Γράφει ὁ κ. Δημήτριος Λαμπρόπουλος
Εἰς συνέντευξιν τύπου τῆς 4ης Αὐγούστου ὁ Σεβ. Φιλίππων κ. Στέφανος ὑπεγράμμισε μεταξὺ ἄλλων σχετικῶς μὲ τοὺς ἑορτασμοὺς ἀπό 3ης ἕως 6ης Σεπτεμβρίου εἰς τὴν Θάσον:
«Ἡ ἔλευση τοῦ Μακαριωτάτου Μητροπολίτου Κιέβου καὶ Πάσης Οὐκρανίας, θὰ δώσει τὴν εὐκαιρία νὰ στείλουμε καὶ ἕνα μήνυμα εἰρήνης πρὸς ὅλη τὴν ἀνθρωπότητα».
Ἡ δήλωσις αὐτὴ κατέστησε δεδομένον ὅτι ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν κ. Ἱερώνυμος θὰ ἦτο παρὼν -ἑκών ἄκων- καίτοι δὲν ἐδημοσιοποιήθη κάποια ἐπίσημος πρόσκλησις τοῦ Μητροπολίτου πρὸς τὸν Ἀρχιεπίσκοπον. Εἴτε προσκεκλημένος εἴτε ἀπρόσκλητος, εἴτε ἐπεθύμει νὰ ἀναγορευτῆ ἐπίτιμος δημότης τριῶν περιοχῶν (Θάσου, Νέστου, Καβάλας) εἰς τρεῖς διαφορετικάς τελετάς ἐντὸς τριῶν ἡμερῶν(!) εἴτε ὄχι, θὰ συνεμορφοῦτο πρὸς τὰς ἐντολάς τῆς Κυβερνήσεως, ἡ ὁποία μὲ τὴν σειρὰν της συμμορφώνεται πρὸς τὰς ἐντολάς τοῦ Ἀμερικανοῦ Προέδρου, φίλου τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου… διὰ στήριξιν τοῦ ψευδοκιέβου. Ἀκόμη καὶ τώρα, ἐνῷ ὁ πόλεμος κλείνει ὑπὲρ τῆς Ρωσίας εἰς Οὐκρανίαν, ἡ Ἑλληνική Κυβέρνησις τάσσεται μὲ τὴν Οὐκρανίαν, διότι αἱ μεγάλαι δυνάμεις ἐπιδιώκουν νὰ παραμείνη ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία βαθέως διχασμένη: «νὰ στείλουμε ἕνα μήνυμα διαιρέσεως πρὸς ὅλη τὴν ἀνθρωπότητα», ἔπρεπε νὰ εἴπει ὁ Σεβ. Φιλίππων.
Ἡ παρουσία τοῦ Ἀρχιεπισκόπου εἰς τὴν Ἱ. Μ. Φιλίππων ὑπηρετεῖ καθαρῶς πολιτικοὺς λόγους. Ἂν Ἀρχιεπίσκοπος ἦτο ὁ Χρύσανθος ἐκ Τραπεζοῦντος θὰ ἔλεγεν «ὄχι». Εἶναι ὅμως ὁ Ἀρχ. Ἱερώνυμος ἐκ Θηβῶν, ὁ ὁποῖος καὶ εἰς τὸν Πάπαν «ναὶ» καὶ εἰς τὸν «ποντίφικα» κ. Μητσοτάκην «ναί», ὁ ὁποῖος ἐποινικοποίησε τὴν μετάδοσιν τῆς Θ. Εὐχαριστίας, ὡσαύτως καὶ εἰς τὸν «Πάπαν τῆς Ἀνατολῆς». Δὲν εἶναι ὅμως ἐκκλησιαστικὰ ὀρθὸν νὰ παίζουν τὸ παιχνίδι τῶν χαρτοκλεφτῶν «ἐδῶ Πάπας, ἐκεῖ Πάπας, ποῦ εἶναι ὁ Πάπας;…».
