-Τι προτιμάτε, ένα τσιμπηματάκι ή σε Μ.Ε.Θ. με κόβιντ;


-Τι προτιμάτε, ένα τσιμπηματάκι ή σε Μ.Ε.Θ. με κόβιντ;
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΘΩΜΑ[:Πράξ.5,12
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
«Διὰ δὲ τῶν χειρῶν τῶν ἀποστόλων ἐγίνετο σημεῖα καὶ τέρατα ἐν τῷ λαῷ πολλά· καὶ ἦσαν ὁμοθυμαδὸν ἅπαντες ἐν τῇ στοᾷ Σολομῶντος· τῶν δὲ λοιπῶν οὐδεὶς ἐτόλμα κολλᾶσθαι αὐτοῖς, ἀλλ᾿ ἐμεγάλυνεν αὐτοὺς ὁ λαός(:στο μεταξύ με τα χέρια των αποστόλων γίνονταν συνεχώς πολλά εκπληκτικά και εξαιρετικά θαύματα, που επιβεβαίωναν ότι η διδασκαλία τους ήταν αληθινή και προκαλούσαν κατάπληξη στον λαό. Και όλοι οι πιστοί μαζί με μια καρδιά μαζεύονταν στη στοά του Σολομώντος. Και από τους υπόλοιπους που δεν είχαν πιστέψει, κανείς δεν τολμούσε ν’ ανακατευτεί με αυτούς, να αστειευτεί μαζί τους και να τους συμπεριφερθεί σαν συνηθισμένους ανθρώπους του δρόμου˙ αλλά ο πολύς λαός τους τιμούσε και τους εγκωμίαζε)»[Πράξ.5,12-13].
19 Οὔσης οὖν ὀψίας τῇ ἡμέρᾳ ἐκείνῃ τῇ μιᾷ τῶν σαββάτων, καὶ τῶν θυρῶν κεκλεισμένων ὅπου ἦσαν οἱ μαθηταὶ συνηγμένοι διὰ τὸν φόβον τῶν Ἰουδαίων, ἦλθεν ὁ Ἰησοῦς καὶ ἔστη εἰς τὸ μέσον, καὶ λέγει αὐτοῖς· εἰρήνη ὑμῖν. 20 καὶ τοῦτο εἰπὼν ἔδειξεν αὐτοῖς τὰς χεῖρας καὶ τὴν πλευρὰν αὐτοῦ. ἐχάρησαν οὖν οἱ μαθηταὶ ἰδόντες τὸν Κύριον. 21 εἶπεν οὖν αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς πάλιν· εἰρήνη ὑμῖν. καθὼς ἀπέσταλκέ με ὁ πατήρ, κἀγὼ πέμπω ὑμᾶς. 22 καὶ τοῦτο εἰπὼν ἐνεφύσησε καὶ λέγει αὐτοῖς· λάβετε Πνεῦμα Ἅγιον· 23 ἄν τινων ἀφῆτε τὰς ἁμαρτίας, ἀφίενται αὐτοῖς, ἄν τινων κρατῆτε, κεκράτηνται
Τοῦ κ. Παύλου Τρακάδα
«Τὰ αὐτὰ γράφειν ὑμῖν ἐμοὶ μὲν οὐκ ὀκνηρόν, ὑμῖν δὲ ἀσφαλὲς» [= Νὰ σᾶς γράφω τὰ ἴδια πράγματα γιὰ μένα βεβαίως δὲν εἶναι κούρασι, ἐνῶ γιὰ σᾶς εἶναι ἀσφάλεια (ἀπὸ κινδύνους), μτφ. Ν. Σωτηροπούλου] (Φιλιπ. 3,1)
Ὅσο οἱ ἱεροί μας ναοὶ παραμένουν κεκλεισμένοι ἔχομεν πρώτιστον καθῆκον νὰ ἀσχολούμεθα μὲ αὐτὸ τὸ ζήτημα εἰς ἔνδειξιν διαμαρτυρίας πρὸς Ἱεράρχας καὶ Πανεπιστημιακοὺς θεολόγους, «τοὺς δοκοῦντας στύλους εἶναι», οἱ ὁποῖοι μετερχόμενοι ψευδοθεολογίας ἔχουν παραδώσει πλήρως τὴν πίστιν μας ὡς βορὰν εἰς τὰ πολιτικὰ σχέδια.
