Τρίτη 25 Δεκεμβρίου 2018

Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΩΓΜΕΝΟΣ AΠΟ ΤΗΝ ΚΟΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΚΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ, ΓΙ” ΑΥΤΟ ΠΡΟΚΟΠΗ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ. ΝΑ ΑΠΕΛΠΙΣΤΟΥΜΕ;…

Ἡ Γέννησις τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ

  25 Δεκεμβρίου Του Μητροπολιτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου 
http://www.augoustinos-kantiotis.gr/

O XΡΙΣΤΟΣ ΑΥΤΟΣ Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ

«Οὐκ ἦν αὐτοῖς τόπος ἐν τῷ καταλύματι» (Λουκ. 2,7)

a03ΣΗΜΕΡΑ, ἀγαπητοί μου, ἡ χριστιανοσύνη ἑ­ορτάζει τὴ Γέννησι τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰ­ησοῦ Χριστοῦ, γεγονὸς μοναδικὸ στὴν ἱστορία.
Ὑπάρχουν πράγματα ἀξιόλογα, ποὺ δὲν μπο­ρεῖ κανεὶς νὰ τὰ ἀγνοήσῃ, ὅπως λ.χ. ἡ εἴδησι ὅ­­τι στὸν 20ὸ αἰῶνα ὁ ἄνθρωπος πάτησε στὴ σε­λήνη. Ἀλλ᾽ ὅ­σο θαυμαστὸ καὶ ἂν φαντάζῃ αὐτό, εἶνε πολὺ μικρὸ ἀπέναντι στὸ γεγονὸς ὅ­τι ὄχι πλέον ἄνθρωπος ἀλλ᾽ αὐτὸς ὁ Θεός, ποὺ ἐ­ξουσιάζει τὰ ἄστρα καὶ τοὺς γαλαξίες, ἐ­πισκέ­φθηκε τὴ γῆ ἀπὸ τὰ ὕψη τῶν οὐρανῶν. Κατέβηκε ἐδῶ, φόρεσε ἀνθρώπινη σάρκα, περπάτησε ἀνάμεσά μας, δίδαξε, θαυματούργησε, σταυρώθηκε καὶ ἀνελήφθη πάλι στοὺς οὐρανούς. Γεγονὸς ἄνευ προηγουμένου, μοναδικό!
Ὁ ἥλιος ἄγγιξε τὴ γῆ, λέει ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος, καὶ ἡ γῆ δὲν κάηκε! «Μέγας εἶ, Κύριε, καὶ θαυμαστὰ τὰ ἔργα σου…» (ἁ­γιασμ. Θεοφαν.). Τὸ πιστεύ­­εις; ἔλα στὴν ἐκκλησία· δὲν τὸ πιστεύεις; κάνε τὸ ρεβεγιόν σου. Εἶνε ζήτημα πίστε­ως. Ἂν πιστεύῃς ὅτι πραγματικὰ ὁ Θεὸς ἔγινε ἄνθρωπος γιὰ νὰ μᾶς σώσῃ, τότε ὁ Χριστὸς θὰ γεννη­θῇ γιὰ μιὰ ἀκόμη φορά, ὄχι πλέον στὴ φάτνη ἀλλὰ στὴν καρδιά σου, οἱ οὐρανοὶ θ᾿ ἀ­νοίξουν, ἡ φύσις θ᾽ ἀγάλλεται καὶ θὰ χαίρῃ, οἱ ἄγγελοι θὰ ψάλλουν τὸ «Δόξα ἐν ὑψίστοις Θεῷ…» (Λουκ. 2,14).

«Χριστός γεννάται δοξάσατε, Χριστός εξ ουρανών απαντήσατε…!»

