Ομιλία στον Γολγοθά του Γεροντος Φιλοθέου Ζερβακου, του 1924
ΕΥΣΕΒΕΙΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΣΩΣΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ (Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αὐγουστινου Καντιωτου)
Η ΑΓΙΑ & ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ – Σκεψεις & πόθοι (Ορθόδοξη Κυψελη)
Ομιλία στον Γολγοθά του Γεροντος Φιλοθέου Ζερβακου, του 1924
ΕΥΣΕΒΕΙΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΣΩΣΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ (Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αὐγουστινου Καντιωτου)
Η ΑΓΙΑ & ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ – Σκεψεις & πόθοι (Ορθόδοξη Κυψελη)
Του Ιωάννη Λίτινα
«Σήμερα προσπαθοῦν νά γκρεμίσουν τήν πίστη, γι’ αὐτό ἀφαιροῦν σιγά-σιγά ἀπό καμμιά πέτρα, γιά νά σωριασθεῖ τό οἰκοδόμημα τῆς πίστεως. Ὅλοι ὅμως εὐθυνόμαστε γιά τό γκρέμισμα αὐτό· ὄχι μόνον αὐτοί πού ἀφαιροῦν τίς πέτρες καί τό γκρεμίζουν, ἄλλα καί ὅσοι βλέπουμε νά γκρεμίζεται καί δέν προσπαθοῦμε νά τό ὑποστυλώσουμε»[1], ἔλεγε ὁ ἅγιος Παΐσιος, διαβλέποντας στήν ἐποχή του τίς μεθοδείες τῶν ἐχθρῶν τῆς Πίστεως.
ΟΡΘΡΟΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ [:Ματθ.21,18-43]
O IEΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΑΡΠΗ ΣΥΚΙΑ ΠΟΥ ΞΕΡΑΘΗΚΕ
[Μέρος πρῶτο: ὑπομνηματισμὸς τῶν ἐδαφίων Ματθ.21,18-22]
ΟΡΘΡΟΣ ΜΕΓΑΛΗΣ
ΔΕΥΤΕΡΑΣ[:Ματθ.21,18-43]
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ
ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
[Μέρος δεύτερο: Υπομνηματισμός
των εδαφίων Ματθ.21,23-27:
ΑΠΟΣΤΟΜΩΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΠΡΟΣ
ΤΟΥΣ ΦΑΡΙΣΑΙΟΥΣ]
Οι αλαζόνες όμως Ιουδαίοι και κυριευμένοι από τον φθόνο επειδή ήθελαν να διακόψουν τη διδασκαλία Του, αφού Τον πλησίασαν, Τον ρώτησαν: «Ἐν ποίᾳ ἐξουσίᾳ ταῦτα ποιεῖς, καὶ τίς σοι ἔδωκε τὴν ἐξουσίαν ταύτην;
Τα Πάθη του Χριστού και η Μεγάλη Εβδόμάδα
Τα Πάθη του Χριστού, τα έχουμε συνδέσει με το βαθύ νόημα της Μεγάλης Εβδομάδας. Η Μεγάλη Εβδομάδα αποκαλείται «Αγία Μεγάλη», επειδή όσα συμβαίνουν τότε είναι παράδοξα, θαυμαστά και μεγάλα! Για τη θρησκεία του Χριστιανισμού, πρόκειται για την ύψιστη στιγμή της ένωσης του ανθρώπου με τον Θεό, τη στιγμή της πλήρους κατανόησης, της αποδοχής και του σεβασμού της μεγαλύτερης όλων των θυσιών: αυτής του Ιησού για χάρη των ανθρώπων.
Αξίζει να δούμε τον συμβολισμό της κάθε ημέρας και την πορεία του Χριστού μέχρι τον δρόμο της Ανάστασής Του.
