Εὐδοξία Αὐγουστίνου, Φιλόλογος - Θεολόγος
"Ἡ ἀμφισβήτηση τῶν πάντων καὶ ἀπόρριψη
τῶν ὅσων πίστευε" ὁ Ἕλληνας μαθητής, αὐτὸς εἶναι
ὁ στόχος Οἰκουμενιστῶν και Πανθρησκειαστῶν.
Βάσει τοῦ ἰσχύοντος Συντάγματος (ἄρθρα 16
καί 13) καί τῶν ἀποφάσεων 3356/1995 καί 2176/1998 τοῦ Συμβουλίου Ἐπικρατείας ἡ
Πολιτεία ἔχει ὑποχρέωση νά παρέχει θρησκευτική ἀγωγή στά Ἑλληνόπουλα,
σεβόμενη τήν ἀρχή τῆς ἐλευθερίας τῆς θρησκευτικῆς τους συνείδησης. Γιά τόν λόγο
αὐτό τό Ὑπουργεῖο Παιδείας διορίζει, μετά ἀπό πρόταση τῶν τριῶν μουφτειῶν τῆς
Θράκης, 300 «ἱεροδιδασκάλους», γιά νά διδάξουν τό Κοράνιο στούς ἕλληνες
μουσουλμάνους μαθητές. Παρόμοιες εὐαισθησίες ἔχει ἐκδηλώσει πρός τούς ἕλληνες
ἑβραίους καί ρωμαιοκαθολικούς μαθητές (πρβλ. ΦΕΚ 83/115-2016, τ. Α΄).
Δέν διαπιστώνεται, ὡστόσο, ἡ ἴδια πρόθεση
τῆς Πολιτείας γιά τούς ὀρθόδοξους ἕλληνες μαθητές, καθώς ἐπιχειρήθηκε ὄχι
μόνον ἡ μετάλλαξη τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν σέ θρησκειολογικό, ἀλλά ἐπιπλέον,
ὅπως ἀποδείχθηκε ἀπό συνέδρια καί μελέτες, τό νέο Πρόγραμμα Σπουδῶν γιά τό
μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν ἀποτελεῖ πιστή ἐφαρμογή καί ἀντιγραφή τοῦ
προγράμματος «Παγκοσμίου Δικτύου Θρησκειῶν γιά Παιδιά» (GNRC) τῆς νεοβουδιστικῆς
ὀργάνωσης Arigatou.
Μέ τό νέο Πρόγραμμα Σπουδῶν γιά τό
μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν, τό παιδί βγαίνει ἔξω ἀπό τήν πίστη καί τήν Ἐκκλησία
καί στέκεται μέ οὐδετερότητα, σάν νά μήν εἶναι
βαπτισμένο στόν Χριστό· ἔχει ἀπέναντί του καί σέ ἴσες ἀποστάσεις τήν ὀρθόδοξη διδασκαλία ἐλλιπῆ, τίς χριστιανικές ὁμολογίες καί τίς διάφορες θρησκεῖες. Αὐτή ἡ θρησκευτική ποικιλία τοῦ προσφέρεται μεθοδευμένα ἀπό τήν ἡλικία τῶν 8-9 ἐτῶν, τό κατευθύνει σταδιακά μέ τόν ἀναστοχασμό, τόν προβληματισμό, τήν ἀμφισβήτηση τῶν πάντων στήν ἀπόρριψη τῶν ὅσων πίστευε καί στήν υἱοθέτηση στοιχείων ἀπό ὅλες τίς θρησκεῖες, τίς ὁποῖες διδάσκεται ἰσότιμα καί χωρίς νά τίς ἀξιολογήσει. Ἀσφαλῶς, μέ τέτοιο μαθησιακό ὁρίζοντα ὁδηγοῦνται ἀναπότρεπτα οἱ μαθητές στόν ἀποπροσανατολισμό, τή σύγχυση, τήν ἀποδοχή ἑνός θρησκευτικοῦ συγκρητισμοῦ καί κατ’ ἐπέκταση στήν ἀποδόμηση τῆς ἑλληνικῆς κοινωνίας. Νά τό ἔργο τῆς Arigatou: ἡ δημιουργία διαθρησκειακῆς συνείδησης, κατά τήν ὁποία ὅλες οἱ θρησκεῖες εἶναι ἴδιες καί ἰσάξιες.
