Παρασκευή 3 Ιουνίου 2022

«ΜΑΖΙ ΠΗΓΑΜΕ ΣΤΗ ΜΑΣΟΝΙΚΗ ΣΤΟΑ»


 Καθαιρέσατε Ιουστίνο και Βαρθολομαίο από  τοιχογραφία που εικονίζονται 

Ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος ἐνεκαινίασε σκανδαλώδη ἁγιογραφίαν τοῦ ἑαυτοῦ του,
μετὰ τοῦ Σεβ. Νέας Κρήνης, ἐν μέσῳ Ἁγίων καὶ Αὐτοκρατόρων

(Νάρθηξ Ἱ. Ν. Μεταμορφώσεως Σωτῆρος, Καλαμαριᾶς, 29.5.2022)

«ΜΑΖΙ ΠΗΓΑΜΕ ΣΤΗ ΜΑΣΟΝΙΚΗ ΣΤΟΑ»

Συγκλονιστικὴ ὁμολογία ἀπὸ φίλον
τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου εἰς τὸν «Ο.Τ.»:

«ΜΑΖΙ ΠΗΓΑΜΕ ΣΤΗ
ΜΑΣΟΝΙΚΗ ΣΤΟΑ»

Διὰ τὸν Ἀθηναγόραν, τὸν ὁποῖον συνεχῶς ἐξυμνεῖ ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος,
ἐδημοσιεύσαμεν τὴν «ἀπόδειξιν μέλους» τῆς Στοᾶς.
Τὸν προλογίσαντα βιβλίον Τέκτονος, Σεβ. Ἐλπιδοφόρον,
ἀνέδειξεν εἰς Ἀρχ. Ἀμερικῆς. Ἤγγικεν ἡ ὥρα…

Γράφει ὁ κ. Παναγιώτης Κατραμάδος, θεολόγος

Ἀπὸ τὴν νέαν περιοδείαν τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου εἰς τὴν Ἑλλάδα πλέον ἀξιοπρόσεκτος ἦτο ἡ παρουσία του εἰς τὴν ΧΑΝΘ. Διὰ ποῖον λόγον ἐπεσκέφθη μίαν ὀργάνωσιν; Κατὰ τὴν ἄφιξίν του εἰς τὴν ΧΑΝΘ ἐδήλωσε (Thestival.gr, 25.4.2022):

«Μόλις πρὸ ὀλίγου ἔφθασα στὴ Θεσσαλονίκη καὶ χαίρω, διότι ἐγκαινιάζω τὴν ἐδῶ παρουσία μου μὲ μία τέτοια ἐπίσκεψη ποὺ ἔχει μεγάλη σημασία γιὰ τὴν κοινωνία, γιὰ τὴν Ἐκκλησία καὶ γιὰ τὸ ταπεινό μου πρόσωπο».

Ἔπειτα κατὰ τὸν ἐπίσημον χαιρετισμόν του ἐκεῖ ἀνέφερε καὶ τὰ ἑξῆς (δελτίον τύπου Πατριαρχείου Κων/λεως):

«Μὲ πολλὴ χαρὰ βρισκόμαστε, μαζὶ μὲ τὴν τιμία Συνοδεία μας, στὴν ἕδρα τῆς Χριστιανικῆς Ἀδελφότητος Νέων Θεσσαλονίκης, γιὰ νὰ τιμήσουμε τὴν ἐπέτειο τῆς συμπλήρωσης ἑνὸς αἰῶνος ἀπὸ τὴν ἵδρυσή της… (Η ΧΑΝΘ) Συμβάλλει στὸ νὰ συνειδητοποιήσουν οἱ νέοι, ὅτι εἶναι κληρονόμοι καὶ συνεχιστὲς ἑνὸς ὑπέροχου πολιτισμοῦ, στὸ κέντρο τοῦ ὁποίου βρίσκεται ἡ ἐλευθερία, ὁ σεβασμὸς τῆς ἀνθρώπινης ἀξιοπρεπείας καὶ ἡ πίστη στὸν Θεὸ τῆς ἀγάπης, τῆς δικαιοσύνης καὶ τῆς εἰρήνης… Ὁ Θεὸς νὰ εὐλογεῖ τὶς ὡραῖες προσπάθειές σας, νὰ χαρίζει σὲ ὅλους σας ὑγεία καὶ ὅλα τὰ καλά, γιὰ νὰ συνεχίζετε τὸν καλὸν ἀγώνα γιὰ τὰ ἰδανικὰ τῆς Ἀδελφότητας, γιὰ τὸν ἄνθρωπο καὶ τὸν πολιτισμό. Εὐχόμαστε, καὶ στὸν δεύτερο αἰώνα τῆς ἱστορίας της, ἡ Χ.Α.Ν.Θ. νὰ εἶναι καύχημα γιὰ τὴν Θεσσαλονίκη καὶ σημεῖο ἀναφορᾶς γιὰ τοὺς νέους, γιὰ τὸ παρὸν καὶ τὸ μέλλον τους».