Δυστυχῶς, αὐτὰ εἶναι γνωστά. Ὅπως γνωστὸν εἶναι ὅτι ὁ ψευδοκιέβου Ἐπιφάνιος ἐκπροσωπεῖ ἕνα μόρφωμα, τό ὁποῖον περιλαμβάνει αὐτοχειροτονήτους: α) ἐπειδὴ τοὺς καθήρεσε καὶ ἀνεθεμάτισεν ἡ Ἐκκλησία τῆς Ρωσίας, β) ἐπειδὴ τιμοῦν ὡς ἅγιον τὸν «χειροτονημένον» ἀπὸ λαϊκούς(!) ἐθνικιστὴν Βασίλειον Ληπκὼβ καὶ γ) διότι αἱ χειροτονίαι των ἀνάγονται εἰς τὴν πρώτην «χειροτονίαν», τὴν ὁποίαν ἐτέλεσαν ὁ μηδέποτε ἔχων ἱερωσύνην Βικέντιος Τσεκάλιν μὲ τὸν καθηρημένον Μητροπολίτην Ἰωάννην Μπορνατσούκ. Ἀκόμη καὶ ἂν δὲν ὑφίσταντο ὅλα αὐτὰ καὶ μόνον ποὺ ἔχουν λειτουργικὴν κοινωνίαν μὲ παπικοὺς καὶ οὐνίτας θὰ ἔπρεπε νά ἔχουν καθαιρεθῆ δίς. Διὰ τοῦτο θὰ ἔπρεπε ἐπίσης νὰ ἀπέχη ὁ Ἀρχιεπίσκοπος. Ἀλλὰ ὅπως οἱ πολιτικοὶ λόγοι, μᾶλλον καὶ ὁ παρὼν λειτουργοῦν ὄχι ἀποτρεπτικά, ἀλλ’ ὡς κίνητρα διὰ τὴν συμμετοχὴν τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἱερωνύμου εἰς τὰ πανηγύρια τῆς Θάσου.
Αὐτὰ εἶναι ὅμως ἐπίσης γνωστά. Ὁ λόγος διά τὸν ὁποῖον γράφονται αἱ παροῦσαι γραμμαὶ εἶναι, διὰ νὰ τονίσουν ἕνα περαιτέρω λόγον, διὰ τὸν ὁποῖον ὁ Ἀρχιεπίσκοπος ὤφειλε νὰ ἀπέχη. Ὤφειλε νὰ ἀπέχη, διὰ νὰ μὴ δίδεται ἡ ἐντύπωσις ὅτι εἶναι ἡ «οὐρὰ τοῦ Βαρθολομαίου», ὡς λέει ὁ λαός, καὶ εὐτελίζεται τὸ ἀξίωμα τοῦ Ἀρχιεπισκόπου καὶ ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος. Πῶς συμβαίνει αὐτό; Ὄχι ἐπειδὴ συνοδεύει τὸν Πατριάρχην Κων/λεως ἑκάστοτε, ὡς πρότριτα εἰς Ἰωάννινα, ἀλλὰ ἐπειδὴ ἔχει μεσολαβήσει ἡ ὑπόθεσις τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἀμερικῆς.
Μετὰ τὴν βάπτισιν εἰς Γλυφάδαν, ὅπου ὁ οἰκεῖος Μητροπολίτης ἐδήλωσεν ὅτι «ἐξηπατήθη» καὶ κατέθεσε δίκην «ἀπολογίας» πρὸς τὴν Ἱ. Σύνοδον ἐπιστολὴν διὰ τὰ συμβάντα, ἡ ΔΙΣ ἀπεφάσισε νὰ ἀποστείλη, συμφώνως πρὸς τὸ ἐπίσημον ἀνακοινωθὲν τῆς 18ης Ἰουλίου, ἐγγράφους διαμαρτυρίας πρὸς τὸ Φανάρι. Τὰ ἔγγραφα δὲν κατέληξαν εἰς κοινὴν θέαν, διότι προφανῶς ἡ ὑποτιθεμένη διαμαρτυρία ἦτο… «διὰ τὰ μάτια τοῦ κόσμου». (Τὸ Συνοδικὸν Σύστημα ἔχει καταρρεύσει: πρόκειται περὶ ὀλιγαρχικοῦ διευθυντηρίου, τὸ ὁποῖον ὅπως ἀκριβῶς ἐκλέγεται ἐρήμην τοῦ ποιμνίου οὕτως καὶ δρᾶ αὐτονομημένα ἀπὸ τὸ ὑπόλοιπον Σῶμα). Ἂν ἡ ΔΙΣ πραγματικὰ ἐνδιεφέρετο, θὰ ἐδίκαζε τὸν Σεβ. Ἀμερικῆς, καθὼς τὸ ἀδίκημα ἐτελέσθη ἐντός τῆς δικαιοδοσίας της.
