Παρασκευή 26 Απριλίου 2024

Ἐπιστολή πρός τήν Ἱεραρχίαν τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος

 


Γράφει ὁ κ. Νικόλαος Χοντός

  Ἅγιοι Ἀρχιερεῖς, εὐλογεῖτε,

  Μὲ θλίψη καρδίας ζήσαμε καὶ ἀκούσαμε τὴν Τετάρτη 14/2/2004 τὰ (ἀναμενόμενα γιὰ τοὺς περισσότερους ἀπὸ ἐμᾶς) ἀποτελέσματα περὶ τοῦ γάμου τῶν ὁμοφυλοφίλων.

  Μὲ θλίψη διαπιστώσαμε ἀνθρώπους, τοὺς ὁποίους ψήφισε ὁ ἑλληνικὸς λαὸς ὡς ἐκπροσώπους του στὸν θεσμὸ (;) τῆς Δημοκρατίας ποὺ εἶναι τὸ κοινοβούλιο. Εἶναι ἀπορίας ἄξιο ἐὰν αὐτοὶ οἱ κύριοι εἶναι κι ἐκπρόσωποι τοῦ λαοῦ μας. Ἀπορῶ ἐπίσης μὲ τοὺς βο(υ)λευτὲς αὐτούς, ἐὰν εἶναι Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί, ἐάν ἔχουν σχέση οὐσίας μὲ τὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ ἢ ἐκφράζουν τὴν σχέση τους κινούμενοι κατ’ ἐπίφασιν καὶ μὲ γνώμονα τὸ ψηφοθηρικό τους συμφέρον. Ἀλλοίμονο γιὰ τὸν πολὺ κόσμο, τὸν ἁγνὸ καὶ ἀπονήρευτο Ἕλληνα πολίτη ποὺ δὲν ξυπνάει, ὥστε νὰ ἀντιληφθεῖ τὸ πῶς καὶ γιὰ ποιὸν λόγο κινοῦνται πάντοτε ἔτσι καὶ ἐξαπατοῦν τὸν λαό μας.

Δὲν θὰ ἀναφερθῶ περισσότερο στοὺς ψηφίσαντες τὸ νομοσχέδιο μήτε καὶ σὲ αὐτοὺς ποὺ ἀπεῖχαν ἀπὸ τὴν ψηφοφορία. Προσωπική μου ἄποψη εἶναι πὼς οἱ τελευταῖοι, φοβούμενοι καὶ τὶς ἀντιδράσεις τοῦ κόσμου, ἀπεῖχαν ἀπὸ τὸ νὰ πάρουν ἀνοικτὰ θέση καὶ νὰ ὑποστηρίξουν ἢ ὄχι τὸ συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Τουλάχιστον οἱ πρῶτοι εἶχαν τὸ θάρρος νὰ τὸ ὑποστηρίξουν. Οἱ ἄλλοι; Ἀφήνουμε τελευταίους τοὺς πατριῶτες. Προσωπική μου ἄποψη, θὰ μποροῦσαν νὰ κάνουν μία κίνηση καὶ νὰ γλύτωναν τὴν Ἑλλάδα ἀπὸ τὸ ἐξευτελιστικὸ νομοσχέδιο: Ἄμεση παραίτηση ὅλων! Δὲν τὰ λέω ἐγώ, τὰ ὁμολογοῦν ἔγκριτοι συνταγματολόγοι. Ἁπλῶς ἐγὼ τὰ ὑποστηρίζω. Αὐτομάτως ἡ χώρα θὰ ὁδηγεῖτο σὲ ἐκλογὲς καὶ οἱ ψηφοφόροι πλέον θὰ γνώριζαν τί καὶ ποιοὺς θὰ ψήφιζαν… Κατὰ τ’ ἄλλα ὅλοι κόπτονται γιὰ τὴν Ἑλλάδα. Ἐὰν ἐπίσης τὰ πατριωτικὰ κόμματα ἑνώνονταν μεταξύ τους θὰ ἀποτελοῦσαν δεύτερη ἢ τρίτη δύναμη μετὰ τὸ πρῶτο κόμμα, ναὶ ἢ ὄχι;

