Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024
Όταν οι εικόνες μιλούν τα λόγια περισσεύουν ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ - ΣΚΥΛΙΣΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ - ΕΠΟΙΚΙΣΜΟΣ - ΠΡΟΔΟΣΙΕΣ
«Ἡ ἀλήθεια τῆς Ἐκκλησίας καί οἱ ὑπερασπιστές της»
«Ἡ ἀλήθεια τῆς Ἐκκλησίας καί οἱ ὑπερασπιστές της»
Πορφυρίτης
Ἀπό γραπτό κήρυγμα τῆς Ἱ. Μ. Κερκύρας[1], πού κυκλοφορήθηκε καί παλαιότερα[2] πανελλαδικῶς, πληροφορούμαστε, ὅτι σέ θέματα Πίστεως, «δέν χωροῦν συμβιβασμοί, ἀλλά ὅποιος ἀκολουθεῖ πλανερές διδασκαλίες ἀποκόπτει τόν ἑαυτό του ἀπό τήν πίστη, καί τότε ἰσχύει γι’ αὐτόν ὁ λόγος τοῦ ἀποστόλου Παύλου: ‘‘ἐξέστραπται ὁ τοιοῦτος καί ἁμαρτάνει ὤν αὐτοκατάκριτος’’[3], ‘‘αὐτός ἔχει πιά διαστραφεῖ καί ἁμαρτάνει, καταδικάζοντας ἔτσι ὁ ἴδιος τόν ἑαυτό του’’»[4]. Τό κήρυγμα συνεχίζεται, μέ τόν Ἀπόστολο Παῦλο νά «μᾶς ὑποδεικνύει κάποια κριτήρια. Ζητᾶ νά δίδονται στόν αἱρετικό ἄνθρωπο συμβουλές. Αὐτές ὅμως δέν εἶναι ὑπόθεση τοῦ καθενός, ἀλλά εὐθύνη τοῦ ἐπικεφαλῆς τῆς ἐκκλησιαστικῆς κοινότητας. Γι’ αὐτό καί ὁ Παῦλος ἀπευθύνεται στόν μαθητή του, τόν ἀπόστολο Τίτο, ὁ ὁποῖος ἦταν ἐπίσκοπος στήν Κρήτη. Δέν εἴμαστε ὅλοι τό ἴδιο στήν ἐκκλησιαστική ζωή. Ὁ κύριος ὑπεύθυνος εἶναι ὁ ἐπίσκοπος, ὁ διάδοχος τῶν ἀποστόλων, αὐτός πού ἔχει ἐκλεγεῖ ἀπό τήν Ἐκκλησία νά συνεχίσει καί τήν πίστη καί τό ἔργο τους. Ὅσοι βρισκόμαστε ὑπό τόν ἐπίσκοπο, ἱερεῖς, μοναχοί καί μοναχές, θεολόγοι, λαϊκοί ὀφείλουμε νά ἔχουμε ἐπίγνωση τῆς θέσης μας.»[5].
Ο «γίγαντας» της παγκόσμιας λογοτεχνίας Λέβ (Λέων) Τολστόι.
Ο άνθρωπος της φωτογραφίας δεν είναι κάποιος φτωχός ζητιάνος
ή άστεγος. Είναι ο «γίγαντας» της παγκόσμιας λογοτεχνίας Λέβ (Λέων) Τολστόι.
Ο Τολστόι ήταν ένας ευγενής Ρώσος, που η οικογένειά του
κατείχε τεράστιες εκτάσεις και περιουσία. Μοίρασε όλη του την περιουσία στους
φτωχούς και τους άστεγους και έζησε μια ζωή ασκητισμού.
Δυό από τα πιο διάσημα γνωμικά του είναι τα εξής:
"Μην μου μιλάς
για τη θρησκεία σου. Άσε με να την δω στις πράξεις σου. ”
Και :
"Αν νιώσεις πόνο, είσαι ζωντανός. Αν όμως νιώσεις τον πόνο των άλλων, τότε είσαι άνθρωπος."
