Τετάρτη 9 Αυγούστου 2023

Χρῆστος Κελαϊδώνης: Ὁ Ἅγιος Τριαδικός Θεός καί ὁ «δαίμονας» τοῦ Λαπλάς - Μέρος Α'- Β΄

 

Α'.Χρῆστος Κελαϊδώνης: Ὁ Ἅγιος Τριαδικός Θεός καί ὁ «δαίμονας» τοῦ Λαπλάς - Μέρος Α'

Αἰτιοκρατικὰ καὶ στοχαστικὰ φαινόμενα καὶ ἡ γνωστικὴ δύναμη τοῦ ΘεοῦΑἰτιοκρατικὰ καὶ στοχαστικὰ φαινόμενα καὶ ἡ γνωστικὴ δύναμη τοῦ Θεοῦ

Γράφει ὁ Γράφει ὁ Χρῆστος ΚελαϊδώνηςΧρῆστος Κελαϊδών                                                     

Εἶναι γνωστὸ ὅτι ὡς Εἶναι γνωστὸ ὅτι ὡς αἰτιοκρατία αἰτιοκρατία11 ἢ ἀλλιῶς ὡς ντετερμινισμό ὀνομάζουμε τὴ φιλοσοφικὴ θεώρηση ποὺ ὑποστηρίζει ὅτι τὰ ἢ ἀλλιῶς ὡς ντετερμινισμό ὀνομάζουμε τὴ φιλοσοφικὴ θεώρηση ποὺ ὑποστηρίζει ὅτι τὰ ἀποτελέσματα καθορίζονται ἀποτελέσματα καθορίζονταιπλήρως ἀπὸ πλήρως ἀπὸ προϋπάρχοντα αἴτια προϋπάρχοντα αἴτια..

Ἕνας ἄλλος ὁρισμὸς ποὺ χρησιμοποιεῖται συχνὰ μᾶς λέει ὅτι Ἕνας ἄλλος ὁρισμὸς ποὺ χρησιμοποιεῖται συχνὰ μᾶς λέει ὅτι αἰτιοκρατία αἰτιοκρατίαεἶναι ἡ φιλοσοφικὴ ἄποψη, ἡ ὁποία ὑποστηρίζει ὅτι μιὰ εἶναι ἡ φιλοσοφικὴ ἄποψη, ἡ ὁποία ὑποστηρίζει ὅτι μιὰ συγκεκριμένη αἰτία συγκεκριμένη αἰτία, κάτω ἀπὸ τίς , κάτω ἀπὸ τίς ἴδιες ἴδιες ἴδιες συνθῆκες ἴδιες συνθῆκες, μᾶς δίνει πάντα πάντατὸν τὸ ἴδιο συνθῆκες ἀποτέλεσμα. καὶ τὸ ἀντίστροφο.

Γιὰ παράδειγμα, ἡ Γιὰ παράδειγμα, ἡ ἐλεύθερη πτώση ἐλεύθερη πτώσητῶν τῶν σωμάτων σωμάτωνὀφείλεται πάντα στὴ ὀφείλεται πάντα στὴ βαρυτικὴ ἕλξη βαρυτικὴ ἕλξη, ἀλλὰ καὶ ἡ , ἀλλὰ καὶ ἡ βαρυτικὴ ἕλξη βαρυτικὴ ἕλξηὁδηγεῖ πάντοτε στὴν ὁδηγεῖ πάντοτε στὴν ἐλεύθερη πτώση ἐλεύθερη πτώσητῶν τῶν σωμάτων σωμάτων, ὅταν οἱ , ὅταν οἱ συνθῆκες συνθῆκεςεἶναι οἱ εἶναι οἱ ἴδιες ἴδιες..

Αὐτὴ ἡ θέση ὁδήγησε ἐμᾶς τοὺς ἀνθρώπους στὸ νὰ ἀναζητήσουμε Αὐτὴ ἡ θέση ὁδήγησε ἐμᾶς τοὺς ἀνθρώπους στὸ νὰ ἀναζητήσουμε νόμους νόμουςμέσα στὴ μέσα στὴ Φύση Φύση, δηλαδὴ γενικότερους , δηλαδὴ γενικότερους κανόνες ποὺ κανόνεςδίνουν πάντα ποικίλ ποὺ δίνουν πάντα συγκεκριμένα ἀποτελέσματα συγκεκριμένα ἀποτελέσματακάτω ἀπὸ , κάτω ἀπὸ συγκεκριμένες συνθῆκες συγκεκριμένες συνθῆκες, μὲ σκοπὸ νὰ , μὲ σκοπὸ νὰ ἀραμαθιάσουμε ἀρμαθιάσουμεστὸν καθένα ἀπὸ αὐτοὺς στὸν καθένα ἀπὸ αὐτοὺς τὰ ποικίλα .φαινόμενα τοῦ ἐπιστητοῦ.

Μὲ τὴ σειρά της, ἡ Μὲ τὴ σειρά της, ἡ ἀνακάλυψη ἀνακάλυψητῶν τῶν νόμων τῆς Φύσης νόμων τῆς Φύσης, μᾶς ὁδήγησε στὴ δυνατότητα , μᾶς ὁδήγησε στὴ δυνατότητα πρόβλεψης πρόβλεψηςκάποιων κάποιων συμβάντων συμβάντων22 . .

Ὅλο αὐτὸ ἀποτελοῦσε τὴ βάση τῶν Ὅλο αὐτὸ ἀποτελοῦσε τὴ βάση τῶν Θετικῶν Ἐπιστημῶν Θετικῶν Ἐπιστημῶνκαὶ τῆς καὶ τῆς Τεχνολογίας Τεχνολογίας, τοὐλάχιστον, στὰ πρῶτα βήματά τους, μετὰ τὴ λεγόμενη , τοὐλάχιστον, στὰ πρῶτα βήματά τους, μετὰ τὴ λεγόμενη Ἐπιστημονικὴ Ἐπανάσταση Ἐπιστημονικὴ Ἐπανάσταση33 . 

Ἔτσι, γιὰ παράδειγμα, σὲ πολλὲς περιπτώσεις, ἂν καταφέρουμε νὰ βροῦμε τίς Ἔτσι, γιὰ παράδειγμα, σὲ πολλὲς περιπτώσεις, ἂν καταφέρουμε νὰ βροῦμε τίς ἐξισώσεις κίνησης ἐξισώσεις κίνησηςἑνὸς σώματος καὶ νὰ προσδιορίσουμε τίς ἑνὸς σώματος καὶ νὰ προσδιορίσουμε τίς ἀρχικὲς συνθῆκες ἀρχικὲς συνθῆκες, θὰ εἴμαστε καὶ σὲ θέση νὰ , θὰ εἴμαστε καὶ σὲ θέση νὰ προβλέψουμε προβλέψουμεκάθε χρονικὴ στιγμὴ κάθε χρονικὴ στιγμὴ σὲ ταχύτητα σὲ ποιά. κινεῖται. ποιό σημεῖο τοῦ χώρου θὰ βρίσκεται τὸ σῶμα αὐτὸ καὶ μὲ ποιά ταχύτητα θὰ κινεῖται. 

