Πέμπτη 20 Ιουνίου 2019

Θεολογική ημερίδα με θέμα: "Το Ουκρανικό Αυτοκέφαλο και η νέα Εκκλησιολογία του Φαναρίου."



Δελτίο Τύπου

Διοργάνωση Ημερίδας με Θέμα:
«Το Ουκρανικό Αυτοκέφαλο και η νέα Εκκλησιολογία του Φαναρίου»


Η "Σύναξη Ορθοδόξων Κληρικών και Μοναχών", η "Εταιρεία Ορθοδόξων Σπουδών", ο Ορθόδοξος Χριστιανικός Σύλλογος "Άγιος Ιωσήφ ο Ησυχαστής" και ο Ελληνορθόδοξος Σύνδεσμος "Ζωοδόχος Πηγή" συνδιοργανώνουν ημερίδα με θέμα «Το Ουκρανικό Αυτοκέφαλο και η νέα Εκκλησιολογία του Φαναρίου», που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 22 Ιουνίου 2019 και ώρες 09:00 – 13:30 στην Αίθουσα Crystal του Ξενοδοχείου PORTO PALACE, 26ης Οκτωβρίου 65, στη Θεσσαλονίκη .
Στις 5 Ιανουαρίου του 2019, παραμονή της εορτής των Θεοφανείων, ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος υπέγραψε στην Κωνσταντινούπολη τον Τόμο Αυτοκεφαλίας της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας, όπως αυτή προέκυψε από την ενωτική κληρικολαϊκή συνέλευση, που πραγματοποιήθηκε στο Κϊεβο, στις 15 Δεκεμβρίου 2018, με την συμμετοχή των σχισματικών Ορθοδόξων της Ουκρανίας. Από την «Αυτοκέφαλη» αυτή “Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας” απουσιάζει η Κανονική Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας υπό τον Μητροπολίτη Κιέβου Ονούφριο, η οποία τελεί εν διωγμώ, και στην οποία ανήκει η συντριπτική πλειοψηφία των Ορθοδόξων της χώρας.
Σκοπός της ημερίδας είναι να ενημερωθεί το ελληνικό κοινό για τα εκκλησιαστικά, ιεροκανονικά, δογματικά και γεωπολιτικά προβλήματα που προέκυψαν από την αιφνίδια αλλαγή στάσης του Φαναρίου και την χορήγηση Αυτοκεφάλου στις σχισματικές ομάδες Ορθοδόξων της Ουκρανίας, κατά παράβαση των ιερών κανόνων. Έγκριτοι θεολόγοι και επιστήμονες θα παρουσιάσουν τις απαρχές, τις αιτίες, την μέθοδο και τις συνέπειες της Πατριαρχικής Πράξης, η οποία έχει κλονίσει την ενότητα των Ορθοδόξων Εκκλησιών. .
Είναι η δεύτερη κατά σειρά ημερίδα των ως άνω σωματείων μετά την περυσινή εξαιρετικά επιτυχημένη ημερίδα που έλαβε χώρα στην Θεσσαλονίκη στις 16-6-18 με Θέμα "Ὁρθοδοξία και Κολυμπάρι δύο χρόνια μετά. Αίρεση, Καθαίρεση, Ορθόδοξη Αντίσταση"

Εκ της Οργανωτικής Επιτροπής της Ημερίδας

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ



Μέ φορμή τό οκρανικό κκλησιολογικό ζήτημα, σχετιζόμενο πολύτως μέ τήν παναίρεση το οκουμενισμο, θαρρ πώς ξίζει νά θυμηθομε τό τί λεγε ν τει 1982 (!) μακαριστός πατήρ θανάσιος Μυτιληναος: ΑΛΛΟΙΜΟΝΟ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΔΕΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙ (στήν παναίρεση το οκουμενισμο).

ναρρωτιέμαι: 
Πο εναι δική μας μπρακτη ντίδραση; 
λλά, κι πό τήν λλη πλευρά,  πς νά ξυπνήσουν ο συνειδήσεις μν τν πλν πιστν, ταν τά μοναστήρια μας σιωπον ντελς καί ο πίσκοποί μας συντάσσονται γενικς μέ τήν δαιμονική ατή παναίρεση;

άν μο πιτρέπετε, σς παραθέτω  καί κάποιες προτάσεις ντίδρασης πέναντι στήν παναίρεση το οκουμενισμο, χι βέβαια πό μένα τόν πειρο, λλά,

Προσευχή γιά τήν κρίση τῆς Πατρίδος μας - (Εἶναι ἀνάγκη νὰ διαβαστῆ ἀπ' ὅλους)

