Κυριακή 2 Αυγούστου 2020

“ΔΙΑΓΝΩΜΗ”, ΑΝΤΙ ΣΥΓΓΝΩΜΗΣ ΕΙΣ ΘΕΟΛΟΓΟ ΚΑΙ ΔΩΔΕΚΑ ΣΦΑΓΙΑΣΘΕΝΤΕΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ;



Τόν Θεολόγο αγάπησαν οι πιστοί, παρά τόν αδυσώπητο πόλεμο

  Ο Μητροπολίτης Λαρίσης ΘΕΟΛΟΓΟΣ, ο ανεπανάληπτος Επίσκοπος που τον ενθρόνισε ο Θεός στο θρόνο του Αγίου Αχιλλείου και στις καρδιές των πιστών, αγαπήθηκε όσο κανένας άλλος από τον λαό του Θεού, αλλά και πολεμήθηκε αδυσώπητα και πολεμάται ακόμη σήμερα μετά των 12 συνεπισκόπων του, όντες κεκοιμημένοι, από το διεφθαρμένο εκκλησιαστικό κατεστημένο. Η μνήμη όμως των Αγίων είναι αιωνία, όπως ο χρυσός και ο αδάμας είναι απρόσβλητοι, διατηρούν διαχρονικά την αξία τους.
   Ο νέος δεσπότης στή Λάρισα, ο Ιερώνυμος (Νικολόπουλος) λαλίστατος κατά τα άλλα, όφειλε με την έλευσή του και υποχρεούται να ενεργήσει στην Ι. Σύνοδο για να αρθεί το αντικανονικό και  προσβλητικό επιτίμιο της ακοινωνησίας, καθώς και ο ψευδεπίγραφος τίτλος του Τιτουλαρίου, τού αγίου Θεολόγου καί τών Δώδεκα. Ώστε να τον “Αποκατασταθούν” τύποις, έστω και μετά θάνατον.
   Να ζητήσει εν συνάξει μετά του ιερατείου μια βαθιά συγνώμη από τον άγιο Θεολόγο και τον πιστό λαό της Λαρίσης εκ μέρους της τοπικής και Διοικούσης Εκκλησίας. Γιά τους αδίκους διωγμούς και την κατάφωρη καταπάτηση των Ιερών Κανόνων, τήν οποία υπέστη η Εκκλησία της Λαρίσης και το αιματοκύλισμα των πιστών, ώστε να επέλθει νηνεμία μέσα στην Εκκλησία.

Εἶναι ἀνεκτόν δίπλα στούς σφαγιασθέντες “Ἀμνούς” νά δεσπόζουν οἱ ἀνηλεεῖς διῶκτες τους;


 ΔΙΑΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΟΡΤΡΑΙΤΑ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ ΛΑΡΙΣΗΣ
Του Σεραφείμ Νικολάου

 Οἱ κρυφοί Βασιλεῖς καί Μυστικοί Ἅγιοι
 
«Οὐαὶ ὑμῖν͵ Γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί͵ ὅτι οἰκοδομεῖτε τοὺς τάφους τῶν προφητῶν καὶ κοσμεῖτε τὰ μνημεῖα τῶν δικαίων͵ καὶ λέγετε͵ Εἰ ἦμεν ἐν ταῖς ἡμέραις τῶν πατέρων ἡμῶν͵ οὐκ ἂν ἦμεν αὐτῶν κοινωνοὶ ἐν τῷ αἵματι τῶν προφητῶν. ὥστε μαρτυρεῖτε ἑαυτοῖς ὅτι υἱοί ἐστε τῶν φονευσάντων τοὺς προφήτας» (Ματθ. κγ’ 29-31).
 (Δηλαδή, Ἀλλοίμονό σας, γραμματεῖς καί Φαρισαῖοι ὑποκριταί, διότι οἰκοδομεῖτε τούς τάφους τῶν ἁγίων Προφητῶν καί κοσμεῖτε τά μνημεῖα τῶν Δικαίων. Καί συγχρόνως διακηρύττετε, ὅτι ἄν ζούσαμε στίς μέρες τῶν πατέρων μας δέν θά μετείχαμε στό ἔγκλημα τοῦ αἵματος τῶν Προφητῶν. Κατ’ αὐτόν τόν τρόπο μιλῶντας ἀναγνωρίζετε γιά τόν ἑαυτό σας ὅτι εἶστε ἀπόγονοι καί διάδοχοι τῶν ἀνθρώπων πού ἐδολοφόνησαν τούς Προφῆτες καί κατέχεσθε ἀπό κακή κληρονομικότητα, ἀπό τήν ὁποία ὅμως δέν φροντίσατε νά ἀπαλλαγῆτε).



