Παρασκευή 18 Απριλίου 2014

Ο ΑΚΑΝΘΙΝΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ

Μ. Π Α Ρ Α Σ Κ Ε Υ Η

Ο ΑΚΑΝΘΙΝΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ

«Καὶ πλέξαντες στέφανον ἐξ ἀκανθων ἐπέθηκαν ἐπὶ τὴν κεφαλὴν αὐτοῦ» (Ματθ. 27,29)
ΙΔΟΥ Ο ΑΝΘΡ.ιστ
   Δημοσία τελετή.῎Απειρον πλῆθος. ῾Ο σαλπιγκτής· προσοχή. ῾Ο κῆρυξ φωνάζει· κατάθεσις στεφάνων. ῎Εφθασεν ἡ ὥρα νὰ καταθέσωμεν καὶ ἡμεῖς τὸν στέφανόν μας. Ποῦ; Καὶ εἰς ποῖον; Περιμένετε ὀλίγον καὶ θὰ ἴδετε.
Κατάθεσις στεφάνων. ῾Ο στέφανος ἦτο καὶ εἶνε ἐκδήλωσις τιμῆς πρὸς ἐξέχοντας ἄνδρας, ὑπηρετήσαντας τὴν πατρίδα. ᾿Απὸ ἀρχαιοτάτης ἐποχῆς ἡ ἀνθρωπότης ἀπέδδε στεφάνους εἰς τοὺς ἥρωάς της. Τίνες οἱ λαμβάνοντες; Ποιηταί, ρήτορες, ζωγράφοι, ἀγαλματοποιοί, ἀθληταὶ τῶν διαφόρων ἀγωνισμάτων, νομοθέται, πολιτικοὶ ἄρχοντες, στρατηγοί, βασιλεῖς ἐπιστρέφοντες νικηταὶ ἐκ τῶν πεδίων τῶν μαχῶν ἐστεφανώνοντο δημοσία καὶ τὴν στιγμήν, κατὰ τὴν ὁποίαν ἐτίθετο ἐπὶ τῆς κεφαλῆς ὁ στέφανος, ὁ τόπος ἐσείετο ἀπὸ τὰς οὐρανομήκεις ζητωκραυγάς, ἐπευφημίας καὶ χειροκροτήματα.
Καὶ εἰς τὸν ᾿Ιησοῦν Χριστὸν θὰ ἔπρεπε νὰ δοθῆ στέφανος. Τὶς ὁ ἀντιλέγων; ῾Ο κόσμος, ἐὰν ἦτο δίκαιος καὶ ἤμειβεν ἐκαστον κατὰ τὴν ἀξίαν αὐτοῦ, εἰς τὸν ᾿Ιησοῦν, ῞Οστις ὑπερέβη τοὺς πάντας εἰς ἔργα μεγάμα, θαυμαστά, πρωτοφανῆ καὶ τοῦ ῾Οποίου ἡ ἀρετὴ ἐκάλυψε καὶ αὐτοὺς τοὺς οὐρανούς, εςς τὸν ᾿Ιησοῦν ὁ κόσμος ἔπρεπε νὰ δώση στέφανον. Τὶ λέγω; Θὰ ἔπρεπε νὰ δώση ὅλους τοὺς στεφάνους. Θὰ ἔπρεπε νὰ ἔλθουν οἱ διασημοι ποιηταὶ τῶν αἰώνων καὶ νὰ εἴπουν εἰς τὸν ᾿Ιησοῦν· Κύριε! ῾Ο κόσμος μᾶς ἐβράβευσε, μᾶς ἐστεφάνωσε διὰ τὰ ἔξοχα ποιήματά μας. ᾿Αλλὰ τὰς ῳδάς, τὰ ποιήματα ὅλων μας καλύπτει μία ὠδή, ἕναποίημα, τὸ ποίημα τὸ ὑπὲρ πᾶν ποίημα, τὸ ἆσμα τῶν ἀσμάτων, τὸ ὁποῖον συνέθεσες καὶ ἐξέφρασες μὲ τὰς δύο ἐκείνας λέξεις·             ΑΓΑΠΑΤΕ ΑΛΛΗΛΟΥΣ.῾Η ἀγάπη Σου, Κύριε, εἶνε τὸ αἰώνιον ἆσμα τῆς ἀνθρωπότητος. Οὐρανὲ καὶ Γῆ ψάλλετε τὴν ἀγάπην Του. Εἰς Σὲ ἀνήκει ὁ στέφανος τῆς ποιήσεως. Εἰς τὸν ᾿Ιησοῦν οἱ ποιηταί, ἀλλὰ καὶ εἰς τὸν ᾿Ιησοῦν θὰ ἔπρεπε νὰ παρουσιασθοῦν οἱ δεινοὶ ῥήτορες καὶ νὰ καταθέσουν πρὸ τῶν ποδῶν Του τοὺς στεφάνους λέγοντες· Κύριε! ᾿Επὶ τῶν ἡμερῶν μας ἡ γλῶσσα μας συνεκίνισσε τὰ πλήθη, ἐξήγειρε τοὺς λαοὺς, συνετάραξε τὰ Καπιτώλια καὶ τὰς Πνύκας. ᾿Αλλὰ ἡ ἰδικὴ Σου λαλιὰ ὑπῆρξε μοναδική. Διὰ Σὲ εἶπον οἱ ὄχλοι· «οὐδέποτε ἐλάλησεν ὡς οὗτος ὁ ἄνθρωπος. Εἰς λόγος Σου ἤρκει νὰ ἑλκύσῃ μυριάδας. ῾Ως ἰχθύες ἄφωνοι ἱστάμεθα ἐνώπιον Σου οἱ ῥήτορες τῶν αἰώνων, οἱ Δημοσθένεις καὶ οἱ Κικέρωνες. Εἰς Σὲ καταθέτομεν τοὺς στεφάνους τῆς εὐγλωτίας μας». Εἰς τὸν ᾿Ιησοῦν θὰ ἔπρεπε νὰ προσέλθουν καὶ οἱ ζωγράφοι διὰ νὰ καταθέσουν τοὺς στεφάνους καὶ νὰ εἰπουν· Κύριε! Αἱ ὡραιότεραι τῶν εἰκόνων μας ποὺ κοσμοῦν τὰ καλλιτεχνικὰ μουσεῖα εἶνε φευγαλέαι σκιαὶ τοῦ ματαίου τούτου κόσμου. Σύ εἶσαι ἡ πραγματικὴ εἰκών, εἰκὼν τοῦ Θεοῦ τοῦ ἀοράτου, τὸ ἀπαύγασμα τῆς δόξης τοῦ Πατρός. Σὺ εἶσαι ἡ ἀρχέτυπος, ἡ πρωτότυπος εἰκὼν τῆς ᾿Αρετῆς ἐκ τῆς ὁποίας οἱ ἅγιοι, οἱ μάρτυρες, οἱ ἥρωες τῆς ἀρετῆς καὶ τῆς πίστεως ἀντιγράφουν. Εἰς τὸν ᾿Ιησοῦν θὰ επρεπε νὰ προσέλθουν οἱ Φειδίαι καὶ Πραξιτέλαι, οἱ περιφημότεροι γλύπται τῆς ἀρχαιότητος, νὰ καταθήσουν τὰ γλύφανά των, ἀλλὰ καὶ νὰ Τὸν προσφωνήσουν λέγοντες· Κύριε! Τὶ μέγα ἐπράξαμεν ἡμεῖς καὶ μᾶς θαυμάζει ὁ κόσμος; ῾Ημεῖς ἐλαξεύσαμεν μάρμαρα, ἀλλὰ Σὺ εἰς τὸ Θεῖον Σου ἐργαστήριον-τὴν ἐκκλησίαν – λαξεύεις ψυχὰς καὶ τὰς πλέον ἀξέστους καὶ τὰς μεταβάλεις διά τῆς Χάριτός Σου εἰς ἔμψυχα ἀγάλματα ἀρετῆς ποὺ θαυμάζουν καὶ οἱ ἄγγελοι. Εἰς τὸν ᾿Ιησοῦν, τὸν ᾿Αθλητὴν, τὸν Νικητὴν τῶν πειρασμῶν τῆς ἐρήμου θὰ ἔπρεπε νὰ προσέλθουν οἱ μικροὶ ἀθληταὶ τῶν ᾿Ολυμπιακῶν καὶ ὅλων τῶν ἄλλων ἀγώνων τῆς ᾿Αρχαιότητος, διὰ νὰ καταθέσουν τοὺς ἐκ δάφνης στεφάνους των. Τέλος, εἰς τὸν ᾿Ιησοῦν θὰ ἔπρεπε νὰ προσέλθουν οἱ ἔνδοξοι στρατηγοί, νὰ κλίνουν τὰς κεφαλάς των, καὶ νὰ εἴπουν· Κύριε! Νικηταὶ ἡμεῖς; ᾿Αλλὰ ἡμεῖς ἄπαντες ἐνικήθημεν ἀπὸ ἕνα ἐχθρόν, τὸν θάνατον, τὸν ῾Οποῖον μόνον Σύ ἐπάλευσες καὶ ἐνίκησες. Τῷ ΝΙΚΗΤΗΝ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ ἁρμόζουν ὅλοι Στέφανοι δόξης καὶ τιμῆς ἥρμοζον εἰς τὴν κορυφὴν τοῦ Δεσπότου. Καὶ ὅμως εἰς Αὐτόν, τὸν Νικητὴν τοῦ θανάτου, δὲν ἐδόθη τοιοῦτος στέφανος. ῎Αλλος στέφανος ἐδόθη. Ποῖος; ῾Ο ΑΚΑΝΘΙΝΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ, τὸν ὁποῖον ἔπλεξαν χεῖρες ἀγροίκων Ρωμαίων στρατιωτῶν.
Κόσμε! Κατ’ αὐτὸν τὸν τρόπον ἀπονέμεις δικαιοσύνην; Ρωμαῖοι στρατιῶται τὶ κάμνετε; ᾿Αφαιρέσατε γρήγορα τὸν ἀκάνθινον στέφανον καὶ πλέξατε ἄλλον στέφανον ἀπὸ τὰ πλέον εὐωδέστερα καὶ σπανιώτερα ἄνθη τῆς οἰκουμένη.