Σχόλιο Πᾶνος: Ἐν ὄψει τῶν ἐπικειμένων ἐκλογῶν, ἄς διαθέσουμε ὅλοι μας καθημερινὰ, 1 μόνο λεπτὸ ἀπὸ τὸν χρόνο μας διὰ τὴν ἀνάγνωσιν τῆς παρούσης προσευχῆς μὲ πίστιν πρὸς τὸν Κύριόν μας, νὰ μᾶς φωτίση διὰ τὴν σωστὴ ἐπιλογὴ προσώπων διὰ τὴν διακυβέρνησιν τῆς ταλαιπωρημένης Πατρίδος μας ἀλλὰ καὶ τὴν ἀνάδειξιν ἀπὸ Ἐκείνον φωτισμένων προσώπων.
Λόγῳ τῆς μεγάλης ἀποστασίας μας ἀπὸ Ἐκεῖνον καὶ διὰ τὰς μεγάλας ἁμαρτίας μας,  ὁ Θεὸς ἐπέτρεψε ὅλα τὰ δεινὰ ποὺ περνᾶμε διὰ τὴν μετάνοια καὶ ἐπιστροφὴ μας καὶ ἀφοῦ ὁ χρόνος, μέχρι τῆς παρούσης μᾶς ἀπέδειξε ὅτι δὲν τὰ καταφέραμε καθόλου καλὰ νὰ διαχειριστοῦμε μόνοι μας, τὰ τοῦ εὐλογημένου τόπου μας καὶ ὅλες τὶς δωρεές τοῦ Κυρίου μας χωρὶς Ἐκεῖνον, ἄς κάνουμε αὐτὴν τὴν ἵστατη προσπάθεια ἀπὸ καρδιᾶς, μήπως καὶ τύχουμε τοῦ ἐλέους Του καὶ μᾶς ἐλευθερώση ἀπὸ ὅλους αὐτοὺς τοὺς δυνᾶστες καὶ χριστιανομάχους.
________________

   Κύριε ὁ Θεὸς ἡμῶν, «ὁ πατὴρ τῶν οἰκτιρμῶν καὶ Θεὸς πάσης παρακλήσεως, ὁ παρακαλῶν ἡμᾶς ἐπὶ πάσῃ τῇ θλίψει ἡμῶν», πρόσδεξαι ἐν ταύτῃ τῇ ὥρᾳ τὴν δέησιν ἡμῶν ὑπὲρ τοῦ Ἔθνους καὶ τῆς Πατρίδος ἡμῶν.
   Πάντες οἱ ὁμοπάτριδες ὀδυνόμεθα ἐπὶ τῇ χλεύῃ καὶ καταφρονήσει καὶ δυστυχίᾳ τῆς φιλτάτης ἡμῶν πατρίδος, καθὼς ἐκ τῶν ἁμαρτιῶν ἡμῶν καὶ τῆς ἐνεστώσης οἰκονομικῆς ἀνάγκης καὶ πνευματικῆς κρίσεως κατέστημεν ἄνθρωποι θλῖψιν μόνιμον ἔχοντες καὶ ἔθνος ὑπὸ τῶν ἄλλων ἐθνῶν ὀνειδιζόμενον. 
 Ἀνάδειξον ἄρχοντας πεπληρωμένους θείου φωτισμοῦ καὶ συνέσεως, ἵνα ἐργασθῶσιν ὑπὲρ τῆς ἐθνικῆς ἡμῶν προόδου καὶ εἰρήνης.

Δημήτρης Νατσιός, Η Μάχη του Κιλκίς (21-06-1913)

Ἡ Μάχη τοῦ Κιλκίς
«Ὅλα τά εἶχα προβλέψει, τά εἶχα σκεφθεῖ, ὅλα ἐκτός ἀπό τήν τρέλλα τῶν Ἑλλήνων». Εἶναι λόγια τοῦ Νικολάου Ἰβανώφ, ἀντιστρατήγου, διοικητῆ τῆς 2ης Βουλγαρικῆς Στρατιᾶς, μετά τήν ἥττα του στό Κιλκίς. Χωρίς νά τό γνωρίζει ὁ Βούλγαρος στρατηγός ἐπαναλαμβάνει τά λόγια τοῦ θρυλικοῦ Γέρου τοῦ Μοριά, τοῦ Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, πού ἔλεγε λίγα χρόνια μετά τήν ἁγιασμένη Ἐπανάσταση τοῦ ’21: «Ὁ κόσμος μᾶς ἔλεγε τρελλούς. Ἠμεῖς, ἄν δέν ἤμεθα τρελλοί, δέν ἐκάναμεν τήν ἐπανάστασιν, διατί ἠθέλαμεν συλλογισθῆ πρῶτον διά πολεμοφόδιαν, καβαλλαρία μας, πυροβολικό μας, πυροτοθῆκες μας, τά μαγαζιά μας, ἠθέλαμεν λογαριάσει τήν δύναμιν τῆν ἐδικήν μας, τήν τούρκικη δύναμη. Τώρα ὅπου ἐνικήσαμεν, ὅπου ἐτελιώσαμεν μέ καλό τόν πόλεμό μας, μακαριζόμεθα, ἐπαινόμεθα. Ἄν δέν εὐτυχούσαμεν, ἠθέλαμεν τρώγει κατάρες ἀναθέματα…» («Ἅπαντα περί Κολοκοτρωναίων», ἐκ. «ΙΔΕΒ», σελ. 215) Ναί, ἡ ἴδια «τρέλλα», ὁ ἡρωισμός, ἡ «νηφάλιος μέθη» τῶν Ἑλλήνων, φανερώθηκε καί στή Σαλαμίνα καί στήν Πόλη καί στό Μεσολλόγι καί στό ἔνδοξο ’40.

Τετάρτη 19 Ιουνίου 2019

ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ !!! Γονείς διαμαρτυρηθείτε αρνηθείτε να παραλάβετε τους σχολικούς τίτλους των παιδιών σας (απολυτήριο ή πτυχίο, Γυμνασίου, Λυκείου ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ) χωρίς να αναγράφεται το θρήσκευμα, είναι δικαίωμά σας δηλώστε το.

