Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2020

Άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας: Η ΥΠΑΠΑΝΤΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ[:Λουκ. 2,22-40]


  Ερμηνεία της ευαγγελικής περικοπής για την Υπαπαντή του Κυρίου
                 από τον άγιο Κύριλλο Αλεξανδρείας
[Μέρος πρώτο: υπομνηματισμός των χωρίων Λουκ.2,22-23]
   «Κα τε πλήσθησαν μέραι κτ το περιτεμεν τ παιδίον, κα κλήθη τ νομα ατο ησος, τ κληθν π το γγέλου πρ το συλληφθναι ατν ν τ κοιλία.κα τε πλήσθησαν α μέραι το καθαρισμο ατν κατ τν νόμον Μωϋσέως, νήγαγον ατν ες εροσόλυμα παραστσαι τ Κυρίῳ, καθς γέγραπται ν νόμ Κυρίου τι πν ρσεν διανογον μήτραν γιον τ Κυρί κληθήσεται (:και όταν συμπληρώθηκαν οι οκτώ ημέρες για να γίνει στο παιδί η περιτομή, του έκαναν περιτομή, για να επιβεβαιωθεί και με την πράξη αυτή ότι ήταν γνήσιος απόγονος του Αβραάμ. Και Του δόθηκε το όνομα Ιησούς, όπως δηλαδή το είχε ονομάσει ο άγγελος προτού ακόμα συλληφθεί το παιδί στην κοιλιά της μητέρας του. Και η παρουσίαση και η αφιέρωση αυτή γινόταν σύμφωνα με εκείνο που είχε γραφεί στο νόμο του Κυρίου, ότι κάθε αρσενικό παιδί που για πρώτη φορά ανοίγει τη μήτρα της μητέρας του και γεννιέται, δηλαδή κάθε πρωτότοκο και πρωτογενές, πρέπει να θεωρείται και να ονομάζεται αφιερωμένο στον Κύριο)»[Λουκ.2,22-23].

Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2020

Νερώνειο μίσος του ΣΥΡΙΖΑ και των Σταλινοφασιστών κατά της Ορθοδοξίας και των Χριστιανών. Πισωβατούσα η Νεοταξική Κυβέρνηση της Ν.Δ. δια της "κυρίας Μπίλτεμπερκ" Προδοτική η στάση ἀναξίων δεσποτάδων. Οι Χριστιανοί αγωνίζονται μόνοι τους.

ΝΑ ΤΗ ΧΑΙΡΟΜΑΣΤΕ: Η Νίκη Κεραμέως ανακαλεί το έγγραφο  για ημερίδα της “ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ”

Προδοτική η στάση ἀναξίων Δεσποτάδων.      Οι Χριστιανοί αγωνίζονται  μόνοι τους.
Νερώνειο μίσος του ΣΥΡΙΖΑ και των Σταλινοφασιστών κατά της Ορθοδοξίας και των Χριστιανών. Πισωβατούσα   η Νεοταξική Κυβέρνηση της Ν.Δ. δια της "κυρίας Μπίλτεμπερκ"
 Προδοτική η στάση ἀναξίων Δεσποτάδων. Οι Χριστιανοί αγωνίζονται  μόνοι τους.    
Το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας που καλεί στην εκδήλωση της Χριστιανικής Αγωγής:
Σας ενημερώνουμε ότι η Πανελλήνια Ένωση Γονέων “Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ” διοργανώνει την ημερίδα “Σύγχρονη Παιδεία και Ελληνορθόδοξη Παράδοση” που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή, 09 Φεβρουαρίου 2020 και ώρα 5:00 μ.μ., στο Ξενοδοχείο Caravel (Λ. Βασιλέως Αλεξάνδρου 2, Αθήνα, METRO, Σταθμός «Ευαγγελισμός»).
Η Πανελλήνια Ένωση Γονέων “Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ” προσκαλεί τα 15μελή Μαθητικά Συμβούλια Λυκείων της Περιφέρειας Αττικής να συμμετάσχουν στην ημερίδα με ηλεκτρονικές απαντήσεις στο θέμα: «ΜΑΘΗΤΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ».
Οι προτάσεις τους πρέπει να σταλούν ηλεκτρονικά στην ηλεκτρονική διεύθυνση: pvasilios7@yahoo.com (Υπεύθυνος επικοινωνίας: π. Βασίλειος Κοκολάκης) έως 30 Ιανουαρίου 2020. Οι καλύτερες θα διαβαστούν στην ημερίδα από εκπροσώπους των 15μελών, εφόσον το επιθυμούν.(...)

2 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ : Η ΥΠΑΠΑΝΤΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ (Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ) - ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ

Σαράντα ήμερες από την κατά σάρκα Γέννηση Του ο Χριστός προσφέρθηκε στον Ναό, σύμφωνα με τα καθιερωμένα από τον νόμο. Και επειδή εκεί στον Ναό του έγινε υποδοχή από πνευματοκίνητους ανθρώπους, και μάλιστα επειδή ο Συμεών τον πήρε στην αγκαλιά του, γι' αυτό και λέγεται Υπαπαντή. η λέξη προέρχεται από το ρήμα υπαντάω και σημαίνει έρχομαι σε συνάντηση κάποιου.
   Η Εκκλησία καθόρισε η μεγάλη αυτή Δεσποτικοθεομητορική εορτή ["Ν": δηλ. εορτή, που είναι συγχρόνως και "δεσποτική" (του Χριστού) και "θεομητορική" (της Παναγίας)] να εορτάζεται την 2α Φεβρουαρίου, γιατί αυτή η ημέρα είναι η τεσσαρακοστή από την 25η Δεκεμβρίου, πού εορτάζεται η Γέννηση του Χριστού κατά σάρκα. Με αυτόν τον τρόπο διαιρεί τον ετήσιο χρόνο με τους σταθμούς της θείας οικονομίας και τον ευλογεί. Ταυτόχρονα δίνει στον άνθρωπο την δυνατότητα να
μυηθή στο μεγάλο μυστήριο της ενανθρωπήσεως του Υιού και Λόγου του Θεού.