Ο επικήδειος λόγος του Γεωργίου Αινιάν στην Κηδεία του Γ. Καραϊσκάκη
[Του Γιώργου Καλλιώρα (olykos)]
Πηγή φωτο: «Karditsa press»
Ἕλληνες!
Τί εἶναι αὐτὴ ἡ σκυθρωπότης ὅπου εἶναι ἐζωγραφισμένη εἰς τὰ πρόσωπά σας; τί σημαίνουν αὐτοὶ οἱ διακεκομμένοι ἦχοι τῆς βαρυφθόγγου καμπάνας καὶ αὐταὶ αἱ μελαναὶ καὶ πένθιμοι στολαὶ εἰς τοὺς δρόμους; τί τρέχουν τεθορυβημένοι ἄνδρες, γυναῖκες καὶ μικρὰ παιδιά; Ὁ Καραϊσκάκης ἀπέθανε. Τοῦτο ἦταν ἡ θλίψις τῶν ἀνδρῶν, τοῦτο ὁ ὀδυρμὸς τῶν γυναικῶν, τοῦτο ὁ στεναγμὸς τῶν μικρῶν παιδίων, τοῦτο τὸ κοινὸν πένθος τῶν Ἑλλήνων.
Δίκαιον ἔχει ὁ λαὸς νὰ κάμῃ νὰ ἀντηχῇ εἰς τὴν πόλιν τῆς Σαλαμῖνος θρῆνος καὶ κλαυθμὸς καὶ ὀδυρμὸς πολύς• δίκαιον εἶναι νὰ κλαίῃ ἡ Ἑλλὰς ὡς ἄλλη Ραχὴλ τὸ τέκνον της, τὸν γνήσιον υἱόν της, ἐπειδή, δὲν ἔχει πολλοὺς τούτους κάρρονας.
Προς Αρχιμ. π. Νεκτάριο Μουλατσιώτη – Ι. Μ. Φωκίδας
(Ανοικτή Επιστολή)
Τοῦ Ν. ΣΑΚΑΛΑΚΗ
Ποιος να το φανταζότανε, π. Νεκτάριε, ότι τα νοήματα των στίχων του τραγουδιού «Έμαθα ελεύθερος να ζω» (παπα-Ροκάδες), ως όραμα πνευματικής ελευθερίας, θα τα αρνηθείτε ως προσδοκίας σας.
Να σας υπενθυμίσω (μεταξύ άλλων): «Έμαθα ελεύθερος να ζω», «Η νέα τάξη μας καλεί να γίνουμε κονσέρβες στην ίδια μηχανή», «κράτησε την πίστη σφιχτά».
Οι στίχοι διαμορφώθηκαν ως αρνητική στάση στη νέα τάξη, ενώ εσείς –δυστυχώς– τους αντιστρέφετε, επιθυμώντας θετική (εκκλησιαστική) επαφή με τις σειρήνες της.
Τα χελιδόνια διανύουν περίπου 10.000 χλμ για να έρθουν σε μας. Ξεκινούν από την Αφρική (νότια της Σαχάρας) σε μεγάλα σμήνη για να φτάσουν εδώ την άνοιξη. Το ίδιο μεγάλο ταξίδι κάνουν και το φθινόπωρο, όταν φεύγουν από την Ελλάδα.
Τα 4 από τα 5 είδη φτιάχνουν τη φωλιά τους από πηλό (λάσπη) ενώ μόνο το ένα (το οχθοχελίδονο) ανοίγει τρύπες στο έδαφος συνήθως εκεί που υπάρχει νερό. Μαζεύουν μικρά κομμάτια λάσπης από κάποιο κοντινό σημείο και τους μεταφέρουν εκεί που θέλουν να χτίσουν τη φωλιά τους. Χρειάζονται 700 – 1500 σβόλους για την κάθε φωλιά [ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ!]. Το «χτίσιμο» μπορεί να κρατήσει από 3 έως 16 ημέρες!!! Στην προκειμενη περίπτωση η φωλιά τελείωσε σε 5-6 ημέρες, παρά τη μεγάλη δυσκολία, μιας και η φωλιά δεν ήταν σε ''γωνία''. Το μεγάλο ταξίδι των χελιδονιών διαρκεί αρκετές εβδομάδες.
