Σχόλιο: Ιωσήφ
Στη σοδομονομίτισσα Ζαχαράκη και στην κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν θα εμπιστευόμουν, ούτε τη φύλαξη σκύλου, πόσο μάλλον τη διαχείριση της Ιστορικής Ι.Μ. Σινά!!!
![]() |
Η Ζαχαράκη με τον Ιερώνυμο Λαρίσης στα εγκαίνια της Εβραϊκής Συναγωγής 15-6-2025 |

Ο κ. Ανδρέας Λουδάρος στο άρθρο με τίτλο «Αυτή τη φορά η Βάτος του Σινά καίγεται κανονικότατα»[1], φαίνεται να διαμηνύει στους Μοναχούς της Μονής της Αγίας Αικατερίνης στο Σινά ότι εδώ που έφτασαν τα πράγματα θα πρέπει να πιαστούν από την ‘σωτήρια λέμβο’ του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) για να μην χειροτερέψουν. Αυτό παίζει ως ψυχολογικό «επιχείρημα» ή «δίλημμα» στο παρασκήνιο του άρθρου. Για αρχή θα πούμε ότι ένας τέτοιος τρόπος σκέψης ακυρώνει την ανθρώπινη βούληση και σίγουρα δεν συνάδει με το αγωνιστικό πνεύμα των Μοναχών που επιβίωσαν όλα αυτά τα χρόνια στην αρχαιότερη Μονή της Ορθοδοξίας. Όλοι εμείς που ζούμε στην ασφάλεια της Πατρίδας μας και αναλογιζόμενοι ότι οι Μοναχοί στο Σινά μπορεί τώρα να δέχονται πιέσεις, ακόμη και απειλές, θα έπρεπε, αντί να τους κόβουμε τα πόδια με καταστροφολογίες να τους ενδυναμώναμε, λόγω και έργω, για να αντιστασθούν. Χρειάζονται πολλή βοήθεια διότι δυστυχώς ο τρόπος με τον οποίον εξελίσσονται τα πράγματα δείχνει ότι προηγήθηκε κάποιος σχεδιασμός και ότι τώρα βρισκόμαστε στην φάση «εκποίησης» του «φιλέτου» με την δημιουργία Ν.Π.Δ.Δ.. Δεν εξηγείται αλλιώς αυτή η επιθετικότητα στους Μοναχούς, οι οποίοι, έστω και αργά, κάνουν το αυτονόητο να σώσουνε το Μοναστήρι τους.
Ο δημοσιογράφος σχολιάζει ότι «πήρε μερικές δεκαετίες στους μοναχούς της Μονής Σινά για να αντιληφθούν πως δεν έχουν καλό ηγούμενο» και ότι μετά από τόσα χρόνια «αποφάσισαν να τον αμφισβητήσουν, να τον αποδοκιμάσουν, και πάνω απ’ όλα να το κάνουν δημόσια …» Σίγουρα οι Μοναχοί δεν θα ήθελαν να αποδοκιμάσουν δημοσίως τον 90αχρονο (πρώην) ηγούμενο Δαμιανό, αλλά δυστυχώς υποχρεώθηκαν να το κάνουν όταν αντιλήφθηκαν ότι συνεργούσε στην δημιουργία του καταστροφικού νομοσχεδίου. Δεν αποτελεί επιχείρημα να μην το κάνουν επειδή άργησαν να το κάνουν. Άλλωστε, δεν πρόκειται εδώ για μία απλή καλοσύνη ή μη καλοσύνη, αλλά για συμπεριφορές που επηρεάζουν την ύπαρξη της ίδιας της Μονής.