  Θα επέμβει ο Αρχιεπίσκοπος κος Ιερώνυμος και η ΔΙΣ;;;

ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ !!! Γονείς διαμαρτυρηθείτε, αρνηθείτε να παραλάβετε τους σχολικούς τίτλους των παιδιών σας (απολυτήριο ή πτυχίο, Γυμνασίου, Λυκείου ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ) χωρίς να αναγράφεται το θρήσκευμα, είναι δικαίωμά σας   δηλώστε το.

  Υποχρεώστε το σχολείο που φοιτούν τα παιδιά σας να αναγράφεται το θρήσκευμα, είναι δικαίωμά σας αναφέρετο μην αφήνετε τούς διεστραμμένους εθνομηδενιστές του ΣΥΡΙΖΑ να επιβληθούν στην θρησκευτική συνείδηση των παιδιών σας, επιχειρείται η  τελευταία τους πράξη αποχρωματισμού των Ορθοδόξων Ελλήνων. Δεν έχουν το δικαίωμα αυτό χωρίς την συναίνεσή σας. Διαδώστε το ενημερωθείτε 

Στα απολυτήρια του Δημοτικού σχολείου ήδη δεν αναγράφεται από χρόνια  =================





epal_main01Χωρίς θρήσκευμα τα απολυτήρια των μαθητών φέτος - Θα προστίθεται μόνο με δήλωση γονέα

Διαγράφεται το γένος από τα απολυτήρια και στη θέση του μπαίνει το επώνυμο της μητέρας

Απολυτήριοι τίτλοι χωρίς αναγραφή θρησκεύματος και με αναφορά όχι μόνο του επωνύμου του πατέρα αλλά και της μητέρας δίνονται εφέτος στους απόφοιτους μαθητές.

Σε προεκλογικό φόντο ο υπουργό Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου θέλησε να αφήσει τη «σφραγίδα του» ακόμα και στους απολυτήριους τίτλους και στους τίτλους προόδου των μαθητών. Το υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο που έστειλε λίγο πριν τη λήξη του σχολικού έτους προς όλα τα Γυμνάσια και Λύκεια καλεί τους Διευθυντές τους, πριν εκδώσουν τους τίτλους σπουδών, να καταχωρήσουν στο πληροφοριακό σύστημα myschool το επώνυμο μητέρας και όχι το γένος, όπως ίσχυε πριν την έκδοση των σχετικών Υπουργικών Αποφάσεων.

Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου δίνονται φέτος στους απόφοιτους μαθητές των ελληνικών σχολείων απολυτήριοι τίτλοι χωρίς θρήσκευμα.

Δεν μπορεί να αναγραφεί το θρήσκευμα στα απολυτήρια αν δεν υπάρχει πρώτα υπεύθυνη δήλωση, όπως προκύπτει από απόφαση του υπουργείου Παιδείας, η οποία ορίζει τα εξής: "Στοιχεία που δεν αναγράφονται στις ταυτότητες ή στα πιστοποιητικά γέννησης δεν καταχωρίζονται στα υπηρεσιακά βιβλία και έντυπα, εκτός αν δηλώνονται με υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 (Α' 75) των γονέων ή του/των κηδεμόνα/ων του/της μαθητή/τριας".

Λυκούργος Νάνης, Αυτό είναι το ” επίπεδο” των εκκλησιομάχων και των απίστων!

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΥΝ "Κ...ΧΑΡΤΟ" ΠΑΙΔΙΚΟ ΟΔΗΓΟ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗΣ! ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ "ΕΠΙΠΕΔΟ" ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΟΜΑΧΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΙΣΤΩΝ!

Πόσο διεστραμμένα και στρεβλά αξιολογικά κριτήρια έχουν αυτοί οι άνθρωποι! Πόσο μα πόσο αμβλυμμένο είναι το ηθικό τους αισθητήριο!
Αυτή είναι η πνευματικά και ηθικά χρεωκοπημένη "προοδευτικιά διανόηση"!
Το χείριστον όλων είναι η τοποθέτηση κάποιου προφέσσορα που γράφει τα κάτωθι:" Όμως, τέτοια κείμενα είναι απολύτως περιθωριακά και σχεδόν κανείς στην εκκλησία δεν ασχολείται με αυτά που λένε. Πρώτα από όλα, είναι κείμενα σκληρών ζηλωτικών οργανώσεων και όχι της επίσημης εκκλησίας. Δεύτερον, κανένας δεν τα δινει σημασία. Οι γονείς σίγουρα όχι, οι παπάδες επίσης".
Η ακίβδηλη ευαγγελική αλήθεια και η γνήσια ορθόδοξη χριστιανική ηθική διδασκαλία χαρακτηρίζονται "περιθωριακά κείμενα" και "κείμενα σκληρών ζηλωτικών οργανώσεων και όχι της επίσημης Εκκλησίας". Κύριε, εις ποίους καιρούς τετήρηκας ημάς!Για μία ακόμη φορά οι ορθόδοξες ιεραποστολικές αδελφότητες, με την τεράστια θρησκευτική, εθνική και κοινωνική προσφορά, αποτελούν κάρφος στους οφθαλμούς των εκκοσμικευμένων "χριστιανών" της "πλατείας και ευρυχώρου οδού". Επειδή δεν προβαίνουν σε ανεπίτρεπτους συμβιβασμούς και αβαρίες επί θεμάτων ορθοδόξου δόγματος και ήθους. Επειδή δεν λανσάρουν ένα βολικό και ακίνδυνο χριστιανισμό.

