Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2025

Να πετάξεις, όλη τη δεισιδαιμονία και έπειτα θα βάλεις τον αγιασμό στο σπίτι σου για να το αγιάσεις.

ΜΕΓΑΣ ΑΓΙΑΣΜΌΣ ΚΑΙ ΠΟΙΑ Η Διαφορά ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΙΚΡΌ ΑΓΙΑΣΜΟ

  
Αδελφέ !

Θα πάρεις τον αγιασμό από την Εκκλησία και θα τον πας στο σπίτι και δεν θα μπεις μέσα. Θα αφήσεις τον αγιασμό από έξω και θα μπεις μέσα στο σπίτι σου, να κάνεις «αποκαθήλωση».
Να πας να βγάλεις τα κρεμμύδια και σκόρδα που κρέμασες την πρωτοχρονιά για το γούρι της χρονιάς.
Να πας να πετάξεις την τράπουλα.
Να πας να πετάξεις, αν είσαι γυναίκα όλα τα αντρικά παντελόνια και όλη τη δεισιδαιμονία που έχεις κρεμάσει εκεί και έπειτα θα βάλεις τον αγιασμό στο σπίτι σου. Να το αγιάσει.
Διαφορετικά, τι θα πας να αγιάσεις; Τον διάβολο; Φεύγει ο διάβολος;
Δεν φεύγει, εφόσον εσύ δεν θέλεις να τον διώξεις...

+Δημήτριος Παναγόπουλος ο Ιεροκήρυξ (1916 - 1982)
==========================================================
===================================
ΜΕΓΑΣ ΑΓΙΑΣΜΌΣ ΚΑΙ ΠΟΙΑ 

Η Διαφορά ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΙΚΡΌ ΑΓΙΑΣΜΟ

Ο Μεγάλος Αγιασμός των Θεοφανείων – Ποια η σχέση νηστείας και Μεγάλου Αγιασμού;

 

Ο αγιασμός αποτελεί το βασικό στόχο κάθε πιστού, ο οποίος μετέχοντας στη λατρεία της Εκκλησίας, ευεργετείται με την ευλογία του Θεού, ως στήριγμα και συνοδοιπόρο στην πορεία προς τη Σωτηρία. Μια από τις αγιαστικές τελετές της Εκκλησίας είναι και η ακολουθία του Αγιασμού των Υδάτων, ο οποίος διακρίνεται σε Μικρό και Μεγάλο. Η διάκριση των δύο τύπων της ακολουθίας του Αγιασμού θεμελιώνεται στην εορτή των Θεοφανείων, οπότε, και μόνο τότε, τελείται η ακολουθία του Μεγάλου Αγιασμού.

1. Ὑπάρχει διαφορά ἀνάμεσα στό Μεγάλο Ἁγιασμό πού τελεῖται τήν παραμονή τῶν Θεοφανείων καί ἐκεῖνον τῆς κύριας ἡμέρας τῆς ἑορτῆς;

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος: Εις τα Άγια Θεοφάνεια. Γιατί ο Χριστός εβαπτίσθη; 6-1-1991] (Γ 126)


ΕΙΣ ΤΑ ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:

«ΓΙΑΤΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΒΑΠΤΙΣΘΗ;»

       [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 6-1-1991]  (Γ 126)

      «Ποιος είναι ο Θεός;», έλεγε ο αρχαίος κόσμος. «Τι είναι ο Θεός;», ξαναρωτούσε ο αρχαίος κόσμος. Και οι απαντήσεις πολλές. Γιατί δεν υπήρχε απάντησις. Όμως η αγάπη και η φιλανθρωπία του όντως αληθινού Θεού, που έμενε κρυμμένος από τον αμαρτωλό άνθρωπο ή καλύτερα, η αμαρτία ετύφλωσε τον άνθρωπο και δεν μπορούσε να δει, ήλθε και έγινε φανερός. Λέγει ο Απόστολος Παύλος στη σημερινή αποστολική του περικοπή που ακούσαμε, προς Τίτον: «Ἡ χρηστότης καὶ ἡ φιλανθρωπία ἐπεφάνη τοῦ σωτῆρος ἡμῶν Θεοῦ»«Ἐπεφάνη»Έγινε φανερή. Αυτό θα πει «επιφάνεια». Θα πει «φανέρωσις». Η Θεοφάνεια. Θα πει: «Φάνηκε ο Θεός».