  Θὰ μὲ ἐρωτήσετε, γιὰ ποιὸν λόγο τὰ ἀναφέρω ὅλα αὐτὰ ἐφ’ ὅσον ἀπασχολοῦν τὴν πολιτικὴ ἀρχὴ καὶ ὄχι τὴν Ἱεραρχία. Ἴσως νὰ μᾶς διαφεύγει τὸ γεγονὸς ὅτι ὑπῆρξε μέρος Μητροπολιτῶν, οἱ ὁποῖοι καθοδηγοῦσαν τὸν λαὸ στὸ ποῦ θὰ «ρίξει» τὴν ψῆφο του. Ἀκόμη ἐνεπλάκη στὴν ἐκλογικὴ αὐτὴ ἀναμέτρηση καὶ τὸ Ἅγιον Ὄρος. Ἀκόμη καὶ μοναστήρια ὑποδείκνυαν στοὺς ἐπισκέπτες τους τί θὰ ψήφιζαν στὶς ἐκλογές… Κι ἐρωτῶ: Ἔπρεπε ἡ Ἐκκλησία νὰ ἐμπλακεῖ στὴν ἐκλογικὴ αὐτὴ διαδικασία; Ἐὰν ἔγινε, γιατί οἱ ἴδιοι οἱ Ἱεράρχες δὲν ἔδιναν τὴν ἐντολὴ τῆς παραίτησης σὲ αὐτοὺς ποὺ οἱ ἴδιοι στήριξαν προγενέστερα; Νὰ μὴ ξεχνᾶμε ὅτι ἀπώτερος σκοπὸς ὅλων ἡμῶν εἶναι τὸ καλὸ τοῦ τόπου καὶ ἡ προκοπὴ τῆς Ἑλλάδος… Ἐπειδὴ κάποιοι ἀπὸ τὶς Μητροπόλεις ζήτησαν ἀπὸ τὴν πολιτεία νὰ γίνει δημοψήφισμα ἐπὶ τοῦ θέματος, καὶ ὅπως μποροῦμε νὰ καταλάβουμε δὲν ὑπῆρξε καμία ἀντίδραση ἀπὸ τὴν πλευρὰ τῆς πολιτείας. Κοινῶς παρέμειναν «κουφοί». Κι ἐρωτῶ τὸ σῶμα τῆς σεπτῆς Ἱεραρχίας: Ἅγιοι Ἀρχιερεῖς ἐσεῖς γιατί δὲν ἐνημερώσατε τὸν Ὀρθόδοξο Ἑλληνικὸ λαὸ γιὰ τὴν Σύνοδο τῆς Κρήτης; Γιὰ ποιὸν λόγο Ἐσεῖς οἱ Δημοκράτες δὲν κάνατε ἕνα δημοψήφισμα μέσα στοὺς ναοὺς γιὰ τὸ ἐὰν ἔπρεπε νὰ γίνει ἡ Σύνοδος αὐτὴ καὶ ποιὸ θὰ ἦταν τὸ περιεχόμενό της; Μήπως ἐνημερώσατε τοὺς συμμετέχοντες στὴν (ψευδὸ)Σύνοδο αὐτὴ τί ψηφίσθηκε; Ἀσφαλῶς ὄχι. Μάθαμε ὅμως ἀπὸ τοὺς συμμετέχοντες σ’ αὐτὴν ὅτι δὲν εἶχαν τὸν χρόνο νὰ διαβάσουν μέσα σὲ ἕνα ἀπόγευμα ἑκατοντάδες σελίδες καὶ τὴν ἑπόμενη ἡμέρα νὰ σημειώσουν τὰ σημεῖα τῆς διαφωνίας τους, γιὰ νὰ συζητηθοῦν ἀπὸ τὴν Σύνοδο… Εἶναι ἀληθὲς αὐτὸ ἢ εἶναι ψέμα;

  Γιὰ τὴν Σύνοδο αὐτὴ εἶχαν διαφωνήσει ἀρκετοὶ Ὀρθόδοξοι, ἀρχῆς γενομένης ἀπὸ Μητροπολίτες μέχρι καὶ λόγιοι λαϊκοί. Γιὰ ποιὸν λόγο δὲν εἰσακούσθηκαν οἱ φωνὲς αὐτές; Ἐὰν κινηθοῦμε λίγο παλαιότερα ἐπὶ Ἀρχιεπισκόπου κυροῦ Χριστοδούλου, εἶχαν ἀρχικὰ ξεκινήσει ψίθυροι περὶ ἐπικείμενης ἐπίσκεψης τοῦ Πάπα στὴν χώρα μας. Οἱ περισσότεροι, χαμογελοῦσαν, λέγοντας: «Δὲν γίνονται αὐτὰ τὰ πράγματα». Καὶ ὅμως ἔγιναν. Καὶ ὁ Πάπας ἦλθε, καὶ τὸν Παπισμὸ τὸν ἀναγνωρίσαμε ὡς Ἐκκλησία ἔχουσα μυστήρια(!). Καὶ ἂς φωνάζει ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς «Τὸν Πάπα νὰ καταρᾶσθε, γιατί αὐτὸς θὰ εἶναι ἡ πηγὴ τοῦ κακοῦ». Ἐσεῖς εἶστε ποὺ τελεῖτε λειτουργίες κι ἐμεῖς ποὺ Τὸν παρακαλοῦμε νὰ πρεσβεύει ὑπὲρ ἡμῶν. Ἡ στάση τῆς Ἱεραρχίας τότε ἦταν στάση ἀγάπης ἢ διάσπασης; Μήπως ὑπῆρξαν ἱερεῖς ποὺ ἀντέδρασαν, ποὺ κυνηγήθηκαν, λοιδορήθηκαν κι ἐξευτελίσθηκαν, ἐπειδὴ ὁμολογοῦσαν τὴν ἀλήθεια καὶ φώναζαν ὅτι ἡ Ἐκκλησία δὲν ἔπρεπε νὰ ὑποδεχθεῖ τὸν Πάπα; Μήπως ἀκόμα δὲν διώκονται; Ποῦ εἶναι ἡ ἀγάπη καὶ ἡ εἰρήνη τὴν ὁποία Ἐσεῖς διδάσκετε; Δὲν εἶδα κανένα ἀπὸ τὴν Ἱεραρχία νὰ ἀντιδρᾶ, ὅταν γινόταν στὸ Βατικανὸ ἡ ἐξόδιος ἀκολουθία τοῦ Πάπα Βοϊτίλα καὶ συμμετεῖχε ἐπισήμως ἡ Ἑλλαδικὴ Ἐκκλησία καὶ μάλιστα καὶ συμμετεῖχε χορὸς ψαλτῶν ἔψαλε στὰ Ἑλληνικὰ τὸ «Χριστὸς Ἀνέστη»! Νὰ μὴ ξεχνᾶμε ὅτι ὁ συγκεκριμένος Πάπας ἀνακήρυξε «Ἅγιο» τῆς Παπικῆς Ἐκκλησίας τὸν σφαγέα 800.000 Σέρβων ἀδελφῶν μας, τὸν καρδινάλιο Στέπινατς. …Εἶναι πάμπολλες οἱ περιπτώσεις ποὺ αἱρετικοὶ παρευρίσκονται στὴν θεία λειτουργία τῶν Ὀρθοδόξων (Βόλος κ.ἄ.), ἐνῷ αὐτὸ ἀπαγορεύεται ἀπὸ τοὺς κανόνες τῆς Ἐκκλησίας. Μήπως ὑπῆρξε κάποιος ἀπὸ τὴν Ἱεραρχία, ὁ ὁποῖος διαμαρτυρήθηκε γιὰ τὸ χάλι αὐτῶν τῶν συμπροσευχῶν τῶν Μητροπόλεων ποὺ οἱ Μητροπολίτες δέχονται κατὰ καιροὺς τοὺς αἱρετικοὺς καὶ τὶς προτεστάντισσες παπαδίνες; Πρέπει κάποια στιγμὴ ἡ Ἱεραρχία νὰ ἀπαντήσει στὸ ἐρώτημα: Ἂν ὁ Παπισμὸς εἶναι Ἐκκλησία, κι ἂν ἔχει μυστήρια!