Τρίτη 18 Ιουνίου 2019

Απών ο κ. Θεόκλητος Φλωρίνης από το Πισοδέρι. Εγκαινίαζε το "στοιχειωμένο" επισκοπικό μέγαρό του

«Θεόκλητε, αν οι Χριστιανοί της Φλώρινας   δεν έχυναν το αίμα, οι δεσποτάδες  σαν κι εσέ δε θα φορούσαν στέμμα!»

   Πάντοτε χειραγωγούμενος και μηδέποτε   ηγούμενος


π. Σωτηρίου Παρδάλη

Εφημερίου Ι. Ν. Αγ. Νικολάου Φλωρίνης 
Εγκαίνια ή επέτειοι αγώνων!
Του στοιχειωμένου επί πολλά χρόνια Μητροπολιτικού Μεγάρου επί τέλους η ανακαίνιση του τελείωσε…… και με τα εγκαίνια του , 17 Ιουνίου, άνοιξαν τις θύρες του για να «απολαύσουμε» αυτό το «θαύμα»! που χρειάστηκαν 16 ολόκληρα χρόνια για να γίνει!
Την ίδια ημέρα 17 Ιουνίου 2019, ένα χρόνο μετά από την αποφράδα ημέρα της υπογραφής της «Συμφωνίας των Πρεσπών» αποφάσισαν οι Παμμακεδονικές Οργανώσεις πολύ νωρίτερα, να πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις μνήμης για την αντίσταση των Ελλήνων Μακεδόνων κατά της υπογραφής στο χώρο αυτό που έγινε η αντίσταση και η μάχη με τα ΜΑΤ.
Δεν γνωρίζω πόσο «λιτά» έγιναν τα εγκαίνια του Μητροπολιτικού Μεγάρου γιατί δεν με ενδιέφερε, γι’ αυτό προτίμησα να παραβρεθώ σε μια άλλη εκδήλωση στο Πισοδέρι , για να τιμήσουμε τους αγωνιστές και αγνούς σημερινούς Μακεδόνες Έλληνες, που αντιστάθηκαν πριν ένα χρόνο κατά της επαισχύντου υπογραφής της «Συμφωνίας των Πρεσπών» και δέχθηκαν τα κλομπς και τα χημικά των ΜΑΤ, και κινδύνευσαν από αναπνευστικά προβλήματα, αλλά και τραυματίσθηκαν σοβαρά από τις βίαιες επιθέσεις των ΜΑΤ και βάφοντας τις Σημαίες που κρατούσαν με το αίμα τους.
Ένα χρόνο μετά , δυστυχώς η τοπική Εκκλησία μας, λησμόνησε τα γεγονότα του Πισοδερίου και προτίμησε να εγκαινιάσει ένα κτήριο και όχι να τιμήσει τους αγωνιστές που αντιστάθηκαν, σε μια λιτή και απέρριτη πράγματι εκδήλωση του Πισοδερίου. Η εκδήλωση είχε αποφασιστεί πολύ νωρίς και ήταν σε γνώση του Επίσκοπου μας, και ταπεινά φρονούμε ,ότι δεν έπρεπε να ορίσει την ίδια ημέρα τα εγκαίνια του Μητροπολιτικού Μεγάρου. Επαναλαμβάνω , δυστυχώς, η σημερινή «Εθναρχούσα» Εκκλησία έλαμψε με την απουσία της, προς χαρά των προδοτών του ξεπουλήματος της Μακεδονίας.

ΑΠΡΟΚΑΛΥΠΤΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟΣ Ο ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ AΠΟ ΤΟ ΧΑΛΚΕΙΟ ΤΟΥ ΒΟΣΠΟΡΟΥ.


Του Λογιου μητροπολιτου Αττικης και Μεγαριδος κυρου Νικοδημου

Ἕνα ἄρθρο ἀπό τό παρελθόν πού περιγράφει τά ὅσα τά ἑπόμενα χρόνια πραγματοποιήθηκαν
Παραθέτουμε παρακάτω τό ἄρθρο τοῦ μητροπολίτη Ἀττικῆς καί Μεγαρίδος Νικοδήμου στήν ἐφημερίδα Ὀρθόδοξος Τῦπος, Ἀριθ. Φυλ. 1239/12-9-1997

Ἤδη λίγο πρίν τόν θάνατο τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Σεραφείμ, ὁ μητροπολίτης Ἀττικῆς καί Μεγαρίδος Νικόδημος βλέπει τήν ἐκκλησιαστική πολιτική τοῦ Πατριάρχη Βαρθολομαίου νά ξετυλίγεται. «Ἀπροκάλυπτα» καί «προκλητικά» μέ τίς«ἰμπεριαλιστικές διαθέσεις» του «ἔχει βγῆ ὁρμητικός καί ἀδίστακτος στό διεθνῆ στίβο καί ἀγωνίζεται ἀποκλειστικά καί μόνο γιά τήν ἄγρευσι καί ἐξασφάλισι Παπικῶν πρωτείων καί τήν καθυπόταξι στό σκῆπτρο τῆς ἐξουσίας του ὅλων τῶν Ὀρθοδόξων Eκκλησιῶν».
Μέσα στά πλαίσια αὐτῆς τῆς νοοτροπίας ὁ Πατριάρχης ἀσκεῖ τήν πολιτική του καί σέ σχέση μέ τήν Αὐτοκέφαλη Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος. Εἶναι τόσο σφοδρή ἡ ἐπίθεση τοῦ Πατριάρχη στόν Ἑλλαδικό χῶρο πού δημιουργεῖ συνεχῶς δυσάρεστες καταστάσεις
στήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος. Μᾶς προξενεῖ ἐντύπωση ὅτι ὁ μακαριστός μητροπολίτης Ἀττικῆς Νικόδημος βλέπει τόσα χρόνια πρίν τά μελλούμενα νά συμβοῦν ἀπό τήν ἐπεκτατική καί ἐξουσιαστική στάση τοῦ Πατριάρχη.