Αυστραλία – Πέταξαν τον Εσταυρωμένο στην αποθήκη και άνθισε το στεφάνι. Πώς είναι σήμερα! (βίντεο)


ΙΟΥΛΙΟΣ 2024 ΥΠΟΓΕΙΟ

π. Ιωάννης Διώτης για Κατερίνα Σακελλαροπούλου: «Συζεί και πορνεύει με αστεφάνωτο άνδρα»!

 Μη πρόσεχε φαύλη γυναικί· μέλι γαρ αποστάζει από χειλέων γυναικός πόρνης, ή προς καιρόν λιπαίνει σον φάρυγγα, ύστερον μέντοι πικρότερον χολής ευρήσεις και ηκονημένον μάλλον μαχαίρας διστόμου.—  Παροιμοίαι Ε’ 3

Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2025

ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ [:Β΄ Τιμ. 4,5-8] Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου «Σὺ δὲ νῆφε ἐν πᾶσι, κακοπάθησον, ἔργον ποίησον εὐαγγελιστοῦ, τὴν διακονίαν σου πληροφόρησον». [4-1-1981] (Β 41)



ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ[:Β΄Τιμ. 4,5-8]

    Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου 

                                με θέμα:

       «Σ δ νφε ν πσι, κακοπάθησον, ργον ποίησον εαγγελιστο

            τν διακονίαν σου πληροφόρησον».          

               [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 4-1-1981] (Β 41) 

     Ο Απόστολος Παύλος, αγαπητοί μου, ευρίσκεται εις την φυλακήν της Ρώμης. Με το προφητικό του μάτι βλέπει το παρόν και το μέλλον. Το παρόν το βλέπει ως ζοφερόν. Ότι ήδη ο ίδιος απέρχεται του κόσμου τούτου. Δεν πρόκειται να αποφυλακιστεί, όπως την πρώτη φορά. Αλλά πρόκειται να θανατωθεί. Αυτό βέβαια, για τον εαυτόν του δίδει χαράν πολλήν. Αλλ΄ όμως βλέπει ότι μέσα εις την Εκκλησία, όπως ήδη είχε προειδοποιήσει τους πρεσβυτέρους της Εφέσου, θα επιπέσουν λύκοι βαρείς. Ακόμη, βλέπει και προς τα έσχατα, εις το απώτατον μέλλον. Το προφητικό του μάτι φθάνει μέχρι το τέλος της Ιστορίας. 

Μέγας Βασίλειος, ὁ Ἅγιος Ἱεράρχης καί ἄγρυπνος Ἐπίσκοπος.

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ [: Ματθ. 3,1-12] Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΩΑΝΝΗ ΤΟΝ ΒΑΠΤΙΣΤΗ



ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ [:Ματθ. 3,1-12]

                       Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ 

ΓΙΑ ΤΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΩΑΝΝΗ ΤΟΝ ΒΑΠΤΙΣΤΗ

   «᾽Εν δὲ ταῖς ἡμέραις ἐκείναις παραγίνεται ᾽Ιωάννης ὁ βαπτιστὴς κηρύσσων ἐν τῇ ἐρήμῳ τῆς ᾽Ιουδαίας καὶ λέγων, Μετανοεῖτε, ἤγγικεν γὰρ ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν (:Εκείνες τις ημέρες που ο Ιησούς ζούσε αφανής στη Ναζαρέτ, βγήκε ο Ιωάννης ο Βαπτιστής στη δημόσια δράση του και κήρυσσε στην έρημο της Ιουδαίας [που εκτείνεται στα βόρεια της Νεκράς Θάλασσας και δυτικά του Ιορδάνη ποταμού],και έλεγε: “Μετανοείτε, αλλάξτε αποφασιστικά σκέψεις και  φρονήματα και ζωή, διότι πλησιάζει ο καιρός που ο Μεσσίας θα εγκαθιδρύσει και στη γη τη βασιλεία των ουρανών με τη νέα ουράνια ζωή που θα μας φέρει)»[Ματθ.3,1-2].

ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ [:Β΄ Τιμ. 4,5-8] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ



ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ [:Β΄ Τιμ. 4,5-8]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

 

