Τρίτη 2 Απριλίου 2013

ΕΦΥΓΕ και ο ΓΕΡΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ και ΜΕΓΑΡΙΔΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ... ΚΑΙ ΜΕΙΝΑΜΕ ΜΕ ΠΟΙΟΥΣ; ΘΕΕ ΜΟΥ, ΛΥΠΗΣΟΥ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΟΥ..

ΕΦΥΓΕ και ο ΓΕΡΩΝ 
ΑΤΤΙΚΗΣ και ΜΕΓΑΡΙΔΟΣ
 ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ...
ΚΑΙ ΜΕΙΝΑΜΕ ΜΕ ΠΟΙΟΥΣ;
ΘΕΕ ΜΟΥ, ΛΥΠΗΣΟΥ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΟΥ...

Σε ενοχλουσε η παρουσια του ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ
ΙΕΡΩΝΥΜΕ ΛΙΑΠΗ, 
γι αυτο και δεν ηθελες να αποκαταστησης το δικαιο και την κανονικοτητα, καταπατωντας και τους Ιερους Κανονες και τις αποφασεις του Ανωτατου Δικαστηριου μας.
Μονο τους Μπεζενιτηδες ηθελες να αποκαταστησης.
Εκει ...γερνει η καρδουλα σου.
Και στους μορφωνιους τραγουδιστες και ηθοποιους.
ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ;
Συμμαχησες με τους βρωμικους και τους δοσιλογους και τους προσκυνημενους πολιτικους και κατακομματιασατε ανηλεως, την μητροπολι του, για να ...απωλεσθουν τα ιχνη της. 
Για να εδραιωσης, τους ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΑΧΡΕΙΟΥΣ και ΑΝΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΣ ΜΟΙΧΕΠΙΒΑΤΕΣ.
  ΑΞΙΕ ΘΡΗΝΩΝ ΙΕΡΩΝΥΜΕ. 
Ενας εμπαθής Αρβανίτης   Λιαπης θα μεινης στην ιστορία .

EKOIΜΗΘΗ Ο ΚΑΝΟΝΙΚΟΣ ΚΑΙ ΝΟΜΙΜΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΡΙΔΟΣ κ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ

EKOIΜΗΘΗ 
Ο ΚΑΝΟΝΙΚΟΣ ΚΑΙ ΝΟΜΙΜΟΣ 
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 
ΚΑΙ ΜΕΓΑΡΙΔΟΣ κ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ 


Περι την 11ην νυκτερινην χθες 1ην Απριλιου, κοιμηθηκε στην ηλικια των 86 ετων, ο σεβασμιος και πολιος αγωνιστης μητροπολιτης Αττικης και Μεγαριδος κ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ, ο τελευταιος απο τους 12 ΣΦΑΓΙΑΣΘΕΝΤΕΣ Μητροπολιτες
 - που απεμειναν 10, αφου οι δυο προδωσαν τον αγωνα και συμμαχησαν με το σαπιο και βορβορωδες κατεστημενο, αγαπησαντες, ως ο Δημας τον νυν αιωνα -  αναχωρησας δια το Υπερπεραν, οπου το Πολιτευμα ημων εν Ουρανοις υπαρχει, κοντα στον Κυριο του που τοσο περιπαθως ηγαπησε, προστεθεις στην τετιμημενη και δεδοξασμενη χορεια των Αγιων Πατερων και των Αγιων Μαρτυρων. 



Εν μεσω της ανυποκριτου αγαπης και της θαλπωρης των πνευματικων του τεκνων και με μια αγια ηρεμια και γαληνη, παρεδωσε το πνευμα του στον Κυριο της ζωης και του θανατου, για την δοξα του οποιου αγωνισθηκε ολα τα χρονια της ζωης του και μεχρι την τελευταια στιγμη του, την 11ην νυκτερινην της 1ης Απριλιου,εχων σωας τας φρενας του και μαλιστα με ενα πεντακαθαρο και τετραγωνικο μυαλο, διαγραψας μια πορεια γεματη απο τιτανιους αγωνες και μαχες, με τους ΦΘΟΡΟΥΣ ΜΑΥΡΟΥΣ ΟΓΚΟΥΣ της Εκκλησιας και ολα τα σκοτεινα συμβουλια και διαβουλια τους, για τα δικαια Κυριου Παντοκρατορος τα οποια αυτοι, οι συγχρονοι Ανναι και Καϊαφαι αρχιερεις της Αισχυνης των ημερων μας, δεν τα τηρουν και δεν τα σεβονται, αλλα αδιστακτα τα καταπατουν - οι ΑΘΕΟΦΟΒΟΙ - και τα φθειρουν και τα διαφθειρουν και ταυτοχρονα εμφανιζονται - οι ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ και οι ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ !!! - μπροστα στα ματια των ανθρωπων, ως "αγιοι και σεπτοι", οι ψευτοαγιοι και ΣΗΠΤΟΙ.


Εμας, μας αφησε την ιερα παρακαταθηκη, με τη ζωη του και με τους αγωνες του, για να συνεχισουμε και εμεις, εναντιον του Ωρυομενου ΣΑΤΑΝΑ και ολων των πειθηνιων οργανων του, και ολων των σκοτεινανθρωπων της φρικτης και στρηνιαζουσας και διεστραμμενης εποχης μας, διοτι ολιγον καιρον εχουν.


Ο Παντοκρατωρ Κυριος, ας αναπαυση την αγια ψυχη του και ας τον καταταξη μετα των αγιων Του.


Η εναποθεση του τιμιου σκηνωματος του, θα γινη σημερα ημερα Τριτη 2 Απριλιου 2013 και περι ωραν 6 μ.μ. στην Ιερα Μονη Στουδιου στην Αυλωνα Αττικης.


Νεωτερες πληροφοριες θα δινουμε, κατα την διαρκεια της ημερας.

====================


Του αρχιμανδριτου Δανιηλ Αερακη:







Σεβάσμιος καί σοφός ἐπίσκοπος ἐκοιμήθη τή νύχτα τῆς 1ης πρός 2α Ἀπιρλίου. 
Πρόκειται γιά τόν Μητροπολίτη Ἀττικῆς Νικόδημο.
 
Χαρισματοῦχος κληρικός. 
Κάλυψε μέ τή γραφῖδα του πολλούς κλάδους τῆς Θεολογίας, ἀλλά καί τῆς λογοτεχνίας. 
Τά διηγήματά του συναρπαστικά. 
Ὁ λόγος του μοναδικός. 
Ὄντως ἁγιοπνευματικός. 
Ἡ πατερική του σοφία πρωτοποριακή. 
Μέ τό βιβλίο του «Ἱκεσία ἑνός ἁγίου» παρουσίασε μέ γλαφυρότητα μεταφρασμένα ποιήματα τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου. 
Καί ἡ δική του ζωή ὑπῆρξε ἱκεσία ἐνός Ἁγίου. 
Οἱ πιστοί ὅλοι, οἱ «συναγμένοι στήν Εὐχαριστιακή σύναξη» (γιά νά θυμηθοῦμε ἑνα ἀκόμα ἀπό τίς ἑκατοντάδες βιβλία του), προσεύχονται πρός τόν Κύριο γιά τήν ἀνάπαυσι τοῦ σεμνοῦ καί ἐναρέτου Ἐπισκόπου. 
Διώχτηκε, ὅλως ἀναπολόγητος, ἀπό τήν ἐπισκοπή του.
Ὁ ἴδιος, ὡς ποιμένας μέ συνείδησι πατρικῆς διακονίας, δέν ἀποδέχθηκε ποτέ τήν ἔκπτωσί του. 
Συνέχισε τή διακονία του, ἰδίως μέ τό γραπτό καί προφορικό του λόγο. 



«Ἡ σπορά τοῦ λόγου» (τίτλος τοῦ Κυριακοδρομίου του) βρῆκε πολλές ψυχές, ὡς ἀγαθή γῆ. 
Ὡς ἁγνός λειτουργός τοῦ Θεοῦ βρίσκεται τώρα στό οὐράνιο Θυσιαστήριο. 
Ἡ ἐξόδιος ἀκολουθία θά ψαλῆ σήμερα, 2 Ἀπριλίου, στίς 6 μ.μ. στήν ἱ. Μονή Νέου Στουδίου στήν Αὐλώνα, τῆς ὁποίας ἦταν κτήτωρ.