Λέων Τολστόι: Η κληρονομιά που άφησε ο “γίγαντας” της ρωσικής λογοτεχνίας
Χάκερς: Πώς οι επιτήδειοι κλέβουν κωδικούς και δεδομένα -10 SOS για την ασφάλειά σας
Μέτοικος: Η καυτή πατάτα του Πάσχα στα χέρια του Μητσοτάκη.
«…ο κ. Πιερρακάκης, κατά τη συζήτησή του με τον Ποντίφικα επιβεβαίωσε ότι η ελληνική κυβέρνηση στηρίζει ένθερμα την ιδέα να καταργηθεί ο διττός εορτασμός του Πάσχα για τους Ορθόδοξους και τους Καθολικούς»!
Γράφει ο Μέτοικος
Το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού και, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, αφού πρώτα αμάρτησε βαρύτατα στο θεμέλιο της Ελληνικής κοινωνίας την οικογένεια, νομιμοποιώντας τους γάμους ομοφυλοφίλων, τώρα, και σύμφωνα με αξιόπιστες δημοσιογραφικές πληροφορίες*, ετοιμάζεται να πλήξει βάναυσα και την Ορθόδοξη πίστη του Ελληνικού Λαού που αλώβητο τον κράτησε τα χρόνια της αιμοσταγούς τουρκικής σκλαβιάς, ενώ τον έσωσε απ΄ το να γίνει ντονμέ των Λατίνων.
Η «καυτή πατάτα» του γάμου των ομοφυλοφίλων, πολιτικά τσουρούφλισε τον Κυριάκο Μητσοτάκη.
Τώρα και, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, η κυβέρνηση της Ν.Δ ετοιμάζεται για το δεύτερο λάθος της που, άλλο δεν είναι απ’ το να κρατήσει στα χέρια της την πυρακτωμένη πατάτα του κοινού εορτασμού του Πάσχα των Ορθοδόξων με τους αιρετικούς Λατίνους.
Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2024
Χαράλαμπος Μηνάογλου: ΔΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΙΟΝ
Θῦμα πολέμου ὁ πατὴρ Γρηγόριος Σαλούμ, ἱερεὺς τῆς Ἑλληνορθοδόξου Ἐνορίας τοῦ Ἁγίου Γεωργίου, μετὰ ὁλοκλήρου τῆς οἰκογενείας του εἰς Νότιον Λίβανον ἀπὸ τοὺς Ἰσραηλινοὺς βομβαρδισμούς.
Ρητορικὰ ἐρωτήματα, διὰ νὰ κατανοηθῆ εἰς ποῖον βαθμὸν ἐλέγχεται ὁ νοῦς μας
ΔΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΙΟΝ
«Ἡ Ἑλλάδα δὲν ὑπάρχει εἰς αὐτὸν τὸν πόλεμον…
εἶναι ὑποτελής καὶ ἔχει ἐγκαταλείψει πλήρως κάθε ἑλληνικὴν διεκδίκησιν… ἡ γραμμή τους εἶναι νὰ νικήση ἡ “σωστὴ” πλευρὰ τῆς ἱστορίας καὶ ἂς “ἐξαφανισθῆ” ἡ Χώρα…»
Γράφει ὁ κ. Χαράλαμπος Μηνάογλου, Δρ. Ἱστορίας
Δὲν ἴσχυσε ποτὲ στὴν πραγματικότητα… καὶ σὲ καμία περίπτωση γιὰ τὸ Ἰσραήλ… στὸ ὁποῖο ἐπιτρέπεται νὰ κάνει ὁ,τιδήποτε θέλει… μόνον ἡ φυσικὴ ἀνωτερότητα, ἡ ὀντολογικὴ ἀνωτερότητα ἑνὸς λαοῦ μπορεῖ νὰ δικαιολογήσει αὐτὴν τὴν συμπεριφορά… καὶ ἡ δικαιολογία ὅτι αὐτὴ ἡ ἰδιαιτερότητα τοῦ ἀναγνωρίζεται, ἐπειδὴ ὑπέστη γενοκτονία, δὲν εὐσταθεῖ, καθὼς καὶ ἄλλα ἔθνη ἔχουν ὑποστεῖ γενοκτονία, χωρὶς αὐτὸ νὰ σημαίνει ὅτι δροῦν ἀγνοώντας τοὺς κανόνες τοῦ διεθνοῦς δικαίου…
Μακάριος, ψευδαισθήσεις, διζωνική και το σύνδρομο της ύβρεως… Mακάριος: «Εν ονόματι της Ενώσεως ήλθε η καταστροφή»
Το Ισραήλ χτύπησε χριστιανικό χωριό στο Λίβανο
''ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ'' Ομιλία Π.Θεοδώρου Ζήση.
