Αναδημοσίευση από 27-7-2014
Η νέα εποχή είναι εδώ!
Οι γιατροί πρέπει να είναι και είναι, σε ορισμένες τουλάχιστον περιπτώσεις, άνθρωποι!
Ο Δρ Paul A. Byrne είναι πιστοποιημένος νεογνολόγος και παιδίατρος.
Είναι ο ιδρυτής της Μονάδας Εντατικής Θεραπείας Νεογνών στο SSM Cardinal Glennon Children's Medical Center στο St. Louis, MO.
Είναι Κλινικός Καθηγητής Παιδιατρικής στο University of Toledo, College of Medicine. Είναι μέλος της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιατρικής και Fellowship of Catholic Scholars.
Ο Δρ Byrne είναι πρώην Πρόεδρος του Καθολικού Ιατρικού Συλλόγου (ΗΠΑ), πρώην Κλινικός Καθηγητής Παιδιατρικής στο Πανεπιστήμιο St. Louis στο St. Louis, MO και στο Πανεπιστήμιο Creighton στην Omaha, NE.

Καθηγητής Δρ Νεκτάριος Δαπέργολας
Τό κείμενο αὐτό γράφτηκε μέ ἐσκεμμένη μικρή καθυστέρηση, περιμένοντας νά καθίσει πρῶτα λίγο ἡ σκόνη ἀπό τόν ὑμνολογικό κουρνιαχτό πού σήκωσε ἡ ἐκδημία τοῦ ἀρχιεπισκόπου Ἀλβανίας Ἀναστασίου, ἀλλά καί προτοῦ παρέλθει τό τόσο κρίσιμο γιά τήν ψυχή τοῦ μεταστάντος (ὅπως ἄλλωστε καί κάθε κεκοιμημένου) σαρανταήμερο.
Φυσικά γνωρίζω ὅτι κάποιοι θά δυσαρεστηθοῦν μέ αὐτά πού θά διαβάσουν, κάποια πράγματα ὡστόσο εἶναι ἀδήριτη ἀνάγκη νά εἰπωθοῦν. Ἀφ’ ἑνός γιατί ἡ διαστρέβλωση τῆς ἀλήθειας ὁδηγεῖ (καί) στήν περίπτωση αὐτή σέ παραμορφωτικά πρότυπα γιά τούς πιστούς, πρᾶγμα ἐπικίνδυνο καί πνευματικά ἐπιβλαβές γιά τούς ἴδιους, ἀφ’ ἑτέρου ὅμως γιατί ὀφείλουμε νά σκεφτοῦμε καί τό καλό τῆς ψυχῆς τοῦ ἴδιου του ἐκλιπόντος. Καί ἐξηγοῦμαι ἀναλυτικότερα:

Η υπεράσπιση του ιεράρχη της UOC άσκησε έφεση κατά της απόφασης του δικαστηρίου.
Στις 30 Ιανουαρίου 2025, το Περιφερειακό Δικαστήριο της Περιφέρειας του Ντονέτσκ παρέτεινε την περίοδο κράτησης για τον ηγούμενο της Λαύρας Σβιατοχίρσκ, Μητροπολίτη Αρσένιο του Σβιατοχίρσκ . Η προηγούμενη κράτησή του είχε οριστεί να λήξει στις 2 Φεβρουαρίου, αλλά το δικαστήριο αποφάσισε να κρατήσει προφυλακισμένο τον Μητροπολίτη Αρσένιο στο κέντρο κράτησης της Ντνίπρο για άλλες 60 ημέρες, έως τις 30 Μαρτίου.
Ο Άγιος Συμεών κατέχει μια ξεχωριστή θέση στην Εκκλησία μας, καθώς θεωρείται ο πρώτος αναγνωρισμένος Άγιος. Η ζωή κ η πορεία του σηματοδοτούν τη μετάβαση από την Παλαιά Διαθήκη στην Καινή, καθώς υπήρξε μελετητής των προφητειών κ μάρτυρας της εκπλήρωσής τους, ενώ ταυτόχρονα είχε κ προφητικό χάρισμα. Με την παρουσία κ τη σοφία του, συνέδεσε δύο εποχές κ έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην αντίληψη του θείου σχεδίου της σωτηρίας.


(Ἀποσπάσματα ἀπό κήρυγμα τοῦ πατρός Θεοδώρου Ζήση, ἐπιτίμου καθηγητοῦ Πατρολογίας τοῦ Α.Π.Θ.)
Ὑπαπαντή σημαίνει ὑποδοχή (ὑπαντῶ =ὑποδέχομαι).