  Διαβάζω στὸ διαδίκτυο κι ἐκπλήσσομαι: «Χρῆστος Μαντζιάρης: Ἀπὸ τὸ 2014 εἶχε ἀποδεχθεῖ ἡ Ἐκκλησία τὸν γάμο ὁμοφύλων καὶ τὴν υἱοθεσία παιδιῶν ἀπ’ αὐτούς». Ἀληθεύει τὸ παραπάνω ἄρθρο; Ἐὰν ὄχι, γιὰ ποιὸν λόγο δὲν ἀντιδράσατε ἢ δὲν ἀπαντήσατε. Πῶς εἶναι δυνατὸν στὸ ἄρθρο αὐτὸ νὰ ὑπάρχει ὑπογραφὴ ἐκπροσώπου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καὶ ἡ ἐπίσημη Ἐκκλησία νὰ μὴ διαμαρτύρεται ὅτι εἶναι ψευδές; Ἐὰν ναί, τότε γιὰ ποιὸν λόγο διαμαρτύρεσθε, ἐνῷ γνωρίζατε τὸ ἔτος 2014 τί ἐπρόκειτο νὰ συμβεῖ στὸ ἐγγὺς μέλλον;

  Δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ μὴ ἀναφερθῶ καὶ στὴν περίπτωση τῆς πανδημίας. Εἶναι δυνατὸν νὰ ξεχάσουμε τὸ κλείσιμο τῶν ναῶν; Ποιὸς πῆρε ἀπόφαση γιὰ νὰ κλείσουν οἱ ναοὶ καὶ νὰ σταματήσει ἡ τέλεση τῶν λειτουργιῶν- ἀκολουθιῶν; Μὰ φυσικὰ Ἐσεῖς Ἅγιοι Ἀρχιερεῖς! Ἐὰν ἐνθυμεῖσθε, εἶχε παρουσιασθεῖ στὴν τηλεόραση ὁ τότε ὑπουργὸς Χαρδαλιᾶς Νικόλαος κι ἐπὶ λέξει εἶχε πεῖ: «Δὲν ἀποφασίσαμε ἐμεῖς ὡς πολιτεία γιὰ τὸ κλείσιμο τῶν ναῶν. Ἐμεῖς ὑπακούσαμε στὴν ἀπόφαση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου»! Μὲ ἄλλα λόγια πολιτεία καὶ Ἐκκλησία κινηθήκατε μαζὶ καὶ κλείσατε τοὺς ναούς! Καὶ ὁ νοῶν νοείτω… Εἶναι δυνατὸν νὰ μὴ ὑπῆρξε ἕνας νοήμων Ἱεράρχης νὰ διαμαρτυρηθεῖ; Φυσικὰ ὑπῆρξαν καὶ δύο παλληκάρια Μητροπολίτες ποὺ δὲν κιότεψαν. Ἔμειναν παλληκάρια μέχρι τέλους.

  Τὸν τελευταῖο καιρό, ἔχει «ἐνταθεῖ» ἡ κρίση μεταξὺ πολιτείας καὶ Ἐκκλησίας. Παρατηρεῖται τὸ φαινόμενο τῆς διγλωσσίας, ὅπως ἐπίσης καὶ τὸ φαινόμενο τῆς διάστασης ἀπόψεων μεταξὺ θρησκευτικῆς καὶ πολιτικῆς ἡγεσίας. Στὴν περίπτωση τῆς πολιτικῆς ἡγεσίας ὑπεύθυνος εἶναι ὁ λαός, ὁ ὁποῖος ψηφίζει αὐτοὺς ποὺ θέλει νὰ τὸν διοικοῦν. Στὴν περίπτωση τῆς θρησκευτικῆς ἡγεσίας ὑπεύθυνοι εἶναι οἱ Ἱεράρχες, οἱ ὁποῖοι ψηφίζουν αὐτούς, ποὺ ἀνήκουν στὸ σύστημα, δηλαδὴ δικούς τους. Κι ἐρωτῶ: Τὴν ἐπιλογὴ τοῦ ἑκάστοτε Μητροπολίτη τὴν κάνει ὁ Θεὸς ἢ ἡ Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας; Ὑπάρχει συνεργασία Θεοῦ καὶ ἀνθρώπων; Ἀσφαλῶς καὶ δὲν ὑπάρχει. Μήπως ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ εἶναι τελικὰ Παπική; Γιατί μόνον ὁ Πάπας ἔχει τὸ ἀλάθητο. Ποῦ εἶναι ἡ νηστεία καὶ ἡ προσευχή; Γιὰ ποιὸν λόγο ἀφαιροῦμε τὸν Θεὸ ἀπὸ τὶς ἐκλογὲς τῶν νέων ἐπισκόπων; Ἡ λέξη «Ἐπίσκοπος» σημαίνει τὸν ὑπεύθυνο νὰ ἐπιβλέπει, νὰ παρατηρεῖ καὶ νὰ προστατεύει. Ἐσεῖς εἶστε σίγουροι ὅτι ἐπιτελεῖτε σωστὰ τὰ καθήκοντά Σας; Τὴν ἴδια ἀκριβῶς σημασία ἔχει καὶ ἡ λέξη «Μητροπολίτης». Εἶναι ὁ πρῶτος στὴν Μητρόπολη, εἶναι ὁ ἐπιβλέπων τὴν Μητρόπολη. Ἐσεῖς Ἅγιοι Ἀρχιερεῖς ἐργάζεσθε ἐπὶ τὸ ἀγαθὸν αὐτὲς τὶς ἰδιότητες ποὺ ἔχετε ἀποκτήσει ὁρκιζόμενοι ἐνώπιον Θεοῦ καὶ ἀνθρώπων καὶ κινεῖστε συμφεροντολογικὰ, ὅπως χειρότεροι ἀπὸ τοὺς λαϊκούς;; Μήπως ἐνθυμεῖσθε τί λέγει γιὰ τὸν κλῆρο ὁ Ἅγιος Νεῖλος ὁ Μυροβλύτης, ἀναφερόμενος στὸν κλῆρο τῶν ἐσχάτων χρόνων;