Τάδε λέγει ὁ ἐν Ἑλλάδι φεμινισμός: Ὄχι εἰς τὴν γυναικοκτονίαν, ναὶ εἰς τὴν παιδοκτονίαν!
Γράφει ὁ κ. Χρῆστος Κ. Λιβανός
Μεταξὺ τῆς πληθώρας τῶν ξενόφερτων ὅρων, ποὺ τελευταῖα ἔχουν κατακλύσει τὴν γλῶσσα καὶ ζωή μας εἶναι καὶ αὐτὸς τῆς γυναικοκτονίας! Ἀπὸ διαδικτυακὰ δημοσιεύματα πληροφορούμεθα, ὅτι ὡς γυναικοκτονία ὁρίζεται τὸ ἔγκλημα μίσους, ποὺ βασίζεται στὸ φῦλο, ἢ ἀκριβέστερα «ἡ δολοφονία γυναικῶν (ἢ κοριτσιῶν) ἀπὸ ἄνδρες ἐπειδὴ εἶναι γυναῖκες». Ἡ λέξη προέκυψε κατ’ ἀναλογίαν μὲ τὴν ἀγγλικὴ λέξη femicide/feminicide, σύμφωνα δὲ μὲ τὰ ὑπάρχοντα στοιχεῖα, χρησιμοποιήθηκε γιὰ πρώτη φορὰ στὴν Ἀγγλία τὸ 1801, ἐνῷ τὸ 1976 ἡ φεμινίστρια συγγραφέας Ντιάνα Ε.Χ. Ράσσελ ἦταν ἡ πρώτη, ποὺ προσδιώρισε καὶ διέδωσε αὐτὸν τὸν ὅρο στὴ σύγχρονη ἐποχή.
"Εάν γίνει συλλείτουργο θα γίνει υπό όρους" !
Πατριάρχης Βαρθολομαίος: «Ευχή και προσπάθεια» για κοινό Πάσχα Ορθόδοξων – Καθολικών
Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2024
Ὁ Ἀρχ, Αὐστραλίας αὐτο-ἀπεικονιζόμενος ὡς νέος “ἅγιος”!
Ο Δεσποτικός Ναρκισσισμός και η νοσηρή ανεκτικότητα των πιστών
Ὁ Ἀρχ, Αὐστραλίας αὐτο-ἀπεικονιζόμενος ὡς νέος “ἅγιος”!
Τῆς κας Βάσως Μώραλη, Δημοσιογράφου, Νομικοῦ
Ἕως τώρα στὴν Ὀρθοδοξία γνωρίζαμε ὅτι οἱ μοναχοὶ ἀσκοῦνται στὴν ἄκρα ταπείνωση, στή σεμνότητα καὶ στὴ διακριτικότητα. Αὐτὸ δεσμεύονται στὴν κουρά τους νὰ κάνουν, ἀποφεύγοντας ὡς θανάσιμη ἁμαρτία τὴ ματαιοδοξία. Ἀκόμα γνωρίζαμε πὼς ὁ λαὸς τοῦ Θεοῦ ἀναδεικνύει τούς ἁγίους καὶ ὁσίους μας, ἀναγνωρίζοντας τὴν ἁγιοσύνη τους μέσα ἀπὸ τὴν μακρόχρονη ἀφοσίωσή τους στὴ διδασκαλία τοῦ Χριστοῦ μὲ ἔργα καὶ λόγια, μέσα ἀπὸ θυσιαστικὴ καὶ ταπεινὴ ζωὴ καί δράση, ἀλλὰ καὶ μὲ φρικτὰ βασανιστήρια ἢ μὲ τὸν θάνατό τους, γιὰ νὰ ὑπερασπιστοῦν τὴν πίστη καί τὶς χριστιανικὲς ἀρχές τους! Ἡ διοικοῦσα Ἐκκλησία ἔρχεται ἁπλῶς ἐκ τῶν ὑστέρων νὰ τούς ἀνακηρύξει καὶ τυπικὰ ἁγίους, ἐπισφραγίζοντας τὴ λαϊκὴ ἀναγνώρισή τους.