«Τὰ τῆς Ἐκκλησίας Ἀποίμαντα»
Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση
Στὸ χῶρο τῆς Ἐκκλησίας πολλὲς φορὲς σκανδαλώδεις ἐπιλογὲς καλύπτονται ἢ ὡραιοποιοῦνται γιὰ νὰ μὴ μειώνεται ἡ εἰκόνα τῶν ὑπευθύνων, δηλαδὴ τοῦ ἑκάστοτε Ἀρχιεπισκόπου ἢ κάποιων γνωστῶν Μητροπολιτῶν. Καλλιεργεῖται ἡ ψευδὴς αἴσθηση ὅτι ἐνεργοῦν μὲ φόβο Θεοῦ καὶ ἄρα δὲν κάνουν λάθος. Ἐπικαλοῦνται κάποτε καὶ οἱ ἴδιοι τὴν ἐμπειρία τους στὴ διαχείριση ἐκκλησιαστικῶν θεμάτων καὶ αὐτοπροβάλλονται ὡς ἱκανοὶ στὴ διοίκηση, γιὰ νὰ μᾶς διαβεβαιώσουν ὅτι εἶναι εὐλαβεῖς καὶ χαρισματοῦχοι!
"Επειδή όμως δεν μπορούμε να τους εκτελέσουμε ...χωρίς να καταλαβαίνουν ότι θα τρέξουν σαν πρόβατα στο σφαγείο...»
Μακαριστός Γέροντας π. Αθανάσιος Μυτιληναίος (1927 – 2006)
Αποσπάσματα ομιλίας –Κατηχήσεις Ἁγίου Κυρίλλου Ἱεροσολύμων ΧΩΡΙΟΝ ΙΕ’&Γ– που εκφωνήθηκε στις 16-02 του 1987.
Ειπώθηκε και αυτό, ότι επιτέλους, και να έχω εδώ τον αριθμό, την
σφραγίδα, δεν μπορώ να κάνω τον Σταυρό μου; Ωραιότατα, δεν αρνούμαι τον
Ιησούν Χριστόν.
Κάνει εντύπωση όταν διαβάζουμε στην Αποκάλυψη ότι εκείνοι που έχουνε σφραγισθεί δεν θα μπορούνε να μετανοήσουνε. Ή καλύτερα, όχι, δεν θα σωθούν. Δηλαδή, αν σφραγισθώ, δεν θα σωθώ; Κάνει εντύπωση αυτό.
Μετὰ τὴν «ἁμαρτωλὴ» καὶ διεθνῶς διάσημη «λίστα Πέτσα», μέσω τῆς ὁποίας μοιράστηκαν μὲ τὸν πλέον ἀδιαφανή τρόπο 20.000.000 εὐρὼ ἀκόμη καὶ σὲ ἀνύπαρκτα μέσα ἐνημέρωσης,
ΚΟΙΤΑ ΚΑΤΙ ΚΟΡΩ[ΠΑΡΑ]ΝΟΪΚΕΣ ΣΥΜΠΤΩΣΕΙΣ!
Σαν σήμερα, πριν από 35 χρόνια, η Σοβιετική Ένωση ανακοίνωνε ότι προ τετραημέρου (26 Απριλίου 1986) είχε σημειωθεί έκρηξη σε αντιδραστήρα εργοστασίου παραγωγής πυρηνικής ενέργειας στην πόλη Τσέρνομπιλ της Ουκρανίας. Οι άλλοι τρεις αντιδραστήρες ετέθησαν εκτός λειτουργίας και τα παρακείμενα χωριά εκκενώθηκαν. Τα ραδιενεργά στοιχεία που απελευθερώθηκαν στα υψηλά στρώματα της ατμόσφαιρας διαχύθηκαν εντός μιας εβδομάδος σε ολόκληρο τον πλανήτη.
Ο “αόρατος εχθρός” του 1986 δεν ήταν ιός, αλλά η ραδιενέργεια που διέρρευσε από τον συγκεκριμένο αντιδραστήρα. Τότε δεν μετρούσαμε κρούσματα αλλά μπεκερέλ. Όπως τον Μάρτιο του 2020, έτσι και τον Απρίλιο του 1986 προκλήθηκε αρχικά πανικός που μετεξελίχθηκε σε διαρκή φόβο.
Ὅμως θα πρέπει νά τό ξεκαθαρίσουμε, ὅσο κι ἄν ἀκούγεται σκληρό. Οἱ καλές προθέσεις, ὅταν μένουν μόνο προθέσεις, στρώνουν ἀπλῶς τόν δρόμο πρός τήν Κόλαση. Δέν γίνεται νά τά ἔχεις καλά μέ ὅλους.