Μεγάλη Δευτέρα
.....Κι αν σε μερικούς δεν σας άρεσε το χαστούκι, θα σας πω κρατηθείτε λίγο ακόμη, γιατί ο κόλαφος που έρχεται άνωθεν θα είναι κολοσσιαίων διαστάσεων γιατί μετρηθήκαμε και βρεθήκαμε λίγοι κι ελλιπείς στο να υπερασπιστούμε το Άγιο Όνομα Του Θεού όταν θα έπρεπε να ομολογούμε για Εκείνον.
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέγει: «…Και αν ακούσης κάποιον εις τον δρόμον ή εις το μέσον της αγοράς να βλασφημή τον Θεόν, πλησίασε, επίπληξέ τον, και αν πρέπει να τον δείρης, μη διστάσης ράπισέ τον εις το πρόσωπον, σύντριψέ του το στόμα, και αγίασε το χέρι σου δια της πληγής που θα του δώσης, και αν σε καταγγείλουν μερικοί και σε σύρουν εις το δικαστήριον, να τους ακολουθήσης και αν από το δικαστικόν βήμα σου ζητήση ο δικαστής ευθύνας να ειπής με θάρρος, ότι εβλασφήμησε τον βασιλέα των αγγέλων. Διότι εάν πρέπει να τιμωρούνται αύτη που βλασφημούν τον επίγειον βασιλέα, πολύ περισσότερον πρέπει να τιμωρούνται εκείνοι που βλασφημούν εκείνον…»
Γράφει ο παπα- Ηλίας Υφαντής
Και ποιο σκοτάδι;
Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ. Ιερώνυμος αυτές τις ημέρες έχει εμπλακεί άμεσα στην προεκλογική εκστρατεία των κομμάτων, παίρνοντας μαχητικά τη θέση υπέρ της Νέας Δημοκρατίας και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
· εφημερίδα «δημοκρατία»
Επειδή το κυβερνών κόμμα δείχνει να έχει απώλειες προς εκείνο της Ελληνικής Λύσης, ο Αρχιεπίσκοπος στράφηκε ονομαστικά εναντίον του προέδρου του Κυριάκου Βελόπουλου λέγοντας: «Εχουμε σταθερές γραμμές, τον λόγο του Θεού. Δεν κάνουμε ούτε αυτό που θα μας πει ο Βελόπουλος ούτε οποιαδήποτε πολιτικός».
Ο κ. Ιερώνυμος δεν μπορεί να γίνει πιστευτός σε αυτόν τον ισχυρισμό του. Στο πρόσφατο παρελθόν έχει κάνει κατά γράμμα ό,τι του έχουν υποδείξει οι πρωθυπουργοί. Κι αυτό που έπραττε και πράττει είναι η σιωπή.
ΟΡΘΡΟΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ[:Ματθ.21,18-43]
ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
[Μέρος τρίτο: υπομνηματισμός των εδαφίων Ματθ.21,28-32:
Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΓΙΟΥΣ]
Στη συνέχεια λέει: «Τί δὲ ὑμῖν δοκεῖ; Ἄνθρωπός τις εἶχε τέκνα δύο, καὶ προσελθὼν τῷ πρώτῳ, εἶπε· Τέκνον, ὕπαγε σήμερον ἐργάζου ἐν τῷ ἀμπελῶνί μου(:Πώς σας φαίνεται αυτό που θα σας πω; Κάποιος άνθρωπος είχε δύο γιους. Κι αφού πλησίασε τον πρώτο, του είπε: ‘’Παιδί μου, πήγαινε σήμερα και δούλεψε στο αμπέλι μου’’).Ὁ δὲ ἀποκριθεὶς, εἶπεν· Οὐ θέλω· ὕστερον δὲ μεταμεληθεὶς, ἀπῆλθε(:Εκείνος του αποκρίθηκε: ‘’Δεν θέλω να πάω’’. Ύστερα όμως μετάνιωσε και πήγε).Καὶ προσελθὼν τῷ δευτέρῳ, εἶπεν ὡσαύτως.
