνεύοντας τό «Ἔγνω οὖν ὄχλος πολύς ἐκ τῶν Ἰουδαίων ὅτι ἐκεῖ ἐστι καί ἦλθον» (Εὐαγγελικό ἀνάγνωσμα Κυριακῆς τῶν Βαΐων, Ἰωάν. 12, 9) μᾶς λέγει ὅτι, ὅπως ὁ πλοῦτος συνήθως κάνει ὑπερηφάνους αὐτούς οἱ ὁποῖοι τόν ἔχουν, ἔτσι καί ἡ δόξα, ἔτσι καί ἡ ἐξουσία, ὅταν εἶναι κανένας ἄρχων τό ἴδιο παθαίνει. Διότι ὁ μέν πλούσιος ὑπερηφανεύεται καί ὁδηγεῖται σέ πλεονεξία, ἐνῷ ἡ δόξα, ἡ ἐξουσία, ὁδηγεῖ στήν ἀπόνοια(*).

Ιερού Χρυσοστόμου, ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΟΜΟΟΥΣΙΟΥ
Ομιλία Θ΄:ΣΤΟΝ ΤΕΤΡΑΗΜΕΡΟ ΛΑΖΑΡΟ
Ο Λάζαρος σήμερα με την ανάστασή του από τους νεκρούς, μάς χαρίζει τη λύση πολλών και διαφόρων σκανδάλων. Πραγματικά δεν ξέρω πώς το ανάγνωσμα αυτό έδωσε και στους αιρετικούς λαβή και στους Ιουδαίους αφορμή για αντιλογία, όχι επειδή πραγματικά υπάρχει τέτοια αφορμή, μακριά μια τέτοια σκέψη, αλλά επειδή εκείνοι είναι κακόψυχοι. Πολλοί δηλαδή από τους αιρετικούς λένε ότι ο Υιός δεν είναι όμοιος με τον Πατέρα. Γιατί; «Διότι χρειάστηκε», λένε, «ο Χριστός να προσευχηθεί για να αναστήσει τον Λάζαρο· εάν δεν προσευχόταν δεν θα μπορούσε να αναστήσει τον Λάζαρο. Και πώς», λένε, «μπορεί να είναι όμοιος εκείνος που προσευχήθηκε με εκείνον που δέχθηκε την παράκληση; Διότι ο μεν Υιός προσεύχεται, ενώ ο Πατέρας δέχτηκε την προσευχή από εκείνον που τον παρακαλούσε». Βλασφημούν όμως αυτοί μην μπορώντας να καταλάβουν ότι η προσευχή έγινε από συγκατάβαση και εξαιτίας της πνευματικής αδυναμίας των παρευρισκομένων εκεί.
ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ [:Ἰω. 11,1-45]
Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ
«Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, ἦν τις ἀσθενῶν, Λάζαρος ἀπὸ Βηθανίας, ἐκ τῆς κώμης Μαρίας, καὶ Μάρθας τῆς ἀδελφῆς αὐτῆς (:ἦταν τότε κάποιος ποὺ λεγόταν Λάζαρος, ὁ ὁποῖος εἶχε ἀρρωστήσει. Αὐτὸς καταγόταν ἀπὸ τὴ Βηθανία, τὸ χωριὸ τῆς Μαρίας καὶ τῆς Μάρθας τῆς ἀδελφῆς της). Ἦν δὲ Μαρία ἡ ἀλείψασα τὸν Κύριον μύρῳ, καὶ ἐκμάξασα τοὺς πόδας αὐτοῦ ταῖς θριξὶν αὐτῆς, ἧς ὁ ἀδελφὸς Λάζαρος ἠσθένει (:καὶ ἦταν ἡ Μαρία ἐκείνη ποὺ ἀργότερα, λίγο πρὶν ἀπὸ τὸν θάνατο τοῦ Κυρίου, Τὸν ἄλειψε μὲ τὸ μύρο καὶ σκούπισε τὰ πόδια Του μὲ τὰ μαλλιά της. Καὶ ὁ Λάζαρος ποὺ ἀσθενοῦσε, ἦταν ἀδελφὸς της)» [Ἰω. 11,1-2].

ΕΘΝΙΚΗ ΕΝΤΡΟΠΗ
Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου π. Ἰωάννου Κ. Διώτη, Θεολόγου- Δημοδιογράφου- Συγγραφέως- Ἐκδότου (ὅπως ἐτίμησεν αὐτὸν ἡ Ἀκαδημία Ἀθηνῶν)
Πράγματι πρόκειται περὶ ἐθνικῆς ἐντροπῆς καὶ κρατικῆς αἰσχύνης. Διά τὸ «Τάμα τοῦ Ἔθνους» ὁ λόγος. Οἱ ἥρωες μὲ κορυφαῖον τὸν Κολοκοτρώνην τῆς ἀπελευθερωτικῆς ἐπαναστάσεως τοῦ 1821 ὑπεσχέθησαν εἰς τὸν Θεὸν ὅτι θὰ κτισθῆ ὑπέρλαμπρος Ἱερὸς Ναὸς τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ μετὰ τὴν ἀπελευθέρωσιν.

