Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2021

κ. Ιερώνυμε, «Εἶναι τό Ἰσλάμ Φιλειρηνικό;»

Στο περιοδικό της μητροπόλεως Λαρίσης


"ΑΧΙΛΛΙΟΥ ΠΟΛΙΣ" που εμνευστής του ειναι


ο δεσπότης κ. Ιερώνυμος, εξωραϊζεται επιμελώς

 

 και  σκανδαλωδώς, το Ισλάμ ως "Ειρηνικό" και


"παράγοντας ειρήνης".

 

Ερωτήματα για τα κίνητρα ενός τέτοιου

εξωραϊστικού, αν μη και προπαγανδιστικού  δημοσιεύματος σε καιρούς άκρως πονηρούς  στο περιοδικό της μητροπόλεως Λαρίσης.

  Όλοι λένε, ότι κάτι δεν πάει καλά στη Λάρισα......

=============================================================

     «Εναι τό σλάμ Φιλειρηνικό;»

 

 

«πντες ο θεο τν θνν δαιμνια» (Ψαλμ. 95, 5)

 

         Στήν παρουσίαση το 4ου τεύχους “ΑΧΙΛΛΙΟΥ ΠΟΛΙΣ”[1], τς ερς Μητροπόλεως Λαρίσης καί Τυρνάβου το ποίου κεντρικό θέμα εναι σχέση ρθοδοξίας καί σλάμ, ναγράφονται καί τά ξς: «Η Λάρισα ανέδειξε νεομάρτυρες, ενώ η πολυπολιτισμικότητα και το μεταναστευτικό πρόβλημα των καιρών μας ξαναφέρνει το Ισλάμ στην γειτονιά μας. Η γνωριμία μπορεί να βοηθήσει. Όπως επισημαίνει και πάλι ο κ. Ιερώνυμος “οι θρησκείες μόνες τους είναι παράγοντες ειρήνης, παρά τις αβυσσαλέες διαφορές…Οι πολιτικές εκμετάλλευσης λαών ολόκληρων οδηγούν τους καταπιεζόμενους στην απόγνωση και τότε στο όνομα του Θεού έχουν γίνει τα μεγαλύτερα εγκλήματα από ανθρώπους που δεν είχαν ποτέ καμία σχέση μ’ Αυτόν”».

         Στήν δια παρουσίαση, νας πό τούς συγγραφες π. λέξανδρος Καριώτογλου «τονίζει αυτό που θα θέλαμε όλοι μας, να φανεί η φιλειρηνική πλευρά του Ισλάμ»[2]. Εδικότερα, στό 3ο μέρος τς ργασίας του, «Ερηνικό τό σλάμ; Μύθος πραγματικότητα», γίνεται ναφορά σέ πολλούς ρευνητές ο ποίοι ναρωτιονται «ν τό Κοράνιο, ο χαντίθ καί ερύτερη παράδοση διακηρύσσουν μιά ερηνική συνύπαρξη τν νθρώπων καί ρνονται κάθε ννοια βίας.»[3]. πίσης, ναφορά γίνεται στόν, νδικς καταγωγς, πανεπιστημιακό παιδαγωγικν πιστημν K.G. Saiyidain καί στό βιβλίο του, «Islam: the religion of peace», στό ποο «προσπάθησε νά δείξει τι τόσο κορανική διδασκαλία σο καί ο διδασκαλίες τς παράδοσης συνηγορον πέρ μις ερηνικς συνύπαρξης τν νθρώπων. συγγραφέας διαλύει τό πλθος τν σφαλμένων ντιλήψεων γιά τό σλάμ πού προέρχονται πό φανατικούς κύκλους καί συσχετίζει τίς σημαντικότερες διδασκαλίες μέ ντιλήψεις τς νεωτερικότητας στήν προσπάθειά του νά πομυθοποιήσει τόν φανατισμό.»[4].