Το ανηλεές ξεχαρβάλωμα της ιερότητας των Ναών συνεχίζεται. Ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης το λέει «άνοιγμα στην κοινωνία»! Να γκρεμίσουμε δηλαδή την ιερότητα και την ευπρέπεια του Οίκου του Θεού με την δικαιολογία ότι αυτό θα τραβήξει τους κοσμικούς! Δηλαδή οι κοσμικοί θα τρέξουν μέσα στις εκκλησίες να δουν αυτά που ήδη βλέπουν έξω! Και πώς αλήθεια θα τους βοηθήσει αυτό; Καταστρέφουν τους Ναούς για να τους κάνουν μία απ’ τα ίδια με τον έξω κόσμο, επειδή μας λένε ότι νοιάζονται για τους Έλληνες, τους οποίους έχουν εν τω μεταξύ αφήσει και ακατήχητους! Αυτά θέλουν να πιστέψουμε, ενώ στην ατζέντα τους βρίσκεται η αποϊεροποίηση των Ιερών Ναών και η εξαφάνιση της λαϊκής ευσέβειας από τους έμψυχους ναούς, τους βαπτισμένους Έλληνες.
Οι φωτογραφίες είναι από το χθεσινό (26/4/2024) ‘καλλιτεχνικό χάπενινγκ’!! της Μητροπόλεως στον Βυζαντινό Ναό της Αγίας Σοφίας στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, με μαέστρο τον Χρυσόστομο Σταμούλη, μόνιμο συνεργάτη απ’ ότι φαίνεται του νεόκοπου Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης.
Στοιχεῖα «Σεργιανισμοῦ» καί ἀκρίτου ἐκκοσμικεύσεως στήν στάση τοῦ Ἀρχιεπισκόπου ἔναντι τῆς εὐκαιριακῆς καί ἰδιοτελοῦς προσεγγίσεως ἐκ μέρους τῆς ἀμετανοήτου Κυβερνήσεως
ὑπό Δημ. Κ. Ἀναγνώστου, Θεολόγου
Ὁ μακαριστός πρωτοπρεσβύτερος πατήρ Βασίλειος Βολουδάκης μέ ἔμφαση ὑπεστήριζε ὅτι ἡ Ἐκκλησία εἶναι τό περιέχον καί ὄχι τό περιεχόμενον. Ἡ Ἐκκλησία δέν ἀποτελεῖ φορέα, ἕναν μεταξύ τῶν ἄλλων κοινωνικῶν φορέων, τοῦ Κράτους. Καθώς ἐπίσης, δέν ἀποτελεῖ ἀποστολή της καί μάλιστα κύρια τό φιλανθρωπικό κοινωνικό ἔργο, ἀλλά ἡ ἐν Χριστῶ σωτηρία τῶν ἀνθρώπων ὡς πιστῶν μελῶν Της.
Ο Ιερώνυμος μοιάζει να πραγματοποιεί προεκλογικό αγώνα υπέρ του Μητσοτάκη, ώστε να μειωθούν οι διαρροές ψηφοφόρων της Ν.Δ. προς τα άλλα κόμματα της Δεξιάς
Από τον Βασίλη Γαλούπη
Με τη χθεσινή του πρωτοφανή, απαράδεκτη, έως και ύποπτη παρέμβαση κατά ενός εκλεγμένου κόμματος του ελληνικού Κοινοβουλίου, ο Αρχιεπίσκοπος αγνόησε την παραδοσιακή «ουδετερότητα» για τα συνήθη κοσμικά πάθη της πολιτικής και διάλεξε πλευρά. Ο λόγος του δεν ήταν πολιτικός, αλλά ξεκάθαρα κομματικός, αν όχι υποκινούμενος.