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΔΡ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΔΑΠΕΡΓΟΛΑΣ, "ΛΑΚΕΔΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΝΑΦΘΑΛΙΝΗ"
Ἀπερίγραπτοι νεοταξικοί λακέδες, εὔκαιροι καί διαθέσιμοι «διά πᾶσαν νόσον καί πᾶσαν μαλακίαν»! Τόν λεγάμενο, ἀφοῦ τόν ἀπέσυραν γιά λίγο (μιά πού εἶχε «φθαρεῖ», ὑπερασπιζόμενος ἐπί τόσον καιρό τήν κορωνοεμβολιαστική ἀπάτη), τώρα τόν ἐνεργοποιοῦν καί πάλι - ὅπως βλέπετε στήν φωτογραφία - γιά νά μᾶς δώσει τά φῶτα του πάνω σέ μία ἀκόμη ἐπική μούφα τῆς ἀτζέντας τῶν ἀφεντικῶν.
Σταύρωση, Ανάσταση ή Ανάληψη; (Σχόλιο στην αφαίρεση του Εσταυρωμένου πίσω από την Αγία Τράπεζα)
Σταύρωση, Ανάσταση ή Ανάληψη;
(Σχόλιο στην αφαίρεση του Εσταυρωμένου πίσω από την Αγία Τράπεζα)
Αναμετάδοση της εορτής του Αγ. Ευμενίου στο Λοιμωδών όπου φαίνεται ο Σταυρός πίσω από την Αγία Τράπεζα. Απάντηση σε ιερέα & μητροπολίτη οι οποίοι χρησιμοποιούν το όνομα του Αγίου κατά το δοκούν.
Γράφει ο Καππαδόκης
Ελλείψει πολιτικών αντιπαραθέσεων στην πατρίδα μας, μιας και ιδεολογικά συμπλέουν όλα τα μεγάλα κόμματα προς την έλευση της Νέας Τάξης Πραγμάτων και για το μόνο που ερίζουν είναι ποιος άφησε «μαξιλαράκι» σε ποιόν, βρήκαμε στην Eκκλησία αιτία αντιπαραθέσεων και δημιουργίας παρατάξεων: Ποιο άραγε είναι σημαντικότερο γεγονός για τη σωτηρία μας; Η σταύρωση ή η ανάσταση;
Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2024
Κυθήρων και Αντικυθήρων Σεραφείμ, Θεολογική ἐπιστήριξις τῆς ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης τοποθετήσεως τοῦ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ.
Ἡμέρα τῇ ἡμέρᾳ διαπιστοῦται ὅτι πολύς λόγος γίνεται διά τήν ἀπομάκρυνσιν τοῦ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ ἀπό τήν ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης τοποθέτησιν Αὐτοῦ ἀπό αἰώνων καί τό ἄκρως θεολογικόν αὐτό θέμα τείνει νά καταντήσῃ θεολογούμενον, ἀφοῦ εἰς τρεῖς ἤδη Ἱεράς Μητροπόλεις ἀπεμακρύνθη ὁ Σταυρός τοῦ Κυρίου μας ἀπό τήν ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης θέσιν Του.
Η χημική άμβλωση γίνεται όπλο πολέμου
Ο Νιγηριανός στρατός επέβαλε την άμβλωση σε περισσότερες από 10.000 γυναίκες- θύματα βιασμού των στρατιωτών του.
Δεν υπάρχει τίποτα πιο ξεκάθαρο. Το εκτρωτικό χάπι είναι το χάπι των ονείρων κάθε βιαστή.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters «στα τελευταία 10 χρόνια ο Νιγηριανός στρατός εκτελεί συστηματικά ένα μυστικό και παράνομο πρόγραμμα αμβλώσεων το οποίο οδηγεί σε περισσότερες από 10.000 καταναγκαστικές αμβλώσεις χωρίς ούτε καν την ενημέρωση των γυναικών».