         Στό παρόν κείμενο, θά προσπαθήσουμε νά δώσουμε μιά ρεαλιστική πάντηση στίς νωτέρ θέσεις, διερευνώντας τήν πηγή τς θρησκείας το σλάμ, τό «ερό Κοράνιο», τό ποο «θεωρεται ατός λόγος το Θεο»[5], καί χι τίς ποικίλες πόψεις πολιτικές τν νθρώπων. Εναι λοιπόν, ο θρησκεες μόνες τους παράγοντες ειρήνης; Εναι φιλειρηνικό τό σλάμ; Εναι φανατικοί σοι ποστηρίζουν τό ντίθετο;

          γιος Παΐσιος, διηγεται τό ξς διδακτικό περιστατικό, πού μς εσαγάγει μέσως στό θέμα μας: «Θυμμαι, στν Μον Φιλοθου ταν νας Προϊστμενος πο εχε πει τ 1914 θελοντς π τν Σμρνη στν λβανα, γι ν κδικηθ τος Τορκους, πο εχαν σφξει τν πατρα του. Μι φορ πιασε ναν Τορκο κα πγε ν τν σφξη. κενος το επε: « δικ μας θρησκεα εναι χαρη. Μς λει κα ν σφζουμε κα ν σκοτνουμε. δικ σας μως δν εναι ττοια. Χριστς σς λει ν μ σκοτνετε». Μλις τ κουσε ατ, τσο συγκινθηκε, πο πταξε τ ντουφκι κα σηκθηκε κα πγε στ γιον ρος, γι ν γνη καλγερος.»[6].

         Τό Κοράνιο λοιπόν, διδάσκει:

         «Αυτοί (δηλ. οι πιστοί μουσουλμάνοι) θα πολεμήσουν για την θρησκεία  Του, θα σκοτώσουν και θα σκοτωθούν...» [Σούρα 9, ελ Τέβμπε (Surâh 9 At-Taubah), 111] «They fight in Allâh’s Cause so they Kill (others) and are Killed»[7].

         «Δεν είστε εσείς που τους σκοτώσατε, αλλά ο Αλλάχ τους σκότωσε» [Σούρα 8, ελ-Ενφάλ (Surâh 8 Al-Anfâl), 17]. «You killed them notbut Allâkilled them». ΣΧΟΛΙΟ: Παροτρύνονται να σκοτώνουν χωρίς αναστολές και τύψεις. Δεν σκοτώνουν αυτοί, αλλά ο Αλλάχ (ο Θεός τους).[8]

         «Και πολεμήστε τους (σκοτώνοντάς τους) μέχρις ότου να μην υπάρχει πειρασμός και να είναι η θρησκεία του Αλλάχ η μοναδική» (Σούρα 8 ελ-Ενφάλ 39). ΣΧΟΛΙΟ: Σύμφωνα με το εδάφιο αυτό, θα επικρατήσει ΕΙΡΗΝΗ στον κόσμο, ΟΤΑΝ ΣΚΟΤΩΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ. Ο Γ. Πεντάκης στον πρόλογο του έργου του «Το Κοράνιο» σχολιάζει τον ανωτέρω στίχο: «Με το εδάφιο αυτό αποκρούει την ανεξιθρησκεία».[9]

         «(Πολεμάτε και) σκοτώνετε τους ειδωλολάτρες οπουδήποτε και αν τους βρείτε» (Σούρα 9 ελ Τέβμπε 5). ΣΧΟΛΙΟ: Επαναλαμβάνονται συνεχώς οι προστακτικές διαρκείας: πολεμάτε, σκοτώνετε.[10]

         «Πολεμάτε τους, και ο Αλλάχ θα τους τιμωρήσει με τα χέρια σας (...) θα θεραπεύσει την οργή ενός λαού (...) θα καθαρίσει τις καρδιές τους από την αγανάκτηση» (Σούρα 9 ελ Τέβμπε 14-15). ΣΧΟΛΙΟ: Η οργή ενός μουσουλμανικού λαού και η αγανάκτησή τους θεραπεύονται με τον πόλεμο στον οποίο όργανα του Αλλάχ (του Θεού τους) είναι οι πολεμιστές ισλαμιστές με τα χέρια τους.[11]

         «Πολεμάτε αυτούς που δεν πιστεύουν στον Αλλάχ (...) κι ούτε αναγνωρίζουν την αληθινή θρησκεία» [Σούρα 9 ελ Τέβμπε (Surâh 9 At-Taubah), 29]. «Fight against those who believe not in Allâh (…) and thosewho acknowledge not the religion of truth (i.e. Islâm)». ΣΧΟΛΙΟ: Όσοι δεν πιστεύουν στο Ισλάμ θα πολεμηθούν. Η ελευθερία και η ανεξιθρησκεία είναι έννοιες μη συμβατές και αποδεκτές στο Ισλάμ.[12]