[Μαῦρο πέπλο στό Πορτραῖτο τοῦ Δόγη]

Στό Κεντρικό Παλάτι στήν Βενετία, μέσα εἰς τήν  Αἴθουσα τῶν Συνεδριάσεων τοῦ Μεγάλου Συμβουλίου, ὑπάρχουν κατά σειράν ἀναρτημένα διάφορα πορτραῖτα τῶν Δόγηδων πού ἐκυβέρνησαν τήν πόλι.

Εἰδικά εἰς ἕνα πορτραῖτο, ἀφηρέθη ἡ φωτογραφία τοῦ ἀντιστοίχου Δόγη καί ἐτοποθετήθη ἕνα “Mαῦρο Πέπλο”, ἐπάνω στό ὁποῖο ἀναγράφεται:

«Ἐδῶ εἶναι ὁ χῶρος ὅπου προριζόταν γιά τόν Marino Falierο, ὁ ὁποῖος ἀπεκεφαλίσθη γιά τά ἀδικήματά του».

Αὐτός ὁ Δόγης προσεπάθησε νά θεσμοθετήση ἔκτακτες ἐξουσίες γιά τόν ἑαυτό του, ὑπερεξουσίες, καί γι’ αὐτό τό λόγο ἐθεωρήθη ὅτι ἐπρόδωσε τήνΓαληνοτάτη Δημοκρατία τῆς Βενετίας”. Ἀπέτυχε στό φιλόδοξο ἐγχείρημά του καί ἐξετελέσθη.



[Πορταῖτο τοῦ ἁγίου Θεολόγου]

Πολλοί εὐσεβεῖς μᾶς ἐκφράζουν μία λογική ἀπορία. Ἆραγε, σχετικῶς μέ τά Πορτραῖτα τῶν Μητροπολιτῶν Λαρίσης, τά ὁποῖα δεσπόζουν μέσα στό Ἐπισκοπεῖο, τί καθεστώς πρυτανεύει;

·     Ἐτέθη ἐκεῖ καί τό Πορταῖτο τοῦ ἁγίου Θεολόγου; Ναί ἤ ὄχι;

·     Καί κεῖται ἀκριβῶς δίπλα στίς φωτογραφίες τῶν διωκτῶν του;

·     Τί σειρά καί τάξις τηρεῖται;

·     Καί τί ἀκριβῶς ἀναγράφεται κάτω ἀπό αὐτά;

·     Καί ποῖες χρονολογίες Ἐπισκοπεύσεως τή Λάρισα καταχωροῦνται;

Ἐρωτοῦμε καλόπιστα καί εὐγενικά, γιά νά ἀποκριθοῦμε εἰς ὅσους ἁπλοϊκά μᾶς ἐρωτοῦν.

Μήπως σέ μερικά Πορτραῖτα ἐπιβάλλεται νά τοποθετηθῆ ἕνα ατόφυο συμβολικό “Μαῦρο Πέπλο”;

Φρονοῦμε βέβαια ὅτι, τό φανταστικόν “Πορτραῖτο” τοῦ ἁγίου Θεολόγου τό  ἔχει ἀναρτημένο ὁ λαός βαθειά στά Φιλοκάρδια του.


[Καρδίτσα, Τρίκαλα καί Βόλος μέ ἴδια “Πορταῖρτα”]

Καί τίθεται ἕνα ἀκόμη ἀδήριτο ἐρώτημα: Στίς ἄλλες Δώδεκα δοκιμασθεῖσες Ἱ. Μητροπόλεις, ὅπου εἰσέβαλαν οἱ “Μοιχεπιβάτες”, τί “Πορτραῖτα” ἔχουν ἐγκατασταθῆ;

·     Εἶναι θρονιασμένοι οἱ Διῶκτες καί “Σφαγεῖς”;

·     ἤ μήπως καί τά θύματα δίπλα στούς βαρυτάτους παραβάτες;

Εξόδιος Λόγος, Θυμίαμα, στόν ἱερομάρτυρα τῆς Λαρίσης Θεολόγο από τον Μητροπολίτη Αττικής Νικόδημο. 'Αγιος Αχίλλειος Λαρίσης 3 Αυγούστου 1996

Ἀδελφέ Θεολόγε, Oἱ «ἀδελφοί» σου, οἱ «συνεπίσκοποί» σου καί «συλλειτουργοί» σου «ἔθηκαν ἐπί τήν κεφαλήν σου στέφανον ἐξ ἀκανθῶν»

.http://agonasax.blogspot.gr/2016/08/3-1996_3.html

Θυμίαμα, στόν ἱερομάρτυρα τῆς Λαρίσης Θεολόγο

Ἀδελφέ Θεολόγε,

    Oἱ «ἀδελφοί» σου, οἱ «συνεπίσκοποί» σου καί «συλλειτουργοί» σου «ἔθηκαν ἐπί τήν κεφαλήν σου στέφανον ἐξ ἀκανθῶν».