Η Υπαπαντή του Κυρίου (2/2)

του Κων. Α. Οικονόμου δασκάλου του 16ου Δημ. Σχολείου Λάρισας

Η Υπαπαντή είναι Δεσποτική και Θεομητορική εορτή, αφού αφορά τον Κύριο και τη Θεοτόκο. Υπαπαντή θα πει προϋπάντηση. Σαράντα ημέρες από την γέννηση του Θεανθρώπου, προσεφέρθη ο Κύριος στο ιερό από τη Θεοτόκο μητέρα Του, όπου Τον υπεδέχθη ο πρεσβύτης Συμεών. Στην Παλαιά Διαθήκη ο Θεὸς ζήτησε απὸ το Μωυσή την καθιέρωση-προσφρορά κάθε πρωτότοκου αγοριού σαράντα ημερών και την άφεσή του στο Θείο θέλημα, ως θυσία ανάμνησης του γεγονότος ότι ο Ισραὴλ σώθηκε απὸ τη δουλεία μέσω του θανάτου των πρωτοτόκων της Αιγύπτου. Οι γονείς “πλήρωναν” στο ναό για το παιδὶ, σαν λύτρα, αμνὸ ή ζεύγος περιστεριών [Ο σαραντισμός, γίνεται σήμερα ως μίμηση της Υπαπαντής. Παλαιότερα η Υπαπαντή θεωρείτο εορτή των μητέρων. Σήμερα ξένα πρότυπα “μεταφέραν” τον εορτασμό αυτό τον Μάιο].

Η προκλητική αφωνία των επισκόπων και οι βαριές τους ευθύνες


Νίκος Ταμουρίδης: Οι βαριές ευθύνες των Ιεραρχών!

Οι Έλληνες πιστοί με πρωτοφανή έκπληξη βλέπουν την χώρα μας να ισλαμοποιείται με τρομερή ταχύτητα, χωρίς να αντιδρούν οι θεσμοί της, χωρίς να μιλούν οι ταγοί της, χωρίς να ξεσηκώνεται ο λαός της!
Οι βασικοί πυλώνες ισχύος του έθνους πλήττονται καίρια!
– Η Πολιτική έχει παραλύσει καθώς δεν μπορεί να διαχειριστεί πολιτικά το θέμα, ούτε εντός της χώρας ούτε στο εξωτερικό.
– Οι Ένοπλες Δυνάμεις αντιμετωπίζουν επιπλέον σημαντικές ασύμμετρες απειλές, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά την μαχητική τους ικανότητα, παράλληλα με την απαξίωσή τους τα τελευταία χρόνια των μνημονίων.
– Η οικονομία πλήττεται αφόρητα αφού τεράστια ποσά δαπανώνται για τους εισβολείς έποικους.

Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2020

Οι ανάξιοι κληρικοί βλάπτουν την Εκκλησία

Του Φώτη Κόντογλου 

(ἀπὸ τὸ Ἀσάλευτο Θεμέλιο, Ἀκρίτας 1996)
[Ἕνα πολὺ παλιὸ κείμενο, τοῦ Φώτη Κόντογλου, ποὺ σήμερα ὅμως φαντάζει τόσο σύγχρονο! Γιατὶ ὅπως κι ὁ Κύριος εἶπε, στὸ χωράφι τῆς Ἐκκλησίας, πάντα θὰ ὑπάρχουν καὶ τὰ ζιζάνια μαζὶ μὲ τὸν σίτο! Καὶ σὲ κάθε ἐποχὴ θὰ ὑπάρχουν καὶ ἐκεῖνοι οἱ κληρικοὶ ποὺ βλάπτουν τὴν Ἐκκλησία περισσότερο ἀπὸ ὅλους μαζί τους αἱρετικούς!]


Δυστυχῶς ὅπου σταθῆ κανεὶς ἀκούει ἐπικρίσεις καὶ παράπονα γιὰ τοὺς κληρικούς μας γιὰ τὴν ἀδράνεια τῆς Ἐκκλησίας μας. Αὐτὸ στενοχωρεῖ καὶ θλίβει κάθε Ὀρθόδοξο Χριστιανὸ καὶ πολὺ περισσότερο ἐκείνους ποὺ ἔχουν πιὸ στενοὺς πνευματικοὺς δεσμοὺς μὲ τὴν Ἐκκλησία.

Από τα Ίμια στη Ζουράφα (Λαδόξερα) του βορειοανατολικού Αιγαίου. Μνήμη Χ.Καραθανάση, Π.Βλαχάκου, Ε.Γιαλοψού

Συμπλήρωση 21 ετών από την απώλεια τριών συμπατριωτών μας, των αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού, μελών του πληρώματος του ελικοπτέρου που έπεσε στα Ίμια Χριστόδουλου Καραθανάση, Παναγιώτη Βλαχάκου και  Έκτορα Γιαλοψού

Από τα Ίμια  στη Ζουράφα (Λαδόξερα) του βορειοανατολικού  Αιγαίου. 
Μνήμη  Χ.Καραθανάση, Π.Βλαχάκου, Ε.Γιαλοψού
του Θεοφάνη Μαλκίδη
1. Εθνική κυριαρχία και Αιγαίο
Ξημερώνοντας η 31η Ιανουαρίου, δεν μπορεί παρά να φέρεις στο νου σου τα Ίμια και τη μνήμη των Χριστόδουλου Καραθανάση, Παναγιώτη Βλαχάκου και  Έκτορα Γιαλοψού. Των μελών του πληρώματος του ελικοπτέρου του Πολεμικού Ναυτικού που έπεσαν υπέρ Ελληνισμού  το 1996......

Παράλληλα έρχεται στη μνήμη  η συμφωνία των Σημίτη-Πάγκαλου λίγους μήνες αργότερα στη Μαδρίτη για τα "ζωτικά συμφέροντα " της Τουρκίας στο Αιγαίο και για την άγνοια της πολιτικής ηγεσίας και όχι μόνο περί θαλασσίων συνόρων!

Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2020

Ἡ ἐκκωφαντικὴ σιωπὴ τῶν Ποιμένων ποὺ σκεπάζει τὶς ἄηχες κραυγὲς τῶν ἀμβλωμένων ἀμνῶν

Ἡ ἐκκωφαντικὴ σιωπὴ τῶν Ποιμένων ποὺ σκεπάζει τὶς ἄηχες κραυγὲς τῶν ἀμβλωμένων ἀμνῶν
Ἰωακεὶμ Καραμεσίνης, Hanford CΑ, HΠΑ
Ἐδῶ στὶς ΗΠΑ ποὺ διαμένω τὸ ζήτημα τῶν ἐκτρώσεων εἶναι ἕνα ζήτημα μείζονος ἐνδιαφέροντος.
Ἔχει ἀπασχολήσει τὸ Ἀνώτατο Δικαστήριο ἐπανειλημμένα καὶ εἶναι ἐδῶ καὶ δεκαετίες στὴν ἀτζέντα τῶν δύο μεγάλων πολιτικῶν παρατάξεων, ἀλλὰ ἀκόμη καὶ τῶν πιὸ μικρῶν. Ἡ ἔνταση μὲ τὴν ὁποία ὑποστηρίζονται οἱ ἀντίθετες ἀπόψεις εἶναι μεγάλη, μὲ ἀντεγκλήσεις  καὶ δυναμικὲς καμπάνιες. Οὐδεὶς ὅμως Κυβερνητικὸς παράγοντας διανοήθηκε ποτὲ νὰ κάνει αὐτὸ ποὺ ἔπραξε στὴν Ἑλλάδα ὁ Ὑπουργὸς κ. Καραμανλὴς μὲ τὴν ἀφίσα τοῦ "Ἀφῆστε με νὰ Ζήσω" στὸ Μετρὸ τῶν Ἀθηνῶν! 
Ἡ Ἐλευθερία τοῦ Λόγου εἶναι μία βασικὴ Συνταγματικὰ κατοχυρωμένη ἐλευθερία καὶ εἴναι  Ἱερὴ γιὰ ὅλους τους Ἀμερικανούς. Δυστυχῶς ἡ Ἑλλάδα μας, ὡς χώρα λίκνο τῆς Δημοκρατίας σχολιάστηκε δυσμενῶς γιὰ αὐτὴν τὴν ἐνέργεια τοῦ Ὑπουργοῦ της καὶ δὲν τὸ κρύβω ὅτι στὸν περίγυρό της Κοινότητάς μας βρεθήκαμε ἀπολογούμενοι γιὰ τὸ κατάντημα τῆς σύγχρονης Ἑλληνικῆς Δημοκρατίας. 

Έξωφρενικὸ! Ἀκυρώθηκε κατόπιν παρεμβάσεων ὁμιλία τοῦ Καθηγητή Ἰατρικῆς κ. Καρακατσάνη στὴν Κατερίνη γιὰ τὶς μεταμοσχεύσεις!


Ὁ κόσμος τῆς Κατερίνης καὶ ὄχι μόνον ὀφείλει νὰ ἀντιδράσει!

 Δείτε τις θέσεις του καθηγητού στό Βίντεο:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=7&v=Tc0PgVxyQ-k&feature=emb_logo

Μεταμοσχεύσεις 13: Κ. Καρακατσάνης: Ὁ ἐγκεφαλικός θάνατος καί οἱ μεταμοσχεύσεις ἀνθρωπίνων ὀργάνων.

Ἡ Σχολὴ Γονέων Κατερίνης στὸ πλαίσιο τῶν τακτικῶν ὁμιλιῶν ποὺ διεξάγει εἶχε προγραμματισμένη ἐκδήλωση στὶς 3 Φεβρουαρίου 2020 μὲ ὁμιλητὴ τὸν γνωστὸ ὁμότιμο Καθηγητὴ Πυρηνικῆς Ἰατρικῆς τοῦ ΑΠΘ κ. Καρακατσάνη Κωνσταντῖνο μὲ θέμα «Μεταμοσχεύσεις – Δωρεὰ Ὀργάνων».

Βάσει ἐγκυρότατων πληροφοριῶν ὑπῆρξαν εὐθεῖες παρεμβάσεις πρὸς τὴν Σχολὴ Γονέων Κατερίνης ἀπὸ πολλοὺς διαφορετικοὺς φορεῖς καὶ παράγοντες μὲ συνέπεια τὴν ἀκύρωση τῆς διάλεξης τοῦ Καθηγητή.

Εἶναι πραγματικὰ ἐξωφρενικὸ νὰ φιμώνεται τόσο ξεδιάντροπα ὁ ἐπιστημονικὸς λόγος ἐπειδὴ κάποιοι δὲν συμφωνοῦν μαζί του. Μετὰ τὴν ἀπαγόρευση τῶν ἀφισῶν γιὰ τὶς ἐκτρώσεις στὸ μετρὸ ἦρθε ἄμεσα καὶ δεύτερο κροῦσμα ὠμῆς.... παρέμβασης καὶ ἀπαγόρευσης μίας ἀμιγῶς ἐπιστημονικῆς ὁμιλίας μόνο καὶ μόνο ἐπειδὴ ἐκφράζεται ἀπὸ ἕναν ἄνθρωπο ποὺ ἐπὶ χρόνια τώρα ἀγωνίζεται γιὰ τὴν προάσπιση τῆς ἐπιστημονικῆς ἀλήθειας ἀπέναντι σὲ φωνὲς ποὺ ἐξυπηρετοῦν ποικίλα συμφέροντα.

Ὁ κόσμος τῆς Κατερίνης καὶ ὄχι μόνον ὀφείλει νὰ ἀντιδράσει!

Ιερό μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως της ψυχής του Μακαριστού Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου στην Ιερά Μονή Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου Πυργετού Λαρίσης.






(Το παρόν Απεστάλη ἀπό  Ελένη εκ  Λαρίσης)
Ιερό μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως της ψυχής του Μακαριστού Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου στην Ιερά Μονή Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου Πυργετού Λαρίσης.