Από την αρχή της δημιουργίας του κόσμου και του ανθρώπου δεν ακούστηκε ποτέ πιο χαρμόσυνο μήνυμα πάνω στη γη απ’ αυτό της Ενανθρωπήσεως του Υιού και Λόγου του Θεού, του δευτέρου προσώπου της Αγίας Τριάδος. Η κατά σάρκα γέννηση του Υιού του Θεού αποκάλυψε, αλλά κυρίως πραγμάτωσε μέσα στον ιστορικό χωροχρόνο μεγάλα και απόκρυφα μυστήρια της θείας βουλής.
Το μεγαλύτερο απ’ αυτά τα μυστήρια υπήρξε η υποστατική ένωση του Θεού και του ανθρώπου στο πρόσωπο του θείου Λόγου με στόχο τη σωτηρία του ανθρώπου. Σύμφωνα με τη διδασκαλία της Αγίας Γραφής και τη σταθερή πίστη της Εκκλησίας μας, μετά την παράβαση της εντολής του Θεού από τον πρώτο άνθρωπο, δηλαδή τον Αδάμ και την Εύα διακόπηκε πλέον η κοινωνία των ανθρώπων με το Θεό καθώς το θέλημα τους δεν συγχρονιζόταν πλέον με το θέλημα του Θεού. Έτσι, σκοτίστηκε ο ανθρώπινος νούς με αποτέλεσμα να διασπαστούν οι νοερές και πνευματικές δυνάμεις του ανθρώπου, όπως η ψυχή, η βούληση, το λογικό, η αίσθηση κ.ά. με άμεσο αποτέλεσμα την είσοδο στη ζωή ολοκλήρου του ανθρωπίνου γένους της φθοράς και ιδιαίτερα του θανάτου.

Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου 2018

Ἡ Κατά σάρκα γέννησις τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ



  
  Ἀντι-Επιτίμιο, Προ-Επιτίμιο, Ὑπερ-Τιμή

Προ-Επιτίμιο, Ὑπέρ-Τιμή


Μετά τό προπατορικό ἁμάρτημα, ὁ Διάβολος ἀντί θανάτου εἶδε τήν γέννησι νέων ἀνθρώπων καί αἰφνιδιάσθη.

Ἀντί γιά τό Ἐπιτίμιο τοῦ θανάτου καί τήν ἐξαφάνισι τοῦ ἀνθρωπίνου γένους, εἶδε τό Ἀντι-Επιτίμιο, τό Προ-Επιτίμιο, δηλ. τή γέννησι νέων ἀνθρώπων.

Κάτι ὅμως ἀκόμη ἀπουσίαζε. Κάτι τό ξεχωριστό καί μοναδικό. Ἡ μία ἡ Μοναδική Γέννησις. Ἡ του Υἱοῦ καί Λόγου. Ἡ ἔλευσις τοῦ Κυρίου στή γῆ.

Μέ τήν Ἐν-ανθρώπισι, ἔχουμε τήν Ὑπέρ-Τιμή.

Μέ τήν Ἐνσάρκωσι, τοῦ Κυρίου μας καί τή Γέννησί του μᾶς δωρίζει τήν Ἐν-θέωσι.



Ἀπό Λίαν Καλῶς εἴς ἄριστα



Ὁ Θεός ἐδημιούργησε τόν κόσμο καί ἑπτά φορές ἡ Ἁγ. Γραφή ἀναφέρει «καί εἶδε ὅτι καλόν».  Τήν ὀγδόη φορά ὅταν τά εἶδε ὅλα μαζί τά ἔργα Του εἶπε·

Στό τέλος ὅμως εἶπε καί «Ἰδού», ὅτι δέν εἶναι μόνον «καλά», ἀλλά «καλά λίαν» .

Ὅμως κάτι ἀπουσιάζει ἀπό τό λίαν καλῶς, γιά νά γίνη ἄριστα. Νά τώρα τό ἄριστα πραγματοποιεῖται μέ τήν Γέννηση τοῦ Κυρίου.



Πάρε τά Δῶρα τῶν Μάγων



«Τό τρισόκλεον δῶρον προσκομίσατε».

Βρίσκόμαστε μπροστ στ Φάτνη το Χριστο. Ὁ Κύριος μᾶς προσκαλεῖ, ἀντί νά προσφέρουμε δῶρα, ἐμεῖς νά παραλάβουμε τά δῶρα τῶν Μάγων:

-Πάρε, μᾶς νεύει, ἀπὸ τὴ φάτνη μου τὸ χρυσάφι ποὺ εἶναι στὴν ἄκρη αὐτὴ ἐδῶ. Πάρε το, κάνε το ΑΓΑΠΗ καὶ σκόρπα το ἁπλόχερα.

-Ἀκόμη, πάρε καὶ τὸ λίβανο. Πάρε τον καὶ κάνε τον ΠΡΟΣΕΥΧΗ. Γιὰ κάθε ψυχὴ ταλαιπωρημένη καί πονεμένη.