Τὸ ζήτημα ὅμως δὲν εἶναι αἱ προθέσεις τῆς ΔΙΣ, ἀλλὰ τί συνέβη κατόπιν. Ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος περιεφρόνησε πλήρως τὴν Ἐκκλησίαν τῆς Ἑλλάδος καὶ δὲν ἀπήντησεν ὡς ὤφειλεν. Ὁ Σεβ. Ἀμερικῆς ὅμως προέβη εἰς κάτι ἔτι ταπεινοτικώτερον: ἀνέθεσε σιωπηρῶς εἰς τὸν π. Ἰωάννην Χρυσαυγῆν, τοσοῦτον ἔμπιστον πρόσωπον τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαῖον, ὥστε τὸν εἶχεν ὁρίσει ὡς ἐκπρόσωπον κατὰ τὴν «Σύνοδον» τοῦ Κολυμβαρίου, τὴν ἀπάντησιν πρὸς τὴν Ἐκκλησίαν τῆς Ἑλλάδος. Δὲν εἶναι τυχαῖον ὅτι πρό ἔτους, 13η Αὐγούστου 2021, ὁ ψευδοκιέβου Ἐπιφάνιος ἐπισκεπτόμενος τὴν πατρικὴν ἑστίαν τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου εἰς Ἴμβρον ἐδώρησεν εἰς αὐτὸν «μία οὐκρανικὴ μετάφραση τῆς βιογραφίας του, ποὺ ἑτοίμασε ὁ Ἀρχιδιάκονος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου Ἰωάννης Χρυσαυγῆς».
Ὁ π. Χρυσαυγῆς εὑρίσκεται ἐξ ἀρχῆς εἰς τὸ πλευρὸν τοῦ ψευδοκιέβου εἰς σημεῖον, ὥστε νὰ δημοσιεύση ἄρθρον ἐπικρίνων τὸν Προκαθήμενον τῆς Ἀλβανίας, ἐπειδὴ «ἀπὸ φόβο μήπως ὑποστῆ τὴν ὀργὴ τοῦ Κύριλλου ἀλλὰ καί ὑπὸ τὴν πίεση τῶν δικῶν του πιστῶν ἔχει καταγγείλει τὸν πόλεμο», ἀλλὰ ὄχι προσωπικὰ τὸν Πούτιν καὶ τὸν Πατριάρχην Κύριλλον! Εἰς ἀπάντησιν τοῦ Μακ. Ἀλβανίας ὁ π. Ἰωάννης ἐπέμεινε νὰ ζητῆ τὴν προσωπικὴν καταδίκην τῶν κατ’ αὐτὸν «ὑπευθύνων». Τί προσάπτει ὁ π. Χρυσαυγῆς εἰς τὸν Πατριάρχην Κύριλλον; «Γιὰ τὸν Πατριάρχη Κύριλλο, ἡ Ρωσία εἶναι τὸ αἰώνιο θῦμα. Ὅλοι οἱ ἄλλοι φταῖνε: Δύση καὶ Οὐκρανία, Φανὰρι καὶ Βατικανό, ΗΠΑ καὶ ΟΗΕ, ΝΑΤΟ καὶ LGBTQ.». Ἐθίγη ὁ π. Χρυσαυγῆς, δηλ. κατ’ οὐσίαν ὁ Σεβ. Ἐλπιδοφόρος, διὰ τὴν τιμὴν τῶν «LGBTQ», δηλ. τῶν ὁμοφυλοφίλων.
Διαφαίνεται ἤδη ὅτι ἡ ἐν Γλυφάδᾳ βάπτισις, ποὺ ἠκολούθησε, δὲν εἶχε μόνον ἐκκλησιαστικόν, ἠθικόν, οἰκονομικὸν καὶ ἰδεολογικὸν περιεχόμενον, ἀλλὰ καὶ πολιτικόν! Ὄντως συγκρούονται δύο κόσμοι: αἱ ΗΠΑ, ὑπὲρ τῶν ὁμοφυλοφίλων, καὶ ἡ Ρωσία, κατά.
Ὁ π. Χρυσαυγῆς ἦτο ὁ κατάλληλος ἄνθρωπος, διὰ νὰ ὑπερασπισθῆ αὐτὸ τὸ ἀνοσιούργημα. Ἔσπευσε, λοιπόν, τὴν 25ην Ἰουλίου, νὰ δημοσιεύση ἄρθρον, μὲ τίτλον τὸ ὁποῖον ἔλαβεν ἀπὸ τὸν ἄρχοντα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου κ. Π. Ἀνδριόπουλον –προφανῶς καθόλου τυχαῖα- «Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἐλπιδοφόρος ἀπαντᾶ στὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος»! Ὡς ἐπληροφορήθημεν ἀπὸ τὴν ἱστοσελίδα «Ἑξάψαλμος» τῆς 3ης Αὐγούστου 2022:
«Τὸ ἄρθρο δημοσιεύθηκε στὴν ἀμερικάνικη ἱστοσελίδα ReligionNewsService–RNS (ὑπηρεσία θρησκευτικῶν εἰδήσεων)… (ἡ ὁποία) σύμφωνα μὲ τὸ Καθολικὸ Πρακτορεῖο Εἰδήσεων CΝΑ– ἔχει λάβει τὸ 2015 ἐπιχορήγηση 120.000 δολλαρίων ἀπὸ τὸ ἵδρυμα Arcus, μία ὀργάνωση ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων καὶ κυρίως τῶν δικαιωμάτων τῶν ΛΟΑΤ (LGBTQ). Καὶ ἀπὸ ἄλλα παρεμφερῆ ἱδρύματα καὶ ὀργανώσεις».