  Θὰ μοῦ ἐπιτρέψετε νὰ κάνω μία μικρὴ ἱστορικὴ ἀναδρομὴ γιὰ τὶς ἀπὸ καιροῦ εἰς καιρὸν θέσεις Σας.

1). Θέμα ἐρχομοῦ Πάπα στὴν Ἑλλάδα. Ὑποστηρίζετε ὅτι τὸν Πάπα τὸν ἔφερε στὴν Ἑλλάδα ἡ πολιτεία. Ἐσεῖς γιὰ ποιὸν λόγο τὸν ὑποδεχθήκατε ὡς ἐπίσημη Ἐκκλησία καὶ δὲν τὸν δεχθήκατε ὡς ἁπλὸ πολίτη; Μὲ τὸν τρόπο αὐτὸ ἀναγνωρίσατε τὸν Παπισμὸ ὡς Ἐκκλησία. Ὁ Χριστὸς ὅμως ἔκανε μία Ἐκκλησία καὶ ὄχι δύο. Ἐμεῖς τί θὰ πρέπει νὰ πιστέψουμε; Αὐτὰ ποὺ λέει κι μᾶς ἔχει δώσει ὁ ἴδιος ὁ Θεὸς ἢ τὰ δικά Σας πιστεύω;

2). Κηδεία Πάπα Βοϊτίλα. Συμμετεῖχε ἢ ὄχι ἡ ἐπίσημη Ἐκκλησία στὴν ἐξόδιο ἀκολουθία ποὺ ἔγινε στὸ Βατικανό; Συμμετεῖχαν ἢ ὄχι ὀρθόδοξοι ἱεροψάλτες στὴν τελετὴ αὐτὴ, κατὰ τὴν ὁποία μάλιστα ἔψαλαν στὰ ἑλληνικὰ καὶ τὸν Ἀναστάσιμο ὕμνο; Γνωρίζετε ὅμως, Ἅγιοι Ἀρχιερεῖς ὅτι ὁ συγκεκριμένος Πάπας εἶχε ἀνακηρύξει ὡς Ἅγιο τῆς Ρωμαιοκαθολικῆς ἐκκλησίας τὸν σφαγέα 800.000 Σέρβων ὀρθοδόξων ἀδελφῶν μας, τὸν καρδινάλιο Στέπινατς; Δὲν θὰ ξεχάσουμε ὅμως καὶ τὴν κίνηση τοῦ ὡς ἄνω Πάπα, ὁ ὁποῖος πῆγε στὴν ἀεροπορικὴ βάση τοῦ Ἀβιάνο τῆς Ρώμης καὶ εὐλόγησε τὰ ἀεροπλάνα τοῦ ΝΑΤΟ, ὥστε νὰ ἔχουν καλὸ στόχο ἐναντίον τῶν Σέρβων ἀδελφῶν μας… Κατόπιν ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ἔκανε ἔρανο (ὑλικὸ καὶ οἰκονομικὸ) γιὰ βοήθεια τῶν πληγέντων ἀπὸ τὰ συμμαχικὰ (εὐλογημένα) ἀεροπλάνα τοῦ ΝΑΤΟ… Αὐτὸ ἀποτελεῖ ὑποκρισία ναὶ ἢ ὄχι;