«Ὁ λαός τοῦ Θεοῦ ὁ ἅγιος», ἀποτύπωσε, ἀνεξίτηλη, στή συνείδησί του τήν εἰκόνα σου, πλαισιωμένη μέ τό φωτοστέφανο τοῦ ἁγίου.

  Kαί «τό ἀρνίον, τό ἑστηκός ὡς ἐσφαγμένο»(Ἀποκάλυψ. ε΄ 6), ὁ σταυρωμένος Kύριός μας σέ ὑποδέχτηκε κατά τή σημαδιακή μέρα τῆς προόδου τοῦ Tιμίου Σταυροῦ, στεφανωμένο μέ τή δόξα τοῦ μεγαλομάρτυρα.

     Eἰκοσιδυό ὁλόκληρα χρόνια βημάτισες στήν κοιλάδα τοῦ θανάτου. Γεύτηκες τό ἀνάδελφο τῶν «ἀδελφῶν». Tό ἄσβεστο μῖσος τῶν «κηρύκων τῆς ἀγάπης». Tόν πόλεμο τῶν «λειτουργῶν τοῦ Mυστηρίου τῆς εἰρήνης». Tίς σκληρές καταδίκες. Tά αἱματοκυλίσματα τῶν πνευματικῶν σου παιδιῶν ἀπό τίς δυνάμεις τῆς καταστολῆς. Tά σπωξίματα στούς τόπους τῆς προσφορᾶς τῆς ἀναίμακτης ἱερουργίας. Tίς ἀπειλές. Tί συκοφαντίες. Tήν πληρωμένη παραπληροφόρησι.

Kαί σύ ἔμεινες ἄτρωτος. Ἀνίκητος. Διατήρησες τήν ἁγνότητα τῆς καρδιᾶς. Kαί τό ἀφοπλιστικό χαμόγελο.

Σάββατο 1 Αυγούστου 2020

π Επιφάνιος: Θά ἔχουμε τόν Θεολόγο πού εἶναι ἅγιος στήν Κεχαριτωμένη [1]