Τὸ πλέον ἐνδιαφέρον εἶναι ὅσα γράφονται εἰς τὸ ἄρθρον -μὲ ἀφορμὴν τήν ἐπιστολὴν τῆς ΔΙΣ- μεταξὺ τῶν ὁποίων καὶ τὰ ἑξῆς:
«Αὐτὸ ποὺ συνέβη ἦταν ἁπλῶς ἄλλο ἕνα βάπτισμα, ἀλλὰ αὐτὸ ποὺ ἀκολούθησε ἦταν κάτι ποὺ ὅλοι στὸν κόσμο τῆς πίστης εἶναι ἐξοικειωμένοι τελευταῖα: Ἕνα ἄλλο ἐπεισόδιο στοὺς πολιτιστικοὺς πολέμους… τὸ εἴδαμε στὴν ὑπεράσπιση τοῦ πολέμου τῆς Ρωσίας στὴν Οὐκρανία…
Ὅταν μία ἀνεξάρτητη ἐκκλησία (ἔνν. τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος) προσεγγίζει τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο γιὰ τὸ τί συνέβη, πρέπει νὰ ἀναρωτηθῶ τί ἀκριβῶς κρύβουν οἱ φόβοι μας γιὰ αὐτὸ τὸ γεγονός (ἔνν. τῆς βαπτίσεως)…
Φοβόμαστε νὰ ἀνοίξουμε τὸ κουτὶ τῆς Πανδώρας; Θὰ ἔπρεπε ὁ Μητροπολίτης Γλυφάδας νὰ ἦταν περισσότερο ἐνημερωμένος γιὰ τὸ τί συμβαίνει στὴν ἐπισκοπή του; Ἢ μήπως ὑπάρχει ἄλλος λόγος, γιὰ τὸν ὁποῖο ἀνακατεύτηκε νὰ πλύνει τὰ χέρια του καὶ νὰ καλύψει τὰ ἴχνη του; Παραδέχεται ὅτι δὲν θὰ εἶχε τὸ θάρρος νὰ ἀποφασίσει ἂν τοῦ εἶχαν παρασχεθεῖ ὅλες οἱ πληροφορίες…
Ὁ Mητροπολίτης Πειραιῶς ἀγνόησε μία παρόμοια βάπτιση στὸ κέντρο τῆς Ἀθήνας πρὶν ἀπὸ μερικὰ χρόνια, ἀλλὰ τὸν στενοχώρησε ἡ πρόσφατη βάφτιση σὲ γειτονικὴ μητρόπολη. Πολὺ κοντὰ γιὰ νὰ εἶναι βολικό; Μόλις ρωτήθηκε ἂν ὑπάρχουν ὁμοφυλόφιλοι Ὀρθόδοξοι, φέρεται νὰ ἀπάντησε ὅτι, ἐὰν ὑπάρχουν «σοδομίτες» στὴν Ἐκκλησία, «πρέπει νὰ ἀπομακρύνουμε τέτοιους ἄρρωστους ἀπὸ τοὺς ἄλλους». Πῶς θὰ ἀπαντοῦσε ὁ μητροπολίτης ἂν τὸν ρωτοῦσαν ἂν ὑπάρχουν γκέι ἐπίσκοποι στὴν ἐκκλησία;…
Φοβόμαστε νὰ παραδεχτοῦμε τὴ δική μας δυσφορία ἢ ἀμηχανία ὅταν συζητᾶμε γιὰ σεξουαλικὲς ἀρχὲς ἢ πρακτικές; Μήπως ἦρθε ἡ ὥρα γιὰ μία εἰλικρινῆ συζήτηση γιὰ τὸ σὲξ καὶ τὸ φῦλο στὴν Ἐκκλησία; Πρέπει αὐτοὶ ποὺ εἶναι ἐπιρρεπεῖς νὰ ὑποτιμοῦν τὸν τρόπο ζωῆς τῶν ἄλλων —εἴτε ἀφιερωμένοι ἐπίσκοποι εἴτε ψυχαναγκαστικοὶ κριτικοὶ— «πρῶτα νὰ βγάλουν τὸ κούτσουρο ἀπὸ τὸ μάτι σας καὶ μετὰ θὰ δεῖτε καθαρὰ νὰ βγάλετε τούς κόκκους ἀπὸ τὸ μάτι τοῦ ἀδελφοῦ σας», ὅπως εἶπε ὁ Ἰησοῦς;».