3). Θέμα ὑπογραφῆς ὑπερμνημονίου. Εἶστε σίγουροι ὅτι ἔχετε διαβάσει ἢ ἔχετε ἐνημερωθεῖ (τουλάχιστον) γιὰ τὸ περιεχόμενο καὶ τὶς διατάξεις ποὺ περιέχει τὸ συγκεκριμένο κείμενο, τὸ ὁποῖο ὑπεγράφη ἀπὸ τοὺς πολιτικούς, ἀλλὰ ἀφορᾶ καὶ τὴν λειτουργία τοῦ θεσμοῦ τῆς Ἐκκλησίας, στὰ πλαίσια τῆς Παγκοσμιοποίησης τῶν λαῶν; Ἀπὸ τὰ λίγα πράγματα ποὺ ἔχουν διαρρεύσει κι ἔχουμε ἀκούσει εἶναι ὅτι τὸ ὑπερμνημόνιο ἀντιτάσσεται στὴν παράδοση, τὴν ἱστορία, τὴν γλῶσσα καὶ τὸν πολιτισμὸ τῆς χώρας μας. Ἐάν(!!!) γνωρίζετε κάτι ἐπὶ τοῦ θέματος αὐτοῦ γιὰ ποιὸν λόγο δὲν ἐνημερώνετε τὸν λαὸ τοῦ Θεοῦ, ἐφ’ ὅσον βάλλουν τὴν παράδοσή του; Ἐὰν δὲν γνωρίζετε κάτι γιὰ ποιὸν λόγο δὲν ἀσχοληθήκατε νὰ μάθετε καὶ νὰ ἐνημερώσετε τὸν πολύπαθο Ἑλληνικὸ λαό; Γιὰ ποιὸν λόγο δὲν ὑπῆρξε καμία πληροφορία ἐπὶ τοῦ θέματος ἀπὸ τὴν πλευρά Σας; Μήπως ὑπάρχουν καὶ ὑπογραφὲς ἐκπροσώπων τῆς Ἐκκλησίας καὶ τῶν Πατριαρχείων ὅτι συμφωνοῦν μὲ ὅσα τὸ κείμενο αὐτὸ ἀναφέρει; Πῶς λοιπὸν θεωρεῖτε τὸν ἑαυτόν Σας Ἐπίσκοπο;;;;

4). Θέμα Κολυμπαρίου Κρήτης. Ὡς ἐπίσημη Ἐκκλησία συρθήκατε γιὰ ἄλλη μία φορὰ νὰ συμμετάσχετε στὴν Σύν­οδο αὐτή. Ἀρκετοὶ ἐπιφανεῖς ἱερωμένοι καὶ λόγιοι πνευματικοὶ ἄνθρωποι ἦταν ἀντίθετοι πρὸς τὴν Σύνοδο αὐτή. Κι ἐρωτῶ: Ἡ Ἐκκλησία εἶναι πρεσβευτὴς τῆς δημοκρατίας καὶ τοῦ διαλόγου. Εἶναι δυνατὸν νὰ ἀποφασίζει ἐρήμην τοῦ λαοῦ; Γιὰ ποιὸν λόγο καλεῖτε τὸν λαὸ στὴν χειροτονία Σας νὰ φωνάζει «ἄξιος, ἄξιος», καὶ σὲ θέματα ποὺ ἀφοροῦν τὴν πίστη μας ἀποφεύγετε τὸν λαό; Γιὰ ποιοὺς λόγους δὲν ἐνημερώσατε τὸν λαὸ τοῦ Θεοῦ γιὰ τὸ τί ὑπεγράφη σὲ αὐτὴν τὴν Σύνοδο; Ἔχουν διαρρεύσει ὁρισμένα τὰ ὁποῖα δὲν εἶναι ἐπὶ τοῦ παρόντος νὰ συζητηθοῦν. Ἐὰν ὅμως ἀληθεύουν, τότε γιὰ ἄλλη μία φορὰ προδόθηκε ἡ πίστη μας ἀπὸ τοὺς σημερινοὺς ἀρχιερεῖς, οἱ ὁποῖοι κόπτονται ὅτι διδάσκουν τὴν ἀλήθεια καὶ εἶναι πρεσβευτὲς τῆς δημοκρατίας καὶ τοῦ διαλόγου…

5). Σᾶς ἔχουν ἐνημερώσει ὅτι τὰ κρέατα πού εἰσάγονται ἀπὸ τὸ ἐξωτερικὸ ἔχουν ὅλα τὴν ἔνδειξη «ΧΑΛΑΛ» ἐπάνω; Γνωρίζετε κάτι ἐπὶ τοῦ θέματος αὐτοῦ; Σᾶς πληροφορῶ ὅτι δὲν εἶναι μόνον τὰ εἰσαγόμενα κρέατα. Οἱ περισσότερες ἑλληνικὲς ἑταιρεῖες ἐμπορίας κρεάτων (κοτόπουλα, βοοειδῆ) εἶναι καὶ αὐτὰ μὲ τὴν ἔνδειξη «ΧΑΛΑΛ»; Μέ ἄλλα λόγια, οἱ Μουσουλμάνοι πού ζοῦν στὴ χώρα μας, ἔχουν τὴν δυνατότητα νὰ καταναλώσουν τὰ κρέατα αὐτὰ, γιατί εἶναι… «διαβασμένα»! Πῶς θὰ ἀντιπαραβάλατε αὐτὰ ποὺ συμβαίνουν σήμερα στὴν χώρα μας μὲ τὸ θαῦμα τῶν κολλύβων τοῦ Ἁγίου Θεοδώρου; Ἐσεῖς θὰ βγεῖτε στὸν ἄμβωνα καὶ θὰ κηρύττετε τὸ θαῦμα…