"Ανεπιθύμητος ο Σταυρο-μάχος και προδότης Περιστερίου Γρηγόριος στην Ιερά πανήγυρη της Οσίας Παρασκευής της Επιβατινής στον ναό του Αγίου Στεφάνου Πτολαιμαϊδος , καθώς και στα Ελευθέρια της πόλης μας"
H Πτολεμαΐδα συμπαρίσταται στο λαό του Περιστερίου! Μοιράστηκε φυλλάδιο διαμαρτυρίας στους ναούς για την αυριανή επίσκεψη του μητροπολίτη Περιστερίου στην πόλη μας.
Σήμερα Κυριακή (13 Οκτωβρίου), σε όλους τους ναούς της Πτολεμαΐδας, μοιράστηκε ένα δισέλιδο έγχρωμο φυλλάδιο (εκτυπωμένο σε 1000 αντίτυπα). Ήταν, αφ’ ενός, μιά κίνηση διαμαρτυρίας για την επικείμενη υποδοχή του Σταυρο-μάχου Μητροπολίτη Περιστερίου κ. Γρηγορίου και τη συμμετοχή του στον διήμερο εορτασμό της Οσίας Παρασκευής της Επιβατινής στον ναό του Αγίου Στεφάνου, καθώς και για τα Ελευθέρια της πόλης μας από τον τουρκικό ζυγό.
Αφ’ ετέρου ήταν μία κίνηση αδελφικής συμπαράστασης προς τον λεοντόκαρδο πιστό λαό της μητροπόλεως Περιστερίου, ο οποίος, εδώ και αρκετό καιρό, διαμαρτύρεται έντονα για την αφαίρεση του Τιμίου Σταυρού από το ιερό βήμα, με εντολή του επιχώριου μητροπολίτη.
Προσευχή στον Κύριο του Οσίου Ιωάννου του Δαμασκηνού
Προσευχή στον Κύριο του Οσίου Ιωάννου του Δαμασκηνού την οποία έλεγε κάθε ημέρα προ του ύπνου. Όλα λοιπόν αυτά, ως αγαθός και φιλάνθρωπος...
Προσευχή στον Κύριο Οσίου Ιωάννου Δαμασκηνού
Εύσπλαχνε και πολυέλεε Κύριε, Ιησού Χριστέ, Θεέ μου, που ήλθες στον κόσμο να σώσεις τους αμαρτωλούς, από τους οποίους χειρότερος από όλους είμαι εγώ, ελέησέ με πριν πεθάνω, γιατί ξέρω πως φρικτό και φοβερό δικαστήριο με περιμένει μπροστά σ’ όλη την κτίση, οπότε και τα ακάθαρτα και παμμίαρα έργα μου θα γίνουν φανερά. Και είναι αληθινά ασυγχώρητα και ανάξια συγγνώμης, διότι υπερβαίνουν το πλήθος της θαλάσσιας άμμου.
Θεοφάνης Μαλκίδης: Ο Παύλος Μελάς δεν υπέγραψε!
Ο Παύλος Μελάς γεννήθηκε στη Μασσαλία στις 29 Μαρτίου του 1870. Ήταν ένα από τα επτά παιδιά του Ηπειρώτη έμπορου Μιχαήλ Μελά και της Ελένης Βουτσινά, κόρης εύπορου κεφαλλονίτη εμπόρου από την Οδησσό. Η καταγωγή της οικογένειάς του ήταν από τον Παρακάλαμο Πωγωνίου της Ηπείρου, όπου ακόμη σώζονται τα ερείπια του οικογενειακού πύργου. Η οικογένεια του μετακινήθηκε στην Αθήνα το 1874.
Σωτήρης Τσιόδρας η επιστροφή! Διάλεξη στο κινηματοθέατρο Μελίνα Μερκούρη με θέμα «η κλιματική αλλαγή και η δημόσια υγεία».
Αφού δεν βρίσκεται ενώπιον της δικαιοσύνης για το μαζικό και πρωτοφανές έγκλημα που διέπραξε, το παιδί για όλες τις δουλειές της νέας τάξης προσδοκεί να γεμίσει ξανά με χιλιάδες ευρώ τους λογαριασμούς του στην τράπεζα.