Διαβάσετε μέ προσοχή τό ἄρθρο:

ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΠΝΕΥΜΑ

Του μακαριστου ΟΜΟΛΟΓΗΤΟΥ 
Θεολογου  Νικολαου Σωτηροπουλου
Το μεγαλύτερο δόγμα του Χριστιανι­σμού, η μεγαλύτερη αλήθεια της Πίστεως, είνε ο Θεός μας. Η έννοια του Θεού μας είνε τόσο παράδοξη, τόσο μυ­στηριώδης, ώστε τέτοια έννοια ήταν αδύνατο να έλθη στη διάνοια του ανθρώπου. Η έννοια του Θεού μας είνε αδιανόητη και ανεπινόητη. Ο Θεός ως ένα ον κανονικώς έπρεπε να εννοήται ως ένα πρόσωπο. Δώ­δεκα Θεοί του Ολύμπου, ψεύτικοι βεβαί­ως Θεοί, εννοούνταν ως δώδεκα πρόσω­πα. Αλλ’ ο ένας Θεός του Χριστιανισμού, ο αληθινός Θεός, δεν εννοείται ως ένα πρόσωπο, αλλ’ ως τρία πρόσωπα, ως τρεις ύψιστες προσωπικότητες. Ο τριαδικός Θεός, αυτό είνε το παράδοξο των παρα­δόξων, αυτό είνε το μυστήριο των μυστη­ρίων, που δεν ήταν δυνατό να έλθη στη διάνοια του ανθρώπου.
Υπάρχει η έννοια του τριαδικού Θεού, η αδιανόητη και ανεπινόητη ανθρωπίνως, διότι υπάρχει πραγματικώς ο τριαδικός Θεός και φανέρωσε τον εαυτό του στους ανθρώπους. Άξιο παρατηρήσεως, ότι σ’ όλες τις αρχαίες μεγάλες Θρησκείες και Θεολογίες υπάρχει η έννοια της τριάδος. Το Αιγυπτιακό Πάνθεο είνε γεμάτο από τριάδες. Και διερωτάται κανείς: Πως στις αρχαίες μεγάλες Θρησκείες και Θεολο­γίες υπάρχει η έννοια της τριάδος;

Δευτέρα 17 Ιουνίου 2019

Οἱ ἐχθροί εἶναι ἰσχυροί καί μεῖς λαμβάνουμε τά μέτρα μας


ΣΥΝΕΤΗ ΔΡΑΣΙΣ ΜΕΣ ΤΗ ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΚΑΤΟΧΗ

Φυλάξου ἀπό τούς ἐπωνύμους λύκους.

                                      i.     Μυστική μεθοδολογία πατριωτικοῦ πολέμου

Ὑπάρχει μία ἐπιστολή πού ἀπέστειλε ὁ Ἅγ. Γρηγόριος Ε’ στόν Ἐπίσκοπο Σαλώνων (Ἄμφισσα) Ἡσαΐα, Φιλικό καί Ἥρωα τοῦ Ἀγώνα. Ἡ ἐπιστολή αὐτή πείθει καί τόν πιό δύσπιστο ὅτι ὁ Πατριάρχης ἐγνώριζε κάθε μυστική κίνησι τῆς Φιλικῆς Ἑταιρείας καί τῶν μυστικῶς ὀργανουμένων Πατριωτῶν, Κληρικῶν, καί κλεφταρματωλῶν.
Ἡ ἐπιστολή ἐγράφη στίς 28 Δεκεμβρίου 1820,  δηλαδή, μόνο λίγους μῆνες πρίν ἀπό τό ξέσπασμα τῆς Ἐθνικῆς Παλιγγενεσίας καί τό μαρτύριο τοῦ Ἁγίου. Γρηγορίου.
Ἀκολουθεί ἡ ἐπιστολή πού διδάσκει μεθοδολογία μυστικοῦ πολέμου. Μεθοδολογία ὅταν ὁ λαός βρίσκεται σέ κατοχή καί μάλιστα πολλαπλῆ ὅπως ἡ σημερινή.