6). Θέμα κλεισίματος τῶν ναῶν γιὰ τὸν κορωνοϊό. Ἅγιοι Ἀρχιερεῖς ποιὸς σᾶς ἔδωσε τὸ δικαίωμα νὰ κλείσετε τοὺς ναούς; Ὁ ναὸς ἀνήκει σὲ σᾶς; Εἶναι δικός σας; Γιὰ ποιὸν λόγο προβήκατε στὸ κλείσιμο τῶν ναῶν; Ἡ τότε ἀρχὴ προστασίας τοῦ πολίτη , ὁ κ. Χαρδαλιᾶς Νικόλαος εἶχε πεῖ ἀπὸ τηλεοράσεως τὰ ἑξῆς: «Ἐμεῖς ὡς πολιτεία, δὲν πήραμε ἀπόφαση νὰ κλείσουμε τοὺς ναούς. Ἐμεῖς σεβασθήκαμε τὴν ἀπόφαση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου καὶ κάναμε ὑπακοὴ σὲ αὐτήν». Τί ἔχετε νὰ ἀπαντήσετε στοὺς λόγους αὐτούς; Εἶναι δυνατὸν ἡ Ἐκκλησία νὰ συμπορεύεται μὲ τὴν πολιτεία; Εἶναι δυνατὸν ἡ Ἐκκλησία νὰ ἀντιμετωπίζει ρατσιστικὰ τὸν Ἕλληνα Χριστιανὸ Ὀρθόδοξο; Εἶναι δυνατὸν ἡ Ἐκκλησία νὰ δέχεται τὸ κλείσιμο τῶν ναῶν μὲ τὸν φορολογούμενο Ἕλληνα πολίτη νὰ εἶναι κλεισμένος στὸ σπίτι του καὶ τὴν ἴδια στιγμὴ νὰ κυκλοφορεῖ κυβερνητικὸ ΦΕΚ σύμφωνα μὲ τὸ ὁποῖο οἱ ἀλλοδαποὶ «εἶναι ἐλεύθεροι νὰ κυκλοφοροῦν ἀπὸ τὶς 7.00 τὸ πρωὶ ἕως τὶς 19.00 τὸ ἀπόγευμα ἐλεύθεροι νὰ πᾶνε ὅπου θέλουν κινούμενοι μαζικὰ μέχρι δέκα τὸν ἀριθμό»; Μήτε αὐτὸ γνωρίζατε Ἅγιοι Ἀρχιερεῖς; Πῶς εἶναι δυνατὸν νὰ δικαιολογήσετε τὸν τίτλο τοῦ Ἐπισκόπου- ἐπιστάτη τῆς Μητροπόλεώς Σας; Ἦταν τόσο ἐπιλεκτικὸς ὁ κορωνοϊὸς ποὺ ὅλοι σπεύσατε νὰ σώσετε τὸν Ἕλληνα πολίτη ἀπὸ ἕνα κυριολεκτικὰ ἀνθέλληνα ἰό. Ἐπιγραμματικὰ θὰ ἀναφερθῶ στὴν μετάθεση τῆς ὥρας τῆς ἑορτῆς τοῦ Πάσχα. Εἶναι δυνατὸν ἄνθρωποι μορφωμένοι καὶ λουσμένοι μὲ τὴν χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος νὰ πέφτουν σὲ τέτοιες πνευματικὲς ἀνορθογραφίες; Κάποιοι ἀπὸ τοὺς Μητροπολίτες ποὺ ἀντέδρασαν (καὶ μπράβο τους) κυνηγήθηκαν γιατί ὑποστήριξαν τὴν ἀλήθεια. Τέλος πάντων, ἔγινε ὅ,τι ἔγινε. Ἀπὸ τὰ χείλη τῆς ἐπίσημης Ἐκκλησίας, δὲν ἀκούσαμε οὔτε ἕνα συγγνώμη. Δηλαδὴ ἐμεῖς νὰ πηγαίνουμε στοὺς πνευματικοὺς καὶ νὰ ζητᾶμε συγχώρεση, Ἐσεῖς ἀπὸ τὸν λαὸ ποὺ ζητᾶτε τὴν εὐλογία του, δὲν πρέπει νὰ ζητήσετε ἕνα συγγνώμη γιὰ τὶς ἄστοχες, ὅπως ἐκ τῶν ὑστέρων ἀποδείχθηκαν, κινήσεις Σας;

7). Θέμα ἐμβολιασμοῦ. Ἅγιοι Ἀρχιερεῖς γιὰ ποιοὺς λόγους Ἐσεῖς προτρέπατε τὸν λαὸ τοῦ Θεοῦ νὰ πάει καὶ νὰ κάνει τὰ ἐμβόλια; Εἶναι θέμα πνευματικό; Γιατί ἐνδιαφερθήκατε τόσο πολὺ γιὰ τὸν ἐμβολιασμὸ τοῦ λαοῦ; Πῶς εἶναι δυνατὸν νὰ ἐπιμένετε σὲ ἕνα πειραματικὸ τσίμπημα, γιὰ τὸ ὁποῖο δὲν ὑπῆρχε καμία μελέτη; Πῶς εἶναι δυνατὸν νὰ ὑπάρξει καθολικὸς ἐμβολιασμὸς τοῦ λαοῦ σὲ περίοδο πανδημίας; Εἶναι δυνατὸν ἀπὸ τό στόμα τοῦ Ἀρχιεπισκόπου νὰ βγαίνουν τὰ λόγια: «Ἀπὸ ἐδῶ τὸ ἐμβόλιο καὶ ἀπὸ ἐκεῖ ὁ τάφος» καὶ Ἐσεῖς νὰ μὴ ἀντιδρᾶτε; Δὲν πιστεύω ὅτι δὲν ἔχετε συμβούλους γιατρούς…. Ἐὰν πάρουμε τὸν ἐμβολιασμὸ τοῦ λαοῦ κατὰ τῆς ἐποχιακῆς γρίππης, αὐτὸς θὰ γίνει ΠΡΙΝ μᾶς ἔλθει ὁ ἰός. Σὲ διαφορετικὴ περίπτωση, θὰ νοσήσουμε καὶ θὰ ἀποκτήσουμε τὰ ἀντισώματα… Σὲ αὐτὸ τὸ σημεῖο θὰ πρέπει νὰ τονίσουμε ἕνα γεγονός: Ἡ προσέλευση τῶν Ρομὰ καὶ τῶν ἀλλοεθνῶν ποὺ ἔχουν κατακλύσει τὴν χώρα μας ἦταν σχεδὸν μηδενική. Στὸν ἐμβολιασμὸ προσῆλθαν οἱ ἄνθρωποι αὐτῶν τῶν κατηγοριῶν ποὺ εἶχαν κάποια ἐργασία καὶ ὁ ἐργοδότης τοὺς ζητοῦσε τὸν ἐμβολιασμό τους, ἐὰν ἤθελαν νὰ συνεχίσουν νὰ ἐργάζονται στὴν ἑταιρεία του!!! Γιὰ ἄλλη μία φορὰ φανήκατε κατώτεροι τῶν περιστάσεων! Φανταστεῖτε τώρα, ἕνας ἄνθρωπος νὰ πέθανε χτυπημένος ἀπὸ τὴν νόσο τῆς ἐποχῆς καὶ ἡ ὁποία λέγεται «ξαφνικίτιδα». Φανταστεῖτε τώρα νὰ τὸν εἴχατε προτρέψει Ἐσεῖς νὰ κάνει τὸ πειραματικὸ τρύπημα καὶ νὰ ἀποχαιρέτησε τὰ ἐγκόσμια γιὰ τὰ οὐράνια σκηνώματα… Φαντάζεστε ποιὸς θὰ εἶναι ὁ Εἰσαγγελέας Σας στὸ Οὐράνιο Δικαστήριο…