Του Νεκτάριου Δαπέργολα, Διδάκτορος Ἱστορίας
Ὅσα ἔγιναν τό βράδυ τοῦ Μ. Σαββάτου, ἔθεσαν μία ἀκόμη πολύ χαρακτηριστική ψηφίδα στό ἀποτρόπαιο ψηφιδωτό πού κατασκευάζεται ἐδῶ καί πολλά χρόνια (ὑπό τό κράτος τῆς οἰκουμενιστικῆς λαίλαπας), ἀλλά ἡ κατασκευή του ἔχει πια τόσο πολύ προχωρήσει, ὥστε ἡ ἕως πρότινος θολά ὁρατή ἀκόμη εἰκόνα νά γίνεται πλέον ἀντιληπτή ἀπό σχεδόν ὅλους. Ἤ τουλάχιστον, ἀπό ὅλους τούς δυναμένους (καί κυρίως βουλομένους) ὁρᾶν.
Γράφει ο Γιώργος Παύλος
Καθ. Φυσικής και Φιλοσοφίας ΔΠΘ
Με όσα κριτικώς γράφουμε ακολούθως όχι μόνο δεν επιθυμούμε να προσβάλουμε το επισκοπικό αξίωμα, αλλά όλως αντιθέτως θέλουμε όντως να τιμήσουμε το αξίωμα του επισκόπου, το οποίο μειώνεται και σμικρύνεται με την σμίκρυνση του Χριστού κατά την μετακίνηση της εορτής της Αναστάσεως από την Κυριακή στο Μέγα και Ιερό Σάββατο.
Διότι ο επίσκοπος ως διάδοχος των Αποστόλων φέρει επ αυτού τον ίδιο τον Χριστό και ζώντα Θεό εν τη Εκκλησία και δια της Εκκλησίας.
Πολλοί αξιοσέβαστοι επίσκοποι με πραγματικά άγιο βίο, και άλλοι εκκλησιαστικοί ή και λαϊκοί, προσπάθησαν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα όσον αφορά στην αλλαγή της ώρας τέλεσης του Μυστηρίου της Αναστάσεως διακόσια χρόνια μετά το 1821, στο συμβολικό και μαρτυρικό έτος 2021, κατά μετάθεση από την Κυριακή του Πάσχα στο Μέγα Σάββατο.
Με ανατρεπτική διάθεση και επιστημονική συλλογιστική, αναπτύσσοντας μια εκτεταμένη επιχειρηματολογία, ο Καθηγητής αμφισβήτησε ανοιχτά και ευθέως την ‘‘πολιτική ορθότητα’’ διαφόρων μέτρων ελέγχου και προσεγγίσεων τα οποία ζήσαμε στα αλλεπάλληλα «κύματα» της τρέχουσας πανδημίας, αρκετά από τα οποία έχουν παγιωθεί και τελικά εφαρμόστηκαν ως «συστημικό πλέγμα μέτρων» από τις περισσότερες κυβερνήσεις του πλανήτη.
Η ομιλία του οικοδομήθηκε σε τρία διακριτά επίπεδα εκ των οποίων εξ’ ορισμού το δεύτερο και το τρίτο παρουσίασαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Σε ένα πρώτο επίπεδο, το πληροφοριακό, ο Καθηγητής γενίκευσε και συμπύκνωσε το ιατρικής φύσεως γνωστικό υλικό για τον κορωνοϊό. Ανέλυσε ζητήματα περί της φύσης των μικροβίων και ειδικότερα περί του επίμαχου κορωνοϊού, των βασικών δομικών χαρακτηριστικών του και των τρόπων μετάδοσής του, των προϋποθέσεων ανάπτυξης των λοιμώξεων που προσβάλλουν τον οργανισμό και των αρνητικών επιδράσεών τους στον άνθρωπο.