Εν μέσω προεκλογικής περιόδου υποψήφιοι ευρωβουλευτές και κομματάρχες θυμήθηκαν το τρίπτυχο Πατρίδα – Θρησκεία – Οικογένεια. Το βασικό δηλαδή πρόταγμα του συντηρητισμού διά του οποίου περιγράφεται η «ταυτότητα» του προσώπου. Φυσικά δεν έχω καμία ελπίδα ότι αυτοί που το χρησιμοποιούν όχι απλά το εννοούν αλλά έστω και καταλαβαίνουν τι ακριβώς λέει.
Αυτούς γιατί δεν τους απέκλεισαν από τις ευρωεκλογές;
Πήρε το «πράσινο φως» από το ανώτατο δικαστήριο το «Κόμμα Ισότητας, Ειρήνης και Φιλίας», το μειονοτικό DEB στη Θράκη, το οποίο έχει καταγγελθεί πολλάκις ότι σχετίζεται με τη δράση του τουρκικού προξενείου στην περιοχή
Με την απόφαση του αρμόδιου τμήματος του Αρείου Πάγου ως γνωστόν εγκρίθηκε η συμμετοχή 31 κομμάτων στις ευρωεκλογές, ενώ αποκλείστηκαν συνολικά 15. Τα περισσότερα, μάλιστα, από αυτά (με εξαίρεση την ειδική περίπτωση των «Σπαρτιατών») λόγω αδυναμίας καταβολής του (υπέρογκου) παραβόλου των 20.000 ευρώ…
του Ανδρέα Καψαμπέλη
Ενώ λοιπόν σημειώθηκε (δικαίως ή αδίκως) αυτός ο μαζικός αποκλεισμός, εύλογα παρατηρεί (και απορεί) κανείς ότι πήρε, άνευ οποιασδήποτε επιφύλαξης, το πράσινο φως από το ανώτατο δικαστήριο και το «Κόμμα Ισότητας, Ειρήνης και Φιλίας» (ΚΙΕΦ). Πίσω από τον τίτλο αυτόν κρύβεται το μειονοτικό DEB στη Θράκη, το οποίο έχει καταγγελθεί πολλάκις και από πολλούς ότι σχετίζεται με τη δράση του τουρκικού προξενείου στην περιοχή.
τοῦ Νεκτάριου Δαπέργολα, Διδάκτορος Ἱστορίας
Προσπάθησα αὐτὲς τὶς μέρες νὰ ἐντοπίσω μέσα στὴν Παγκόσμια Ἱστορία κάποια πιὸ πρόστυχη περίπτωση δῆθεν ἀνεξάρτητου κράτους, ποὺ νὰ ἦταν στὴν πραγματικότητα τόσο ξετσίπωτη μαριονέτα ξένων συμφερόντων καὶ ξένων ἀφεντικῶν. Εἰλικρινά, δὲν μπόρεσα νὰ βρω. Αὐτὸ ποὺ συμβαίνει τὰ τελευταῖα χρόνια σὲ αὐτὸν τὸν τόπο εἶναι ἕνας ἀδιανόητος ἐφιάλτης. Ὄχι φυσικὰ ὅτι καὶ παλαιότερα εἴχαμε κάποια ἀνεξάρτητη πολιτική, καθὼς σὲ ὅλον τὸν λεγόμενο ἐλεύθερο σύγχρονο βίο μας ἤμασταν προτεκτορᾶτο ἀρχικὰ βρετανικὸ καὶ στὴ συνέχεια ἀμερικάνικο. Τέτοια ὡστόσο πλήρη καὶ ξεδιάντροπη παράδοση στὸ θέλημα τῶν ἀφεντικῶν καὶ συνάμα τέτοια ὁλοκληρωτικὴ ἕως προδοτικὴ ἐγκατάλειψη τῶν ἐθνικῶν μας συμφερόντων δὲν θυμᾶμαι νὰ ἔχουμε ξαναζήσει.