  8). Θέμα χρήσης μάσκας στοὺς ναούς. Καλύτερα νὰ μὴ ἀνοίξουμε καὶ νὰ μὴ συζητήσουμε αὐτὸ τὸ θέμα. Ἀπὸ τὰ ἀνωτέρω μπορεῖ κανεὶς εὔκολα νὰ ἐξάγει συμπεράσματα.

  9). Θέμα γάμου ὁμοφυλοφίλων. Διαβάζω στὸ διαδίκτυο κι ἐκπλήσσομαι: «Χρῆστος Μαντζιάρης: Ἀπὸ τὸ 2014 εἶχε ἀποδεχθεῖ ἡ Ἐκκλησία τὸν γάμο ὁμοφύλων καὶ τὴν υἱοθεσία παιδιῶν ἀπ’ αὐτούς». Ἰσχύει κάτι ἀπὸ αὐτὰ ποὺ ἀναφέρει ὁ ἀρθρογράφος; Πῶς εἶναι δυνατὸν νὰ ὑπάρχει ὑπογραφὴ ἀντιπροσώπου Ἑλλαδικῆς καὶ Κυπριακῆς Ἐκκλησίας; Πῶς εἶναι δυνατὸν νὰ ἔχουν συνυπογράψει καὶ ἄλλα Ὀρθόδοξα Πατριαρχεῖα; Ἐὰν τὸ κείμενο εἶναι ἀναληθές, τότε θὰ πρέπει νὰ τὸ καυτηριάσετε καὶ νὰ πεῖτε εὐθαρσῶς ὅτι εἶναι ψευδές. Ἐὰν δὲν τὸ πράξατε, τότε ἡ σιωπή Σας σημαίνει αὐτομάτως καὶ ἀποδοχή. Εἶναι γνωστὸ ὅτι γιὰ τὴν Ἐκκλησία δὲν ἔχει ἰσχὺ ὁ Πολιτικὸς γάμος. Σᾶς ἐρωτῶ: Ἐὰν ἔλθει ἕνας ἄνθρωπος στὴν Μητρόπολή Σας, ὁ ὁποῖος ἔχει τελέσει δύο πολιτικοὺς γάμους κι ἕνα θρησκευτικὸ θὰ μπορέσει ὁ ἄνθρωπος αὐτὸς νὰ παντρευτεῖ; Ἡ ἀπάντηση εἶναι: ΟΧΙ! Γιατί ναὶ μὲν θρησκευτικὰ φαίνεται ὅτι ἔχει ἕνα γάμο, καὶ δὲν ἔχει κώλυμα, ὅμως ΝΟΜΙΚΑ, φαίνεται ὅτι ἔχει τρεῖς γάμους καὶ δὲν μπορεῖ νὰ τελέσει τέταρτον! Κι ἐρωτῶ: Γιὰ ποιὸν λόγο ἡ Ἐκκλησία, γιὰ ἄλλη μία φορά, ἔχει ὑποταχθεῖ στὸν Καίσαρα; Ποῦ εἶναι μωρὲ ἡ φλόγα τῆς Πίστης καὶ τῆς ἀνδρείας τῶν παλαιοτέρων προκατόχων Σας; Αὐτὰ ποὺ κατὰ καιροὺς κηρύττετε, Ἐσεῖς τὰ ἀκοῦτε ἢ ἀπευθύνεσθε στοὺς ἄλλους, γιατί εἶναι γιὰ τοὺς ἄλλους; Ὑπῆρξε Ἀρχιερέας ὁ ὁποῖος στὸ πρόσφατο παρελθόν «κατηγόρησε» τὸν Θεὸ ὅτι μπορεῖ νὰ ὑπάρξει καὶ ἕνας τέτοιος στὴν δημιουργία τοῦ ἀνθρώπου. Ἐρωτῶ: Μήπως τὸν ἔλεγξε κανένας ἀπὸ τὴν Σύνοδο; Δὲν ἀκούσαμε τίποτε. Μήπως ὑπῆρξε καμία παραίτηση γιὰ λόγους εὐθιξίας; Ἀπολύτως τίποτε. Μόνον ἡ Ἐκκλησία ἤξερε νὰ τιμωρήσει μὲ τὸ ἐπιτίμιο τὴν ἀκοινωνησίας τὸν ἀείμνηστο ἐργάτη τοῦ Εὐαγγελίου Νικόλαο Σωτηρόπουλο καὶ νὰ κηδευτεῖ ἀκοινώνητος!!! Ποιὸ ἐπιτίμιο ἆραγε ἁρμόζει σὲ Μητροπολίτες ποὺ συλλειτουργοῦν μὲ ἑτεροδόξους, ὅταν ἀποδέχονται τέτοιους στὴν Ἐκκλησία καὶ μάλιστα ἔχουν καὶ τὴν εὐλογία νὰ μοιράσουν τὸ ἀντίδωρο; Ποιὸ ἐπιτίμιο πρέπει νὰ δοθεῖ σὲ ἕνα Ἀρχιερέα ὁ ὁποῖος παρευρίσκεται καὶ δίνει εὐχὴ σὲ αἱρετικὸ «ἱερέα»; Ποιὸ ἐπιτίμιο ἁρμόζει σὲ Ἀρχιερέα ὁ ὁποῖος ἀνάβει κερὶ σὲ μασονικὴ στοά;; Ποιὸ εἶναι τὸ μήνυμα ποὺ θὰ δώσουν στὸν Ὀρθόδοξο Ἑλληνικὸ λαό; Ἐσεῖς δὲν ἀντικρούετε μὲ ἐπιχειρήματα τὴν θεωρία τῶν κλάδων; Τελικὰ τί ἀπὸ ὅλα αὐτὰ ἰσχύει; Μήπως καὶ ἡ Ἐκκλησία, γιὰ νὰ μὴ φανεῖ ὅτι ἀντιτάσσεται στὰ κελεύσματα τῆς Νέας Τάξης ἔχει εἰσχωρήσει καὶ ἔχει γίνει ἕνα μὲ αὐτήν;

