Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2025

ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ [:Β΄ Τιμ. 4,5-8] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ



ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ [:Β΄ Τιμ. 4,5-8]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

 

«Σ δ νφε ν πσι, κακοπθησον(: εσύ όμως πρόσεχε άγρυπνα όλα όσα σου παρουσιάζει το ποιμαντικό σου έργο. Κοπίασε)»[Β΄Τιμ.4,5].Βλέπεις ότι γι' αυτό τα προλέγει αυτά; Γιατί και ο Χριστός έλεγε προς το τέλος ότι «γερθήσονται γρ ψευδόχριστοι κα ψευδοπροφται κα δώσουσι σημεα μεγάλα κα τέρατα, στε πλανσαι, ε δυνατόν, κα τος κλεκτούς(:διότι θα εμφανιστούν ψευδομεσσίες και ψευδοπροφήτες και θα δείξουν σημάδια μεγάλα και έργα καταπληκτικά, ώστε να παραπλανήσουν, εάν είναι δυνατόν, ακόμη και αυτούς τους εκλεκτούς)»[Ματθ.24,24]· έτσι και αυτός όταν επρόκειτο να φύγει για την άλλη ζωή έλεγε αυτά· «Σύ δέ νφε ν πσι (:εσύ όμως πρόσεχε άγρυπνα όλα όσα σου παρουσιάζει το ποιμαντικό σου έργο)»[Β΄Τιμ.4,5]. «Κακοπάθησον (:Κακοπάθησε)»· δηλαδή «κοπίασε, πρόλαβε προτού έλθει εκείνη η καταστροφή, κατάστησε τα πρόβατα σε ασφάλεια ώσπου να έρθουν οι λύκοι, κακοπάθησε παντού». 

ΕΘΝΙΚΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ: Ἡ ἐλευθερία τοῦ λόγου ἑάλω!



ΕΘΝΙΚΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ

«ΙΣΤΑΜΕΘΑ ΑΓΡΥΠΝΟΙ»

Τ.Θ. 67250,

Τ.Κ. 15102, Μελίσσια Ἀττικῆς

Τηλ.: 210 5248000

Ἠλ. Διεύθυνσις: info@ethnikoiphylakes.org

Ἱστοσελίς: https://ethnikoiphylakes.org

 

Ἐν Ἀθήναις, τῇ 2ᾳ Ἰανουαρίου 2025

Ἀρ. Πρωτ.: Φ3/15/02-01-25

ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ

Θέμα: Ἡ ἐλευθερία τοῦ λόγου ἑάλω!
 
 

Καλὴ καὶ εὐλογημένη Χρονιὰ στὸν ἀπανταχοῦ Ἑλληνισμό!

Τὴν Τρίτη 30 Δεκεμβρίου 2024, οἱ εὐρύπρωκτοι ὑποστηρικτὲς τῆς Παλαιᾶς Ἀταξίας Πραγμάτων κατήργησαν τὸ ἑλληνορθόδοξο πατριωτικὸ ἱστολόγιο ΟΔΥΣΣΕΙΑ μετὰ ἀπὸ 8 συναπτὰ ἔτη ἀπρόσκοπτης ἀφυπνίσεως τοῦ Ἑλληνισμοῦ, κατὰ παράβασιν τοῦ ἄρθρου 14, παρ. 1 τοῦ Ἑλληνικοῦ Συντάγματος περὶ τῆς Ἐλευθερίας τοῦ Τύπου καὶ τοῦ ἄρθρου 11 τοῦ Χάρτου Θεμελιωδῶν Δικαιωμάτων τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως περὶ τῆς ἐλευθερίας ἐκφράσεως καὶ πληροφορήσεως.

Η ΦΙΛΑΔΕΛΦΙΆ ΜΕΝΕΤΩ (Ἑβρ.13,1) Τῌ ΦΙΛΑΔΕΛΦΙᾼ ΕΙΣ ΑΛΛΗΛΟΥΣ ΦΙΛΟΣΤΟΡΓΟΙ (Ρωμ.12,10)

     Γράφει ο Ἱερεύς π. Ἰωάννης Νικολόπουλος

Επιμέλεια Ελευθερία

Η ΦΙΛΑΔΕΛΦΙΆ ΜΕΝΕΤΩ (Ἑβρ.13,1)
Τῌ ΦΙΛΑΔΕΛΦΙᾼ ΕΙΣ ΑΛΛΗΛΟΥΣ ΦΙΛΟΣΤΟΡΓΟΙ (Ρωμ.12,10)

----  .  ----

 

Ἱερά ξυνωρίς,

Ζεῦγος Θεόκλητον, ἁγιόλεκτον, «βαλόν τήν χεῖρα ἐπ’ ἄροτρον καί μή βλέπον εἰς τά ὀπίσω» (Λουκ.9,62).