ΒΡΗΚΕ Ο ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΤΟΝ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ!
ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ
«Καιρῷ δεκτῷ ἐπήκουσά σου καὶ ἐν ἡμέρᾳ σωτηρίας ἐβοήθησά σοὶ καὶ ἔπλασὰ σε καὶ ἔδωκὰ σε εἰς διαθήκην ἐθνῶν τοῦ καταστῆσαι τὴν γῆν καὶ κληρονομῆσαι κληρονομίας ἐρήμους (:Στὸν κατάλληλο καὶ εὐνοϊκὸ καιρό σὲ ἄκουσα μὲ προσοχὴ καὶ σὲ ἡμέρα ποὺ δίνεται ἡ σωτηρία, σὲ βοήθησα καὶ σὲ ἔπλασα καὶ σὲ ἔδωσα γιὰ νὰ συναφθεῖ Διαθήκη μὲ τὰ ἔθνη, γιὰ νὰ ἀποκατασταθεῖ ἡ γῆ μὲ τοὺς κατοίκους της καὶ νὰ κληρονομήσεις ἐρημωμένες ἐκτάσεις καὶ λαοὺς ὡς μόνιμο κτῆμα κληρονομίας ἠθικῆς)», εἶπε ὁ Θεὸς μέσῳ τοῦ Ἠσαΐα [Ἠσ. 49,8]. Καλὸ λοιπὸν εἶναι νὰ πῶ σήμερα τὸ ἀποστολικὸ ἐκεῖνο πρὸς τὴν ἀγάπη σας: «Ἰδοὺ νῦν καιρὸς εὐπρόσδεκτος, ἰδοὺ νῦν ἡμέρα σωτηρίας (Νὰ λοιπόν, τώρα εἶναι καιρὸς κατάλληλος, νά, τώρα εἶναι ἡμέρα σωτηρίας)» [Β΄ Κορ. 6,2]· «ἡ νὺξ προέκοψεν͵ ἡ δὲ ἡμέρα ἤγγικεν. ἀποθώμεθα οὖν τὰ ἔργα τοῦ σκότους͵ ἐνδυσώμεθα δὲ τὰ ὅπλα τοῦ φωτός (:Ἡ ζωὴ αὐτή, ποὺ μοιάζει μὲ νύχτα σκοτεινή, προχώρησε, ἐνῶ ἡ ἡμέρα τῆς ἄλλης ζωῆς πλησίασε. Κι ἂν ἀκόμη δὲν ἔλθει ὁ Κύριος σύντομα μὲ τὴν ἔνδοξη δευτέρα Του παρουσία, ἔρχεται ὅμως γιὰ τὸν καθένα μας μὲ τὸν θάνατο. Πλησιάζει λοιπὸν γιὰ τὸν καθένα μας ἡ ἡμέρα τῆς ἄλλης ζωῆς. Ἄς ἀποθέσουμε λοιπὸν σὰν νυκτερινὰ ἐνδύματα τὰ ἔργα τῆς ἁμαρτίας, ποὺ γίνονται στὸ σκοτάδι, καὶ ἂς ντυθοῦμε σὰν ἄλλα ὅπλα τὰ φωτεινὰ ἔργα τῆς ἀρετῆς)» [Ρωμ. 13,12].
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΑΓΑΘΑ ΚΑΙ
ΑΞΙΕΣ
«Τιμῆς ἠγοράσθητε·
μή γίνεσθε δοῦλοι ἀνθρώπων»
(Α΄
Κορ.7,23)*
Βαρθολομαῖε, πᾶμε Μεσολόγγι ...
Βράδυ Σαββάτου,
τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Δικαίου καί Τετραημέρου Λαζάρου, τῆς 10ης Ἀπριλίου
1826, τότε. Ἴδιο βράδυ, σήμερα, 2024!