                   ii.   Ἐχεμυθίας χρεία

«Θεοφιλέστατε Ἐπίσκοπε καί ἀδελφέ Ἡσαΐα.
Ἀμφοτέρας τάς τιμίας ἐπιστολάς, διά τοῦ ἀγαθοῦ πατριώτου Φούντα Γαλαξιδιώτου, ἀσφαλῶς ἐδεξάμην καί τούς ἐν αὐταῖς τιμίους σου λόγους ἔγνων.
Ἐχεμυθείας, ἀδελφέ, μεγίστης χρεία καί προφύλαξις περί πᾶν διάβημα. Οἱ γάρ χρόνοι πονηροί εἰσί καί ἐν τοῖς φιλοπατριώταις ἐστι καί μοχθηρῶν ζύμη, ἄφ' ἤς ὡς ἀπό ψωραλέου προβάτου φυλάττεσθε. Κακόν γάρ πολλοί μηχανῶνται διά τό τῆς φιλοπλουτίας ἔγκλημα. Διο τήν ἀγαθήν ἐξελέξω μερίδα κοινολογῶν μοί, ἐμπιστευμένοις πατριώταις, τά ἐχεμυθίας δεόμενα.

                 iii.   Ἕρκος ὀδόντων

Οἱ Γαλαξειδιῶται, οὖς ἐπιστέλλεις μοί συνεχῶς πεφροντισμένως ἐνεργοῦσι, καί ἄφ' ὧν ἔγνων ἀδύνατον ἀντί παντός τιμίου οὔδ' ἐλάχιστον λόγον ἕρκος ὀδόντων φυγεῖν οὐ μόνον τά σά, ἀλλά καί τά τῶν ἐν Μωρέα ἀδελφῶν γράμματα κομίζουσι μοί.

                  iv.   Κρυφά νά ὑπερασπίζεσαι τούς πατριῶτες, κάνε ὅτι τούς ἀγνοεῖς

Οι αρνητικές συνέπειες της Συμφωνίας των Πρεσπών, έχουν αρχίσει να φαίνονται



Στις 17 Ιουνίου συμπληρώνεται ένας χρόνος από την υπογραφή της Συμφωνίας των Πρεσπών. Οι κ.κ. Τσίπρας και Κοτζιάς παρεχώρησαν όνομα, ταυτότητα, εθνότητα και γλώσσα σε ένα πολυεθνικό κράτος εις βάρος της ιστορίας του Μακεδονικού Ελληνισμού.

Οι αρνητικές συνέπειες είναι πολλές:
Αποθρασύνθηκαν τα Σκόπια. Οι γείτονες εξέλαβαν την υπογραφή της Συμφωνίας ως διάθεση ελληνικής υποχώρησης και παραβιάζουν συνεχώς τα συμφωνηθέντα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το διαφημιστικό φιλμάκι για την προσέλκυση τουριστών, στο οποίο η χώρα προβάλλεται ως αιώνια «Μακεδονία» (Macedonia timeless). Όπως είχαμε προβλέψει ο γεωγραφικός προσδιορισμός «Βόρεια» είναι πιθανόν να εγκαταλειφθεί.

Απόστολος Σαραντίδης, Δύο σχήματα

Μη ρητορικό ερώτημα: Τι είναι ασυγκρίτως πολυτιμότερο, το παιδί μας ή η Ορθόδοξη πίστη μας;
του Απόστολου Σαραντίδη 
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Α. Το πρώτο σχήμα απλοϊκό αλλά όχι απλό:  1. Μία οικογένεια με μοναχοπαίδι. Μονάκριβο. Αγαπημένο.
2. Κάποια στιγμή το παιδί αρχίζει να παρενοχλείται από κακόβουλο αξιωματούχο. Οι γονείς σιωπούν. Μερικοί γείτονες αρχίζουν να καταλαβαίνουν τι συμβαίνει.
3. Στη συνέχεια προπηλακίζεται. Οι γονείς σιωπούν. Κάποιοι γείτονες με ανώτερη θέση αρχίζουν να διαμαρτύρονται.
4. Κατόπιν το τραυματίζει. Οι γονείς σιωπούν. Περισσότεροι γείτονες διαμαρτύρονται.
5. Έπειτα καταλήγει από τα πολλαπλά χτυπήματα στο νοσοκομείο και οι γείτονες αρχίζουν να συζητούν καθ’ ομάδες. Οι γονείς εξακολουθούν να σιωπούν παρά την αναταραχή που έχει δημιουργηθεί και τη σοβαρότητα της κατάστασης.

Κυριακή 16 Ιουνίου 2019

ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ Π. ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ: «Το Πνεύμα το Άγιον είναι το φως και η ζωή της Ψυχής…»