Ὁμόφρονες, αὐτάδελφοι, ὁμόψυχοι, π. Παῦλε καί π. Αὐγουστῖνε.

Οἱ τῷ φρικτῷ Βήματι, τῇ ὑπερφυεῖ ἀνεκφράστῳ ἀναιμάκτῳ Θυσίᾳ·

Τῷ «ἐξ ἔργου εἰργασμένῳ Μυστηρίῳ»,  ἐν συντριβῇ καρδίας Διακονοῦντες.

Τρεμαμέναις χερσί προσεδρεύοντες καί ἁπτόμενοι τά τῆς Ἁγίας Ἀναφορᾶς ἀντίτυπα, ἐγγίζοντες τῷ Θυσιαστηρίῳ μετά φόβου καί τρόμου, κάτω νεύοντες

Ἐν τῷ Ὑψίστῳ Μυστηρίῳ τῆς Θείας Εὐχαριστίας πρός Τόν τά πάντα εἰς ἡμᾶς, τοσοῦτον πλουσιοπαρόχως δωρούμενον καθ’ ἑκάστην ὡς καί πάσῃ τῇ Κτίσῃ·

Ἀνθρώποις τε καί κτήνεσιν, τάς  ζ ε ι δ ώ ρ ο υ ς  Αὐτοῦ εὐεργεσίας ἀφθόνως ἐκχέοντα!

Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2025

Τα χριστιανικά «τέλη»του Παπαδιαμαντη...

 


…Την τρίτην ημέραν της ασθενείας του ελιποθύμισε. Όταν δε συνήλθε, 
-«Τι μου συνέβη;» είπε. 
-«Δεν είναι τίποτε, μια λιποθυμία μικρά», του είπον αι περιστοιχίζουσαι αυτόν τρεις αδελφαί του. 
-«Τόσα έτη», λέγει ο Αλέξανδρος, «εγώ δεν ελιποθύμισα, δεν εννοείτε ότι αυτά είναι προοίμια του θανάτου μου; 
-Φέρετε αμέσως τον παπά και μην αναβάλλετε».
Μετ’ ολίγον κληθέντες ήλθον συγχρόνως και ο ιερεύς και ο ιατρός. 
Ο Παπαδιαμάντης προ πάντων ήτο χριστιανός και χριστιανός ευσεβής. Μόλις λοιπόν είδε τον ιατρόν, είπε εις αυτόν: 
-«Τι θέλεις εσύ εδώ;». 

Συνεχίζεται ἡ ἀποκαθήλωσις τῶν Ἐσταυρωμένων εἰς Αἰτωλοακαρνανίαν


Γράφει ὁ κ. Βασίλειος Ξεσφίγγης

Μὲ ὅσα γίνονται τὸ ποίμνιο ἔχει φθάσει στὰ ὅριά του…

Μὲ μεγάλη μας λύπη διαπιστώνουμε ὅτι ἕνας πρὸς ἕνας οἱ ἐσταυρωμένοι φεύγουν ἀπὸ τὴν θέση τους στὴν Μητρόπολη Αἰτωλίας καὶ Ἀκαρνανίας. Ὡστόσο ἐκεῖ ποὺ τελειώνει ἡ ἀνθρώπινη παρέμβαση, ξεκινάει ἡ Θεϊκὴ καὶ τότε βλέπεις ὅτι ὑπάρχει ἐλπίδα…

Ἂς τὰ πάρουμε τὰ πράγματα ἀπὸ τὴν ἀρχή.

Ο EΠΙΣΚΟΠΟΣ ΩΣ ΟΡΑΤΗ ΚΕΦΑΛΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

 


Μικρὰ ἀποσπάσματα πατερικῶν κειμένων ποὺ προσαγορεύουν ὡς 
«κεφαλὴ» τὸν Ἐπίσκοπο.