Την 17η Ιανουαρίου 2020, παραμονή της εορτής των Αγίων Αθανασίου και Κυρίλλου Πατριαρχών Αλεξανδρείας, στην Ιερά Μονή Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου Πυργετού Λαρίσης πραγματοποιήθηκε αγρυπνία κατά την οποία ως είθισται τελέστηκε μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως της ψυχής του Μακαριστού Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου.
Κατά τη διάρκεια της αγρυπνίας ο Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Αρχιμανδρίτης Ειρηναίος Βαϊόπουλος, πνευματικός απόγονος του Μακαριστού Γέροντος, σε εμπνευσμένη ομιλία του αναφέρθηκε σε προσωπικές εμπειρίες από τη συμβίωσή του με το Γέροντα Αθανάσιο.

ΟΙ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΡΟΥΒΙΚΩΝΑ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΟΥΝ ΕΥΣΥΝΕΙΔΗΤΟΥΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ

Παρέμβαση μελών του Ρουβίκωνα στη γερμανική πρεσβεία, στις 29 Αυγούστου 2019
Ο «Ρουβίκωνας» προχώρησε σε παρέμβαση σε ιατρείο γυναικολόγου, ο οποίος αρνήθηκε να κάνει άμβλωση σε ασθενή. «Το αν, το πότε και το πόσα παιδιά θα κάνουμε είναι αυστηρά δική μας υπόθεση»
Παρέμβαση σε ιατρείο γυναικολόγου, ο οποίος φέρεται να αρνήθηκε να κάνει άμβλωση σε ασθενή, πραγματοποίησε ο «Ρουβίκωνας».
Τα μέλη της αναρχικής συλλογικότητας πέταξαν τρικάκια και φώναξαν συνθήματα, προτού αποχωρήσουν από το σημείο.
Είχε προηγηθεί η καταγγελία νεαρής γυναίκας ότι ο συγκεκριμένος γιατρός, ο οποίος εργάζεται στο Κέντρο Υγείας Πατησίων, αρνήθηκε να της κάνει έκτρωση.
Αντ' αυτού, μάλιστα, σύμφωνα με την καταγγελία της νεαρής γυναίκας, ο γιατρός άρχισε να της κάνει… «κατήχηση», ώστε να κρατήσει το παιδί.

Οι Τρεις Ιεραρχαι ηταν αριστοι επιστημονες, μεγαλης αρετης, με αγγελικη αγαπη στον Χριστο.

«Πασα επιστημη, χωριζομενη δικαιοσυνης και της αλλης αρετης, πανουργια, ου σοφια φαινεται» (Μενέξ. 247Α)

Ο ΚΟΣΜΟΣ ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΗ απο τους τσοπαναραιους, απο τους εργατες & τους αγραμματους· κινδυνευει απο τους επιστημονας, χωρις Θεο.

3-ierΟἱ Τρεῖς Ἱεράρχαι ἦταν ἄριστοι ἐπιστήμονες. Εἶχαν κλίσι στὰ γράμματα, ἦταν ἐπιμελεις στὰ μαθήματα, μισούσαν τὴν διαφθορᾶ, ἀλλὰ παραπάνω ἀπὸ τὰ γράμματα καὶ τὴ φιλοσοφία καὶ τὶς ἐ­πιστῆμες ἀγάπησαν τὴν ἀρετή. Ὦ ἀρετή, ποὺ σὲ ὕμνησαν οἱ πρόγονοί μας ὅταν ἔλεγαν, «Πᾶς ὁ ἐπὶ γῆς καὶ ὑπὸ γῆς χρυσὸς ἀρετῆς οὐκ ἀντάξιος»! (Πλάτων, Νόμ. 5,728Α)… Ἡ ἀρετὴ ὡς ἐγκράτεια, ὡς φιλαλήθεια, ὡς θάρρος καὶ ἀνδρεία, ὡς ἐνθουσι­ασμός, ὡς ἐλεημοσύνη, ὡς φιλοστοργία, ὡς φιλοπατρία. Ἰδού τὰ ἔξοχα στοιχεῖα ποὺ ἀποτελοῦν τὴν ἀρετή. Αὐτὰ ἀγάπησαν οἱ Τρεῖς Ἱεράρχαι, καὶ ἀναδείχθηκαν ἐνάρετοι.
Τὸ τονίζω· τὰ γράμματα χωρὶς τὴν ἀρετὴ εἶ­νε ἄχρηστα. Τί λέω; Δὲν εἶνε μόνο ἄχρηστα, ἀλλ᾿ εἶνε καὶ ἐπικίνδυνα. Τὸ εἶπε ὁ φιλόσοφος Πλάτων· «Πᾶσα ἐπιστήμη, χωριζομένη δικαιοσύνης καὶ τῆς ἄλλης ἀρετῆς, πανουργία, οὐ σοφία φαίνεται» (Μενέξ. 247Α). Ὅταν χωρίσῃ ἡ ἐπιστήμη ἀπὸ τὴν ἀρετή, εἶνε ἐπικίνδυνη. Τὸ εἶπε πρὶν διακόσια χρόνια καὶ ὁ Παπουλάκος· «Τὰ ἄθεα γράμματα θὰ καταστρέψουν τὸν κόσμο».

Mητροπολιτης Φλωρινης Αυγουστινος: «Ακουω τη φωνη των πατερων σαν σαλπιγ­γα να ᾽ρχεται απο την Καισαρεια, την Αντιοχεια, την Αρ­μενια· Αγωνισθητε να καθαριστη η Εκκλη­σια! Διαφωνω με τους πνευματι­κους που λενε· Εμεις να κοιταξουμε την ψυχουλα μας· μη μας νοιαζει τι κανει ο διακος, ὁ πα­πᾶς, ὁ δεσποτης!… Αν εισαι Χριστι­ανος, κον­τα στον αγωνα για την ψυχη σου, θα αγωνιστης & για την Εκκλησια σου. Η ανο­χη που δειχνουμε, ειναι ενοχη, αμαρτια, εγκλημα!»