«…, η οποία ανυμνεί και δοξολογεί από τα βάθη αυτής το Όνομα της Αγίας Τριάδος. Αμήν». Λόγοι του Αγίου Γέροντος Ιωσήφ του Ησυχαστού, δοχείον του Αγίου Πνεύματος.
Το Άγιον Πνεύμα, ο Παρηγορητής, ο Παράκλητος, το «αιωνίως εκ του Πατρός εκπορευόμενον και εν τω Υιώ αναπαυόμενον» κατά τον Άγιο Ιωάννη Δαμασκηνό, το ένα απ’ τα τρία Πρόσωπα της Αγίας Τριάδος θεμελιώνει την εκκλησία επί της γης, την ημέρα της Πεντηκοστής. Ο Κύριος φεύγει προς τον Ουράνιο Θρόνο και αποστέλλεται ο Παράκλητος, το Πνεύμα το Άγιο, για να σκεπάσει την ανθρωπότητα και κάθε μετανοούσα ψυχή ξεχωριστά.
Δεν μπορεί να έλθει σε σχέση και κοινωνία με τον Χριστό ο πιστός, χωρίς το Άγιο Πνεύμα, αφού ο Χριστός αποστέλλει το Άγιον Πνεύμα και το Άγιον Πνεύμα μορφώνει τον Χριστό στις καρδιές των ανθρώπων.
 Το Άγιον Πνεύμα ενεργούσε και στην Παλαιά Διαθήκη και στην Καινή Διαθήκη. Αυτό είναι μεμαρτυρημένη αλήθεια σε όλη την Αγία Γραφή. Εξάλλου, στο Σύμβολο τής Πίστεως ομολογούμε: «Το λαλήσαν διά των προφητών», δηλαδή οι Προφήτες μιλούσαν με την ενέργεια τού Αγίου Πνεύματος που δεν είναι ανεξάρτητη από την ενέργεια τού Πατρός και τού Υιού, αφού κοινή είναι η ενέργεια του Αγίου Τριαδικού Θεού.
Μετέχει της Δημιουργίας του κόσμου ζωογονώντας τη νεκρή ύλη για να φέρει ζωή:
«Και πνεύμα Θεού εφέρετο επί της επιφανείας των υδάτων»( Γέν. 1:2) 

Ποιά η διαφορά της εορτής της Πεντηκοστής με την εορτή του Αγίου Πνεύματος;



Ουσιαστικά δεν υπάρχει καμία διαφορά. Η εορτή της Πεντηκοστής είναι εορτή της Αγίας Τριάδος, αφού με την κάθοδο του Αγίου Πνεύματος μαθαίνουμε ότι ο Θεός είναι Τριαδικός.

Η κάθοδος του Αγίου Πνεύματος έγινε κατά την ημέρα της Κυριακής. Την ημέρα αυτή, ήλθε το Άγιο Πνεύμα στους Μαθητές του Χριστού. Ο ιερός υμνογράφος αποκαλεί την Πεντηκοστή τελευταία εορτή από πλευράς αναπλάσεως και ανακαινίσεως του ανθρώπου: «Την μεθέορτον πιστοί και τελευταίαν εορτήν εορτάσωμεν φαιδρώς, αύτη εστί Πεντηκοστή, επαγγελίας συμπλήρωσις και προθεσμία».
Οι άγιοι Πατέρες μας λοιπόν, πού έβαλαν σε άριστη σειρά και τάξη όλα τα θέματα της πίστεως μας, για να δώσουν τιμή στο Άγιο Πνεύμα, όρισαν να το εορτάζουμε και κατά την Πεντηκοστή, αλλά και ξεχωριστά την επόμενη ημέρα την Δευτέρα.

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ (Ιω. 7, 37-52 και 8,12)
          «ν δὲ τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ τῇ μεγάλῃ τῆς ἑορτῆς εἱστήκει ὁ Ἰησοῦς καὶ ἔκραξε λέγων· ἐάν τις διψᾷ, ἐρχέσθω πρός με καὶ πινέτω. ὁ πιστεύων εἰς ἐμέ, καθὼς εἶπεν ἡ γραφή, ποταμοὶ ἐκ τῆς κοιλίας αὐτοῦ ῥεύσουσιν ὕδατος ζῶντος (:Κατά την τελευταία και επισημότερη από τις άλλες ημέρες της εορτής [της Σκηνοπηγίας] στάθηκε όρθιος ο Ιησούς και με δυνατή φωνή είπε: εάν κανείς αισθάνεται πόθο και δίψα, όχι για αγαθά υλικά και φθαρτά, αλλά για πνευματικά και αιώνια, για την εσωτερική γαλήνη και τη μακαριότητα της θείας ζωής, ας έλθει κοντά Μου μέσω της πίστεως και ας πίνει την αλήθεια που προσφέρω, για να ικανοποιηθούν έτσι οι πλέον μύχιοι και ευγενείς πόθοι του. Εκείνος που πιστεύει σε Εμένα,  σύμφωνα με τους λόγους της Γραφής, θα γίνει αστείρευτη πνευματική πηγή· και από την καρδιά και τα βάθη της ψυχής του θα αναβλύζουν ποταμοί από ολόδροσο τρεχούμενο νερό, για να ξεδιψά όχι μόνο ο ίδιος αλλά και όλοι όσοι έρχονται σε επικοινωνία με αυτόν)» [:Ιω.7 ,37-38] [Ερμηνευτική απόδοση Παναγιώτου Τρεμπέλα].

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ (:Πράξ. 2,1-11)

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

                                                

  
«Καὶ ἐν τῷ συμπληροῦσθαι τὴν ἡμέραν τῆς πεντηκοστῆς ἦσαν ἅπαντες ὁμοθυμαδὸν ἐπὶ τὸ αὐτό (:το πρωί της ημέρας της Πεντηκοστής -καθώς ολοκληρωνόταν η ημέρα αυτή η οποία άρχισε από το απόγευμα της παραμονής της- όλοι οι πιστοί με μια καρδιά ήταν συναγμένοι στο ίδιο μέρος)» [Πράξεις 2,1].
   Ποια είναι αυτή η Πεντηκοστή; Όταν το δρεπάνι έπρεπε να χρησιμοποιηθεί για την συγκομιδή από το θερισμό· όταν έπρεπε να συναθροίζει τους καρπούς. Είδες τον τύπο; Βλέπε πάλι την αλήθεια. Όταν έπρεπε να επιβάλλει το δρεπάνι του λόγου, όταν τους καρπούς έπρεπε να συλλέγει, τότε το Πνεύμα σαν δρεπάνι κοφτερό, πετά πάνω σε αυτούς.

