Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2015

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΚΟΝΓΚΟ; Φοβερες καταγγελιες εναντιον του Παντελεήμονος Αράθυμου.



Αξιότιμοι κύριοι. Σας αποστέλλουμε το κείμενο της Ημερήσιας Διάταξης της Συνέλευσης των Ενοριακών Επιτροπών, των μελών των χορωδιών και της Ορθόδοξης νεολαίας του Κονγκό-Μπραζαβίλ, για ενημέρωσή σας, για να δείτε ότι τα προβλήματα της Εκκλησίας μας δεν επιλύονται από τους αρμόδιους και μας ταλαιπωρούν όλους.

Πρακτικά της διευρυμένης συνεδρίασης της Ενοριακής Επιτροπής, η Νεολαία και η Χορωδία της Ενορίας της Αναλήψεως του Κυρίου Km4
Την Κυριακή 05 Ιουλίου 2015, πραγματοποιήθηκε στον περίβολο της ενορίας της Αναλήψεως του Κυρίου (Pointe- Noire) μια συγκέντρωση της Ενοριακής Επιτροπής με τη Νεολαία.
Το αντικείμενο αυτής της συνεδρίασης ήταν να αναφέρει τη στάση των χορωδών και των αναγνωστών κατά τη διάρκεια της επισκοπικής λειτουργίας της 21ης Ιουνίου 2015.
Ήταν παρόντες: δείτε την λίστα στο παράρτημα
Η συνεδρίαση άρχισε με την προσευχή, παίρνοντας το λόγο ο εφημέριος της ενορίας ο πατέρας Lavrendios MPINGA για να προσκαλέσει τους νέους σε στοχασμό του λόγου του Θεού διαβάζοντας την πρώτη επιστολή του Ιωάννου κεφ. 4, στ. 16 και 21, έπειτα ο ιερέας ανακοίνωσε τη βαθιά λύπη του για την αντίδραση των νέων, των χορωδών, των αναγνωστών, όσον αφορά τον Επίσκοπο, κάνοντας την παρατήρηση για το καθήκον της υποταγής και του σεβασμού όσον αφορά έναν Επίσκοπο.
Έπειτα από αυτήν την προσφώνηση, ο πατήρ ζήτησε από τους νέους να εκφραστούν με τη σειρά. Αποφασίστηκαν τέσσερις μεγάλοι άξονες των αντιδράσεων:
1. Ο Επίσκοπος.
2. Κατάσταση της εκκλησίας.
3. Ο τοποτηρητής Επισκόπου.
4. Συμπέρασμα.
1.    Ο Επίσκοπος.
Ξέρουμε ότι η εκκλησία μας διδάσκει την υπακοή και την υποταγή αλλά μέσα στην αγάπη, το σεβασμό, την ενότητα  και τη δικαιοσύνη.
Θα θέλαμε πολύ ο Επίσκοπος μέσα στο ρόλο του πατέρα του της εκκλησίας να μπορεί να μας συγκαλέσει, για να μπορέσουμε να του μιλήσουμε όπως ένα παιδί που συνδιαλέγεται με τον πατέρα του, για να εκφράσει την απογοήτευσή του. Αλίμονο, εκπλαγήκαμε που μάθαμε ότι ο πατήρ και ο Πρόεδρος προσκλήθηκαν στην Επισκοπή να πάνε να δικαιολογηθούν στη θέση μας, ενώ αυτό αφορούσε εμάς. Γιατί δεν μπορούσε να μας καλέσει άμεσα;
Συνεπώς, έχουμε την πρόθεση να θυμίσουμε αρχικά ότι κατά την άφιξή του τον Φεβρουάριο του 2013, ο Επίσκοπος έγινε δεκτός από όλη την ορθόδοξη κοινότητα του Κονγκό γενικά και ιδιαίτερα από αυτή της ενορίας μας της Αναλήψεως του Κυρίου, κατά την διάρκεια της πρώτης επίσκεψής του, συνοδευόμενου από τον Αρχιμανδρίτη πατέρα Θεολόγο, θυμόμαστε ότι ο Επίσκοπος υποσχέθηκε να εργαστεί σε αρμονία και ενότητα με όλο τον κόσμο, δεν είναι παρά έπειτα από το παραδοσιακό σεμινάριο της κατάρτισής μας που μετασχηματίζεται σε συνέδριο «κατάρτισης», ακολουθούμενο από την ταπεινωτική απέλαση του πρώτου ιεραποστόλου του Κονγκό του αρχιμανδρίτου Θεολόγου, που ένας άνεμος προβλημάτων άρχισε να φυσάει μέσα στην εκκλησία μας:
Νομική δίωξη, διώξεις ενάντια σε όλους τους νέους συνεργάτες του πατέρα Θεολόγου, χειραγώγηση και αποστράτευση της ορθόδοξου νεολαίας του Κονγκό, καταχρηστικές απολύσεις, εκστρατεία συκοφαντιών μέσα σε όλες τις ενορίες εναντίον του αρχιμανδρίτου Θεολόγου, μήνυση στην αστυνομία ενάντια σε κάποιους ιερείς και πιστούς αντί μιας ειρηνικής λύσης.