Διατί ἔχει μεγάλην σημασίαν διὰ τὴν Ἐκκλησίαν, ὡς εἶπεν, ἡ ἐπίσκεψις εἰς τὴν ΧΑΝΘ; Ποῖα 100 ἔτη ἐτίμησε; Πῶς ὁμιλεῖ διὰ τὴν πίστιν εἰς τὸν Θεὸν εἰς μίαν μὴ Ὀρθόδοξον ὀργάνωσιν; Διατὶ ἐπευλογεῖ τὴν ΧΑΝΘ καὶ εὔχεται νὰ ἀποτελῆ σημεῖον ἀναφορᾶς;

Ἡ ΧΑΝΘ ἀντίκειται εἰς τὴν Ὀρθοδοξίαν

Ὡς θὰ καταδειχθῆ ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος ἐτίμησε μίαν ὀργάνωσιν, ἡ ὁποία χαρακτηρίζεται ἀπὸ οἰκουμενιστικὰ καὶ μασονικὰ στοιχεῖα. Εἰς τοὺς βασικοὺς σκοποὺς τῆς ΧΑΝΘ ἀνήκουν, ὅπως μᾶς πληροφορεῖ ἡ ἰδία ἀπὸ τὴν ἱστοσελίδα της:

«Ἡ Χριστιανικὴ Ἀδελφότης τῶν Νέων ἔχει σὰν σκοπὸ νὰ ἑνώσει ὅλους τους νέους, ποὺ θεωρώντας τὸν Ἰησοῦ Χριστὸ σὰν θεὸ καὶ Σωτήρα τους, σύμφωνα μὲ τὶς Γραφές, ἐπιθυμοῦν νὰ γίνουν μαθητές Του, στὴν πίστη καὶ τὴν ζωή τους, καὶ νὰ ἑνώσουν τὶς προσπάθειές τους στὴν ἐπέκταση τοῦ Βασιλείου Του μεταξὺ τῶν Νέων. Ὁποιαδήποτε ἄλλη διαφορὰ γνώμης σὲ ἄλλα θέματα δὲν θὰ πρέπει νὰ ταράζει τὶς ἁρμονικὲς σχέσεις μεταξὺ τῶν Τακτικῶν καὶ Συνεργαζομένων Μελῶν τῆς Παγκοσμίου Ἑνώσεως… ἡ ΧΑΝ εἶναι ἕνα παγκόσμιο Χριστιανικό, οἰκουμενικό, ἐθελοντικὸ κίνημα γιὰ γυναῖκες καὶ ἄντρες, μὲ ἰδιαίτερη ἔμφαση στὴν  εἰλικρινῆ ἀνάμειξη νέων ἀνθρώπων… ἀναζητᾶ νὰ μοιραστεῖ τὸ Χριστιανικὸ ἰδεῶδες τῆς δημιουργίας μίας ἀνθρώπινης κοινότητας, ὅπου θὰ ἐπικρατεῖ ἡ δικαιοσύνη μὲ ἀγάπη, εἰρήνη καὶ συμφιλίωση γιὰ τὴν πληρότητα τῆς ζωῆς ὅλων τῶν ὑπάρξεων… Νὰ μοιράζεται τὰ καλὰ νέα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ νὰ παλεύει γιὰ τὴν πνευματική, νοητικὴ καὶ σωματικὴ εὐημερία τῶν ἀνθρώπων καὶ τὴν πληρότητα τῶν κοινοτήτων… Νὰ καλλιεργεῖ τὸν διάλογο καὶ τὴν συντροφικότητα ἀνάμεσα σὲ ἀνθρώπους διαφορετικῆς πίστης καὶ ἰδεολογίας… καθὼς καὶ πίστη στὶς οἰκουμενικὲς ἀρχὲς τοῦ ἔμπρακτου χριστιανισμοῦ, χωρὶς δογματισμούς».