Η ΠΡΟΔΟΣΙΑ «… Ὁ δὲ παράνομος Ἰούδας οὐκ ἠβουλήθη συνιέναι»

«… Ὁ δὲ παράνομος Ἰούδας οὐκ ἠβουλήθη συνιέναι»

author Posted by: episkopos on date Απρ 17th, 2014 | filed Filed under: ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

Απο το βιβλίο του Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου
«ΕΚ ΤΟΥ ΑΝΕΣΠΕΡΟΥ ΦΩΤΟΣ», εκδ. 1950, σελ. 194-196
φιλ.-ΙουδὉ Χριστός, ἀγπητοί μου ἀναγνῶσται, ὁ Χριστὸς εἶνε ΤΟ ΦΩΣ τοῦ κόσμου. Λαοὶ καὶ ἔθνη! Δεῦτε λάβετε φῶς ἐκ τοῦ ἀνεσπέρου τούτου φωτός. Καὶ ἡ διδασκαλία Του, ἡ ὁποία ἠκούσθη τὸ πρῶτον παρὰ τὴν λίμνην τῆς Τιβεριάδος καὶ εἰς τοὺς λόφους τῆς Παλαιστίνης ὡς προβολεύς, τὶ λέγω; ὡς ἥλιος, τὶ λέγω; ὡς μύριοι ἥλιοι διέλυε τὰ σκότη τῆς πλάνης καὶ τῆς ἁμαρτίας αἰώνων ὁλοκλήρων ποὺ συνεσωρεύθησαν εἰς τὰς ψυχὰς τῶν ἀνθρώπων, καὶ αἱ ταπειναὶ ψυχαὶ ἔβλεπον τὸ φῶς καὶ ηὐφραίνοντο καὶ ἐδόξαζον τὸν Θεὸν λέγουσαι:«οὐδέποτε οὕτως ἐλάλησεν ἄνθρωπος, ὡς οὗτος ὁ ἄνθρωπος, (Ἰωάν. 7,46).
Ἐν τούτοις ἡ τόσον ἀνυπερβλήτως φωτεινὴ καὶ Θεία διδασκαλία Του, ἡ ὁποία ἀνέπαυε τὰς ψυχὰς τῶν ἁλιέων τῆς Γαλιλαίας, ἡ ἰδία διδασκαλία ἦτο λίαν ἐνοχλητικὴ εἰς ὅλους ἐκείνους, οἱ ὁποῖοι ἤθελον τὸ σκότος νὰ παραταθῇ ἐπ’ ἄπειρον, διὰ νὰ ἐργάζωνται ἀκωλύτως τὰ ἔργα τοῦ σκότους. Καὶ ὅπως τὰ νυκτόβια πτηνὰ μισοῦν τὸ λαμπρὸν φῶς τῆς ἡμέρας καὶ κρύπτονται εἰς τὰς φωλεάς των, οὕτω καὶ ἐπὶ τῆς ἐποχῆς τοῦ Κυρίου ὑπῆρξαν ἄνθρωποι οἱ ὀποῖοι ἐμίσουν τὸ φῶς, τὴν ἀλήθειαν ποὺ ἐπεκάλυπτε τὰ πάντα καὶ ἠγάπων τὸ ψεῦδος, ποὺ ἐχρησιμοποίουν ὡς πέπλον διὰ νὰ σκεπάσουν τὰ διάφορα ἐγκλήματά των καὶ νὰ φαίνωνται ὡς δίκαιοι καὶ ἅγιοι. Περὶ αὐτῶν τῶν ἀνθρώπων οἱ ὀποῖοι συναντῶνται εἰς ὅλας τὰς γενεὰς ὁ Κύριος εἶπε:«Αὕτη ἐστιν ἡ κρίσις, ὅτι τὸ φῶς ἐλήλυθεν εἰς τὸν κόσμον, καὶ ἠγάπησαν οἱ ἄνθρωποι μᾶλλον τὸ σκότος ἤ τὸ φῶς· ἦν γὰρ πονηρὰ αὐτῶν τὰ ἔργα».(Ἰωάν. 3,19).
Διὰ τὰ πονηρά των ἔργα, ποὺ ἀπεκάλυπτεν ἡ διδασκαλια, οἱ ἔχθροί του ἐμίσουν τὸν Κύριον. Ἀφ’ ὅτου μάλιστα ἐξεσφενδόνισε τὰ τρομερὰ ἐκεῖνα οὐαὶ ποὺ ὑπάρχουν εἰς τὸ Εὐαγγέλιον τῆς Μ. Τρίτης (Ματθ. 22,16―23,39), τὸ μῖσος τωνἐγιγαντώθη, ἐκορυφώθη ἐναντίον Ἐκείνου, Ὅστις εἶχ τὸ θάρρος ἐνώπιον τοῦ λαοῦ ν’ ἀφαιρέσῃ τὰ προσωπεῖα τῆς ὑποκρισίας, νὰ συντρίψῃ τὰ ψευδῆ εδωλα τοῦ ἐγωϊσμοῦ των καὶ νὰ ἀποκαλύψῃ τὰς βαθείας ψυχικάς των πληγάς. Οἱ ἐχθροὶ τὸν ἐμίσησαν πλέον θανασίμως. Φαρισαῖοι, Σαδδουκαῖοι, Ἡρωδιανοί, Ἱερεῖς, Γραμματεῖς, Πρεσβύτεροι, ὅλοι ἐν γένει οἱ ἐχθροί του ἄφησαν τὰς διαφορὰς ποὺ εἶχαν ἀναμεταξύ των καὶ ἀπετέλεσαν ἐνιαῖου μέτωπον μὲ ἕνα ἀντικειμενικὸν σκοπόν, τὴν ἐξόντωσιν τοῦ ἐνοχλητικοῦ Διδασκάλου.
Ἔπρεπε νὰ τὸν συλλάβουν εἰς ὥραν καὶ τόπον κατάλληλον, νὰ τὸν δικάσουν, νὰ σκηνοθετήσουν μᾶλλον μίαν δίκην πρὸς ψυχολογικὴν παραπλάνησιν τοῦ λαοῦ, νὰ τὸν καταδικάσουν εἰς θάνατον καὶ οὕτω νὰ σιγήσῃ διὰ παντὸς τὸ Στομα ἐκεῖνο, ποὺ ἐπὶ τρία ἔτη δὲν ἔπαυσε νὰ διακηρύττῃ τὴν ἀλήθειαν. Αὐτὸ ἦτο τὸ Σατανικὸν σχέδιον ἐν πάσῃ λεπτομερείᾳ ἐπεξειργασμένον.

ΑΠΟ ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΟΥ ΓΟΛΓΟΘΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΤΟ ΔΡΑΜΑ


  ΒΙΒΛΙΑ π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ, ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