Ἡ κάθε Ἡ κάθε μηχανή μηχανή, πάλι, εἶναι κατασκευασμένη ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους μὲ τέτοιο τρόπο, ὥστε νὰ μπορῇ νὰ ἐκτελῇ μιά, τοὐλάχιστον, , πάλι, εἶναι κατασκευασμένη ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους μὲ τέτοιο τρόπο, ὥστε νὰ μπορῇ νὰ ἐκτελῇ μιά, τοὐλάχιστον, ἐπιθυμητὴ λειτουργία ἐπιθυμητὴ λειτουργία, χρησιμοποιῶντας , χρησιμοποιῶντας γνωστοὺς γνωστοὺςσὲ ἐμᾶς σὲ ἐμᾶςνόμους νόμουςτῆς τῆς Φύσης Φύσης

Ὅμως, οἱ μεγάλες Ὅμως, οἱ μεγάλες ἀρχικὲς ἐπιτυχίες στὴν πρόβλεψη ἀρχικὲς ἐπιτυχίεςἀρκετῶν φαινομένων καὶ οἱ ἐντυπωσιακὲς ἐφαρμογὲς στὴν Τεχνολογία μέσῳ τῶν μηχανῶν, ἔκανε πολλοὺς νὰ πιστεύουν ὅτι τὰ πάντα μέσα στὸ Σύμπαν μηχανοσιακὴν στὴν πρόβλεψη ἀρκετῶν φαινομένων καὶ οἱ ἐντυπωσιακὲς ἐφαρμογὲς στὴν Τεχνολογία μέσῳ τῶν μηχανῶν, ἔκανε πολλοὺς νὰ πιστεύουν ὅτι τὰ πάντα μέσα στὸ Σύμπανκάτι ποὺ ὡς σκέψη ὀνομάστηκε λειτουργοῦν σὰν μηχανοκρατία ἢ μηχανικισμός 4 ! μηχανισμοὶ καὶ μηχανές, δηλαδὴ ἀποκλειστικὰ αἰτιοκρατικά, κάτι ποὺ ὡς σκέψη ὀνομάστηκε μηχανοκρατία ἢ μηχανικισμός4

Ἔτσι, γιὰ πολλοὺς τὸ Ἔτσι, γιὰ πολλοὺς τὸ Σύμπαν Σύμπανἔμοιαζε (καὶ δυστυχῶς ἀκόμα) μοιάζει σὰν ἕνα ἔμοιαζε (καὶ δυστυχῶς ἀκόμα μοιάζει) σὰν ἕνα κουρδιστὸ μηχάνημα κουρδιστὸ μηχάνημα, στὸ ὁποῖο , στὸ ὁποῖο ὅλα πλήρως ὅλατὰ γεγονότα ξεδιπλώνονται αὐτόματα ὡς μιὰ ἀλληλουχία συμβάντων καὶ ἐικολογικὰ κάποιες καθὸ νόμους ἀποφυσικὰ καὶ κλειστικὰς, ποὺ. ἀρχικὲς παραμέτρους -αἰτίες.  τὰ γεγονότα ξεδιπλώνονται αὐτόματα ὡς μιὰ ἀλληλουχία συμβάντων καὶ συμπεριφορῶν, ποὺ ἐλέγχονται ἀποκλειστικὰ ἀπὸ φυσικοὺς νόμους καὶ καθορίζονται πλήρως ἀπὸ κάποιες ἀρχικὲς παραμέτρους -αἰτίες. 

Καὶ ὅταν ἔλεγαν ὅλα, ἐννοοῦσαν ὅτι μέσα σὲ αὐτὰ μποροῦσες νὰ συμπεριλάβεις ἀκόμα καὶ τὴν Καὶ ὅταν ἔλεγαν ὅλα, ἐννοοῦσαν ὅτι μέσα σὲ αὐτὰ μποροῦσες νὰ συμπεριλάβεις ἀκόμα καὶ τὴν ἀνθρώπινη συμπεριφορά ἀνθρώπινη συμπεριφορά......

Ὁ Ὁ Λαπλάς Λαπλάς, μάλιστα, ἐπηρεασμένος ἀπὸ τὴν παραπάνω , μάλιστα, ἐπηρεασμένος ἀπὸ τὴν παραπάνω μηχανικιστικὴ «μοιρολατρία» , ἔφτασε μηχανικιστικὴ «μοιρολατρία»στὸ σημεῖο νὰ πεῖ ὅτι ἂν ὑπῆρχε ἕνας πολὺ , ἔφτασε στὸ σημεῖο νὰ πεῖ ὅτι ἂν ὑπῆρχε ἕνας πολὺ ἰσχυρὸς νοῦς ἰσχυρὸς νοῦς, ποὺ θὰ μπορούσης νὰ , ποὺ θὰ μποροῦσε κάποια στιγμὴ νὰ τῆς ὺς γνωρίζει ὅλακαὶ τὰ νόμος τὰ μποροῦσε κάποια στιγὴ . ὰ ἦταν καὶ σὲ θέση νὰ προβλέψη καὶ ὅλα τὰ μέλλοντα γεγονότα !δεδομένα καὶ τοὺς νόμους τῆς Φύσης, θὰ ἦταν καὶ σὲ θέση νὰ προβλέψη καὶ ὅλα τὰ μέλλοντα γεγονότα!

Οἱ μεταγενέστεροι ὀνόμασαν αὐτὸν τὸν Οἱ μεταγενέστεροι ὀνόμασαν αὐτὸν τὸν νοῦ νοῦ«δαίμονα» τοῦ Λαπλάς 5 . «δαίμονα» τοῦ Λαπλάς5.

Μέσα σὲ ὅλο αὐτό, παρατηρεῖται καὶ ἡ Μέσα σὲ ὅλο αὐτό, παρατηρεῖται καὶ ἡ τάση τάσηνὰ χρησιμοποιεῖται αὐθαίρετα ἡ αἰτιοκρατία γιὰ νὰ ἐξηγήσει φαινόμενα ποὺ νὰ χρησιμοποιεῖται αὐθαίρετα ἡ αἰτιοκρατία γιὰ νὰ ἐξηγήσει φαινόμενα ποὺ δὲν δὲνεἶναι εἶναι ντετερμινιστικάντετερμινιστικά

Αὐτὰ τὰ συστήματα, τὰ συμβάντα καὶ οἱ διαδικασίες, ποὺ Αὐτὰ τὰ συστήματα, τὰ συμβάντα καὶ οἱ διαδικασίες, ποὺ δὲν ὑπακοῦν δὲν ὑπακοῦνσὲ σὲ συγκεκριμένους φυσικοὺς νόμους συγκεκριμένους φυσικοὺς νόμουςκαὶ ποὺ χαρακτηρίζονται ἀπὸ τὸ καὶ ποὺ χαρακτηρίζονται ἀπὸ τὸ μὴ προβλέψιμο μὴ προβλέψιμο, ὀνομάζονται , ὀνομάζονται στοχαστικά/ές στοχαστικά/ές66 . 

Γιὰ παράδειγμα, Γιὰ παράδειγμα, στοχαστικὲς διαδικασίες στοχαστικὲς διαδικασίεςθεωρεῖται ὅτι εἶναι ἡ θεωρεῖται ὅτι εἶναι ἡ κίνηση Brown κίνηση Brown77 ἢ μιὰ ἁπλὴ βόλτα σὲ ἕνα πάρκο ἢ μιὰ ἁπλὴ βόλτα σὲ ἕνα πάρκο88 ..

Ἡ ὀνομασία τους αὐτὴ προέρχεται ἀπὸ τὴν ἑλληνικὴ λέξῃ Ἡ ὀνομασία τους αὐτὴ προέρχεται ἀπὸ τὴν ἑλληνικὴ λέξῃ « στοχάζομαι» «στοχάζομαι»99 , μὲ τὴν εἰδική της σημασία: «ψάχνω νὰ βρῶ τὸ στόχο, προσπαθῶ νὰ μαντέψω», ἀκριβῶς ἐπειδὴ αὐτὰ δὲν διεπὰ προβλέψεις ἀπὸ . , μὲ τὴν εἰδική της σημασία: «ψάχνω νὰ βρῶ τὸ στόχο, προσπαθῶ νὰ μαντέψω», ἀκριβῶς ἐπειδὴ αὐτὰ ν δὲν διέπονταιἐξέλιξή τους . ἀπὸ φυσικοὺς νόμους γιὰ νὰ μπορεῖς νὰ προβλέψεις ἐπιστημονικὰ τὴν ἐξέλιξή τους.

Γι᾿ αὐτὸ καὶ ἐκλαμβάνονται ἀπὸ ἐμᾶς ὡς κάτι τὸ Γι᾿ αὐτὸ καὶ ἐκλαμβάνονται ἀπὸ ἐμᾶς ὡς κάτι τὸ «τυχαῖο» «τυχαῖο», παρ᾿ ὅλο ποὺ τίποτα στὸν κόσμο δὲν κυβερνᾷται ἀπὸ τὴν , παρ᾿ ὅλο ποὺ τίποτα στὸν κόσμο δὲν κυβερνᾷται ἀπὸ τὴν « τύχη» «τύχη», μὲ τὴ σημασία τῆς λέξης, ποὺ ἀντιλαμβάνονται καὶ , μὲ τὴ σημασία τῆς λέξης, ποὺ ἀντιλαμβάνονται καὶ δίνουν δίνουνοἱ οἱ περισσότεροι σημεῖο περισσότεροι, σὲ ὅλο ποὺ. , σὲ σημεῖο ποὺ ἀγγίζει τὰ ὅρια μιᾶς θεότητας ἀπρόσωπης θεότητας

Πρέπει νὰ σημειωθεῖ ὅτι τὰ Πρέπει νὰ σημειωθεῖ ὅτι τὰ στοχαστικὰ στοχαστικὰσυστήματα δὲν ταυτίζονται μὲ τά, ἐπίσης, συστήματα δὲν ταυτίζονται μὲ τά, ἐπίσης, μὴ προβλέψιμα μὴ προβλέψιμασὲ σὲ βάθος χρόνου βάθος χρόνουχαοτικὰ χαοτικὰ1010 συστήματα. συστήματα.