Εἰς αὐτὰ τὰ ἀντορθόδοξα πρέπει νὰ προσ­τεθῆ ὅτι ὑπάρχουν προγράμματα γιόγκα, ρέικι, ἀλλὰ καὶ ἰδιαίτερα σεμινάρια μὲ θέμα «συναισθήματα καὶ ἐνέργεια», διὰ τὴν «αὐτογνωσία», τὴν «αὐτοθεραπεία καὶ ἐναλλακτικὲς θεραπεῖες» κ.ἄ. Ὅπως ἀντιλαμβάνεται κανεὶς ὅλα ὅσα παρετέθησαν ὄχι μόνον εἶναι ἀσύμβατα μὲ τὴν Ὀρθόδοξον Διδασκαλίαν, ἀλλὰ πολὺ περισσότερον καλλιεργοῦν τὸν συγκρητισμόν. Πρόκειται περὶ εἴδους οἰκουμενιστικῆς κινήσεως! Αὐτὰ ἐπηυ­λόγησεν ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος;

Ἡ ΧΑΝΘ καὶ ἡ Μασονία

Ὁ μακαριστὸς πνευματικός μας Ἀρχιμ. Χαράλαμπος Βασιλόπουλος εἶχεν ἀποκαλύψει τί εἶναι ἡ ΧΑΝΘ (Ὁ Οἰκουμενισμὸς χωρὶς μάσκα, σ. 53-62, ὅπου κανεὶς δύναται νὰ μελετήση πολλὰ περισσότερα):

«Στὸ βιβλίο «Διακόσια χρόνια Ἑλληνικοῦ Τεκτονισμοῦ» τοῦ Μαρίνου Πολλάτου, σημαίνοντος στελέχους τῆς Στοᾶς «Προμηθεὺς» Ἀθηνῶν… γράφει: «Οἱ ὅμιλοι αὐτοὶ ἀνῆκαν εἰς τὰς ἀνεγνωρισμένας Ὀργανώσεις τοῦ Ἐρυθροῦ Σταυροῦ, τῆς Χριστιανικῆς Ἀδελφότητος τῶν Νέων καὶ εἰς τὴν Παραμυθίαν τῆς Ἐγγὺς Ἀνατολῆς. Εἰς τὰ ἐπιτελεῖα τῶν Ὀργανώσεων τούτων ὁ Ἑλληνικὸς Τεκτονισμὸς ἀπένειμε τὰς δεούσας τιμὰς συμφώνως πρὸς τὰ τεκτονικὰ θέσμια, ὡς ἀποτελούμενα κατὰ τὰ ἐννέα δέκατα ἀπὸ Τέκτονας»!…

Ὁ Ἰ. Μεταξᾶς ὑπῆρξε μέχρι τὸ 1921 μασόνος: Ἐπειδὴ ὅμως ἐκεῖ μέσα στὴν Μασονία πολλὰ ἐγνώρισε γιὰ τὴν φθοροποιὸ δραστηριότητά της, ἀπεμακρύνθη τὸ ἔτος αὐτὸ ἀπὸ τοὺς μασόνους. Καὶ ἐπολέμησε ἔπειτα τὴν ΧΑΝ, διὰ τῆς διαλύσεώς της. Μετὰ τὴν διάλυση, ὅμως τῆς ΧΑΝ, διεμαρτυρήθη ἐντόνως ἡ ἱδρύτριά της καὶ χρηματοδότις «YMCA» τῆς Ἀμερικῆς. Τότε ὁ Ἰ. Μεταξᾶς κατήγγειλε, μὲ τὴν λεπτότητα τῆς διπλωματικῆς γλώσσας, ἀλλὰ καὶ μὲ τὴν σαφήνεια, ποὺ ἐπέβαλε ἡ περίσταση ὅτι ἡ ΧΑΝ ἐξηπάτησε τὸ Ἔθνος…».