Ο EΠΙΣΚΟΠΟΣ ΩΣ ΟΡΑΤΗ ΚΕΦΑΛΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
1. «Κύριε ὁ Θεός ἡμῶν ὁ διά τό μή δύνασθαι τήν ἀνθρώπου φύσιν τήν τῆς θεότητος ὑπενεγκεῖν οὐσίαν, τῇ σῇ οἰκονομίαν ὁμοιοπαθεῖς ἡμῖν διδασκάλους καταστήσας, τόν σόν ὑπέχοντας θρόνον, εἰς τό ἀναφέρειν σοι θυσίαν, καί προσφοράν ὑπέρ παντός τοῦ λαοῦ σου∙ σύ Χριστέ καί τοῦτον τόν ἀναδειχθέντα οἰκονόμον τῆς Ἀρχιερατικῆς χάριτος, ποίησον γενέσθαι μιμητήν σοῦ τοῦ ἀληθινοῦ Ποιμένος, τιθέντα τήν ψυχήν αὐτοῦ ὑπέρ τῶν προβάτων σου...» (Εὐχή ἐπί χειροτονία Ἐπισκόπου–Μέγα Εὐχολόγιον).

Ιερομονάχου Λουκά Γρηγοριάτου, Τα Πρεσβεία Τιμής και η ενότης της Εκκλησίας κατά την πρώτη χιλιετία



Τα Πρεσβεία Τιμής και η ενότης της Εκκλησίας κατά την πρώτη χιλιετία
 Εισήγησις στην θεολογική ημερίδα με θέμα «Πρωτείον-Συνοδικότης και ενότης της Εκκλησίας» (Πειραιεύς 28-4-2010)
Ιερομονάχου Λουκά Γρηγοριάτου
Ἡ ἑνότης τῆς Ἐκκλησίας1 δέν ἔχει χαρακτῆρα ψυχολογικό ἤ κοινωνιολογικό, οὔτε βέβαια εἶναι προϊόν πειθαρχίας, συμφωνιῶν ἤ συμβιβασμῶν. Εἶναι ἡ κοινωνία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τήν ὁποία ἐδώρησε ὁ Κύριος στούς μαθητάς Του κατά τήν ἡμέρα τῆς ἁγίας Πεντηκοστῆς. Ἡ ἑνότης τῆς Ἐκκλησίας βιώνεται ὡς κοινωνία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, σύμφωνα μέ τήν ἀρχιερατική προσευχή τοῦ Κυρίου2, καί ἐκφράζεται ὡς σύνδεσμος ἀγάπης3, ὡς ἑνότης πίστεως4, ὡς ὁμόνοια τοῦ σώματος5, σύμφωνα μέ τό ἀποστολικόν: «ἕν σῶμακαί ἕν πνεῦμα, καθώς καί ἐκλήθητε ἐν μιᾷ ἐλπίδι τῆς κλήσεως ὑμῶν· εἷς Κύριος, μία πίστις, ἕν βάπτισμα» (Ἐφ. 4, 4-5)

Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ


 

Μη σπαταλατε τον χρονον που σας χαριζει ο Θεος – Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

(ὁ ἀριθμὸς 8.760)

Ομιλία του Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου12 παραπεντε

ΤΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ τῆς 31ης Δεκεμβρίου, ὅταν τὸ ρολόι χτυπᾷ 12 ἀκριβῶς, ἕνα ἔτος ―μὲ τὶς πίκρες καὶ τὶς χαρές του― σβήνει, καὶ ἕνα νέο ἔτος ἀνατέλλει. Τὸ παλαιὸ ἀνήκει πλέον στὴν ἱστορία. Οἱ 365 ἡμέρες του ἔχουν περάσει!
Τὸ σκεφθήκατε, ἀγαπητοί μου, αὐτό; Τί ἐπράξαμε κατὰ τὸ διάστημα τῶν 365 ἡμερῶν; Εἴμεθα χρεωμένοι γι᾿ αὐτές. Γιὰ νὰ δώσω μιὰ ἰδέα τῆς εὐθύνης ποὺ ἔχουμε γιὰ τὸ χρόνο ποὺ περνάει, θὰ φέρω μιὰ εἰκόνα, ἕνα παράδειγμα· θὰ μιλήσω παραβολικῶς…. (πατῆστε https://www.augoustinos-kantiotis.gr/?p=45171)

Υπό διωγμόν «Ιλιάδα» και «Οδύσσεια» από τα βρετανικά πανεπιστήμια!




















Συνιστούν «ψυχολογική υποστήριξη» σε όσους φοιτητές

 διαβάζουν την αρχαία ελληνική γραμματεία!

του Δημ. Παππά

Η πολιτική ορθότητα στρέφεται τώρα και κατά της ελληνικής μυθολογίας συμπαρασύροντας τους ήρωές της στον πόλεμο που έχει κηρύξει σε κάθε τι παλαιό που δεν συνάδει με την σύγχρονη κουλτούρα των μειονοτήτων.