Του Άρχιμανδρίτου  Ἱεροθέου Ἀργύρη

Ἱεροκήρυκος

    Ἀθῆναι 17-7-2018

 ΓΙΑΤΙ Ο ΛΑΟΣ 

ΑΓΑΠΗΣΕ 

ΤΟΣΟ ΤΟΝ 

ΘΕΟΛΟΓΟ

 ΛΑΡΙΣΗΣ


Γνήσια ἀγάπη κτίζει τόν κόσμο

Γιατί τόσο σ’ ἀγάπησε ὁ λαός Γέροντα;
Ἕνας νεαρός κληρικός ἐπεσκέφθη τόν Μητροπολίτη Λαρίσης κυρό Θεολόγο, τό ἄκακο ἀρνίο, τόν ἅγιο Κληρικό, τόν γλυκύ πατέρα. Ἡ συνάντησις πραγματοποιήθηκε στό Ἐπισκοπεῖο Λαρίσης, τό ὁποῖο ὁ ἴδιος εἶχε ἀνεγείρει πρίν ἀπό τήν βιαία ἐκθρόνισι καί ἐξορία. Ἀλλά τώρα ἐδῶ εἶναι «Ἐλεύθερος Πολιορκημένος». Μετά ἀπό ἀλλεπάλληλες δικαιώσεις ἀπό τό Συμβούλιο Ἐπικρατείας εἶναι κλεισμένος μέσα στό Ἐπισκοπεῖο του, χωρίς ἀποκατάστασι ἀπό τήν ἐπίσημο Ἐκκλησιαστική Ἀρχή. «Ἐλεύθερος Φυλακισμένος».
Ὁ ἐπισκέπτης κληρικός ἤξερε τήν ἀπάντησι, γιατί τόσο πολύ ὁ εὐσεβής λαός ἀγάπησε αὐτόν τόν Ἐπίσκοπο. Γιατί τόν ἀναγνώριζε γιά πραγματικά ἅγιο καί ἄμεμπτο Ἐπίσκοπο. Ὁ λαός ἔχει λεπτά αἰσθητήρια καί βλέπει, γνωρίζει, ἀντιλαμβάνεται. Ὁ πύρινος λαός ἀποτελεῖ τή δικογραφία τοῦ Θεοῦ στόν κόσμο.
Παρ’ ὅλη τήν γνώμη του, ἠθέλησε ὅμως νά διερευνήση αὐτή τή λαϊκή ἀγάπη στόν ἅγιο πού εἶχε μπροστά του. Νά τόν βυθομετρήση καί νά τόν ζυγίση.
Ὅτι ἄκουγε γιά τόν Ἐπίσκοπο Λαρίσης Θεολόγο, ἤθελε νά πληροφορηθῆ, ἐάν αὐτός εἶναι ἀνώτεροςκατώτερος τῆς φήμης του.
Τοῦ ὑπέβαλε λοιπόν ἕνα «τέστ ἁγιότητος», «διαγώνισμα ταπεινώσεως» καί «ἔκθεσι ἀγάπης».
-Πές τε μου, σᾶς παρακαλῶ σεβασμιώτατε. Πῶς, μέ ποιά μέθοδο καί ποῖο σύστημα ἐπιτύχατε, ὥστε νά σᾶς ἀγαπᾶ τόσο πολύ ὁ λαός;
-Διαποιμάνατε αὐτή τήν Ἱ. Μητρόπολι μόλις τέσσερα ἔτη. Τί συστήματα ἐφαρμόσατε, ὥστε νά τά ἀκολουθήσουμε καί ἐμεῖς οἱ νεώτεροι κληρικοί, γιά νά μᾶς ἀγαπᾶ ὁ λαός;

Μέ ἤρεμο λόγο καί γαλήνιο πρόσωπο ἔδωσε τήν ἀπάντησί του. Δέν φούντωσε ἀπό τόν ἔπαινο τοῦ νεαροῦ κληρικοῦ. Δέν ξαστέρωσε τό πρόσωπό του ἀπό χαρά. Ἀλλά μέ πολλή συστολή, καί μέ χαμηλωμένο βλέμμα ἀπεκρίθη.
-Ἄς εἶναι δοξασμένο τό Ὄνομα τοῦ Μεγάλου Κυρίου μας. Πολλή Χάρι προσφέρει στό λαό του. Ἀλλά ἐγώ δέν ἔκανα τίποτε ἄλλο παρά μόνο τό καθῆκον μου ὡς Ἐπίσκοπος. Τίποτε ἄλλο.

Κυριακὴ Η΄ Ματθαίου – Ο Ιερός Χρυσόστομος για το θαύμα του χορτασμού των πεντακισχιλίων


ΚΥΡΙΑΚΗ Η΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ [:Ματθ. 14,14-22]

     «Ἀκούσας δὲ ὁ Ἰησοῦς ἀνεχώρησεν ἐκεῖθεν ἐν πλοίῳ εἰς ἔρημον τόπον κατ᾿ ἰδίαν· καἰ ἀκούσαντες οἱ ὄχλοι ἠκολούθησαν αὐτῷ πεζῇ ἀπὸ τῶν πόλεων(:όταν λοιπόν τα άκουσε αυτά ο Ιησούς, αναχώρησε από εκεί με πλοίο σε κάποιον ερημικό τόπο, για να μείνει μόνος Του με τους μαθητές Του. Και όταν άκουσαν τα πλήθη του λαού ότι αποχώρησε σε ερημικό τόπο, Τον ακολούθησαν πεζοί από τις πόλεις)»[Ματθ. 14,13].

Το νόημα της γνήσιας τέχνης κατά τον Ιερό Χρυσόστομο και διαχρονικές παραινέσεις του αγίου προς τους νέους κάθε εποχής

Αποτέλεσμα εικόνας για ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟΣ
ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΓΝΗΣΙΑΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
ΚΑΙ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΙΝΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΚΑΘΕ ΕΠΟΧΗΣ
      Εντελώς απαραίτητο για εμάς τους ανθρώπους είναι με ζήλο να επιδιώκουμε τα πνευματικά αγαθά και να ζητούμε τον Άρτο τον ουράνιο και λαμβάνοντάς τον, να απαλλασσόμαστε από κάθε βιοτική φροντίδα. Συνεπώς ας μην ασχολούμαστε με τα υλικά αγαθά, αλλά να θεωρούμε τελείως ασήμαντα και την απόκτηση και την απώλειά τους. Όπως ακριβώς βέβαια και ο Ιώβ, ο οποίος ούτε ήταν προσκολλημένος σε αυτά όταν τα είχε, ούτε τα ζητούσε όταν τα έχασε. Καθόσον για τον λόγο αυτόν ονομάζονται «χρήματα», όχι για να τα παραχώσουμε στη γη, αλλά για να τα χρησιμοποιήσουμε όπου είναι ανάγκη.