Διαπιστώνεται, ἑπομένως, ὅτι ἡ παρουσία τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου ἐκεῖ δὲν καταδεικνύει ἁπλῶς τὴν οἰκουμενιστικήν του ἀφοσίωσιν, ἀλλὰ καὶ ἐμβάλλει εἰς σκέψεις περὶ τῆς στάσεώς του ἔναντι τῆς Μασονίας.

«Μαζὶ πήγαμε στὴ μασονικὴ στοά»

Μίαν ἡμέραν πρὸ περίπου ἑξαετίας ἐπεσκέφθη τὰ γραφεῖα ἐκδόσεως τοῦ «Ο.Τ.» ὁ κ. Ἀντώνιος Ἰακώβου Ἐλευθεριάδης, Δρ. Φιλολογίας καὶ Θεολόγος. Δὲν ἦτο ἄγνωστος εἰς τὸ περιβάλλον τῆς ἐφημερίδος. Ἔτυχεν ἐκείνην τὴν στιγμὴν νὰ εὑρίσκεται εἰς τὸν χῶρον ὁ πρώην πρόεδρος τῆς ΠΟΕ, ὁ ὁποῖος καὶ τὸν ὑπεδέχθη καὶ τὸν ὡδήγησεν εἰς τὴν αἴθουσαν ὁμιλιῶν. Μετὰ ἀπὸ τὸ πρῶτον «καλωσόρισμα» καὶ τὰς ἀπαραιτήτους προσρήσεις ἐτέθη τὸ ἐρώτημα περὶ τοῦ σκοποῦ τῆς ἐπισκέψεως, καθὼς διὰ μεγάλο διάστημα δὲν εἶχε καμίαν ἐπαφὴν μὲ τὴν ΠΟΕ. Ἐκεῖνος ἀπεκρίθη:

«Πρὸ μηνῶν συνέγραψα αὐτὸ τὸ βιβλίο καὶ σᾶς τὸ ἔφερα, γιὰ νὰ παρουσιασθῆ ἀπὸ τὸν “Ο.Τ.”».

Ἐκείνην τὴν στιγμὴν παρέδωσεν ἕνα κόκκινον βιβλίον μὲ τὸν τίτλον «Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία κατὰ τῆς Μασονίας. Δοκίμια Ἀντιρρητικῆς Θεολογίας». [Ἂς σημειωθῆ τὸ ἀξιοπερίεργον ὅτι εἰς μεταγενεστέραν ἔκδοσιν τὸ βιβλίον ἤλλαξε τὸν τίτλον ὡς ἑξῆς «Ἡ μασονία ὑπὸ τὸ φῶς τῆς ὀρθοδοξίας»…]

Περιεργαζόμενοι τὸ ἐν λόγῳ πόνημα παρετηρήσαμεν ὅτι ἐδέσποζεν εἰς τὸ ὀπισθόφυλλον ἀνακοινωθὲν τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως τῆς 28ης Νοεμβρίου 2013:

«Ἐξ ἀφορμῆς σχετικῶν δημοσιευμάτων, τὸ Οἰκουμενικὸν Πατριαρχεῖον διὰ τοῦ παρόντος διαψεύδει κατηγορηματικῶς ὅτι ἡ Α.Θ.Παναγιότης, ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαῖος, ἔχει οἱανδήποτε σχέσιν μὲ τὴν Μασονίαν».