Μᾶς λέγει ὁ Εὐαγγελιστής Λουκᾶς, ὅτι ἀφοῦ συμπληρώθηκαν 40 ἡμέρες ἀπό τήν γέννηση τοῦ Κυρίου μας, ἔφεραν τόν Χριστό ὁ Ἰωσήφ καί ἡ Παναγία εἰς τά Ἱεροσόλυμα. Γιά ποιό λόγο; «Παραστῆσαι τῷ Κυρίῳ». Γιά νά Τόν παρουσιάσουν στόν Κύριο. Καί γιά ποιόν ἄλλο λόγο; Ἐπίσης γιά νά προσφέρουν θυσία, νά εὐχαριστήσουν.
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΙΣΤΩΝ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΑΒΑΡΑΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
Αγρίνιο 02 – 02 – 2025
“όπλον κατά του διαβόλου τον Σταυρό Σου ημίν δέδοκας” Κύριε,
Πορευόμεθα τελικά προς νέα εικονομαχία;
Αυτός θα μπορούσε να είναι ένας άλλος τίτλος του παρόντος άρθρου,
Αποσβολωμένοι οι ορθόδοξοι πιστοί παρακολουθούμε το παγκόσμιο φαινόμενο της αντικαταστάσεως του εσταυρωμένου μέσα στο ιερό των εκκλησιών από μια…¨πολυθρόνα¨!!! Εξοβελίζεται ο Εσταυρωμένος από την Αγία τράπεζα, το ιερό θυσιαστήριο, "διότι επ' αυτής τελείται η θυσία του Αμνού του Θεού υπέρ πάντων των πιστών, ζώντων και τεθνεώτων" την κατά φύσιν θέση του δηλαδή, και είτε τυλίγεται σε ένα σεντόνι και τοποθετείται σε κάποια αποθήκη του ναού, ή για να σωθούν τα προσχήματα τοποθετείται όπισθεν της κεντρικής πολυθρόνας του συνθρόνου… ποιος;;; ο Κύριος και Θεός Σωτήρ Ημών Ιησούς Χρίστος ….στην πλάτη του εκάστοτε Επισκόπου!!!

τηλ. 6945-377621, agotsopo@gmail.com
Πάτρα 9
. 1 . 25
ΚΡΙΤΙΚΗ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ του ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ της DESS
ἐναντίον τῆς Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας
Ἡ πραγματογνωμοσύνη τοῦ Ζελένσκυ
ὡς πρόταση αὐτοκτονίας τῆς Ἐκκλησίας στήν Οὐκρανία
Ἡ «Κρατική Ὑπηρεσία τῆς Οὐκρανίας γιά τήν Ἐθνοπολιτική καί τήν Ἐλευθερία τῆς Συνείδησης» (DESS) δημοσίευσε Διάταγμα μέ ἀριθμ. Η-8/11/27.1.2023 καί τίτλο: «ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ θρησκευτικῆς ἐξέτασης τοῦ Καταστατικοῦ Λειτουργίας τῆς Οὐκρανικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας γιά τήν παρουσία ἐκκλησιαστικῆς καί κανονικῆς σύνδεσης μέ τό Πατριαρχεῖο Μόσχας»[1].
***
Στην συνέχεια το κείμενο των Μεγαλυναρίων και στις παρενθέσεις η εξαιρετική απόδοση στα νεοελληνικά της Ελένης Χρήστου από την ιστοσελίδα του ”Συλλόγου Ορθοδόξων Τυφλών Ελλάδος” http://www.orp.gr/?p=326
.
Ωδή θ’. Εν ή ψάλλονται τα επόμενα Μεγαλυνάρια. (Ήχος γ΄.)
Ακατάληπτον εστί, το τελούμενον εν σοί, και αγγέλοις και βροτοίς, Μητροπάρθενε αγνή. (Είναι αδύνατο να καταλάβουν και οι άγγελοι και οι άνθρωποι αυτό που συμβαίνει και τελείται μέσα Σου, Θεοτόκε, Μητροπάρθενε και αγνή.)
Αγκαλίζεται χερσίν, ο πρεσβύτης Συμεών, τον του νόμου Ποιητήν, και Δεσπότην του παντός.
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου από την ερμηνεία του στο Κατά Λουκάν Ευαγγέλιο, κεφ.Β΄,εδάφια 22-26 (ομιλία 6η, από το 1΄έως το 52.31΄΄).