ΚΥΡΙΑΚΗ Η΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ [2.8.2020] Ο ΧΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΠΕΝΤΑΚΙΣΧΙΛΙΩΝ

Κωνσταντίνος Αθ. Οικονόμου
Η Κυριακή Η΄ Ματθαίου [2.8.2020]

Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον Κεφ. ιδ΄ 14 – 22
''Τω καιρώ εκείνω, εξελθών ο Ιησούς είδε πολύν όχλον, και εσπλαγχνίσθη επ’ αυτοίς, και εθεράπευσε τους αρρώστους αυτών. Οψίας δέ γενομένης προσήλθον αυτώ οι μαθηταί αυτού λέγοντες» έρημός εστιν ο τόπος και η ώρα ήδη παρήλθεν, απόλυσον τους όχλους, ίνα απελθόντες εις τας κώμας αγοράσωσιν εαυτοίς βρώματα. Ο δέ Ιησούς είπεν αυτοίς» ου χρείαν έχουσιν απελθείν, δότε αυτοίς υμείς φαγείν. Οι δέ λέγουσιν Αυτώ» ουκ έχομεν ώδε ει μή πέντε άρτους και δύο ιχθύας. Ο δέ είπε» φέρετέ μοι αυτούς ώδε. Και κελεύσας τους όχλους ανακλιθήναι επι τους χόρτους, λαβών τους πέντε άρτους και τους δύο ιχθύας, αναβλέψας εις τον ουρανόν, ευλόγησε και κλάσας έδωκε τοις μαθηταίς τους άρτους, οι δέ μαθηταί τοις όχλοις. Και έφαγον πάντες και εχορτάσθησαν, και ήραν το περισσεύον των κλασμάτων δώδεκα κοφίνους πλήρεις. Οι δέ εσθίοντες ήσαν άνδρες ωσεί πεντακισχίλιοι, χωρίς γυναικών και παιδίων. Και ευθέως ηνάγκασεν ο Ιησούς τους μαθητάς Αυτού εμβήναι εις το πλοίον και προάγειν αυτόν εις το πέραν, έως ού απολύση τους όχλους.''

Ιερώνυμε (Νικολόπουλε) πρόσελθε, κλίνε γόνυ, άσπάσθητι τον τάφον του αοιδίμου προκατόχου σου Θεολόγου


(Αναδημοσίευση)
κ. Ιερώνυμε, Αν είχες σοφίαν και 
κλέος (=Σοφοκλής), θα στόλιζες και θα εκλέϊζες πράγματι την Μητροπολίν σου.
Ο μαρτυρικός Μητροπολίτης Λαρίσης Θεολόγος
     