Πέρασαν 198 χρόνια. Ὅμως, ποιά καρδιά μπορεῖ νά μείνῃ ἀδάκρυτη ἀπόψε; Ποιά μάτια δέν θέλουν νά δοῦν, ἔστω φευγαλέα, τήν ὥρα τῆς ἀνίκητης πορείας τῶν Ἐλεύθερων Πολιορκημένων τοῦ Μεσολογγίου πρός τήν ἀθανασία;
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ[:Φιλιπ. 4, 4-9]
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα: «ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΖΩΗΣ»
[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 7-4-1985]
(Β134)
Ζούμε, αγαπητοί μου, σε μία ταραγμένη εποχή. Τα πρότυπα έχουν εκλείψει. Καθετί που οι αιώνες έχουν σεβαστεί, θεωρείται πια νοσηρό και επικίνδυνο κατεστημένο και πρέπει να γκρεμιστεί… Γι΄αυτό ακριβώς και η εποχή μας έχει χάσει τον προσανατολισμό της και αναζητά.
Η σύλληψη από τις υπηρεσίες ασφαλείας της Ουκρανίας του καθηγουμένου της Λαύρας Κοιμήσεως της Θεοτόκου Αγίων Ορέων μητροπολίτη Αγίων Ορέων Αρσενίου έχει αβάσιμο, εξωνομικό και πολιτικό χαρακτήρα, αναφέρεται στη δήλωση της διεθνούς συμμαχίας για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων «Η Εκκλησία κατά της ξενοφοβίας και των διακρίσεων», της οποία το κείμενο παρατίθεται κάτωθι.
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ [:Ἰω. 12,1-18]
Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΙΑΜΒΕΥΤΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟ
ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
ΣΤΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ
«Ὁ οὖν Ἰησοῦς πρὸ ἓξ ἡμερῶν τοῦ πάσχα ἦλθεν εἰς Βηθανίαν, ὅπου ἦν Λάζαρος ὁ τεθνηκώς, ὃν ἤγειρεν ἐκ νεκρῶν. ἐποίησαν οὖν αὐτῷ δεῖπνον ἐκεῖ, καὶ ἡ Μάρθα διηκόνει· ὁ δὲ Λάζαρος εἷς ἦν τῶν ἀνακειμένων σὺν αὐτῷ (:ὁ Ἰησοῦς λοιπόν, χωρὶς νὰ ἐμποδιστεῖ ἀπὸ τὴν ἐπιβουλὴ τῶν ἐχθρῶν Του, ἕξι ἡμέρες πρὶν ἀπὸ τὴν ἑορτὴ τοῦ Πάσχα ἦλθε στὴ Βηθανία, ὅπου ἔμενε ὁ Λάζαρος ποὺ εἶχε πεθάνει καὶ ὁ Κύριος τὸν εἶχε ἀναστήσει ἀπὸ τοὺς νεκρούς. Οἱ συγγενεῖς λοιπόν τοῦ Λαζάρου, ἐπειδὴ αἰσθάνονταν μεγάλο σεβασμὸ καὶ εὐγνωμοσύνη πρὸς τὸν Ἰησοῦ γιὰ τὸ θαῦμα ποὺ εἶχε ἐπιτελέσει, Τοῦ ἔκαναν δεῖπνο ἐκεῖ, καὶ ἡ Μάρθα ὑπηρετοῦσε. Ὁ Λάζαρος μάλιστα ἦταν ἕνας ἀπὸ ἐκείνους ποὺ κάθονταν καὶ ἔτρωγαν στὸ τραπέζι μαζὶ Του)» [Ἰω. 12,1-2].
Γράφει ὁ κ. Νικόλαος Χοντός
Ἅγιοι Ἀρχιερεῖς, εὐλογεῖτε,
Μὲ θλίψη καρδίας ζήσαμε καὶ ἀκούσαμε τὴν Τετάρτη 14/2/2004 τὰ (ἀναμενόμενα γιὰ τοὺς περισσότερους ἀπὸ ἐμᾶς) ἀποτελέσματα περὶ τοῦ γάμου τῶν ὁμοφυλοφίλων.