Έτσι λοιπόν, αναστατωμένοι από αυτό το κακό κλίμα που τάραξε την αγία εκκλησία μας, οργανώσαμε μια Γενική Συνέλευση όλων των υπεύθυνων της νεολαίας της εκκλησίας του Κονγκό, με στόχο να βρεθεί μια λύση απευθύνοντας  αλληλογραφία σε όλες τις ενορίες και τον Επίσκοπο, ώστε να εγγυηθεί την ενότητα και τη δικαιοσύνη, των οποίων έχει το καθήκον για να προφυλάσσει με την ιδιότητα του Επισκόπου.
Δυστυχώς αυτός κράτησε σιωπή στους θρήνους των προβάτων του, προτιμώντας τον απολυταρχισμό, ως μοντέλο της ποιμαντικής διαχείρισης της Ορθοδοξίας στο Κονγκό.
2. Κατάσταση της Εκκλησίας 
Από το βάπτισμα και την ευχαριστία διαμορφώνουμε όλοι ένα μόνο σώμα, έτσι να πούμε ότι έχουμε την κλίση για να εκφράσουμε ελεύθερα την άποψή μας σε όλα τα προβλήματα που φρενάρουν την εξέλιξη της τοπικής εκκλησίας μας. Λοιπόν σήμερα που κύλησαν 3 έτη, η εκκλησία του Κονγκό δεν εξελίσσεται πια, βρίσκεται μέσα σε μια σκοτεινή κατάσταση, πρέπει να είμαστε τυφλοί να μην τον ομολογούμε, συνεχίζουμε να κάνουμε μια πικρή διαπίστωση και τίθενται αρκετά ερωτήματα, για τις πτυχές της υποδομής, τις εκπαιδευτικές, τις πνευματικές.
α.     Στοιχεία υποδομής:
Το μοναστήρι Άγ. Ιωάννης στο Dolisie που έχει εγκαινιαστεί από τον πατριάρχη εγκαταλείφθηκε μέσα στα χόρτα εδώ και τρία χρόνια. Ξέροντας την πνευματική σημασία ενός μοναστηριού γιατί ο Επίσκοπος δεν πηγαίνει να βρει έναν μοναχό να φροντίσει αυτή την πνευματική κληρονομιά αντί να ψάχνει να πωλήσει το οικόπεδο;

Εκπλαγήκαμε που ανακαλύψαμε ότι έπειτα από την απόπειρα που θέλησε να πωλήσει το οικόπεδο στο Louingui και του μοναστηριού, ο Επίσκοπός μας πήγε να μπήξει μια πινακίδα για να θέσει προς ενοικίαση  του οικοπέδου μας του τοποθετημένου στο Nzassi (σχεδόν 50 χλμ από το Pointe-Noire), χωρίς ωστόσο να ενημερώσει επίσημα ή συντροφικά τους ιερείς μας και τους Προέδρους των ενοριακών επιτροπών μας. Μια τέτοια πράξη είναι σοβαρή, επειδή είχαμε μάθει κατά τη διάρκεια των σεμιναρίων, ότι μέσα στην Ορθοδοξία οι Επίσκοποι είναι διοικητές των κτημάτων της εκκλησίας εκτός από το ότι δεν έχουν το δικαίωμα να τα ιδιοποιηθούν προσωπικά ή να τα πωλήσουν με τις αρμοδιότητές τους.