βαπτισμένο στόν Χριστό· ἔχει ἀπέναντί του καί σέ ἴσες ἀποστάσεις τήν ὀρθόδοξη διδασκαλία ἐλλιπῆ, τίς χριστιανικές ὁμολογίες καί τίς διάφορες θρησκεῖες. Αὐτή ἡ θρησκευτική ποικιλία τοῦ προσφέρεται μεθοδευμένα ἀπό τήν ἡλικία τῶν 8-9 ἐτῶν, τό κατευθύνει σταδιακά μέ τόν ἀναστοχασμό, τόν προβληματισμό, τήν ἀμφισβήτηση τῶν πάντων στήν ἀπόρριψη τῶν ὅσων πίστευε καί στήν υἱοθέτηση στοιχείων ἀπό ὅλες τίς θρησκεῖες, τίς ὁποῖες διδάσκεται ἰσότιμα καί χωρίς νά τίς ἀξιολογήσει. Ἀσφαλῶς, μέ τέτοιο μαθησιακό ὁρίζοντα ὁδηγοῦνται ἀναπότρεπτα οἱ μαθητές στόν ἀποπροσανατολισμό, τή σύγχυση, τήν ἀποδοχή ἑνός θρησκευτικοῦ συγκρητισμοῦ καί κατ’ ἐπέκταση στήν ἀποδόμηση τῆς ἑλληνικῆς κοινωνίας. Νά τό ἔργο τῆς Arigatou: ἡ δημιουργία διαθρησκειακῆς συνείδησης, κατά τήν ὁποία ὅλες οἱ θρησκεῖες εἶναι ἴδιες καί ἰσάξιες.
Γιά τήν ταυτότητα, ὅμως, καί τούς
σκοπούς τῆς Arigatou πρόσφατη ἀπόφαση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου γνωστοποιεῖ ὅτι
προέρχεται ἀπό τήν ὀργάνωση Μyochikai καί ἀνήκει στά νέα θρησκευτικά κινήματα
βουδιστικῆς προελεύσεως, τά ὁποῖα ἀναπτύχθηκαν στήν Ἰαπωνία τόν 20ό αἰώνα. Ἡ ἱδρύτριά
της Μiyamoto Μitsu διατέλεσε ἡγετικό στέλεχος ἄλλης βουδιστικῆς θρησκευτικῆς ὁμάδας,
τῆς Reiyukai, καί ἀποχώρησε ἀπό ἐκεῖ τό 1950, μετά ἀπό σκάνδαλο φοροδιαφυγῆς
καί ἄλλες κατηγορίες. Τό Ἵδρυμα Arigatou ἱδρύθηκε ἀπό τόν Takejasu Μiyamoto τό
1990 ὡς θυγατρικός ὀργανισμός του, μέ σκοπό νά ἐνισχύει τίς διαθρησκειακές
δραστηριότητες, ἰδιαιτέρως μεταξύ τῶν παιδιῶν. Τό 2000 τό Ἵδρυμα Arigatou σέ
συνεργασία μέ τήν ἰαπωνική ἐπιτροπή τῆς UNICEF καί τήν ὀργάνωση «Παγκόσμια
Συνδιάσκεψη γιά τή θρησκεία καί τήν εἰρήνη τῆς Ἰαπωνίας», ἵδρυσαν τό
«Παγκόσμιο Δίκτυο Θρησκειῶν γιά τά παιδιά» (GNCR), μέ σκοπό νά ἐνθαρρύνουν τή
διαθρησκειακή ἐργασία καί βοήθεια τῶν παιδιῶν. Στό πλαίσιο αὐτό δημιουργήθηκε
τό ἐκπαιδευτικό πρόγραμμα LTLT (Learning To Live Together – Αn Intercultural
and Interfaith Programme for Ethics Education), μέ θεματολογία ἔντονου
θρησκευτικοῦ συγκρητισμοῦ καί προμετωπίδα τήν «πνευματικότητα». Ἐπιπλέον,
μαρτυρεῖται στά κείμενά τους ἀπόπειρα διαφήμισης καί διάδοσης ἐξωχριστιανικῶν
πρακτικῶν καί δοξασιῶν, ὅπως ὁ διαλογισμός στά σχολεῖα. Ὁμολογοῦν, ἀκόμη, ὅτι
συνεργάζονται μέ ΜΚΟ καί διεθνεῖς ὀργανισμούς στά πλαίσια διαθρησκειακῶν καί
πολιτιστικῶν πρωτοβουλιῶν, οἱ ὁποῖες ἀξιοποιοῦνται ἀπό τήν ὀργάνωση
καταλλήλως γιά τήν ἐπικοινωνιακή προβολή της.
Στήν ἴδια συχνότητα, τό 2004, ὁ
Takejasu Μiyamoto ἵδρυσε τό «Συμβούλιο Διαθρησκειακῆς Ἠθικῆς Ἐκπαίδευσης γιά
Παιδιά» (Interfaith Council on Ethics Education for Children). Τό Συμβούλιο αὐτό
καθιέρωσε τό 2008, σέ ἐτήσια βάση, τήν «Παγκόσμια Ἡμέρα Προσευχῆς καί Δράσης
γιά τά παιδιά», κατά τήν ὁποία διοργανώνονται γιά τά παιδιά ἀπό κοινοῦ
θρησκευτικές συναντήσεις καί συμπροσευχές διαφόρων θρησκευτικῶν κλάδων.