ΨΑΛΤΙΚΑ ΛΑΜΠΑΔΑΡΙΟΥ (ΑΓΩΝΑΣ Α.Φ.189)

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΟΣ : ΑΓΩΝΑΣ α.φ.189 http://www.agonas.org

 


ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ
ΜΙΛΗΣΕ “πλάγια” Η  ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ


Μετά από 16 χρόνια βγήκε για πρώτη φορά η Μητρόπολη να μιλήσει, έστω και “πλάγια”, για όσα γράψαμε σχετικά με το: «ΤΟΣΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΠΟΥ ΠΑΝΕ;;;».
Η απάντηση γράφτηκε σε ωραίο περιοδικό LIFE & STYLE, που κυκλοφόρησε τους τελευταίους μήνες του 2012 ως ρεπορτάζ και με πολύχρωμες φωτογραφίες.
Εμείς δεν χρειάζεται να σχολιάσουμε τα γραφόμενα του περιοδικού, αλλ’ απλώς θα αντιπαραθέσουμε αυτά μ’ εκείνα που επίσημα η μητρόπολη δημοσιεύει στα «Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος το 2012».
1) ότι στο ορφανοτροφείο (ανώνυμο) φιλοξενούνται 12 κορίτσια, ενώ στα δίπτυχα αναφέρονται 7, και τελευταία σε επισκέπτες του ιδρύματος μίλησαν για 8,
2) ότι προς το παρόν η μητρόπολη μοιράζει 400 μερίδες φαγητό την ημερα, ενώ τα δίπτυχα μας μιλούν για 240 και η τελευταία εγκύκλιος για 320 προκειμένου να αυξηθεί ο οβολός στον περιαγόμενο δίσκο,
3) ότι στο πέρασμα του χρόνου εθελόντριες της «Λογίας» έφθασαν τις 1000. Σ’ αντίθεση η Μητρόπολη, έσπευσε να βεβαιώσει τον αριθμό, με δημοσιευθείσα φωτογραφία (13/12/11) από δεξίωση προς τιμήν των εθελοντριών της «Λογίας» και τη διευκρίνιση: «Στη δεξίωση που ακολούθησε συμμετείχαν όλες οι εθελόντριες κυρίες από τις ενορίες…». (Εσείς μετρήστε τα πρόσωπα της φωτογραφίας και βγάλετε το συμπέρασμα),
4) ότι η «Λογία» ενισχύει ολόκληρες οικογένειες, πληρώνει λογαριασμούς ΔΕΗ, δάνεια, σπουδές φοιτητών, (ανάγκες) φυλακισμένων – στρατευμένων κ.ά.
Γι’ αυτά θα γράψουμε προσεχώς, γιατί υπάρχει πληθώρα καταγγελιών περί του τι αντιμετωπίζουν όταν φτάνουν στην πόρτα και τί παίρνουν,
5) ότι «Ο γενικός απολογισμός είναι εντυπωσιακός για τα πρώτα δέκα πέντε χρόνια της λειτουργίας της «Λογιάς» αφού διετέθησαν 4 και πλέον εκατομμύρια ευρώ για το σύνολο των δράσεων που στηρίζονται από τη «Λογία» από το ’96 έως το 2011», και συνεχίζει: «Τα έσοδα της “Λογίας”, προέρχονται κυρίως από το προσκύνημα της Αγίας Παρασκευής αλλά και από την ενοικίαση των πέριξ αυτής χώρων στα Τέμπη…».
Με βάση τα παρακάτω στοιχεία βγάλτε τα συμπεράσματά σας:
1. Το 22% των εσόδων του Πρ/τος της αγ. Παρασκευής Τεμπών π.χ. τα έσοδα του τελευταίου δημοσιευθέντος απολογισμού του 2005 ανήλθαν σε 336 χιλ. ευρώ (22%).
2. Το 22% των εσόδων των διαφόρων προσκυνημάτων (άγνωστο το ύψος τους).
3. Το 10% επί των ακαθαρίστων εσόδων των ναών ανά τρίμηνο.
4. Έσοδα «εράνου αγάπης» ετησίως περίπου 135.000 €.
5. Δωρεές συμπολιτών για την φιλανθρωπία του έτους 2011 που δημοσιεύτηκαν 44.110 €.
6. Συχνές δισκοφορίες σ’ όλους τους ναούς με άγνωστο το ποσό των εισπράξεων.
7. Επαναλαμβανόμενες εκδηλώσεις σε λέσχες και κέντρα με προπληρωμένα τα εισιτήρια από τους ναούς (άγνωστες οι εισπράξεις).
8. Από διάφορες άλλες πηγές.
Τα ετήσια αυτά έσοδα σε μια 15ετία-20ετία είναι πολλαπλάσια απ’ αυτά που δαπανήθηκαν και τα οποία αναφέρει το ρεπορτάζ (4 εκατ.).
Σταματούμε εδώ, αν και το ρεπορτάζ χρειάζεται περισσότερο σχολιασμό.
Καλοπροαίρετα θα θέλαμε να ρωτήσουμε τον παλαιό και έμπειρο δημοσιογράφο: Όταν γράφεται ένα ρεπορτάζ δεν πρέπει να ελέγχονται πρώτα οι πληροφορίες και τα στοιχεία;
Σύντομα θα επανέλθουμε γιατί κάποιο λάκκο κρύβει η φάβα.



ΤΟ ΞΕΧΑΣΑΝ ή …
Τα τοπικά μέσα ενημέρωσης κατά καιρούς ασχολούνται με τα διάφορα κληροδοτήματα, μερικά των οποίων τα ονομάζουν «χρυσορυχεία». 
 Φωτογραφία: Κληροδότημα "Κρίκκη"Η πολυκατικία  στο κέντρο της Αθήνας κοντά στον Αρειο Πάγο με πέντε ορόφους και 4 καταστήματα στο ισόγειο
Όταν όμως φθάνουν στα κληροδοτήματα της μητρόπολης Λάρισας παθαίνουν μπλάκ-άουτ.
Διαβάσαμε τελευταία (17/2/2013) ρεπορτάζ τοπικής εφημερίδας για τα «Αναξιοποίητα κληροδοτήματα εξαιτίας των αναχρονιστικών σκοπών και νόμων».
Ενώ το ρεπορτάζ αναφέρεται σε αρκετά απ’ αυτά, παραλείπει να κάνει λόγο για το, καθόλου ευκαταφρόνητο (πραγματικό χρυσορυχείο), κληροδότημα «Κρίκκη»!
Άραγε γιατί; Μήπως γιατί εμπλέκεται ενεργά η Μητρόπολη;
 Ας κάνουμε μερικές εύλογες ερωτήσεις – αν και απάντηση δεν πρόκειται να πάρουμε.
Από το κληροδότημα «Κρίκκη» πόσα χρήματα εισέπραξε η Μητρόπολη μέχρι στις 30/3/2009; Εισπράττει και σήμερα;
Και αν ναι, από πού (κινητά – ακίνητα);
Τη βίλλα στον Πλαταμώνα (Κρίκκη) ποιος την εκμεταλλεύεται και ποιος την ενοικίασε;
Τα οικόπεδα στην ίδια περιοχή τί απέγιναν;
Το κληροδότημα Αφροδίτης Ζαχαράκη, που έβγαινε στο «σφυρί» (για πούλημα) τί έγινε; Τα χρήματα από τα ενοίκια τόσων ετών πού βρίσκονται;
Το κληροδότημα της Σωτηρίας Λάγκα τί απέγινε; Ρευστοποιήθηκε; Και αν ναι, τα χρήματα βρίσκονται σε κάποιο λογαριασμό;
Τί απέγινε το κληροδότημα του Θωμά Σαράφη;
Αυτά για σήμερα, μια και την αφορμή μας έδωσε το δημοσίευμα εφημερίδας. Ίσως ο σημερινός σχολιασμός να δώσει το έναυσμα στη Μητρόπολη να ψαρεύει σε καθαρά και όχι σε θολά νερά.