Σε κάθε περίπτωση αυτά τα οικόπεδα είναι οι κοινές κληρονομιές, αποκτημένα χάρη στους φίλους χορηγούς του Αρχιεπισκόπου Ιγνατίου και τους φίλους του ιεραποστόλου Θεολόγου.  Αυτά τα οικόπεδα έχουν προοριστεί όχι μόνο για την κατασκευή των ναών αλλά επίσης για τα προγράμματα δημόσιας χρησιμότητας (κλινικές, κτηνοτροφία, σχολείο, γεωργία). Λοιπόν αντί να τα πωλήσει γιατί ο Επίσκοπος δεν ζητούσε βοήθεια από τον Αρχιεπίσκοπο Ιγνάτιο και τον πατέρα Θεολόγο, ώστε να έρθει σε επαφή με αυτούς τους αμερικανούς και ευρωπαίους δωρητές για να πραγματοποιήσει και να τελειώσει αυτά τα προγράμματα;
β.     Εκπαιδευτικά
Στο θέμα της εκπαίδευσης, ο Επίσκοπος δεν ενθαρρύνει την αύξηση της εκπαίδευσης και δεν ανησυχεί μάλιστα, λαμβάνοντας υπόψη ότι ποτέ δεν μας έχει παρουσιάσει ένα ρεαλιστικό πρόγραμμα, για απόδειξη έκλεισε το σχολείο «Φως των Εθνών» του Dolisie με την πρόφαση ότι έπρεπε πρώτα να ασφαλτοστρώσει την κύρια οδό που οδηγεί στο σχολείο. Οι ορφανοί αδελφοί μας της εστίας ο Άγιος Ευστάθιος είναι αναγκασμένοι να διατρέξουν αρκετά χιλιόμετρα για να πάνε στα δημόσια σχολεία που δεν έχουν καθόλου την άνεση και τα ίδια εκπαιδευτικά προγράμματα που επωφελούνταν στην αρχή.
Κανένα όραμα για τη στρατηγική και τα συνοδευτικά μέτρα των αδικημένων νέων, ούτε υποτροφίες σπουδών, ούτε καταρτίσεις.
Το ετήσιο σεμινάριο του Dolisie, που είχε για στόχο την πνευματική και κατηχητική κατάρτιση των νέων, που αντικαταστάθηκε σε συνέδριο από τον Επίσκοπο, δεν υπάρχει πια εδώ και 2 χρόνια. 
Δεν υπάρχει πια μια βιβλιοθήκη μέσα στην Επισκοπή. Στο παρελθόν δεχόμασταν ιεραποστόλους που έρχονταν με τη σειρά να μας εκπαιδεύσουν στις εκκλησιαστικές τέχνες, σήμερα όλα έχουν διακοπεί, ο Επίσκοπος έφερε ένα από τους φίλους του από την Ελλάδα, σύμφωνα με αυτόν υπετίθετο για να μας μάθει χρήσιμα πράγματα, αλλά δυστυχώς ο κύριος συμπεριφερόταν σαν ένας τουρίστας φωτογράφος, δεν ήξερε μάλιστα να προφέρει το ορθόδοξο «Πιστεύω». Το μόνο πράγμα που μας έμαθε ήταν άσχημες ελληνικές λέξεις, όπως πούστη, αρχίδι, μαλάκα κτλ.. Στο  Ίντερνετ ανακαλύψαμε ότι είναι στυλίστας-μοντελίστας.