3β. ΙΕΡ...2 .Οι Τρεις Ιεραρχαι και η εκκλησιαστικη ζωη Η στασι τους απεναντι στα σκανδαλα
Τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν
Πέμπτη 30 Ἰανουαρίου 2020
Τοῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αὐγουστίνου Καντιώτου

Καὶ πάλι, ἀδελφοί μου, ἡ ἑορτὴ τῶν Τριῶν Ἱ­­­­εραρχῶν ζωντανεύει μπροστά μας τὴ ζωὴ καὶ τοὺς ἀγῶνες τους. Ἡ ἐποχή τους χαρα­κτη­ρί­ζε­ται ὡς χρυσὸς αἰώνας, ἡ ἐκκλησιαστι­κὴ ζωὴ ὅ­μως παρουσίαζε καὶ σκιές. Σοβαρὲς κα­­κί­ες ῥα­σοφό­­­ρων (ἀμάθεια, αὐθάδεια, ἀνη­θικό­της, φιλαρ­γυρία, καὶ πρὸ παν­τὸς ἀ­­θε­ο­φοβία – θεομπαιξία) σκαν­­δάλιζαν. Ἀπέναντι σ᾽ αὐτὴ τὴ φαυλό­τητα οἱ ἱ­εροὶ πατέρες δὲν ἔμειναν ἀδιάφοροι. Καὶ ἀξίζει νὰ δοῦμε ποιά ἦταν ἡ ἀντίδρασί τους.

Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2020

Διατὶ ἁλωνίζει ὁ κ. Πάϊατ;- ΝΟΤΑ στὴν Ἀμερικὴ νὰ μᾶς «ξεβρωμίσουν» τὸν τόπο ἀπὸ αὐτὸν τὸν θρασὺ ὑπάλληλο τῆς Ἀμερικῆς στὸν τόπο μας


Στὸ ΥΠΕΞ δὲν ἔχουν χαρτὶ νὰ γράψουν καὶ νά στείλουν μία ΝΟΤΑ στὴν Ἀμερικὴ νὰ μᾶς «ξεβρωμίσουν» τὸν τόπο ἀπὸ αὐτὸν τὸν θρασὺ ὑπάλληλο τῆς Ἀμερικῆς στὸν τόπο μας, καὶ νὰ ζητήσουν νὰ μᾶς ἀδειάσει τὸν τόπο.

Διατὶ ἁλωνίζει ὁ κ. Πάϊατ;


Γράφει ὁ Ἀρχιμανδρίτης π. Θεόκλητος Τσίρκας
Ὑπάρχει ἢ δὲν ὑπάρχει στὴ Χώρα μας ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ καὶ Νόμιμος Ὑπουρ­γὸς σ’ αὐτό;
Τὸ ἐρώτημα ἑνὸς Ἕλληνος Πολίτου ἔρχεται ὕστερα ἀπὸ τὰ ὅσα γράφουν οἱ Ἐφημερίδες γιὰ τὸν Πρέσβυ τῆς Ἀμερικῆς, ὁ ὁποῖος «ἁλωνίζει» ὅλη τὴ Χώρα καὶ δίνει ἐντολές;
Δὲν μοῦ λές, Κύριε ΥΠΕΞ, ἡ

Χώρα μας εἶναι ΠΡΟΤΕΚΤΟΡΑΤΟ τῆς Ἀμερικῆς καὶ ὁ Πρόξενός της καὶ ὁ Πρέσβυς της, δίνουν ἐντολὲς στὴν ἑκάστοτε Ἑλληνική Κυβέρνηση καὶ ὁ Πρωθυπουργὸς καὶ οἱ ὑπουργοί του, σκύβουν τὸ κεφάλι καὶ λένε στὸν κ. ΠΑΪΑΤ «Πεκί Ἀφέντη;».
Στὸ ΥΠΕΞ δὲν ἔχουν χαρτὶ νὰ γράψουν καὶ νά στείλουν μία ΝΟΤΑ στὴν Ἀμερικὴ νὰ μᾶς «ξεβρωμίσουν» τὸν τόπο ἀπὸ αὐτὸν τὸν θρασὺ ὑπάλληλο τῆς Ἀμερικῆς στὸν τόπο μας, καὶ νὰ ζητήσουν νὰ
μᾶς ἀδειάσει τὸν τόπο. Στὸ ΥΠΕΞ δὲν ὑπάρχουν ΔΙΠΛΩΜΑΤΕΣ, ποὺ νὰ γνωρίζουν τὸ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΙΟ καὶ νὰ μὴ ἐπιτρέπουν μία ξένη Χώρα νὰ ἐπεμβαίνει σὲ ἄλλη Χώρα;
Καὶ ἄλλοτε ἔγραψα καὶ ἔστειλα καὶ προσωπικὴ ἐπιστολὴ στὸν κ.
Πρωθυπουργό, ἀλλὰ δὲν πῆρα ἀπάντηση, ζητῶντας του νὰ ἐπαναφέρει στὸ ΥΠΕΞ, τὸν ΜΟΝΙΜΟ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ τοῦ ΥΠΕΞ, ὅπως ἦταν πρὶν ἐπέλθει ἡ ΛΑΙΛΑΠΑ τῆς ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΕΩΣ καὶ ἐρωτῶ τὸν ΥΠΕΞ ἔχει ἐφαρμόσει τὸ Ἄρθρο 28 τοῦ Συντάγματος, ὅταν ἡ Ἀμερικὴ πρότεινε τὸν κ. ΠΑΪΑΤ, ὡς Πρέσβυ της, στὴ Χώρα μας; Καὶ εἰδικὰ τὴν Παράγραφο 3, τοῦ ἰδίου Ἄρθρου;.

25η ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2019 ΑΠΟΦΡΑΔΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ -Τους 153+1 σύγχρονους "ΕΦΙΑΛΤΕΣ" θα τους θυμόμαστε...