Μήπως ἀπὸ τὸ παρὸν δημοσίευμα δὲν προκύπτουν αἰχμαὶ διὰ τὴν Ἐκκλησίαν τῆς Ἑλλάδος; Μήπως δὲν ἐπικρίνονται προσωπικῶς Μητροπολῖται; Μήπως δὲν στοχεύονται ἔμμεσα διὰ τὰς δηλώσεις τους ἕτεροι κληρικοὶ π.χ. Σεβ. Νέας Ἰωνίας κ. Γαβριήλ, π. Β. Θερμὸς κ.ἄ.; Μήπως δὲν ἐδημοσιεύθησαν ἐνσυνείδητα αὐτὰ εἰς τὴν ἀγγλικήν, ὥστε νὰ διαδοθοῦν παγκοσμίως; Μήπως δὲν αἰωροῦνται ὑπόνοιαι περὶ ὁμοφυλοφίλων Ἱεραρχῶν;
Ἂς μὴ κρύπτεται οὐδεὶς ὄπισθεν τοῦ δακτύλου του: ὅλα ὅσα ἐγράφησαν ὑπὸ τοῦ π. Χρυσαυγῆ ἀπευθύνονται πρὸς τὸν ἴδιον τὸν Ἀρχιεπίσκοπον Ἀθηνῶν κ. Ἱερώνυμον, ἐπειδὴ ἀπηυθύνθη πρὸς τὸ Φανάρι «γιὰ τὸ τί συνέβη»… καὶ δι’ ἕνα λόγον ἐπιπλέον: εἶναι γνωστὸν ὅτι διὰ τὴν παρουσίασιν τοῦ βιβλίου του τὴν 27ην Σεπτεμβρίου 2019 μὲ τίτλον «Στὴν καρδιὰ τῆς ἐρήμου» ὁ π. Χρυσαυγῆς εἶχεν ἐπιλέξει ὡς ὁμιλητὴν τὸν π. Ἀλ. Καρυώτογλου, κληρικὸν τοῦ Ἀρχιεπισκόπου, τὸν καὶ τελέσαντα τὴν ἑτέραν βάπτισιν ὁμοφυλοφίλων.
Δι’ ὅλα αὐτὰ ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος ὤφειλε ὄχι ἁπλῶς νὰ ἀπέχη ἀπὸ τὰ πανηγύρια τὴ Θάσου, ἀλλὰ νὰ ἀπαγορεύση τὴν ἔλευσιν τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου καὶ τοῦ ψευδοκιέβου, ἐπικαλούμενος τὰς ἀντιδράσεις τῶν πιστῶν.
Εἶναι ἀπηνὴς ὁ πόλεμος, τὸν ὁποῖον διεξάγει ἡ ἄλλη πλευρὰ κατὰ τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Φέρουν εἰς τὴν δικαιοδοσίαν τῆς Ἐκκλησίας μας τὸν ψευδοκιέβου Ἐπιφάνιον, τὸν τόσον γνωστὸν διὰ τὰς θέσεις του περὶ ὁμοφυλοφιλίας, ὥστε νὰ ὑπάρχη ὑποκατηγορία δι’ αὐτάς εἰς τὸ ἀγγλικὸν βιογραφικόν του εἰς τὸ διαδίκτυον! Εὐθύνεται ὅμως ὁ ἴδιος ὁ Ἀρχιεπίσκοπος, ἀφοῦ ἐπιθυμία του εἶναι νὰ φωτογραφίζεται μὲ αὐτοὺς τοὺς ρασοφόρους πολιτικούς… ὥστε νὰ ἀπαθανατίση ἡ ἱστορία τὸ ὄνειδος. Ὁ πιστός τοῦ Κυρίου λαὸς μόνον ἀποστροφὴν ἔχει διὰ τοιοῦτα θεάματα.
Ποῖος τελικά θά ἀπαντήση εἰς τό ἐρώτημα τοῦ π. Χρυσαυγῆ «ἂν ὑπάρχουν γκέι ἐπίσκοποι στὴν Ἐκκλησία»;
Βαρεῖαι ἠθικαὶ ὑπόνοιαι κατὰ Ἀρχιεπισκόπου - Μητροπολιτῶν! - Ορθόδοξος Τύπος (orthodoxostypos.gr)