Κείμενον ἑρμηνευτικὸν τῆς προσφάτου ἐγκυκλίου τῆς ΔΙΣ περὶ «ψευδοπροφητῶν» ἐξέδωσεν ὁ Σεβ. Ναυπάκτου. Τόσον εἰς τὴν ἐγκύκλιον, ὅσον καὶ εἰς τὸ κείμενον τοῦ Σεβασμιωτάτου δὲν κατονομάζεται συγκεκριμένον πρόσωπον, γεγονὸς τὸ ὁποῖον ὑπονομεύει τὰ ἴδια τὰ γραφόμενα καθώς, ὡς γνωστόν, «ὅταν κάτι ἀφορᾶ ὅλους, δὲν ἀφορᾶ τελικῶς κανένα»! Ἄν, πάντως, γίνη δεκτὴ ἡ ἑρμηνεία τοῦ Σεβασμιωτάτου ὅτι ἀναφέρεται πρὸς ὅλους ὅσους ἀντέδρασαν εἰς τὰς ἀποφάσεις τῆς ΔΙΣ σχετικῶς μὲ τὰ μέτρα τοῦ κορωνοϊοῦ, αὐτὸ ἴσως ἀποτελεῖ ἔνδειξιν ὅτι μετὰ τὴν τόσην κατακραυγὴν ἀπὸ τὸ ποίμνιον, τοὺς τύπτει ἡ συνείδησίς των, διότι ἠκολούθησαν ὡς «πρόβατα», ὄχι ὡς Ποιμένες, τοὺς «ἀπίστους» κυβερνῶντας, ποὺ ἔπαυσαν τὴν Θ. Λειτουργίαν. Παραθέτομεν τὸ συμπέρασμα τοῦ κειμένου μὲ τίτλον «Ἡ βλασφημία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καὶ τὰ μέτρα γιὰ τὴν πανδημία»:
«ὅποιος ὑποστηρίζει, μὲ σαθρὰ «θεολογικὰ» ἐπιχειρήματα καὶ μὲ βερμπαλιστικοὺς θεολογικοὺς λόγους ὅτι ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος καὶ σύνολη ἡ Ἐκκλησία ὑπέπεσαν στὴν ἁμαρτία τῆς βλασφημίας τοῦ Ἁγίου Πνεύματος μὲ τὸ νὰ λάβουν μέτρα προστασίας τῶν Χριστιανῶν μέσα στοὺς Ἱεροὺς Ναοὺς σὲ καιρὸ πανδημίας, ἐκτός, βέβαια, ἀπὸ τὴν μετάληψη τῶν Τιμίων Δώρων, τοῦ Σώματος καὶ τοῦ Αἵματος τοῦ Χριστοῦ, σφάλλει θεολογικὰ καὶ ἐκκλησιαστικά, καὶ στὴν οὐσία αὐτὸς βλασφημεῖ τὸ Ἅγιον Πνεῦμα, τὸ ὁποῖο ἐνοικεῖ στὴν Ἐκκλησία καὶ ἐνεργεῖ στὸν ἄνθρωπο, ἀκόμη καὶ στὴν κατάσταση τῆς φθαρτότητος καὶ τῆς θνητότητός του, ἀνάλογα μὲ τὸν βαθμὸ τῆς πνευματικῆς του ζωῆς».