Ἀπὸ τὸ δρᾶμα τοῦ ΓΟΛΓΟΘΑ

Εκφωνήθηκε από τον Μητροπολίτη Φλωρίνης π. Αυγουστίνο Καντιώτη από τον Ραδιοφωνικό σταθμό Λαρίσης (Ρ.Σ.Λ.) την Μεγάλη Εβδομάδα του έτους 1949 και εδημοσιεύθη εις το υπ” αριθμ. 28, 1949 φύλλον του περιοδικού «Χριστιανός Στρατιώτης» και περιέχεται στο βιβλίου «ΕΚ ΤΟΥ ΑΝΕΣΠΕΡΟΥ ΦΩΤΟΣ», έκδοση 1950, σελ. 191-193 και είναι πολύ επίκαιρο
44948254s10Ἡ ἑβδομὰς, ἀγαπητοὶ ἀναγνώσται, ἡ ἑβδομὰς ἡ ὁποία ἄρχισε ἀπὸ τὴν νύκτα τῆς Κυριακῆς τῶν Βαΐων, ὅτε μέσα εἰς ἀτμόσφαιραν βαθυτάτων θρησκευτικῶν συγκινήσεων ὁ εὐσεβής μας λαὸς ἤκουσε τὸ κατανυκτικὸν τροπάριον:«Ἰδοὺ ὁ Νυμφίος ἔρχεται ἐν  τῷ μέσῳ τῆς νυκτός…» καὶ θὰ τελειώσῃ τὴν νύκτα τῆς Κυριακῆς τοῦ Πάσχα, ὅτε ψάλλετε ὁ παιὰν τοῦ θριάμβου: «Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν…», ἡ ἐβδομάς, λέγομεν αὐτὴ ἡ ὀποία εὑρίσκεται μεταξὺ τῶν δύο τούτων Κυριακῶν τοῦ ἔτους, Βαΐων καὶ Πάσχα, ὀνομάζεται ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΣ. Καὶ ὀνομάζεται μ ε γ ά λ η  ὄχι διότι αἱ ὧραι τῶν ἡμερῶν τῆς ἑβδομάδος αὐτῆς εἶνε περισσότεραι ἀπὸ τὰς ὥρας τῶν ἡμερῶν οἱασδήποτε ἄλλης ἑβδομὰς―  ἀλλὰ διότι τὰ γεγονότα, τῶν ὁποίων ἑορτάζομεν τὴν ἐπέτειον μνήμην, εἶνε κυριολεκτικῶς κοσμοϊστορικά. Δὲν γνωρίζω ἀκριβῶς τὶ θὰ συνέβαινε εἰς τὴν ἀνθρωπότητα, ἐὰν ἔλειπον ἀπὸ τὴν Παγκόσμιον ἱστορίαν χρονολογίαι ὡρισμένων γεγονότων, ἀλλ’ ἕνα γνωρίζω ἀκριβῶς, ὅτι ἐὰν ἔλειπε ἀπὸ τὴν Παγκόσμιον ἱστορίαν ἡ ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΣ ἐὰν δηλαδὴ ὁ ΧΡΙΣΤΟΣ ἀπὸ τὴν Παγκόσμιον ἱστορίαν ἡ ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΣ, ἐαν δηλαδὴ ὁ ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΕΝ ΕΣΤΑΥΡΩΝΕΤΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΙΣΤΑΤΟ ΕΚ ΤΑΦΟΥ, ἡ Παγκόσμιος ἱστορία θὰ ἦτο σκότος, ζόφος, ἄλυτον αίνιγμα, ἀβυσσαλέον χάος καὶ ὁ ἄνθρωπος, ἡ κορωνὶς τῆς δημιουργίας, ἡ εἰκὼν τοῦ Θεοῦ θὰ ἦτο τὸ δυστυχέστερον τῶν πλασμάτων, ναυαγὸς χωρὶς σωσίβιον καὶ φυλακισμένος χωρὶς ἐλπίδα νὰ ἐξέλθῃ ποτὲ ἀπὸ τὴν φρικτὴν φυλακήν του.
Δόξα μυριάκις, ἀπείρως μυριάκις δόξα τῷ ὑπὲρ ἡμῶν παθόντι καὶ ἀναστάντι Κυρίῳ. Ἡ Ἱερὰ καὶ μόνον ἀναμνησις τῶν σεπτῶν Του Παθῶν καὶ τῆς ἐνδόξου Ἀναστάσεώς Του εἶνε ὁ ἥλιος ποὺ φωτίζει θερμαίνει καὶ ἀναζωογονεῖ τὸ σύμπαν. Ἰδοὺ διατὶ ἅμα τῆ ἐνάρξει τῆς Μ. ἑβδομάδος ψάλλει ἡ ἐκκλησία μας:«Τὰ πάθη τὰ σεπτά, ἡ παροῦσα ἡμέρα, ὡς φῶτα σωστικά, ἀνατέλλει τῷ κόσμῳ. Χριστὸς γὰρ ἐπείγεται, τοῦ παθεῖν ἀγαθότητι· ὁ τὰ σύμπαντα ἐν τῇ  δρακὶ περιέχων, καταδέχεται ἀναρτηθῆναι ἐν ξύλῳ, ΤΟΥ ΣΩΣΑΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΝ».
Διὰ πᾶσαν στιγμὴν τοῦ βίου μας καὶ τὴν πλέον τρικυμιῶδη δὲν ὑπάρχει συγκινητικώτερον, διδακτικώτερον καὶ σωτηριωδέστερον ἀνάγνωσμα ἀπὸ τὴν ἱστορίαν τῶν παθῶν τοῦ Κυρίου. Βιβλία ὁλόκληρα εἰς ὅλας τὰς γλώσσας καὶ διαλέκτους  ἔχουν γραφῆ γύρω ἀπὸ τὸ δρᾶμα τοῦ Γολγοθᾶ ποὺ ἀξίζει νὰ ὀνομασθῇ τὸ δρᾶμα τῶν δραμάτων.

Η επιστήμη μπροστά στη Σταύρωση και την Ανάσταση του Χριστού




Η επιστήμη μπροστά στη Σταύρωση και την Ανάσταση του Χριστού
ΥΠΟ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ Γ. ΜΑΚΡΗ ΚΑΘΗΓΗΤΟΥ ΤΗΣ ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΙΑΣ Α.Π.Θ.

Διάλεξη που δόθηκε εντός τού Πανεπιστημιακού χώρου
(Απρίλιος 1978).
Επεξεργασία κειμένου : Ορθόδοξη Ομάδα Δογματικής Έρευνας
Γνωρίζουμε, ότι σε έναν ανόητο, όσα στοιχεία και αποδείξεις και αν δώσει κάποιος, αυτός θα συνεχίσει να πιστεύει αυτό που θέλει να πιστεύει, όσο παράλογο κι αν είναι. Όμως μεταξύ των αθεϊστών, υπάρχουν και μερικοί λογικοί άνθρωποι, που απλώς είναι παραπληροφορημένοι, ή αγνοούν κάποια πράγματα. Για τους ανθρώπους αυτούς, αναδημοσιεύουμε το παρακάτω επιστημονικό κείμενο του κου Σπύρου Μακρή, ελπίζοντας ότι και αυτοί θα εισέλθουν στην Οδό της Σωτηρίας του Χριστού μας.

Τους υποτίτλους και κάποιες τονίσεις στα γράμματα, τα προσθέσαμε εμείς για να είναι το κείμενο πιο εύχρηστο.
  • Τοποθέτηση του ζητήματος
  • Υπήρξε νεκροφάνεια του Χριστού στον Σταυρό;
  • Ήταν ψευδαίσθηση;
  • Ήταν απάτη;
  • Η αμφισβήτηση του κενού τάφου
  • Σύγχρονες μεταστροφές απίστων
  • Βιβλιογραφία

Τοποθέτηση του ζητήματος

Αγαπητοί μου φίλοι,
Είναι πραγματικά ένα μεγάλο προνόμιο το ότι δίνεται η ευκαιρία να συναντηθούμε σ’ ένα αμφιθέατρο Πανεπιστημιακό, όχι μ’ εκείνο το στεγνό και στενό, αν και απαραίτητο περιεχόμενο τής μεταδόσεως ορισμένων επιστημονικών γνώσεων, αλλά σ’ εκείνη την ατμόσφαιρα και το επίπεδο τής στενής και χωρίς περιορισμούς, ως προς το βάθος και το πλάτος τής γνωριμίας, σε επίπεδο που έχει σχέση με την ψυχική ζωή τόσον των ταγμένων για να σας διδάσκουν μερικές γνώσεις όσον και των φοιτητών που έρχονται εδώ για να αποκτήσουν, για να οικοδομήσουν τον ψυχικό τους κόσμο και γι’ αυτό πρέπει να δώσω και στην ανώνυμη αυτή ομάδα των συναδέλφων σας, που σκέφθηκαν να πάρουν αυτήν την πρωτοβουλία, όσο και σ’ όλους εσάς που είχατε την καλοσύνη να έλθετε απόψε, να δώσω την έκφραση τής μεγάλης μου ευχαριστίας που σκέφθηκαν και μένα και με κάλεσαν εδώ για να σας μιλήσω.

«Οὐαὶ ὑμῖν γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί»!




Ἀλλὰ ἐξανίσταται γιὰ τὴν παράβαση τοῦ ὑπ’ ἀριθ. 1/1977 (Φ.Ε.Κ. Α΄ 275), παριστάνοντας τὸν κέρβερο τῆς Ἱερᾶς Παραδόσεως, καὶ καταγγέλλει ὅσους Ἀρχιερεῖς δὲν φορᾶνε ἐν Συνόδῳ  ...ἐπανωκαλύμμαυχο καὶ ἄρα δὲν ὑπακούουν στὸ τάδε Φ.Ε.Κ.!!!
Συγκεκριμένα στὸν σημερινὸ «Ὀρθόδοξο Τύπο» (11/4/2014) μὲ τίτλο «Παραβιάζουν τοὺς κανονισμοὺς τῆς Ἐκκλησίας οἱ Ἀρχιερεῖς, οἱ ὁποῖοι ἀποβάλλουν τὸ ἐπανωκαλύμμαυχον καὶ δὲν φέρουν ἐγκόλπιον», δημοσιεύεται Ἀνακοίνωση τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Φθιώτιδος.

Σύμφωνα μὲ αὐτήν, ὁ Μητροπολίτης κ. Νικόλαος κακίζει τὸν νεωτερισμὸ νὰ συνεδριάζουν οἱ Ἀρχιερεῖς στὴν Ἱεραρχία χωρὶς ἐπανωκαλύμμαυχο. Γιὰ νὰ στηρίξει δὲ τὴ θέση του αὐτή, καταφεύγει στὸ ὑπ’ ἀριθ. 1/1977 (Φ.Ε.Κ. Α΄ 275) Κανονισμὸ τὴς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ὁ ὁποῖος ρητῶς ὁμιλεῖ διὰ τὴν χρῆσιν τοῦ ἐπανωκαλύμμαχου καὶ ἐγκολπίου» ἀπὸ τοὺς Ἀρχιερεῖς κατὰ τὶς συνεδριάσεις τῆς Ἱεραρχίας.

