ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
ΑΠΟΣΤΟΜΩΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΦΑΡΙΣΑΙΟΥΣ]
ΟΡΘΡΟΣ
ΜΕΓΑΛΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ[:Ματθ.21,18-43]
O IEΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΑΡΠΗ ΣΥΚΙΑ ΠΟΥ ΞΕΡΑΘΗΚΕ
[Μέρος πρῶτο: ὑπομνηματισμὸς τῶν ἐδαφίων Ματθ.21,18-22]
Μετά βαθυτάτης λύπης διαπιστώσαμε την απαξιωτική συμπεριφορά που επέδειξε ο μητροπολίτης Δωδώνης προς τους υγειονομικούς της αναστολής, τους ευρισκόμεμνους σε απεργία πείνας. Το γεγονός συνέβη έξω από το Υπουργείο Υγείας στις 12/4/2022.
Με αφορμή, λοιπόν, το εφιαλτικό πέρασμά του από εκεί, μνημονεύουμε τα γραφόμενα ενός αγίου επισκόπου, του μακαριστού μητροπολίτη Χαλκίδος, Νικόλαου Σελέντη, από μια επίσκεψή του στις φυλακές: «Ο άνθρωπος» τονίζει «όταν τον προσέχεις συγκινείται». Επίσης, σημειώνει: «Επίσκοπος σημαίνει σήμερα ένας μάρτυς. Να μαρτυρείς απ’ όλες τις μεριές και προ πάντων με τον εαυτό σου, που θέλει όλο να ξεφύγει»*.
Είδαμε, λοιπόν, τον Δωδώνης, να επιβιβάζεται, εν συνεχεία, με ύφος πολλών καρδιναλίων, σε υπηρεσιακό όχημα, που έφερε στην πινακίδα τα διακριτικά «Μ Ζ», δηλαδή εκείνα της Μητροπόλεως Ζακύνθου. Και θέτουμε το ερώτημα: Ποια είναι η νυν υπηρεσιακή σχέση του με τη Μητρόπολη Ζακύνθου, ώστε ως τιτουλάριος Δωδώνης να χρησιμοποιεί το εν λόγω αυτοκίνητο, θαρρείς και πρόκειται για ΙΧ; Ποιος ο οδηγός του οχήματος; Μήπως εκείνος που πληρώνεται από το Ελληνικό Δημόσιο για λογαριασμό της Μητροπόλεως Ζακύνθου;
«Γιατί το κάνουνε;» (τάδε έφη Δωδώνης για
υγειονομικούς απεργούς
πείνας)
Απάντηση:
-Μήπως, για αυτά που εσύ δεν μπορείς να ζήσεις;
Θα μου πεις: - Ποια είναι αυτά που μου δόθηκαν να ζήσω και
δεν τα ζω;
-Μήπως αυτά που σου χαρίστηκαν και δεν εκτίμησες;
Θα μου πεις: - Ποιος μου χάρισε κάτι και εγώ το περιφρόνησα;
-Μήπως η Ζωή;
Θα μου πεις: - Ποια Ζωή;
-Αυτή που απαξίωσες στα πρόσωπα αυτών των υγειονομικών απεργών
πείνας.
-Που ζουν, για αυτά που τους χαρίστηκαν, και δεν θέλουν, για
τίποτα στον κόσμο, να χάσουν (και να χάσουμε).
-Που ζουν, για αυτά που τελικά δεν θα χαθούν, ακόμη και αν «πέσουν»,
ως άλλοι «Ελεύθεροι πολιορκημένοι».
Βλέπεις…αξίζει χίλιες φορές να πεθαίνεις για ότι σου
χαρίστηκε για να ζήσεις, παρά για ό,τι απέκτησες στη ζωή σου(;).
Δωδώνης, δεν καταδίκασες, εκείνη την
στιγμή, την σφύζουσα από Ζωή, πορεία των απεργών πείνας. Καταδίκασες την
λιμώττουσα από Ζωή, στάση των χορτασμένων… σαν και του λόγου σου.