“Χριστὸς Ἀνέστη ἐκ νεκρῶν”· αὐτὸ εἶπε ὁ ἄγγελος· αὐτὸ εἶδαν καὶ οἱ γυναῖκες· αὐτὸ μαρτυροῦν καὶ οἱ σφραγίδες τοῦ Πιλάτου· ὁ ἄδειος τάφος τὸ φωνάζει δυνατά· τὸ μαρτυρεῖ ὁ κυλισμένος λίθος· οἱ φύλακες ἐλέγχονται μὲ τὴν φυγή τους· ἡ κουστωδία (φρουρὰ) τὸ ὁμολογεῖ καὶ λαμβάνει τὰ χρήματα· οἱ ἀρχιερεῖς (Ἄννας καὶ Καϊάφας) ἀποδεικνύονται ἔνοχοι· ὁ Πιλάτος αἰσθάνεται ἐντροπή· ὁ κεντυρίων (ἑκατόνταρχος), μὲ τὸ σχίσιμο τοῦ καταπετάσματος, πιστεύει· ὁ ἥλιος τὸ ἐδίδαξε (ἔδειξε) πρίν, σκοτεινιάζοντας εἰς τὸν Σταυρό· τὰ ἀναστημένα σώματα τῶν νεκρῶν τὴν ἀλήθεια διετράνωσαν· ὅλη ἡ φύσι τὴν Ἀνάστασι ἐμαρτύρησε, ποὺ ἔγινε εἰς τὸ τέλος τοῦ Σαββάτου πρὸς τὴν ἀρχὴ τῆς πρώτης ἡμέρας.
Χαίρετε ἄνθρωποι· Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν· ἡ μαρτυρία εἶναι παναληθής· ἀγαλλιάσθε, ἐλευθερωθήκατε· ὁ Ἅδης ἐδεσμεύθη εὐφραίνεσθε· Ἀναστάσεως ἡμέρα, ὑψώσατε τὴν φωνή· ὁ ἀρχηγὸς τῆς σωτηρίας μας ἀνέστη ἐκ νεκρῶν· χαῖρε ὁ οὐρανὸς καὶ ἡ γῆ· ἰδού, ἁρμονία μεταξὺ ἀγγέλων καὶ ἀνθρώπων, διὰ τῆς Ἀναστάσεως· χαίρετε τὰ φυτά· ἡ νέκρωσι τοῦ Χριστοῦ ἔγινε εἰς τὸν Σταυρό, ἀλλὰ δι’ αὐτοῦ συνετελέσθη ἡ Ἀνάστασι· συνανέστησε τὸν Ἀδάμ· ἡ Εὔα ἐλύθη ἀπὸ τὰ δεσμά της· οἱ προφῆτες προπορεύονται ἀπὸ τὸν Δεσπότη· οἱ βασιλεῖς, Σολομῶν καὶ Δαυίδ, προσφέρουν τοὺς ἐπινίκιους ὕμνους.
H Αγγελική Χατζηιωάννου, διδάκτωρ θεολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, μίλησε στον Λάμπρο Καλαρρύτη για την ιστορία της εμφάνισης του Αγίου Φωτός στον Πανάγιο Τάφο.
Η κ. Χατζηιωάννου παραθέτει πλήθος ιστορικών στοιχείων αλλά και δύο θαυμαστά γεγονότα όσον αφορά το Αγιο Φως από τα σύγχρονα χρόνια.
Επιστολή ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ
Προς έναν απλό άνθρωπο για την ομολογία τη πίστης
Καθόσουν στο τρένο και σώπαινες. Δίπλα σου κάθονταν κάποιοι κύριοι και συζητούσαν για τους μεγάλους ανθρώπους. Ένας απ` αυτούς απαριθμούσε ονόματα μεγάλων προσωπικοτήτων που εκτιμά και μεταξύ άλλων ανέφερε και το όνομα του Ιησού Χριστού. Κάποιος άλλος είπε ότι αυτός δεν θεωρεί τον Χριστό μεγάλο άνθρωπο. Και άρχισαν να φιλονικούν γύρω από τον Κύριό μας, κατά την προφητεία του Αγίου Συμεών ότι αυτός θα είναι «εἰς σημεῖον ἀντιλεγόμενον» (Λουκ. 2,34). Τότε εκείνοι οι άνθρωποι απευθύνθηκαν σ` εσένα και ρώτησαν εάν εσύ θεωρείς τον Χριστό μεγάλη προσωπικότητα. Εσύ απάντησες όχι. Ο Χριστός δεν είναι για σύγκριση. Ο Χριστός δεν είναι μεγάλος άνθρωπος. Είναι Θεός. Ακούγοντας τα λόγια σου όλοι γέλασαν και άρχισαν να χλευάζουν την πεποίθησή σου περί του Υιού του Θεού. Μέχρι πριν από λίγο διαχωρισμένοι μεταξύ τους, με μιας όλοι συμφώνησαν εναντίον σου και εναντίον του Χριστού σου, όπως τότε που ο Πιλάτος και ο Ηρώδης συμφιλιώθηκαν, όταν ήθελαν να καταδικάσουν τον Χριστό. Κι έτσι, εσύ υπό την μάστιγα των κοροϊδιών και χλευασμών ταξίδευες έως τον τόπο σου.