«Οι μοναχοί εγκαλούν» την Ελληνική κυβέρνηση συνεχίζει ο κ. Λουδάρος, «αποδίδοντάς της πρόθεση ξεπουλήματος της περιουσίας την οποία όπως όλος ο κόσμος έχει πλέον μάθει… δεν κατέχουν.». Από πού προκύπτει ότι δεν κατέχουν την περιουσία τους; Έχει τελεσιδικήσει κάτι; Πώς είναι βέβαιος ο δημοσιογράφος ότι η περιουσία της Μονής χάθηκε και ποιος έχει την αρμοδιότητα να το πει αυτό; Και η περιουσία της Μονής εν Ελλάδι, χάθηκε κι αυτή; Μήπως, εν τέλει, επειδή «όλος ο κόσμος έχει πλέον μάθει» ότι τίποτε δεν χάνεται εάν δεν το παραδώσει ο ιδιοκτήτης, τα ερωτήματα που τίθενται ως προς την «πρόθεση ξεπουλήματος» έχουνε βάση;
Έπειτα, έρχεται λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και τ’ αγόρι μου. Στα 1500 χρόνια, έγραψε ο κ. Λουδάρος, το «καράβι» της Μονής Σινά πέρασε από πολλές «φουσκοθαλασσιές». Όλα «στη ζωή είναι» … «οι διαφωνίες, η κριτική κι οι στάσεις ακόμη και τα πραξικοπήματα. … Και ηγούμενοι έχουν αμφισβητηθεί, κι επίσκοποι, κι αρχιεπίσκοποι και πατριάρχες… σύνοδοι ολόκληροι.» Και συνεχίζει: «Αν γνωρίζετε κάποιον ζηλωτή ή ακόμη καλύτερα κάποιον αποτειχισμένο, που είναι και της μόδας τελευταία, ρωτήστε τον. Λίστα ολόκληρη θα σας δώσει.»
Από τις «φουσκοθαλασσιές», στα «πραξικοπήματα», από τους αμφισβητημένους επισκόπους και συνόδους, στους «ζηλωτές» και τους «αποτειχισμένους». Δεν ξέρουμε τί θέλει να πει εδώ ο κ. δημοσιογράφος. Καταρχάς, επειδή αφήνονται υπονοούμενα περί πραξικοπήματος, ας μελετήσει ο δημοσιογράφος τους κανονισμούς της Μονής κι ας ανατρέξει στα όσα ειπώθηκαν κατά την χειροτονία του αρχιεπισκόπου. Το πραξικόπημα συνετελέσθη από τον αρχιεπίσκοπο, την κυβέρνηση Μητσοτάκη και τους συν αυτώ, οι οποίοι παρέκαμψαν το ανώτατο όργανο της Μονής που είναι η συνέλευση των πατέρων. Καμμία Σύνοδος δεν αμφισβητήθηκε διότι θα έπρεπε να είχε πρώτα συγκληθεί Σύνοδος!! Τα τελευταία χρόνια είναι γνωστό ότι δεν συνεκλήθη καμμία συνέλευση στην Μονή με υπαιτιότητα του ιδίου του Αρχιεπισκόπου. Όταν υιοθετούνται τόσο σκληρές θέσεις για μία πολύπαθη Μονή δεν δικαιολογείται τόση αμάθεια, εκτός εάν θέλει να μας πει ο κ. δημοσιογράφος ότι οι «ζηλωτές αποτειχισμένοι» είναι πολύ καλύτερα ενημερωμένοι από εκείνον.
Είναι πολύ αργά, τώρα τα λάθη γιγαντώθηκαν και είναι μάλλον μη αναστρέψιμα, γράφει ο δημοσιογράφος. Εκτιμά από το πληκτρολόγιο ότι ο χρόνος είναι μείον. Άρα πράττουν καλώς; To πρόβλημα είναι απλά ότι καθυστέρησαν; Από τη μία η Μονή πέρασε τόσες «φουσκοθαλασσιές», από την άλλη, τα λάθη και οι αστοχίες «…έχουν γιγαντωθεί σε τέτοιο βαθμό που ακόμη και η υπερχιλιόχρονη ιστορία του μοναστηριού να μην είναι ικανή να τις αποκρούσει.» Ευτυχώς που ζωή δεν γράφεται στα πληκτρολόγια αλλά στον στίβο της ζωής. Εμείς πάντως προβληματιζόμεθα με την ευκολία που κάποιοι δημοσιογράφοι αποφαίνονται για την ζωή άλλων, πόσο μάλλον Μοναχών που επέλεξαν να αφιερώσουν τον εαυτό τους στον Κύριο και κινδυνεύουν να γίνουν υπάλληλοι κάποιου ύποπτου Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου στην πρωταθλήτρια χώρα της διαφθοράς και των σκανδάλων.