Για την τιμή του ράσου,
παπα-Παύλος Καλλίκας
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ[:Φιλιπ. 4, 4-9]
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα: «ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΖΩΗΣ»
[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 7-4-1985]
(Β134)
Ζούμε, αγαπητοί μου, σε μία ταραγμένη εποχή. Τα πρότυπα έχουν εκλείψει. Καθετί που οι αιώνες έχουν σεβαστεί, θεωρείται πια νοσηρό και επικίνδυνο κατεστημένο και πρέπει να γκρεμιστεί… Γι΄αυτό ακριβώς και η εποχή μας έχει χάσει τον προσανατολισμό της και αναζητά. Αναζητά σε όλους τους τομείς, πώς θα ζήσει η κοινωνία καλύτερα. Πώς θα εκφραστεί ο άνθρωπος με την τέχνη καλύτερα· πώς θα φιλοσοφήσει ακριβέστερα· πώς θα χρησιμοποιήσει την επιστήμη επ’ ωφελεία. Αναζητά· παντού αναζητά. Γι' αυτό βλέπει κανείς σε όλες αυτές τις προσπάθειες του ανθρώπου, φεύγοντας από την κλασικότητα, να είναι και η τέχνη του και η ζωή του μία καρικατούρα. Έτσι, που αν κανείς ζήσει λίγο την κλασικότητα, να αισθάνεται ότι βρίσκεται σε μία παρακμή. Αν πούμε ότι στην εποχή μας, ότι ζει αυτήν την παρακμή, θα μας απαντήσει η εποχή μας: «Όχι· δεν ζούμε την παρακμή. Αρνηθήκαμε το παρελθόν και ζητάμε κάτι. Κάτι καινούριο. Είναι μία μεταβατική περίοδος. Ζητάμε κάτι άλλο…».
Ὅταν ὁ Ἀνάποδος Κόσμος ἐπιτίθεται στὸν πυρῆνα τοῦ ἀνθρώπου
Γράφει ὁ Κωνσταντῖνος Ι. Βαθιώτης
Ένα ακόμη περιστατικό κατάληψης και σφραγίσματος Ιερού Ναού πραγματοποιήθηκε στο χωριό Βέρχνια Γιαμπλούνκα, σύμφωνα με ανακοίνωση της επαρχίας Λεωπόλεως της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Πατριαρχείου Μόσχας.
Πρόκειται για έναν μικρό ξύλινο ναό ο οποίος έχει ανεγερθεί σε ιδιωτική έκταση, ενώ η κοινότητά του παρά τις συνεχείς πιέσεις είχε επανειλημμένως αρνηθεί να προσχωρήσει στην Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας.
Να σημειωθεί ότι μετά από απαίτηση των τοπικών Αρχών από την έναρξη των εχθροπραξιών με τη Ρωσία δεν τελούνταν ιερές ακολουθίες στον ναό.
Στις 10 Απριλίου έπειτα από παράκληση πιστών της περιοχής ο πρωθιερέας Ηλίας Ουρούσκι κατέφθασε στον ναό, προκειμένου να τους εξομολογήσει και να τελέσει γι’ αυτούς ιδιωτική Θεία Λειτουργία.
Κατά τη διάρκεια της Θείας Μυσταγωγίας και την ώρα της εκφώνησης του «Συμβόλου της πίστεως», εισέβαλαν στον ναό εκπρόσωποι των τοπικών Αρχών συνοδεία Ουνιτών κληρικών, καθώς και κληρικών της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ουκρανίας.