         «Ας πολεμούν υπέρ του Αλλάχ (...) όποιος πολεμά υπέρ του Αλλάχ είτε σκοτωθεί είτε νικήσει θα του δώσουμε αμέσως πλούσια αμοιβή» (Σούρα 4 ελ-Νισά 74).[13]

         «Εκείνοι που πίστευσαν, πολεμούν υπέρ του Αλλάχ...» (Σούρα 4 ελ-Νισά 76).[14]

         «Πολέμα λοιπόν υπέρ του Αλλάχ (...) Να εξεγείρεις τους πιστούς στη μάχη» (Σούρα 4 ελ-Νισά 84).[15]

            Στην Αγγλική έκδοση του κορανίου (που διανέμουν δωρεάν οι Πρεσβείες της Σαουδικής Αραβίας), εντύπωση προξενεί ένα εδάφιο της Σούρας 8 ελ-Ενφάλ (Surâh 8 Al-Anfâl) 60, στο οποίο έχει προστεθεί επεξηγηματικό σχόλιο με αναφορά σε σύγχρονα επιθετικά μέσα: «And make ready against them all you can of powerincluding steeds of war (TANKSPLANESMISSILESARTILLERY)». Μετάφραση: «Και ετοιμάστε εναντίον τους ό,τι μπορείτε από δύναμη, συμπεριλαμβανομένων αλόγων του πολέμου (ΤΑΝΚΣ, ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ, ΠΥΡΑΥΛΟΥΣ, ΠΥΡΟΒΟΛΙΚΟ)»!!! Αξίζει να διερωτηθούμε αν με παροτρύνσεις αυτού του είδους θα επέλθει ειρήνη στον κόσμο. Αυτός που καταδεικνύει το ανωτέρω εδάφιο είναι μισαλλόδοξος ή αυτοί που εκφράζουν αυτού του είδους σχόλια σε τέτοια κείμενα;[16]

            «Η τιμωρία εκείνων οι οποίοι πολεμούν τον Αλλάχ και τον Απόστολό Του και διαβιούν στη γη άσχημα, είναι ΝΑ ΕΚΤΕΛΟΥΝΤΑΙ (!!!) ή ΝΑ ΣΤΑΥΡΩΝΟΝΤΑΙ (!!!) ή ΝΑ ΚΟΒΟΝΤΑΙ (!!!) τα χέρια και τα πόδια αντίπλευρα» [Σούρα 5 ελ-Μάιντε (Surâh 5 Al-Maidah), 33]. Όμοια γράφεται και στην αγγλική έκδοση: «The recompense of those who wage war against Allâh and His Messenger and do mischief in the land is only that they SHALL BE KILLED (!!!) or CRUCIFIED (!!!) or THEIR HANDS and THEIR FEET BE CUT OFF (!!!) from opposite sides».[17]

            Θεωρντας τι τά παρατιθέμενα δάφια εναι κανά γιά νά ξάγουμε σφαλ συμπεράσματα, σταματ τήν παράθεση τν πολοίπων. ποδεικνύεται σαφς, τι πιθετικότητα στό σλάμ εναι κάτι βαθύτερο, κάτι πού προέρχεται πό τόν «λόγο το Θεο» του καί σέ καμμία περίπτωση δέν θά μποροσε νά εναι «παράγοντας ειρήνης», πηρετώντας τόν νθρωπο, παρεκτός σέ λλοιωμένη μορφή, προσομοιάζοντας μέ τήν χριστιανική διδασκαλία. μακαριστός π. πιφάνιος Θεοδωρόπουλος, πισημαίνει: «π Χριστο ως σήμερον πολλα κα ποικίλαι αρέσεις νεφάνησαν. Ποία μως Χριστιανικ αρεσις, ποος αρετικς σχυρίσθη ποτ τι λαι α Θρησκεαι πηρετον τν Θεν κα τν νθρωπον”; ρθόδοξοι κα αρετικο πίστευσαν κα διεκήρυξαν τι μία μόνη Θρησκεία πηρετε  τν Θεν κα τν νθρωπον”, ληθς θρησκεία, Θρησκεία το Χριστο, α δ λοιπα πσαι πηρετοσι οχ τν Θεν κα τν νθρωπον, λλ τν Διάβολον, φ' σον προσφέρουσι τν πλάνην κα τ ψεδος κα κρατοσι τν νθρωπον μακράν το φωτς κα τς σωζούσης ληθείας»[18].