«Μαινόμενοι, εκτός εαυτού» έγραψε ο δημοσιογράφος Άλεξ Στεφανόπουλος για τους Μοναχούς[2], «επαναστάτες» τους χαρακτήρισε ο κ. Λουδάρος. Εάν όμως διαβάσει κανείς τον Κανονισμό της Μονής[3], ΦΡΙΤΤΕΙ με την ιδέα ότι οι Μοναχοί κατακρίνονται επειδή προσπαθούν να σώσουν το Σπίτι τους τηρώντας την νομιμότητα. Η νομιμότητα είναι το πρόβλημά τους. Την χλευάζουνε, την υποβαθμίζουνε, την προσπερνάνε, την αγνοούνε.

Αγράμματοι δεν είναι για να μην ξέρουν να διαβάσουν. Μήπως συμβαίνει κάτι άλλο; Η απόφαση του Ανώτατου Οργάνου της Μονής να στείλει τον μονίμως απών αρχιεπίσκοπο Σινά Δαμιανό σπίτι του[4] έλαβε άρνηση, ειρωνία, απαξίωση, ενώ προβλέπεται από τον Κανονισμό της Μονής.
ΣΤ.] Στο Άρθρο 12 του Θεμελιώδους Κανονισμού (1971) Λειτουργίας της Ιεράς Μονής Σινά, ρητά προβλέπεται ότι:
«Η Γεν. των Πατέρων Συνέλευσις συν τοις άλλοις έχει και τα εξής δικαιώματα: Α ́):
Εκλέγει δια πλειοψηφίας τον Αρχιεπίσκοπον και Ηγούμενον της Σιναϊτικής Αδελφότητας
και Β ́) αναγκάζει εις παραίτησιν ή παύει τον Αρχιεπίσκοπον αν υπάρχουν σοβαραί αιτίαι,
ήτοι: α) Κατάχρησις δικαιωμάτων άτινα παρέχουσιν Αυτώ οι παρόντες θεμελιώδεις κανονισμοί
β) Πνευματική ανεπάρκεια δια διοίκησιν
γ) Έκπτωσις εκ των δογμάτων της Ορθοδόξου ημών Πίστεως και των αποφάσεων των Οικουμενικών Συνόδων και των μοναστηριακών εθίμων
δ) Κατάχρησις χρηματική.»
Μας καλεί ο κ. δημοσιογράφος να εμπιστευθούμε το νομοσχέδιο ενός ασεβούς και ανίκανου καθεστώτος που δεν είδε, δεν κατάλαβε πως φτάσαμε στο σημείο που βρισκόμαστε, αλλά που τώρα βλέπει, θέλει και μπορεί να μας πάει παραπέρα. Γράφει ο δημοσιογράφος:
Διότι αυτή τη στιγμή που η χώρα δίνει μια τεράστια μάχη να σώσει ότι σώζεται από όσα θεωρούσαμε δεδομένα μέχρι πρόσφατα για τη Μονή Σινά, η «επανάσταση» των καλογήρων είναι ίσως η μεγαλύτερη «νάρκη» στα θεμέλια της διαπραγματευτικής προσπάθειας.
Εάν ήθελε να σώσει ό,τι σώζεται δεν θα έφτιαχνε ένα αντίτυπο ίδρυμα μαϊμού για να εκποιήσει την περιουσία της Μονής, αλλά θα σεβότανε την απόφαση τουΑανώτατου Οργάνου της ίδιας της Μονής. Παρόμοιες σκιώδεις οντότητες έχουμε δει ξανά στο παρελθόν, καθώς και τις συνέπειες που επέφεραν. Την μαϊμού «νέα-Εσφιγμένου» απέναντι από την κανονική Εσφιγμένου που δέχεται επιθέσεις και απειλές. Την εικόνική «Λαύρα Σπηλαίων του Κιέβου» απέναντι από την κανονική Λαύρα[5] η οποία από τότε που φτιάχτηκε το αντίτυπο βιώνει απίστευτους διωγμούς, βεβήλωση των ιερών και των ισίων.[6] «Στρατηγικό» σημείο αυτής της ενέργειας αποτελεί το κλείσιμο της Θεολογικής Σχολής Κιέβου, για να ανοίξει ο δρόμος στην μεταπατερική σχολή Βόλου.[7]. Ειναι από αυτές τις στιγμές που ντρέπεται κανείς να λέει ότι είναι Έλληνας.