Να τι έλεγαν το 1994 για τον αντικανονικό και παράνομο
δεσπότη Λάρισας Ιγνάτιο. Σήμερα όμως! τι λένε άραγε;
Με τι «μούτρα» και συνείδηση έρχεται στη Λάρισα, για να βλέπει εκείνους που ξυλοφορτώθηκαν άγρια εξ αιτίας του και για να καταφέρει το τελικό κτύπημα (όπως οι ταυρομάχοι στους ταύρους) στον κανονικό και άγιο επίσκοπο μας Θεολόγο; Γιατί προπάντων οι αγωνιζόμενοι χριστιανοί χαρακτηρίζονται  ως χούλιγκανς και αμαθείς και γραΐδια από το πλέον διεφθαρμένο εκκλησιαστικό καταστημένο; Γι΄ αυτό άραγε δεν εξετάζονται οι κατηγορίες για κιναιδισμό, χρηματισμό, σιμωνία και πάρα πολλά αμαρτήματα, που βαρύνουν κάποιους ανάξιους ρασοφόρους, ώστε να ξεκαθαριστεί η κόπρος του Αυγείου, που μόλυνε το σώμα της Ελληνικής Εκκλησίας;...
Σχολικός συμβουλος θεολόγων Δρ. Αχιλ.
Πιτσίλκας
Hμ.Κηρ. Ιούλιος 94

H  I. Σύνοδος συγκαλύπτει
παραπτώματα
τοῦ σεβ. Μεσσηνίας;
τοῦ κ. Κων. Παπαδοπούλου
Απὸ τῆς ἐλεύσεώς του ὁ μητροπολίτης Μεσσηνίας, διὰ τῆς βιοτῆς καὶ τῶν ἔργ ων του δὲν ἠκολούθησε τὰ ἴχνη τῆς χριστιανικῆς καὶ πατερικῆς διδασκαλίας, τὰ ὁποῖα ἠκολούθησαν οἱ προγενέστεροι, ἀλλ᾽ ἐνεφάνισεν ἕνα κοσμικὸν πρόσωπον ποὺ ἀπάδει πρὸς τὴν ἰδιότητα τοῦ ἐπισκόπου. Πολλὰ τὰ ἀντιχριστιανικά, ἀντιπατερικὰ καὶ ἀντικανονικά, τὰ ὁποῖα σοκάρουν τὴν κοινὴν γνώμην πανελληνίως. Τὰ παραπτώματα αὐτὰ ὅλα ἀνέφερα εἰς τὴν Ἱ. Σύνοδον, ἀπὸ τετραετίας, τρὶς μέχρι σήμερον. Ἡ Ἱ. Σύνοδος τὰς ἀναφοράς μου αὐτὰς τὰς ἔθεσε εἰς τὸν κάλαθον τῶν ἀχρήστων, χωρὶς νὰ μὲ ἐνημερώση καὶ χωρὶς νὰ ἀσχοληθῆ μὲ αὐτά, ἀφήνοντας ἀνενόχλητον τὸν εἰρημένον μητροπολίτην, ὡσὰν νὰ τοῦ λέγουν· Προχώρει, ἀδελφέ, εἰς τὸ ἀντιχριστιανικόν σου ἔργον μὲ τὰς εὐλογίας μας. Τὴν τελευταίαν ἀναφοράν μου ἔστειλα δι᾽ ἐπιστολῆς τὴν 19-1-2012, εἰς τὴν ὁποίαν ἀναφέρω τὰ κραυγαλέα καὶ ἀντίθετα πρὸς τὰ χριστιανικὰ ἤθη ἔργα τοῦ ἀνωτέρω…, τὰ ὁποῖα συστοιχοῦνται πρὸς ἀνθρώπους τῶν ἀγυιῶν καὶ τριόδων, τὰς δηλώσεις ποὺ ἀποδεικνύουν τὸν ἀμοραλισμὸν «ἐπισκόπου», τὰς ὁποίας ἔδωσε εἰς τὸ διμηνιαῖον περιοδικὸν τῆς Μεσσηνίας «Flash» μηνῶν Δεκεμβρίου 2009 – Ἰανουαρίου 2010.
Ἐρώτησις δημοσιογράφου: «Καὶ μιὰ καὶ μιλήσαμε γιὰ σχέσεις, θὰ ἤθελα νὰ μιλήσουμε γιὰ τὶς προγαμιαῖες σχέσεις. Εἶναι, ἆραγε, ἁμαρτία νὰ συναντῶνται δύο νέοι καὶ νὰ ἔχουν σεξουαλικὲς σχέσεις;».
Ἀπάντησις μητροπολίτου: «Ὅταν δύο ἄνθρωποι ξεκινοῦν μιὰ πορεία ζωῆς καὶ μέσα σὲ αὐτὴ τὴν πορεία ἔχουν καταλήξει ὅτι μποροῦν νὰ συνυπάρξουν ὡς προσωπικότητες, ἡ σεξουαλικὴ σχέση εἶναι ἕνα στοιχεῖο τῆς σχέσης».
Αἱ προγαμιαῖαι σχέσεις κατὰ τὴν χριστιανικὴν διδασκαλίαν θεωροῦνται πορνεία. Ἰδού· α΄) «Φεύγετε τὴν πορνείαν» (Α΄ Κορ. 6,18). β΄) «Ἀπέχεσθαι ὑμᾶς ἀπὸ τῆς πορνείας» (Α΄ Θεσ. 4,3). γ΄) «Οὔτε πόρνοι οὔτε εἰδωλολάτραι …βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσι» (Α΄ Κορ. 6,9-10). Νά ποὺ ὁ κκ. Σαββάτος ἀντιλέγει εἰς τὴν χριστιανικὴν διδασκαλίαν.
Ἐρώτησις: «Ἡ ἀπόφαση τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Δικαστηρίου γιὰ τὸ κατέβασμα τῶν συμβόλων ἀπὸ τὰ δικαστήρια καὶ τὰ σχολεῖα ξεσήκωσε ἀρκετὲς ἀντιδράσεις, ἐσεῖς τί γνώμη ἔχετε;».
Ἀπάντησις: «Ἐγὼ δὲν ἔχω καμία ἀντίρρηση. Ἡ Ἐκκλησία δὲ μένει στὸ ἐπίπεδο τῶν συμβόλων. Εἴτε μπεῖ εἴτε δὲν μπεῖ ἡ εἰκόνα στὸ δικαστήριο, ἐξαρτᾶται ἀπὸ τὴ συνείδηση τοῦ δικαστῆ, ἂν θὰ εἶναι δίκαιος ἢ ὄχι».
Οἱ Χριστιανοὶ βοηθοῦνται ἀπὸ τὰς ἱερὰς εἰκόνας. Ὁ ἱ. Δαμασκηνὸς ἀποφαίνεται, ὅτι πρέπει νὰ τιμῶμεν τὰς ἱερὰς εἰκόνας. Ὁ Μ. Βασίλειος· «Ἡ τιμὴ τῆς εἰκόνος ἐπὶ τὸ πρωτότυπον διαβαίνει».
Ἐρώτησις: «Στὴν Καλαμάτα ὅμως οὔτε οἱ καθολικοὶ ἔχουν ἐκκλησία οὔτε οἱ μουσουλμᾶνοι τζαμί».
Ἀπάντησις: «Οἱ καθολικοὶ μόνο ζήτησαν καὶ τοὺς παρεχώρησα… Ἐγὼ δὲν μπορῶ νὰ χτίσω τζαμί, μοῦ δίνει ὅμως τὸ δικαίωμα τὸ κανονικὸ δίκαιο νὰ προσφέρω ἕνα ναό. Δὲν κατάλαβα γιατί ὑπῆρξε ἀντίδραση ποὺ προσεφέρθη ἕνας ναὸς γιὰ νὰ ἐξυπηρετεῖ τοὺς 60 καθολικοὺς τῆς πόλεώς μας».
Τὴν ἀπάντησιν εἰς τὸν κκ. Σαββάτον δίδει ὁ ΣΤ΄ ἱ. κανὼν τῆς Συνόδου τῆς Λαοδικείας· «ἀπαγορεύεται νὰ εἰσέρχωνται αἱρετικοὶ εἰς τὸν ναὸν τοῦ Θεοῦ».
Ἐρώτησις: «Ἔγινε εἴδηση ὅταν ἤπιατε καφὲ στὴν παραλία».
Ἀπάντησις: «Τώρα πάω συχνά, ἦταν ἀφορμὴ τότε γιὰ κάποιους νὰ ξεκινήσουν τὶς φασαρίες, μετὰ ὅτι πῆγα στὸ θέατρο καὶ εἶδα γυμνές. Καλά, δὲν ἔχουν δεῖ οἱ ἄνθρωποι τὸ σῶμα τους γυμνό; σκανδαλίζονται τόσο πολύ; Μὰ ἂν εἶναι τόσο ἐπιρρεπεῖς, πῶς κρίνουν τοὺς ἄλλους καὶ δὲν κρίνουν τὸν ἑαυτό τους;».
Ἡ Κ. Διαθήκη λέγει· «Πᾶς ὁ βλέπων γυναῖκα πρὸς τὸ ἐπιθυμῆσαι αὐτὴν ἤδη ἐμοίχευσεν αὐτὴν ἐν τῇ καρδίᾳ αὐτοῦ» (Ματθ. 5,28). Καὶ ἡ Παλαιὰ Διαθήκη διὰ τοῦ ψαλμῳδοῦ Δαυΐδ· «Ἀπόστρεψον τοὺς ὀφθαλμούς μου τοῦ μὴ ἰδεῖν ματαιότητα» (Ψαλμ. 118,37). ῾Ερμηνεύων δὲ αὐτὸ ὁ ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης λέγει· «Γύρισε τὰ μάτια μου, Κύριε, διὰ νὰ μὴ βλέπουν τὰς ψυχοβλαβεῖς θεωρίας καὶ τὰ μάταια (σωματικὰ) κάλλη».
Βλέπω τὴν ἀνοχὴν καὶ τὴν συγκάλυψιν τῶν παραπτωμάτων τοῦ μητροπολίτου ἀπὸ τὴν Σύνοδον. Τὴν ὁποίαν κατηγόρησεν, ἐπειδὴ ἔλαβεν ἀπόφασιν νὰ ἐπισκεφθῇ ὁ ἀρχιεπίσκοπος τὸν προφυλακισθέντα π. Ἐφραίμ. Ἔπειτα ἐξύβρισε τὴν Σύνοδον ὡς ἀνώριμον καὶ μετρίαν. Καὶ ἡ ἱ. Σύνοδος, ἀντὶ νὰ κάνῃ ἀνακρίσεις διὰ τὰ προρρηθέντα, τὸν «ἐβράβευσε» διὰ τῆς ἀνοχῆς καὶ ἀπραξίας της. Δὲν ἔπραξεν ὅμως τὸ ἴδιο καὶ διὰ τὰς μοναχὰς τῆς ἱ. γυναικείας Μονῆς Ἁγ. Κωνσταντίνου καὶ Ἑλένης Καλαμάτας. Ἐκεῖ ἀνταπεκρίθη ἀμέσως· ἔστειλεν ἀνακριτὴν καὶ κατεδίκασε μὲ ψευδεῖς κατηγορίας 4 μοναζούσας μὲ ἐξορίας 2 καὶ 3 μηνῶν. Εἰς τὰς ἰδικάς μου ἐπανειλημμένας αἰτήσεις δι᾽ ἀποστολὴν ἀνακριτοῦ διὰ τὰ κραυγαλέα παραπτώματα τοῦ κκ. Σαββάτου ἐκώφευσεν.
Οὕτως ἐχόντων τῶν πραγμάτων ὁ κκ. Σαββάτος κατέστη θρασύτατος, ἀφοῦ ἀπὸ 22-9-2010 ἕως σήμερον (20-2-2012), διὰ νὰ ἐκδικηθῆ τὰς μοναζούσας –εἰς τὴν προκειμένην περίπτωσιν ἐκδικεῖται τὴν ὀρθόδοξον ἐκκλησίαν– τῆς εἰρημένης Μονῆς, ἀφήνει ἀλειτούργητον τὸν ἱ. Ναὸν της, εἰς τὸν ὁποῖον ἐκτὸς τῶν μοναζουσῶν ἐκκλησιάζοντο καὶ πολλοὶ χριστιανοί, ἀφοῦ οὗτος εὑρίσκεται εἰς τὸ κέντρον σχεδὸν τῆς Καλαμάτας. Καὶ πάλιν λαβοῦσα γνῶσιν ἡ Ἱ. Σύνοδος κωφεύει. Ἔτσι ἀνεχομένη τὰ παραπτώματα τοῦ κκ. Σαββάτου οἱονεὶ συνευδοκεῖ εἰς αὐτά.
Ζητοῦμεν ἐπίσκοπον (ποὺ δὲν ἔχομεν) εἰς τὰ ἴχνη τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν, καὶ ὄχι «ἐπίσκοπον» τῶν ἀγυιῶν καὶ τριόδων, διδάσκοντα ἡμᾶς μαθήματα ῥυπαρολογίας, αἰσχρολογίας καὶ ἀδιαντροπιᾶς, ποὺ καθάπτονται τοῦ ῥάσου.

