του Χρίστου Παναγιώτου
Θα ήθελα να Σας ευχαριστήσω από τα βάθη της καρδιάς μου, επειδή
βρήκατε έστω και λίγο χρόνο, μέσα στο τόσο πιεστικό πρόγραμμα ενός
Επισκόπου, κυρίως όταν πλησιάζει η Μεγάλη Εβδομάδα, για να απαντήσετε
[1] στην επιστολή, που Σας έστειλα [2].
Σίγουρα ο Επίσκοπος υπάρχει, για να κρατά την πόρτα της Εκκλησίας
ανοικτή, δείχνοντας την αγάπη Της σε όλους, αλλά αυτό πρέπει γίνεται
πάντα υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, που η ίδια η Εκκλησία έθεσε.
Υπήρξαν άγιοι Επίσκοποι της Εκκλησίας μας (π.χ. άγιος Αμβρόσιος
Μεδιολάνων), που έκλεισαν τις πόρτες, ακόμα και σε Αυτοκράτορες, αλλά
και σε αμετανόητους αιρετικούς Πατριάρχες. Υπάρχει, επίσης, το
παράγγελμα της Θείας Λειτουργίας «Τάς θύρας, τάς θύρας ἐν σοφίᾳ πρόσχωμεν»,
στο άκουσμα του οποίου οι διάκονοι στα πρωτοχριστιανικά χρόνια έβγαζαν
έξω από το Ναό τους κατηχουμένους και γενικώς τους αμυήτους, και
έκλειναν τις πόρτες του Ναού, πράξη η οποία κακώς ατόνισε στη συνέχεια
μέχρι και σήμερα.Παραλλήλως, ισχύει η εντολή του Κυρίου μας στο κατά Ματθαίον άγιο Ευαγγέλιο «μή δώτε τό ἅγιον τοῖς κυσί, μηδέ βάλητε τούς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτούς ἐν τοῖς ποσίν αὐτῶν καί στραφέντες ρήξωσιν ὑμᾶς» [3], δηλαδή «ό,τι είναι άγιο, μή τό δώσετε στά σκυλιά, καί τά μαργαριτάρια σας μή ρίξετε στούς χοίρους, γιά νά μή τά καταπατήσουν μέ τά πόδια τους, καί γυρίσουν καί σας ξεσχίσουν». Ποιοι είναι οι σκύλοι και ποιοι οι χοίροι; Σκυλιά ονομάζει αυτούς, που ζουν με αθεράπευτη ασέβεια, όπως οι αιρετικοί και αλλόθρησκοι. Ενώ χοίρους αυτούς, που ζουν αμαρτωλή ζωή μέσα στον βόρβορο των παθών. Και γιατί δεν πρέπει όλοι αυτοί να μάθουν; Διότι, θα γίνουν περισσότεροι θρασείς, δεν μπορούν εκ φύσεως να τα κατανοήσουν όλα αυτά και γι’ αυτό θα τα χλευάσουν. Είναι προτιμότερο αυτοί να μη μάθουν. Το γουρούνι δεν ξέρει τι είναι το μαργαριτάρι, ούτε τι αξία έχει. Έτσι, σίγουρα θα το καταπατήσει. Με τον ίδιο τρόπο και τα άγια εμπαίζονται από εκείνους, που έχουν αυτή την ψυχική διάθεση. Κατ’ αυτόν τον τρόπο και τα μυστήρια τα τελούμε κεκλεισμένων των θυρών για τους αμυήτους. Με τη συνάφεια αυτή, σχετίζεται, όπως πολύ καλά θα γνωρίζετε, μιας και το μαθαίνουμε από τα σχολικά μας βιβλία [4], και η Μασονία, η οποία αντιμετωπίζεται από την Εκκλησία ως θρησκεία, ασυμβίβαστη με την Ορθοδοξία. Ακολουθεί το Ρόταρυ, το οποίο σχετίζεται με την Μασονία.
Σίγουρα, Σεβασμιώτατε, δεν μπορείτε να τα γνωρίζετε όλα. Ουδείς παντογνώστης, παρά μόνο εις, ο Θεός. Συγχωρήστε μου, όμως, την αδυναμία, διότι δεν καταλαβαίνω τη φράση Σας «μονοφωνικά και μονοδιάστατα», όπως χαρακτηρίζετε την παράθεση των πηγών μου για το Ρόταρυ. Η βασική απόφαση του κειμένου μου προέρχεται από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος. Υπάρχουν εγκύκλιοι και από μεμονωμένες Μητροπόλεις. Επίσης, ο καλύτερος ερμηνευτής της Αγίας Γραφής και των Αγίων Πατέρων και μέγιστος αντιαιρετικός θεολόγος, πολέμιος των ποικίλων αιρέσεων και της παναιρέσεως του Οικουμενισμού, άγιος Γέρων κυρός Αθανάσιος Μυτιληναίος, ο οποίος εκόσμησε και ελάμπρυνε όχι μόνο την Ιερά Μητρόπολη Λαρίσης και Τυρνάβου, αλλά και ολόκληρη την Εκκλησία, αναφέρει κι άλλες αρνητικές αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου για το Ρόταρυ [5]. Απλώς πίστευα ότι, έστω και μόνο μία, θα ήταν αρκετή για Σας. Το απόσπασμα της πηγής μου, το οποίο Σας παρέθεσα, είναι δημοσιευμένο στο βιβλίο του κ. Ψαλτάκη, «Απειλή για την Ορθοδοξία μας (αντιαιρετικός οδηγός)», καθώς και αναρτημένο στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Γλυφάδας. Μήπως δεν είναι έγκυρο; Είναι κείμενο αμφισβητήσιμο; Αν όντως είναι έγκυρο και όχι πλαστό, και η απόφαση της Ιεράς Συνόδου πράγματι είναι αυτή, που αναγράφεται στο κείμενο, τότε ποιο είναι το πρόβλημα; Να την θεωρήσουμε ως ουδέποτε γενομένη, επειδή είναι μόνο μία ή επειδή δεν συμπεριλήφθηκε στους καταλόγους;