Ναι λοιπόν. «Η ‘επανάσταση’ των καλογήρων» είναι όντως μία «νάρκη», όχι «στα θεμέλια της διαπραγματευτικής προσπάθειας» αλλά «νάρκη» στην προδιαγραμμένη πορεία μίας διαπραγματευτικής ήττας και καταστροφής. Γι’ αυτό βλέπουμε τους ίδιους, τότε και τώρα πάντα τους ίδιους βρυκόλακες, να ξεμυτίζουν από τα λαγούμια τους για να δολοφονήσουν χαρακτήρες και να τρομοκρατήσουν. Πόσο ντροπή για αυτά που συμβαίνουν, αλλά και πόσο μεγάλη παρηγοριά για εμάς η ματιά του Θεού που βλέπει.
Ακολουθεί το επόμενο ψευτοδίλημμα ότι ο Δαμιανός είναι ο μόνος που έχει αιγυπτιακή υπηκοότητα και το Αιγυπτιακό κράτος «βλέπει» την Μονή και την Αδελφότητα μόνο σε «αυτόν» τον άνθρωπο! Τί μας λέει εδώ ο κ. Λουδάρος; Ότι η αρχαιότερη Μονή με ιστορία 16 αιώνων δεν «βλέπεται» / εντοπίζεται παρά μόνο μέσα από την υπηκοότητα του (πρώην τώρα) ηγουμένου της, ο οποίος, τα τελευταία τουλάχιστον χρόνια, απείχε και από τα ηγουμενικά του καθήκοντα και βρισκόταν εκτός Μονής και εκτός Αιγύπτου! Πώς λειτουργούσαν τα πράγματα τόσα χρόνια που ο κ. Δαμιανός είναι εκτός; Η υπηκοότητα ενός είναι θέμα τεχνικής φύσεως, δεν θα μπορούσε να ακυρώσει την φυσική υπόσταση της Μονής.
Πάνε να ακυρώσουν και την διοικητική ανεξαρτησία της Μονής. Όλο το εχθρικό τσουνάμι που σηκώθηκε εναντίον της Μονής απαξιώνει και δεν αναγνωρίζει την απόφαση της Συνέλευσης των Μοναχών που έπαυσε τον Δαμιανό, ενώ ως Ανώτατο Όργανο έχει το δικαίωμα να το κάνει από τον Κανονισμό της Μονής. Προσπαθούν με κάθε τρόπο να αμφισβητήσουν, ακυρώσουν και να αποδυναμώσουν την ισχύ της Αδελφότητας για να πάρουν την θέση της. Στο ίδιο μήκος κύμματος κινείται η αμφισβήτηση της νομικής υπόστασης της Μονής.
Το πως μπόρεσαν αυτοί οι άνθρωποι να σταθούν 15 αιώνες τώρα χωρίς την παραμικρή νομική κατοχύρωση μόνο σε θαύμα θα μπορούσε να αποδοθεί. Και κόντρα στην λαϊκή ρήση που θέλει το μεγάλο να κρατά τρεις μέρες, το δικό μας κράτησε κάπου μισό εκατομμύριο μέρες..
Δεκαέξι αιώνες πέρασαν για να ανακαλύψει η Σοφία Ζαχαράκη και ο Μητσοτάκης ότι η Μονή Αγίας Αικατερίνης Όρους Σινά δεν υφίσταται νομικά. Ένας Αυτόνομος Οργανισμός με Διοικητική Ανεξαρτησία[8], η περιουσία του οποίου ορίζεται από το Σύνταγμα ως αναπαλλοτρίωτη[9], αντιμετωπίζεται ξαφνικά ως απρόσωπος και ανίσχυρος.