Η αρχαιοελληνική γραμματεία, στην οποία στηρίχθηκε ο Δυτικός Πολιτισμός, βάλλεται από τα βρετανικά πανεπιστήμια, τα οποία έφθασαν στο σημείο να πιστεύουν ότι φοιτητές τους κινδυνεύουν από το διάβασμα της «Ιλιάδος» και της «Οδύσσειας». Την ώρα που ο οσκαρικός σκηνοθέτης Κρίστοφερ Νόλαν ανακοίνωνε ότι θα σκηνοθετήσει την πιο ακριβή του ταινία έως τώρα, την «Οδύσσεια», με κορυφαίους ηθοποιούς του , το πανεπιστήμιο του Έξετερ συμβουλεύει τους φοιτητές που διαβάζουν ελληνική μυθολογία να αναζητήσουν ψυχολογική στήριξη (!) εάν θεωρήσουν ότι η μελέτη των Ελλήνων θεών και ημίθεων, των μύθων του Αισώπου και των κορυφαίων έργων Ελλήνων συγγραφέων τους ενοχλήσει πάρα πολύ.

Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2025

Εγκαίνια σε τζαμί στην Ξάνθη, με το τουρκικό εθνόσημο...

 

Ὁ χρόνος τρέχει! Ὄχι χαμένες εὐκαιρίες.


 

Ὁ χρόνος τῆς ζωῆς μας δὲν εἶναι στατικός. Τρέχει γρήγορα καὶ ἐμεῖς ἀσθαίνοντες τὸν κυνηγοῦμε, γιὰ νὰ τὸν πιάσουμε, νὰ χαροῦμε τὶς ὄμορφες, πολὺ λίγες ἀλήθεια, στιγμές του καὶ νὰ ξεχάσουμε μὲ τὴν παροδό του τὶς θλίψεις, τὰ βάσανα, τοὺς πόνους μας. Κάθε πρωῒ ἔρχεται τὸ ξημέρωμα ἐλπιδοφόρο καὶ χωρὶς νὰ τὸ ἀντιληφθοῦμε βραδυάζει καὶ οἱ προσδοκίες μας μένουν, δυστυχῶς, ἀνεκπλήρωτες.

«Περὶ καταλύσεως τοῦ Δωδεκαημέρου».Ἀρχιμανδρίτου Σάββα Ἁγιορείτου

                            

«Περὶ καταλύσεως τοῦ Δωδεκαημέρου»

Ἀρχιμανδρίτου Σάββα Ἁγιορείτου

Ἀπόσπασμα 26/12/2021

…Ὅλα αὐτὰ δηλαδὴ πᾶνε πακέτο: εἰδωλολατρία, ἀποστασία ἀπὸ τὸν Θεό, αἵρεσις καὶ ἀνηθικότητα, σαρκικὰ ἁμαρτήματα. Νὰ ποιὰ ἀπώλεια μπορεῖ νὰ προξενήσει στοὺς Χριστιανούς ἡ κατάλυσις τοῦ Δωδεκαημέρου εἰς πάντα. Τὸ ὅτι ὅμως δὲν κάνουν καλὰ ὅσοι καταλύουν τὶς Τετάρτες καὶ Παρασκευὲς τοῦ Δωδεκαημέρου χωρὶς νὰ συναγελάζονται μὲ Ἀρμένιους, ἄς τὸ ἀναγνώσει ὅποιος θέλει καὶ στὸ Ὡρολόγιο καὶ στὴν ἑρμηνεία τοῦ 69ου Ἀποστολικοῦ Κανόνα στὸ δικό μας Πηδάλιο. ( Αὐτὸ γιὰ νὰ τὸ καταλάβουμε, μπορεῖ κανεὶς νὰ πάει νὰ τὸ βρεῖ στὸ *Πηδάλιο*, ὑπάρχει ἡ ἑρμηνεία τοῦ *69ου Ἀποστολικοῦ Κανόνος*) .

Τετάρτη 1 Ιανουαρίου 2025

ΠΟΥ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ ΑΛΗΘΕΙΑ; ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ ΝΑ ΜΟΙΡΑΖΕΙ ΔΩΡΑ ΣΕ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΒΑΛΛΟΥΝ ΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ;

 

Που καταντήσαμε αλήθεια;


……………………………..

Καλαμπάκα: Ήρθε ο Άγιος Βασίλης και μοίρασε δώρα kalabakacity.gr

Στην  Καλαμπάκα ήρθε ο Άγιος Βασίλης το βράδυ της Τρίτης και μοίρασε δώρα σε όλα τα παιδιά!