Επιστροφή για τον καθηγητή Παθολογίας – Λοιμωξιολογίας της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών μετά την περίοδο της πανδημίας κατά την οποία είχε πρωταγωνιστικό ρόλο.
Ο «θρησκευόμενος» καθηγητής επανέρχεται δριμύτερος αφού τη Δευτέρα 14/10 δίνει διάλεξη στο κινηματοθέατρο Μελίνα Μερκούρη με θέμα την κλιματική αλλαγή και την δημόσια υγεία.
Χωρίς να ενοχληθεί από κανέναν για να δώσει εξηγήσεις σχετικά με τις παρενέργειες των εμβολίων που έχουν βγει στη δημοσιότητα και τους χιλιάδες ξαφνικούς θανάτους σε όλο τον πλανήτη θέλει να πρωταγωνιστήσει στο καινούργιο εγχείρημα της Νέας Τάξης πού είναι η κλιματική αλλαγή.
Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2024
Καθηρημένος στη συνείδηση των πιστών ο προκλητικός και διχαστικός Δεσπότης Περιστερίου κ. Γρηγόριος
ΣΧΟΛΙΟ Γεωργίου ΚΕ. Αυγέρη
Νομίζουμε επιτέλους, ότι πρέπει να κλείσουμε τις θύρες σε αυτούς τους βέβυλους και πλανεμένους (Κληρικούς και Λαϊκούς) που εισήλθαν στα Άγια του Ναού και συνεργούν στην αφαίρεση του Εσταυρωμένου από το Ιερό Βήμα και την Αγία Τράπεζα, να διακόψουμε κάθε κοινωνία μαζί τους και παύση του μνημοσύνου του πρωταίτιου, προκλητικού και ασύδοτου Δεσπότη Περιστερίου κ. Γρηγορίου τον οποίο οι πράξεις του αυτές τον καθιστούν καθηρημένο στη συνείδηση των πιστών.
Η Ι. Σύνοδος οφείλει να τον απομακρύνει πάραυτα ως ΑΝΑΞΙΟ
Αντί να είμαστε παθητικοί θεατές των τεκταινομένων, Κληρικοί και Πιστοί πρέπει να βάλουμε τον Εσταυρωμένο στην θέση του όπως αρμόζει. Θυμίζουμε την αντίδραση των πιστών κατά την αφαίρεση της εικόνας του Χριστού από την Χαλκή Πύλη (η είσοδος του Μεγάλου Παλατίου) της Κωνσταντινουπόλεως. *
==================================
Λέμε ΟΧΙ και δεν μπαίνουμε σε Εκκλησίες και Ιερές Μονές που ο Εσταυρωμένος δεν βρίσκεται πίσω από την Αγία Τράπεζα
Γράφει ο Βασίλειος Ξεσφίγγης
Έλληνες Χριστιανοί Ορθόδοξοι.
Το τελευταίο διάστημα διαπιστώνουμε ότι η Εκκλησία μας πέφτει σε αίρεση μαχόμενη τον Ίδιο τον Κύριο μας Τον ιδρυτή της πίστεως μας τον ζώντα Θεό Ιησού Χριστό.
Τον απομακρύνουν από την φυσική Του θέση που είναι πίσω ακριβώς από το θυσιαστήριο πίσω δηλαδή από την Αγία Τράπεζα.
Ξέρεις γιατί τα δάχτυλα του Θεού και του Αδάμ δεν ακουμπάνε μεταξύ τους;
Ξέρεις γιατί τα δάχτυλα του Θεού και του Αδάμ δεν
ακουμπάνε μεταξύ τους στο διάσημο έργο του Michelangelo στην οροφή της Καπέλα Σικστίνα;
Στο έργο, το δάχτυλο του Θεού είναι τεντωμένο στο
μέγιστο, αλλά οι τελευταίες φάλαγγες του δακτύλου του Αδάμ συσπώνται.
Το νόημα είναι ότι ο Θεός είναι πάντα εκεί, αλλά η
απόφαση να τον αναζητήσει εξαρτάται από τον άνθρωπο.