σ.σ. Όχι βέβαια ότι δεν το είχαμε καταλάβει από την αρχή, απλά τώρα βγήκαν και τα έγγραφα να το επιβεβαιώσουν· ότι πίσω από τις ασυνάρτητες, αντισυνταγματικές, εξωφρενικές και επικίνδυνες από κάθε απόψεως δηλώσεις και αποφάσεις των «ειδικών» ακριβοπληρωμένων κηφήνων, κρύβεται ο μοσχαναθρεμμένος φασιστάκος της Μπίλντερμπερκ Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος όταν πέρασε την τροπολογία στη Βουλή που παρέχει ασυλία στις «ειδικές επιτροπές», στην ουσία έδινε ασυλία στον εαυτό του.
Αποκάλυψη: Το πρακτικό από τη συνεδρίαση της επιτροπής λοιμωξιολόγων – Απόφαση για παράταση του μέτρου απαγόρευσης θρησκευτικών τελετών!
Σύμπραξη αἵρεσης καὶ πολιτείας. Τὰ πρῶτα χρόνια τῆς εἰκονομαχίας ὡς παράδειγμα ἀντίστοιχο μὲ τὴν σημερινὴ κατάσταση
Τοῦ Ἀδαμάντιου Τσακίρογλου
Τὰ τελευταῖα χρόνια, καὶ μετὰ τὰ τραγικὰ γεγονότα ποὺ βιώσαμε τὰ δύο χρόνια τῶν μέτρων κατὰ τοῦ Κορονοϊοῦ, ἔχει καταστεῖ σὲ ὅλους σαφὲς ὅτι ἡ πολιτικὴ ἡγεσία, διεθνὴς καὶ κρατική, κάνει τὰ πάντα γιὰ νὰ ὑποστηρίξει τὴν ἐξάπλωση καὶ ἑδραίωση τῆς Παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ τὴν ἀλλοίωση καὶ ὑποβάθμιση τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως μας. Βαθύτερος σκοπὸς αὐτῆς τῆς ὑποστήριξης εἶναι ἡ διάβρωση καὶ τελικὰ ὑποταγὴ τῆς Ἐκκλησίας στὴν Νέα Τάξη Πραγμάτων.
Είναι τυχαίο το γεγονός ότι ο χώρος που σκέφτηκαν αυτοί που διοργάνωσαν και προετοίμασαν αυτή την πανδημία και θεώρησαν ως τον πιο επικίνδυνο για τη μετάδοση της νόσου είναι η εκκλησία;
Ήλθαν, μας είπαν και μας έπεισαν ότι ο μεγαλύτερος κίνδυνος μετάδοσης της νόσου βρίσκεται μέσα στους χώρους λατρείας.
Γι’ αυτό δεν γιορτάσαμε ούτε Πάσχα ούτε Χριστούγεννα ούτε Δεκαπενταύγουστο ούτε Πρωτοχρονιά ούτε Θεοφάνια.
Του Σεβ. Μητροπολίτη Ναΐρόμπης κ. Μακαρίου
Προσωπική μαρτυρία.
Θα συμπληρωθεί σε λίγο ένας χρόνος από τότε που ανακοινώθηκε η δήθεν παρουσία ενός νέου ιού – πανδημία – με την ονομασία κορωνοϊός (SARS-CoV-2) σε παγκόσμια κλίμακα, τρομοκρατώντας τους πάντες, μικρούς και μεγάλους.
Και φυσικά στα σχέδια των ισχυρών ήταν και η Αφρική! Να καταργήσουν κάθε νόμιμη επικρατούσα κατάσταση τόσο στην πολιτική, μα περισσότερο στην εκκλησιαστική πραγματικότητα.
Έκλεισαν στην αρχή τα σχολεία, μετά τις εκκλησίες και σιγά-σιγά κάθε είδους μετακίνηση.
” Φέρε μου και συ κάποιον να μου πή πώς ό Μαρξ απέθανε και ανέστη καί να θυσιάση τη ζωή του για τη μαρτυρία αυτή κι εγώ θα τον πιστεύσω ως τίμιος άνθρωπος”…
Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr
Αναδημοσιεύουμε από το Ιστολόγιο Κατάνυξη.