Τὰ τελευταῖα, μάλιστα, ὄχι μόνο ὑπακούουν σὲ φυσικοὺς νόμους, ἀλλὰ θεωροῦνται καὶ ὡς Τὰ τελευταῖα, μάλιστα, ὄχι μόνο ὑπακούουν σὲ φυσικοὺς νόμους, ἀλλὰ θεωροῦνται καὶ ὡς αὐστηρὰ αἰτιοκρατικά αὐστηρὰ αἰτιοκρατικά, διότι ἀκόμα καὶ μιὰ , διότι ἀκόμα καὶ μιὰ ἐλάχιστα μικρὴ ἀλλαγὴ ἐλάχιστα μικρὴ ἀλλαγὴ​​στὶς στὶς ἀρχικὲς συνθῆκες ἀρχικὲς συνθῆκες, τὰ ὁδηγεῖς , τὰ ὁδηγεῖ σὲ τελείως διαφορετικών σὲ διαφορετικὰ ἀποτελέσματα - συμπεριφορές..

Αὐτὴ ἡ Αὐτὴ ἡ εὐαισθησία εὐαισθησίαστὶς στὶς ἀρχικὲς συνθῆκες ἀρχικὲς συνθῆκεςσημαίνει ὅτι ἕνα σημαίνει ὅτι ἕνα συγκεκριμένο ἀποτέλεσμα συγκεκριμένο ἀποτέλεσμαπρέπει νὰ προκύπτει πρέπει νὰ προκύπτει ἀκριβῶς ἀκριβῶςἀπὸ μιὰ ἀπὸ μιὰ συγκεκριμένη τιμὴ συγκεκριμένη τιμὴστὶς στὶς ἀρχικὲς συνθῆκες ἀρχικὲς συνθῆκεςκαὶ ὄχι ἀπὸ κάτι, ἔστω καὶ ἐλάχιστα, κοντὰ σὲ ποὺ Ἀγγιστικὸν καὶ ὄχι ἀπὸ κάτι, ἔστω καὶ ἐλάχιστα, κοντὰ σὲ αὐτήν, χαρακτηριστικὸ ποὺ ἀγγίζει τὸν ἀποτερισμό, ἀγγιστικὸν ἀπόλυτο ντετερμινισμό..

Ἡ Ἡ ἐξέλιξη ἐξέλιξητῶν τῶν χαοτικῶν συστημάτων χαοτικῶν συστημάτωνδὲν μπορεῖ νὰ προβλεφθῇ, ὄχι ἐπειδὴ αὐτὰ δὲ διέπονται ἀπὸ φυσικοὺς νόμους, ἀλλὰ ἐπειδὴ ἐμεῖς δὲν μπορεῖ νὰ προβλεφθῇ, ὄχι ἐπειδὴ αὐτὰ δὲ διέπονται ἀπὸ φυσικοὺς νόμους, ἀλλὰ ἐπειδὴ ἐμεῖς δὲν ἔχουμε δὲν ἔχουμετὴ τὴ δυνατότητα δυνατότητανὰ νὰ προβλέψουμε μακροπρόθεσμα προβλέψουμε μακροπρόθεσματὴν τὴν ἐξέλιξή ἐξέλιξήτους. τους.

Ἀντίθετα, στὰ Ἀντίθετα, στὰ στοχαστικὰ στοχαστικὰδὲν μποροῦμε νὰ προβλέψουμε τὴν δὲν μποροῦμε νὰ προβλέψουμε τὴν ἐμφάνιση ἐμφάνισηκαὶ τὴν καὶ τὴν ἐξέλιξή ἐξέλιξήτους, ἁπλά, ἐπειδὴ αὐτὰ τους, ἁπλά, ἐπειδὴ αὐτὰ δὲν ἀκολουθοῦν συγκεκριμένους φυσικοὺς νόμους δὲν ἀκολουθοῦν συγκεκριμένους φυσικοὺς νόμους..

Βλέπουμε, λοιπόν, ὅτι ὁ κόσμος μας δὲν ἀποτελεῖ Βλέπουμε, λοιπόν, ὅτι ὁ κόσμος μας δὲν ἀποτελεῖ σύνθεση σύνθεσημόνο μόνο αἰτιοκρατικῶν αἰτιοκρατικῶνφαινομένων καὶ συστημάτων, ἀλλὰ καὶ φαινομένων καὶ συστημάτων, ἀλλὰ καὶ στοχαστικῶν στοχαστικῶν..

Τόσο τὰ Τόσο τὰ αἰτιοκρατικά αἰτιοκρατικά, ὅσο καὶ τὰ , ὅσο καὶ τὰ στοχαστικὰ στοχαστικὰσυστήματα, συμβάντα καὶ διαδικασίες ποὺ παρατηροῦνται στὴ Φύση, ὡς δημιουργήματα τοῦ Θεοῦ, συστήματα, συμβάντα καὶ διαδικασίες ποὺ παρατηροῦνται στὴ Φύση, ὡς δημιουργήματα τοῦ Θεοῦ, δὲν εἶναι δὲν εἶναιαὐτὰ καθ᾿ αὐτὰ αὐτὰ καθ᾿ αὐτὰ κάτι κακό κάτι κακό, παρ᾿ ὅλο ποὺ φαίνεται σὲ πολλοὺς ὅτι τὰ πρῶτα , παρ᾿ ὅλο ποὺ φαίνεται σὲ πολλοὺς ὅτι τὰ πρῶτα σχετίζονται μὲ τὴ σχετίζονται δουλείακάποιο βαθμὸ τὴν ἀνία τοῦ προβλέψιμου καὶ τὰ δεύτερα μὲ τὴν ἐλευθερία τοῦ εἶναι μας καὶ τὴν ἀπαλλαγὴ ​​ἀπὸ τὴν κατάρα τοῦ προκαθορισμένου τῆς ἀναγκαιότητας καὶ σὲ κάποιο βαθμὸ τὴν ἀνία τοῦ προβλέψιμου καὶ τὰ δεύτερα μὲ τὴν ἐλευθερία τοῦ εἶναι μας καὶ τὴν ἀπαλλαγὴ ἀπὸ τὴν κατάρα τοῦ προκαθορισμένου 

Ἢ ἀντίστροφα, μὲ τὴ Ἢ ἀντίστροφα, μὲ τὴ σιγουριὰ σιγουριὰκαὶ τὴν καὶ τὴν ἀσφάλεια ἀσφάλειατοῦ τοῦ γνωστοῦ γνωστοῦτὰ πρῶτα καὶ μὲ τὸ τὰ πρῶτα καὶ μὲ τὸ φόβο φόβοκαὶ τὴν καὶ τὴν ἀνασφάλεια ἀνασφάλειατοῦ τοῦ ἀπρόβλεπτου ἀπρόβλεπτουτὰ δεύτερα. τὰ δεύτερα.
 

Τὸ καθένα ἀπὸ αὐτὰ τὰ δυὸ ἔχει τὴ δική του Τὸ καθένα ἀπὸ αὐτὰ τὰ δυὸ ἔχει τὴ δική του ὀμορφιὰ ὀμορφιὰκαὶ καὶ σημασία σημασία..
 