Αν ο άνθρωπος θέλει να αγγίξει τον Θεό, θα χρειαστεί
να τεντώσει το δάχτυλό του, αλλά αν δεν το κάνει, μπορεί να περάσει μια ζωή
χωρίς να τον συναντήσει.
Η τελευταία φάλαγγα του δακτύλου του Αδάμ που είναι χαλαρή αντιπροσωπεύει την Ελεύθερη Βούληση.
Ο διαθρησκειακός Οικουμενισμός εν δράσει στα Τρίκαλα της Θεσσαλίας.
του Δημ. Κ. Αναγνώστου, Θεολόγου
Όπως ήδη έχει γίνει γνωστό σε λίγες ημέρες (1-3 Νοεμβρίου τρ. έτους) θα πραγματοποιηθεί στην πόλη των Τρικάλων το 1ο Διαθρησκευτικό (ή ορθότερα Διαθρησκειακό) Συνέδριο, στη διοργάνωση του οποίου εμπλέκεται η Πρεσβεία της Γερμανίας (!), ο Δήμος Τρικκαίων και το Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Ευλόγως έχει προκληθεί ανησυχία στους πιστούς της περιοχής αλλά και ανά την Ελλάδα, αφού γίνεται πλέον εμφανές ότι προωθείται και στη χώρα μας αυτή η «πρωτοβουλία» των διαθρησκειακών συνεδρίων και συναντήσεων, η οποία έχει τουλάχιστον στον εκκλησιαστικό χώρο συσχετιστεί με την λεγομένη «οικουμενική κίνηση» ή, επί το ακριβέστερον, με τον διαβόητο Οικουμενισμό στην διαθρησκειακή του διάσταση.
Ερώτημα προς τον δήμαρχο Ν. Σακκά: Ποια η σκοπιμότητα Διεξαγωγής Διαθρηκευτικού Συνεδρίου στα Τρίκαλα; Αντιδράσεις από την τοπική εκκλησία
Πληθαίνουν οι διαμαρτυρίες μητροπόλεων και χριστιανικών σωματείων για την διοργάνωση από το Δήμο Τρικκαίων Διαθρησκευτικού Συνεδρίου στις 1, 2 και 3 Νοεμβρίου 2024 στα Τρίκαλα.
Στο συνέδριο θα παραστούν εκπρόσωποι της Ορθόδοξης Εκκλησίας του Ιουδαισμού και του Μωαμεθανισμού, ενώ θα παραστούν οι υπουργοί Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημ. Παπαστεργίου και Παιδείας Κυρ. Πιερακάκης.
Οπως αποκαλύπτει ο Μητροπολίτης Σταγών και Μετεώρων κ. Θεόκλητος, είχαν συμπεριλάβει ως ομιλητή τον Μητροπολίτη Τρίκκης Πύλης και Γαρδικίου κ. Χρυσόστομου χωρίς να το γνωρίζει ο ίδιος.
Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2024
π. Αθανάσιος Μυτιληναίος: Χρήση και αξία της παραβολής (Κυριακή Δ΄ Λουκά και των Πατέρων της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου) 11-10-1998] [Β384]
ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ΛΟΥΚΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Ζ΄ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
[:Λουκά 8,5-15]
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:
«ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΒΟΛΗΣ»
[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 11-10-1998] [Β384]
Ακούσαμε, σήμερα, αγαπητοί μου, την παραβολήν του σπορέως, που ο Κύριος με αυτήν ήθελε να δείξει εις τους ακροατάς Του ότι όλοι δεν ήσαν εξίσου διατεθειμένοι έναντι της διδασκαλίας Του. Και με την παραβολήν που τους είπε, δείχνει ότι ήσαν τέσσερις κατηγορίες ακροατών. Εκείνοι που είχαν μίαν πώρωση καρδιάς έναντι του λόγου του Θεού, εκείνοι που είχαν μια επιπολαιότητα, πάντα έναντι του λόγου του Θεού και εκείνοι που είχαν μια προσωπική ρηχότητα.