«σοφή» ρήση το φήβου πό τό Μπαγκλαντές, ταν πατήρ λέξανδρος Καριώτογλου το νέφερε τι στό σλάμ δέν γίνεται διαίτερος λόγος[19] γιά τήν γάπη καί το πάντησε τι, «ταν πιδιώκουμε τήν ερήνη, τότε ρχεται καί γάπη»[20], μπορε  φενός νά εναι « πάντηση πού θά εχόταν κανείς νά κφράζει κάθε μουσουλμνο που γς», λλά μως δέν εναι σύμφωνη μέ τό «ερό βιβλίο» τους, μέ τόν «λόγο το Θεο» τους καί γι’ατό εναι πορριπτέα. πί πλέον, ερήνη στήν ποία ναφέρθηκε νεαρός μουσουλμνος, εναι προφανς ποφυγή το πολέμου, κοσμική ερήνη καί χι Ερήνη το Κυρίου μας ησο Χριστο (ω. 14, 27), πού εναι «απόλυτη και ακατάλυτη. Υπερβαίνει τον θάνατο. Δεν εξαντλείται σε πολιτική ή κοινωνική συμφιλίωση που στηρίζεται σε συμβατικά σχήματα ή καθεστώτα του κόσμου. Είναι καθολική ειρήνη προσωπικής κοινωνίας και αγάπης.»[21].

            Μέ ατά τά δεδομένα, εναι πορίας ξιον, το τί μπορε νά συζητον ο κληρικοί καί ο θεολόγοι μας στίς πολυχρόνιες διαθρησκειακές συζητήσεις τους, παρεκτός τς ρητς ντολς πού χουμε πό τόν Κύριο: «πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τ θνη, βαπτίζοντες ατος ες τ νομα το Πατρς κα το Υο κα το γίου Πνεύματος, διδάσκοντες ατος τηρεν πάντα σα νετειλάμην μν» (Ματθ. 28, 19-20).

Χρίστος Παναγιώτου



[1] «Με αφιέρωμα στην σχέση της Ορθοδοξίας και του Ισλαμισμού κυκλοφορήθηκε το 4ο τεύχος του περιοδικού “ΑΧΙΛΛΙΟΥ ΠΟΛΙΣ”»,  https://imlarisis.gr

[2] πως νωτέρ.

[3] «AXIΛΛΙΟΥ ΠΟΛΙΣ», ΕΞΑΜΗΝΙΑΙΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΛΑΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΥΡΝΑΒΟΥ, ΤΕΥΧΟΣ 04 / ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2020.

[4] πως νωτέρ.

[5] ναστασίου (Γιαννουλάτου), ρχιεπισκόπου Τιράνων καί πάσης λβανίας, «σλάμ, θρησκειολογική πισκόπηση», κδ. ΑΚΡΙΤΑΣ.

[6] ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ, «ΛΟΓΟΙ Δ’, ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ», Ι. Η. «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ», ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, 2002.

[7] «ΑΡΧΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΛΑΜ» ( ναγνώστης ς κρίνει), πό Γρηγορίου Κανάρη. «ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΚΟΡΑΝΙΟΥ: (1) «Το Ιερό Κοράνιο», μετάφραση στα Ελληνικά από Άραβες ελληνιστές καθηγητές του Πανεπιστημίου του Καΐρου, Ελ-Έζχερ (Αλ-Άζχαρ), έκδοση συγκροτήματος Βασιλιά Φαχντ. Εκτύπωση Μεδίνα - Σαουδικής Αραβίας το έτος 1418 Εγίρας (1997 μ. Χ.). Κρίνεται σκόπιμο να υπογραμμιστεί ότι, όπως προαναφέρθηκε, η μετάφραση έγινε από Αραβόφωνους μουσουλμάνους χωρίς καμία ανάμιξη Ελλήνων. Την επιμέλεια είχε ο Τζιχάντ Μπιλάλ Χαλήλ και το έργο χρηματοδοτήθηκε από τη Μαριάννα Λάτση. Τόσο η μετάφραση όσο και η εκτύπωση πραγματοποιήθηκαν στη Μεδίνα, γεγονός που ενισχύει την αξιοπιστία της έκδοσης και αποκλείει οποιαδήποτε αλλοίωση. (2) «THE NOBLE QUR΄ÂN», μετάφραση στην αγγλική γλώσσα από τους DrMuhammad Taqî-ud-Dîn al-Hilâlî και DrMuhammad Muhsin Khân, Έκδοση King Fahd Complex Madinah K.S.A. (Kingdom of Saudi Arabia)  το έτος  1430 Α.Η. (2009 μ. Χ.).», καί λλες.