Ερμηνεία εις την Αποκάλυψη 2η συνέχεια από τη 4η Ομιλία που έγινε στις 9-11-1980



Δημοσιευμα Εφημερίδος : ΑΓΩΝΑΣ  α.φ.189
http://www.agonas.org
Αποκαλυψη του Ιωαννου
Ομιλίες στο βιβλίο της Αποκάλυψης του Αγ. Ιωάννου του Θεολόγου από το μακαριστό γέροντα π. Αθανάσιο Μυτιληναίο.
Ερμηνεία εις την Αποκάλυψη 2η συνέχεια από τη 4η Ομιλία που έγινε στις 9-11-1980
(συνέχεια από τον προηγούμενο φύλλο)
«Καὶ ἀπὸ τῶν ἑπτὰ πνευμάτων,
ἃ ἐνώπιον τοῦ θρόνου αὐτοῦ»
Θά δοῦμε ἕνα ἄλλο ὄνομα τοῦ Θεοῦ· τό «Α καὶ τὸ Ω»9. Θά πεῖ «Α» ἡ ἀρχή, τό «Ω» τό τέλος· συνεπῶς «Ἐγὼ εἰμι τὸ Α καὶ τὸ Ω», ἤτοι ὅ,τι ἔχει ἀρχή ὑπάρχει σέ μένα, καί ὅ,τι ἔχει τέλος ὑπάρχει σέ μένα· ἀπό μένα τά πάντα ἀρχίζουν καί σ’ ἐμένα τά πάντα τελειώνουν.
Καί πράγματι, ἐάν ὁλόκληρη ἡ φράση ἀναφέρεται στόν Πατέρα, τότε τό «εἰρήνη ἀπὸ Θεοῦ» σημαίνει τόν ἕνα Τριαδικό Θεό, ὅπου διαφοροποιοῦνται τά ἐπί μέρους Πρόσωπα. Γι’ αὐτό βλέπουμε, ἀμέσως παρακάτω, νά ἀναφέρονται τά «ἑπτά πνεύματα»10 , δηλαδή τό Ἅγιο Πνεῦμα, ὅπως θά δοῦμε, καί στόν Ἰησοῦ Χριστό, σαφῶς, ὅπου Τόν θέτει τελευταῖο χάριν ἀναδείξεως, ὅπως καί αὐτό θά τό δοῦμε. Συνεπῶς, ἀφοῦ ἀναφέρει τό Πνεῦμα τό Ἅγιο παρακάτω καί πιό κάτω τόν Ἰησοῦ Χριστό, ἄρα τό «ὁ ὢν καὶ ὁ ἦν καὶ ὁ ἐρχόμενος», ὁλόκληρο, μπορεῖ νά ἀ-ναφερθεῖ μόνο στόν Πατέρα.
Καί ἀναλύουμε περισσότερο: «καὶ ἀπὸ τῶν ἑπτὰ πνευμάτων, ἃ ἐνώπιον τοῦ θρόνου αὐτοῦ» 11. Ἐξυπακούεται τό «χάρις ὑμῖν καὶ εἰρήνη»· πάντα μένει ὁ χαιρετισμός. Δηλαδή: Σέ σᾶς ἡ χάρις καί ἡ εἰρήνη ἀπό τόν Θεό Πατέρα, ἀπό τά ἑπτά πνεύματα, πού εἶναι ἐνώπιον τοῦ θρόνου Αὐτοῦ.
Πρόκειται ὅμως γιά τό τρίτο Πρόσωπο τῆς Ἁγίας Τριάδος, τό Ὁποῖο προηγεῖται τοῦ δευτέρου Προσώπου. Βάζει τό πρῶτο καί τό τρίτο καί μετά βάζει τό δεύτερο, ὅπως σᾶς εἶπα προηγουμένως, χάριν ἀναδείξε-ως τοῦ ἐνανθρωπήσαντος Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ, διότι πιό κάτω θά ἀσχολη-θεῖ πλατύτερα ὁ ἱερός Εὐαγγελιστής μέ τό δεύτερο Πρόσωπο τῆς Ἁγί-ας Τριάδος καί τό ὁποῖο Πρόσωπο εἶναι τό ἐπίκεντρο ὁλόκληρου τοῦ βιβλίου τῆς Ἀποκαλύψεως.
Ἐδῶ, ἀγαπητοί, τό Πνεῦμα τό Ἅγιο καλεῖται «ἑπτὰ πνεύματα ἐνώπιον τοῦ θρόνου τοῦ Θεοῦ». Πάνω στόν θρόνο βεβαίως νοεῖται ὁ Πατήρ· ὁ δέ ἀριθμός ἑπτά φανερώνει πληρότητα καί τελειότητα τοῦ Ἁγίου Πνεύ-ματος, ὅπως ἐκφράζεται ὡραιότατα στόν προφήτη Ἡσαΐα αὐτή ἡ ἑ-πταπλῆ ἀνάδειξη τῶν ἰδιοτήτων ἤ τῶν χαρισμάτων ἤ τῶν ἐνεργειῶν τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.
Λέει ὁ προφήτης Ἡσαΐας στό 11ο κεφάλαιο, στίχος 2, τά ἑξῆς. Θά ζηλεύατε ἅμα τά ἀκούγατε! πού μάλιστα χρησιμοποιοῦμε ὅλα αὐτά ὅταν ἔχουμε τήν ἡμέρα τῆς Πεντηκοστῆς. Ἐκεῖ ὁ ἱερός Συντάκτης τῶν τροπαρίων ἐκεῖ παίρνει ἀπό τήν Ἁγία Γραφή ὅλα αὐτά γιά νά τιμήσει τό Πνεῦμα τό Ἅγιο. Γράφει λοιπόν ὁ Ἡσαΐας: «Πνεῦμα σοφίας, πνεῦμα συνέσεως, πνεῦμα βουλῆς, πνεῦμα ἰσχύος, πνεῦμα γνώσεως, πνεῦμα εὐσεβεί-ας, πνεῦμα φόβου Θεοῦ.»12 . Τό ἴδιο τό Πνεῦμα Ἅγιο, τό ἕνα καί ἀδιαίρετο, διαιρεῖ τά χαρίσματα· Αὐτό δέ μένει ἕνα καί ἀδιαίρετο. Ἔτσι ἐκφράζε-ται τό Πνεῦμα τό Ἅγιο ὡς «ἑπτὰ πνεύματα».
Ἀντιληφθήκατε λοιπόν γιατί τό βιβλίο τῆς Ἀποκαλύψεως μᾶς λέει γιά τά «ἑπτά πνεύματα»; Εἶναι τό ἕνα Ἅγιο Πνεῦμα.
Ἐδῶ μιά μικρή παρένθεση ἑρμηνευτική. Ὅπως θά ξέρετε, μέθοδος εἶναι, τήν ὁποία χρησιμοποιοῦν οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας, ὅτι ἡ Ἁγία Γραφή ἑρμηνεύει τήν Ἁγία Γραφή. Ἡ λέξη «ἑπτὰ πνεύματα» μήπως κάπου ἀλλοῦ ὑπάρχει στήν Γραφή; Καί ἐκεῖ τί λέει; καί πῶς ἀναφέρεται; Καί μόνο ἔτσι μποροῦμε νά ἑρμηνεύσουμε πραγματικά καί ὀρθά τόν λόγο τοῦ Θεοῦ.
Ἀλλά γιατί ὅμως τό Πνεῦμα τό Ἅγιο ἐκφράζεται ὡς «ἑπτά πνεύματα»;
