Πέμπτη 7 Μαΐου 2015

Φιλόθεος Ζερβάκος: Εάν οι χριστιανοί ακολουθούσαν κατά γράμμα τους επισκόπους δεν θα υπήρχε ορθόδοξος χριστιανός!


άν λοι ο χριστιανοί κολουθοσαν κατά γράμμα
τούς πισκοπους, σέ λα,
οτε κκλησία, οτε καί ρθόδοξος χριστιανός θά πρχε!
ρχιμ.  Φιλόθεος Ζερβάκος (1884-1980)
(διαίτερα πίκαιρο στίς μέρες μας
καί μέρες το Οκουμενισμο
 καί τς Μεταπατερικς "Θεολογίας")!
  

άν, Σεβασμιώτατε, (ἐγράφη τό 1930 πρός τόν Μητροπολίτην Ατ/νίας ερόθεο) τήν γνώμη τού θεοφόρου πατρός ἡμν Ιγνατίου κολουθοσαν λοι οι χριστιανοί κατά γράμμα, νά κολουθον δηλαδή τούς πισκόπους σέ λα, λλοίμον τότε, οτε ρθοδοξία, οτε κκλησία θά πρχε σήμερα. 
άν ο ρθόδοξοι Χριστιανοί κολουθοσαν τούς πατριάρχες καί πισκόπους· πολιναρίους, Μακεδονίους, Εὐτυχες, Διοσκόρους, Σαββελίους, Σεβήρους, Εσεβίους καί πολλούς λλους καί δεχόνταν τά φρονήματά τους, πο τότε ρθοδοξία; Πο χριστιανός εσεβής καί ρθόδοξος!!
 Καί τί λέγω ἀνθρώπους πατριάρχες καί μητροπολίτες και δέν λέγω Συνόδους πό 100, 200 καί 348 μητροπολίτες καί ἐπισκόπους ποτελούμενες; Διότι 348 τόν ριθμό συνλθαν στήν Κωνσταντινούπολη τό 754 καί ἐξέδωσαν ρο πού χει ς ξς:
"Ὁμόφωνα ρίζομε νά εναι πόβλητη καί ξένη καί βδελυγμένη ἀπό τς κκλησίας τν Χριστιανν κάθε εἰκόνα ἀπό κάθε λη καί χρωματουργική τν ζωγράφων κακοτεχνία κατασκευασμένη.
         Στό ἑξς νά μή τολμήσει ποιοσδήποτε νθρωπος νά σκε
ατό τό σεβές καί βδελυρό ργο, ποιος μως θά τολμήσει στό ξς νά κατασκευάσει εκόνα νά προσκυνήσει νά τοποθετήσει σέ κκλησία, σέ διωτικό σπίτι, νά κρύψει, άν μέν εναι πίσκοπος πρεσβύτερος διάκονος, νά καθαίρεται, άν δέ εναι μοναχός λαϊκός, νά ναθεματίζεται καί νά εναιπόλογος στούς νόμους τούς βασιλικούς, ς ντιμέτωπος στά προστάγματα το Θεο, καί χθρός στά δόγματα τν πατέρων".

Τρίτη 5 Μαΐου 2015

Η θαυμαστή εύρεση του αγίου λειψάνου του!




Ο Νεοφανής Οσιομάρτυς Εφραίμ
[5 Μαϊου]
Ο Άγιος και Οσιομάρτυς Εφραίμ γεννήθηκε στις 14 Σεπτεμβρίου 1384 στα Τρίκαλα της Θεσσαλίας απο πολύτεκνους γονείς και είχε 7 αδέλφια. Το βαφτιστικό του όνομα ήταν Κωνσταντίνος Μορφής. Σε ηλικία 14 χρόνων, το 1398, με την προτροπή της μητέρας του, για να αποφύγει το παιδομάζωμα και την υποχρεωτική στράτευση απο τους Τούρκους πήγε στο Μοναστήρι του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στο Όρος των Αμωμών της Αττικής, πρώτα ως μοναχός και μετά ως Ιερέας. Το 1416 οι Τούρκοι εισέβαλαν και λεηλάτησαν την Αττική και ανάγκασαν τον Δούκα των Αθηνών [Λατινοκρατία, τότε] να δηλώσει υποταγή στον Σουλτάνο.

«ΣΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΡΑΤΑ» ΑΠΟ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ ΣΕ ΕΝΟΡΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

DSC_8412



Το μένος κάποιων μητροπολιτών κατά αντικουμενιστικών ιερέων έχει αρχίσει και ξεφεύγει από κάθε όριο χρησιμοποιώντας ακόμα και εγκάθετους αρχιμανδρίτες σε βίαιες ενέργειες που ενέχουν και ποινική ευθύνη.
Αλλά ας δούμε τα γεγονότα όπως τα περιέγραψαν αυτόπτες μάρτυρες ενορίτες του ιερού ναού Προφήτη Ηλία Θεσσαλονίκης.

«Σήμερα Πέμπτη 30 Απριλίου 2015 και περί ώρα 11η πρωινή, στη συμβολή των οδών Κ. Γκράτζιου και Ολυμπιάδος στην ενορία του Ι.Βυζ.Ν. Προφ. Ηλία Θεσσαλονίκης, εθελοντικά οργανώσαμε μια μικρή ομάδα κυριών της ενορίας μας, για τη διανομή εντύπου προς ενημέρωση των συνενοριτών μας για τις θλιβερές εξελίξεις σχετικά με την υπόθεση του πατρός Νικολάου Μανώλη. Το έντυπο περιείχε αποκλειστικά, την δημοσιευθείσα ήδη ανοιχτή επιστολή μας, με σκοπό να ενημερωθούν περαιτέρω και ενορίτες που δε διαθέτουν πρόσβαση στο διαδίκτυο. Κυρίως άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας, που ενδιαφέρονται ειλικρινώς εναγωνίως και με πόνο ψυχής για την αποκατάσταση του πατρός Νικολάου στην ενορία μας.

Δευτέρα 4 Μαΐου 2015

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΟΥΤΑΡΗΣ, ΤΟ ΕΚΛΕΚΤΟ ΚΑΙ ΠΟΛΥΑΓΑΠΗΜΕΝΟ «ΠΑΙΔΙ» ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΙΡΕΣΙΑΡΧΟΥ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΝΙΚΟΥ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗ....).


σάρωση0001





Με ένα εκτενές αφιέρωμα η γνωστή τουρκική εφημερίδα Hürriyet, (3/5), εξυμνεί τον γνωστό και μη εξαιρετέο δήμαρχο της Θεσσαλονίκης, κ Γιάννη Μπουτάρη, σαν ένα από τους ποιο ένθερμους φίλους και οπαδούς της Τουρκίας ο οποίος τώρα ξεκίνησε μια καινούργια εκστρατεία αναστύλωσης και ανάδειξης όλων των οθωμανικών μνημείων της συμπρωτεύουσας για να θυμίζουν τους σημερινούς κατοίκους της και κυρίως όσους έχουν προσφυγική καταγωγή, το πόσο… «ωραία», «όμορφα» και «ευτυχισμένα» διαβιούσαν κάτω από το… «δίκαιο», «φιλεύσπλαχνο», «πονετικό» και… άκρως «προοδευτικό» οθωμανικό καθεστώς. Δεν… αποκλείεται δε μέσα στα σχέδια του να υπάρχει και… πρόγραμμα ανέγερσης μνημείου της γενοκτονίας που υπέστησαν οι «καημένοι» φίλοι του οι Τούρκοι από τους κακούς και αχάριστους γκιαούρηδες!

Ουδείς (από τους Οικουμενιστές Επισκόπους) της προπαρασκευαστικής επιτροπής έχει μιλήσει για τη γνώμη των πιστών!