Τὸ Τὸ κακὸ κακὸἔγκειται στὴν ἔγκειται στὴν προσπάθεια προσπάθειανὰ διαταράξουμε ἢ/καὶ νὰ ἀνατρέψουμε γιὰ νὰ διαταράξουμε ἢ/καὶ νὰ ἀνατρέψουμε γιὰ πονηροὺς σκοποὺς πονηροὺς σκοποὺςκαὶ μὲ καὶ μὲ ἀθέμιτους τρόπους ἀθέμιτους τρόπουςτὴ μεταξύ τους τὴ μεταξύ τους φυσικὴ σχέση φυσικὴ σχέσηκαὶ καὶ ἰσορροπία ἰσορροπία, ποὺ ἔχει ρυθμιστεῖ μὲ τὸν καλύτερο τρόπο ἀπὸ τὸν Θεό., ποὺ ἔχει ρυθμιστεῖ μὲ τὸν καλύτερο τρόπο ἀπὸ τὸν Ἴδιο τὸν Θεό.

Μπορεῖ νὰ πῇ κάποιος, κάνοντας μιὰ Mπορεῖ νὰ πῇ κάποιος, κάνοντας μιὰ ἁπλὴ πρώτη προσέγγιση ἁπλὴ πρώτη προσέγγιση, ὅτι τὰ , ὅτι τὰ ντετερμινιστικὰ ντετερμινιστικὰμοιάζουν νὰ ἀποτελοῦν τὸ σταθερὸ μοιάζουν νὰ ἀποτελοῦν τὸ σταθερὸ στίβο στίβο, μέσα στὸν ὁποῖο πρέπει νὰ ἀγωνιστοῦν τὰ , μέσα στὸν ὁποῖο πρέπει νὰ ἀγωνιστοῦν τὰ στοχαστικά στοχαστικά..

Στὴν πραγματικότητα, ὅμως, τὰ πράγματα εἶναι πολὺ πιὸ πολύπλοκα, διότι τὰ πρῶτα Στὴν πραγματικότητα, ὅμως, τὰ πράγματα εἶναι πολὺ πιὸ πολύπλοκα, διότι τὰ πρῶτα ἀλληλεπιδροῦν ἀλληλεπιδροῦνμὲ τὰ δεύτερα μὲ πολλοὺς καὶ διάφορους μὲ τὰ δεύτερα μὲ πολλοὺς καὶ διάφορους τρόπους τρόπουςποὺ ποὺ ξεπερνοῦν ξεπερνοῦν, τίς περισσότερες φορές, τόσο τὴν , τίς περισσότερες φορές, τόσο τὴν ἱκανότητα διάκρισης ἱκανότητα διάκρισης, ὅσο καὶ τὴ , ὅσο καὶ τὴ γνωστικὴ δυνατότητα γνωστικὴ δυνατότητατοῦ ἀνθρώπου. τοῦ ἀνθρώπου.

Ὁ Ὁ στίβος στίβος, λοιπόν, αὐτὸς , λοιπόν, αὐτὸς οὔτε σταθερὸς οὔτε σταθερὸςεἶναι, εἶναι, οὔτε καθαρὰ ντετερμινιστικός οὔτε καθαρὰ ντετερμινιστικόςοὔτε οὔτε, ὅμως, καὶ αὐτὸ ποὺ ἀγωνίζεται ἐντός του μπορεῖ νὰ θεωρηθεῖ ὅτι εἶναι , ὅμως, καὶ αὐτὸ ποὺ ἀγωνίζεται ἐντός του μπορεῖ νὰ θεωρηθεῖ ὅτι εἶναι ἀπόλυτα στοχαστικό καὶ ἀπόλυτα στοχαστικόστοιχεῖο τὸ στοχαστικό , στοιχεία του καθὼς , καθὼς φέρει μέσα του καὶ τὸ ντετερμινιστικὸ στοιχεῖο

Μιὰ ἁπλὴ παρατήρηση τῆς πορείας μιᾶς συζήτησης μεταξὺ δυὸ ἀνθρώπων ἢ ἑνὸς ἀθλητικοῦ γεγονότος μπορεῖ νὰ μᾶς τὸ δείξει αὐτό. Μιὰ ἁπλὴ παρατήρηση τῆς πορείας μιᾶς συζήτησης μεταξὺ δυὸ ἀνθρώπων ἢ ἑνὸς ἀθλητικοῦ γεγονότος μπορεῖ νὰ μᾶς τὸ δείξει αὐτό. 

Ὁμοίως, ἡ Ὁμοίως, ἡ θέληση θέλησηκαὶ ἡ καὶ ἡ κρίση κρίσητοῦ ἀνθρώπου, περιέχουν μέσα τους τοῦ ἀνθρώπου, περιέχουν μέσα τους τόσο στοχαστικὰ τόσο στοχαστικὰ(π.χ. σὲ ἕνα βαθμὸ ἡ ἐλευθερία ἐπιλογῆς), ὅσο καὶ (π.χ. σὲ ἕνα βαθμὸ ἡ ἐλευθερία ἐπιλογῆς), ὅσο καὶ αἰτιοκρατικὰ στοιχεῖα αἰτιοκρατικὰ στοιχεῖα(π.χ. κληρονομικοὶ καὶ οἰκογενειακοὶς παράγοντες, περιορισμοὶ).  (π.χ. κληρονομικοὶ καὶ οἰκογενειακοὶ παράγοντες, περιορισμοὶ στὶς ἐπιλογές). 

Τὸ Τὸκέντρο βάρους κέντρο βάρουςτους, ὅμως, παρατηρεῖται ὅτι βρίσκεται πολὺ τους, ὅμως, παρατηρεῖται ὅτι βρίσκεται πολὺ πιὸ κοντὰ πιὸ κοντὰσὲ ἐκεῖνο ποὺ ἐμεῖς βλέπουμε καὶ χαρακτηρίζουμε ὡς σὲ ἐκεῖνο ποὺ ἐμεῖς βλέπουμε καὶ χαρακτηρίζουμε ὡς στοχαστικότητα στοχαστικότητα..

Καὶ αὐτὸ τὸ ἔχει Καὶ αὐτὸ τὸ ἔχει ρυθμίσει ὁ Θεὸς ρυθμίσει ὁ Θεὸςμὲ τέτοιο τρόπο, ὥστε νὰ μπορεῖ νὰ προσδίδῃ κάθε στιγμὴ στὴν μὲ τέτοιο τρόπο, ὥστε νὰ μπορεῖ νὰ προσδίδῃ κάθε στιγμὴ στὴν κρίση καὶ τὴ κρίσηθέληση καὶ τὴ τοῦ θέλησηκάθε ἀνθρώπου τὴν τοῦ κάθε ἀνθρώπου τὴν ἀληθινὴ ἐλευθερία ἀληθινὴ ἐλευθερίαμέσα στὰ πλαίσια τῆς , μέσα στὰ πλαίσια τῆς φύσης φύσηςτου, τῆς του, τῆς πραγματικότητας πραγματικότηταςκαὶ καὶ τῆς τῆς ἐλευθερίας ἐλευθερίας. τῆς θέλησης τῶν ἄλλων.

Ἀξίζει νὰ σημειωθῇ ἐδῶ ὅτι ἡ Ἀξίζει νὰ σημειωθῇ ἐδῶ ὅτι ἡ γνωστικὴ δύναμη τοῦ Θεοῦ γνωστικὴ δύναμη τοῦ Θεοῦξεπερνᾷ κατὰ ἀφάνταστα πολὺ τὴν ἀντίστοιχη ξεπερνᾷ κατὰ ἀφάνταστα πολὺ τὴν ἀντίστοιχηγνωστικὴ δύναμη γνωστικὴ δύναμητοῦ τοῦ «δαίμονα» τοῦ Λαπλάς «δαίμονα» τοῦ Λαπλάς, διότι ὁ Ἅγιος Τριαδικὸς Θεὸς εἶναι σὲ θέση νὰ τὴν , διότι ὁ Ἅγιος Τριαδικὸς Θεὸς εἶναι σὲ θέση νὰ προβώ προβλέπῃμή , αἰτιοκρατικῶν διαδικασιῶν , ἀλλὰ καὶ τῶν στοχαστικῶν , μαζὶ μὲ αὐτὴν τὴν ἀπίστευτα σύνθετη ἀλληλεπίδρασή τους, κάτι ποὺ δὲν μπορεῖ νὰ κάνει κανένα ἄλλο λογικὸ ὄν , εἴτε αὐτὸ ὀνομάζεται ἄνθρωπος , εἴτε Ἅγγελος Ἅγγελος ἴτε Ἅγγελος ἴμονας ! τὴν ἐξέλιξη, ὄχι μόνο τῶν χαοτικῶν καὶ μή, αἰτιοκρατικῶν διαδικασιῶν, ἀλλὰ καὶ τῶν στοχαστικῶν, μαζὶ μὲ αὐτὴν τὴν ἀπίστευτα σύνθετη ἀλληλεπίδρασή τους, κάτι ποὺ δὲν μπορεῖ νὰ κάνει κανένα ἄλλο λογικὸ ὄν, εἴτε αὐτὸ ὀνομάζεται ἄνθρωπος, εἴτε Ἅγιος Ἄγγελος, εἴτε δαίμονας!