Καὶ συνεχίζει: «Ἡ ἐπαναφορὰ τοῦ ἐπανωκαλύμμαυχου κατὰ τὶς συνεδριάσεις τῆς Ἱεραρχίας δὲν εἶναι ρομαντικὴ ὑπόθεση, ἀλλὰ περικλείει ἰδιαίτερη σημειολογία...».

στε ἔτσι, Σεβασμιώτατε, τὸ ἐπανωκαλύμμαυχο περικλείει «ἰδιαίτερη σημειολογία» ποὺ πρέπει νὰ τὴν διαφυλάξουμε, ἐνῶ τὰ Δόγματα τῆς Πίστεως καὶ οἱ Ἱεροὶ Κανόνες δὲν χρειάζονται προστασία, τοὺς ἀφήνουμε στὰ χέρια τῶν Οἰκουμενιστῶν νὰ τὰ προδίδουν! Νὰ τὰ ἀλλοιώνουν! Νὰ τὰ ἐξευτελίζουν!
Καὶ μαζὶ μὲ αὐτὰ τὸν Νομοθέτη τους.
Καὶ «ταῦτα ἔδει ποιῆσαι Σεβασμιώτατε, κἀκεῖνα μὴ ἀφιέναι»!
    Ἰδίως ἐκεῖνα!
ποροῦμε, Σεβασμιώτατε, πῶς μπορεῖτε νὰ πορεύεστε ησυχοι πρὸς τὴν Μ. Βδομάδα καὶ τὸ Ἅγιον Πάσχα, μὲ προϊσταμένους σας Πατριάρχες καὶ Ἀρχιεπισκόπους παναιρετικούς Οἰκουμενιστές!

Μεγαλοβδομαδιάτικες Οικουμενιστικές κακοδοξίες του μόλις πολυενθρονισθέντος μητροπ. Κίτρους!

Ἡ μεγίστη φροντίδα τοῦ νέου Μητροπολίτη κ. Γεωργίου (πού -κατὰ δήλωσή του- θὰ τὸ φροντίσει “ὡς κόρη ὀφθαλμοῦ”) δὲν θὰ εἶναι νὰ ἐφαρμόσει τὶς Ἐντολὲς τοῦ Κυρίου καὶ τῶν Ἁγίων Πατέρων, ἀλλὰ νὰ μὴν ἔρθει σὲ σύγκρουση μὲ κάποιο «ἀκαθόριστο»  καὶ συγκεχυμένο «δημόσιο αἴσθημα», ὅπως τὸ ὀνόμασε: «Οποιαδήποτε πράξη μου, θέλω να μην προσκρούει στο δημόσιο αίσθημα»!
  


Ὁ Ἐπίσκοπος «μάλαμα», λοιπόν, μᾶς προέκυψε στὴν Κατερίνη! Ἔκανε ἕως τώρα τρεῖς ἐνθρονίσεις, ἀλλὰ αὐτὸ εἶναι ἕνα τίποτα μπροστὰ στὶς Οἰκουμενιστικές του ...ἐπιδόσεις καὶ στὴν ἐκκοσμικευμένη ...λογική του! Καὶ πῶς νὰ μὴν διαπνέεται ἀπὸ Οἰκουμενιστικὲς ἰδέες, ἀφοῦ στὸν ἐνθρονιστήριο λόγο του δὲν ξέχασε βεβαίως νὰ ἐκφράσει τὸν σεβασμό του πρὸς τὸν Οἰκουμενιστὴ Πατριάρχη Βαρθολομαῖο, προφανῶς ἀποδεχόμενος τὸ ἡγετικό-ποιμαντικὸ ρόλο τοῦ Πατριάρχη στὴν παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ! Ἐκφράζω, εἶπε, «τὴν ἱερὴ αὐτὴ στιγμὴ ...τὴν προσήλωσή μου πρὸς τὸν σεπτὸ Πατριαρχικὸ Θρόνο ...καὶ τὸν υἱϊκό μου σεβασμὸ πρὸς τὸν Προκαθήμενό του, Παναγιώτατο Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαῖο»!
Ὁ νέος λοιπόν, Ἐπίσκοπος, πρόλαβε νωρίς-νωρὶς (τὸ Σάββατο τοῦ Λαζάρου) νὰ μᾶς δώσει τὰ διαπιστευτήριά του μὲ τὶς Οἰκουμενιστικὲς ἰδέες καὶ συμπεριφορές, ὥστε νὰ γνωρίσουν μὲ ποιόν θὰ συνεορτάσουν τὴν Μεγάλη Ἑβδομάδα καὶ τὸ Πάσχα καὶ μὲ ποιόν θὰ συμπορεύονται ἀπὸ ἐδῶ καὶ πέρα οἱ Κατερινιῶτες. Καὶ κρίμα, γιατὶ παρὰ τὶς ἐπιφυλάξεις ἔσπευσαν οἱ σοβαροὶ θεολόγοι τῆς Κατερίνης νὰ προκαταλάβουν τοὺς πιστούς, ἐγκωμιάζοντας τὸν ἄγνωστό τους νέο Μητροπολίτη!
Ἡ μεγίστη φροντίδα τοῦ νέου Μητροπολίτη κ. Γεωργίου (πού -κατὰ δήλωσή του- θὰ τὸ φροντίσει “ὡς κόρη ὀφθαλμοῦ”) δὲν θὰ εἶναι νὰ ἐφαρμόσει τὶς Ἐντολὲς τοῦ Κυρίου καὶ τῶν Ἁγίων Πατέρων, ἀλλὰ νὰ μὴν ἔρθει σὲ σύγκρουση μὲ κάποιο «ἀκαθόριστο»  καὶ συγκεχυμένο «δημόσιο αἴσθημα», ὅπως τὸ ὀνόμασε: «Οποιαδήποτε πράξη μου, θέλω να μην προσκρούει στο δημόσιο αίσθημα»!
Οἱ δημοσιογράφοι τὸν ρωτοῦν: Στην ενθρόνισή σας, είδαμε τον Ποιμένα της (αιρετικής) Ευαγγελικής Εκκλησίαςῆς Κατερίνης).

Η Μεγάλη Εβδομάδα



Η Μεγάλη Εβδομάδα
Ας κάνουμε μια σύντομη γνωριμία με τις εορτές της Μεγάλης Εβδομάδας.
Τι είναι Μεγάλη Εβδομάδα;
Η Μεγάλη Εβδομάδα είναι η εβδομάδα πριν το Πάσχα (από την Κυριακή των Βαϊων το βράδυ μέχρι το Μ. Σάββατο) και ονομάζεται «Μεγάλη», όχι γιατί έχει περισσότερες μέρες ή ώρες από τις άλλες εβδομάδες, αλλά γιατί τα γεγονότα όπου τελούνται και βιώνονται στους Ιερούς Ναούς είναι κοσμοσωτήρια για τον άνθρωπο!


Πώς βιώνεται ο λειτουργικός χρόνος τη Μεγάλη εβδομάδα;
Η Εκκλησία από την μεγάλη της φιλανθρωπία, για να μπορέσουν όσο είναι δυνατόν περισσότεροι πιστοί να συμμετέχουν στις Ακολουθίες, επέτρεψε από την αρχή της Μ. Εβδομάδας, να ψάλλεται ο Όρθρος της επόμενης ημέρας. (π.χ. την Κυριακή των Βαϊων το βράδυ ψάλλεται ο Όρθρος της Μεγάλης Δευτέρας).


Τι τελείται τις ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας;
Οι τέσσερις πρώτες ημέρες μας προετοιμάζουν πνευματικά για το θείο δράμα και οι Ακολουθίες ονομάζονται «Ακολουθίες του Νυμφίου».
Μεγάλη Δευτέρα (Κυριακή Βαϊων βράδυ):
Την Μεγάλη Δευτέρα κυριαρχούν δύο γεγονότα:
α) Η ζωή του Ιωσήφ του 11ου γιού του Πατριάρχη Ιακώβ, του ονομαζόμενου Παγκάλου, δηλαδή του ωραίου στο σώμα και τη ψυχή. Ο Ιωσήφ προεικονίζει με την περιπέτειά του (που πουλήθηκε σκλάβος στην Αίγυπτο) τον ίδιο τον Χριστό και το πάθος Του.
β) Το περιστατικό της άκαρπης συκιάς που ξέρανε ο Χριστός (Ματθ. 21, 18-22):
Συμβολίζει την Συναγωγή των Εβραίων και γενικά την ζωή του Ισραηλιτικού λαού που ήταν άκαρποι από καλά έργα.

Μεγάλη Τρίτη (Μεγάλη Δευτέρα βράδυ):
Την Μεγάλη Τρίτη θυμόμαστε και ζούμε δύο παραβολές:
α) Των δέκα παρθένων (Ματθ. 25,1-13) που μας διδάσκει να είμαστε έτοιμοι και γεμάτοι από πίστη και φιλανθρωπία.
β) Των Ταλάντων (Ματθ. 25,14-30), που μας διδάσκει να είμαστε εργατικοί και πρέπει να καλλιεργούμε και να αυξήσουμε τα πνευματικά μας χαρίσματα.