Παχυλοί τίτλοι καταστροφολογίας από τα εγχώρια μέσα ότι «Η Αίγυπτος κλείνει τη Μονή Σινά – δημεύει την περιουσία της και κάνει έξωση στους Mοναχούς»![10]. Ο πλέον ενδεδειγμένος και δοκιμασμένος τρόπος για να περάσει απαρατήρητη μία, επιεικέστατα, «κάκιστη» συμφωνία υπό το πρόσχήμα «κρίση μείζονος εθνικής σημασίας».

Η γνωστή μέθοδος πρόβλημα-λύση (problem-solution), όπου «το πρόβλημα» παρουσιάζεται με έντονο συναισθηματισμό (στην προκείμενη περίπτωση με καταστροφολογία) και μετά προτείνεται μια έτοιμη «λύση», ο από μηχανής θεός, που θα φέρει την πολυπόθητη διέξοδο και ανακούφιση. Η κοινή λογική όμως, αποκτηθείσα και από τα προηγούμενα παραδείγματα της κανονικής Μονής Εσφιγμένου και Λαύρας του Σηλαίου του Κιέβου, υποδεικνύει ότι οι υποτιθέμενες «ξαφνικές» «αποκαλύψεις» και «καταστροφολογίες» των μέσω «ενημέρωσης» αποτελούν μέρος της διαχείρισης μίας ήδη τελειωμένης συμφωνίας και όχι μετάδοση / ανταπόκριση ενός τυχαίου γεγονότος που συμβαίνει σε ζωντανό χρόνο. Σπείρανε την καταστροφολογία που θέλανε και σε χρόνο ντε τε εμφανίσανε το έτοιμο νομοσχέδιο της προωθημένης στο υπουργείο «Παιδείας» και «Θρησκευμάτων» σέλφι-σοδομονομίτισσας Ζαχαράκη, το οποίο το περάσανε από την Ολομέλεια της Βουλής πριν προλάβει καλά καλά να ενημερωθεί ο κόσμος.
Κάποιος θα μπορούσε να διακρίνει ακόμα και λεπτές υπόνοιες εκβιασμού, τρομοκράτησης του Ανώτατου Όργάνου της Συνέλευσης των Μοναχών λίγο πριν γίνει γνωστή η παύση του ηγουμένου Δαμιανού.
Αντιλαμβάνεστε λοιπόν τι θα γίνει αν αύριο «πέσει» ο μοναδικός Αιγύπτιος πολίτης και νομικά αναγνωρισμένος εκπρόσωπος της Μονής μετά τις ενέργειες των μελών της αδελφότητας που νομικά είναι πολίτες τρίτων χωρών ευρισκόμενοι στην Αίγυπτο με ανα έτος ανανεούμενη άδεια παραμονής.
Η δημιουργία Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ) κατ’ «ομολογίαν» των ίδιων των δημιουργών του οι οποίοι αμφισβητούν ανοιχτά την νομική υπόσταση της Μονής, συνεπάγεται ότι θα απορροφήσει τα δικαιώματά της. Αυτό το ΝΠΔΔ παρουσιάζεται από τον κ. δημοσιογράφο ως «μια απεγνωσμένη, δυστυχώς, προσπάθεια κατασκευής σε χρόνο μηδέν μιας κιβωτού ώστε να σωθεί ότι σώζεται.» Μας θύμισε ο κ. Λουδάρος την άλλη Κιβωτό του π. Αντωνίου όπου κι εκεί φτιάχτηκε στο πιτς φιτίλι αντίστοιχη νομική οντότητα δήθεν για τον ανθρωπιστικό σκοπό να «σώσει» τα παιδιά της Κιβωτού από τον κατασυκοφαντημένο δημιουργό της. Και πέρασαν σε «κρατικό» έλεγχο εκαττομύρια ιδιωτών[11] με την βοήθεια μάλιστα του ίδιου του αρχιεπισκόπου της Ελλάδος Ιερωνύμου. Διερωτόμεθα, τώρα που δικαιώθηκε ο π. Αντώνιος στα δικαστήρια, εκτός από δημόσια συγνώμη, θα του επιστρέψουν και την Κιβωτό που του την έκλεψαν μέσα από τα χέρια του;
Δεν είναι δυνατόν «να επιτίθενται στην Ελλάδα», συνεχίζει ο κ δημοσιογράφος, «κατηγορώντας την πως πάει να τους κλέψει. Να τους κλέψει τι; Τα δέκα στρέμματα και τα είκοσι διαμερίσματα που έχουν στην Ελλάδα, λες και είναι ο γείτονας που πάει να καταπατήσει επικαλούμενος χρησικτησία;».