«Σ δ νφε ν πσι, κακοπθησον(: εσύ όμως πρόσεχε άγρυπνα όλα όσα σου παρουσιάζει το ποιμαντικό σου έργο. Κοπίασε)»[Β΄Τιμ.4,5].Βλέπεις ότι γι' αυτό τα προλέγει αυτά; Γιατί και ο Χριστός έλεγε προς το τέλος ότι «γερθήσονται γρ ψευδόχριστοι κα ψευδοπροφται κα δώσουσι σημεα μεγάλα κα τέρατα, στε πλανσαι, ε δυνατόν, κα τος κλεκτούς(:διότι θα εμφανιστούν ψευδομεσσίες και ψευδοπροφήτες και θα δείξουν σημάδια μεγάλα και έργα καταπληκτικά, ώστε να παραπλανήσουν, εάν είναι δυνατόν, ακόμη και αυτούς τους εκλεκτούς)»[Ματθ.24,24]· έτσι και αυτός όταν επρόκειτο να φύγει για την άλλη ζωή έλεγε αυτά· «Σύ δέ νφε ν πσι (:εσύ όμως πρόσεχε άγρυπνα όλα όσα σου παρουσιάζει το ποιμαντικό σου έργο)»[Β΄Τιμ.4,5]. «Κακοπάθησον (:Κακοπάθησε)»· δηλαδή «κοπίασε, πρόλαβε προτού έλθει εκείνη η καταστροφή, κατάστησε τα πρόβατα σε ασφάλεια ώσπου να έρθουν οι λύκοι, κακοπάθησε παντού». 

ΕΘΝΙΚΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ: Ἡ ἐλευθερία τοῦ λόγου ἑάλω!



ΕΘΝΙΚΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ

«ΙΣΤΑΜΕΘΑ ΑΓΡΥΠΝΟΙ»

Τ.Θ. 67250,

Τ.Κ. 15102, Μελίσσια Ἀττικῆς

Τηλ.: 210 5248000

Ἠλ. Διεύθυνσις: info@ethnikoiphylakes.org

Ἱστοσελίς: https://ethnikoiphylakes.org

 

Ἐν Ἀθήναις, τῇ 2ᾳ Ἰανουαρίου 2025

Ἀρ. Πρωτ.: Φ3/15/02-01-25

ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ

Θέμα: Ἡ ἐλευθερία τοῦ λόγου ἑάλω!
 
 

Καλὴ καὶ εὐλογημένη Χρονιὰ στὸν ἀπανταχοῦ Ἑλληνισμό!

Τὴν Τρίτη 30 Δεκεμβρίου 2024, οἱ εὐρύπρωκτοι ὑποστηρικτὲς τῆς Παλαιᾶς Ἀταξίας Πραγμάτων κατήργησαν τὸ ἑλληνορθόδοξο πατριωτικὸ ἱστολόγιο ΟΔΥΣΣΕΙΑ μετὰ ἀπὸ 8 συναπτὰ ἔτη ἀπρόσκοπτης ἀφυπνίσεως τοῦ Ἑλληνισμοῦ, κατὰ παράβασιν τοῦ ἄρθρου 14, παρ. 1 τοῦ Ἑλληνικοῦ Συντάγματος περὶ τῆς Ἐλευθερίας τοῦ Τύπου καὶ τοῦ ἄρθρου 11 τοῦ Χάρτου Θεμελιωδῶν Δικαιωμάτων τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως περὶ τῆς ἐλευθερίας ἐκφράσεως καὶ πληροφορήσεως.

Η ΦΙΛΑΔΕΛΦΙΆ ΜΕΝΕΤΩ (Ἑβρ.13,1) Τῌ ΦΙΛΑΔΕΛΦΙᾼ ΕΙΣ ΑΛΛΗΛΟΥΣ ΦΙΛΟΣΤΟΡΓΟΙ (Ρωμ.12,10)

     Γράφει ο Ἱερεύς π. Ἰωάννης Νικολόπουλος

Επιμέλεια Ελευθερία

Η ΦΙΛΑΔΕΛΦΙΆ ΜΕΝΕΤΩ (Ἑβρ.13,1)
Τῌ ΦΙΛΑΔΕΛΦΙᾼ ΕΙΣ ΑΛΛΗΛΟΥΣ ΦΙΛΟΣΤΟΡΓΟΙ (Ρωμ.12,10)

----  .  ----

 

Ἱερά ξυνωρίς,

Ζεῦγος Θεόκλητον, ἁγιόλεκτον, «βαλόν τήν χεῖρα ἐπ’ ἄροτρον καί μή βλέπον εἰς τά ὀπίσω» (Λουκ.9,62).

Ὁμόφρονες, αὐτάδελφοι, ὁμόψυχοι, π. Παῦλε καί π. Αὐγουστῖνε.

Οἱ τῷ φρικτῷ Βήματι, τῇ ὑπερφυεῖ ἀνεκφράστῳ ἀναιμάκτῳ Θυσίᾳ·

Τῷ «ἐξ ἔργου εἰργασμένῳ Μυστηρίῳ»,  ἐν συντριβῇ καρδίας Διακονοῦντες.

