Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2022

Τὰ ἐν Θάσῳ ἐκθέτουν τὴν Ἐκκλησίαν καὶ τὸ Ἑλληνικὸν Ἔθνος! Θεία ἐντολή: «ΤΟΝ ΑΧΡΕΙΟΝ ΕΚΒΑΛΑΤΕ ΕΞΩ»

 

Ὁ π. Χαράλαμπος ἐξεγείρει τὰ πλήθη κατὰ τῆς Οὐνίας (Ἀχαρνῶν 1961). Νὰ ἀγωνισθῶμεν καὶ σήμερον κατὰ τοῦ νέου «δουρείου ἵππου» τῶν ἀχειροτονήτων Οὐκρανῶν καὶ τῶν εἰς κοινωνίαν μετ’ αὐτῶν.

Τὰ ἐν Θάσῳ ἐκθέτουν τὴν Ἐκκλησίαν
καὶ τὸ Ἑλληνικὸν Ἔθνος! Θεία ἐντολή:

«ΤΟΝ ΑΧΡΕΙΟΝ
ΕΚΒΑΛΑΤΕ ΕΞΩ»

Τιμαὶ πρὸς τὸν σχισματοαιρετικὸν ψευδοκιέβου Ἐπιφάνιον
διὰ τὰ ἐκκλησιαστικά του ἐγκλήματα,
συνιστοῦν προδοσίαν κατὰ τῆς κατακρεουργημένης
μόνης κανονικῆς Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας
ὑπὸ τὸν Μητροπολίτην Ὀνούφριον.

Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει τῇ 29.7//11.8. 2022, Ἁγίου Καλλινίκου.

Μετὰ μεγάλης ἐκπλήξεως, βαθυτάτης θλίψεως καὶ ἱερᾶς ἀγανακτήσεως ἀναγνώσαμε ἀνακοίνωσιν τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Φιλίππων, Νεαπόλεως καὶ Θάσου, ποὺ προαναγγέλλει τετραήμερες «ἐκκλησιαστικὲς καὶ πολιτιστικὲς ἐκδηλώσεις» («ἀπὸ 3 ἕως 6 Σεπτεμβρίου 2022»), στὶς ὁποῖες θὰ δεσπόζη τὸ συλλείτουργον τῶν Πατριάρχου Βαρθολομαίου καὶ Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν Ἱερωνύμου μετά τοῦ σχισματοαιρετικοῦ «μητροπολίτου» Κιέβου Ἐπιφανίου! Ἀνερυθριάστως προσκαλοῦνται πάντες – Μητροπολῖται, Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας καὶ ἄρχοντες τοῦ τόπου, Κλῆρος καὶ Λαός- δῆθεν γιὰ νὰ τιμήσουν τὸν Ἀπόστολο Παῦλο, ἱδρυτή τῆς τοπικῆς Ἐκκλησίας, καὶ τοὺς τοπικοὺς Ἁγίους!

Σὲ παλαιότερον κείμενό μας[1] εἴχαμε ἀναλυτικῶς καταδείξει, βάσει τῶν Ἱερῶν Κανόνων, τὸν σχισματικὸν χαρακτῆρα τοῦ «μητροπολίτου» Κιέβου καὶ τῆς «ἐκκλησίας» του, ἀλλὰ καὶ τίς σοβαρὲς σωτηριολογικὲς συνέπειες τῶν μυστηριακῶς κοινωνούντων μετ’ αὐτῶν. Κατὰ συνέπειαν, οἱ συμμετέχοντες σὲ παρόμοια ἀνίερα συλλείτουργα διακινδυνεύουν τὴν σωτηρίαν των καὶ δὲν τιμοῦν, ἀλλὰ θλίβουν καὶ ἀτιμάζουν τοὺς Ἁγίους, καὶ δὴ τὸν Ἀπόστολον Παῦλον, τοῦ ὁποίου ἡ σχετικὴ διδασκαλία διὰ τὰς αἱρέσεις καὶ τὰ σχίσματα εἶναι αὐστηροτάτη.

Σεβαστὸς Γέροντας προεμήνυσε θεϊκὴν παιδαγωγίαν διὰ τὸ Ἔθνος μας (εἰς περίπτωσιν μὴ ματαιώσεως τοῦ ἐν λόγῳ συλλειτούργου), παραλληλίζοντάς το πρός τό ἐν τῇ Ἁγίᾳ Σοφίᾳ μετὰ Λατίνων τελεσθέν, ὀλίγον πρὸ τῆς πτώσεως τῆς Κωνσταντινουπόλεως (12 Δεκεμβρίου 1452), τὸ ὁποῖ­ον καὶ θεωρήθηκε ὡς τὸ κυριώτερον αἴτιον τῆς ἐγκαταλείψεως τῆς ἄνωθεν συμμαχίας καὶ τῆς πτώσεως τῆς Πόλεως.

Ἐπιπροσθέτως, θεωροῦμεν ὅτι αἱ ἄδικοι καὶ ἄξιαι γέλωτος τιμαὶ, αἱ ἀποδιδόμενοι εἰς τὸν σχισματοαιρετικὸν Ἐπιφάνιον [στὸ πρόγραμμα ὑπάρχει καὶ ἀναγόρευσίς του εἰς ἐπίτιμον δημότην Ἑλληνικοῦ Δήμου], ἐπιβραβεύουν τὰ ἐγκλήματά του καὶ συνιστοῦν προδοσίαν κατὰ τῆς κατακρεουργουμένης Κανονικῆς Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας καὶ τῆς συντριπτικῆς πλειοψηφίας τοῦ Οὐκρανικοῦ Λαοῦ ποὺ ἀνήκουν εἰς αὐτήν, καὶ μᾶς ἐκθέτουν ἀνεπανόρθωτα στὰ μάτια τους, καὶ ὡς Ἑλληνικὴν Ἐκκλησίαν καὶ ὡς Ἑλληνικὸν Ἔθνος· πολλῷ μᾶλλον ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ.