Μεγάλη Τετάρτη (Μεγάλη Τρίτη βράδυ):
Η Μεγάλη Τετάρτη είναι αφιερωμένη στην αμαρτωλή γυναίκα (Λουκ. 7,47), που μετανιωμένη άλειψε τα πόδια του Κυρίου με μύρο και συγχωρήθηκε για τα αμαρτήματά της, γιατί έδειξε μεγάλη αγάπη και πίστη στον Κύριο. Ψάλλεται το περίφημο τροπάριο (δοξαστικό) της Υμνογράφου Μοναχής Κασσιανής.

Μεγάλη Πέμπτη (Μεγάλη Τετάρτη βράδυ):
Την Μεγάλη Πέμπτη γιορτάζουμε 4 γεγονότα :
α) Τον Ιερό Νιπτήρα, το πλύσιμο δηλαδή των ποδιών των μαθητών από τον Κύριο, δείχνοντας για το ποια πρέπει να είναι η διακονία των πιστών στην Εκκλησία.
β) Τον Μυστικό Δείπνο, δηλαδή την παράδοση του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας.
γ) Την Προσευχή του Κυρίου, στο Όρος των Ελαιών και
δ) την Προδοσία του Ιούδα, δηλαδή την αρχή του Πάθους του Κυρίου.


Μεγάλη Παρασκευή (Μεγάλη Πέμπτη βράδυ):
Την Μεγάλη Παρασκευή έχουμε την Κορύφωση του θείου δράματος, τελείται η «Ακολουθία των Παθών» και θυμόμαστε και βιώνουμε τα Σωτήρια και φρικτά Πάθη του Κυρίου και Θεού μας. Δηλαδή:
α) Τα πτυσίματα
β) τα μαστιγώματα
γ) τις κοροϊδίες
δ) τους εξευτιλισμούς
ε) τα κτυπήματα
στ) το αγκάθινο στεφάνι και κυρίως την
ζ) Σταύρωση και
η) τον θάνατο του Χριστού μας.

Μεγάλο Σάββατο (Μεγάλη Παρασκευή πρωϊ και βράδυ):
Το Μεγάλο Σάββατο το πρωϊ γιορτάζουμε:
α) την Ταφή Του Κυρίου και
β) την Κάθοδο Του στον Άδη, όπου κήρυξε σε όλους τους νεκρούς. Έτσι Μεγάλη Παρασκευή το πρωϊ (ημερολογιακά), τελούνται οι εξής ακολουθίες: Ακολουθία των Μεγάλες Ωρών και στις 12.00 το μεσημέρι της Αποκαθηλώσεως, δηλαδή την Ταφή Του Κυρίου από τον Ιωσήφ τον Αριμαθαίας και το Νικόδημο τον Φαρισαίο, μέλος του Μ. Συμβουλίου και κρυφό μαθητή του Κυρίου.
Την Μεγάλη Παρασκευή το βράδυ (ημερολογιακά) ψάλλονται τα Εγκώμια και έχουμε την περιφορά του Επιταφίου!
Κυριακή του Πάσχα (Μ. Σάββατο πρωϊ και νύχτα από τις 12.00 π.μ):
Το Μεγάλο Σάββατο (ημερολογιακά) το πρωϊ, έχουμε την λεγόμενη «1η Ανάσταση», δηλαδή το προανάκρουσμα της Αναστάσεως που μεταδίδουν οι ύμνοι και της προσμονής της λυτρώσεως όλης της κτίσεως από την φθορά και τον θάνατο!
Το Μεγάλο Σάββατο στις 12.00 (δηλαδή ουσιαστικά την Κυριακή), έχουμε την ζωηφόρο Ανάσταση του Κυρίου μας, την ήττα του θανάτου και της φθοράς και την αφή του Αγίου Φωτός στον κόσμο από το Πανάγιο Τάφο.
Κυριακή του Πάσχα στις 11.00 π.μ. ή το απόγευμα, τελείται ο «Εσπερινός της Αγάπης», όπου σε πολλές γλώσσες διαβάζεται το Ιερό Ευαγγέλιο και διατρανώνεται παγκοσμίως η νίκη του θανάτου και η εποχή της Καινούριας Διαθήκης, της χαράς και της Αναστάσιμης ελπίδας.

Ποιο είναι το βαθύτερο νόημα των Παθών και της Αναστάσεως για όλους εμάς τους Πίστους;
Οι πιστοί βιώνουμε τα πάθη και την ανάσταση του Χριστού συμμετέχοντας ενεργά σε αυτά με «συμπόρευση», «συσταύρωση» και «συνανάσταση»! Ο Χριστός με την θέληση του (εκουσίως), έπαθε και ανέστη για να σωθούμε όλοι εμείς! Αυτό σημαίνει ότι δεν λυπούμαστε «μοιρολατρικά» για το Πάθος του, αλλά για τις δικές μας αμαρτίες και αφού μετανοιώνουμε ειλικρινώς μπορούμε την αντικειμενική σωτηρία που χάραξε ο Χριστός να την κάνουμε και υποκειμενική - προσωπική σωτηρία!
Αντώνης Χρήστου
Περισσότερα για τις σημαντικές αυτές εορτές (και όχι μόνο), μπορείτε να βρείτε στη διεύθυνση: http://users.otenet.gr/~gmcr/bible/Archives.htm

Δευτέρα 14 Απριλίου 2014

Αφαιρούν την Ελληνική Σημαία από τις στολές σε Ναυτικό και Αεροπορία!

Πρωτοφανής απόφαση.

 Αξιωματικοί, υπαξιωματικοί και γενικότερα το στρατιωτικό προσωπικό
θα δεχθούν την προδοσία και την προσβολή αυτή, στο τέλος θα τους κρεμάσουν κουδούνια πότε θα πούν ΟΧΙ;;;

Aeroporoi-570 Την ώρα που η Ελλάδα επιστρέφει και μάλιστα με πανηγυρικό τρόπο στις αγορές και αποθεώνεται από το σύνολο σχεδόν των μεγάλων διεθνών μέσων ενημέρωσης, κάποιοι στο ΥΠΕΘΑ σκέφτηκαν ότι τώρα είναι η κατάλληλη ώρα να αφαιρέσουν την ελληνική σημαία από τις στολές του προσωπικού που υπηρετεί στο Ναυτικό και την Αεροπορία.
Η απόφαση που αποκαλύπτει το koolnews.gr είναι του ΣΑΓΕ (Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων) με ημερομηνία 7/4/2014 και αναφέρει λέξη προς λέξη τα εξής:
ΘΕΜΑ: Στρατιωτικά Εμβλήματα (Έμβλημα Ελληνικής Δημοκρατίας)
1.Σας γνωρίζουμε ότι με τα (γ) και (δ) σχετικά, αποφασίσθηκε η χρήση του Εμβλήματος της Ελληνικής Δημοκρατίας, αντί του καθιερωθέντος με το (β) όμοιο διακριτικό της Ελληνικής Σημαίας, από το προσωπικό που υπηρετεί στο εξωτερικό (με τοποθέτηση, απόσπαση, εκτέλεση υπηρεσίας). Έγχρωμο διακριτικό θα φέρεται σε όλες τις στολές, πλην των υπ αριθ. 7 και 9 στις οποίες θα φέρεται χαμηλής ορατότητας. Ταυτόχρονα καταργείται η χρήση της Ελληνικής Σημαίας στις υπ αριθ. 7 και 9 στολές που υπηρετεί στο εσωτερικό.
2. Κατόπιν των ανωτέρω και με ημερομηνία πέρατος ενεργειών την 30 Ιουνίου 2014 (σύμφωνα με το (γ) σχετικό):
α.Να ενημερωθεί το σύνολο του προσωπικού σας για την υποχρέωση αφαίρεσης του διακριτικού της Ελληνικής Σημαίας, σύμφωνα με τα καθοριζόμενα στην παράγραφο 1 του παρόντος.
β.Η Μ. ΓΕΑ να ενημερώσει το προσωπικό που υπηρετεί στο εξωτερικό, ώστε να προβεί σε αντίστοιχες ενέργειες αντικατάστασης.
3.Το ΓΕΑ/Δ7 να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες προμήθειας του νέου εμβλήματος (σύμφωνα με τις καθοριζόμενες στα (γ) και (δ) σχετικά προδιαγραφές που αποστέλλονται), προκειμένου να εφοδιαστούν έγκαιρα οι Μονάδες ΠΑ με ικανό απόθεμα, προκειμένου να χορηγείται στο μετακινούμενο στο εξωτερικό προσωπικό.
Αξιωματικοί, υπαξιωματικοί και γενικότερα το στρατιωτικό προσωπικό των δύο σωμάτων από τα οποία ζητήθηκε η αφαίρεση της Ελληνικής Σημαίας από τις στολές τους είναι κυριολεκτικά έξαλλοι από την απόφαση του ΣΑΓΕ.
Πολλοί από αυτούς χαρακτηρίζουν την απόφαση «πέραν πάσης λογικής» και «χωρίς προηγούμενο» να εμφανίζονται σε επίσημες τελετές και επισκέψεις, Έλληνες αξιωματικοί δίχως την ελληνική σημαία στις στολές τους, την ώρα μάλιστα που οι Τούρκοι αλλά όχι μόνο αυτοί επιδεικνύουν με υπερηφάνεια και σπουδή την δική τους σημαία με κάθε ευκαιρία.
Πέραν αυτού δημιουργούνται πολλά ερωτηματικά για την απόφαση αυτή στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή που η Ελλάδα προσπαθεί να κάνει ξανά άλμα προς τα εμπρός και να ξεπεράσει την κρίση.