Ένα πρωινό συζητά ο γέροντας με δυο-τρεις επισκέπτες στο σπίτι του. Ο ένας είναι ιδεολόγος κομμουνιστής…
Όλο το οικοδόμημα του
Χριστιανισμού στηρίζεται στο γεγονός της Αναστάσεως. Αυτό δεν το λέω εγώ. Το
λέει ό Απόστολος Παύλος:
«Ει Χριστός ουκ έγήγερται, ματαία ή πίστις ημών» (Α’ Κορ. ιε’ 17). “Αν
ό Χριστός δεν ανέστη, τότε όλα καταρρέουν. Ό Χριστός όμως ανέστη, πράγμα το
όποιο σημαίνει ότι είναι Κύριος της ζωής καί του θανάτου, άρα Θεός.
– Εσείς τα είδατε όλα αυτά; Πώς τα πιστεύετε;
– Όχι, εγώ δεν τα είδα. Τα είδαν όμως άλλοι, οι Απόστολοι. Αυτοί στη συνέχεια τα γνωστοποίησαν καί μάλιστα προσυπέγραψαν τη μαρτυρία τους με το αίμα τους. Κι όπως όλοι δέχονται, ή μαρτυρία της ζωής είναι ή υψίστη μαρτυρία.
Με βάση έναν πολύ ωραίο συλλογισμό του Πασκάλ λέμε ότι με τους Αποστόλους συνέβη ένα από τα τρία: Ή απατήθηκαν ή μας εξαπάτησαν ή μας είπαν την αλήθεια.
Ἡ παράδοξη καί πρωτόγνωρη Ἀνάσταση κατά τό Μεγάλο Σάββατο τοῦ 2021
του Δημ. Κ. Αναγνώστου, θεολόγου
Θλιβερή η εικόνα και μελανή σελίδα στη σύγχρονη εκκλησιαστική ιστορία! Οι ψάλτες μπέρδευαν τα λόγια τους, με χαρακτηριστική την περίπτωση στο Ναό του Αγίου Ανδρέου Πατρών, χοροστατούντος του μητροπολίτου Πατρών κ. Χρυσοστόμου, όπου ακούγοντας τους ψάλτες αντί για ευφροσύνης μεταδιδόταν άγχος και πίεση στους παρευρισκομένους, από τη βιασύνη και τη δεσποτική καθοδήγηση να προλάβουν την απαγόρευση κυκλοφορίας. Αλλού καμπάνες ήχησαν για εορτασμό της Αναστάσεως στις 9 μ. μ. και αλλού για εορτασμό της Αναστάσεως στις 12 τα μεσάνυκτα. Οι περισσότεροι κατέλυσαν τη μοναδική νηστεία του Μεγάλου Σαββάτου επιστρέφοντας αμέσως μετά το πρόωρο "Χριστός ανέστη" στο σπίτι τους, αφού είχαν κάνει Πάσχα πριν τα μεσάνυκτα. Ο μητροπολίτης Ναυπάκτου "παραλλήλισε" το απόλυτο "αλαλούμ" και τη διακωμώδηση της μεγαλύτερης εορτής της Ορθοδόξου Εκκλησίας, που δημιούργησε η αντικανονική απόφαση της Διαρκούς Συνόδου, με την....Θεία Οικονομία!
Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΑΝΑΣΤΑΝΤΟΣ ΚΥΡΙΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΤΟ ΟΡΟΣ ΤΗΣ ΓΑΛΙΛΑΙΑΣ
[υπομνηματισμός των εδαφίων Ματθ.28,16-20]
«Οἱ δὲ ἕνδεκα μαθηταὶ ἐπορεύθησαν εἰς τὴν Γαλιλαίαν, εἰς τὸ ὄρος οὗ ἐτάξατο αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς· καὶ ἰδόντες αὐτὸν προσεκύνησαν αὐτῷ, οἱ δὲ ἐδίστασαν(:στο μεταξύ οι έντεκα μαθητές πήγαν στη Γαλιλαία, στο όρος που τους καθόρισε ο Ιησούς. Εκεί Τον είδαν και Τον προσκύνησαν. Μερικοί όμως είχαν κάποια αμφιβολία αν ήταν Αυτός ο Ιησούς)». Αυτή η εμφάνιση στη Γαλιλαία νομίζω ότι είναι η τελευταία[:τις εμφανίσεις του Αναστημένου Κυρίου περιγράφουν διεξοδικότερα οι Ευαγγελιστές Λουκάς και Ιωάννης στα τελευταία χωρία των Ευαγγελίων τους], όταν τους έστειλε να βαπτίζουν. Και αν μερικοί δίστασαν, και από εδώ πάλι θαύμασε την αλήθεια και την ειλικρίνειά τους, ότι δεν αποκρύπτουν ούτε τα μέχρι και την τελευταία ημέρα ελαττώματά τους. Πλην όμως και αυτοί βεβαιώθηκαν για την Ανάσταση δια της εμφανίσεως του Κυρίου.