Δεσπότη μου, βολήσας, ήθελες αν εύρη εν τη απειρία σου το αβαθές, πού εντός ολίγου θέλεις εξωκύλει εις την προσωπικήν σου Μελίτην, ουχί μετά των 120 μόνον, αλλά μέθ’ όλου  του ποιμνίου σου, το οποίον είναι πλήρωμα της νοητής νηός, ής σύ κατεστάθης αδέξιος οιακοστρόφος, και αντί να οδηγήσης αυτό εις σωτηρίαν - βέβαιος ων ότι ουδείς θέλει απολεσθή- θέλεις αποτύχει και θέλεις διαπιστώσει, ότι άμοιρος παντελώς εί του Δημοκράτους Περικλέους, όστις στα Παναθήναια είχε έναν κιλλίβαντα εστρωμένον δια λευκής μεταξωτής σινδόνος, πλεχθείσης υπό χειρών νυμφών της Σπάρτης (Λακεδαίμονος), εν ή επεγράφετο «μία κλίνη φέρεται εστρωμένη των αφανών».
   Θα έγνως τον 510 ον στίχον της Αντιγόνης και θα απαντούσες προς τους γύρωθεν "θείους σου" Κρέοντας, ώς άλλη Αντιγόνη. Θείε μου, έθαψα τον Πολυνίκη τον αδελφό μου, ότι «ού τι συνέχθην, αλλά συμφιλείν έφυν», (θείε μου, δεν γεννήθηκα για να μισώ, αλλά για να αγαπώ).
   Αν είχες σοφίαν και κλέος (=Σοφοκλής), θα εστόλιζες και θα εκλέϊζες πράγματι την Μητροπολίν σου.
 Από τα πρώτα σου βήματα, όμως, απέδειξες και εξακολουθητικά αποδεικνύεις ότι, - τω όντι-δεν είσαι  συνεκτική «ύλη», η οποία θα ενώση "τα πρίν διεστώτα" και νύν διϊστάμενα, που ο προκάτοχός σου - μοιχεπιβάτης γάρ- διήρεσε για να βασιλεύση, διότι ου χρείαν έχεις «κλίνης εστρωμένης των αφανών», καθότι, κλίνη αυτός  ούτος ο τάφος του μακαριστού Θεολόγου, εύρηται που, εκεί έδει σε γόνυ κλίναι, ουχί ως προς τάφον Πολυνίκους, αλλά Ποιμένος, τοις ίχνεσι του Αρχιποίμενος  Χριστού τα ίχνη βαδίσαντος, Του οποίου συ, ου του Θεολόγου, ουδέ του Αρχιποίμενος Χριστού τοις ίχνεσιν ακολουθείς,  οδηγών το ποίμνιόν σου,- ό -(αναφορικό) Κύριος σοί ενεπιστεύσατο, εις ατραπούς  και νομάς λοιμικάς και ψυχοφθόρους, αίτινες (οδοί) ου συγκλίνουσιν, ουδέ αφορώσιν εις τον της πίστεως αρχηγόν και τελειωτήν Ιησούν, Ός υπέδειξεν ημίν μελετάν τας Γραφάς, εν  αις  ήθελες-ει εμελέτας αυτάς - εύρη ότι η «μνήμη δικαίου», η οποία τιμάται δι εγκωμίων, επιτελείται ενώπιον  του επιγείου σκηνώματος, το οποίον εν  συγκεκριμένω τόπω υπάρχει εν τη γή, εν τη οποία (συ) ποιείς την διατριβήν, του Αρχιποίμενος (κατά τον Αγ. Ιωάννην Χρυσόστομον), «ου πάντας χειροτονούντος»,  άλλ - ανοχή Του – «δια πάντων ενεργούντος και δια σου»,  (ως μη ώφελεν), δυσανασχετούντων  ημών,  ενεργεί.
Ο τάφος του Θεολόγου Λαρίσης
    Οιακοστρόφε κ. Ιερώνυμε (Νικολόπουλε), μνήσθητι «κλέους»  Σοφοκλέους και Περικλέους, πρόσελθε, κλίνε γόνυ, ασπάσθητι τον τάφον εν τώ οποίω  «ξενοδοχείται» το ψυχικόν σώμα του αοιδίμου προκατόχου σου Θεολόγου, το μέλλον λαβείν το πνευματικόν αυτού σώμα (Α΄Κορινθ. Κ 15, 44-46),μετά του οποίου, εύχομαι, όπως (συνεισελθών) συναπαντήσης Αυτόν εις την Βασιλείαν των Ουρανών,  εις ήν  «Πρόδρομος εισήλθε Χριστός», (Εβρ. 6, 20) αναμένων και σε (είθε) αξίως εισελθείν, καθότι την «άγκυραν  της ελπίδος ημών ρίπτομεν»,- το πλήρωμα και ο κυβερνήτης – επίσκοπος, εκεί που πρό ημών εισήλθε Χριστός.
Αυτός και ημάς αναμένει να καταντήσωμεν  και να συνευφραινώμεθα μετ’ Αυτού, εις τους ατελευτήτους αιώνας.  
                                                                              Κωνσταντίνος Σταυρόπουλος

Τον Θεολόγο Λαρίσης ενθρόνισε ο Θεός

ΑΓΙΟΣ ΣΤΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ Ο ΛΑΡΙΣΗΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ  

Του Ιατρού κ. Λυκούργου Νάνη 

(Αναδημοσίευση) 

Ο μακαριστός Θεολόγος σταυρώθηκε απ’ το άνομο εκκλησιαστικό κατεστημένο. Η περίπτωσή του είναι πανομοιότυπη μ’ αυτή του ιερού Χρυσοστόμου. Ειδικά οι αντιδράσεις του πιστού λαού, των περίφημων Ιωαννιτών και των αγωνιζόμενων Λαρισαίων χριστιανών! Μέχρι και στο πυρ έθεσαν το ναό της Αγίας Σοφίας οι Ιωαννίτες ενώ επεχείρησαν να πετάξουν το Θεόφιλο Αλαξανδρείας, κλασσικό και διαχρονικό εκπρόσωπο του εκκλησιαστικού κατεστημένου, στη θάλασσα!