Ἱεροῦ Χρυσοστόμου, ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΟΜΟΟΥΣΙΟΥ
Ὁμιλία Θ΄: ΣΤΟΝ ΤΕΤΡΑΗΜΕΡΟ ΛΑΖΑΡΟ
Ὁ Λάζαρος σήμερα μὲ τὴν ἀνάστασή του ἀπὸ τοὺς νεκρούς, μᾶς χαρίζει τὴ λύση πολλῶν καὶ διαφόρων σκανδάλων. Πραγματικὰ δὲν ξέρω πῶς τὸ ἀνάγνωσμα αὐτὸ ἔδωσε καὶ στοὺς αἱρετικοὺς λαβὴ καὶ στοὺς Ἰουδαίους ἀφορμὴ γιὰ ἀντιλογία, ὄχι ἐπειδὴ πραγματικὰ ὑπάρχει τέτοια ἀφορμή, μακριὰ μιὰ τέτοια σκέψη, ἀλλὰ ἐπειδὴ ἐκεῖνοι εἶναι κακόψυχοι. Πολλοὶ δηλαδὴ ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς λένε ὅτι ὁ Υἱὸς δὲν εἶναι ὅμοιος μὲ τὸν Πατέρα. Γιατί; «Διότι χρειάστηκε», λένε, «ὁ Χριστὸς νὰ προσευχηθεῖ γιὰ νὰ ἀναστήσει τὸν Λάζαρο· ἐὰν δὲν προσευχόταν δὲν θὰ μποροῦσε νὰ ἀναστήσει τὸν Λάζαρο. Καὶ πῶς», λένε, «μπορεῖ νὰ εἶναι ὅμοιος ἐκεῖνος ποὺ προσευχήθηκε μὲ ἐκεῖνον ποὺ δέχθηκε τὴν παράκληση; Διότι ὁ μὲν Υἱὸς προσεύχεται, ἐνῶ ὁ Πατέρας δέχτηκε τὴν προσευχὴ ἀπὸ ἐκεῖνον ποὺ τὸν παρακαλοῦσε». Βλασφημοῦν ὅμως αὐτοὶ μὴν μπορῶντας νὰ καταλάβουν ὅτι ἡ προσευχὴ ἔγινε ἀπὸ συγκατάβαση καὶ ἐξαιτίας τῆς πνευματικῆς ἀδυναμίας τῶν παρευρισκομένων ἐκεῖ.
Μετά τους Παυλάκη και Πορτοσάλτε που φώναξαν «ΒΑΣΤΑ ΚΙΝΑ», ένας ακόμα τηλέ-ειδικός «παγώνει» όλη την Ελλάδα!
Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Αχιλλέας Γραβάνης, χαρακτήρισε τις τελευταίες εικόνες ΑΠΟΛΥΤΗΣ ΧΟΥΝΤΑΣ από την Σανγκάη, «ΣΚΛΗΡΕΣ ΑΛΛΑ ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ»!!!
Σκληρό αλλά αναγκαίο λοιπόν:
Δείτε τι είπε:
Ο Τρόπος Συμπεριφοράς του Χριστιανού εντός του Ιερού Ναού
Νικόλαος Γεωργαντώνης, Θεολόγος, Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Θεολογίας ΕΚΠΑ (Εκκλ. Γραμματεία από τον Θ’ Αιώνα)
"Καὶ ὅταν προσεύχῃ, οὐκ ἔσῃ ὥσπερ οἱ ὑποκριταί, ὅτι φιλοῦσιν ἐν ταῖς συναγωγαῖς καὶ ἐν ταῖς γωνίαις τῶν πλατειῶν ἑστῶτες προσεύχεσθαι, ὅπως ἂν φανῶσι τοῖς ἀνθρώποις· ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι ἀπέχουσι τὸν μισθὸν αὐτῶν.σὺ δὲ ὅταν προσεύχῃ, εἴσελθε εἰς τὸν ταμιεῖόν σου, καὶ κλείσας τὴν θύραν σου πρόσευξαι τῷ πατρί σου τῷ ἐν τῷ κρυπτῷ, καὶ ὁ πατήρ σου ὁ βλέπων ἐν τῷ κρυπτῷ ἀποδώσει σοι ἐν τῷ φανερῷ." (Ματθ. 6, 5 - 6)
Έχουνε γραφτεί πολλά για το πώς πρέπει ο Χριστιανός να εισέρχεται και να στέκεται εντός του ιερού ναού. Δυστυχώς όμως, πολλοί πιστοί είτε δεν γνωρίζουν είτε αγνοούν την τάξη που γενικώς ακολουθείται. Η προσευχή των πιστών και ειδικά της λατρευτικής συνάξεως που γίνεται από όλο το λαό του Θεού, έχει συγκεκριμένο τρόπο (που καθορίζεται από το Τυπικό της Ορθόδοξης Εκκλησίας) και δεν είναι για να προβάλλεται ο καθένας. Στο σύντομο αυτό άρθρο, θα γίνει λόγος για μερικές κακές πρακτικές που ενώ φαίνονται αθώες, δύνανται να αποσυντονίσουν τον πιστό λαό.
Η πρώτη εξορία του ιερού Χρυσοστόμου.