Μὲ θλίψη διαπιστώσαμε ἀνθρώπους, τοὺς ὁποίους ψήφισε ὁ ἑλληνικὸς λαὸς ὡς ἐκπροσώπους του στὸν θεσμὸ (;) τῆς Δημοκρατίας ποὺ εἶναι τὸ κοινοβούλιο. Εἶναι ἀπορίας ἄξιο ἐὰν αὐτοὶ οἱ κύριοι εἶναι κι ἐκπρόσωποι τοῦ λαοῦ μας. Ἀπορῶ ἐπίσης μὲ τοὺς βο(υ)λευτὲς αὐτούς, ἐὰν εἶναι Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί, ἐάν ἔχουν σχέση οὐσίας μὲ τὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ ἢ ἐκφράζουν τὴν σχέση τους κινούμενοι κατ’ ἐπίφασιν καὶ μὲ γνώμονα τὸ ψηφοθηρικό τους συμφέρον. Ἀλλοίμονο γιὰ τὸν πολὺ κόσμο, τὸν ἁγνὸ καὶ ἀπονήρευτο Ἕλληνα πολίτη ποὺ δὲν ξυπνάει, ὥστε νὰ ἀντιληφθεῖ τὸ πῶς καὶ γιὰ ποιὸν λόγο κινοῦνται πάντοτε ἔτσι καὶ ἐξαπατοῦν τὸν λαό μας.
Σέ φωτογραφία τοῦ Ἱεροῦ Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ τῶν Ἀθηνῶν λείπει ὁ Ἐσταυρωμένος καί ὁ Σταυρός Του.
Ἀφαιρέθηκε καί ἐάν ναί, πότε καί γιά ποιόν λόγο;
Μήπως τό γνωστό πρόβλημα τῆς Ἱερᾶ Μητροπόλεως Περιστερίου ἀποτελεῖ εὑρύτερο θέμα τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος;
Ἀς εἴμαστε οἱ πιστοί σέ ἐγρήγορση!
Ἀφαίρεση Ἐσταυρωμένου καί ἀπό τόν Ἱερό Καθεδρικό Ναό Ἀθηνῶν; - Ορθόδοξος Τύπος (orthodoxostypos.gr)
Κατηγοροῦμαι ὅτι αἱ πινακίδες τὶς ὁποῖες εἶχα ἀναρτήσει εἰς τὴν εἴσοδο τῆς Ἱερᾶς Μονῆς προκαλοῦσαν τοὺς διερχομένους εἰς ἄρνησιν τοῦ νόμου περὶ κορωνοϊοῦ. Τοῦτο εἶναι καταφανῶς ψευδέστατον, καθότι ἡ δημοσία ὁδὸς διὰ τῆς ὁποίας διέρχονται αὐτοκίνητα καὶ ἐλάχιστοι πεζοὶ εὑρίσκεται εἰς ἀπόστασιν ἑνὸς περίπου χιλιομέτρου ἀπὸ τὴν Μονήν, καὶ σὲ διαφορετικὴν διεύθυνση. Ἑπομένως, οὐδεὶς ὁ ἀναγινώσκων αὐτὴν εἰμὴ μόνον οἱ εἰσερχόμενοι εἰς τὴν Ἱερὰν Μονὴν διὰ ἐκκλησιασμόν, καὶ ἑπομένως εἰς οὐδένα προκαλεῖ ἀνταρσία κατὰ τῶν νόμων τοῦ κράτους. Ἀντιθέτως συμβουλεύει νὰ ὑπακούσουν εἰς τοὺς νόμους τοῦ Παντοκράτορος Θεοῦ.