Ἔτσι, μποροῦμε νὰ Ἔτσι, μποροῦμε νὰ θαυμάσουμε θαυμάσουμεκαὶ ἐμεῖς, μαζὶ μὲ τὸν καὶ ἐμεῖς, μαζὶ μὲ τὸν Ψαλμωδό Ψαλμωδό::

«ἐθαυμαστώθη ἡ γνῶσις σου ἐξ ἐμοῦ· ἐκραταιώθη, οὐ μὴ δύνωμαι πρὸς αὐτήν» «ἐθαυμαστώθη ἡ γνῶσις σου ἐξ ἐμοῦ· ἐκραταιώθη, οὐ μὴ δύνωμαι πρὸς αὐτήν» Ψαλμὸς 138, 6.Ψαλμὸς 138, 6

Καὶ μάλιστα, σὲ ὅλο αὐτὸ Καὶ μάλιστα, σὲ ὅλο αὐτὸ δὲ συνυπολογίσαμε δὲ συνυπολογίσαμετὴν τὴν «ἀόρατη» «ἀόρατη»γιὰ ἐμᾶς γιὰ ἐμᾶς Κτίση Κτίσηκαὶ τοὺς καὶ τοὺς Πνευματικοὺς νόμους Πνευματικοὺς νόμους......

________________________________________________________________

[1] [1] Ντετερμινισμός -Wikipedia Determinism -Wikipedia

[2] Πρέπει νὰ σημειωθῇ ὅτι ἡ σύγχρονη Ἐπιστήμη ἀνακάλυψε ὅτι ἡ ἴδια ἡ Φύσῃ βάζει περιορισμοὺς στὴν προσπάθειά μας νὰ γνωρίσουμε τὰ πράγματα π.χ. ἀρχὴ τῆς ἀπροσδιοριστίας τοῦ Heisenberg [2] Πρέπει νὰ σημειωθῇ ὅτι ἡ σύγχρονη Ἐπιστήμη ἀνακάλυψε ὅτι ἡ ἴδια ἡ Φύσῃ βάζει περιορισμοὺς στὴν προσπάθειά μας νὰ γνωρίσουμε τὰ πράγματα π.χ. ἀρχὴ τῆς ἀπροσδιοριστίας τοῦ Heisenberg

[3] [3] Ἐπιστημονικὴ ἐπανάσταση -Βικιπαίδεια Ἐπιστημονικὴ ἐπανάσταση -Βικιπαίδεια[4] μηχανοκρατία [5] Laplace's demon -Wikipedia [6] Stochastic -Wikipedia Ἂν θέλουμε νὰ εἴμαστε πιὸ αὐστηροὶ ὡς ὡς πρὸς. ια τῆς «στοχαστικότητας» ἀναφέρεται στὴ δική μας προσπάθεια νὰ μοντελοποιήσουμε τὸ φαινόμενο, τὸ ὁποῖο φαίνεται ἀπὸ τοὺς πολλοὺς ὅτι χαρακτηρίζεται ἀπὸ τὴν «τυχαιότητα». Πολλοὶ μὲ τὸν ὅρο «στοχαστικότητα» ἐννοοῦν τὸ ἴδιο τὸ φαινόμενο ἢ τὴν ἰδιότητα ποὺ παρουσιάζεται ὡς «τυχαιότητα».

[4] μηχανοκρατία

[5] Laplace's demon -Wikipedia

[6] Stochastic -Wikipedia

Ἂν θέλουμε νὰ εἴμαστε πιὸ αὐστηροὶ ὡς πρὸς τοὺς ὁρισμούς, πρέπει νὰ ποῦμε ὅτι ἡ ἔννοια τῆς «στοχαστικότητας» ἀναφέρεται στὴ δική μας προσπάθεια νὰ μοντελοποιήσουμε τὸ φαινόμενο, τὸ ὁποῖο φαίνεται ἀπὸ τοὺς πολλοὺς ὅτι χαρακτηρίζεται ἀπὸ τὴν «τυχαιότητα».

Πολλοὶ μὲ τὸν ὅρο «στοχαστικότητα» ἐννοοῦν τὸ ἴδιο τὸ φαινόμενο ἢ τὴν ἰδιότητα ποὺ παρουσιάζεται ὡς «τυχαιότητα».

[7] [7] Brownian motion -Wikipedia Brownian motion -Wikipedia

[8] Τὸ παραπάνω ἐπιστημονικὸ κόλλημα, ὁδήγησε κάτι πολλοὺς ἀπὸ αὐτοὺς στὸ νὰ ἐπιχειρήσουν νὰ μεταφέρουν τίς μεθόδους τῶν Θετικῶν Ἐπιστημῶν στὴν ἐπιστήμη τῆς Ψυχολογίας, μὲ στὸν σκοπὸ νὰ ποὺ μὲ ποὺ τοὺν βρὰ. πολὺ μεγάλη ἀποτυχία. [8] Τὸ παραπάνω ἐπιστημονικὸ κόλλημα, ὁδήγησε πολλοὺς ἀπὸ αὐτοὺς στὸ νὰ ἐπιχειρήσουν νὰ μεταφέρουν τίς μεθόδους τῶν Θετικῶν Ἐπιστημῶν στὴν ἐπιστήμη τῆς Ψυχολογίας, μὲ σκοπὸ νὰ βροῦν τοὺς νόμους ποὺ τὴν διέπουν, κάτι ποὺ στέφθηκε μὲ πολὺ μεγάλη ἀποτυχία.

Ὁ Θεὸς ἄφησε ἐπίτηδες νὰ δεχτοῦν «χαστούκια» ἀπὸ τὴν ἴδια τὴν ἐπιστημονικὴ σκέψη τους καὶ σὲ αὐτό, ὅπως καὶ ἐπέτρεψε νὰ δεχτοῦν «σφαλιάρες» καὶ μέσῳ τῆς θεωρίας τῆς Σχεδησίας καὶ τῆς Κβαντομηχαν. νωση. Ὁ Θεὸς ἄφησε ἐπίτηδες νὰ δεχτοῦν «χαστούκια» ἀπὸ τὴν ἴδια τὴν ἐπιστημονικὴ σκέψη τους καὶ σὲ αὐτό, ὅπως καὶ ἐπέτρεψε νὰ δεχτοῦν «σφαλιάρες» καὶ μέσῳ τῆς θεωρίας τῆς Σχετικότητας καὶ τῆς Κβαντομηχανικῆς, ὥστε νὰ τοὺς ὁδηγήσει στὴν ταπείνωση.

Καὶ αὐτό, διότι ὁ Θεὸς εἶναι: Καὶ αὐτό, διότι ὁ Θεὸς εἶναι:

«δρασσόμενος τοὺς σοφοὺς ἐν τῇ πανουργὶᾳ αὐτῶν» «δρασσόμενος τοὺς σοφοὺς ἐν τῇ πανουργὶᾳ αὐτῶν»Πρὸς Κορινθίους Α' 3, 19. Πρὸς Κορινθίους Α' 3, 19

Μετὰ ἀπὸ τὰ «χαστούκια» αὐτά, οἱ θετικὲς ἐπιστημονικὲς βεβαιότητες ἀπέκτησαν καὶ ἀβεβαιότητες καὶ ἡ ἀπόλυτη ἐγκυρότητα τῆς ἐπιστημονικῆς γνώσης, ποὺ παρεῖχαν οἱ Θετικὲς Ἐπιστῆμες, ὅπως ἀπόλυτη ἐγκυρότητα τῆς ἐπιστημονικῆς γνώσης, ποὺ παρεῖχαν οἱ Θετικὲς Ἐπιστῆμες, ὅπως ἀπόλυτη πρότυπο γιὰ ὅτι πίστευαν μέχρι τότε νὰ νομοῦς. λες τίς ἄλλες Ἐπιστῆμες, ἀντικαταστάθηκε ἀπὸ τὴν ἔννοια τῆς ἐπιστημονικῆς θεωρίας. Μετὰ ἀπὸ τὰ «χαστούκια» αὐτά, οἱ θετικὲς ἐπιστημονικὲς βεβαιότητες ἀπέκτησαν καὶ ἀβεβαιότητες καὶ ἡ ἀπόλυτη ἐγκυρότητα τῆς ἐπιστημονικῆς γνώσης, ποὺ παρεῖχαν οἱ Θετικὲς Ἐπιστῆμες, ὅπως πίστευαν μέχρι τότε, σὲ σημεῖο νὰ νομίζουν ὅτι αὐτὲς πρέπει νὰ ἀποτελοῦν πρότυπο γιὰ ὅλες τίς ἄλλες Ἐπιστῆμες, ἀντικαταστάθηκε ἀπὸ τὴν ἔννοια τῆς ἐπιστημονικῆς θεωρίας.