γ.     Πνευματικά
Διαπιστώνουμε ότι η εκκλησία δεν ακτινοβολεί πια, είναι το αντικείμενο κριτικών, αρκετοί πιστοί και νέοι εγκαταλείπουν την εκκλησία κάθε ημέρα, αυτό για πολλές αιτίες, την έλλειψη της ενότητας ανάμεσα σε κάποιους ιερείς, κακά κηρύγματα που εστιάζονται στην κρίση, προσβολές, λατρεία της προσωπικότητας, αδικίες, διακρίσεις, διακίνηση επιρροής, ζηλοτυπία, ψέματα, απειλές.
Εντωμεταξύ αυτό που μας προκαλεί επίσης κακό, είναι να βλέπουμε τον Επίσκοπο να απαγορεύει στους ορθόδοξους πιστούς να φθάσουν μέσα στην αυλή της εκκλησίας με τα οχήματά τους, εξαιρουμένων των Λιβανέζων φίλων του. Έχει καθιερώσει μια ειδική λατρεία για τους Λιβανέζους, θυμόμαστε ότι μια ημέρα ο γενικός εφημέριος κυνήγησε τους Κονγκολέζους πιστούς από την ενορία, ώστε να υποδεχθεί αυτήν την κοινότητα. Σκεφτόμαστε ότι αυτός ο τρόπος να ενεργεί εκφράζει την περιφρόνηση και μια μορφή ρατσισμού όσον αφορά τους Κονγκολέζους πιστούς και λυπεί η πράξη του αγίου Πνεύματος μέσα στην αγία εκκλησία μας, εξάλλου ο λόγος του Θεού μάς συστήνει την ισότητα, παράβαλε την Επιστολή προς Γαλάτας, 3, 28 «ουκ ένι Ιουδαίος ουδέ Έλλην, ουκ ένι δούλος ουδέ ελεύθερος, ουκ ένι άρσεν και θήλυ. πάντες γαρ υμείς εις εστέ εν Χριστώ Ιησού…».
                                                                     
Ο Επίσκοπος μας έχει κάνει να καταλάβουμε ότι είναι η εικόνα του Χριστού αλλά πώς να καταλάβουμε ότι σε πλήρη Λειτουργία ρίχνει το Ωμοφόριό του στο έδαφος δηλαδή το πετραχήλι του που συμβολίζει το φορτίο των προβάτων που φέρονται στους  ώμους από τον καλό ποιμένα. Λοιπόν τι ήθελε αυτό να πει στα μάτια των προσκεκλημένων και των κατηχουμένων ορθόδοξων; Ο καλός ποιμένας αρνείται τα πρόβατά του; Ο καλός ποιμένας αρνείται την αποστολή του ή θέλει να εγκαταλείψει το καθήκον του;
Στην πραγματικότητα ήμασταν πραγματικά σοκαρισμένοι μπροστά στη βαρύτητα μιας τέτοιας βεβήλωσης, που προέρχεται από ένα υψηλό υπεύθυνο.
Άλλο γεγονός για να θρηνούμε, είναι ότι μας λείπει ακόμη και το θυμίαμα και το κατάλληλο κρασί για την Ορθόδοξη Λειτουργία, οι ιερείς μας χρησιμοποιούν το κοινό κρασί. Τα πνευματικά αντικείμενα (κομποσκοίνι, βιβλιάρια της προσευχής, διάφορες εικόνες της τσέπης, Εσταυρωμένοι) που ζητούνται τόσο από τους πιστούς δεν εμφανίζονται πια, για την απλή αιτία ότι αυτά τα πράγματα φυλάγονται για τους μοναχούς και όχι για τους λαϊκούς.
Ξέρουμε ότι ο Επίσκοπος δεν οφείλει να τα κάνει όλα, αλλά μέσα στις εισφορές του έχει αυτό το ιερό καθήκον να δώσει εφόδια για τις πνευματικές ανάγκες του λαού του.
Είμαστε επίσης σοκαρισμένοι από την ποιότητα του ομιλιών, ξέροντας ότι ο στόχος της ομιλίας είναι να αγιαστεί ο λαός μέσα στο λόγο του Θεού, φθάνουμε, δυστυχώς, να παριστάμεθα σε μεγάλες ομιλίες που είναι γεμάτες με κριτικές που ατιμάζουν την εκκλησία.