Τον Άγιο Βασίλη συνόδευαν τα ξωτικά και πλήθος κόσμου που διέσχισε την οδό Τρικάλων με στάση στο σπίτι του…  που κατασκεύασαν με ξεχωριστή επιμέλεια τα ξωτικά του Θεατρικού Εργαστηρίου ΄΄Επί Σταγών΄΄

Στην πλατεία Δημαρχείου μοίρασε δώρα που η Μητρόπολη Σταγών και Μετεώρων και προσωπικά ο Μητροπολίτης κ.κ. Θεόκλητος φρόντισε γι’ αυτά, δείχνοντας έμπρακτα την αγάπη του εκπληρώνοντας τις προσδοκίες των παιδιών.

Σε όλη την διαδρομή μικροί και μεγάλοι απολάμβαναν γλυκίσματα που έριχναν τα ξωτικά απλόχερα!

Γέροντας π. Αθανάσιος Μυτιληναίος: « Η θαυμαστή προσωπικότητα του εν αγίοις Μεγάλου Βασιλείου»



 

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

με θέμα:« Η ΘΑΥΜΑΣΤΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΝ ΑΓΙΟΙΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ»

         [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 1-1-2002]

       Σήμερα η Εκκλησία μας, αγαπητοί μου, άγει τρεις γιορτές. Την οκταήμερο περιτομή του Χριστού, τη μνήμη του αγίου Βασιλείου και την πρωτοχρονιά. Αφού η έννοια του χρόνου απασχολεί τον Χριστιανό και είναι πολύτιμη για τη σωτηρία του. Θα μείνουμε όμως να δούμε τη θαυμαστή προσωπικότητα του ἐν ἁγίοις Μεγάλου Βασιλείου.

Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 2024

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος: Ἐπί τῷ νέῳ ἔτει –Η θεολογία της ιστορίας 1-1-2001

 


Ἐπί τῷ νέῳ ἔτει

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:

«Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ»

           εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 1-1-2001]

     Και πάλι πρώτη του έτους, αγαπητοί μου. Ήδη ευρισκόμεθα στο πρώτο σκαλοπάτι του ετησίου ημερολογιακού οικοδομήματος. Την ίδια ημέρα γιορτάζομε και την οκταήμερο Περιτομή του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Γιορτάζουμε ακόμη και τη σεπτή μνήμη του μεγάλου πατρός της Εκκλησίας μας, Βασιλείου του Ουρανοφάντορος· που σημαίνει «οὗ (:του οποίου) ἡ λαμπρότης εἰς ὕψος φαίνεται», όπως λέγει ο Σουήδας· ή: «αυτός που λάμπει μέχρι τον ουρανό· αυτός που αποκαλύπτει τα ουράνια μυστήρια».

Ο ΦΟΒΕΡΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΕΠΑΡΧΟ ΜΟΔΕΣΤΟ

 Ὁ κορυφαῖος Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας μας


Εμπνέει πραγματικά ο Διάλογος του Μ. Βασιλείου με τον έπαρχο Μόδεστο ο οποίος προσπάθησε να τον πείσει να γίνει αρειανιστής, όπως ήταν και ο αυτοκράτορας Ουάλης.
"ΜΟΔΕΣΤΟΣΠώς τολμάς να αντιστέκεσαι ενάντια στην εξουσία και να φέρεσαι μόνος συ με τόση αυθάδεια;                                                     
Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ: Γιατί μου κάνεις τέτοια ερώτηση; Ποια είναι η απείθεια και η υπεροψία μου; 
ΜΟΔΕΣΤΟΣ: Γιατί δεν ακολουθείς την θρησκεία του αυτοκράτορα, ενώ όλοι πιά οι άλλοι υποτάχτηκαν και νικήθηκαν;

Μέγας Βασίλειος, το λιοντάρι του Χριστού


Βίος και Πολιτεία του Αγίου Βασιλείου του Μεγάλου



Ο Άγιος Βασίλειος, γεννημένος το 330μ.Χ. στη Νεοκαισάρεια του Πόντου από γονείς ευγενείς με δυνατό χριστιανικό φρόνημα, έμελλε να γίνει Μέγας πνευματικός διδάσκαλος και κορυφαίος θεολόγος και Πατέρας της Εκκλησίας, αφού η χριστιανική του ανατροφή και η πνευματική του πορεία τον οδήγησαν στην Θεία θεωρεία του Αγίου Ευαγγελίου, και στην αυστηρή ασκητική ζωή, παράλληλα με το ποιμαντικό, παιδαγωγικό και φιλανθρωπικό του έργο.
 

ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ. ΦΟΒΕΡΑ ΚΑΙ ΦΡΙΚΤΑ

 Αδελφοί εάν κάποιος φθείρει την παρθενία του δεν μπορεί να ιερωθεί ή να λειτουργεί. 