Πρῶτον· διά τό ἕτοιμον καί πού εἶναι ἐνώπιον τοῦ θρόνου τοῦ οὐράνιου Πατρός, διά τό ἕτοιμον καί πρόχειρον πρός ἀποστολήν ἐπί σκοπῷ ἁγιαστικῷ. Δηλαδή τό Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ περιμένει, ἀνά πᾶσα στιγμή, νά ὁρμήσει..... Χρησιμοποιῶ τήν λέξη ὁρμῶ. Θυμηθεῖτε στήν Πεντηκοστή. Ἀκούστηκε ὡς ἄνεμος, ὡς «πνοὴ βιαία»13 , δηλαδή ἄνεμος ὁρμητικός. Γι’ αὐτό χρησιμοποιῶ τή λέξη ὁρμῶ..... ἕτοιμο νά ὁρμήσει στόν κόσμο, γιά νά δώσει τά χαρίσματά Του, ἀπό τήν ὑπερβολή τῆς ἀγάπης πού ἔχει τό Πνεῦμα τό Ἅγιο πρός τόν κόσμο! Τί περιμένει ὅμως; Τήν βουλή τοῦ Θεοῦ Πατρός καί τόν δρόμο πού θά ἀνοίξει ὁ Υἱός. Τά τρία Πρόσωπα τῆς Ἁγίας Τριάδος ἐργάζονται τήν σωτηρία τοῦ κόσμου.
Ἐκεῖνο πού καί ἄλλοτε σᾶς ἔχω πεῖ, τό ὑπέροχο, ὅτι τό Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ «ἐπεφέρετο» ἐπάνω τῶν ὑδάτων, ἐπάνω τῆς ἀβύσσου, ἐπάνω τῶν ὑδάτων, ὅταν ἔγινε ὁ κόσμος. «Ἐν ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν. ἡ δὲ γῆ ἦν ἀόρατος καὶ ἀκατασκεύαστος, καὶ σκότος ἐπάνω τῆς ἀ-βύσσου, καὶ πνεῦμα Θεοῦ ἐπεφέρετο ἐπάνω τοῦ ὕδατος.»14 καί λίγο πιό κάτω ἐπάνω τῶν ὑδάτων! Γιατί τό Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ; Ὅπως ἐμφανίσθηκε μέ τήν εἰκόνα τῆς περιστερᾶς, μᾶς δίδει ὡραιότατα τήν εἰκόνα τοῦ πουλιοῦ πού ἔρχεται νά ἐπωάσει τή ζωή μέσα στά νερά –γιατί πράγματι ἡ πρώτη ζωή ἐμφανίσθηκε μέσα στά νερά – καί τρόπον τινά τά ἀγκα-λιάζει τά νερά τό Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ, τά θερμαίνει, τά κλωσσᾶ, τά ἐπω-άζει, τά κλωσσᾶ... καί ξεπετιέται μέσα ἀπό τά νερά ἡ ζωή!... Τί ὡραῖο! Ὅταν λέει ὁ εὐαγγελιστής Ἰωάννης «χάρις ὑμῖν καὶ εἰρήνη ἀπὸ τῶν ἑπτὰ πνευμάτων, ἃ ἐνώπιον τοῦ θρόνου αὐτοῦ», αὐτό θέλει νά δείξει· ὅτι τώρα θά ἔρθει σέ σᾶς ἡ χάρις καί ἡ εἰρήνη ἀπό τό Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ.
Δεύτερον· τό Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ ἐξαποστέλλεται τόσο ἀπό τόν Πατέρα, ὅσο καί ἀπό τόν Υἱό. Λέει ὁ ἴδιος ὁ Κύριος: «ὅταν ἔλθῃ ὁ παράκλητος ὃν ἐγὼ πέμψω ὑμῖν», πού ἐγώ θά στείλω σέ σᾶς, ἐγώ ὁ Υἱός, «παρὰ τοῦ πατρός», ἀπό τόν Πατέρα, «τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας ὃ παρὰ τοῦ πατρὸς ἐκπορεύεται...»15 . Ὥστε τό Πνεῦμα τό Ἅγιο ἐξαποστέλλεται καί ἀπό τόν Πατέρα καί ἀπό τόν Υἱό· ἀλλά ἐκπορεύεται μόνο ἀπό τόν Πατέρα.
Ἐάν μέ ρωτήσετε «Τί θά πεῖ ἀποστέλλεται;», θά σᾶς πῶ, ἀγαπητοί μου: δέν καταλαβαίνω τίποτε! Ἄν μοῦ πεῖτε «Τί θά πεῖ ἐκπορεύεται;», θά σᾶς ἀπαντήσω: δέν καταλαβαίνω τίποτα! Λέει ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος: «Ἐάν καταλάβεις τί θά πεῖ ὅτι ὁ Πατήρ γεννᾶ τόν Υἱό, ἄλλο τόσο θά μπορεῖς νά ἀντιληφθεῖς τί θά πεῖ τό Πνεῦμα τό Ἅγιο ἐκπορεύεται ἀπό τόν Πατέρα.»16 . Μένουμε μόνο, ἀγαπητοί, σ’ αὐτές τίς ἐκφρά-σεις, οἱ ὁποῖες ἀποτελοῦν δοξολογία τοῦ Θεοῦ, διότι ἐκφράζουν μιάν ἀκρίβεια ὡς πρός τίς σχέσεις τῶν τριῶν Προσώπων τῆς Ἁγίας Τριάδος, ἀλλά δέν ξέρουμε ἀκριβῶς ὅλα αὐτά πῶς νοοῦνται στήν ζωή τῆς Ἁγίας Τριάδος.
Ἀκόμη τό ἴδιο τό βιβλίο τῆς Ἀποκαλύψεως μᾶς λέει: «Καὶ τῷ ἀγγέλῳ, λέει ἐκεῖ ὁ Χριστός στόν Ἰωάννη, τῆς ἐν Σάρδεσιν ἐκκλησίας γράψον· τάδε λέγει ὁ ἔχων τὰ ἑπτὰ πνεύματα τοῦ Θεοῦ»17 , αὐτά λέει Ἐκεῖνος πού ἔχει τά ἑ-πτά πνεύματα τοῦ Θεοῦ, δηλαδή πού ἔχει τό Πνεῦμα τό Ἅγιο, τό Ὁποῖο ἀποστέλλει μέ τά χαρίσματά Του.