Δεν καταλαβαίνουμε γιατί ο Επίσκοπος χρησιμοποίησε μια νέα γυναίκα Προτεστάντισσα στη θέση της Γενικής Γραμματέως της Διοικήσεώς μας, ενώ έχουμε χριστιανές Ορθόδοξες ικανές να αναλάβουν αυτή την υπευθυνότητα.
Δεν καταλαβαίνουμε γιατί ο Επίσκοπος μας παρουσιάζει το πρόσωπο του Πατριάρχη ως ένα κυρίαρχο τύραννο, ποντίφικα αλάθητο, κάθε φορά χρησιμοποιεί το όνομα του Πάπα κ. Θεοδώρου για να αφορίζει, για να τρομοκρατεί τους πιστούς, για να παίρνει αποφάσεις που δεν είναι κανονικές. Θυμίζουμε ότι έχουμε πολύ υποφέρει για την τοπική μας Εκκλησία και δεν θα δεχθούμε την καταστροφή της Εκκλησίας μας.
3. Ο γενικός τοποτηρητής Επισκόπου.
Θέλουμε να θυμίσουμε σε όλο τον κόσμο το σεβασμό μας όσον αφορά τον πατέρα Μάξιμο, επειδή μεταξύ των συμμετεχόντων σ’ αυτή τη συνεδρίαση πολλοί είναι οι νέοι που ήταν και που είναι οι καλύτεροι συνεργάτες του.
  Θα συμφωνήσετε με μας ότι από τότε ο πατέρας Μάξιμος είχε λάβει τον τίτλο του επισκοπικού τοποτηρητή, έχει αλλάξει εντελώς. Έχει δημιουργήσει μια ζώνη άνεσης, αντί να παίζει το ρόλο του βοηθού και να αποδείξει ότι είναι ο συμφιλιωτής, παίζει τώρα έναν ρόλο του κατηγόρου των νέων, ακόμη και των συναδέλφων του ιερέων που περίμεναν απ’ αυτόν μια ειλικρινή συνεργασία για να αποκαταστήσει την κοινωνική συνοχή μέσα στην εκκλησία.
Πολλές φορές οι αδελφοί μας έχουν πάει να τον δουν ώστε να παρακαλέσουν για έναν διάλογο ή μια συνάντηση με το Επίσκοπο, ο πατέρας Μάξιμος έχει εμφανιστεί πάντα εναντιωμένος άγρια, κάνοντας αντιφατικές δηλώσεις.
Είναι δύσκολο σε κάποιους πιστούς να θέλουν να συναντήσουν τον Επίσκοπο, ο πατέρας Μάξιμος θα ήθελε να περνούν πρώτα από αυτόν έτσι ώστε να χορηγεί κατά κάποιο τρόπο την ευλογία του, ώστε να γίνουν δεκτοί από τον Επίσκοπο. Λοιπόν θέλουμε να ξέρουμε ποιος είναι ο ορθόδοξος κανόνας που ορίζει ότι για να επισκεφτούμε έναν Επίσκοπο πρέπει να λάβουμε την ευλογία του γενικού τοποτηρητή του;[1]
Πολλές φορές είχαμε συζητήσεις με τον πατέρα Μάξιμο δείχνοντάς του εμπιστοσύνη, αλλά όπως συνήθως μας εκθέτει είτε μέσα στις ομιλίες του ή στον Επίσκοπο. Μήπως θα του άρεσε αυτό ότι θα μπορούσαμε να αποκαλύψουμε μερικές από τις δηλώσεις στον επικεφαλής του;
 
Πολλές φορές ενώ ο πατέρας Μάξιμος μας δίνει κάτι, το κάνει για προπαγάνδα, «έχω δώσει τα 10.000, 5.000, Φράγκα στον τάδε νέο στασιαστή ή παιδί του Θεολόγου που έχει έρθει να με δει».