Να γίνει άγιος και θαυματουργός μπορεί αλλά στο βαθμό της ιεροσύνης δεν μπορεί να ανέλθει.


  Ο Μέγας Βασίλειος λέγει ότι εάν ο ιερέας πορνεύσει και νεκρούς αναστήσει πλέον να μην τολμήσει να λειτουργήσει, διότι δύναται με κόπο πολύ να γίνει άγιος και θαυματουργός αλλά ιερέας όχι. Διότι αδύνατον είναι ο ακάθαρτος να θύη και να μελίζει τον Αμνό ,του Θεού όπου ουδέ αυτοί οι άγγελοι τολμούν να παρακύψουν και να δουν τέτοιο μυστήριο μόνο στέκονται με τα φόβου και τα τρόμου ιδού και μερικά διηγήματα.

ΔΙΗΓΗΜΑ ΠΡΩΤΟΝ ΙΕΡΕΑΣ ΔΕΝΕΙ ΑΓΓΕΛΟ ΚΥΡΙΟΥ ΕΠΙ 375 ΧΡΟΝΙΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΓΗΣ
Στα χρόνια που μαρτύρησε ο άγιος μεγαλομάρτυρας Μερκούριος ήταν κάποιος ιερέας μέθυσος που πάντα πήγαινε στις ταβέρνες και έπινε συνεχώς οίνων. Μια λοιπόν μέρα ο άρχοντας εκείνης της πόλης έστειλε την δούλη του στο σπίτι του ιερέως να τον βρει. Αντί αυτού όμως βρήκε την πρεσβυτέρα και τις λέει. Που είναι ο ιερέας. Η δε πρεσβύτερα τις λέει ότι είναι στα καπηλειά. Η δούλη του είπε . ο άρχοντας με έστειλε διότι αύριο θέλει να κάνει μια θεια λειτουργία και μνημόσυνο στους γονείς ,του. Αυτά είπε και έφυγε. Η δε πρεσβυτέρα η οποία είχε και αυτή δούλα τις λέει. Εγώ πηγαίνω στο σπίτι της μητέρας μου όπου και θα κοιμηθώ. Όταν λοιπόν έλθει ο ιερεύς ανάπαυσον αυτών στην κλίνη ,του διότι αύριο έχει Θεια Λειτουργία. Όταν έγινε βράδυ ήρθε ο ιερέας στο σπίτι μεθυσμένος. Και αναπαύτηκε στο κρεβάτι του. Η δε δούλη του επειδή εισήλθε ο διάβολος μέσα της έπεσε πλησίον του Ιερέως.

Ὅταν ὁ Μέγας Βασίλειος τά ”ἔψαλε” στόν Ἅγιο Γρηγόριο τόν Θεολόγο!

”Τό νά ἐφησυχάζει κανείς, ὅταν τό κινδυνευόμενον εἶναι ἡ Πίστις, τοῦτο εἶναι ἴδιον τῆς ἀρνήσεως, τό δέ νά ἐλέγχει, εἶναι ὁμολογία εἰλικρινής…” 


Όταν ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος αργοπορούσε να αντιδράσει στην προστασία του ποιμνίου του από την αίρεση, ο Μέγας Βασίλειος, (με τον οποίο είχε μνημειώδη αγάπη και φιλία) τον κατηγόρησε ως «τεμπέλη», και «ανάξιο ακόμα και να ζει»…
”Απο την Καισάρεια έφταναν γράμματα και παραγγελίες του Βασίλειου, που είχε τελείως απογοητευτεί και είχε χάσει την υπομονή του με την στάση του Γρηγορίου. Τις πρώτες μέρες είχε μια δικαιολογία σκεπτότανε ο Βασίλειος…
Έπρεπε να βοηθήσει και τον γερό – επίσκοπο πατέρα του. Ο γέροντας είχε φτάσει σχεδόν εκατό χρονών και του ήταν δύσκολο ακόμα και να λειτουργήσει. Μα τώρα, τώρα που πέρασε και το Πάσχα και ο Άνθιμος με τούς δικούς του οργώνει τον τόπο χωριό με χωριό;

Τανζανία: Θ. Λειτουργία μέσα στη βροχή σε γκρεμισμένο ναό. Ποιος θα τον χτίσει;

 Μέ μεγάλη λύπη μᾶς ἔπεσε ὁ Ναός τοῦ ΚΥΡΙΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΨΑΡΑ στήν Καλομπέρα.