Τριγμοί για την Πανορθόδοξη-Κύριλλος:

  Υπάρχουν ίντριγκες και υπόγεια ρεύματα

Πηγή: agioritikovima
Του Μάνου Χατζηγιάννη 

Την εικόνα που κάποιοι κύκλοι στα υψηλά κλιμάκια της Ορθοδοξίας θέλουν να περάσουν σχετικά με τις δήθεν ομαλές  προετοιμασίες της πολυθρύλητης Πανορθόδοξης Συνόδου καταρρίπτει με παρέμβασή του ο Πατριάρχης Μόσχας και πασών των Ρωσιών. Σε ηχηρότατη παρέμβασή του μιλάει ακόμη και για πολιτικές παρεμβάσεις! 
Ο κ. Κύριλλος χωρίς να μασάει τα λόγια του, χωρίς να "απαγορεύει" τις δημοσιογραφικές ενημερώσεις και αντιλαμβανόμενος την ουσία της κατάστασης πίσω από τις κλειστές πόρτες των συνεδριάσεων για την προετοιμασία της Πανορθόδοξης μιλάει ξεκάθαρα για ίντριγκες και υπόγεια ρεύματα!
 Συγκεκριμένα ο Πατριάρχης Μόσχας δήλωσε ότι η Πανορθόδοξη Σύνοδος θα διεξαχθεί μεν στην Κωνσταντινούπολη το 2016, αλλά οι προετοιμασίες για αυτήν δεν είναι τόσο απλές.
"Αν όλα πάνε καλά, η Σύνοδος θα διεξαχθεί το 2016,"  είπε ο Πατριάρχης σε μια τελετή όπου τιμήθηκε με διδακτορικό της Διπλωματικής Ακαδημίας του Υπουργείου Εξωτερικών της Ρωσίας.

Η τελευταία εξομολόγηση και η όντως συγκινητική διαθήκη ενός ευλαβούς Ιερέως!!!