Ἔτσι, πλέον μιλᾶμε γιὰ τὴ θεωρία τῆς Σχετικότητας, γιὰ τὴ θεωρία τῆς Κβαντομηχανικῆς, γιὰ τὴ θεωρία τοῦ Ἠλεκτρομαγνητισμοῦ κ.ἄ. οἱ ὁποῖες μποροῦν νὰ ἐλεγχθοῦν κιόλας, γιὰ τὴν ἐγκυρότητά τους, μὲ βάση τὴ διαψευσιμότητά τους. Ἔτσι, πλέον μιλᾶμε γιὰ τὴ θεωρία τῆς Σχετικότητας, γιὰ τὴ θεωρία τῆς Κβαντομηχανικῆς, γιὰ τὴ θεωρία τοῦ Ἠλεκτρομαγνητισμοῦ κ.ἄ. οἱ ὁποῖες μποροῦν νὰ ἐλεγχθοῦν κιόλας, γιὰ τὴν ἐγκυρότητά τους, μὲ βάση τὴ διαψευσιμότητά τους.

Ἀντίστοιχες ἐπιστημονικὲς «σφαλιάρες» ἀναμένεται νὰ πέσουν τὰ προσεχῆ χρόνια καὶ στοὺς χώρους τῆς Ἰατρικῆς, τῆς Φαρμακευτικῆς καὶ τῆς Βιολογίας, μέσα στοὺς ὁποίους παρατηρεῖται ὅτι πολλοὶ ἔχουν πάρεις τὴ σκυτάλη τῆς ἐπιστηπαρικῆς τῆς ἐπιστημονικῆς.Ἀντίστοιχες ἐπιστημονικὲς «σφαλιάρες» ἀναμένεται νὰ πέσουν τὰ προσεχῆ χρόνια καὶ στοὺς χώρους τῆς Ἰατρικῆς, τῆς Φαρμακευτικῆς καὶ τῆς Βιολογίας, μέσα στοὺς ὁποίους παρατηρεῖται ὅτι πολλοὶ ἔχουν πάρει τὴ σκυτάλη τῆς ἐπιστημονικῆς ἔπαρσης.

Πνευματικός...νόμος! Πνευματικός...νόμος!

Γιατί καὶ ὁ Πνευματικὸς κόσμος ἔχει καὶ τὴ δική του αἰτιοκρατία... Γιατί καὶ ὁ Πνευματικὸς κόσμος ἔχει καὶ τὴ δική του αἰτιοκρατία...

[9] [9] στοχάζομαι -Ancient Greek (LSJ) στοχάζομαι -Ancient Greek (LSJ)

[10] [10] Chaos theory -WikipediaChaos theory -Wikipedia

______________________________________________________________

Χρῆστος Κελαϊδώνης: Ὁ Ἅγιος Τριαδικός Θεός καί ὁ «δαίμονας» τοῦ Λαπλάς - Μέρος Β'

8 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 20238 ΑΥΓ 2023


Ἡ ἐσκεμμένη ἔξοδος τῶν ἐπιστημονικῶν μεθόδων μέσα ἀπὸ τὰ ὅρια ἰσχύος τους.Ἡ ἐσκεμμένη ἔξοδος τῶν ἐπιστημονικῶν μεθόδων μέσα ἀπὸ τὰ ὅρια ἰσχύος τους

Βλέπουμε πολλὲς φορές, πάλι, τὴ Βλέπουμε πολλὲς φορές, πάλι, τὴ χωρὶς διάκριση ἀναγωγὴ χωρὶς διάκριση ἀναγωγὴτῶν φαινομένων σὲ ἄλλα ἄσχετα μὲ αὐτά, τὴν τῶν φαινομένων σὲ ἄλλα ἄσχετα μὲ αὐτά, τὴν ὑπερτόνιση ὑπερτόνισητῆς τῆς αἰτιοκρατίας αἰτιοκρατίαςκαὶ τὴν καὶ τὴν παραθεώρηση παραθεώρησητῆς τῆς στοχαστικότητας στοχαστικότητας, σὲ σημεῖο νὰ γίνεται πολλὲς φορὲς , σὲ σημεῖο νὰ γίνεται πολλὲς φορὲς προσπάθεια ἀντικατάστασης προσπάθεια ἀντικατάστασηςτῆς κάτι. τῆς τελευταίας, μὲ κάτι ποὺ πρέπει νὰ δείχνῃ ὁπωσδήποτε ιστικό ντετερμινιστικό

Τὸ νὰ Τὸ νὰ βγάζουμε βγάζουμε, ὅμως, τίς διάφορες, γενικά, , ὅμως, τίς διάφορες, γενικά, χρήσιμες, μεθόδους συλλογισμοῦ χρήσιμες, μεθόδους συλλογισμοῦκαὶ καὶ προσέγγισης προσέγγισηςτῆς πραγματικότητας, ποὺ χρησιμοποιοῦνται ἀπὸ τὴ τῆς πραγματικότητας, ποὺ χρησιμοποιοῦνται ἀπὸ τὴ Λογικὴ Λογικὴκαὶ τίς καὶ τίς Ἐπιστῆμες Ἐπιστῆμες(π.χ. τὸν ἐπαγωγικὸ καὶ τὸν παραγωγικὸ συλλογισμὸ κ.ά.) καὶ τίς ποικίλες (σοφικὲς (π.χ. τὸν ἐπαγωγικὸ καὶ τὸν παραγωγικὸ συλλογισμὸ κ.ά.) καὶ τίς ποικίλες ποικίλες) φιλοσοφικὲς θέσεις. ντετερμινισμό, ἀναγωγισμὸ (ντετερμινισμό, ἀναγωγισμὸ11 , ὁλισμὸ , ὁλισμὸ22 κ.ἄ.), μέσα ἀπὸ τὸ κ.ἄ.), μέσα ἀπὸ τὸ πεδίο ἰσχύος πεδίο ἰσχύοςτῆς καθεμίας, μὲ σκοπὸ νὰ τῆς καθεμίας, μὲ σκοπὸ νὰ ἑρμηνεύσουμε ἑρμηνεύσουμεὁπωσδήποτε μὲ αὐτὲς ὁπωσδήποτε μὲ αὐτὲς ὅλα ὅλατὰ τὰ φαινόμενα φαινόμενατοῦ τοῦ κόσμου κόσμου, δὲν ἦταν ἀπὸ ἦταν, δὲν εἶναι δὲν εἶναι. , δὲν ἦταν, δὲν εἶναι, ἀλλὰ καὶ δὲ θὰ εἶναι ποτὲ ἀπαλλαγμένο ἀπὸ τὴ σκοπιμότητασκοπιμότητα..