Διὰ τοῦ ἐπιγραμματικοῦ ἀνακοινωθέντος ἡ γραμματεία τοῦ Φαναρίου ἀπεπειρᾶτο τότε νὰ ἀποσοβήση τὸν θόρυβον ἀπὸ δημοσιεύματα ἐφημερίδων, τὰ ὁποῖα ἀνέφεραν ἐπίσκεψιν Μασόνων τὴν 22αν Ἀπριλίου 2000 εἰς τὸ Πατριαρχεῖον καὶ τὴν ἐπὶ ἡμίσεος ὥρας συζήτησιν μετὰ τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου.

Μνημειῶδες ἐπὶ τοῦ ἀνακοινωθέντος ἦτο τὸ σχόλιον –ἐγκριθὲν ἂν ὄχι γραφὲν ὑπὸ τῆς χειρὸς τοῦ ἀειμνήστου δεινοῦ Θεολόγου Νικολάου Σωτηροπούλου- εἰς τὸ περιοδικὸν «Ὁ Σταυρὸς» (ἔτος ΞΑ΄, ἀριθ. 595, Δεκέμβριος 2013, σ. 173):

«Νὰ τὰ πιστεύσωμε; Πολὺ θὰ τὸ θέλαμε, ἀλλὰ οἱ ἐνέργειες τοῦ Πατριάρχου δὲν μᾶς ἀφήνουν νὰ τὰ πιστεύσωμε. Πρὸ καιροῦ ὁ Πατριάρχης ἰσχυρίσθηκε καὶ ὅτι δὲν εἶναι οἰκουμενιστὴς καὶ ἔγινε τόσο πιστευτὸς ἀπὸ τὸν πιστὸ λαό, ὅσο θὰ γινόταν καὶ ὁ πρωταγωνιστὴς ἠθοποιὸς ἑνὸς θιάσου, ἐὰν ἐδήλωνε ἀπὸ τὴν σκηνὴ τοῦ θεάτρου τὴν ὥρα τῆς παραστάσεως, ὅτι δὲν ἔχει σχέσι μὲ τὸν θίασο καὶ τὴν παράστασι!

Καλὸ θὰ ἦταν τὴ διάψευσι περὶ Μασονίας νὰ ἔκανε ὁ ἴδιος ὁ Πατριάρχης προσωπικῶς καὶ ὄχι τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο, τὸ ὁποῖο δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ γνωρίζη ὅλες τὶς πτυχὲς τῆς προσωπικῆς ζωῆς τοῦ Πατριάρχου. Καλὸ ἐπίσης θὰ ἦταν, γιὰ νὰ ἔχη ἀξία ἡ διάψευσι, νὰ παύση ὁ Πατριάρχης νὰ δέχεται καὶ νὰ τιμᾶ ἐκπροσώπους ἀπ’ ὅλα τὰ παρακλάδια τῆς Μασονίας. Τέλος, ἐὰν ὁ Πατριάρχης θέλη νὰ διαλύση τὶς φῆμες καὶ διαδόσεις, ποὺ τὸν συνδέουν μὲ τὴ Μασονία, ἂς συγκαλέση Σύνοδο καὶ ἂς καταδικάση συνοδικῶς τὴ Μασονία, ὡς «θρησκεία μυστηριακή, ὅλως διάφορο καὶ ξένη τῆς Χριστιανικῆς Θρησκείας», ἡ ὁποία στὸ πρόσωπο τοῦ ΜΑΤΣ λατρεύει τὸν ἴδιο τὸν Ἑωσφόρο, καὶ μὲ τὴν ὁποία οὐδεμία σχέσι μπορεῖ νὰ ἔχη ἕνας Ὀρθόδοξος Χριστιανός.

Θὰ τὸ κάνη ὁ Παναγιώτατος; Ἀμφιβάλλομε, διότι, ἐὰν τὸ κάνη, θὰ δυσαρεστήση σφόδρα πολλοὺς φίλους του καὶ ὑποστηρικτὲς τοῦ Πατριαρχείου, ποὺ εἶναι μασόνοι, ἴσως δὲ καὶ πολλοὺς ἀρχιερεῖς τοῦ Οἰκουμενικοῦ θρόνου, γιὰ τοὺς ὁποίους πολλὰ ἀκούονται καὶ λέγονται. Εὔκολο νὰ δηλώνεις, ὅτι δὲν εἶσαι μασόνος, δύσ­κολο ὅμως νὰ τὸ ἀποδείξης καὶ ἀκόμη δυσκολώτερο νὰ διακόψης κάθε σχέσι μὲ τὴ Μασονία καὶ νὰ τὴν καταδικάσης δημοσίως».