Χαμόγελο από την αιωνιότητα. Πατήρ Ευέλθων


xamogelo-ierea        ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ
Ἐπειδή εἶναι ἄδηλος καί ἄγνωστος τοῦ καθενός ἡ ὥρα τοῦ θανάτου, σημειώνω ἐδῶ λίγα λόγια, σάν διαθήκη, καί ὄσα εἶναι δυνατόν, παρακαλῶ τά παιδιά μου νά τά ἐφαρμόσουν.
Τά χρόνια πού ἐπέτρεψε ὁ Θεός νά ζήσω στή γῆ ἦταν ἀρκετά, ὥστε νά πέσω σέ πολλά ἁμαρτήματα. Ὅσα θυμόμουνα καί ὅσα μπόρεσα τά ἔχω ἐξομολογηθεῖ σέ πνευματικούς Πατέρες. Γιά ὅσα λησμόνησα ἤ δέμπόρεσα νά ἐξομολογηθῶ, παρακαλῶ τό Θεό νά γίνει ἵλεως καί γιά μένα καί νά δείξει τό ἔλεός του σέ μένα τόν ἁμαρτωλό.
Ἀξιώθηκα, χωρίς νά τό ἀξίζω, νά εἰσέλθω στίς τάξεις τοῦ Κλήρου. Τό τιμητικό αὐτό γιά μένα γεγονός θά γίνει αἰτία γιά πιό αὐστηρή κρίση ἐκ μέρους τοῦ Θεοῦ.
Γιατί τό ξέρω, δέν ἤμουνα σάν κληρικός αὐτός πού ἔπρεπε νά ἤμουν. Λυποῦμαι καί ζητῶ συγγνώμη ἀπό ὅσους σκανδάλισα ἤ ἐπίκρανα ἤ ἐπλήγωσα ἤ τούς φέρθηκα μέ τρόπο πού δέν ἔπρεπε. Ζητῶ ἀπό ὅλους συγγνώμη. Ταυτόχρονα ἔχω ἥσυχη τήσυνείδηση ὅτι κανένα δέν ἔβλαψα ἐνσυνείδητα. Λάθη διέπραξα. Σέ ἁμαρτίες ὑπέπεσα. Ἐσκεμμένα, ὅμως, δέν ἀδίκησα καί δέν ἔβλαψα.
Ἐκείνους πού περισσότερο στενοχώρησα ἤ πίκρανα μέ τή συμπεριφορά μου, εἶναι ἡ σύζυγος καί τά παιδιά μου, τά πρόσωπα πού ἀγάπησα περισσότερο σ” αὐτό τόν κόσμο. Παρακαλῶ νά μήν μοῦ κρατοῦν κακία καί νά προσεύχονται γιά τή ψυχή μου.
Ἐκεῖνο πού ἔντονα θέλω εἶναι νά ἔχουν πάντα ἀγάπη μεταξύ τους. Ὁ Γιῶργος μέ τή Μαρία καί τά παιδιά τους. Ὁ Δημήτρης καί ἡ Χρύσω καί τά παιδιά τους. Ἡ Ἀνδρούλα μέ τά παιδιά μας.
Στό σημεῖο αὐτό θέλω νά εὐχαριστήσω ἀπό τά βάθη τῆς ψυχῆς μου τό Θεό γιά τή γυναίκα πού μοῦ χάρισε. Ἄν σάν κληρικός, σάν πατέρας, σάν ἄνθρωπος μπόρεσα νά κάμω κάτι στή ζωή, αὐτό ὀφείλεται στήν Ἀνδρούλα. Στάθηκε δίπλα μου σάν ἡ πιό ἄξια σύζυγος, μητέρα καί κατ” ἐξοχήν πρεσβυτέρα. Ἡ γυναικεία διαίσθηση, ἡ ὀξυδέρκεια καί ἡ αὐστηρή κριτική της μέ προστάτευσαν σέ κρίσιμες ὧρες.
Ἡἀφοσίωση καί συμπαράστασή της ἦταν διαρκής, ἔστω κι ἄν ἐγώ πολλές φορές τήν πλήγωσα μέ τόν ἐγωισμό καί τήν ἀπαράδεκτη συμπεριφορά μου. Τήν παρακαλῶ νά μέ συγχωρέσει γιά ὅλα.
Πέρα ἀπό τά κατά σάρκα παιδιά μου, τό Χριστόφορο, τή Μαρία, τό Γιῶργο, τή Χρύσω καί τό Δημήτρη, ἐξ ἴσου ἀγάπησα καί τά ἄλλα μου παιδιά, τόν κόσμο τοῦ Παραλιμνιοῦ. Ἔκαμα γι” αὐτούς ὅ,τι καλύτερο μπόρεσα. Ἔκλαψα στόν πόνο τους καί χάρηκα στίς χαρές τους. Βέβαια ἔκαμα καί πολλά λάθη στή μακροχρόνια διακονία μου, ἀφοῦ ἐπέτρεψε ὁ Θεός νά κρατήσω πολλές φορές σημαντικά πόστα καί καίριες θέσεις, τόσο σάν κληρικός, ὅσο καί σάν ἐκπαιδευτικός.
Παρηγοριέμαι μέ τή σκέψη ὅτι μόνο ἐκεῖνοι πού δέν κάνουν τίποτε δέν διατρέχουν τόν κίνδυνο νά ὑποπέσουν σέ λάθη. Ἐνῶ, ὅσοι ἐργάζονται, σίγουρα στήν πορεία τους θά διαπράξουν πολλά.
Τό πρῶτο πού θά ἤθελα νά πῶ εἶναι ὅτι καμμιά περιουσία ὑλική ἤ ὅποιο δήποτε ἄλλο περιουσιακό στοιχεῖο δέν ἔχω καί δέν ἀφήνω. Ἐάν εὑρεθοῦν στό ὄνομά μου κάποιες καταθέσεις ἤ ὁποιαδήποτε περιουσιακά στοιχεῖα, αὐτά δέν ἀνήκουν σέ μένα. Πρόκειται γιά χρήματα πού κατά καιρούς μοῦ δόθηκαν γιά πτωχούς καί δέν πρόλαβα νά τά δώσω. Νά διατεθοῦν σέ φιλανθρωπικούς σκοπούς.
Τό μόνο πού ἀφήνω στά παιδιά μου εἶναι ἡ εὐχή καί ἡ ἀγάπη μου. Ἐάν μέ ἐλεήσει ὁ Θεός, οἱ προσευχές μου θά εἶναι μαζί τους καί στήν μετά τόν θάνατο ζωή. Δικό τους εἶναι καί ὅ,τι ἄλλο βρίσκεται στό σπίτι μας.
Ὅταν θά μέ ἑτοιμάζουν γιά τόν τάφο δέν θέλω νά μέ ντύσουν μέ πλήρη ἱερατική στολή. Τά ράσα μου κι ἕνα ἐπιτραχήλιο μοῦ φτάνουν.