Στη συνείδηση του λαού του Θεού ο μακαριστός Θεολόγος Πασχαλίδης είναι άγιος.
Αφιλοχρήματος, άκακος, ασκητικότατος, πιέστηκε αφόρητα προκειμένου να επισκοποποιηθεί αφού κάτι τέτοιο προσέκρουε στην ταπείνωσή του.
Η φιλανθρωπία του υπήρξε παροιμιώδης. Πολλά φτωχόπαιδα του νομού Λαρίσης τα σπούδασε με δικά του έξοδα. Σκορπούσε αφειδώς όπου υπήρχε ανάγκη και δεν κρατούσε τίποτε για τον εαυτό του.
Τον Ιούλιο του 1974 όταν η επισκοπική μισαδελφία και εμπάθεια τον κήρυξαν έκπτωτο δεν είχε χρήματα προκειμένου να πληρώσει το εισιτήριο για το ταξίδι της εξορίας προς την Αθήνα και του το πλήρωσε αποθανών ευσεβής Λαρισαίος.

ΣΤΟ ΣΤΕΡΝΟ ΤΟ ΞΕΨΥΧΙΣΜΑ Ψάλλει ο Μητροπολίτης Λαρίσης Πλαταμώνος και Τυρνάβου κ.Θεολόγος.



Ο Μητροπολίτης Λαρίσης Θεολόγος, εκοιμήθει σαν σήμερα, στις 31 Ιουλίου 1996, ένας πολύεδρος αδάμας ορθοδόξου εκκλησιαστικού ήθους και αρετής που σημάδεψε την εκκλησιαστική Ιστορία ΦΩΤΟ

 Ενσάρκωνε στο πρόσωπό του το πρότυπο του ιδεώδους ευαγγελικού ποιμένος που έθεσε την αγία ψυχή του υπέρ των λογικών προβάτων της Λαρισαϊκής ποίμνης κυρίως αλλά όχι μόνο αυτής. 

Ο Θεολόγος ΕΝΩΝΕ!!!.

Αποτελεί η περίπτωσή του το ιδεώδες πρότυπο του ΑΚΑΤΑΛΥΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΠΟΙΜΝΙΟΥ ΚΑΙ ΠΟΙΜΕΝΟΣ!!!!.

του Λυκούργου Νάνη  ιατρού.

ΜΝΗΜΗ ΛΑΡΙΣΗΣ ΘΕΟΛΟΓΟΥ



  Σαν σήμερα, στις 31 Ιουλίου 1996, μετέστη εκ των λυπηροτέρων επί τα θυμηδέστερα ο αείμνηστος μητροπολίτης Λαρίσης κυρός Θεολόγος Πασχαλίδης. Ένας πολύεδρος αδάμας ορθοδόξου εκκλησιαστικού ήθους και αρετής. Ενσάρκωνε στο πρόσωπό του το πρότυπο του ιδεώδους ευαγγελικού ποιμένος που έθεσε την αγία ψυχή του υπέρ των λογικών προβάτων της Λαρισαικής ποίμνης κυρίως αλλά όχι μόνο αυτής.
Γι αυτόν ακριβώς το λόγο και αγαπήθηκε με πάθος απ τον πιστό λαό που ΣΥΣΣΩΜΟΣ αντέδρασε όταν η επισκοπική μισαδελφία και εμπάθεια τον στέρησε ετσιθελικά και παρά πάσαν έννοιαν ηθικής και δικαίου απ το ποίμνιό του.