Πολὺ προσφάτως ὁ «Ο.Τ.» ἐδημοσίευσε καὶ ἑτέραν διήγησιν μασόνων, περὶ ἐπισκέψεώς των ὑπὸ τὸν ἀρχηγόν των τὸν κ. Πάτκα εἰς τὸ Φανάρι, ὅπου μεταξὺ ἄλλων ἀναφέρεται καὶ τὸ ἑξῆς:

«Ἀνήμερα τῆς ἑορτῆς τοῦ Ἁγίου Ἀνδρέου, 30 Νοεμβρίου τοῦ 1994, καταλάβαμε ἀπὸ νωρὶς [στὸ Φανάρι] τὶς ἐπίσημες θέσεις ποὺ μᾶς ὑπεδείχθησαν στὴν Ἐκκλησία. Ἡ μακρὰ πατριαρχικὴ Λειτουργία μὲ τὴν Βυζαντινή της λαμπρότητα μένει ἀνεξίτηλη στὴν μνήμη μας, ἐνῶ ἐπίσης μὲ ἰδιαίτερη συγκίνηση μεταλάβαμε ὅλοι τῶν Ἀχράντων Μυστηρίων ἀπὸ τὸν Πατριάρχη Βαρθολομαῖο».

Συνταρακτικὴ ἦτο καὶ ἡ ἀποκαλυπτικὴ εἴδησις πρὸ ἐτῶν ὅτι ὁ Σεβ. Ἀμερικῆς κ. Ἐλπιδοφόρος, ὡς Μητροπολίτης Προύσης, εἶχε προλογίσει τὸ βιβλίον «Νοοπολιτικὴ» τοῦ δημοσίως γνωστοῦ μασόνου κ. Νικολάου Λάου.

Ἂς ἐπανέλθωμεν ὅμως εἰς τὴν ἀποκαλυπτικὴν συζήτησιν μετὰ τοῦ κ. Ἀντωνίου Ἐλευθεριάδου. Ἐρωτώμενος, διατί ἔθεσεν εἰς τὸ ὀπισθόφυλλον τοῦ βιβλίου τὴν διάψευσιν τοῦ Πατριαρχείου ἀπήντησε:

«Τὸ βιβλίο τὸ ἔχω ἀφιερώσει εἰς τὴν Α. Θ. Παναγιότητα, τὸν Οἰκουμενικό μας Πατριάρχη Βαρθολομαῖο, μὲ τὸν ὁποῖον ἡ φιλία μας χρονολογεῖ­ται πίσω, ἤδη ἀπὸ τὰ φοιτητικά μας χρόνια στὴν Ἰταλία. Κάναμε τότε πολὺ παρέα».

Αὐθόρμητα τότε ἀνέκυψε τὸ ἐρώτημα:

«Ἐσεῖς, λοιπόν, ποὺ τὸν γνωρίζετε, τόσο καλὰ καὶ ἀπὸ τόσο παλαιὰ δὲν ἔχετε ἀκούσει τὶς φῆμες ὅτι εἶναι Μασόνος;»

Ἡ ἀπάντησίς του ἦτο πλήρως διαφωτιστική:

«Ἀκοῦστε. Σᾶς διαβεβαιῶ ὅτι δὲν εἶναι Μασόνος παρὰ τὰ ὅσα λέγονται. Μάλιστα γιὰ νὰ σᾶς τὸ ἀποδείξω θὰ σᾶς ἀφηγηθῶ μία πραγματικὴ ἱστορία ἀπὸ ἐκεῖνο τὸν καιρό.