Κυριακή 3 Μαΐου 2015

Θαυμάστε αστέρες που στιρίζουν τους μοιχεπιβάτες Δεσποτάδες !!!

Η νέα Εκκλησία είναι εδώ! (Σε λίγο, με την ανοχή των Ποιμένων θα είναι παντού).

Η ανάρμοστη συμπεριφορά του αρχιμανδρίτη π. Φιλούμενου Κοσμαδάκη



Πηγή: "Κατάνυξις"
Λάβαμε την παρακάτω επιστολή από τη συντονιστική επιτροπή αγώνος της ενορίας του Προφήτη Ηλία Θεσσαλονίκης, εναντίον της δίωξης του π. Νικολάου Μανώλη
Σήμερα Πέμπτη 30 Απριλίου 2015 και περί ώρα 11η πρωινή, στη συμβολή των οδών Κ. Γκράτζιου και Ολυμπιάδος στην ενορία του Ι.Βυζ.Ν. Προφ. Ηλία Θεσσαλονίκης, εθελοντικά οργανώσαμε μια μικρή ομάδα κυριών της ενορίας μας, για τη διανομή εντύπου προς ενημέρωση των συνενοριτών μας για τις θλιβερές εξελίξεις σχετικά με την υπόθεση του πατρός Νικολάου Μανώλη. Το έντυπο περιείχε αποκλειστικά, την δημοσιευθείσα ήδη εδώ ανοιχτή επιστολή μας, με σκοπό να ενημερωθούν περαιτέρω και ενορίτες που δε διαθέτουν πρόσβαση στο διαδίκτυο. Κυρίως άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας, που ενδιαφέρονται ειλικρινώς εναγωνίως και με πόνο ψυχής για την αποκατάσταση του πατρός Νικολάου στην ενορία μας.

Κατά μήκος της οδού Κ. Γκράτζιου, κάθε Πέμπτη, γίνεται λαϊκή αγορά και την άνωθεν αναφερθείσα ώρα στο σημείο εκείνο ήταν δύο από τις κυρίες της εθελοντικής ομάδας. Τότε προς έκπληξη των δύο κυριών, εμφανίστηκε από το απέναντι πεζοδρόμιο ο Αρχιμανδρίτης π. Φιλούμενος Κοσμαδάκης, προϊστάμενος του Ιερού Ναού Προφήτου Ηλιού, άρχισε να τις φωτογραφίζει με το κινητό του τηλέφωνο εντελώς απροκάλυπτα. Οι κυρίες παραξενεύτηκαν και δεν έδωσαν σημασία γιατί ο π.Φιλούμενος, αφού έβγαλε τις φωτογραφίες απομακρύνθηκε.

Aπάντησι του αρχιμανδριτου Ιγνάτιου Σταυρόπουλου στον Εγκωμιαστή του Αιρεσιάρχου Βαρθολομαιου μητροπολίτη Ναυπάκτου Ιερόθεο Βλάχο.


Ο Δρ. Ιγνάτιος Σταυρόπουλος απαντά στον μητροπολίτη Ναυπάκτου



Χωρίς επιτυχία είναι οι τελευταίες «προσπάθειες» να πολεμηθεί ο μοναχισμός, και με έναν άλλο τρόπο, στο Μοναστήρι Μεταμορφώσεως Σωτήρος Ναυπάκτου, έχοντας κάποιους που εκτοξεύουν ανακρίβειες, «θεολογικού» χαρακτήρα… προς όσους δεν γνωρίζουν!