Με πρωταγωνιστή τον επίσκοπο της Αλεξάνδρειας Θεόφιλο, συγκλήθηκε στην τοποθεσία Δρυ, κοντά στη Χαλκηδόνα, σύνοδος (Ιούλιος 403) που κάλεσε τον Ιερό Χρυσόστομο σε απολογία για φανταστικές κατηγορίες. Ο τελευταίος δεν παρουσιάσθηκε στη σύνοδο αυτή, που στο μεταξύ τον καθαίρεσε και τον εξόρισε. Πριν αναχωρήσει για την εξορία ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος εκφώνησε τις ομιλίες Προ της εξορίας και Ότε απήει εν τη εξορία.
Προ της εξορίας.
Στην ομιλία αυτή εξυμνεί τη δύναμη και το αήττητο της Εκκλησίας και επαινεί τους πιστούς για την αφοσίωσή τους προς αυτόν. Στη συνέχεια μιλάει για τη σκευωρία που πλέχθηκε εναντίον του και παραλληλίζει τον εαυτό του με τον Ιωάννη τον Πρόδρομο, ενώ την αυτοκράτειρα Ευδοξία με την Ηρωδιάδα. Παρατηρεί πως όλα τα παθαίνει εξ αιτίας της αγάπης του για τους πιστούς και πως οι ενέργειες του αποβλέπουν στο να μην εισχωρήσει κανείς στην ποίμνη του, ώστε να μείνει ακέραιο το ποίμνιό του. Το κείμενο λαμβάνεται από την Πατρολογία του Migne (52ος τόμος).
Πολλά τα κύματα και χαλεπόν το κλυδώνιον˙ άλλ’ ου δεδοίκαμεν, μη καταποντισθώμεν˙ επί γαρ της πέτρας εστήκαμεν. Μαινέσθω η θάλασσα, πέτραν διαλύσαι ου δύναται˙ εγειρέσθω τα κύματα, του Ιησού το πλοίον καταποντίσαι ουκ ισχύει. Τί δεδοίκαμεν, ειπέ μοι; Τον θάνατον; «Εμοί το ζην Χριστός, και το αποθανείν κέρδος». Άλλ’ εξορίαν, ειπέ μοι; «Του Κυρίου η γη, και το πλήρωμα αυτής». Αλλά χρημάτων δήμευσιν; «Ουδέν εισηνέγκαμεν εις τον κόσμον, δήλο ότι ουδέν εξενεγκείν δυνάμεθα»˙ και τα φοβερά του κόσμου εμοί ευκαταφρόνητα, και τα χρηστά καταγέλαστα. Ου πενίαν δέδοικα, ου πλούτον επιθυμώ˙ ου θάνατον φοβούμαι, ου ζήσαι εύχομαι, ει μη δια την υμετέραν προκοπήν. Διο και τα νυν υπομιμνήσκω, και παρακαλώ την υμετέραν θαρρείν αγάπην. Ουδείς γαρ ημάς αποσπάσαι δυνήσεται˙ ο γαρ ο Θεός συνέζευξεν, άνθρωπος χωρίσαι ου δύναται. …
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
2. Λάμπρου Τσιάπαλη του Κωνσταντίνου, απεργού πείνας έξω από το Υπουργείο Υγείας, προσωρινά διαμένοντος στην Αθήνα, οδός Αριστοτέλους αρ. 17
3. Περικλή Καρολίδη του Δημητρίου, απεργού πείνας έξω από το Υπουργείο Υγείας, προσωρινά διαμένοντος στην Αθήνα, οδός Αριστοτέλους αρ. 17
4. Ειρήνης Κατάκου του Παναγιώτη, απεργού πείνας έξω από το Υπουργείο Υγείας, προσωρινά διαμένουσας στην Αθήνα, οδός Αριστοτέλους αρ. 17
ΠΡΟΣ
Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο
…………………………………..
Μακαριώτατε
A. Είμαστε υγειονομικοί, οι οποίοι είχαμε αρχικά τεθεί σε αναστολή από το Υπουργείο Υγείας από την 1-9-2022 μέχρι την 31-3-2022 γιατί δεν είχαμε κάνει το πειραματικό εμβόλιο κατά του κορονοϊού που συνιστά ο δικηγόρος κ. Πλεύρης και η Επιτροπή, στην οποία έχει δοθεί το ακαταδίωκτο!
ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ Κ. ΣΑΡΑΝΤΙΔΗ
Πολύ ωραία και σοφά λόγια γράφονται και η ιδίως μετά από τη λεγόμενη πανδημία του 2020. Με σκληρά λόγια αναθεματίζοντας τους κυβερνώντες για το ολοκληρωτικό δικτατορικό καθεστώς που εγκατέστησαν και καταπιέζουν τον λαό με μέτρα ασύμμετρα καταδυναστεύοντας με τη βία και την τρομοκρατία τους πολίτες είτε για να πάνε να εμβολιαστούν είτε για να μασκοφορεθούν είτε για να μην εισέλθουν μέσα στους ναούς να προσευχηθούν… Κυβερνώντες και πολλοί ιεράρχες βγαλμένοι κατευθείαν από Στοές και σε διατεταγμένη προδοτική υπηρεσία. Σε ποιους όμως απευθύνονται τα κείμενα αυτά; Σε τι αναγνωστικό κοινό;
Ο Χρυσόστομος με κουστούμι |
Ἕνα ἀκόμη θλιβερό δεκανίκι σέ πλήρη
ἀποκαλυπτήρια…
τοῦ Νεκτάριου Δαπέργολα
Διδάκτορος Ἱστορίας
Ὅπως ἤδη ἔχετε καταλάβει, δέν
ἦταν τελικά μόνο ὁ κορωνοϊός τό πιό θαυματουργό πρᾶγμα πού πέρασε ἀπό τή ζωή
μας ἐδῶ καί πολλά χρόνια (ὑπό τήν ἔννοια τῶν πόσων ἀποκαλυπτηρίων ἔφερε, πόσων
προσωπείων ἔριξε, πόσων τά κρυμμένα κατάβαθα ἔβγαλε μέ παταγώδη τρόπο στήν
ἐπιφάνεια, πόσων τά μυαλά θόλωσε καί ἐμώρανε). Καί δέν ἦταν, ἐπειδή ἀπλούστατα
ὅποιο ξεβράκωμα ἀπέμεινε ἡμιτελές ἀπό αὐτόν, τό ἀποσώνει τώρα ἕνα ἄλλο
φαινόμενο: ἡ ἀντιρωσική ὑστερία.
Μία ἀπό τίς πλέον ἐκκωφαντικές πτώσεις ἦταν καί κάποιου πού ἐδῶ καί πολλά χρόνια εἶχε πλασαριστεῖ (καί ὄχι πάντοτε ἄδικα) ὡς ἕνας ἀπό τούς τελευταίους σοβαρούς μελετητές καί διανοουμένους, σέ ἕνα κόσμο πού ἡ λεγόμενη διανόηση ἔχει ἐδῶ καί δεκαετίες καταντήσει μία ἀπλά ἐξωνημένη ἀνθυποπατσαβούρα γιά τό πασαλειμματικό ξέπλυμα τοῦ καθεστῶτος καί τῶν δωσιλογικῶν ἐλίτ πού τό στηρίζουν. Ἡ δῆθεν πανδημία ὅμως (καί τώρα ὁ…Πούτιν) τό ἔκαναν καί ἐδῶ τό θαῦμα τους. Ὁ κάποτε «ἀντισυστημικός» μελετητής (πού πάντως τίς μόνιμες παρέες του ἐκεῖ κάτω τά τελευταῖα χρόνια μόνο ἀντισυστημικές δέν τίς λές) ἔχει καταντήσει καί αὐτός ἄλλο ἕνα θλιβερό δεκανίκι τοῦ συνολικοῦ ψευδαφηγήματος, τραγικός ἀναμασητής τῆς νεοταξίτικης πολιτικορεκτίλας καί ἐπίσης διαπρύσιος πολέμιος τῶν «ψεκασμένων».
Υγειονομικός κατέρρευσε μετά από 20 μέρες απεργία πείνας!
Την απεργία του τρομοκράτη Κουφοντίνα τα ΜΜΕ την πρόβαλαν συνεχώς. Την απεργία πείνας και τις διαμαρτυρίες των υγειονομικών, οι πουλημένοι δημοσιογράφοι και τα μίσθαρνα κανάλια τους την αποσιωπούν προκλητικά. Φιμώθηκαν με εκατομμύρια ευρώ.
Ο π. Στυλιανός Καρπαθίου ψυχίατρος και διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών στη Βιοηθική αναλύσει την εξαιρετικά δύσκολη τρέχουσα επικαιρότητα και τους στόχους της άρχουσας ελιτ της Δύσης και την ευθύνη της Εκκλησίας μας!