- Θέλεις καὶ τὴ σμύρνα; Πάρε την καὶ αὐτήν καί κάνε την ΣΥΜΠΟΝΟΙΑ. Ξόδεψε την γιὰ τοὺς ἄλλους μέ τρυφερότητα....



Ἡ δύναμίς σου Βασιλιᾶ μου



Ἄκου τά σήμαντρα τῆς ἐκκλησιᾶς

Ντάν! Ντάν! γεμίζουν τόν ἀγέρα

Τί κι ἄν πολέμου ἀκούγεται βουή

κι ἀτομοβόμβα καί φοβέρα;



Χριστός γεννᾶται! Μές τήν ταπεινή

τή φάτνη σταματᾶ ἡ ματιά μου.

-Πές μου, δέν εἶν' ἡ δύναμη τῆς γῆς

ὅλη δική σου Βασιλιά μου; (Χλόη Ἀχαϊκοῦ).



Ὕμνος Χριστουγέννων, ψαλλόμενος κατά τό «Χριστός Ἀνέστη»



«Χριστός ἐτέχθη ἐκ γαστρός,
Σαρκί τήν σάρκα ἁγιάσας,
Εἰς βροτούς τούς γηγενεῖς,
Χάριν χαρισάμενος».
«Χριστός Ἀνέστη ἐκ νεκρῶν
Θανάτῳ θάνατον πατήσας
Καί τοῖς ἐν τοῖς μνήμασιν
 ζωήν χαρισάμενος».




Θυελλώδης ο Αγών τής Εκκλησίας


ΔΕΝ ΕΦΘΑΣΕ Η ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΑΥΣΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ «ΚΑΤΑΠΑΥΣΕΩΣ»


Ισόψυχοι, Ισάδελφοι καί Ισοβασιλιάδες μαζί, στό ταξίδι  τού Ονείρου 

  Υπερβατικός καί μυστηριώδης λόγος
Κατά τή δακέθυμο στιγμή τού  Μυστικού  Δείπνου, συντελείται ένας παράξενος, ξεχωριστά υπερβατικός διάλογος.
Ο Κύριος: «... Ἀλλὰ νῦν ὁ ἔχων βαλλάντιον ἀράτω͵ ὁμοίως καὶ πήραν͵
καὶ ὁ μὴ ἔχων πωλησάτω τὸ ἱμάτιον αὐτοῦ καὶ ἀγορασάτω μάχαιραν»...
Οι Μαθηταί: «οἱ δὲ εἶπαν͵ Κύριε͵ ἰδοὺ μάχαιραι ὧδε δύο».
Ο Κύριος: «ὁ δὲ εἶπεν αὐτοῖς͵ Ἱκανόν ἐστιν» (Λουκ. κβ’ 36-38).
(Ἤτοι, ο Κύριος: Τώρα, όποιος έχει βαλάντιο άς τό πάρη μαζί του. Τό ίδιο όποιος έχει σακούλι άς τό πάρη πλήρες μέ τρόφιμα.
Καί όποιος δέν έχει μαχαίρι άς πουλήση ακόμη καί τό εξωτερικό ρούχο καί νά αγοράση μαχαίρι, διότι είναι καιρός αμύνης.
Μαθηταί, μή αντιληφθέντες τό βαθύ νόημα: Κύριε νά μπροστά μας δύο μαχαίρια άς τά πάρουμε.
Ο δέ Κύριος απεκρίθη. Φθάνει. Δέν εννοείτε τί λέγω. Άς μή επεκτεινώμεθα περαιτέρω).

     Μέ μελάνη γράφει τήν ιστορία της η Εκκλησία
Κάποιος αρχαίος Απολογητής της διωκομένης Εκκλησίας τών πρωτοχριστιανικών χρόνων, διετύπωσε την άποψι πως η Εκκλησία γράφει την ιστορία της με τρία μέσα:
-Με το «Aίμα» (των Μαρτύρων), με τα «Δάκρυα» (των Ασκητών) και με τή μελάνη» (των Συγγραφέων και των Απολογητών).
Όμως, ο φωτισμένος Απολογητής κάνει μία οραματική καί προφητική πρόρρησι:
Θα έλθη, αναφέρει, η εποχή, κατά την οποία η «μελάνη» θα «κοστίζη»  περισσότερο από τα άλλα δύο, διότι θα μετατρέπεται σε «Αίμα»  και “Δάκρυ”.
Δηλαδή, η Εκκλησία θά γράφει τήν ιστορία της μέ τήν τυπογραφία, καί σήμερα μέ τά ερτζιανά κύματα τών ραδιοτηλεοπτικών σταθμών καί μέ τό διαδίκτυο.