Τρίτη 8 Απριλίου 2014

Μ.Κ.Ο. (Φιλανθρωπική, ανθρωπιστική ή «σκοτεινή» οργάνωση)



δημοσιευματα εφημεριδοσ αγωνασ αγωνιζομενων λαρισαιων χριστιανων α.φ. 201 http://www.agonas.org/
Μ.Κ.Ο. (Φιλανθρωπική, ανθρωπιστική ή «σκοτεινή» οργάνωση)
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ

Τελευταία έφριξε ο κόσμος μ’ αυτά που διαβάζει και ακούει στα Μ.Μ.Ε. για τα εκατοντάδες εκατομμύρια που δίνονταν σε Μ.Κ.Ο. (Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις). Κι επειδή κανείς δεν του λέει, πώς ξεφύτρωσαν τα χιλιάδες αυτά “μπουμπούκια” στην χώρα μας, που ρημάζουν τα χρήματα του ελληνικού λαού, αυτοπροβάλλονται, πλουτίζουν, κάνουν το κέφι τους ταξιδεύοντας, με αφορμή αποστολές, συνέδρια και σεμινάρια, προπαγανδίζοντας και, αρκετές φορές, συκοφαντώντας τη χώρα μας και ζώντας σαν μαχαραγιάδες, είναι καιρός η μικρή αλλά τίμια και μη εξαγοραζόμενη εφημερίδα μας να δώσει ορισμένες πληροφορίες στους αναγνώστες της.
Με το δημοσίευμά μας αυτό θα προσπαθήσουμε, εν συντομία, να δούμε τί είναι οι Μ.Κ.Ο. και ποια η οικονομική και η εθνική ζημία που επέφεραν μέχρι τώρα στον τόπο μας.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ Μ.Κ.Ο.
Ο όρος Μ.Κ.Ο. σημαίνει «Μη Κυβερνητική Οργάνωση». Αποτελεί νεολογισμό και αποδίδει στην ελληνική τον αγγλικό όρο Non-Governmental Organisations (NGOs). Ο όρος χρησιμοποιήθηκε αρχικά στο άρθρο 71 του καταστατικού χάρτη του ΟΗΕ.
Οι διεθνείς Μ.Κ.Ο. ήταν σημαντικές για το κίνημα κατά της δουλείας, για την ψήφο των γυναικών, τα ανθρώπινα δικαιώματα… και δραστηριοποιήθηκαν ιδιαίτερα κατά την διάρκεια της Παγκόσμιας Διάσκεψης Αφοπλισμού.
Αρχικά αυτές λειτούργησαν με βάση την εθελοντική εργασία ατόμων ιδιαίτερης ευαισθησίας προς το περιβάλλον, την υπεράσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, την φτώχεια, το ρατσισμό… Λόγω των επιτυχημένων προσπαθειών οι κυβερνήσεις διαφόρων κρατών αναγνώρισαν την αξία ορισμένων εξ αυτών και συνέβαλαν οικονομικά στο έργο τους. Πέρα από αυτά ήρθε και η στήριξη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με επιχορηγήσεις προγραμμάτων. Έτσι οι διάφορες Μ.Κ.Ο. που ξεχώρισαν κατάφεραν να αποκτήσουν μια ανεξαρτησία κινήσεων και δράσεων.
Η Παγκόσμια Τράπεζα προσδιορίζει τις Μ.Κ.Ο. ως «ιδιωτικούς οργανισμούς που η δραστηριότητά τους απαλύνει τον πόνο, προωθεί τα συμφέροντα των πτωχών, προστατεύει το περιβάλλον, παρέχει βασικές κοινωνικές υπηρεσίες ή αναλαμβάνει την ανάπτυξη της κοινότητας».
Η Μ.Κ.Ο. «Μη Κυβερνητική Οργάνωση» είναι ένας νομικά συγκροτημένος οργανισμός που δημιουργήθηκε από φυσικά ή νομικά πρόσωπα, λειτουργεί ανεξάρτητα από κάθε Κυβέρνηση, αποκλείοντας εκπροσώπους της να συμμετέχουν σ’ αυτήν και χρηματοδοτούνται, εν μέρει ή εξ ολοκλήρου, από τις κυβερνήσεις.
Μ.Κ.Ο. ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Οι Μ.Κ.Ο. στη χώρα μας είναι κυρίως «πράσινη υπόθεση» αφού άρχισαν να δημιουργούνται στις αρχές της δεκαετίας του ’90, αναλαμβάνοντας την ανθρωπιστική αναπτυξιακή εξωτερική πολιτική και εξελίχθηκαν σε ένα πανάκριβο άρωμα, που προκάλεσε ανυπολόγιστη αφαίμαξη στον κρατικό προϋπολογισμό και συν τω χρόνω μεταβλήθηκαν σε εκτροφεία σκανδάλων.
Και το ποιο σπουδαίο είναι ότι, πολλές από αυτές γιγαντώθηκαν επί υπουργίας εξωτερικών (1996-2004) του Γεωργ. Παπανδρέου. Το πάρτι όμως συνεχίσθηκε επί διακυβέρνησης Ν.Δ. από το 2004-2009.
Η εφευρετικότητα των… κατασκευαστών Μ.Κ.Ο. ως προς την… αιτιολογία και τον σκοπό ίδρυσής τους ξεπερνά και την πιο ακραία φαντασία. Σχεδόν όλα τα υπουργεία είχαν εκατοντάδες Μ.Κ.Ο. – υπολογίζονται στις 6.000. Είχαν κάνει τα δικά τους προσωπικά «επαγγελματικά μαγαζιά» χρηματοδοτούμενα από την κυβέρνηση (χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου) χωρίς κανένα έλεγχο. Ασφαλώς δεν έβαζαν χρήματα από την τσέπη τους, προκειμένου να λειτουργήσουν, ούτε έδιναν λογαριασμό για το, πού πάνε αυτά που παίρνουν και οπωσδήποτε ούτε την αγωνία είχαν αν θα έρθουν… πελάτες. Ξόδευαν χρήματα που δεν τους ανήκαν.
Η «Επανάσταση» των λαθρομεταναστών είχε και τα καλά της. Αποκαλύφθηκαν όλοι αυτοί, που είχαν αναλάβει ρόλο προστάτη, σιτιζόμενοι από τον ελληνικό κουρβανά, μέσω Μ.Κ.Ο. που είχαν στήσει. Περνούσαν οι ίδιοι μποέμικα, και με κρατικά κόλλυβα πουλούσαν ανθρωπισμό, εις υγείαν των κορόιδων και του ελληνικού λαού, που πλήρωνε τον λογαριασμό.
Κάθε καρυδιάς καρύδι – πολιτικοί, δημοσιογράφοι, καλλιτέχνες, καθηγητές, κ.α. όπως διαπιστώθηκε – έστηνε το μαγαζάκι της και με τα λεφτά που έπαιρνε ως Μ.Κ.Ο. πλήρωνε μισθό στον εαυτό της, ενοίκιο και 2-3 άτομα – υπαλλήλους, ζώντας ζωή χαρισάμενη. Είχε μάλιστα επικρατήσει το σλόγκαν: «Φτιάξε κι εσύ μια Μ.Κ.Ο. και φάγε εκατομμύρια!».
Και το πιο προκλητικό. Ως Μ.Κ.Ο. εμφανίζονται και ιδρύματα πρώην Πρωθυπουργών! Με 350.000 είχε επιχορηγηθεί το ίδρυμα Ανδρέα Παπανδρέου, επί υπουργίας εξωτερικών Γεωργ. Παπανδρέου. Δεκάδες χιλιάδες ευρώ δίδονται κάθε χρόνο στα οικογενειακά ιδρύματα όπως του κ. Μητσοτάκη, του Σημίτη και άλλων πρώην, για να φτιάξουν, υποτίθεται, τα… αρχεία τους, και κανείς δεν είχε πάρει χαμπάρι τί γίνεται!
Πώς να μην πέσει έξω το κράτος, με τέτοιες λοβιτούρες. Και τώρα καλείται ο κοσμάκης να πληρώσει την ψηφοθηρία και την εξαγορά της καρέκλας των κυρίων που μας κυβερνούσαν όλα αυτά τα 40 χρόνια (Πρωθυπουργοί, υπουργοί, υφυπουργοί, γενικοί γραμματείς και κάθε βολεμένος σε κρατική καρέκλα). Και σε όλη αυτή την βρώμικη ιστορία, δεν είναι αναμεμειγμένα μόνο πολιτικά πρόσωπα, αλλά και, το θλιβερότερο, εκκλησιαστικά και μάλιστα πολύ υψηλά ιστάμενα! (πατριάρχες, δεσποτάδες...)
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ
Η πρώτη ποινική δίωξη ασκήθηκε εναντίον της Μ.Κ.Ο. ο «Κύκλος της Πάτμου», η οποία από τις αρχές Οκτωβρίου του 2010 είχε τεθεί σε καθεστώς εκκαθάρισης. Η συγκεκριμένη οργάνωση δραστηριοποιήθηκε στην δεκαετία του ’90 με στόχο τη σύνδεση… θρησκευτικής συνείδησης και περιβάλλοντος.
Σε αυτό τον «ΚΥΚΛΟ ΤΗΣ ΠΑΤΜΟΥ» (όπως είχε γραφεί) εμπλέκονται: Ένα μέλος της οικογένειας Παπανδρέου, Πατριάρχες, εφοπλιστές κ.α. Το υλικό που μελετήθηκε ξεπερνά τις 60.000 σελίδες, ενώ η ποινική δικογραφία τις 7.000 σελίδες και το διαβιβαστικό προς την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών τις 250 σελίδες.
Η έρευνα των διωκτικών αρχών αφορά το χρονικό διάστημα 2000-2010 (πριν από το 2000 – περίοδος Σημίτη – όλα τα παραστατικά πολτοποιήθηκαν) κατά το οποίο η Μ.Κ.Ο. χρηματοδοτήθηκε για την διοργάνωση, εν πλώ, συμποσίων. Στα εξωτικά αυτά συμπόσια έδιναν το «παρών» εστεμμένοι, ανώτατοι κληρικοί από πολλές χώρες του κόσμου, Πατριάρχες, πολιτικοί (π.χ. ο πρώην υποψήφιος των Δημοκρατικών των ΗΠΑ Αλ Γκορ, ο πρώην Γενικός Γραμματέας του Ο.Η.Ε. Κόφι Ανάν κ.α.). Είχαν προγραμματιστεί να διοργανωθούν εννέα (9) τέτοια συμπόσια. Συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκαν: σε Δούναβη το 1997, Αδριατική 2002, Βαλτική 2003, Αμαζόνιο 2006, Αρκτική 2007 και Μισισιπή 2009, ενώ αναβλήθηκαν της Κασπίας 2005 και στο Νείλο 2009.
Χαρακτηριστικό της μεγάλης απάτης υπήρξε το γεγονός ότι, ενώ το 2005 είχε προγραμματιστεί το «Συμπόσιο της Κασπίας», αυτό δεν έγινε ποτέ κι ας είχαν συγκεντρωθεί περίπου 1,5 εκατ. ευρώ, απ’ τα οποία δαπανήθηκαν 500.000 ευρώ χωρίς να μπορούν να τα δικαιολογήσουν.
Το διαβιβαστικό πόρισμα αναφέρει ότι: «με πρόσχημα την οργάνωση των συμποσίων κάποιοι ιδιοποιήθησαν πολλά από αυτά τα χρήματα».