Ἡ Ἁγία Πεντηκοστή - π.ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ (Εἰς τήν Ἁγ.Πεντηκοστήν)

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ π.ΑΘΑΝΑΣΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟ ΜΕ ΘΕΜΑ: " Ἡ Ἁγία Πεντηκοστή ". ΕΚΦΩΝΗΘΗΚΕ ΣΤΙΣ 30-5-1999

Kλῆρος καί λαός

Πάντα ἐπίκαιρο τό παρακάτω ἄρθρο προσπαθεῖ νά ὁριοθετήσει τήν παρουσία κλήρου καί λαοῦ στό ἐκκλησιαστικό σῶμα, τή σχέση τους καί τήν συνεργασία καί διακονία τους γιά τό ἔργο τῆς σωτηρίας τῶν ἀνθρώπων. (Ἀπό τήν «Ἐλεύθερη Πληροφόρηση», τεῦχος 76, 1-1-2002)
Kλῆρος καί λαός
Τοῦ Ἐλευθερίου Οἰκονομάκου
Mιά ἐκκοσμικευμένη Ἐκκλησία ἐντάσσεται μέσα στούς θεσμούς τοῦ κόσμου καί υἱοθετεῖ πολλά ἀπό τά δομικά χαρακτηριστικά του, ὅπως εἶναι ἡ ταξική διαστρωμάτωση. Ὡς «τάξεις» μέσα στήν Ἐκκλησία θεωροῦνται κατά βάση δύο: ὁ κλῆρος καί ὁ λαός. Ἡ Ἐκκλησία ἀποτελεῖται ὄντως ἀπό τόν κλῆρο καί τό λαό. Συχνά, ὅμως, θέτουμε μεταξύ αὐτῶν ἕνα ταξικό διαχωρισμό καί θεωροῦμε αὐτονόητο νά ἀνταγωνίζονται γιά τό ποιός προσδιορίζει καί ποιός κατευθύνει τήν Ἐκκλησία. Ὁ κλῆρος, ὁπότε ὁ λαός χρησιμεύει μόνο γιά νά δικαιολογεῖ τήν ὕπαρξή του, ἤ ὁ λαός, ὁπότε ὁ κλῆρος ἀποτελεῖ ὄργανό του;

Ο Επίσκοπος Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιερόθεος και ο «Πρώτος» των… «πανορθοδόξων Λειτουργιών»

Γράφει ο Μέτοικος

    ...Οι «λαϊκοί που δεν είναι παθητικά μέλη της Εκκλησίας»  μελετώντας τα θεολογικά δοκίμια των ελλογίμων εκκλησιαστικών ανδρών, ευτυχώς έχουν τη δυνατότητα ενστάσεως.
Βεβαίως, η υποβολή της ενστάσεως, γίνεται τόσο σε στρατευμένα από φανατισμό ή φανατισμένα από στράτευση κείμενα, που αφορούν την τρέχουσα εκκλησιαστική επικαιρότητα, όσο και σε θεολογικά δοκίμια που, είτε με την αδέσμευτη βούληση του συγγραφέα είτε με επιβολή, το τελικό τους συμπέρασμα είναι δεσμευτικά προσανατολισμένο στους απώτερους στόχους εκκλησιαστικών κέντρων.
Ο ελλογιμώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, τον οξυγράφο κάλαμο του οποίου εκτιμούν τόσο ο κ. Βαρθολομαίος, ο αποκαλούμενος και νέο-Κυναίγειρος του Φαναρίου, όσο και ο πρέσβης των Η.Π.Α στην Ελλάδα κ. Τζέφρυ
Ρ. Πάιατ, επανήλθε με δυο κείμενά του, συναφή με τα όσα περί του Ουκρανικού προβλήματος έγραψε προς την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Γενέθλιος της Εκκλησίας ημέρα ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ


του Κωνσταντίνου Αθ. Οικονόμου δασκάλου
Η ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ: Οι Ιουδαίοι γιόρταζαν την Πεντηκοστή, ή εορτή των 7 εβδομάδων, που ονομαζόταν ακόμη “εορτή θερισμού των πρωτογεννημάτων” (Εξ. κγ΄16), διότι, κατά παράδοση, ο Δεκάλογος δόθηκε στο Μωυσή την 50η μέρα μετά το ιουδαϊκό Πάσχα. Κατά τη γιορτή προσφέρονταν στο Θεό θυσίες πρωτογεννημάτων (καρπών σιτηρών, οικιακών ζώων). Κατ' αντιστοιχία, όπως κατά την εβραϊκή Πεντηκοστή εκφράζονταν ευχαριστίες για τα πρωτογεννήματα, έτσι στην χριστιανική Πεντηκοστή εκφράζονται ευχαριστίες για “τας απαρχάς του Πνεύματος”.
Η ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ: Τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες, Πεντηκοστή ονομαζόταν ολόκληρο το διάστημα των 50 ημερών από την Ανάσταση του Κυρίου μέχρι την έβδομη Κυριακή μετά από αυτή. “Πάσα η Πεντηκοστή της εν τω αιώνι προσδοκώμενης αναστάσεως εστί υπόμνημα.” (Μ. Βασίλειος).