Προτείνουν, μάλιστα, ἕνα κοινό κείμενο προσευχῆς μέ ἐξαιρετικά νεφελῶδες καί
προβληματικό περιεχόμενο. Ἔτσι, στίς 19-11-2015 πραγματοποιήθηκε τέτοια διαθρησκειακή
συνάντηση στό Santo Do- mingo μέ τή συμμετοχή χριστιανῶν, ἰουδαίων, ἰνδουϊστῶν,
βουδιστῶν, καθώς καί ὀπαδῶν παραχριστιανικῶν καί νεοεποχίτικων ὁμάδων.
Ἐπίσης, τό Ἵδρυμα Arigatou συνεργάζεται
καί μέ ἄλλες ὁμάδες βουδιστικῶν ἀρχῶν, οἱ ὁποῖες ἀσκοῦν, σύμφωνα μέ δηλώσεις
τους, λατρεία πρός «τή φύση, τόν Βούδα, πού βρίσκεται σέ ὅλους τούς ἀνθρώπους
καί τά πράγματα». Ἀκόμη ὑπεισέρχεται καί σέ ἐκπαιδευτικά προγράμματα καί
δράσεις, ἐνῶ παράλληλα ἐπιδιώκει τή συνεργασία καί μέ ἐκκλησιαστικούς φορεῖς,
στούς ὁποίους προτείνει δράσεις συνεργασίας καί ἐκδηλώσεις γιά θέματα εὐρύτερου
ἐνδιαφέροντος, ὅπως ἡ εἰρήνη, ἡ ἐκπαίδευση, ἡ καταπολέμηση τῶν διακρίσεων κ.ἄ.
Ἀποτελεῖ
ὄντως τραγική εἰρωνεία νά θέλει ἡ Arigatou νά διδάξει τήν Ἐκκλησία πῶς νά εἶναι
πιό φιλική μέ τά παιδιά! Φθάσαμε στό σημεῖο βουδιστές, ἰνδουϊστές καί
πνευματιστές-μάγοι νά συμβουλεύουν τόν χριστιανικό κόσμο πῶς νά συμπεριφέρεται,
μέ σκοπό νά κερδίσει τήν προτίμηση τῶν παιδιῶν καί τῶν νέων! Φαίνεται καθαρά πῶς
ἡ ὀργάνωση Arigatou ἐπιδιώκει νά διεισδύσει καί νά ἀλλοιώσει τήν πίστη ὅλων τῶν
θρησκειακῶν χώρων -καί τήν ἑλληνική Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία-, προκειμένου νά ἐκπληρωθοῦν
τά ὁράματα καί οἱ σκοποί της. Βέβαια, αὐτά δέν τά πραγματοποιεῖ μόνη της. Ἀνιχνεύει
παντοῦ συνεργάτες, μοιράζει ἀξιώματα καί ἁρμοδιότητες, ὑποσχόμενη «ἕνα καλύτερο
αὔριο γιά τά παιδιά». Ἔτσι ἐντόπισε συνεργάτες καί στήν Ἑλλάδα.
Μέ ποιά λογική ἔχουν τό δικαίωμα ξένα
κέντρα καί ὀργανώσεις μέ ἰδέες ἀντίθετες πρός τήν παράδοσή μας νά σχεδιάζουν
καί νά ποδηγετοῦν τή διαπαιδαγώγηση τῶν παιδιῶν μας καί νά μετατρέπουν τήν ὀρθόδοξη
διδασκαλία σέ μία πολυθρησκειακή-συγκρητιστική διδασκαλία, μέ στόχο τήν τελική
ἐπικράτηση καί ἐπιβολή τῆς πανθρησκείας τῆς Νέας Ἐποχῆς;
Ξεκάθαρα ὅμως καί ἀπερίφραστα ἡ Ἱερά
Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος τονίζει ὅτι τό Ἵδρυμα Arigatou εἶναι σαφῶς ἀσυμβίβαστο
πρός τήν ὀρθόδοξη πίστη καί ἐπισημαίνει στήν ἀνακοίνωσή της (27-10-2016):
«Συνιστᾶται ἡ προσοχή τῶν ἐκλεκτῶν λειτουργῶν τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν εἰς
τήν Μέσην Ἐκπαίδευσιν, μέ τό ὑψηλόν αἴσθημα εὐθύνης τό ὁποῖον διακρίνει αὐτούς,
ὅπως ἀποφεύγουν συνεργασίας μετά κινήσεων καί σωματείων, τά ὁποῖα σχετίζονται
μέ πρακτικάς θρησκευτικοῦ συγκρητισμοῦ».