ΨΑΛΤΙΚΑ ΛΑΜΠΑΔΑΡΙΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΟΣ ΑΓΩΝΑΣ α.φ.201.



ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΟΣ ΑΓΩΝΑΣ  Α.Φ.201  http://www.agonas.org/
ΤΟ ΕΚΚΛΗΣΑΚΙ ΤΟΥ ΑΓ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
(στην οδό Ροΐδου  Λάρισας)

Πήραμε δεκάδες μηνύματα μετά το τελευταίο δημοσίευμά μας με τίτλο «το εκκλησάκι και το χρήμα», και όλοι, σχεδόν, αναρωτιούνται πώς η περιφέρεια έκανε τέτοιο ολίσθημα εντάσσοντας στο ΕΣΠΑ ένα τέτοιο κτήριο στο κέντρο της πόλης και μάλιστα σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή με σχετικά στενό δρόμο δεδομένου ότι τώρα, όπως είναι η κατάσταση τα αυτοκίνητα παρκάρουν στα πεζοδρόμια.
Προς τί η εμμονή αυτή της ανέγερσης του κτηρίου αφενός, και της επιλογής αυτού του χώρου αφετέρου, αφού υπάρχει το οικοτροφείο (νυν επισκοπείο) που πληροί όλες τις προϋποθέσεις, δεδομένου ότι η επιφάνειά του ανέρχεται στα 6.000 τ.μ., ο έμπροσθεν αυτού δρόμος είναι τριών λωρίδων κυκλοφορίας και συνορεύει με ευρύχωρο πάρκο για να σταθμεύουν άνετα πεζοί και αυτοκίνητα;
Ο παραλληλισμός του νέου κτηρίου στην οδό Ροΐδου από το δεσπότη Ιγνάτιο ως «Βασιλειάδα» είναι μάλλον ατυχής. Θα μπορούσε να ισχύσει ο χαρακτηρισμός αυτός αν αναφέρονταν στο οίκημα του επισκοπείου - οικοτροφείου και τον περιβάλλοντα χώρο που δίνει τη δυνατότητα επέκτασης των λειτουργικών και άλλων χώρων μελλοντικά, πράγμα που καθίσταται αδύνατον να επιτευχθεί στο χώρο της οδού Ροΐδου, αφού από μόνο του, ως «ποντικοφωλιά» θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί.
Θλίψη προκαλεί το γεγονός ότι, ένας «πνευματικός» ηγέτης αποκαλεί «κοντόφθαλμους» και «μη αγαπώντας την εκκλησία» εκείνους που θέλουν να του «ανοίξουν τα μάτια» και να δει το συμφέρον της εκκλησίας αλλά και της πατρίδας στην κρίσιμη εποχή που ζούμε, αφού ο χώρος του επισκοπείου- οικοτροφείου, με ελάχιστα χρήματα μπορεί να μεταβληθεί σε Βασιλειάδα.
Επειδή οι αναγνώστες μας λίγα βλέπουν αλλά πολλά καταλαβαίνουν ρωτούν: 1) Πόσο στοίχισαν οι αρχιτεκτονικές μελέτες, 2) Ο εργολάβος που θ’ αναλάβει το έργο είναι ο ίδιος που έφτιαξε το μοναστήρι, την πολυκατοικία – κληροδότημα του αγίου Νικολάου – επί της Ανθίμου Γαζή και Ορφέως, του ορφανοτροφείου καθώς και άλλες δουλειές της Μητρόπολης;

ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΙΚΟΝΕΣ;

«Προσευχηθείτε (μήπως πάρουμε τα χρήματα του ΕΣΠΑ) για το ίδρυμα της οδού Ροΐδου», μας είπε ο δεσπότης Λάρισας σε μήνυμά του που δημοσιεύτηκε στις 28 Φεβρουαρίου 2014 στην τοπική εφημερίδα.
Ως προς το θέμα των εικόνων – έγραψε σχετικά ο τύπος – που εξαφανίστηκαν μετά την ανακαίνιση του ναού που έκανε ο γνωστός μητροπολιτικός εργολάβος, «σιγή ιχθύος».
Και να φανταστεί κανείς ότι στις 21-22 Ιανουαρίου ’14 η ίδια τοπική εφημερίδα, πρωτοσέλιδα, αναφέρθηκε σε μια σπείρα ιερόσυλων που συνελήφθησαν στην Λάρισα να κατέχουν 4 εικόνες του 19ου αιώνα, 5 νεώτερες, ένα ευαγγέλιο του 1866 και μερικά ακόμη εκκλησιαστικά αντικείμενα, στις δε 23 Ιανουαρίου επιστολή συμπολίτη μας – σχετική και μηνυτήρια αναφορά στην εισαγγελία – που αναφέρει, μεταξύ άλλων, τα παρακάτω:
«… Με την ανακαίνιση του ναού… ( Αγ. Αθανασίου) ήταν αφενός το κλείσιμο των παραθύρων της μιας πλευράς και το σημαντικότερο η ολοκληρωτική εξαφάνιση των εικόνων πάσης φύσεως…, η τύχη των οποίων αγνοείται μέχρι σήμερα… Μεταξύ των εικόνων υπήρχαν και έργα επωνύμων ζωγράφων του 18ου και 19ου αιώνα…».
Άλλος δε επιστολογράφος γράφει στις 30-1-14:
«Η πρώτη και ουσιαστική επέμβαση στο ναό είχε σαν συνέπεια μια δήθεν ανακαίνιση, που στοίχισε στο ναό την εξαφάνιση των εικόνων και την παραμόρφωση του παλαιού κτίσματος. Σε ό,τι αφορά τις μεγάλες εικόνες, υπάρχει, ευτυχώς, δημοσίευμα που περιγράφει με σπάνια λεπτομέρεια την κάθε μια…».
Το θέμα από την εφημερίδα θάφτηκε, λες και αυτό δεν είναι ιεροσυλία, ενώ ο δεσπότης καλεί το χριστεπώνυμο πλήρωμα «σε προσευχή, προστασία και συμπαράσταση…» φοβούμενος μη δεν πάρει τα χρήματα του ΕΣΠΑ.
Τι κρίμα μόνο για τα χρήματα αναφέρει; Για το πού βρίσκονται οι εικόνες ούτε λόγος!