Ὁ σωστὸς καὶ δίκαιος ἐπιστήμονας, ποὺ θέλει νὰ καταλήξῃ ὄντως στὴν ἀλήθεια, πρέπει νὰ ξέρῃ καλά, τόσο τίς μεθόδους τῆς ἐπιστήμης του καὶ τὰ ὅρια ἰσχύος τους, ὅσο καὶ τὸ νὰ μένῃ μέσα σὲ αὐτὰ τὰ μένῃ μέσα σὲ αὐτὰ Ὁ σωστὸς καὶ δίκαιος ἐπιστήμονας, ποὺ θέλει νὰ καταλήξῃ ὄντως στὴν ἀλήθεια, πρέπει νὰ ξέρῃ καλά, τόσο τίς μεθόδους τῆς ἐπιστήμης του καὶ τὰ ὅρια ἰσχύος τους, ὅσο καὶ τὸ νὰ μένῃ μέσα σὲ αὐτὰ τὰ ὅρια: 

«Ἔσω, φησὶ, τῶν οἰκείων ὅρων (=ὁρίων) μένε, καὶ μὴ ὑπέρβαινέ σου τὰ μέτρα» «Ἔσω, φησὶ, τῶν οἰκείων ὅρων (=ὁρίων) μένε, καὶ μὴ ὑπέρβαινέ σου τὰ μέτρα»Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου. Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου

Ἀπὸ τὴ μία, ἡ ἔννοια τοῦ Ἀπὸ τὴ μία, ἡ ἔννοια τοῦ φυσικοῦ νόμο υ μπορεῖ φυσικοῦ νόμονὰ φανῇ χρήσιμη σὲ ὅποιον θέλει νὰ υ μπορεῖ νὰ φανῇ χρήσιμη σὲ ὅποιον θέλει νὰ δικαιολογήσ δικαιολογήσῃ τὰ ῃ τὰ πάθη πάθητου, καθὼς μπορεῖ εὔκολα νὰ του, καθὼς μπορεῖ εὔκολα νὰ μεταμφιέσῃ μεταμφιέσῃκαὶ νὰ καὶ νὰ σερβίρῃ σερβίρῃστοὺς πάθη, στοὺς πολλούς, τὴν τὴν ς δαιμονικοὺς λογισμούς , ὡς ἔνστικτο καὶ ὡς ἀνάγκη τῆς φύσης τοῦ ἀνθρώπου, τά ὁποῖα ὀφείλει ὁ καθένας (σύμφωνα πάντα μὲ αὐτὸν) νὰ ἀκολουθῇ νομοτελειακά .ἁμαρτωλὴ ἐπιθυμία, τὴν παρότρυνση τοῦ πάθους καὶ τοὺς δαιμονικοὺς λογισμούς, ὡς ἔνστικτο καὶ ὡς ἀνάγκη τῆς φύσης τοῦ ἀνθρώπου, τά ὁποῖα ὀφείλει ὁ καθένας (σύμφωνα πάντα μὲ αὐτὸν) νὰ ἀκολουθῇ νομοτελειακά.

Μὲ τοῦτον τὸν τρόπο, ταυτίζεται ἡ Μὲ τοῦτον τὸν τρόπο, ταυτίζεται ἡ ἐπιθυμία ἐπιθυμίαμὲ τὴ μὲ τὴ θέληση θέληση, καταστέλλονται οἱ ὅποιες λεγόμενες , καταστέλλονται οἱ ὅποιες λεγόμενες ἠθικὲς ἀναστολές ἠθικὲς ἀναστολές, ἐξαφανίζονται οἱ , ἐξαφανίζονται οἱ προσωπικὲς προσωπικὲςκαὶ οἱ καὶ οἱ συλλογικὲς εὐθύνες συλλογικὲς εὐθύνες, τυφλώνεται ἡ , τυφλώνεται ἡ συνείδηση συνείδηση​​καὶ κρύβονται τῆς συνείδησης καὶ κρύβονται τὸν συνείδηση ​​καὶ κρύβονται τὸν συνείδηση ​​καὶ κρίνονται καὶ κρύβονται ἀποκοιμισμένες, κάτω ἀπὸ τὸ χαλάκι τῆς τελευταίας, οἱ κάτω ἐνοχές..

Τὸ Τὸ πρόσχημα πρόσχηματῆς τῆς ἀναγκαιότητα ἀναγκαιότητας λόγῳ κάποιου ς λόγῳ κάποιου φυσικοῦ νόμου φυσικοῦ νόμου, ἀκόμα καὶ στὸ , ἀκόμα καὶ στὸ χῶρο ποὺ κυριαρχεῖ τὸ στοχαστικὸ χῶροστοιχεῖο , στὸν ὁποῖο βρίσκεται ἡ ποὺ κυριαρχεῖ τὸ στοχαστικὸ στοιχεῖο, στὸν ὁποῖο βρίσκεται ἡ προσωπικὴ προσωπικὴκαὶ ἡ καὶ ἡ συλλογικὴ εὐθύνη, ἐκτοπίζει συλλογικὴ εὐθύνη, ἐκτοπίζειτίς τίς λέξεις τίς λέξεις «καλὸ» «καλὸ»καὶ λεκτοπίζει τίς καὶ λέξεις «καλὸ» καὶ λεξιᾶ τοῖς λέξεις «καλὸ» «κακὸ»καὶ λεκὴ τολ. σχετικοποιεῖ πονηρὰ τὴ σημασία τους, δίνοντας σὲ αὐτὲς τὸ κατάλληλο κάθε φορά νόημα , ἀνάλογα πάντα μὲ τὴν περίπτωση καὶ τὸ σκοπό . ἀπὸ τὸ λεξιλόγιο καὶ τὴ λογική μας ἢ τοὐλάχιστον, σχετικοποιεῖ πονηρὰ τὴ σημασία τους, δίνοντας σὲ αὐτὲς τὸ κατάλληλο κάθε φορά νόημα, ἀνάλογα πάντα μὲ τὴν περίπτωση καὶ τὸ σκοπό.

Ὁ ἄνθρωπος μπορεῖ εὔκολα νὰ δώσῃ τὴ Ὁ ἄνθρωπος μπορεῖ εὔκολα νὰ δώσῃ τὴ θέση θέσητοῦ τοῦ Θεοῦ Θεοῦστὸ στὸ φυσικὸ νόμ φυσικὸ νόμο.ο.

Μπορεῖ, γενικά, εὔκολα νὰ Μπορεῖ, γενικά, εὔκολα νὰ λατρεύσῃ λατρεύσῃτὸ τὸ κτίσμα κτίσμα, παρὰ τὸν , παρὰ τὸν Κτίσαντα Κτίσαντα, εἴτε αὐτὸ τὸ κτίσμα λέγεται , εἴτε αὐτὸ τὸ κτίσμα λέγεται Φύση Φύση, εἴτε , εἴτε νόμος τῆς Φύσης , εἴτε ὁ ἴδιος ὁ ἄνθρωπος , ποὺ ἀνακαλύπτει τὸ κτίσμα , εἴτε νόμος τῆς Φύσης νόμος τῆς Φύσηςεἴτε ὁ ἴδιος ὁ ἄνθρωπος , εἴτε ὁ ἴδιος ὁ , ποὺ ἀνακαλύπτει τὸ ἄνθρωπο .ἄνθρωπος, ποὺ ἀνακαλύπτει τὸ φυσικὸ νόμο, εἴτε ὅλα μαζί.

Μπορεῖ, ἀκόμα, νὰ ἐπικαλεστῇ ὅτι ὑπάρχουν Μπορεῖ, ἀκόμα, νὰ ἐπικαλεστῇ ὅτι ὑπάρχουν μόνο μόνοοἱ νόμοι τῆς Φύσης καὶ ὄχι ὁ Θεὸς καὶ συνεπῶς δὲν ὑπάρχει οὔτε τὸ οἱ νόμοι τῆς Φύσης καὶ ὄχι ὁ Θεὸς καὶ συνεπῶς δὲν ὑπάρχει οὔτε τὸ θέλημά Του θέλημά Του, οὔτε καὶ οἱ , οὔτε καὶ οἱ ἐντολὲς Του ἐντολὲς Του..

Γιατί ὡς γνωστόν, ἂν δὲν ὑπάρχει Θεός, Γιατί ὡς γνωστόν, ἂν δὲν ὑπάρχει Θεός, τὰ πάντα ἐπιτρέπονται τὰ πάντα ἐπιτρέπονται... ... 

Καὶ ἐκεῖ, αὐτὸ ποὺ ὁ Θεὸς ὀνομάζει Καὶ ἐκεῖ, αὐτὸ ποὺ ὁ Θεὸς ὀνομάζει ἁμαρτία ἁμαρτία, χαρακτηρίζεται εὔκολα ὡς , χαρακτηρίζεται εὔκολα ὡς «ἐμπειρία» «ἐμπειρία»..
 