Είναι η ημέρα που 153 βουλευτές:
"σταύρωσαν" την Μακεδονία
πέταξαν στα σκουπίδια τους αιματηρούς αγώνες του Ελληνικού Έθνους
αψήφησαν και ταπείνωσαν τους Έλληνες (τους πραγματικούς)
ακρωτηρίασαν την Πατρίδα 
πρόδωσαν τα ιδανικά της φυλής μας

Τους 153+1 σύγχρονους "ΕΦΙΑΛΤΕΣ" θα τους θυμόμαστε...

25η ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2019 
ΑΠΟΦΡΑΔΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

Είναι η ημέρα που 153 βουλευτές:

"σταύρωσαν" την Μακεδονία

πέταξαν στα σκουπίδια τους αιματηρούς αγώνες του Ελληνικού Έθνους

αψήφησαν και ταπείνωσαν τους Έλληνες (τους πραγματικούς)

ακρωτηρίασαν την Πατρίδα 

πρόδωσαν τα ιδανικά της φυλής μας

ΟΙ ΠΡΟΘΥΜΟΙ:
Κατερίνα Παπακώστα (ΑΝΕΛ)
Έλενα Κουντουρά (ΑΝΕΛ)
Θανάσης Παπαχριστόπουλος (ΑΝΕΛ)
Σπύρος Δανέλλης (ΠΟΤΑΜΙ)
Σταύρος Θεοδωράκης (ΠΟΤΑΜΙ)
Γεώργιος Μαυρωτάς (ΠΟΤΑΜΙ)
Σπύρος Λυκούδης (ΠΟΤΑΜΙ)
Θανάσης Θεοχαρόπουλος (ΠΟΤΑΜΙ)

Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου _Λόγος Β΄Εις Ευτρόπιον (φοβερή ομιλία!!!)

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Όταν καταφεύγεις στην Εκκλησία, δεν κατα­φεύγεις σε τόπο. Γιατί η Εκκλησία δεν είναι οι τοίχοι και η σκεπή, αλλά η πίστη και ο βίος, το δόγμα και το ήθος. Τίποτα δεν είναι ίσο με την Εκκλησία. Μη μου αναφέρεις όπλα και τείχη. Γιατί τα τείχη με τον και­ρό παλιώνουν, ενώ η Εκκλησία ποτέ δεν γερνάει. Τα τείχη τα γκρεμίζουν οι βάρβαροι, την Εκκλησία ωστόσο ούτε οι δαίμονες δεν τη νικούν. Και ότι δεν είναι κούφια κομπορρημοσύνη τα λό­για μου, το μαρτυρούν τα πράγματα. Πόσοι και πόσοι δεν πολέμησαν την Εκκλησία! Όλοι τους χά­θηκαν, αυτή όμως υψώθηκε πάνω από τους ουρανούς! Τέτοιο μέγεθος και τέτοιαν ιδιότητα έχει η Εκκλησία: Όταν πολεμείται, νικά· όταν υπονομεύεται, δυναμώνει· όταν συκοφαντείται, γίνεται λα­μπρότερη. 
    Δέχεται τραύματα, μα δεν πέφτει κάτω από τις πληγές· κλυδωνίζεται, μα δεν καταποντίζεται· χειμάζεται, μα δεν ναυαγεί· παλεύει, μα δεν καταβάλλεται· πυγμαχεί, μα δεν νικιέται. Γιατί παραχωρήθηκε ο πόλεμος; Για να παρου­σιαστεί εξαίσιο το τρόπαιο! Ήσασταν παρόντες εκείνη την ημέρα και βλέπατε πόσα όπλα κραδαίνονταν.

Εκτροχιασμένη φαντασιοπληξία και θεατρική παραδοξότητα του Λαρίσης


   Σκοπούμενο ψεύδος από τον  κ. Ιερώνυμο (Νικολόπουλο) εις Λάρισαν ή γλώσσας ολίσθημα;    
   Οφείλει να ανακαλέσει και να αποκαταστήσει την αλήθεια.     
 
Εκτροχιασμένη φαντασιοπληξία και θεατρική παραδοξότητα του Λαρίσης


Σε ομιλία στίς 12-1-2020 κατά την παρουσίαση του βιβλίου του μακ. Ιγνατίου στο Ωδείο εκστόμισε με σοβαρότητα, πομπωδώς το μεγάλο ψέμα, ότι «ο μακ. Ιγνάτιος επισκέφθηκε τον μ. Θεολόγο στο νοσοκομείο…».

Όταν αργότερα το σκέφθηκε, φαντάζομαι πως κατάλαβε την βλακεία που είπε και θα περίμενε  την αναφορά μας…

Όμως θα ασχοληθώ με τον θεατρινισμό. Είπε πως τιμά εξ ίσου όλους τους προκατόχους του…

Έκανε τρισάγιο και μνημόσυνο στο Θεολόγο, αλλά η «ακοινωνησία» του υφίσταται….

Δεν έκανε τίποτα στη Σύνοδο για να αρθεί το επιτίμιο  δεκαετίες μετά την κοίμησή του!!!

  Ζητήθηκε πριν χρόνια, να τιμωρηθούν  όσοι κήδεψαν τον «ακοινώνητο»...(αφορισμένο!!!) Θεολόγο…

Μήπως έπρεπε να τιμωρηθεί και ο ίδιος για το τρισάγιο, το μνημόσυνο, αλλά και την μνημόνευση στη Θεία Λειτουργία;

Ωραία τιμή, να καυχάται ότι απέκτησε την βιβλιοθήκη του  ακοινώνητου!!! Αλλά να μην κάνει κάτι για την άρση της «ακοινωνησίας (της αποκοπής του από το σώμα της Εκκλησίας) !!! τι φοβούνται;

Ένα επιτίμιο εντελώς αυθαίρετο, χωρίς δίκη ή απολογία, παράσημο  τιμής για τον μακαριστό και αισχύνης και ντροπής για τους «αδελφούς» αρχιερείς!!!