  10). Θέμα ταυτοτήτων καὶ κάρτας τοῦ πολίτη. Εὔχομαι καὶ στὸ θέμα αὐτὸ νὰ μὴ πορευθεῖ ἡ Ἐκκλησία μὲ τὸν Καίσαρα καὶ γιὰ ἄλλη μία φορὰ προδώσει τὸν Ἑλληνικὸ λαὸ καὶ τὴν Ὀρθοδοξία μας. Τὰ μηνύματα ποὺ ἔρχονται κατὰ καιροὺς στὰ αὐτιά μας πρὸς τὰ ἐκεῖ δείχνουν ὅτι βαδίζετε. Στὴν προδοσία. Ἄλλωστε ὁ Ἀρχιεπίσκοπος τῆς Ἐκκλησίας μας ἔτρεξε πρῶτος νὰ πάρει τὴν καινούργια ταυτότητα καὶ νὰ περάσει, κατὰ πρῶτον στὸν λαὸ τὸ μήνυμα, καὶ κατὰ δεύτερον στὰ ἀόρατα ἀφεντικὰ τοῦ τόπου. Μὲ τὸν τρόπο αὐτὸ γιὰ ἄλλη μία φορὰ δίδαξε τὴν ὑπακοή. Ἔτσι λοιπὸν κι Ἐσεῖς, γιὰ ἀκόμα μία φορὰ θὰ ὑπακούσετε στὸν Καίσαρα καὶ θὰ ἀφήσετε κατὰ μέρος τοὺς Ἁγίους ποὺ ἔχουν τοποθετηθεῖ ἐπὶ τοῦ θέματος αὐτοῦ….

  Συγχωρέστέ με, ἀλλὰ τέτοια Ἐκκλησία δὲν τὴν (ἀνα)γνωρίζω. Ἐσεῖς εἶστε αὐτοὶ ποὺ τὴν Κυριακὴ τῆς Ὀρθοδοξίας λέτε ὅτι μένετε στὶς παραδόσεις. Ἐσεῖς  εἶστε αὐτοὶ πού, τὴν ἑορτὴ τῆς 25ης Μαρτίου, εἶστε ἀναγκασμένοι νὰ ὑποδεχθεῖτε τοὺς προδότες πολιτικοὺς ποὺ εἴτε ψήφισαν εἴτε ἀπεῖχαν (τὸ ἴδιο κάνει) στὴν δοξολογία καὶ τὸ μνημόσυνο τῶν ἡρῴων τοῦ 1821. Ἐσεῖς θὰ εἶστε αὐτοὶ ποὺ θὰ ὑποδεχθεῖτε τοὺς προδότες πολιτικοὺς κατὰ τὸν ἑορτασμὸ τοῦ Πάσχα. Ὑπάρχει τὸ σθένος μίας ἀντίδρασης ἐκ μέρους τῶν Ἐπισκόπων; Θα ταχθεῖτε τουλάχιστον μία φορὰ στὸ πλευρὸ τοῦ δοκιμαζόμενου καὶ πνευματικὰ πτωχοῦ Ἕλληνα Ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ ἢ θὰ ἐξακολουθήσετε νὰ εἶστε τὸ καλὸ καὶ ὑπάκουο παιδὶ- μπαστούνι τῆς ἑκάστοτε πολιτικῆς ἀρχῆς;

Συμπερασματικά, θὰ καταλήξουμε στὸ ἑξῆς: Δὲν εὐθύνονται μόνον οἱ ἑκάστοτε πολιτικοὶ ἀρχηγοὶ καὶ αὐτοὶ ποὺ τοὺς «ἐξέλεξαν»- στήριξαν μὲ τὴν ψῆφο τους… Αὐτοὶ φαίνονται πλέον καὶ τοὺς γνωρίζουμε. Καιρὸς νὰ μάθουμε καὶ γιὰ σκιώδεις μαριονέττες ποὺ κινοῦνται παρασκηνιακὰ καὶ συντάσσονται ἀπόλυτα μὲ τὶς κυβερνητικὲς θέσεις καὶ ἀπόψεις.

Ὀψόμεθα… ἔστω καὶ καθυστερημένα περιμένουμε τὴν συγγνώμη Σας…

Ἐπιστολή πρός τήν Ἱεραρχίαν τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος - Ορθόδοξος Τύπος (orthodoxostypos.gr)