Και λένε, ότι τάχα, «τα τελούμενα στο Μοναστήρι Μυστήρια είναι… άκυρα»!
Ο πιστός Λαός του Θεού, που είναι το ανώτερο «κριτήριο της Αλήθειας» για την Εκκλησία, γνωρίζει με το φωτισμό του Αγίου Πνεύματος, το τι να κάνει κάθε φορά.
Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ. Ιερώνυμος, φέρεται στους εκκλησιαστικούς κύκλους να είναι εντελώς αντίθετος, με την τακτική ορισμένων μητροπολιτών, να επιβάλλουν την «ακοινωνησία» σε κληρικούς, άσχετα με το γεγονός, ότι ο ίδιος, δεν «μπόρεσε» να αντισταθεί στο "κατεστημένο σύστημα".
Ως προς δε το ζήτημα, της θρησκευτικής ελευθερίας, ο ίδιος, λέει ότι: "Αποτελεί αυτονόητο και απαράγραπτο δικαίωμα κάθε ανθρώπου να απευθύνεται ελεύθερα στο Θεό του. Να Τον τιμά και να Τον λατρεύει σε χώρους που Του πρέπουν, χωρίς προσκόμματα. Το ευρύτερο δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας είναι δικαίωμα θεμελιώδες σε κάθε ευνομούμενη και δημοκρατική Πολιτεία, όπως η ελληνική, και πρέπει να χαίρει πάντα αναγνώρισης και απόλυτου σεβασμού, όπως άλλωστε και το Σύνταγμά μας σαφώς επιτάσσει".
http://www.ecclesia.gr/greeknews/default.asp?id=4022
 

Κατωτέρω, παρουσιάζεται μια μικρή σχετική εργασία, για όσους ενδιαφέρονται, με παραπομπές, σε αρμόδιους ειδικούς θεολόγος καθηγητές.
 


Η ΙΕΡΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
 


Ποια είναι πράγματι, η Ορθόδοξη Θεολογία, στο θέμα;
Ποια η θεωρία και η πράξη της Εκκλησίας, μέσα στους αιώνες;
ΣΤΗΝ ΘΕΩΡΊΑ
 

1. Κάποιοι υποστηρίζουν, ότι είναι άκυρα τα ιερά Μυστήρια που τελούνται από μη χειροτονημένους Κληρικούς.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΑΡΑΛΥΤΟΥ (Ευαγγ. Ιωάν. 5,7), Του μητροπολίτη Φλωρίνης (†) Αυγουστίνου Καντιώτη


ΟI  EΡHMOI

«Κύριε, ἄνθρωπον οὐκ ἔχω…» (Ἰω. 5,7)

παραλυτου 
Τίνος, ἀγαπητοί μoυ, εἶνε ἡ φωνὴ αὐτή; Τὸ ἀκούσα­τε σήμερα στὴ θεία λειτουργία, ὅ­ταν ὁ ἱερεὺς διάβασε τὴν περικοπὴ ποὺ ἐξιστο­ρεῖ ἕ­να ἀπὸ τὰ θαύματα τοῦ Χριστοῦ ποὺ διαλαλοῦν τὴ θεότητά του. Μόνο σκοτεινὲς ψυχὲς ὅπως οἱ γραμματεῖς καὶ φαρισαῖοι τολμοῦν νὰ τ᾿ ἀμφισβητοῦν. Οἱ πιστοὶ ἀκοῦνε τὸ Εὐαγγέλιο σὰν φωνὴ τοῦ οὐρανοῦ καὶ κάθε λέξι του —τί λέω;—, κάθε ψηφίο του φυτεύεται στὴν καρδιά τους σὰν λουλούδι τοῦ παραδείσου.