Τρεμαμέναις χερσί προσεδρεύοντες καί ἁπτόμενοι τά τῆς Ἁγίας Ἀναφορᾶς ἀντίτυπα, ἐγγίζοντες τῷ Θυσιαστηρίῳ μετά φόβου καί τρόμου, κάτω νεύοντες

Ἐν τῷ Ὑψίστῳ Μυστηρίῳ τῆς Θείας Εὐχαριστίας πρός Τόν τά πάντα εἰς ἡμᾶς, τοσοῦτον πλουσιοπαρόχως δωρούμενον καθ’ ἑκάστην ὡς καί πάσῃ τῇ Κτίσῃ·

Ἀνθρώποις τε καί κτήνεσιν, τάς  ζ ε ι δ ώ ρ ο υ ς  Αὐτοῦ εὐεργεσίας ἀφθόνως ἐκχέοντα!

Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2025

Τα χριστιανικά «τέλη»του Παπαδιαμαντη...

 


…Την τρίτην ημέραν της ασθενείας του ελιποθύμισε. Όταν δε συνήλθε, 
-«Τι μου συνέβη;» είπε. 
-«Δεν είναι τίποτε, μια λιποθυμία μικρά», του είπον αι περιστοιχίζουσαι αυτόν τρεις αδελφαί του. 
-«Τόσα έτη», λέγει ο Αλέξανδρος, «εγώ δεν ελιποθύμισα, δεν εννοείτε ότι αυτά είναι προοίμια του θανάτου μου; 
-Φέρετε αμέσως τον παπά και μην αναβάλλετε».
Μετ’ ολίγον κληθέντες ήλθον συγχρόνως και ο ιερεύς και ο ιατρός. 
Ο Παπαδιαμάντης προ πάντων ήτο χριστιανός και χριστιανός ευσεβής. Μόλις λοιπόν είδε τον ιατρόν, είπε εις αυτόν: 
-«Τι θέλεις εσύ εδώ;». 

Συνεχίζεται ἡ ἀποκαθήλωσις τῶν Ἐσταυρωμένων εἰς Αἰτωλοακαρνανίαν


Γράφει ὁ κ. Βασίλειος Ξεσφίγγης

Μὲ ὅσα γίνονται τὸ ποίμνιο ἔχει φθάσει στὰ ὅριά του…

Μὲ μεγάλη μας λύπη διαπιστώνουμε ὅτι ἕνας πρὸς ἕνας οἱ ἐσταυρωμένοι φεύγουν ἀπὸ τὴν θέση τους στὴν Μητρόπολη Αἰτωλίας καὶ Ἀκαρνανίας. Ὡστόσο ἐκεῖ ποὺ τελειώνει ἡ ἀνθρώπινη παρέμβαση, ξεκινάει ἡ Θεϊκὴ καὶ τότε βλέπεις ὅτι ὑπάρχει ἐλπίδα…

Ἂς τὰ πάρουμε τὰ πράγματα ἀπὸ τὴν ἀρχή.

Ο EΠΙΣΚΟΠΟΣ ΩΣ ΟΡΑΤΗ ΚΕΦΑΛΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

 


Μικρὰ ἀποσπάσματα πατερικῶν κειμένων ποὺ προσαγορεύουν ὡς 
«κεφαλὴ» τὸν Ἐπίσκοπο.

Ο EΠΙΣΚΟΠΟΣ ΩΣ ΟΡΑΤΗ ΚΕΦΑΛΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
1. «Κύριε ὁ Θεός ἡμῶν ὁ διά τό μή δύνασθαι τήν ἀνθρώπου φύσιν τήν τῆς θεότητος ὑπενεγκεῖν οὐσίαν, τῇ σῇ οἰκονομίαν ὁμοιοπαθεῖς ἡμῖν διδασκάλους καταστήσας, τόν σόν ὑπέχοντας θρόνον, εἰς τό ἀναφέρειν σοι θυσίαν, καί προσφοράν ὑπέρ παντός τοῦ λαοῦ σου∙ σύ Χριστέ καί τοῦτον τόν ἀναδειχθέντα οἰκονόμον τῆς Ἀρχιερατικῆς χάριτος, ποίησον γενέσθαι μιμητήν σοῦ τοῦ ἀληθινοῦ Ποιμένος, τιθέντα τήν ψυχήν αὐτοῦ ὑπέρ τῶν προβάτων σου...» (Εὐχή ἐπί χειροτονία Ἐπισκόπου–Μέγα Εὐχολόγιον).