π. Αθανάσιος Μυτιληναίος: Ο Σπορέας και οι σπορείς . (Κυριακή των Αγίων Πατέρων της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου 12-10-1997] (Β 363)
ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ΛΟΥΚΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Ζ΄ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
[:Λουκά 8,5-15]
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου σχετικά με την ευαγγελική περικοπή της Κυριακής Δ΄ Λουκά με θέμα:
«Ο ΣΠΟΡΕΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΡΕΙΣ»
[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 12-10-1997] (Β 363)
Ερχόμεθα και πάλι, αγαπητοί μου, στη θαυμασία παραβολή του Σπορέως, όπως την ακούσαμε στη σημερινή ευαγγελική περικοπή του Λουκά. Εδώ ο Κύριος, με τέσσερις εικόνες, δείχνει τέσσερις κατηγορίες ακροατών. Όλοι οι άνθρωποι δεν ακούν εξίσου τα ευαγγελικά μηνύματα. Ο καθένας διαθέτει τη δική του προαίρεση ή τη δική του καλλιέργεια ψυχής. Άλλος είναι προσεκτικός ακροατής, άλλος επιπόλαιος, άλλος πορωμένος, άλλος βρίσκει ανεπαρκή αυτά που ακούει και επιδιώκει αναζήτηση έξω του ευαγγελικού χώρου, άλλος κάτι άλλο κ.ο.κ. Πάντως, βασικά στοιχεία της παραβολής είναι:
ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΛΟΥΚΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Ζ΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ [:Λουκά 8, 5-15] Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου «ΟΙ ΑΝΑΙΣΘΗΤΟΙ» [16-10-1988] [Β204]
[:Λουκά 8, 5-15]
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου
με θέμα:
«ΟΙ ΑΝΑΙΣΘΗΤΟΙ»
[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 16-10-1988]
[Β204]
Η παραβολή του σπορέως, αγαπητοί μου, που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό μας δίνει την ευκαιρία να κοιτάξομε τον εαυτό μας, το πώς ακούμε τον λόγο του Θεού και πώς ο λόγος του Θεού, που μοιάζει κατά την παραβολή, με σπόρο, μπορεί να καρποφορεί ή να τελεσφορεί στο χωράφι της ψυχής μας. Είναι λοιπόν μία ευκαιρία να ξανακαθρεπτιστούμε. Και βέβαια η ποιότητα του σπόρου είναι μία. Και δεν υπάρχει καμία αμφισβήτησις, αφού είναι ο λόγος του Θεού.
ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΛΟΥΚΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Ζ΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ [:Λουκά 8, 5-15] Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου «ΟΙ ΕKKOΣΜΙΚΕΥΜΕΝΟΙ ΑΚΡΟΑΤΑΙ» [15-10-1995] [Β323]
[:Λουκά 8, 5-15]
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου
με θέμα:
«ΟΙ ΕKKOΣΜΙΚΕΥΜΕΝΟΙ ΑΚΡΟΑΤΑΙ»
[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 15-10-1995]
[Β323]
Όταν μιλούσε ο Κύριος, αγαπητοί μου, είχε πάντοτε μπροστά Του ένα πυκνό ακροατήριον. Και ο λόγος του Θεού έπεφτε στις καρδιές άλλοτε απαλά, άλλοτε συγκλονιστικά και άλλοτε υποκριτικά και αδιάφορα. Και ο λόγος ήταν πάντοτε ο ίδιος για όλους. Οι καρδιές, όμως, των ακροατών ήταν διαφορετικές. Ο σπόρος του λόγου έπεφτε σε διαφορετικά εδάφη. Γι'αυτό ο Κύριος είπε την παραβολή του σπορέως, που ακούσαμε στη σημερινή ευαγγελική περικοπή. Ήθελε οι ακροαταί Του να συνειδητοποιήσουν την ποιότητα του εδάφους που ο καθένας είχε.
ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκά 8, 5-15] ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΠΟΡΕΩΣ
ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΠΟΡΕΩΣ
Στο ευαγγέλιο της Δ΄ Κυριακής του Λουκά που λέγει: «Ἐξῆλθεν ὁ σπείρων τοῦ σπεῖραι τὸν σπόρον αὐτοῦ(:Βγήκε ο σποριάς στο χωράφι του, για να σπείρει τον σπόρο του)»· όπου γίνεται λόγος και για την καλλιέργεια που οφείλουμε να κάνουμε πριν από αυτήν την σπορά.