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Μέσω του ΟΑΕΔ η μητρόπολη Λάρισας προσέλαβε 29 άτομα στο πλαίσιο ενός προγράμματος «ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΜΕΣΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ» με πεντάμηνη διάρκεια απασχόλησης. Ητοι: 3 νοσηλευτές ΤΕ, 3 φιλόλογους ΠΕ, 2 φυσικούς ΠΕ, 2 μαθηματικούς ΠΕ, 1 ψυχολόγο ΠΕ, 2 πληροφορικής ΤΕ, 3 ηχολήπτες ΠΕ. 1 βιβλιοθηκάριο ΠΕ, 1 Διοικητικό ΠΕ, 2 Διοικητικούς ΔΕ, 8 Γενικών Καθηκόντων ΔΕ, 1 μάγειρα ΔΕ.  Αλήθεια πού θα τους απασχολήσει όλους αυτούς η μητρόπολη; Μήπως πρόκειται ν’ ανοίξει σχολείο και δεν το γνωρίζουμε; Αν επισκεφτείτε τα γραφεία της μητρόπολης θα δείτε, ότι δεν έχουν τί να κάνουν το υπάρχον προσωπικό που πλεονάζει και στις 12-1 το μεσημέρι τα κλείνουν και φεύγουν. Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρύθμισης δεν τα ερεύνησε αυτά και διώχνουν ανθρώπους που είναι χρήσιμοι σε οργανισμούς και επιχειρήσεις; Οι μόνοι που θα μπορούν να είναι χρήσιμοι για μια μητρόπολη είναι 8 ΔΕ γενικών καθηκόντων για να περιποιούνται και τους κήπους της μητρόπολης και ο μάγειρας για να τους φτιάχνει κανένα φαγητό. Δεν είμαστε αντίθετοι με τους υπόλοιπους -  κάθε άλλο-  αλλά στάλθηκαν σε λάθος διεύθυνση. Και μια ερώτηση στην Περιφέρεια: Τα ένσημα των 29 αυτών απασχολούμενων πληρώνονται ή θα τα φορτωθούν κι αυτά οι παπάδες; Πολλά κυκλοφορούν στην πιάτσα.
Θα επανέλθουμε.

ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΟΥΜΕ ΑΛΛΟ…

Ο δεσπότης Λάρισας εφαρμόζει μεθόδους πολιτικάντηδων. Δηλαδή, όταν θέλει να επιβάλει κάτι, αρχίζει τις πρώτες διαρροές από τους… να δει τις αντιδράσεις και οι παπάδες σιγά-σιγά να το χωνέψουν, και μετά να προχωρήσει στην εφαρμογή του.
Τελευταία διέρρευσε ότι στους νέους προϋπολογισμούς των ναών θα κάνει μεγάλες αυξήσεις διότι η μητρόπολη είναι σε οικονομική “φτώχεια”. Πριν ακόμη ο εκκλησιαστικός “Στουρνάρας” ανακοινώσει το νέο χαράτσι, οι παπάδες βγήκαν στο κλαρί. Οι αντιδράσεις θα είναι μεγάλες – μας είπαν – και θα φθάσουν μέχρι και την παράδοση των κλειδιών.
Αγανακτισμένοι δε, ρωτούν:
Γιατί, επί δέκα οκτώ χρόνια, πληρώνουμε υπέρ των κατασκηνώσεων της μητρόπολης, ενώ αυτές δεν υπάρχουν;
Για ποια πνευματική δράση πληρώνουμε χωρίς να γίνεται τίποτα;
Γιατί να πληρώνουμε για τα συσσίτια, όταν όλα τα έξοδα τα καλύπτουν οι ναοί ανά εβδομάδα και με εθελόντριες, επικουρούμενες από δισκοφορίες και πολλές δωρεές συμπολιτών;
Πώς γίνεται, ναοί, που οι ιερείς τους τα «πιάσαν και φύγαν» κι άλλοι «άδειασαν τα παγκάρια», να έχουν μήνες και χρόνια να πληρώσουν τριμηνίες – κάνοντας η μητρόπολη «στραβά μάτια» – και να την πληρώνουν οι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους ιερείς;
Απ’ ότι αντιλαμβανόμαστε γρήγορα θα χτυπήσουν τα «νταούλια».

ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΚΙΝΕΣ
(Για το προσωπικό που απασχολεί
και τα έξοδα του “ιδρύματος”)

Ο δεσπότης Λάρισας στις 27 Φεβρουαρίου μας ξάφνιασε με το ολοσέλιδο ρεπορτάζ – χωρίς ρεπόρτερ – περιλαμβάνον 8 έγχρωμες φωτογραφίες και στο κάτω μέρος, με χονδρά γράμματα και πηχυαίους τίτλους, να παρακαλεί θερμά το πλήρωμα της τοπικής Εκκλησίας να δώσει τον οβολόν του ή να κάνει κάποια δωρεά, διότι το ορφανοτροφείο έχει μεγάλη ανάγκη καθ’ όσον φιλοξενεί 11 κορίτσια (13 έως 19 ετών), εκ των οποίων τα 2 σπουδάζουν εκτός Λάρισας και απασχολεί 7μελές προσωπικό (!).
(Για το ίδρυμα “Κρίκκειο Ορφανοτροφείο” γράψαμε αρκετές φορές, τόσο για το σκοπό ίδρυσής του όσο και για τα παρασκήνια για τα οποία θα επανέλθουμε με νεώτερα στοιχεία).
Α) Είναι πρώτη φορά που μαθαίνουμε επίσημα ότι το ορφανοτροφείο απασχολεί έμμισθο προσωπικό – μέχρι τώρα μας μιλούσαν για εθελόντριες. Αλλά και πάλι δεν μας λένε την αλήθεια διότι εκτός των επτά και την διευθύντρια απασχολούν και 2-3 άτομα 5μηνίτες, που πληρώνονται από πρόγραμμα του ΟΑΕΔ. Μαζί δε με τις εθελόντριες ανέρχονται περίπου στα 13 άτομα. Δηλαδή για 9 κορίτσια (τα 2 βρίσκονται εκτός ορφανοτροφείου) διαθέτουν προσωπικό 13 ατόμων!
Β) Γιατί να έχει οικονομική ανάγκη το Ορφανοτροφείο όταν εισπράττει:
1) Από το προσκύνημα Αγ. Παρασκευής και άλλα το 15% επί των ακαθαρίστων εσόδων, μεταφραζόμενο σε έσοδα (300.000 Χ 15%) 45.000 ευρώ.
2) Από τα παρεκκλήσια.
3) Από τους προϋπολογισμούς των ναών (Κεφ. Δ/14 υπέρ κοινωφελών ιδρυμάτων Ι.Μ.Λ. εφάπαξ ο κάθε ναός (115 ναοί από 400 ευρώ περίπου) σύνολον 45.000 ευρώ.
4) Από δωρεές συμπολιτών, φορέων και οργανώσεων που δεν είναι και λίγα.
5) Από δισκοφορίες, δύο φορές το χρόνο, σε όλους τους ναούς.
6) Από τα μισθώματα της ακίνητης περιουσίας Κρίκκη (έως το 2008 υπολογίζονται στο 1.200.000 ευρώ και αν είναι κατατεθημένα θα πρέπει να αποδώσουν τόκους περίπου 60.000 ευρώ το χρόνο).
Όλα μαζί υπολογιζόμενα ξεπερνούν τις 150-190.000 ευρώ.
Με αυτά τα χρήματα στην σημερινή εποχή μπορούν να ζήσουν 30 και πλέον οικογένειες και όχι να μη φθάνουν για τα 11 κοριτσάκια και να ζητούν από κάθε ευκολόπιστο να του πάρουν και το πορτοφόλι!
Αυτά θα πρέπει να περαστούν στο Βιβλίο Γκίνες, για την πρωτοτυπία του; Πράγματι είναι σοβαρό για 11 υγιή κοριτσακια να απασχολούνται 12-13 άτομα και να στοιχίζουν 14-17.000 ευρώ το καθένα σε μια εποχή κρίσης.
Αχ, κατακαημένη Ελλαδίτσα!

ΤΑ ΤΑΞΙΔΑΚΙΑ

Το δεσποτικό ταξιδάκι αναψυχής σε ευρωπαϊκές πόλεις και κωμοπόλεις κράτησε λίγο (μόνο μία εβδομάδα). Θα ήταν κουρασμένος, φαίνεται, γι’ αυτό και δεν λειτούργησε το ψυχοΣάββατο στο παλαιό Κοιμητήριο, όπως κάθε χρόνο.
Στερήθηκε, βέβαια, το ποίμνιο την παρουσία του, αλλά γλύτωσε ο Σος το πλευρίτωμα, καθ’ όσον όλοι γύρισαν στα σπίτια τους κρυωμένοι λόγω κακού προγραμματισμού της διοργάνωσης.
«Ουδέν κακόν αμιγές καλού» λέγαν οι πρόγονοί μας. Μπορεί να λυπήθηκαν οι εκκλησιασθέντες με την απουσία του δεσπότη, χάρηκαν όμως κάποιοι κληρικοί (στενός πυρήνας του Ιγνατίου) γιατί τους δόθηκε η ευκαιρία να νιώσουν, έστω και για λίγες μέρες, ευρωπαίοι!
Δεν είναι μικρό πράγμα, την ώρα που άλλοι λιμοκτονούν, εσύ να θεωρείσαι προνομιούχος, δεδομένου ότι ο δεσπότης έκανε τα έξοδα των νέων διακόνων!