Φώτιος Μιχαήλ, Ἰατρός
Ἡ λεγόμενη λατρευτικὴ ἑβδομάδα βγάζει μάτια, ὅτι εἶναι ἐπινόηση καὶ πλάνο ἐφεύρημα τῶν οἰκουμενιστῶν.
Τί ἀνάγκη ἔχουμε ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ ἀπὸ λατρευτικὲς ἑβδομάδες Δυτικῆς κοπῆς;
Ἐμεῖς ἔχουμε ὄχι μία, ἀλλὰ 52 λατρευτικὲς ἑβδομάδες τὸν χρόνο! Καὶ μὲ κορυφαία τὴν Μεγάλη Ἑβδομάδα, τὴν ὁποία ἀγωνιζόμενοι κατὰ δύναμη πνευματικῶς περιμένουμε μὲ λαχτάρα.

Γεώργιος Λουκάκης
Επειδή το θέμα της επικεφαλίδας αποτελεί παράγωγο και έκφανση -ολοένα εξαπλούμενη δυστυχώς- του βλάσφημου φαινομένου των τελευταίων ετών, της καταλήψεως δηλαδή των ιερών αναλογίων από γυναίκες και συμμετοχής αυτών στην Θεία Λατρεία ομού μετά των ανδρών »συναδέλφων» τους, κρίνεται σκόπιμο να υπομνησθούν εν προκειμένω αλήθειες και παραδοχές έως πρόσφατα αυτονόητες των οποίων σήμερα το κύρος σχετικοποιείται, αν δεν χλευάζονται από εξωεκκλησιαστικούς διώκτες και ενδοεκκλησιαστικούς συμβιβασμένους.

Ανακοινώνοντας την κοίμηση του μητροπολίτη Δρυϊνουπόλεως Πωγωνιανής κ Κονίτσης Ανδρέα (εδώ),
θέσαμε το ερώτημα:
έχουν απομείνει άλλοι πραγματικά ορθόδοξοι επίσκοποι;
Με μεγάλη χαρά διαβάσαμε ομολογητική επιστολή ορθοδόξου επισκόπου,

Ἀπειλή διά τήν Ἐκκλησίαν
Γράφει ὁ κ. Διογένης Δ. Βαλαβανίδης*
Στὶς σημερινὲς μεταβαλλόμενες κοινωνικὲς καὶ πολιτικὲς συνθῆκες στὸ γεωπολιτικὸ ἐπίπεδο, ὅταν διεξάγεται ἀνοικτὸς πόλεμος ἐναντίον τοῦ Σωτήρα μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, ὅταν ὁ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαῖος Α΄ κάνει τὰ πάντα, γιὰ νὰ ἐπιβληθεῖ ὡς Ἀνατολικὸς Πάπας, ὅταν ὁ Πάπας Φραγκίσκος στὶς 13 Μαΐου 2023, κατὰ τὴν ἐπίσκεψή του στὴ Γαλλία, δέχεται δημόσια σατανικὰ σύμβολα ἀπὸ τὸν Πρόεδρο τῆς Οὐκρανίας Zelensky, δηλ. τὴν εἰκόνα τῆς Μητέρας τοῦ Θεοῦ μὲ σκοτεινὸ πρόσωπο τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, ὅταν ἡ ἀνθρωπότητα βρίσκεται σὲ φανερὴ ἀκαταστασία καὶ τὸ ἀνθρώπινο γένος σὲ βαθιὰ ἠθικὴ καὶ πνευματικὴ παρακμή, ἐπισημαίνουμε καὶ προειδοποιοῦμε ὅτι σήμερα ὑπερασπίζεται ἡ οὐσία καὶ τὸ νόημα τῆς ὕπαρξής μας σὲ αὐτὸν τὸν κόσμο.
Από Σωτήρη Γκεκόπουλο, Δικηγόρο!
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΟΛΙΤΗ (Π.Α.Π.).ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ.
Η Βουλή ψήφισε στις 27/03/2025 το σχέδιο νόμου που η κυβέρνηση εισήγαγε με τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο κατά την συνήθη πρακτική της, όταν δεν θέλει δημοσιότητα η αντιδράσεις από βουλευτές.
Ο 12ψηφιος αυτός αριθμός υποκαθιστά όλους τους άλλους όπως ΑΦΜ..ΑΜΚΑ Δ.Α.Τ κλπ. και θα πρέπει να αναγράφεται στις νέες ψηφιακές ταυτότητες.
Για την θέση σε ψήφιση του σχεδίου νόμου η κυβέρνηση έλαβε όπως αναφέρει και την έγκριση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Εδώ όμως προκύπτουν τα εξής θέματα:

Την «απόδειξη» της παρουσίας της χριστιανικής πίστης στην ευρωπαϊκή τέχνη, και δη στην ευρωπαϊκή μουσική, ανακάλυψαν οι διοργανωτές της κάτωθι εκδήλωσης. Με τον φευγάτο τίτλο «Μια Πέμπτη, μια Σαρακοστή»[1] η χορωδία «Καλλιτεχνήματα» παρουσίασε μέσα στον Ιερό Ναό Ευαγγελίστριας Πειραιώς έργα του κλασσικού ρεπερτορίου. Θα το ξαναπούμε για άλλη μία φορά όσο κουραστικοί κι αν γινόμαστε… μπροστά στην Ωραία Πύλη, στο Ιερό Βήμα όπου τελούνται τα φρικτά Μυστήρια, με τα οπίσθια στους Αγίους, οι καλλιτέχνες των υψηλών σαλονίων έζησαν απερίγραπτες στιγμές «καλλιτεχνικής ηδονής» και «πνευματικής χασμουρητίλας» με Stabat Mater Rainberger op 138, Requiem Maurice Durufle op 9 και Veni Veni Emmanuel Zoltan Kodaly !!!!