Ἐπίσης κατηγοροῦμαι ὅτι κακῶς ἀνήρτησα τὶς πινακίδες εἰς τὴν ἐξωτερικὴν ὄψιν τῆς εἰσόδου τῆς Ἱερᾶς Μονῆς. Καὶ ἐρωτῶ: Στὸ δικαστικὸ μέγαρο, ὅπου θὰ γίνει ἡ δίκη, ἡ πινακίδα αὐτοῦ εἶναι ἐντὸς ἢ ἐκτὸς τοῦ κτιρίου; Ὁμοίως καὶ τῆς Νομαρχίας, τῆς Ἀστυνομίας καὶ ὅλων τῶν ἄλλων δημοσίων κτιρίων; Μόνον εἰς τὴν Ἱερὰν Μονὴν ἔγινε - κατὰ τὸν εἰσαγγελέα- ἡ παρανομία;
Ἡ δίκη δὲ ἀνεβλήθη λόγῳ πλήθους δικῶν διὰ τὴν 5η Φεβρουαρίου 2025.
Τοῦτο παρακαλῶ νὰ ἀναρτηθεῖ στὸ διαδίκτυον διὰ νὰ ἀποδειχθεῖ ἡ ἐπιπολαιότης τῶν κατηγοριῶν ἀπὸ δημοσίους ὑπευθύνους.
Ἀρχιμ. Μάξιμος Καραβᾶς
Ἡγούμενος Ι. Μονῆς Ἁγ. Παρασκευῆς Μηλοχωρίου
==================================
Αναδημοσίευση
Ἱεροῦ Χρυσοστόμου, ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΟΜΟΟΥΣΙΟΥ
Ὁμιλία Θ΄: ΣΤΟΝ ΤΕΤΡΑΗΜΕΡΟ ΛΑΖΑΡΟ
Ὁ Λάζαρος σήμερα μὲ τὴν ἀνάστασή του ἀπὸ τοὺς νεκρούς, μᾶς χαρίζει τὴ λύση πολλῶν καὶ διαφόρων σκανδάλων. Πραγματικὰ δὲν ξέρω πῶς τὸ ἀνάγνωσμα αὐτὸ ἔδωσε καὶ στοὺς αἱρετικοὺς λαβὴ καὶ στοὺς Ἰουδαίους ἀφορμὴ γιὰ ἀντιλογία, ὄχι ἐπειδὴ πραγματικὰ ὑπάρχει τέτοια ἀφορμή, μακριὰ μιὰ τέτοια σκέψη, ἀλλὰ ἐπειδὴ ἐκεῖνοι εἶναι κακόψυχοι. Πολλοὶ δηλαδὴ ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς λένε ὅτι ὁ Υἱὸς δὲν εἶναι ὅμοιος μὲ τὸν Πατέρα. Γιατί; «Διότι χρειάστηκε», λένε, «ὁ Χριστὸς νὰ προσευχηθεῖ γιὰ νὰ ἀναστήσει τὸν Λάζαρο· ἐὰν δὲν προσευχόταν δὲν θὰ μποροῦσε νὰ ἀναστήσει τὸν Λάζαρο. Καὶ πῶς», λένε, «μπορεῖ νὰ εἶναι ὅμοιος ἐκεῖνος ποὺ προσευχήθηκε μὲ ἐκεῖνον ποὺ δέχθηκε τὴν παράκληση; Διότι ὁ μὲν Υἱὸς προσεύχεται, ἐνῶ ὁ Πατέρας δέχτηκε τὴν προσευχὴ ἀπὸ ἐκεῖνον ποὺ τὸν παρακαλοῦσε». Βλασφημοῦν ὅμως αὐτοὶ μὴν μπορῶντας νὰ καταλάβουν ὅτι ἡ προσευχὴ ἔγινε ἀπὸ συγκατάβαση καὶ ἐξαιτίας τῆς πνευματικῆς ἀδυναμίας τῶν παρευρισκομένων ἐκεῖ.