    Ο αοίδιμος επίσκοπος ευτύχησε να ποδηγετηθεί πνευματικά απ το σέμνωμα της Ελλαδικής Εκκλησίας, θεμελιωτή της αναγέννησης του μοναχισμού των Μετεώρων, κρατούμενο του Νταχάου,αγωνιστή της Εθνικής Αντιστάσεως και του κυπριακού εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα, οραματιστή μιας Εκκλησίας που θα εμπνέει με την πνευματικότητα που εκπέμπουν οι ταγοί της μακαριστό μητροπολίτη Τρίκκης και Σταγών κυρό Διονύσιο Χαραλάμπους.
  Ο Διονύσιος επέλεξε σαν στενούς και έμπιστους συνεργάτες, αρχικά στη Λήμνο και κατόπιν στα Τρίκαλα όπου και θεοφιλώς κατά την αψευδή μαρτυρία πλήθους επαιόντων διακόνησε, τους μακαριστούς Πολύκαρπο Βαγενά μετέπειτα μητροπολίτη Κερκύρας και Παξών και Θεολόγο Πασχαλίδη μετέπειτα μητροπολίτη Λαρίσης,Πλαταμώνος και Τυρνάβου. Και η συγκεκριμένη επιλογή του αποδείχθηκε απόλυτα επιτυχής όπως κατεδείχθη απ την πολιτεία των δύο αυτών κληρικών που σαγήνεψαν και μάγεψαν με την αρετή της κατά Χριστόν βιοτής τους τα ποίμνιά τους. 
    Δε θα ξεχάσω που μικρό παιδάκι βρέθηκα στην Κέρκυρα στον Άγιο Σπυρίδωνα περί το 1981. Μετά τη Θεία Λειτουργία την οποία τέλεσε ο μακαριστός Πολύκαρπος όλο το εκκλησίασμα, πολυπληθέστατο, περίμενε υπομονετικά να πάρει την ευχή και να ασπαστεί τη δεξιά χείρα του ποιμενάρχου του.  
   Κι όλα αυτά γιατί; Γιατί ο αείμνηστος, όπως και ο μακαριστός Θεολόγος, ενέπνεαν με την αγία ζωή τους τα ποίμνιά τους. Ο λαός του Θεού που ποθεί τη γνησιότητα έβλεπε την ανιδιοτέλειά τους, την αφιλοχρηματία τους, την ασκητικότητά τους, το γεγονός ότι είχαν πάρει την ιερότατη και μοναδική στο είδος της αποστολή τους στα σοβαρά, το γεγονός ότι εκδαπανήθηκαν υπέρ του ποιμνίου τους,το γεγονός ότι δεν υπήρξαν απλοί διαχειριστές της επισκοπικής εξουσίας και διεκπεραιωτές εγκυκλίων και γραφειοκρατικών πράξεων αλλά υπεύθυνοι ποιμένες που πυρπολούνταν απ το αποστολικό ιδεώδες. Και γι αυτό όχι απλώς τους αγάπησε αλλά τους λάτρεψε. Οι συγκεκριμένοι επίσκοποι υπήρξαν ιεροπρεπείς,σεμνοί,όχι πομπώδεις και στομφώδεις.
   Δε δημιουργούσαν τεχνητό θόρυβο γύρω απ το πρόσωπό τους. Η οσία βιοτή τους κραύγαζε από μόνη τους για την αξία τους. Ο αείμνηστος Θεολόγος όταν κηρύχθηκε έκπτωτος το μαύρο Ιούλιο του 1974 δε διέθετε χρήματα,ένεκα του ότι σκόρπιζε το μισθό του στους έχοντες ανάγκη,προκειμένου να πληρώσει το εισιτήριο του ταξιδίου της εξορίας από τη Λάρισα προς την Αθήνα.

Παρασκευή 31 Ιουλίου 2020

ΟΙ ΧΛΙΔΑΤΟΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ-ΔΕΞΙΟΙ - ΣΥΡΙΖΑΙΟΙ- ΙΣΛΑΜΟΛΑΓΝΟΙ - ΦΙΛΟΙ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ - ΙΔΑΝΙΚΑ ΤΟΥΣ Ο ΔΙΕΘΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ - ΘΕΟΣ ΤΟΥΣ Ο ....

Ο Παλαιστίνιος πρόεδρος Αμπάς συνεχάρη τον Ερντογάν για τη μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί.

Η Σομαλία συνεχάρη την Τουρκία για τη μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί.


Ο Παλαιστίνιος πρόεδρος Αμπάς συνεχάρη τον Ερντογάν για τη μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμίΟ Παλαιστίνιος πρόεδρος Μαχμούντ Αμπάς εξέφρασε την

ευχαρίστησή του για τη  Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν την Κυριακή, μεταδίδει η τουρκική εφημερίδα Sabah.
μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί και συνεχάρη τον τουρκικό λαό σε τηλεφωνική του συνομιλία με τον πρόεδρο
Στη συνομιλία του με τον Ερντογάν, ο Αμπάς χαιρέτισε την απόφαση της Τουρκίας να μετατρέψει την εικονική Αγία Σοφία της Κωνσταντινούπολης σε τζαμί, ανέφερε η Διεύθυνση Επικοινωνιών της Τουρκίας.