Μάλιστα, μᾶς λένε ὅτι ὁ ἄνθρωπος ὀφείλει νὰ ἔχει πολλὲς τέτοιες Μάλιστα, μᾶς λένε ὅτι ὁ ἄνθρωπος ὀφείλει νὰ ἔχει πολλὲς τέτοιες «ἐμπειρίες» «ἐμπειρίες»στὴ ζωή του, γιὰ τίς ὁποῖες πρέπει νὰ στὴ ζωή του, γιὰ τίς ὁποῖες πρέπει νὰ καμαρώνῃ καμαρώνῃκιόλας... κιόλας...

Ἀλλὰ καὶ τὸ νὰ χαρακτηρίζεται αὐθαίρετα ὡς Ἀλλὰ καὶ τὸ νὰ χαρακτηρίζεται αὐθαίρετα ὡς «μηχανισμὸς» «μηχανισμὸς»ἕνας ὁποιοσδήποτε ἕνας ὁποιοσδήποτε τρόπος λειτουργίας τρόπος λειτουργίαςποὺ παρατηρεῖται στὴ Φύση, ἀνεξάρτητα ἀπὸ τὸ ἂν ἐκεῖνος εἶναι ὄντως ποὺ παρατηρεῖται στὴ Φύση, ἀνεξάρτητα ἀπὸ τὸ ἂν ἐκεῖνος εἶναι ὄντως ντετερμινιστικὸς ἢ περιέχει ντετερμινιστικὸςστοχαστικὸ ἢ ποὺ μέσα στοχαστικὸςἢ κάτι ποὺ δὲν εἶναι .περιέχει καὶ τὰ δυὸ στοιχεῖα μέσα του, μόνο ἀθῶο δὲν εἶναι.

Εἰδικά, ἂν Εἰδικά, ἂν τονίζεις τονίζειςκαὶ ἂν καὶ ἂν ἐπικαλεῖσαι ἐπικαλεῖσαιδιαρκῶς ἕναν τέτοιο διαρκῶς ἕναν τέτοιο «μηχανισμὸ» «μηχανισμὸ»μὲ σκοπὸ νὰ μὲ σκοπὸ νὰ δικαιολογήσης δικαιολογήσηςτίς τίς ἰδεολογίες ἰδεολογίες, τίς , τίς ἀπόψεις ἀπόψεις, τίς , τίς πράξεις πράξειςκαὶ τὸν καὶ τὸν τρόπο ζωῆς τρόπο ζωῆςσου. σου.

Γιὰ παράδειγμα, τόσο τὸ νὰ ἑστιάζουμε ἀποκλειστικὰ πάνω στὸ λεγόμενο Γιὰ παράδειγμα, τόσο τὸ νὰ ἑστιάζουμε ἀποκλειστικὰ πάνω στὸ λεγόμενο «μηχανισμὸ» «μηχανισμὸ»τῆς τῆς «φυσικῆς ἐπιλογῆς» «φυσικῆς ἐπιλογῆς»σὰν νὰ εἶναι ὁ μοναδικὸς ποὺ μπορεῖ νὰ , σὰν νὰ εἶναι ὁ μοναδικὸς ποὺ μπορεῖ νὰ ἐξηγῇ βιολογικὰ φαινόμενα ἐξηγῇ βιολογικὰ φαινόμενα, ὅσο καὶ τὸ νὰ τὸν , ὅσο καὶ τὸ νὰ τὸν μεταφέρουμε μεταφέρουμεκαμία , χωρὶς καμία , χωρί. ἰδεολογίες , ποὺ χρησιμοποιοῦν τὸν ἴδιο βασικὸ τρόπο σκέψης .διάκριση, στὰ ἀνθρώπινα δεδομένα, βολεύει ὅλες τίς ἰδεολογίες, ποὺ χρησιμοποιοῦν τὸν ἴδιο βασικὸ τρόπο σκέψης.

Ἔτσι, βλέπουμε τόσο τίς Ἔτσι, βλέπουμε τόσο τίς ρατσιστικές ρατσιστικές, ὅσο καὶ τίς , ὅσο καὶ τίς νεοφιλελεύθερες ἰδεολογίες νεοφιλελεύθερες ἰδεολογίες, νὰ ἐπικαλοῦνται τὸ συγκεκριμένο , νὰ ἐπικαλοῦνται τὸ συγκεκριμένο « μηχανισμὸ» «μηχανισμὸ»τῆς « τῆς φυσικῆς ἐπιλογῆς» «φυσικῆς ἐπιλογῆς»γιὰ νὰ γιὰ νὰ πείσουν πείσουνὅτι αὐτὰ ποὺ ὅτι αὐτὰ ποὺ πιστεύουν πιστεύουνκαὶ καὶ πράττουν πράττουνὅσοι, ὅσοι τῆς νόμοι . πωσδήποτε πάνω τους ἕνα χαρακτηριστικὸ - πλεονέκτημα σὲ σχέση μὲ τοὺς ὑπόλοιπους, τὸ ὁποῖο πάντα θὰ ἐπιλέγῃ ἡ Φύση (σύμφωνα πάντοτε μὲ αὐτοὺς) ὡς κάτι τὸ καλύτερο !!! εἶναι νόμοι τῆς Φύσης καὶ ὅτι, ὅσοι τὰ ἀποδέχονται, ἔχουν ὁπωσδήποτε πάνω τους ἕνα χαρακτηριστικὸ - πλεονέκτημα σὲ σχέση μὲ τοὺς ὑπόλοιπους, τὸ ὁποῖο πάντα θὰ ἐπιλέγῃ ἡ Φύση (σύμφωνα πάντοτε μὲ αὐτοὺς) ὡς κάτι τὸ καλύτερο!!!

Μὲ αὐτὸν τὸ τρόπο μπορεῖς εὔκολα νὰ Μὲ αὐτὸν τὸ τρόπο μπορεῖς εὔκολα νὰ ἀλλάζης ἀλλάζηςἰδεολογία καὶ νὰ πηγαίνης κάθε φορά σὲ ἐκείνη ποὺ σὲ βολεύει καλύτερα, μὲ τὸ νὰ ἀλλάζης ἰδεολογία καὶ νὰ πηγαίνης κάθε φορά σὲ ἐκείνη ποὺ σὲ βολεύει καλύτερα, μὲ τὸ νὰ ἁπλῶς ἀλλάζηςτὸ ἁπλῶς τὸ χαρακτηριστικὸ - πλεονέκτημα χαρακτηριστικὸ - πλεονέκτημαποὺ ποὺ θεωρεῖς θεωρεῖςὅτι ἔχεις πάνω τῆς καθαρὴς σου, τ.χ. ὀμορφιά, τὸ χρῆμα, τὴν ἐξυπνάδα, τὴν κοινωνικὴ εὐαισθησία, τὴν ἐξουσία, τὴ δικαιοσύνη, τὴν γνώση, τὴν καλοσύνη κ.ά.), χωρὶς νὰ χρειάζεται νὰ μεταβάλλης ὅτι ἔχεις πάνω σου (π.χ. τὴ δύναμη, τὴν καθαρότητα τῆς φυλῆς, τὴν ὀμορφιά, τὸ χρῆμα, τὴν ἐξυπνάδα, τὴν κοινωνικὴ εὐαισθησία, τὴν ἐξουσία, τὴ δικαιοσύνη, τὴν γνώση, τὴν καλοσύνη κ.ά.), χωρὶς νὰ χρειάζεται νὰ ποτὲ μεταβάλληςτὸ σταθερὸ ποτὲ τὸ σταθερὸ κοινὸ ἰδεολογικό κοινὸ ἰδεολογικό... ... «μηχανισμό» «μηχανισμό»τους! τους!

Τσάκ! Ἔτσι, εὔκολα καὶ ἁπλά!Τσάκ! Ἔτσι, εὔκολα καὶ ἁπλά!

Ὅπως ἀλλάζεις τὴν κεφαλὴ στὴν ξυριστικὴ μηχανή...Ὅπως ἀλλάζεις τὴν κεφαλὴ στὴν ξυριστικὴ μηχανή...


[1] [1] Αναγωγισμός - ΒικιπαίδειαReductionism - Wikipedia

[2] [2] Ολισμός - ΒικιπαίδειαHolism - Wikipedia

___________________________________________________________________

Πολυτονισμὸς ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣΠολυτονισμὸς ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣ

«Πᾶνος»