Ἀκόμη στό βιβλίο τῆς Ἀποκαλύψεως, στό 5ο κεφάλαιο, μᾶς γράφει ὁ Εὐαγγελιστής: «Καὶ εἶδον ἐν μέσῳ τοῦ θρόνου καὶ τῶν τεσσάρων ζῴων καὶ ἐν μέσῳ τῶν πρεσβυτέρων ἀρνίον ἑστηκὸς ὡς ἐσφαγμένον.». Στεκόταν· ἦταν ὅμως σάν σφαγμένο. Πῶς στεκόταν καί ἦταν σάν σφαγμένο, ὅταν φθάσουμε στό οἰκεῖο σημεῖο θά τό ἀναλύσουμε. «ἔχον κέρατα ἑπτὰ», εἶχε ἑπτά κέρατα, «καὶ ὀφθαλμοὺς ἑπτὰ», καί ἑπτά ὀφθαλμούς, «ἅ εἰσι», τά ὁποῖα εἶναι, «τὰ ἑπτὰ πνεύματα τοῦ Θεοῦ ἀποστελλόμενα εἰς πᾶσαν τὴν γῆν» 18. Εἶναι μεγαλόπρεπες εἰκόνες, φοβερές εἰκόνες, πού θέλουν νά δείξουν πῶς τό Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ ἀποστέλλεται γεμᾶτο ἀπό τά χαρίσματά Του, γιατί ὁ ἀριθμός ἑπτά εἶναι συμβολικός, εἶναι σχηματικός, θέλει νά δείξει τό πλῆθος. Ἔρχεται φορτωμένο νά δώσει τά δῶρα Του, τό Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ, στόν κόσμο.
Ἀλλά ἀκόμη τό Πνεῦμα τό Ἅγιο εἶναι μπροστά στόν θρόνο τοῦ Θεοῦ ὡς «ἑπτά πνεύματα», διότι εἶναι διεισδυτικό· δηλαδή διεισδύει τό Πνεῦμα τό Ἅγιο παντοῦ. Θυμηθεῖτε ἐκεῖνο πού λέει ὁ ἀπόστολος Παῦλος, ὅτι τό Πνεῦμα τό Ἅγιο «πάντα ἐρευνᾷ, καὶ τὰ βάθη τοῦ Θεοῦ» 19! δηλαδή, ἐπειδή ἀκριβῶς εἶναι Θεός, διεισδύει μέσα σ’ αὐτή τήν οὐσία τοῦ Θεοῦ!
Λέει πάλι τό βιβλίο τῆς Ἀποκαλύψεως, 4, 5 –ὁ πρῶτος ἀριθμός εἶναι κεφάλαιο, ὁ δεύτερος εἶναι τό χωρίο: «καὶ ἐκ τοῦ θρόνου ἐκπορεύον-ται ἀστραπαὶ καὶ φωναὶ καὶ βρονταί· καὶ ἑπτὰ λαμπάδες πυρὸς καιόμεναι ἐνώπιον τοῦ θρόνου, αἵ εἰσι τὰ ἑπτὰ πνεύματα τοῦ Θεοῦ»20, καίονται αὐτές οἱ λαμπάδες, πού εἶναι τά πνεύματα τοῦ Θεοῦ, τό Ἅγιο Πνεῦμα.
Ἀλλά ὡραῖα μᾶς τό λέει ὁ προφήτης Ἰεζεκιήλ αὐτό, ἀγαπητοί, ὡς ἑξῆς. Προσέξετε! Γιατί λέω πότε Ἡσαΐας καί πότε Ἰεζεκιήλ; Ἀγαπητοί μου, οἱ εἰκόνες εἶναι κοινές. Οἱ εἰκόνες εἶναι κοινές στήν Παλαιά καί στήν Καινή Διαθήκη, γιά νά δοῦμε ἀκριβῶς ὅτι ὑπάρχει ἡ συμφωνία. «Καὶ ἐν μέσῳ τῶν ζῴων –τῶν τεσσάρων– ὅρασις ὡς ἀνθράκων πυρὸς και-ομένων», εἶδα σάν κάρβουνα ἀναμμένα, «ὡς ὄψις λαμπάδων συστρεφομένων», σάν λαμπάδες, κεριά, λαμπάδες, πού ἦταν ἀναμμένες καί στριφογύριζαν· ὄχι ἐπάνω σ’ ἕνα κηροπήγιο, ἀλλά στριφογύριζαν! «ἀναμέσον τῶν ζῴων καὶ φέγγος τοῦ πυρός, καὶ ἐκ τοῦ πυρὸς ἐξεπορεύετο ἀστραπή.»21 .
Τί δείχνει τό ὅτι συστρέφονται οἱ «λαμπάδες τοῦ πυρός»; Τό Πνεῦμα τό Ἅγιο διεισδύει παντοῦ, γνωρίζει τά πάντα· δέν ὑπάρχει τίποτε πού νά Τοῦ ξεφεύγει.
Εἶναι ὅμως πολύ χαρακτηριστική αὐτή ἡ διεισδυτικότητα, ὅπως μᾶς τήν σημειώνει ὁ προφήτης Ἰεζεκιήλ, γιατί δείχνει τήν παγγνωσία τοῦ Θεοῦ· ὁ Θεός τά γνωρίζει ὅλα· τό Πνεῦμα τό Ἅγιο, πού εἶναι Θεός, τά γνωρίζει ὅλα.
Θά θυμᾶστε στήν Παλαιά Διαθήκη ὅτι πρό τῆς κιβωτοῦ ὑπῆρχε μία ἑπτάφωτος λυχνία;22  Τό γνωρίζουμε αὐτό καί ἀπό τά Θρησκευτικά τοῦ σχολείου μας. Ἡ κιβωτός τῆς διαθήκης εἶναι τύπος τοῦ «θρόνου» τοῦ οὐρανίου Πατρός, καί πρό τῆς κιβωτοῦ ἦταν ἡ ἑπτάφωτος λυχνία· εἶναι τά «ἑπτά πνεύματα τοῦ Θεοῦ» ἕτοιμα νά σταλοῦν στόν κόσμο, γιά νά τοῦ δώσουν τοῦ κόσμου, τά «ἑπτά πνεύματα», τό Πνεῦμα τό Ἅγιο, νά τοῦ δώσει τά χαρίσματά Του.
«Καὶ ἀπὸ Ἰησοῦ Χριστοῦ, ὁ μάρτυς ὁ πιστός, ὁ πρωτότοκος τῶν νεκρῶν καὶ ὁ ἄρχων τῶν βασιλέων τῆς γῆς.» 23
«Καὶ ἀπὸ Ἰησοῦ Χριστοῦ»· ὑπονοεῖται τό «χάρις ὑμῖν καὶ εἰρήνη». Δηλαδή: Ἔχετε τήν χάρη καί τήν εἰρήνη ἀπό τόν Θεό Πατέρα –«ὁ ὢν ὁ ἦν καὶ ὁ ἐρχόμενος»– ἀπό τό Ἅγιο Πνεῦμα –«τὰ ἑπτὰ πνεύματα»– καί ἀπό τόν Ἰησοῦ Χριστό.
Βλέπετε; μπαίνει τελευταῖος ὁ Χριστός· μπαίνει τελευταῖος χάριν ἀναδείξεως· εἶναι τό δεύτερο Πρόσωπο. Ἀλλά ἡ ἀναφορά σαφῶς ἐδῶ στόν Ἅγιο Τριαδικό Θεό.
Προσέξετε. Παρατηρεῖται νέος σολοικισμός –σολοικισμός θά πεῖ ἀ-συνταξία. Ἡ ὀρθή γραφή εἶναι: «καὶ ἀπὸ Ἰησοῦ Χριστοῦ, τοῦ μάρτυρος τοῦ πιστοῦ». Ἀλλά τί λέει; «καὶ ἀπὸ Ἰησοῦ Χριστοῦ, ὁ μάρτυς ὁ πιστός»! Βάζει ὀνομαστική ἀντί νά βάλει γενική! Καί αὐτό γίνεται πάλι χάριν ἀ-ναδείξεως ἑνός καινούργιου τριμεροῦς ἐπιθετικοῦ προσδιορισμοῦ, πού ἀναφέρεται στόν Ἰησοῦ Χριστό.
Ποιός εἶναι αὐτός ὁ τριμερής ἐπιθετικός προσδιορισμός;
Συνεχίζεται στο επόμενο