Κατ’ αρχάς άλλο η Ελλάδα και άλλο το Μητσοτακικό καθεστώς πίσω από αυτήν την ενέργεια. Γίνεται συνεχώς αναφορά στην Ελλάδα για να εργαλειοποιηθεί το εθνικό συναίσθημα. Ούτε οι Μοναχοί επιτίθενται στην Ελλάδα (αν είναι δυνατόν) ούτε η Ελλάδα (οι Ορθόδοξοι Έλληνες) θέλει το Μοναστήρι να χάσει το Αυτοδιοίκητό του, το Αυτοκέφαλό του, και το Αυτεξούσιό του, να ορίζει όλα τα θέματά του όπως έκανε για πάνω από 16 αιώνες. Επιπλέον τα περί 10 στρεμμάτων και 20 διαμερισμάτων στην Ελλάδα είναι παντελώς αβάσιμα. Μόνο το Μετόχι των Χανίων κατέχει περιουσία άνω των 250 στρεμμάτων με αρχαία ελαιόδετρα και καλλιεργίσημη γη.
Μένει κανείς άναυδος με την διαστρέβλωση της πραγματικότητας:
Είναι το σινιάλο της Ελλάδας προς την Αίγυπτο πως «εδώ δεν έχεις να κάνεις με είκοσι «ξεχασμένους» καλογήρους αλλά με ένα ευρωπαϊκό κράτος». Είναι μια σημαντική πρωτοβουλία που δίνει στην Μονή Σινά δικαιώματα που στη χώρα έχει μόνο η Εκκλησία της Ελλάδος, ούτε καν τα Πατριαρχεία.
Γελάνε και οι πέτρες με το «ευρωπαϊκό κράτος» του κλέψαντος, τον κλέψαντα, ώ κλέψας, το οποίο ελέγχεται από την ίδια την Ευρώπη για τις κλεψιές του. Γελάνε και οι πέτρες, ή μάλλον κλαίνε, με την δύσμοιρη Ελλάδα μας, το όνομα της οποίας επικαλλούνται διεφθαρμένοι οικογενειοκράτες για να την καταληστεύουν. Που την καταντήσανε αποθήκη ψυχών και χαβούζα της Ευρώπης. Παραδουλεύτρα και ζητιάνα με τα παιδιά της σερβιτόρους σε ξένους τόπους και τους μωαμεθανούς λαθροεισβολείς στα άγια χώματά της. Άντε γελάσαμε και σήμερα με τα περί «ευρωπαϊκού κράτους» που θα απλώσει το στιβαρό του μπράτσο για σώσει την Μονή της Αγίας Αικατερίνης στο Σινά, όπως «έσωσε», να υποθέσουμε, και την Αγιά Σοφιά, όπως υπερασπίζεται την Μακεδονία, το Αιγαίο, την Βόρεια Ήπειρο, την Κατεχόμενη Κύπρο. Για πρώτη φορά στα χρονικά όλοι μα όλοι έχουνε γυρίσει την πλάτη στην Πατρίδα μας και κανείς δεν μας λογαριάζει… πρώτος και καλύτερος ο ίδιος ο αφορισμένος που παριστάνει τον πρωθυπουργό Μητσοτάκης, ο οποίος είναι ο πρώτος, από συστάσεως του Ελληνικού Κράτους, που πολέμησε την Εκκλησία όσο κανείς άλλος. Την Εκκλησία του Χριστού, όχι «αυτήν» με τους παχυλούς λογαριασμούς στις τράπεζες που ξηλώνει την Πίστη και έχει «δικαιώματα» στην Ελλάδα.