Ξέρετε ότι δεν είμαστε επαναστάτες, αλλά είμαστε ριζικά ενάντια στη δικτατορία μέσα στην εκκλησία και καταγγέλλουμε κάθε μορφή αδικίας. Θα αποκαλούσαμε τον Ιησού ως στασιαστή όταν κατήγγελλε την υποκρισία των μεγάλων ιερέων της εποχής του;
 
Η εκκλησία δεν είναι μια προσωπική κληρονομιά, ο καθένας είναι ελεύθερος για να πάει να προσευχηθεί σε οποιαδήποτε ενορία, είμαστε υποχρεωμένοι να διαπιστώνουμε ότι ένας από τους αδελφούς μας έχει γίνει δεκτός άσχημα μια Κυριακή στον Άγιο Δημήτριο, ένας πιστός κοντινός στον πατέρα Μάξιμο του έθεσε το ερώτημα: Γιατί έχεις έρθει να προσευχηθείς στην ενορία μας;  Ειλικρινά είναι απαράδεκτος μέσα στην Ορθοδοξία.
Ποιος είναι ο τύπος της κατήχησης που δίνει στους πιστούς;
Κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού με συνοδεία του Επισκόπου με προορισμό το  Nkayi και άλλου ταξιδιού για Brazzaville, ο επισκοπικός τοποτηρητής εμπόδισε την ορθόδοξο κοινότητα της ενορίας του, της οποίας είναι εφημέριος, να πάνε να κοινωνήσουν σε άλλες αδελφές ενορίες ζητώντας από τον Επίσκοπο να μην επιτρέψει σε άλλο ιερέα να τελέσει τη λειτουργία μέσα στην ενορία του με την πρόφαση ότι κάποιοι ιερείς δεν είναι άξιοι και είναι συνεργάτες του ιεραποστόλου Θεολόγου.
 
Πρέπει να ομολογήσουμε την αλήθεια, ο καθένας είναι κοντινός του Θεολόγου, ο καθένας έχει επωφεληθεί από τον πατέρα Θεολόγο, εάν μερικοί είναι αγνώμονες αλλά όχι η νεολαία.
Σήμερα εάν λυπόμαστε για την αναχώρησή του, είναι επειδή είμαστε ευγνώμονες όσον αφορά αυτά που έχει κάνει. Μεταξύ μας πολλοί έχουν λάβει υποτροφίες και ιατρική βοήθεια, μίσθωσε πολλούς νέους μέσα στα εργοτάξια που είναι προς το παρόν ερείπια, ήταν επιεικής και παρείχε πάρα πολλά στις ανάγκες των ιερέων παρά την ελληνική κρίση, έπειτα από κάθε ταξίδι συμπλήρωνε τα χρήσιμα πράγματα για την εκκλησία της χώρας μας.
Λυπόμαστε πολύ για τον τρόπο που έχει ταπεινωθεί, έχει κυνηγηθεί. Κρατάμε στη μνήμη ότι κατά τη διάρκεια του γάμου ενός νέου αδελφού, ο πατέρας άλλαξε τα ρούχα του μέσα στον ατελή καθεδρικό ναό για την απλή αιτία ότι δεν μπορούσε πια να φθάσει μέσα στην κατοικία που ο ίδιος είχε χτίσει.
Μακάρι να σταματήσουν να λένε ότι χειραγωγούμαστε, δεν είμαστε μηχανές, είμαστε ορθόδοξοι και σκεπτόμαστε λογικά.
Τελικά θα θέλαμε επίσης να αρπάξουμε αυτήν την ευκαιρία να απαντήσουμε στον πατέρα Μάξιμο, που είχε δηλώσει μια φορά κατά τη διάρκεια της τελευταίας συνάντησής του με τη χορωδία, λέγοντας: «Δεν έχουμε ανάγκη τον Παντελεήμονα αλλά έχουμε την ανάγκη ενός Επισκόπου» Εν μέρει ο πατέρας Μάξιμος έχει δίκιο, αλλά εκτός από το ότι έχουμε την ανάγκη ενός Επισκόπου που απεικονίζει τουλάχιστον αυτό που γράφεται μέσα στην επιστολή του 1 Τιμόθεον 3, 2-4: «δει ουν τον επίσκοπον ανεπίληπτον είναι, νηφάλιον, σώφρονα, κόσμιον, φιλόξενον, διδακτικόν, μη πάροινον, μη πλήκτην, μη αισχροκερδή, αλλ’ επιεική, άμαχον, αφιλάργυρον, του ιδίου οίκου καλώς προϊστάμενον...».