Ο Παπα–Δημήτρης Γκαγκαστάθης [29.1.1975]


 Του Κωνσταντίνου Αθ. Οικονόμου δασκάλου στο 16ο Δ. Σχ. Λάρισας
ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ: Ο παπά – Δημήτρης γεννήθηκε το 1902 στον Πλάτανο Τρικάλων, όπου για 42 χρόνια, (1931-1973) υπηρέτησε ως εφημέριος «ελλαμπόμενος από τας ακτίνας του Αγίου Πνεύματος». Εκεί στις 29 Ιανουαρίου 1975, «εξήχθη εις αναψυχήν, συναντήσας το Φως της ζωής». Η φτώχεια δεν του επέτρεψε να πάρει μόρφωση και μικρός έγινε τσοπανόπουλο. Βόσκοντας, όμως, τα πρόβατα, άρχισε να έχει τις πρώτες πνευματικές εμπειρίες. Γράφει ο ίδιος: “Για να ενδυναμώσω την πίστη μου διάβαζα στην καλύβα μου βίους Αγίων. Απέφευγα τις κοσμικές συναναστροφές. Επί τούτου επήγαινα στις βαθιές χαράδρες και προσευχόμουν. Πολλά βράδυα έρχονταν δαίμονες (...) να με εξοντώσουν, αλλά οι Αρχάγγελοι δεν τους επέτρεπαν και έφευγαν άπρακτοι”.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΚΛΗΡΟ: Δεκαεννιάχρονος κατατάχθηκε στην Χωροφυλακή. Πριν φύγει από το χωριό πέρασε από τους προστάτες του Αρχαγγέλους. “Τους προσκύνησα και τους παρακάλεσα: Με καλεί η πατρίδα. Σας θέλω να με ενισχύσετε και να έλθω πάλιν σώος και αβλαβής, όπως φεύγω τώρα”. Πολέμησε στην Μικρά Ασία. Στην καταστροφή της Σμύρνης, οι προστάτες του Αρχάγγελοι τον έσωσαν θαυματουργικώς πολλές φορές. την 24-5-1931, κι αφού αποφοίτησε από το εξατάξιο δημοτικό, έγινε διάκονος δύο μέρες μετά χειροτονήθηκε ιερέας. Τότε άρχισε η θαυμαστή ποιμαντική, ασκητική, ιερατική, εθνική και κοινωνική ζωή του παπα-Δημήτρη. Ως πατέρας (εννέα παιδιών μάλιστα), ιερεύς και ποιμένας, πονούσε αγαπητικώς ολόκληρο το ποίμνιο του χωριού του. Είχε γεμίσει το μικρό χωριό του με εικονοστάσια, σταυρούς, εικόνες. Ήταν ελεήμων, ανοιχτόκαρδος, έχοντας πάντοτε

"ΛΥΣΣΑΞΑΝ" ΝΑ ΕΠΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΤΟ ΘΕΣΜΟ ΤΩΝ ΔΙΑΚΟΝΙΣΣΩΝ... προετοιμάζουν τη χειροτονία των γυναικών!




"ΛΥΣΣΑΞΑΝ" ΝΑ ΕΠΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΤΟ ΘΕΣΜΟ ΤΩΝ ΔΙΑΚΟΝΙΣΣΩΝ...

Ποιοι άλλοι;
Οι γνωστοί και μη εξαιρετέοι, οικουμενιστικοί και φιλοφαναριωτικοί κύκλοι.
Οι πηγές της κακοδαιμονίας του συγχρόνου, επισήμου εκκλησιαστικού βίου.
Οι υπονομευτές του γνησίου εκκλησιαστικού ήθους.
Οι θεράποντες της εκκοσμίκευσης και της "πλατείας και ευρυχώρου οδού".
Ώστε αυτό είναι στις ημέρες μας το μείζον πρόβλημα της εκκλησιαστικής ζωής...
   Η επαναφορά του θεσμού των διακονισσών...
Πολύ φοβούμαι, πως πρόκειται για δούρειο ίππο, διά του οποίου επιχειρούν να προοδοποιήσουν τη χειροτονία των γυναικών!
 Ιατρός Λυκούργος Νάνης

Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2020

« Το άβατον» του Προέδρου της Δημοκρατίας

Πώς ένας τέτοιων ακραίων πεποιθήσεων άνθρωπος θα διασφαλίσει την ενότητα του λαού, εις μία ιδιαίτατα κρίσιμη καμπή δια την πατρίδα μας, όταν η ίδια ως δικαστικός λειτουργούς αντιτίθεται εις το Συνταγματικά κατοχυρωμένο άρθρο 3 περί της Κρατούσας Θρησκείας την Ορθόδοξη παράδοσή μας, πώς θα διασφαλίσει τα εθνικά μας συμφέροντα έναντι του «καθεστώτος» (..) του Ισλάμ, του δρομολογουμένου, πανθομολογουμένως, εποικισμού της πατρίδας μας, δια των ανέλεγκτης ροής στιφών μεταναστών, με ό,τι κινδύνους ελλοχεύουν δια του φαινομένου αυτού, πώς θα γεφυρωθούν οι διαφορές εις τα μείζονα  εθνικά θέματα;

 Οψόμεθα μετ’ αγωνίας.

 « Το άβατον» του Προέδρου της Δημοκρατίας

Ο δημαγωγικός λαϊκισμός αποτελεί την μείζονα πολιτική πρακτική προκειμένου να πειθαναγκασθεί υποβολιμαίως η διανοητικά λοβοτομημένη κοινωνική μάζα περί της δήθεν ορθότητας όποιας πολιτικής επιλογής της εκάστοτε εξουσίας.