  
Βρίσκεται στόν παραθαλάσσιο ψαράδικο οἰκισμό τῆς Καλομπέρα, ὅπου ἡ ΣΠΙΝΑΛΟΓΚΑ τῆς Τανζανίας, τό χωριό πού εἶναι ὅλοι τῶν φορεῖς τοῦ Ἔϊτζ.Ἡ Ἐπισκοπή μας ἔδειξε γιά τό χωριό αὐτό ἰδιαίτερο ἐνδιαφέρον μετά τόν τραγικό πνιγμό δύο νέων μας.

 Ἤδη ἡ Μονή τῆς Ἁγίας Μακρίνας εἶχε κάνει Ἱεραποστολή καί βαπτίσθηκαν οἱ πρῶτοι 57 χριστιανοί. Τότε διεπιστώθηκε τό μεγάλο πρόβλημα τοῦ Ἔϊτζ.
Ἡ Ἐπισκοπή θεώρησε εὐκαιρία νά εἰσέλθει ἡ Ὀρθοδοξία στήν κωμόπολη.

«Ἡ βία στό ἐκκρεμές μεταξύ ἀπόγνωσης καί ἐλπίδας. Βία – Αντιβία»

ΑΣΚΟΥΝ ΒΙΑΝ, ΥΨΩΝΟΜΕΝ ΑΝΤΙ-ΒΙΑΝ

 

Τὴ Δευτέραν 16 Δεκεμβρίου 2024 πραγματοποιήθηκε ὁμιλία ἀπό  τόν π. Στυλιανό Καρπαθίου, Θεολόγο- Ψυχίατρο μέ θέμα: 

«Ἡ βία στό ἐκκρεμές μεταξύ ἀπόγνωσης καί ἐλπίδας. Βία – Αντιβία»


 Ὅταν ἡ Ἐκκλησία ἤσκησε βίαν εἰς τοὺς πιστοὺς διὰ τὰ ἐμβόλια.

 

Ἡ βία εἰς τὸ ἐκκρεμὲς μεταξὺ ἀπογνώσεως καὶ ἐλπίδος. Βία, Ἀντι-βία

 

 ΑΣΚΟΥΝ ΒΙΑΝ, ΥΨΩΝΟΜΕΝ ΑΝΤΙ-ΒΙΑΝ

 

Ἡ ἀντι-βία, τὸ πνευματικὸν μέγεθος, τὸ ὁποῖον δύναται νὰ ἀκυρώση τὴν ὁρμὴν τῆς δαιμονικῆς βίας

 

Γράφει ὁ π. Στυλιανὸς Ἐμμ. Καρπαθίου,  Θεολόγος – Ψυχίατρος

 

  1. Εἰσαγωγικὰ

  Τὸ θέμα μας ἔχει σχέση μὲ μιὰ οὐσιώδη προϋπόθεση τῆς πνευματικῆς ἐν Χριστῷ ζωῆς, καὶ ἀναφέρεται σ’ ἕνα παράδοξο γιὰ τὴν ἀντίληψη τοῦ κόσμου ἀγώνα, πού καλεῖται νὰ δώσει ὁ ἄνθρωπος, ὥστε νὰ ξαναστηθεῖ μέσα του ἡ αὐθεντικὴ εἰκόνα τοῦ Θεοῦ, πού, ναὶ μέν, τὴν ἀμαύρωσε  ἡ ἁμαρτία, ἀλλὰ δὲν τὴν ἐξαφάνισε.

Μικρό αφιέρωμα στην εορτή της Περιτομής του Χριστού.

Περιτομή του Ιησού


Η Περιτομή του Ιησού αναφέρεται ως γεγονός στην επίγεια κατά σάρκα ζωή του Ιησού Χριστού, περισσότερο όμως κατ΄ εικασία εθιμικής και νομικής (θεοκρατικής) επιταγής. Τούτο αναφέρεται μόνο από έναν Ευαγγελιστή, τον Ευαγγελιστή Λουκά, ενώ οι άλλοι τρεις (Ματθαίος, Μάρκος και Ιωάννης) φέρονται να το αγνοούν. Ο Ευαγγελιστής Λουκάς αναφέρει την περιτομή αυτή μόνο ημερολογιακά, δηλαδή την 8η ημέρα από γεννήσεως, σύμφωνα με τον σχετικό εβραϊκό νόμο χωρίς όμως να προσδιορίσει ούτε τον τόπο, ούτε ποιος έκανε την περιτομή, ούτε το μέσον που χρησιμοποιήθηκε, που αποτελούν ιδιαίτερα σημαντικά στοιχεία στη ζωή ενός Ιουδαίου αφού τότε ονοματίζεται και ακολουθεί σχετική επί τούτου εορτή. Μνεία για τέτοια εορτή που ν΄ ακολούθησε της περιτομής του μικρού Ιησού δεν απαντάται σε κανένα ιερό κείμενο.