 
Και κάνουμε να γίνει αντιληπτό ότι δεν είμαστε εμείς υπεύθυνοι για ό,τι συμβαίνει μέσα στην εκκλησία, ότι δεν είμαστε εμείς αυτοί από τους οποίους προέρχονται όλα τα προβλήματα που υπάρχουν σήμερα, ο τρόπος που ο πατέρας Θεολόγος έχει ταπεινωθεί είναι ο ίδιος τρόπος με τον πατέρα Floribert TCHIZIBOU (ειρήνη στη ψυχή του), η ιστορία επαναλαμβάνεται επειδή οι γηραιότεροι δεν θέλουν να την διορθώσουν για να προστατεύσουν τα εγωιστικά συμφέροντα.
 4. Συμπέρασμα
Λαμβάνοντας υπόψη το περιεχόμενο όσων προηγήθηκαν,                                                                                                             Ζητάμε να διαβιβαστεί μια έκθεση αυτής της συνεδρίασης στην Επισκοπή, να δώσουμε επίσης ένα αντίγραφο των άλλων ενοριών για να αντιληφθούν τα κίνητρα της αντίδρασής μας. Μια ανάγνωση αυτής της υποβολής εκθέσεων πρέπει να γίνει στα προκαταρκτικά μπροστά σε όλο τον κόσμο πριν τη μετάδοση.
Μια συνάντηση με όλους νέους της Επισκοπής μας ή ένα φόρουμ με όλους τους υπεύθυνους της εκκλησίας μας.
 Εφόσον ο Επίσκοπος μέσα στις ομιλίες του, συστήνει στους πιστούς να ασκούν την αδελφοσύνη και την αγάπη, λοιπόν του ζητάμε αντιστρόφως να αποσύρει τη μήνυσή του εναντίον του ιεραπόστολου Δημήτρη Καραμάτσκου, που είχε έρθει στο Κονγκό να βοηθήσει την ιεραποστολή, δεν τακτοποιεί κάποιος μια σύγκρουση της εκκλησίας μέσα στα εγκόσμια δικαστήρια που έχουν παραδώσει τον Ιησού.
Ο Επίσκοπος πρέπει να σταματήσει τις απειλές του εκφοβισμού στο κοινό λέγοντας ότι θα κλείσει την ενορία μας.
Ζητάμε από τον Επίσκοπο να καλλιεργήσει την ταπεινότητα δεχόμενος να ευνοήσει την επιστροφή του αρχιτέκτονα και αρχιμανδρίτη πατέρα Θεολόγου ΧΡΥΣΑΝΘΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ώστε να επιστρέψει να συνεχίσει τα έργα του.
Ο θησαυρός μιας εκκλησίας είναι η βαθιά εδραιωμένη κληρονομιά του, λοιπόν δεν θέλουμε την πώληση των εδαφών μας που θα εξυπηρετήσουν στην επέκταση της εκκλησίας μας στο μέλλον.
 Εάν ο Επίσκοπος αρνείται να μας ακούσει, και επιμένει να συνεχίσει να διαχειρίζεται την εκκλησία με ένα σιδερένιο σκήπτρο, αυτό θα ήθελε να πει ότι είναι ενάντια στην τοπική πρόοδο της εκκλησίας του Κονγκό, κατά συνέπεια θα πάρουμε εμείς την ευθύνη να τον φέρουμε σε ανυποληψία.
Για να κλείσουμε τη συνεδρίαση, ο πατέρας έχει πάρει το λόγο προτρέποντας τους νέους να εδραιωμένοι στο Χριστό, να αποφεύγουν να είναι αντάρτες και να εμπιστευτούν όλες τις ανησυχίες τους στον Θεό, αυτός μόνον θα δώσει τη λύση. Ας είμαστε ενωμένοι για τη δόξα του Θεού μας.