Μᾶς πλησίασε κάποτε ἕνας Μασόνος καὶ μᾶς προσκάλεσε σὲ τελετὴ σὲ Μασονικὴ Στοὰ στὴν Ρώμη. Ὁ Δημήτρης, συγγνώμη ἐγὼ τὸν ἤξερα καὶ μὲ τὸ κοσμικό του ὄνομα τὸν Βαρθολομαῖο, μοῦ εἶπε: «Καλά, θὰ πᾶμε ἐκεῖ;» καὶ ἐγὼ τοῦ ἀπάντησα: «Πᾶμε νὰ δοῦ­με».

Ὄντως πήγαμε στὸ σημεῖο τὴν ἡμέρα καὶ τὴν ὥρα ποὺ μᾶς ὑπέδειξε καὶ εἰσήλθαμε στὴ Στοά. Ὅταν τελειώσαμε καὶ βγήκαμε ἔξω, ὁ ἴδιος ὁ Βαρθολομαῖος μοῦ εἶπε: «Καλά, τέτοιες ἀνοησίες εἶναι ἡ μασονία; Μὲ αὐτὲς τὶς γελοιότητες ἀσχολοῦνται;». Καταλαβαίνετε λοιπὸν πόσο ἀπορριπτικὸς ἦταν γιὰ τὴ Μασονία, γι’ αὐτὸ ἀποκλείεται νὰ εἶναι Μασόνος».

Οἱ παρόντες εἰς τὴν συζήτησιν «ἐπάγωσαν» ἀπὸ τὰ ἀποκαλυπτόμενα. Ἡ συζήτησις ἐστράφη ἔπειτα εἰς τό, ἐὰν προτίθεται ὁ «Ο.Τ.» νὰ προβῆ εἰς βιβλιοπαρουσίασιν τοῦ πονήματος. Τελικῶς, τὸ αἴτημα ἀπερρίφθη.

Τὰ ἐρωτήματα, τὰ ὁποῖα προέκυπταν ἦταν πολλά: Τυχαῖα τοὺς ἐπλησίασεν ἕνας Μασόνος; Τί ἀκριβῶς συνέβη ἐντὸς τῆς Στοᾶς; Ἀφήνουν οἱ Μασόνοι νὰ εἰσέλθη ἐκεῖ οἱοσδήποτε; Εἶναι τελικὰ ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος Μασόνος;

Τραγικὸς ἐπίλογος
μιᾶς ζοφερᾶς Πατριαρχίας

Ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος εἰς τὸ παρελθὸν ἔχρισεν Ἄρχοντα Διδάσκαλον τοῦ Φαναρίου τὸν Καθηγητὴν κ. Μ. Κωνσταντίνου, τοῦ ὁποίου φωτογραφία μὲ τοὺς Ρόταρυ, τὸν «προθάλαμον τῆς μασονίας», κυκλοφορεῖ παντοῦ. Τὴν 26ην Μαΐου 2022 προέβη εἰς τὴν ἀπόδοσιν τοῦ ἰδίου αὐτοῦ τίτλου καὶ εἰς τὸν Καθηγητὴν κ. Χρ. Σταμούλην, ὁ ὁποῖ­ος ἐκτὸς ἀπὸ τὰς κακοδοξίας του περὶ τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου, εἶναι καὶ ὑμνητὴς τοῦ ὑβριστοῦ τοῦ Θεανθρώπου Ν. Καζαντζάκη, τοῦ ὁποίου τὸ ἔργον ἔχει θεοσοφικὰς καὶ μασονικὰς ἐπιρροάς. Δὲν θὰ μᾶς ἐξέπληττε, λοιπόν, ἂν ὁ ἴδιος ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος κατέτασσε δημοσίως τὸν ἑαυτόν του ὁμοῦ μετὰ τῶν Προκατόχων του Μελέτιον Μεταξάκην καὶ Ἀθηναγόραν Σπύρου, οἱ ὁποῖ­οι ἦσαν Μασόνοι.

«ΜΑΖΙ ΠΗΓΑΜΕ ΣΤΗ ΜΑΣΟΝΙΚΗ ΣΤΟΑ» - Ορθόδοξος Τύπος (orthodoxostypos.gr)