Η Περιτομή του Κυρίου (1η Ιανουαρίου)

 

του Κωνσταντίνου Αθ. Οικονόμου δασκάλου

«Χριστοῦ περιτμηθέντος, ἐτμήθη νόμος. Καὶ τοῦ νόμου τμηθέντος, εἰσήχθη χάρις»


Τριπλή εορτή σήμερα! Οι δύο από τις εορτές έχουν εκκλησιαστικό χαρακτήρα: η εορτή της περιτομής του Κυρίου μας, όπως και η εορτή και η μνήμη του Μεγάλου Βασιλείου. Κοντά σ’ αυτές υπάρχει και η πολιτική εορτή της ένάρξης του νέου έτους, η πρωτοχρονιά, που όμως κι αυτή προσλαμβάνει, μέσα στην Εκκλησία, πνευματικό χαρακτήρα. Ας δούμε όμως τι ήταν η περιτομή.

Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου, Στην Περιτομή του Χριστού


 


Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου

ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΤΟΜΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ:

Ὁ Χριστὸς μὲ τὴν περιτομή Του κατασκεύασε α) ἕνα φάρμακο θεραπευτικὸ τῆς ἀσθένειας τῶν ἀνθρώπων β) ἕνα φάρμακο ἀνακουφιστικὸ τῶν πόνων τους καὶ γ) ἕνα φάρμακο διαφυλακτικὸ τῆς ὑγείας τους.

α) Ἕνα φάρμακο θεραπευτικὸ τῆς ἀσθένειας τῶν ἀνθρώπων

Σκέψου ὅτι ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς ἦλθε στὸν κόσμο, γιὰ νὰ γιατρέψει τίς ψυχές μας καὶ ἀμέσως στὴν περιτομή Του, σὰν ἕνας καλὸς γιατρός, ἑτοιμάζει ἕνα φάρμακο θεραπευτικὸ τῆς ἀσθένειάς μας, ἕνα φάρμακο ἀνακουφιστικὸ τῶν πόνων μας καὶ ἕνα φάρμακο διαφυλακτικὸ τῆς ὑγείας μας. Ἐπειδή, λοιπόν, ἡ προπατορικὴ ἁμαρτία τοῦ Ἀδὰμ προξένησε δύο μεγάλες ἀσθένειες σὲ ὅλο τὸ γένος τῶν ἀνθρώπων καὶ στὴν μὲν ψυχὴ καί τὸν νοῦ προξένησε τὴν ὑπερηφάνεια καὶ τὴν ἄγνοια καὶ ὅλους τοὺς ἐμπαθεῖς λογισμούς, οἱ ὁποῖοι εἶναι ἑνωμένοι μαζὶ μὲ τὸ γεννημένο σῶμα καὶ σκεπάζουν σὰν ἕνα σύννεφο καὶ παραπέτασμα τίς ταλαίπωρες ψυχὲς τῶν ἀνθρώπων, ἐνῶ στὸ σῶμα προξένησε μία κλίση πρὸς τίς ἡδονές.

«Κύριε Ελέησε» τον επίσκοπό Σου Ανδρέα. Αφιέρωμα (φωτογραφίες και σχόλια).

11 έπαινοι, η κριτική εναντίον του και μια αποκάλυψη

                                

Παραμονή Χριστουγέννων 2024, ο επίσκοπος Δρυϊνουπόλεως Πωγωνιανής και Κονίτσης Ανδρέας υπέστη βαρύ εγκεφαλικό. Ακολούθησε χειρουργική επέμβαση και έκτοτε παραμένει διασωληνωμένος.
 
Λίγες βδομάδες πριν (8/12/2024) είχε μιλήσει σε αγωνιστική εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη για τον Μητροπολίτη Σεβαστιανό (εδώ).

Ένα μήνα πιο πριν, στις 9 Νοεμβρίου 2024, μίλησε ενάντια στον συνεορτασμό του επικείμενου κοινού Πάσχα με τους αιρετικούς-Παπικούς (συνεορτασμός Βαρθολομαίου Πάπα). 
Πιθανότατα είναι ο μόνος, ο πρώτος εν ενεργεία επίσκοπος της Εκκλησίας της Ελλάδος που πήρε τέτοια ξεκάθαρη θέση. Δείτε εδώ.