Σταυρός και ντουφέκι. Αυτά τα δύο είναι η Ελλάδα

Δημήτρης Νατσιός

δάσκαλος-Κιλκίς 
Τον Οκτώβριο του 1964, ο Ηλίας Βενέζης, ο σπουδαίος λογοτέχνης μας και ακαδημαϊκός, εκφώνησε λόγο στην Ακαδημία Αθηνών με τίτλο «το πάθος των Φιλικών».
Στον επίλογο της ομιλίας του αναφέρθηκε στον θάνατο ή, καλύτερα, στην «οσιακή κοίμηση» του Αλέξανδρου Υψηλάντη, του αθάνατου αρχηγού της Φιλικής Εταιρείας.
Διαβάζω:
«Όταν οι Αυστριακοί αποφυλάκισαν τον πρίγκηπα ήταν πια αργά. Λίγες μέρες μετά την αποφυλάκισή του ο Αλέξανδρος Υψηλάντης πέθανε στην Βιέννη, στις 9 Ιανουαρίου του 1828. Ετοιμοθάνατο τον βρήκε ο συμπολεμιστής του του Ιερού Λόχου, ο Λασάνης. Του έφερε την εφημερίδα του τόπου, τον “Αυστριακόν Παρατηρητήν”.
– Τι νέα γράφουν; ρώτησε αργά τον Λασάνη ο πρίγκηψ.
– Ο Καποδίστριας έφθασε στην Μάλτα. Μια φρεγάδα αγγλική τον περιμένει να τον μεταφέρει στην Ελλάδα, του αποκρίθηκε.
– Ας έχει δόξαν ο Θεός, μουρμούρισε ο Αλέξανδρος Υψηλάντης.

Ἀριστείδης Π. Δασκαλάκης: Πραότητα καὶ Ὀργή , οἱ δύο ὄψεις δύο νομισμάτων

Ὁ γέρων Ἀθανάσιος Μυτιλιναίος διηγοῦνταν : «Κάποτε ρώτησαν κάποιον πνευματικὸ ἄνθρωπο πῶς θά ἀναγνώριζε ἕναν ἅγιο, καί ἐκεῖνος ἀπάντησε: Ἀπό τήν πραότητά του »

O ἴδιος ὁ Κύριος ὑπόσχεται τὴ Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν στὸν 3ο Μακαρισμὸ Του: «μακάριοι οἱ πραεῖς, ὅτι αὐτοὶ κληρονομήσουσι τὴν γῆν.» (Ματθ. 5,5).
H πραότητα εἶναι καρπὸς τῶν δύο πρώτων μακαρισμῶν. Τῆς πτωχείας τοῦ πνεύματος καὶ τοῦ πένθους. Οἱ ταπεινόφρονες καὶ οἱ συναισθανόμενοι τὴν αμαρτωλότητα τους , κλαίοντας γιὰ τὴν πτώση τῆς ἀνθρωπότητας καὶ τὴ δική τους, αὐτοὶ εἶναι οἱ πρᾶοι.
Αὐτοὶ ποὺ δὲν κατακρίνουν, ποὺ δὲν καταδιώκουν , ποὺ δὲν ὑποτιμοῦν, ποὺ δὲν ὑβρίζουν καὶ δὲν ἐξουθενώνουν τοὺς ἄλλους. Αὐτοὶ ποὺ δὲν εἶναι μνησίκακοι καὶ περιμένουν τὶς περιστάσεις καὶ τὴν εὐκαιρία νὰ ἐκδικηθοῦν. Αὐτοὶ ποὺ δὲν χαίρονται μὲ τὸν ξεπεσμό των ἄλλων καὶ τὴν ἀποτυχία τους.

Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2020

Σχισματικός επίσκοπος χειροτονημένος από τον Επιφάνιο της Ουκρανίας λειτούργησε στη Νίκαια

Οἱ σχισματικοί, ὄντες ἐκτός Ἐκκλησίας, δέν εἶναι κανονικοί κληρικοί, δέν κατέχουν τήν Χάρι τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, δέν ἔχουν ἱερωσύνη καί ἀποστολική διαδοχή καί δέν τελοῦν ἔγκυρα μυστήρια.
 Σε πρόσφατο άρθρο του ο σεβαστός πρωτοπρ. π. Άγγελος Αγγελακόπουλος γράφει τα εξής σε σχέση με το αν όντως έχει τελεσθεί έγκυρη Θεία Λειτουργία όταν Ιεράρχες επιτρέπουν στους σχισματικούς ψευδοκληρικούς να προΐστανται και να προεξάρχουν στην τέλεση της Θείας Λειτουργίας στις Μητροπόλεις τους:

Ὄταν Ἱεράρχες ἐπιτρέπουν στούς σχισματικούς ψευδοκληρικούς νά προΐστανται καί νά προεξάρχουν στήν τέλεση τῆς Θείας Λειτουργίας στίς Μητροπόλεις τους, ἐγείρονται μεγάλα ζητήματα, ὅπως, ἄν ὄντως ἔχει τελεσθεῖ ἔγκυρη Θεία Λειτουργία, ἄν ὄντως ἔχουν μεταβληθεῖ ὁ ἄρτος καί ὁ οἴνος σέ Σῶμα καί Αἷμα Χριστοῦ καί ἄν οἱ πιστοί μεταλαμβάνουν ὄντως Σῶμα καί Αἷμα Χριστοῦ. Δυστυχῶς, ἡ ἀπάντηση εἶναι ἀρνητική, διότι οἱ σχισματικοί, ὄντες ἐκτός Ἐκκλησίας, δέν εἶναι κανονικοί κληρικοί, δέν κατέχουν τήν Χάρι τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, δέν ἔχουν ἱερωσύνη καί ἀποστολική διαδοχή καί δέν τελοῦν ἔγκυρα μυστήρια. 

Ἑπομένως, ἡ Θεία Λειτουργία, πού τελοῦν, εἶναι ἄκυρη. Ὁ ἄρτος καί ὁ οἴνος δέν μεταβάλλονται σέ Σῶμα καί Αἷμα Χριστοῦ, ὅσες φορές κι ἄν ποῦν τά λόγια τῆς ἐπικλήσεως τοῦ Ἁγίου Πνεύματος γιά τήν μεταβολή τῶν Τιμίων Δώρων σέ Σῶμα καί Αἷμα Χριστοῦ. Οἱ πιστοί κοινωνοῦν μόνο ἄρτο καί οἴνο, καί ὄχι Σῶμα καί Αἷμα Χριστοῦ. Ἡ Θεία Λειτουργία τελεῖται μόνον ἐξωτερικῶς καί φαινομενικῶς καί ὄχι κατά τήν οὐσία, διότι δέν κατέρχεται ἡ τελειωτική Χάρις τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.