[8] πως νωτέρ.

[9] πως νωτέρ.

[10] πως νωτέρ.

[11] πως νωτέρ.

[12] πως νωτέρ.

[13] πως νωτέρ.

[14] πως νωτέρ.

[15] πως νωτέρ.

[16] πως νωτέρ.

[17] πως νωτέρ.

[18] ρχιμ. πιφανίου Θεοδωροπούλου, «ρθρα, Μελέται - πιστολαί», θήναι, 1981.

[19] Γιά τήν κρίβεια δέν γίνεται καθόλου λόγος γιά τήν γάπη. Χαρακτηριστικά ναφέρουμε τι, ν καί προσδίδονται στόν λλάχ 99 νόματα, γάπη δέν περιέχεται σέ ατά!

[20] «AXIΛΛΙΟΥ ΠΟΛΙΣ», ΤΕΥΧΟΣ 04 / ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2020.

[21] Γεωργίου Ι. Μαντζαρίδη, «Χριστιανική Ηθική», Δεύτερος τόμος. Ι. Μ. Μ. Βατοπαιδίου, Άγιον Όρος, 2015

==================================

 ΣΧΕΤΙΚΟ:

Λίαν εύφρανας τούς κακοδόξους, και κατίσχυνας τούς Ορθοδόξους, Ιερώνυμε, αλλοθρήσκων καύχημα. Των Λαρισαίων μοιχεπιβατών διάδοχε.

 https://agonasax.blogspot.com/2020/02/blog-post_86.html

Προπαγανδιστής υπέρ του Μεταναστευτικού;
......  Εις τον εσπερινόν του Αγίου Νεκταρίου Αιγίνης 8-11-2019  που μετεδίδετο από το εκκλησιαστικό ραδιοφωνικό δίκτυο της Πειραϊκής Εκκλησίας ο δεσπότης Λαρίσης κ. Ιερώνυμος (Νικολόπουλος) στον πανηγυρικό του λόγο ξεπέρασε την προπαγανδιστική ρητορική, ακόμα και αυτών των διεθνιστών Δεξιών και Αριστερών, «αλληλέγγυων» του ΣΥΡΙΖΑ υπέρ  του μεταναστευτικού. Δεν είχαμε το χρόνο να το αναδείξουμε νωρίτερα, αλλά είναι πάντα επίκαιρο.  Αν και στηλιτεύτηκε δεόντως απ’ άλλους, σε σχετικό άρθρο.
    Τα λεγόμενά του αναδεικνύουν το ιδεολογικό περιεχόμενο του ανδρός. Παραθέτουμε μερικά αποσπάσματα που καταγράψαμε, χαρακτηριστικά «διαμάντια»,  εκφωνηθέντα  υπ’ αυτού από άμβωνος, εις την πανήγυρη του Αγίου Νεκταρίου Αιγίνης. Είπε μετ’ επιτάσεως:
    «…Το μεταναστευτικό δεν είναι πρόβλημα, είναι πρόκληση να δείξουμε οι Έλληνες την Δημοκρατία μας… Αντάξιοι του παρελθόντος μας να μην το ντροπιάσουμε… Πρέπει να τους συμπαρασταθούμε … η κινδυνολογία βγάζει έξω την αγάπη… Οι γεωγραφικές διακρίσεις υπάρχουν για να μας ενώνουν… Να δεχθούμε μέρος αυτών στον τόπο μας. Έχουμε την εμπειρία της συμβίωσης…(υποθέτουμε ότι εννοούσε τα 400 χρόνια Τουρκικής σκλαβιάς). Προσέξτε μήπως με τις φοβίες μας…μας ανταποδώσουν… 
Δεν φοβάμαι τους ξένους . Φοβάμαι τους Έλληνες…»
   Αντί να  υψώσει στεντόρεια φωνή διαμαρτυρίας μαζί με τον λαό και τους συνεπισκόπους του για την αποτροπή του εποικισμού της Πατρίδος και τον κίνδυνο αλλοιώσεως της πίστεως και του πολιτισμού μας, αυτός πλειοδότησε υπέρ του μεταναστευτικού.
 