Το Μητσοτακικό καθεστώς προχώρησε πραξικοπηματικά στην δημιουργία ΝΠΔΔ με την επωνυμία Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα και πρόεδρο αυτής τον παύσαντα από την Συνέλευση των Μοναχών πρώην ηγούμενο της Μονής Δαμιανό. Το όργανο αυτό με τον «διεγραμμένο» παύσαντα ηγούμενο και τους λαίκούς που θα το απαρτίζουν ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΕΞΟΥΣΙΑ πάνω στο Ανώτατο Όργανο της Μονής στο Σινά, του οποίου τα καθήκοντα ορίζονται σαφώς στο Άρθρο 8 του Θεμελιώδους Κανονισμού (1971) Λειτουργίας της Μονής.
«Η Σιναϊτική Αδελφότης ανεξάρτητος, αδούλωτος και αυτοδέσποτος εν τε τοις διοικητικοίς και οικονομικοίς ζητήμασιν, υπό πνευματικόν αρχηγόν και πατέρα τον Σεβασμιώτατον Αρχιεπίσκοπον Σιναίον, τον και Ηγούμενον αυτής, είναι η Ανωτάτη Αρχή της Ιεράς Μονής, έχει δι’ αποκλειστικόν και αναφαίρετον το δικαίωμα να επαγρυπνή ανυστάκτως και να υπερασπίζη ενθέρμως τα πατροπαράδοτα δίκαια και προνόμια της Ιεράς Μονής του Όρους Σινά, να αποφασίζη περί πάσης υποθέσεως, να φρουρή τα ιερά Σκηνώματα, τα εν τω Σιναίω όρει και τη Σιναιτική Χερσονήσω, τα εν Αιγύπτω και εν ταις ξέναις επικρατείαις ευρισκόμενα, εντός των ορίων των κατά τόπους, Σιναιτικών Μετοχίων, είτε και εκτός τούτων εν ταις πόλεσι, να οικονομή, διοική και διαχειρίζεται την περιουσίαν της Μονής, την τε εν τη Πετραία Αραβία Αιγύπτω και εν ταις άλλαις επικρατείαις κειμένην, κινητήν και ακίνητον, συμφώνως προς τας των παρόντων θεμελιωδών Κανονισμών διατάξεις, να ενοικιάζη αυτήν, υφ’ ους αν εγκρίνη όρους, να υποθηκεύη και πωλή αυτήν και να καταθέτει τα εκ της ενοικιάσεως είτε πωλήσεως ποσά εις τας Τράπεζας και να αποσύρη αυτά, να καταθέτη εις τας Τράπεζας παντός είδους χρεώγραφα και να υποθηκεύη και να πωλή ταύτα, να συνάπτη δάνεια και να παρέχη εις τους δανειστάς, είτε ιδιώται ήθελον είναι ούτοι, είτε νομικά πρόσωπα, πάσαν εγγύησιν επί υποθήκη ακινήτου περιουσίας της Μονής και να παρέχη παντός είδους εγγυήσεις και υπογράφη παντός είδους εξοφλητικάς αποδείξεις.»
1.https://orthodoxia.info (Αυτή τη φορά η Βάτος του Σινά καίγεται κανονικότατα)
3.ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ & ΠΑΣΑΣ ΑΡΜΟΔΙΑΣ ΑΡΧΗΣ ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ & ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
4.Επαύθη από αρχιεπίσκοπος Σινά ο αρχ. Δαμιανός, από χθες το βράδυ.
5.Οι σχισματικοί καταχώρησαν μία εικονική «Λαύρα Σπηλαίων του Κιέβου» απέναντι από την κανονική.]
6.Λαύρα των Σπηλαίων του Κιέβου.
8.Η πλέον μελανή δήλωση της Ζαχαράκη στη Βουλή για την Μονή της Αγίας Αικατερίνης.
9.Η Νομική Προσωπικότητα της Ιεράς Μονής Αγίας Αικατερίνης Όρους Σινά.
10.Η Αίγυπτος κλείνει τη Μονή Σινά – δημεύει την περιουσία της και κάνει έξωση στους Mοναχούς.
11.Πώς πέρασαν σε κρατικό έλεγχο εκατομμύρια ιδιωτών με απλές διαδικασίες λίγων ημερών.
ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ 4-5-2025