  Ο αγών τών χριστιανών γιά τήν Εκκλησία
Γιά χρόνια πολλά οι Χριστιανοί τής Ελλάδος, αγωνιζόμεθα γιά τήν Εκκλησία μας, γιά τήν Ορθοδοξία μας καί γιά τήν Πατρίδα μας. Χρησιμοποιούμε κάθε νόμιμο καί ηθικό μέσο πού μάς δίδει ο Θεός. Μέ προσήλωσι στό Ιερό Ευαγγέλιο καί στούς Ιερούς κανόνες διεξάγουμε τόν πνευματικό πόλεμο, μέ τή Χάρι τού Κυρίου μας, έντιμα καί καθαρά, χωρίς κοσμικές καί άνομες μεθόδους.
Ειδικά οι ευσεβείς Χριστιανοί τής Λαρίσης, απεδύθησαν σέ ένα τιτάνιο αγώνα, γιά τήν εφαρμογή τών Ιερών Κανόνων καί τών τής Ιεράς Παραδόσεως θεσμίων. Πήγαν κόντρα στά άνομα καί ανήθικα διευθυντήρια τής διοικήσεως τής Εκκλησίας καί τής συνδραμούσης Πολιτείας. Η ομαδική είσοδος στόν Ιερό Οίκο τού Χριστού καί στό ποίμνιο, λυκοποιμένων καί επιόρκων κληρικών, τους βρήκε αντιθέτους. Γνωρίζουμε καλώς, πώς τό κύκλωμα αυτών τών ρασοφόρων κατέστη μία Αντι-Εκκλησία μέσα στήν ίδια τήν Εκκλησία.
Εχρησιμοποίησε τή δύναμι τής εξουσίας σέ όλες της της μορφές. Δικτατορία, «Δημοκρτατία», Συντακτικές πράξεις, νομοθετήματα, δικαστήρια, αστυνομικές δυνάμεις καταστολής (ΜΑΤ). Φυλακές, κρατητήρια, αίμα, ξυλοδαρμοί, οικονομικές ποινές κ.τ.λ..

     Έμπονος προδοσία
Είχαμε πολλές χαρές καί επιτυχίες στόν ενθουσιώδη πολυετή αγώνα μας. Δυστυχώς, είχαμε καί θύματα, πιό «θύματα» από τά θύματα τής μάχης.

Κυριακή 23 Δεκεμβρίου 2018

Η Διαθήκη κυρού Ιγνατίου Λάππα μοιχεπιβάτου Λαρίσης ένα "μνημείο δεσποτικής παρακαταθήκης και Άφατης χαράς... " για αυτούς που τον ανέδειξαν και τον επέβαλαν και κυρίως για τους οπαδούς του που τον προσκύνησαν...


Ω ΘΕΕ ΜΟΥ, ΔΙΑΘΗΚΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Θου Κυριε, φυλακην τω στοματι μου!!!!!!!!!!!!!!!
Ξεχασε να θυμηθη οσα διεπραξε στον μακαριστο Αγιο μητροπολιτη Λαρισας κ. Θεολογο που επεβη στον θρονο της Λαρισας πατωντας στο πτωμα του, υπακουοντας στον ... Σεραφειμ Τικα.
Ξεχασε οτι εισηλθε στην αυλη των προβατων αλλαχοθεν και ουχι δια της θυρας. 
Ξεχασε οτι η ενθρονισι του εγινε κεκλεισμενων των θυρων. 
Ξεχασε οτι καταντησε την Λαρισα αμφιθεατρο λεοντων και αγριων θηριων, με τα ατελειωτα ΜΑΤ που συχνα καλουσε να τον προστατευσουν, αιματοκυλιοντας καθε φορα τους πιστους ανθρωπους της Εκκλησιας.
Ξεχασε οσους χριστιανους μηνυσε, οσους εστειλε στα δικαστηρια, οσους φυλακισε, οσους κατακρεουργησε, οσους  αιματωσε, οσους μισησε, οσους απειλησε;
Εμεις τον πλησιασαμε και τον συστησαμε να αγαπηθει με τους χριστιανους του και μας απαντησε: εγω που φταιω, τι τους εκανα εγω;
Ζουσε σε εναν αλλο κοσμο ο ανθρωπος, της φαντασιας του.
Οταν και παλι του γραψαμε να συμφιλιωθη και να ζητηση συγνωμη απο τους χριστιανους για να κλειση η ανοιχτη πληγη, εκεινος μας απειλησε οτι θα μας συρη στα δικαστηρια. Ευτυχως που επενεβη φιλος μας μητροπολιτης και τον εμποδισε να το πραξη.
ΤΙ ΘΗΡΙΟ ΑΝΗΜΕΡΟ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΘΕΕ ΜΟΥ;
Και ιδου, για δεστε, απο το στομα του λενε εσταζε ...μελι, αυτο εβλεπαν μονο οι κολακες του και τον φθονο του και την κακια του, δεν τα εβλεπαν.
Δειτε, λοιπον και θαυμαστε και αν θελετε αναστεναξτε...και οτι αλλο μπορειτε να κανετε...
=======================================