 Επιμέλεια  ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
 
Τουλάχιστον  δεν  ακούει τον Πάτρωνά του:

Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος: «Το Ισλάμ δεν 

είναι θρησκεία, είναι οι άνθρωποι του πολέμου»

 https://www.pentapostagma.gr/ekklisia/6985010_arhiepiskopos-ieronymos-islam-den-einai-thriskeia-einai-oi-anthropoi-toy-polemoy

ΣΧΌΛΙΑ:

GeorGRE είπε...

Δεν υπάρχει στον κόσμο
ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΟΣ άνθρωπος
που να πιστεύει ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ
το ισλάμ.

Τί κάνει;
Σε πρώτη φάση δημιουργεί
το δικό του "προσωπικό ισλάμ"
και στη συνέχεια αν όντως
είναι καλοπροαίρετος εξέρχεται
πανηγυρικά από αυτό.

Βέβαια το δράμα είναι ότι
δεν μπορεί να το κάνει
εύκολα σε ένα περίγυρο
μουσουλμάνων συγγενών.

Οι υπόλοιποι τρέφουν τα πάθη
τους μέσω της δαιμονικής
αυτής θρησκείας κατασκευάζοντας
δικαιολογίες για κάθε βλεδυρή πράξη τους.

Ας θυμηθούμε την αντίδραση
του Αγίου Παϊσίου όταν το
αεροπλάνο που επέβαινε πετούσε
πάνω από το Πακιστάν!!!

Λωρίτου Ελένη είπε...

Εκ Μητροπόλεως Λαρίσσης ( δυστυχώς και απο κάθε μητρόπολη πλήν ελαχίστων ) δύναταί τι αγαθόν είναι ? Ιδού το ερώτημα ! Στην πανδημία του οικουμενισμού άλλοι νοσούν διασωληνωμένοι στην εντατική , άλλοι ελαφρότερα και άλλοι είναι απλώς φορείς του ιού . Σε κάθε περίπτωση όλοι είναι βλαμμένοι απο τον ιό , ακόμα και οι πλέον φαινομενικά αθώοι. Έτσι συχνά ακούμε ως κάτι το αθώο : " όλες οι θρησκείες απο μόνες τους είναι παράγοντες ειρήνης " και απλώς είναι παρεξηγημένες απο την κατάχρησή τους .

Στο κείμενο της ανάρτησης , ο συγγραφέας ελλείψει μιάς πολεμικής ρητορικής , νομίζω , οτι δεν καθιστά σαφές , οτι ο ίδιος ασκεί κριτική στις οικουμενιστικές και φιλοισλαμικές θέσεις του περιοδικού της μητροπόλεως Λαρίσσης . Απο μία επιπόλαιη ανάγνωση νομίζει κανείς , οτι οι αντιρρητικές του θέσεις του είναι μέρος του περιοδικού .

Δυστυχώς αυτή είναι η κατάσταση μέ τις μητροπόλεις και τους μητροπολίτες . Οι δε παπάδες προσπαθώντας νά ικανοποιήσουν τα γούστα του επισκόπου επιδίδονται σε κηρύγματα δακρύβρεχτα υπέρ των " αλλοθρήσκων αδελφών " δηλαδή τους κατατρεγμένους μουσουλμάνους , και μέ την ευκαιρία νά τα χώσουν στους υπερήφανους και κενόδοξους χριστιανούς , που πάντα ντέ ! ταυτίζονται μέ τον μεγάλο αδελφό της παραβολής . Ανεβαίνουν οι
τοιούτοι στον άμβωνα και μοιράζουν ρόλους στον θίασο . Οι ίδιοι υποκριτές επιλέγουν για τον εαυτόν τους τον καλύτερο δηλαδή του φαρισαίου . Κατάντησαν την εκκλησία θέατρο του καραγκιόζη .

Σήκω απάνω βρέ ανδρείκελο μέ ράσα ! Ραγιά !

 

πηγή