Κάτω από το αίτημα του πατέρα, μια αδελφή προσευχήθηκε για την ενότητα και την ειρήνη μέσα στην Επισκοπή μας τελειώνοντας με το τροπάριο της Αναλήψεως του Κυρίου.
Η συγκέντρωση άρχισε στις 12.00 η ώρα και τελείωσε στις 14.30.
Έγινε στο Pointe-Noire την 5η Ιουλίου 2015
     Για την ενορία                                            Για την ενοριακή Επιτροπή
                                                                                               
    Ο Εφημέριος                                                           Ο Πρόεδρος
Πατήρ LAVRENDIOS                                       Alphonse MAIZA
Για την Νεολαία                                            Για το Γραφείο της χορωδίας
Ο Πρόεδρος                                                               Η Πρόεδρος
                                                                                   
Bruce MATA                                                      Thérèse TCHIAMAS
Η λίστα των συμμετασχόντων στη συνέλευση της Ενοριακής Επιτροπής με την νεολαία και την χορωδία
  05 Ιουλίου 2015
1-     Père Lavrendios MPINGA                       Curé de la paroisse
2-     Alphonse MAIZA                                     Président du comité paroissial
3-     Placide BABINGUI                                  Lecteur membre du comité paroissial
4-     Marcel Florend MOUKETO                     Membre du comité paroissial
5-     Charlotte EMANI                                      Membre du comité paroissial
6-     Lydie BAKATOLO                                 Membre élargie du comité paroissial
7-     Thérèse MBOUMBA                                 Membre élargie du comité paroissial
8-     Bruce MATA                                             Président de la jeunesse
9-     Thérèse TCHIAMAS                                 Présidente de la chorale
10- Leda MAHOUNGOU                                Choriste
11- Euphrosyne MPINGA                                Choriste
12- Sarah MANEVO                                        Choriste
13- Gloria  MACKOUNDI                              Choriste
14- Jude  DJIMBI                                              Vice Présidente Chorale
15- Dimitrios MBOKO                                    Choriste
16- Theresa TCHIAMAS                                Choriste
17- Justine NKEOUA                                       Choriste
18- GifranThéodor BONGO                            Lecteur
19- Laurcia IVOUHA                                       Choriste
20- Stech TCHICAYA                                      Choriste
21- Yvenelle NDENDE                                     Choriste
22- Emex EMANY                                           Choriste
23- Fred OSSOA                                                Fidèle
24- Luttera MALANDA                                   Choriste
25- Christ Royal OKOULIS                              Fidèle
26- Sidonie MOUPENDE                                 Fidèle
27- Athanase BAYETO                                    Choriste
28- Grâce KOUMBA                                        Choriste
29- Jovel Habib LONDOMBET                       Choriste
30- Nectaire TATY                                           Lecteur
31- Joseph  MPINGA                                       Directeur Technique Chorale
32- Ezéchiel  NGALIKOUBA                          Assistant DT Chorale
33- Parphenios OSSOA                                    Lecteur.


[1] Δεν υπάρχει ένας κανόνας που καθορίζει ότι καθένας για να δει τον Επίσκοπο πρέπει να περάσει από τον βικάριο. Ο Βικάριος είναι για να τον αναπληρώνει όταν ο Επίσκοπος είναι απών από την Επισκοπή. Ο Μητροπολίτης ή ο Επίσκοπος χρησιμοποιεί ένα γραμματέα ή κάποιον μπροστά από το γραφείο του για να δέχεται τους πιστούς, να απαντά στις τηλεφωνικές κλήσεις και να ορίζει τα ραντεβού του μητροπολίτη και να ειδοποιεί τον μητροπολίτη ότι υπάρχει κάποιος που θέλει να τον δει. Για τα ραντεβού πληροφορεί τον πιστό αν ο Μητροπολίτης είναι ελεύθερος ή όχι.