ΑΥΤΟΣ
ὁ στίχος, ἀγαπητοί μου, ποὺ ἀκούσατε πρὸ ὀλίγου νὰ ψάλλῃ ὁ ἱερεύς, ἐνῷ
κρατοῦσε κάνιστρο καὶ σκορποῦσε σ᾿ ὅλο τὸ ναὸ φύλλα δάφνης, ὡς σύμβολα
νίκης καί θριάμβου τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, εἶνε παρμένος ἀπὸ τὸ
Ψαλτήρι. Ψάλλεται εἰδικῶς κατὰ τὴ λειτουργία τοῦ Μεγάλου Σαββάτου. Δὲν
ψάλλεται ἄλλοτε, μόνο σήμερα, μιὰ φορὰ τὸ χρόνο, καὶ ἔχει κάποιο σκοπό.
Ποιός λοιπὸν ὁ σκοπός; Ἔχει μεγάλη σημασία.
Ὁ στίχος αὐτὸς εἶνε τὸ προανάκρουσμα τῆς μεγάλης ἑορτῆς, ποὺ θά
ἑορτάσουμε σὲ λίγο, τῆς ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ. Θὰ
μιλήσω ἁπλᾶ πάνω σ᾿ αὐτόν.
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ [:Πράξ. 1, 1-8]
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
«Τὸν μὲν πρῶτον λόγον ἐποιησάμην περὶ πάντων,ὦ Θεόφιλε, ὧν ἤρξατο ὁ Ἰησοῦς ποιεῖν τε καὶ διδάσκειν ἄχρι ἧς ἡμέρας ἐντειλάμενος τοῖς ἀποστόλοις διὰ Πνεύματος Ἁγίου οὓς ἐξελέξατο ἀνελήφθη(:το πρώτο βιβλίο, που ονομάζεται Ευαγγέλιο, το έγραψα, Θεόφιλε, για να εξιστορήσω σε αυτό περιληπτικά όλα όσα έκανε και δίδαξε ο Ιησούς από την αρχή της δημόσιας δράσεώς Του μέχρι την ημέρα που αναλήφθηκε στους ουρανούς, αφού προηγουμένως με συνεργό και το Άγιο Πνεύμα έδωσε εντολές στους αποστόλους που είχε διαλέξει ο Ίδιος)»[Πράξ. 1,1-2]
ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΩΣΗ Μ. Σάββατο | Τελετή Αφής Αγίου Φωτός - Ναός της Αναστάσεως Ιεροσόλυμα 2021https://www.youtube.com/watch?v=_pwACOVB4Fw
Το οντολογικό νόημα της Αναστάσεως του Χριστού
Είναι ιστορικώς επιβεβαιωμένο ότι η Ανάσταση του Θεανθρώπου Κυρίου συνέβη κατά την εποχή της ανοίξεως. Αυτό δεν είναι τυχαίο και χωρίς βαθύτερο σημειολογικό νόημα γεγονός. Το καλοκαίρι είναι η εποχή, η οποία διαθέτει καλό από πάσης πλευράς καιρό. Το φθινόπωρο αρχίζουν και φθίνουν τα πάντα και η φύση οδεύει προς μία νέκρωση. Τον χειμώνα όλα χειμάζονται. Η άνοιξη, όμως, είναι η εποχή, κατά την οποία τα πρώην νεκρωμένα ξαναζωντανεύουν. Ολα χαίρονται, όλα ανθίζουν, όλα ευωδιάζουν. Για τον λόγο αυτό επέλεξε ο Θεάνθρωπος Κύριος την εποχή αυτή να νικήσει τον θάνατο, ανοίγοντας τις πύλες της αιωνίου ζωής.