* * *

Κύριος ἦρθε στὰ Ἰεροσόλυμα. Καὶ πῆγε στὸ σπίτι τοῦ πόνου ἀλλὰ καὶ τοῦ ἐ­λέους τοῦ Θεοῦ, στὴ Βηθε­σδὰ ὅπως λεγόταν στὰ ἑβραϊκά. Τί ἦταν ἡ Βη­θεσδά; Μία μικρὴ φυσικὴ λίμνη κον­τὰ στὴν προβατικὴ πύλη, πρὸς τὸ βόρειο τεῖ­χος τῆς πόλεως, ποὺ τὰ νερά της κάποιες στι­γμὲς ἀ­ποκτοῦσαν ἰαματικὴ ἰδιότητα. Κατὰ δι­αστήματα ἡ ἐ­πι­φάνειά της ἀ­ναταρασσόταν ἀ­πὸ ἄγγελο Κυρίου, καὶ ὁ ἀ­σθενὴς ποὺ θὰ πρόφθανε νὰ πέ­σῃ πρῶτος στὸ νερὸ θεραπευόταν ἀ­μέσως, ὅποια κι ἂν ἦταν ἡ ἀσθένειά του. Ἡ θε­ραπεία ἦταν ἀπὸ τὸ Θεό, ὄχι ἀπὸ τὸ νερό. Γι᾽ αὐτὸ γύρω ἀπ᾽ τὴ λίμνη συνωστί­ζον­ταν πλῆθος ἀσθενεῖς, κάτω ἀπὸ πέντε στοές, κ᾽ ἐκεῖ περίμεναν μὲ ἀγωνία τὴν ταραχὴ τοῦ νεροῦ.
Ὁ Κύ­ριος σὰν ἕνας ἄγνωστος ἐπισκέπτεται αὐτὸ τὸ βασίλειο τοῦ πόνου. Ἐκεῖ ἦταν τὸ δει­­γμα­τολόγιο ὅλων τῶν χρονίων καὶ ἀνιάτων ἀ­σθενειῶν· ἐκεῖ ἕνας τυφλὸς ἐν­τείνει τὴν ἀκοή του ν᾿ ἀ­κούσῃ πότε θὰ ταραχθῇ τὸ νερό, ἕνας κουφὸς ἐντείνει τὴν ­ὅρασί του νὰ δῇ πότε θ᾽ ἀρχίσῃ ὁ κυματισμός, ἕ­νας κουτσὸς κάθεται στὸ χεῖλος ἕτοιμος νὰ κάνῃ τὸ σωτήριο ἅλμα, μιὰ μάνα κρατάει στὴν ἀγκαλιὰ τὸ ἄρρωστο παιδί της χλωμό, κίτρινο, μὲ ὄψι θανάτου…
Σὲ ὅλους ῥίχνει τὸ βλέμμα μὲ ἄπειρη συμ­πάθεια Ἐκεῖνος ποὺ εἶ­πε «Δεῦτε πρός με πάν­τες οἱ κοπιῶντες καὶ πεφορτισμένοι, κἀγὼ ἀ­ναπαύσω ὑμᾶς» (Ματθ. 11,28). Ἀλλ᾿ ἀπ᾿ ὅλους περισσό­τερο τὴν προσοχὴ τοῦ Θεανθρώπου ἑλκύει ἕ­νας παράλυτος. Ἦταν πράγμα­τι ὁ πιὸ δυστυχισμέ­νος. Ἂν στὴ Βηθε­σδὰ κρατοῦ­σαν μητρῷο τῶν ἀ­σθε­νῶν, αὐτὸς ἦ­ταν ὁ ἀρχαιότερος. 38 ὁλόκλη­ρα χρό­νια ἔμενε κάτω ἀπ᾽ τὶς στοές. Στὸ δι­­άστημα αὐ­τὸ εἶδε πολλοὺς νὰ ἔρχων­ται ἀσθε­νεῖς καὶ νὰ φεύγουν ὑγιεῖς. Ἀλλ᾿ αὐ­τὸς σὰν ἄλ­λος Προμηθέας ἔμενε καθηλωμένος ἐκεῖ. Ὁ μέγας Ἄγνωστος τὸν πλησιάζει. Μὲ λεπτὴ εὐγένεια τὸν ἐ­ρωτᾷ· «Θέ­λεις ὑγιὴς γενέσθαι;». Κι ὁ παρά­λυ­τος ἀ­­παντᾷ· «Κύριε, ἄνθρωπον οὐκ ἔχω…» (Ἰω. 5,7)!