Η Διαθήκη κυρού Ιγνατίου Λάππα μοιχεπιβάτου Λαρίσης ένα "μνημείο δεσποτικής  παρακαταθήκης και Άφατης χαράς... " για   αυτούς που τον ανέδειξαν και τον  επέβαλαν και κυρίως για τους οπαδούς του που τον προσκύνησαν...


Καποιος κολακας του εν ζωη αλλα και μετα θανατον εξωραΐζοντάς τον  γράφει:
H διαθήκη του Ιγνατίου Λαππα

* ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΙΔΙΟΧΕΙΡΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΠΟΥ ΞΕΧΕΙΛΙΖΕΙ ΑΠΟ ΧΑΡΑ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ ΓΙΑ Ο,ΤΙ ΕΖΗΣΕ * ΤΙ ΑΦΗΝΕΙ ΑΠΟ ΤΑ - ΕΛΑΧΙΣΤΑ - ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ ΤΟΥ ΣΤΑ ΔΥΟ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ π. ΑΧΙΛΛΙΟ ΚΑΙ π. ΙΓΝΑΤΙΟ

Η απλότητα και η σεμνότητα «διατρέχει» τις λίγες αράδες της διαθήκης που συνέταξε ιδιοχείρως ο μακαριστός Ιγνάτιος, έναν περίπου χρόνο πριν τον θάνατό του.

Με σεβασμό στη μνήμη του εκδημήσαντα, η Μητρόπολη Λάρισας και Τυρνάβου, δια του σεβ. μητροπολίτη της κ. Ιερώνυμου, τη δημοσιοποιεί σήμερα, ανήμερα εορτής του Ιγνατίου

Αρχές Τακτικής και πανωλεθρία του Αλέξη

Ο Λόφος του Κιλκίς της Μακεδονίας …χωράει και άλλους ανδριάντες…

Κάποιοι έπεσαν για τη Μακεδονία…
Αρχές Τακτικής και πανωλεθρία του Αλέξη
    Άρθρο γνώμης του Ευάγγ. Αθανασιάδη*


Αναρωτήθηκα, τι γυρεύει ο Τσίπρας στην Θεσσαλονίκη, με ομιλία για την Μακεδονία;
Μια τόσο καλή και πετυχημένη συμφωνία γιατί χρειάζεται πρόσθετη προβολή και υποστήριξη;
Γιατί ο ίδιος ο Τσίπρας;
Ο μέχρι χθες, πολλά υποσχόμενος Μπουτάρης, που είναι; Στην πολλά προσβλέποντες Ντονοπούλου, δεν έφτανε; Οι κομματικοί βουλευτές της Μακεδονίας, δεν επαρκούσαν, δεν τους εύρισκαν ή δεν τολμούσαν; Οι αστράτευτοι-στρατευμένοι διανοούμενοι, πολιτευτές και κρατικοδίαιτοι δημοσιογράφοι και αναλυτάδες δεν μπορούσαν ή δεν τα κατάφερναν;
Και γιατί ο Τσίπρας χρειάζεται έναν αστυνομικά αποστειρωμένο χώρο για να μιλήσει; (σαν τον γυάλινο κλωβό του Πάπα).
Γιατί σε έναν χώρο 1.500 ατόμων; Για την Μακεδονία ο κόσμος μαζεύεται...., θέλει να ακούσει…
Γιατί ο ίδιος ο Τσίπρας;…

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως: Κατήχησις προς τους Φωτιζομένους περί Ενανθρωπήσεως (Αγ. Κύριλλος Ιεροσολύμων)

Η Ευαγγελική περικοπή της Θείας Λειτουργίας.

Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον Κεφ. Α’ 1 – 25.
ΒΙΒΛΟΣ γενέσεως Ιησού Χριστού, υιού Δαυϊδ, υιού Αβραάμ.
Αβραάμ εγέννησε τον Ισαάκ, Ισαάκ δέ εγέννησε τον Ιακώβ, Ιακώβ δέ εγέννησε τον Ιούδαν και τους αδελφούς αυτού, Ιούδας δέ εγέννησε τον Φαρές και τον Ζαρά εκ της Θάμαρ, Φαρές δέ εγέννησε τον Εσρώμ, Εσρώμ δέ εγέννησε τον Αράμ, Αράμ δέ εγέννησε τον Αμιναδάβ, Αμιναδάβ δέ εγέννησε τον Ναασσών, Ναασσών δέ εγέννησε τον Σαλμών, Σαλμών δέ εγέννησε τον Βοόζ εκ της Ραχάβ, Βοόζ δέ εγέννησε τον Ωβήδ εκ της Ρούθ, Ωβήδ δέ εγέννησε τον Ιεσσαί, Ιεσσαί δέ εγέννησε τον Δαυϊδ τον βασιλέα.

«Τέξεται δὲ υἱὸν καὶ καλέσεις τὸ ὄνομα αὐτοῦ Ἰησοῦν· αὐτὸς γὰρ σώσει τὸν λαὸν αὐτοῦ ἀπὸ τῶν ἁμαρτιῶν αὐτῶν» (Ματθ. 1,21)

Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΟΥO IHΣΟΥΣ ΕΙΝΕ Ο ΣΩΤΗΡΑΣ

Κυριακὴ πρὸ Χρ. Γεννήσεως (Ματθ. 1,1-25)
Τοῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αὺγουστίνου Καντιώτου

ΓΕΝΝΗΣΗ ΚΥΡΙΟΥὉ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, ἀγαπητοί μου, τοῦ ὁποίου τὴν θεία γέννησι θὰ ἑορτάσουμε σὲ ὅλους τοὺς ναοὺς τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς εἶνε ὁ Σωτήρας τοῦ κόσμου. Ὁ Χριστὸς ἔσωσε τὸν κόσμο, ὁ ὁποῖος θὰ εἶχε καταστραφῆ ἐὰν δὲν ἐρχόταν ἐκεῖνος.
Ἡ διαφθορὰ τῶν ἀνθρώπων ἦταν μεγάλη, ἀφάνταστη. Δὲν ἦταν μία φυλὴ ἢ ἕνα ἔθνος μακριὰ ἀπὸ τὸ Θεό· ὅλα τὰ ἔθνη ζοῦσαν στὴν ἁμαρτία. Κι αὐτοὶ ἀκόμα οἱ Ἰουδαῖοι, ποὺ ἀποτελοῦσαν τὸν περιούσιο λαὸ τοῦ Θεοῦ, εἶχαν παρεκτραπῆ σοβαρά. Ἡ ἁμαρτία, σὰν μία μεταδοτικὴ νόσος –δὲν ὑπάρχει περισσότερο κολλητικὴ ἀσθένεια– εἶχε μεταδοθῆ παντοῦ.
Τὴν εἰκόνα τῆς διαφθορᾶς ἐκείνης μᾶς δίνει σήμερα τὸ εὐαγγέλιο. Ἀκούσατε πολλὰ ὀνόματα, πάνω ἀπὸ σαράντα. Τὰ ὀνόματα αὐτὰ δὲν εἶνε ὀνόματα ἁγίων· πολλοὶ ἀπ᾽ αὐτούς, ἄντρες καὶ γυναῖκες, εἶχαν διαπράξει μεγάλα ἁμαρτήματα, ἐγκλήματα σοβαρά. Γιὰ παράδειγμα ἂς δοῦμε μερικούς.