Διὰ ταῦτα,

  1. Καλοῦμεν εἰς συναγερμὸν προσευχῆς διὰ θείαν ἐπέμβασιν καὶ ματαίωσιν τῶν κακῶς προγραμματισθέντων, πρὸς ἀποφυγὴν τῶν πνευματικῶν καὶ ἐθνικῶν συνεπειῶν-συμφορῶν των.
  2. Ἄν, ὃ μὴ γένοιτο, παραχωρήσει Θεοῦ, δὲν ματαιωθοῦν, παρακαλοῦμεν ἱκευτικῶς πάντας (Μητροπολίτας καὶ λοιπόν Κλῆρον καὶ Λαὸν) νὰ ἀπέχουν, ἀλλὰ καὶ ἐγκαίρως νὰ προδηλώσουν τὴν διαφωνία των καὶ τὴν ἀποχή των[2]· ὅπως, ἐπίσης, καί τήν, εἰς ἔνδειξιν διαμαρτυρίας, μὴ συλλειτουργίαν των εἰς τὸ μέλλον μὲ ὅσους θὰ λάβουν μέρος στὸ ἀνίερον αὐτὸ συλλείτουργον.-

Ἐκφράζοντες τὸν πόνον, τὴν ἱερὰν ἀγανάκτησιν καὶ τὴν ἀγωνίαν πάντων τῶν εὐλαβῶν Ἁγιορειτῶν Πατέρων,

ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΕΣ:

-Γέρων Γαβριὴλ Μοναχός, Ἱερὸν Κουτλουμουσιανὸν Κελλίον Ἁγίου Χριστοδούλου.

-Γέρων Ἀρσένιος Ἱερομόναχος καὶ ἡ συν­οδεία αὐτοῦ, Ἱερὸν Κουτλουμουσιανὸν Κελλίον «Παναγούδα».

-Γέρων Παντελεήμων Ἱερομόναχος, Ἡσυχαστήριον Ἁγίου Ἰωάννου Θεολόγου, Κατουνάκια.

-Γέρων Κοσμᾶς Ἱερομόναχος, Ἱερὰ Καλύβη Ἁγίου Ἀθανασίου, Ἱερὰ Σκήτη Κουτλουμουσίου.

-Γέρων Θεόφιλος Ἱεροδιάκονος καὶ ἡ συν­οδεία αὐτοῦ, Ἱερὸν Γρηγοριάτικον Κελλίον Ἁγίων Ἀναργύρων (Παχωμαῖοι).

-Γέρων Νικόλαος Μοναχός, Ἱερὸν Χιλανδαρινὸν Κελλίον Ἁγίου Δημητρίου.

-Γέρων Δαμιανὸς Μοναχός,  Ἱερὸν  Κου­τλουμουσιανὸν Κελλίον Εἰσοδίων τῆς Θεοτόκου.

-Γέρων Νικόδημος Μοναχός, Ἱερὸν Σταυρονικητιανὸν Κελλίον Ἁγίου Νεκταρίου.

-Γέρων Εὐφρόσυνος Μοναχὸς καὶ ἡ συν­οδεία αὐτοῦ, Ἱερὸν Κουτλουμουσιανὸν Κελλίον Τιμίου Προδρόμου.

-Γέρων Παΐσιος Μοναχὸς καὶ ἡ συνοδεία αὐτοῦ, Ἱερὸν Χιλανδαρινὸν Κελλίον Ἁγίων Ἀρχαγγέλων.

-Γέρων Ἰωάννης Μοναχός, Ἱερὸν Κελλίον Εἰσοδίων τῆς Θεοτόκου, Βίγλα.

-Γέρων Μιχαὴλ Μοναχός, Ἱερὸν Φιλοθεΐτικον Κελλίον Ἁγίου Γεωργίου.

-Δοσίθεος Μοναχός, Ἱερὸν Κουτλουμουσιανὸν Κελλίον Ἁγίου Χριστοδούλου (Νικάνδρου).

-Βλάσιος Μοναχός, Ξηροκάλυβον, Βίγλα.

-Παΐσιος Μοναχός, Ἱερὸν Κελλίον Ἁγίων Ἀρχαγγέλων (Σαββαῖοι).

-Ἀγάθων Μοναχός, Ἱερὸν Κελλίον Ἁγίων Ἀρχαγγέλων (Σαββαῖοι).

-Ἱλαρίων Μοναχός, Καρυαί.

Σημειώσεις:

  1. «Ἐπιστολὴ πρὸς τὴν Ἱερὰν Κοινότητα διὰ τὸ Οὐκρανικὸν Αὐτοκέφαλον» (17-3-2019). Βλ. ἐπίσης τὰ σχετικά, πλέον ἐμπεριστατωμένα, κείμενα τῶν : Ἀρχιεπισκόπου Ἀλβανίας Ἀναστασίου, Μητροπολίτου Πειραιῶς Σεραφείμ, Μητροπολίτου Κύκκου Νικηφόρου, Πρωτοπρεσβυτέρου Θεοδώρου Ζήση, Πρωτοπρεσβυτέρου Ἀναστασίου Γκοτσοπούλου, Καθηγητοῦ Δημητρίου Τσελεγγίδη κ.ἄ.
  2. Ἡ ἔγκαιρος αὐτὴ προδήλωσις θὰ συντελέση στὴν ὑποβάθμισιν τῶν ἐκδηλώσεων καί, πιθανότατα, στὴν ματαίωσίν των.
  3. https://orthodoxostypos.gr/78687-2/