9. Ἀποκ. 1, 8· 21, 6· 22, 13.
10. Βλ. Ἀποκ. 1, 4.
11. Ἀποκ. 1, 4.
12. Ἡσ. 11, 2-3. Ἴδε καί Ζαχ. 12, 10.
13 . Πράξ. 2, 2.
14 . Γέν. 1, 1-2.
15. Ἰωάν. 15, 26.
16 . Ἅγ. Γρηγόριος ὁ Θεολόγος, Περὶ δόγματος καὶ καταστάσεως ἐπισκόπων, παρ. ΙΑ΄, MPG 35.
17 . Ἀποκ. 3, 1.
18. Ἀποκ. 5, 6.
19. Α΄ Κορ. 2, 10.
20. Ἀποκ. 4, 5.
21. Ἰ¬εζ. 1, 13.
22. Ἔξοδ. 25, 37.
 23. Ἀποκ. 5.


ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ 26ον (συνέχεια)
του πρωτοπρ. π. Ευσταθίου Κολλά
Η αλήθεια από Χριστιανικής επόψεως δεν είναι ιδέα, αλλά ένα ερχόμενο Πρόσωπο. Είναι η αλήθεια η οποία έρχεται και σε συναντά. Ο Θεός έρχεται προς όλους τους ανθρώπους. Έρχεται για να οδηγήσει τον άνθρωπο στην αυτογνωσία. Ερχόμενος ο Θεός και αποκαλυπτόμενος προς τον άνθρωπο, ταυτόχρονα αποκαλύπτει, ξεσκεπάζει τον άνθρωπο, διότι η αποκάλυψη ταυ Θεού είναι συγχρόνως και αποκάλυψη του ανθρώπου. Με την αποκάλυψη του Θεού στον άνθρωπο, ο άνθρωπος ανακαλύπτει την αμαρτία του, τα σφάλματά του, δηλαδή έχει συναίσθηση της αμαρτωλότητός του, αυτογνωρίζεται. Αποκάλυψη δηλαδή σημαίνει αυτογνωσία. Ήτοι, ο Θεός αποκαλύπτει το νόημα ταυ ανθρώπου: Ποίος είναι ο άνθρωπος; Από που προέρχεται; ( ότι δηλ. είναι υιός του Θεού ). Πού πηγαίνει; Πώς ζη, και πώς θα έπρεπε να ζη; Τί είναι ο θάνατος του ανθρώπου; κλπ. Από τη γνώση του Θεού ο Οποίος αποκαλύφτηκε στο Χριστό, τελείως, συνειδητοποιεί ο άνθρωπος ποίος είναι. Χωρίς τη γνώση του Θεού, λέγω ότι είμαι καλός, έχω μια έπαρση (= αλαζονεία) για τον εαυτό μου, ενώ με τη γνώση του Θεού δεν έχω καλή ιδέα για τον εαυτό μου και ταπεινούμαι. Μεταξύ ήρωος και Αγίου υπάρχει μεγάλη αντίθεση. Ο ήρωας έχει συναίσθηση της δύναμής του, και καυχιέται, ενώ ο Άγιος έχει συναίσθηση της αμαρτωλότητός του, και ταπεινώνεται.
ΤΟ ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΤΗΣ ΓΝΩΣΕΩΣ ΤΗΣ ΥΠΕΡΦΥΣΙΚΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΩΣ: 
   Σε αντίθεση προς την φυσική αποκάλυψη την οποίαν μπορεί να την γνωρίσει ο άνθρωπος διά της λογικής, δεν μπορεί ο άνθρωπος με τη λογική του να γνωρίσει την υπερφυσική αποκάλυψη του Θεού. Ο Θεός αποκαλύπτεται μόνος Του στον άνθρωπο, γιατί ο άνθρωπος δεν μπορεί να γνωρίσει από μόνος του το Θεό. Ενώ στη Φιλοσοφία για να τελειωθείς πρέπει να εντείνεις τις προσπάθειές σου, στην υπερφυσική αποκάλυψη πρέπει να εγκαταλείψεις την αυτοπροσπάθεια και να ανοίξεις χώρο στη καρδιά σου για να έλθει ο Θεός. Χρειάζεται δηλαδή αυτοσυναίσθηση της μηδαμινότητός σου για να έλθει ο αποκαλυπτόμενος Θεός μέσα σου. Ο άνθρωπος προχωρεί στην φυσική αποκάλυψη μόνο με την ακοή και την υπακοή στην ακοή του αυτή. Αδυναμία κατά βάθος σημαίνει άδειασμα από το κοσμικό στοιχείο, αποτίναξη της κυριαρχίας του κόσμου από πάνω μας, σημαίνει μετάνοια.
ΓΝΗΣΙΑ ΘΕΟΓΝΩΣΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΕΡΦΥΣΙΚΗ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ, σημαίνει αυτογνωσία και αυτοσυνειδησία, ήτοι: α΄.-) Συναίσθηση - συνειδητοποίηση της ιδίας αμαρτωλότητος και β΄.-) Υπερνίκηση του κόσμου «εν Χριστώ». Η υπερφυσική αποκάλυψη στρέφεται γύρω από δύο πόλους (= σημεία): α΄.-) Γύρω από τη ζωή, και β΄.-) Γύρω από το θάνατο. Ο άνθρωπος ζη και γνωρίζει ότι θα πεθάνει, αλλά τη ζωή του δεν την αλλάζει με κανένα αγαθό. Η συνείδηση της τραγικότητας του θανάτου οδηγεί τον άνθρωπο στη σκέψη του Αποστόλου Παύλου «Ταλαίπωρος εγώ άνθρωπος! τις με ρύσεται εκ του σώματος του θανάτου τούτου; » [Ρωμ. 7,24]. Πού υπάρχει ζωή για να ζήσω; Ο Θεός αποκαλύπτεται μόνο και μόνον για να σώσει τον άνθρωπο από το θάνατο, που δημιούργησε από μόνος του ο άνθρωπος, και να ζήσει. Ό,τι φανερώθηκε, με την υπερφυσική αποκάλυψη του Θεού, είναι ΖΩΗ. Ο Χριστός κατάργησε το θάνατο, είναι το φως της ζωής. Επομένως ο πιστεύων στο Χριστό έχει ζωή αιώνια μέσα του. Η σωτηρία λοιπόν «εν Χριστώ» είναι νίκη κατά του θανάτου. Ο θάνατος είναι ο μεγαλύτερος εχθρός του ανθρώπου και του κόσμου, γιατί συντρίβει (= θρυματίζει, δηλητηριάζει) τη ζωή. Η μόνη δύναμη που νίκησε το θάνατο είναι ο Χριστός και σε Αυτόν μόνον υπάρχει η μοναδική ελπίδα για να ζήσουμε.
[ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ]

"ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΤΗΣ ΣΥΡΙΑΣ" ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΛΟΥΚΑΣ

 

Εκτύπωση
15Μέχρι σήμερα 138.000 χριστιανοί έχουν εκδιωχθεί από τις εστίες τους, ενώ παράλληλα καταστρέφονται συστηματικά χριστιανικές εκκλησίες «Σκοτώνουν ανθρώπους. Δεν τους ενδιαφέρουν οι ανθρώπινες ζωές».

Με αυτά τα δραματικά λόγια περιγράφει την κατάσταση στη Συρία ο Μητροπολίτης Λουκάς, ο οποίος υπηρετεί στο Πατριαρχείο Αντιοχείας.

Ο Μητροπολίτης, σε συνέντευξή του, αποκαλύπτει τον διωγμό που υφίστανται οι Ελληνορθόδοι της περιοχής, από τότε που ξέσπασε η εξέγερση κατά του καθεστώτος του Μπασάρ Αλ Άσαντ.

Ειδικά στην πόλη Χομς, έχει συντελεστεί ήδη σφαγή εκατοντάδων χριστιανών από τους αντικαθεστωτικούς της Μουσουλμανικής Αδελφότητας, ενώ δεκάδες είναι και οι περιπτώσεις βιασμών.

«Οι εκκλησίες μας έχουν υποστεί ανυπολόγιστες καταστροφές. Τις καίνε, σπάνε τοίχους, τις λεηλατούν. Εδώ δεν ενδιαφέρονται για τις ανθρώπινες ζωές, θα ενδιαφερθούν για τους ιερούς μας χώρους; Οι ενορίτες μας ξυλοκοπούνται και δέχονται βίαιες επιθέσεις. Όλα όσα συμβαίνουν "νομιμοποιούνται" λόγω της εξέγερσης και κανείς δεν αντιδρά», αναφέρει ο Ελληνορθόξος ιερέας.

«Οι πρόγονοί μας ήρθαν σε αυτή τη γη πολύ πριν φτάσει εδώ το Ισλάμ. Πολλοί Άγιοι μαρτύρησαν σ' αυτά τα χώματα, κηρύσσοντας της αγάπη», τονίζει ο Μητροπολίτης, ο οποίος παρά τις φρικαλεότητες αποκαλεί τους Μουσουλμάνους «Αδελφούς».

Και πως άλλως, αφού η ορθόδοξη θρησκεία απορρίπτει τη μισαλλοδοξία έναντι των άλλων δογμάτων.

Και μπορεί η Εκκλησία να επιτάσσει την αγάπη και τη συγχώρεση, όμως το ελληνικό κράτος δεν θα έπρεπε να έχει παρέμβει;

Όπως σε πολλές ανάλογες περιπτώσεις, δεν δείχνει να νοιάζεται για τους ανθρώπους αυτούς που κρατούν ζωντανό τον ελληνικό πολιτισμό, αλλά και την ορθόδοξη πίστη. Δεν δείχνει κανένα ενδιαφέρον για το δράμα και τον κίνδυνο που βιώνει η μη φίλα προσκείμενη στους φανατικούς μουσουλμάνους, ελληνική κοινότητα της Συρίας.

Η Συρία αποτελούσε για μεγάλο διάστημα μια φωτεινή εξαίρεση για τους Χριστιανούς στη Μέση Ανατολή.

ΟΙ Χριστιανοί είχαν ισχυρούς λόγους να αισθάνονται ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από αυτό. Και αυτό διότι ο Πρόεδρος Άσαντ και τα ανώτατα κυβερνητικά στελέχη, επέδειξαν διαχρονικά σημαντική κατανόηση προς τα ζητήματά

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τους Χριστιανούς της Μέσης Ανατολής ήταν και είναι το ακραίο Ισλάμ.

Σήμερα έχουν μείνει εντελώς απροστάτευτοι απέναντι στους ισλαμιστές, και ζουν καθημερινά σε ένα καθεστώς τρόμου, σαν πρόβατα επί σφαγή...

Οι εικόνες δείχνουν τις ολοκληρωτικές καταστροφές που έχει υποστεί η εκκλησία του Αγ. Γεωργίου στο Χαλέπι και προκαλούν αλγεινή εντύπωση για την έκταση των ζημιών και το μένος των ισλαμιστών που μέσα στο χάος του πολέμου στη Συρία, δεν έχασαν την ευκαιρία να δείξουν για άλλη μια φορά το πραγματικό πρόσωπο τους.

Δευτέρα 1 Απριλίου 2013

ΣΤΑ ΚΑΤΕΡΓΑ ΤΗΣ ΔΟΫ ΣΤΕΛΝΕΙ Ο ΜΗΤΡΟΠ. ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΙΕΡΟΘΕΟΣ ΒΛΑΧΟΣ ΠΕΝΤΕ ΙΕΡΕΙΣ ΤΟΥ.




Γράφει ο Γιάννης Πορφύρης 
προεδρ. Αιτ/νων Αχαϊας 



Αμηχανία, προβληματισμός και αδιέξοδο, για τον σεβ. Μητροπολίτη Ναυπάκτου, μετά απο το αποτέλεσμα των μακροχρόνιων ενεργειών του, να προσπαθεί με τις καταγγελίες του να αποδείξει ως "παράνομο" το έργο του Μοναστηριού της Μεταμορφώσεως.



Μετά τους καταλογισμούς των ασύλληπτα υπέρογκων προστίμων, αλλά και μετά την ακύρωση της επιδοτήσεως για τον Ξενώνα, και πριν τελειώσουν οι δικαστικές εκκρεμότητες, επ' αυτών, σπεύδει η αρμόδια ΔΟΥ και καλεί ήδη......έναν έναν, ενώπιον της εισαγγελικής αρχής, κληρικούς και μοναχούς της Μητροπόλεως, ώστε να "μαζέψει" τα εκατομμύρια ευρώ που ο τοπικός Επίσκοπος "φρόντισε" επιμελώς με τις καταγγελίες του, να καταλογιστούν στα μοναστήρια του!!!



Φέρεται μάλιστα να είπε πολύ εκνευρισμένος, ο κ Ιερόθεος σε τοπική συγκέντρωση ιερέων του, ότι τώρα "πρέπει να μαζέψουμε τα χρήματα"!!!




Γιατί, μετα τη νομική "διάλυση" του μοναστηριού της Μεταμορφώσεως, "φόρτωσε" με την ευθύνη όλων των χρεών, και την Τριμελή "διαχειριστική επιτροπή" των εγγάμων ιερέων, αλλά και το μοναστήρι της Αμπεκακιωτισσας στο οποίο συγχώνευσε νομικά την Μεταμόρφωση!


Οπότε, μέσα στη μεγάλη σαρακοστή, οι ρασοφόροι της Μητροπόλεως Ναυπάκτου, πάνε κι έρχονται στις αίθουσες των δικαστηρίων, της ΔΟΥ & της Αστυνομίας, και οι τοπικοί δικαστές, τα ‘χουν χάσει κυριολεκτικά!!!


Δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν, ότι έξαλλοι και ανήσυχοι είναι, τα μέλη από τις τρεις οικογένειες των εγγάμων ιερέων, που φέρεται να "χρησιμοποιήθηκαν" από τον μητροπολίτη κ Ιερόθεο, στον "ιερό πόλεμο" κατά του μοναστηριού και τώρα είναι όλοι υπόλογοι για χρέη, ενώπιον του Δημοσίου