«Καὶ ὅτε ἐπλήσθησαν αἱ ἡμέραι τοῦ καθαρισμοῦ αὐτῶν κατὰ τὸν νόμον Μωϋσέως, ἀνήγαγον αὐτὸν εἰς Ἱεροσόλυμα παραστῆσαι τῷ Κυρίῳ». «Όταν επληρώθησαν –δεύτερη πράξις τώρα- το πρώτο ἐπλήσθησαν αναφέρεται εις τις οκτώ ημέρες. Τώρα έχομε ένα δεύτερο ἐπλήσθησαν - δηλαδή συνεπληρώθησαν- τι; Οι σαράντα ημέρες του καθαρισμού. Τώρα, αυτός ο καθαρισμός αναφέρεται εις την μητέρα. Όχι εις το παιδί πλέον. Η μητέρα θεωρείται ακάθαρτος έως την τεσσαρακοστήν ημέραν, εφόσον το παιδί που θα γεννούσε θα ήτο αγόρι. Εάν ήτο κορίτσι, ο καθαρισμός της επληρούτο την ογδοηκοστήν ημέραν. Δηλαδή σε ογδόντα ημέρες. Διπλάσια απ’ ό,τι εις το αγόρι. Στις ογδόντα μέρες έπαιρνε η γυναίκα τον καθαρισμό της.
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΚΥΡΙΛΛΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
«Καὶ ὅτε ἐπλήσθησαν ἡμέραι ὀκτὼ τοῦ περιτεμεῖν τὸ παιδίον, καὶ ἐκλήθη τὸ ὄνομα αὐτοῦ Ἰησοῦς, τὸ κληθὲν ὑπὸ τοῦ ἀγγέλου πρὸ τοῦ συλληφθῆναι αὐτὸν ἐν τῇ κοιλία.καὶ ὅτε ἐπλήσθησαν αἱ ἡμέραι τοῦ καθαρισμοῦ αὐτῶν κατὰ τὸν νόμον Μωϋσέως, ἀνήγαγον αὐτὸν εἰς Ἱεροσόλυμα παραστῆσαι τῷ Κυρίῳ, καθὼς γέγραπται ἐν νόμῳ Κυρίου ὅτι πᾶν ἄρσεν διανοῖγον μήτραν ἅγιον τῷ Κυρίῳ κληθήσεται (:Και όταν συμπληρώθηκαν οι οκτώ ημέρες για να γίνει στο παιδί η περιτομή, του έκαναν περιτομή, για να επιβεβαιωθεί και με την πράξη αυτή ότι ήταν γνήσιος απόγονος του Αβραάμ. Και Του δόθηκε το όνομα Ιησούς, όπως δηλαδή το είχε ονομάσει ο άγγελος προτού ακόμα συλληφθεί το παιδί στην κοιλιά της μητέρας του. Και η παρουσίαση και η αφιέρωση αυτή γινόταν σύμφωνα με εκείνο που είχε γραφεί στο νόμο του Κυρίου, ότι κάθε αρσενικό παιδί που για πρώτη φορά ανοίγει τη μήτρα της μητέρας του και γεννιέται, δηλαδή κάθε πρωτότοκο και πρωτογενές, πρέπει να θεωρείται και να ονομάζεται αφιερωμένο στον Κύριο)»[Λουκ.2,22-23].
Απάντηση σε αντορθόδοξες απόψεις
Για τους γονείς σας που πέθαναν μέσα στην αίρεση, μπορείτε να προσεύχεστε, παραδίνοντάς τους στο άπειρο έλεος του Θεού. Στις εκκλησιαστικές ακολουθίες, όμως, και στη Θεία Λειτουργία δεν μπορούν να μνημονεύονται.
Η Εκκλησία προσεύχεται για τα παιδιά της στον Κύριο, ικετεύοντάς Τον να τα στερεώσει στην ορθή πίστη και να τα καθοδηγήσει στο δρόμο της ευσέβειας.
ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΑΠΑΝΤΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
Δεν φορεί μόνο σάρκα ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός, αλλά και περιτέμνεται σύμφωνα με τον μωσαϊκό νόμο, για να μην έχει πρόφαση η απιστία των Ιουδαίων· γιατί έρχεται προς τον νόμο για χάρη του ίδιου του νόμου, για να ελευθερώσει τους μαθητές Του μέσω της πίστεως που βασιζόταν στον νόμο. Και παίρνει σάρκα και περιτέμνεται και Αυτός μαζί με τους Ιουδαίους. Πήρε το ίδιο με αυτούς σώμα, πήρε και την ίδια περιτομή. Έκανε αναντίρρητη την συγγένειά Του με αυτούς, ώστε να μη Τον αρνηθούν, Αυτόν, ο οποίος ήταν ο Χριστός που έρχεται από τη γενιά του Δαυίδ, και που αυτοί προσδοκούσαν.
Η ΥΠΑΠΑΝΤΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ[:Εβρ.7,7-17]
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
«Ὃ δὲ μὴ γενεαλογούμενος ἐξ αὐτῶν δεδεκάτωκε τὸν Ἀβραάμ(:Ο Μελχισεδέκ όμως, ο οποίος δεν γενεαλογείται και δεν κατάγεται από τη γενεά του Λευί, έχει πάρει το ένα δέκατο από τον Αβραάμ)»[Εβρ.7,6].Στη συνέχεια δεν το προσπέρασε έτσι απλά, αλλά και πρόσθεσε: «καὶ τὸν ἔχοντα τὰς ἐπαγγελίας εὐλόγηκε (: και έχει ευλογήσει αυτός τον Αβραάμ που είχε δεχθεί τις θείες επαγγελίες)». Επειδή αυτό ήταν παντού το καύχημα των Ιουδαίων, δείχνει και από την κοινή κρίση όλων ότι ο Μελχισεδέκ ήταν σπουδαιότερος από τον Αβραάμ.
Γράφει ο Θεοφάνης Μαλκίδης
Ο πρώτος μετά την μεταπολίτευση (προσωρινός) πρόεδρος της Δημοκρατίας Μιχαήλ Στασινόπουλος ήταν παρών στην επίσημη ένωση των Δωδεκανήσων με την Ελλάδα την 7η Μαρτίου 1948, τελετή η οποία έγινε στη Ρόδο. Εκεί βρέθηκε ως πολιτικός σύμβουλος του αντιναυάρχου Περικλή Ιωαννίδη ο οποίος παρέλαβε απ’ τον Άγγλο ταξίαρχο A.S.Parker τη διοίκηση της αγγλοκρατούμενης απ’ το 1945 Δωδεκανήσου, όλων δηλαδή των νησιών, νησίδων και βραχονησίδων (και των Ιμίων….) του νοτιοανατολικού Αιγαίου με την Ελλάδα.

Μετά την πρόσφατη δήλωση του Πάπα Φραγκίσκου σχετικά με τον καθορισμό κοινής ημερομηνίας για τον εορτασμό της Ανάστασης του Κυρίου, ξεκαθαρίζουμε ότι οποιαδήποτε διαβούλευση σχετικά με την ημερομηνία του Πάσχα και πιθανή απόφαση μπορεί να γίνει μόνο εντός μιας μελλοντικής Πανορθοδόξου Συνόδου με τη συμμετοχή όλων των αδελφών Ορθοδόξων Εκκλησιών.
Η Ιερά Μονή Αγ. Γρηγορίου Α.Ο. αγνοεί τους Αγώνες των πιστών
για την επαναφορά του Τιμίου Σταυρού στην Αγία Τράπεζα των Ναών και
εμμέσως πλην σαφώς στηρίζει τον δεσπότη Περιστερίου Γρηγόριο στην ασέβειά
του για την έξωση του Σταυρού από την Αγία Τράπεζα.
Η Ιερά Μονή Οσίου Γρηγορίου Αγ. Όρους έχει εκδώσει ένα
αξιόλογο βιβλίο με τίτλο "Οι Αγώνες των μοναχών υπέρ της
Ορθοδοξίας" εις το οποίο παρατίθενται οι ομολογιακές
θέσεις των Πατέρων.
Θέλουμε να πούμε με όλο το σεβασμό στην Ι. Μονή, ότι οι Κανόνες και οι ομολογιακοί αγώνες που προτάσσει ως παραδείγματα στο βιβλίο της, καταπατούνται πρωτίστως από τους ίδιους τους αρμοδίους της εν λόγω Μονής και αντιφάσκει στις παρακάτω περιπτώσεις που εκθέτουμε επιγραμματικά.
Τι λέγει η διοίκηση της Ιεράς Μονής Γρηγορίου Α. Ο. για την αφαίρεση του Τιμίου Σταυρού από την Αγ Τράπεζα με πρωτοβουλία του Δεσπότη Περιστερίου Γρηγόριο εις τον οποίο κομίζει τα Άγια Λείψανα με την ευκαιρία των ονομαστηρίων του; Είναι Ορθόδοξη πράξη;;; Με αυτή την ενέργεια δεν δείχνει ότι η Μονή συμπαραστέκεται ανενδοιάστως στο δεσπότη και αγνοεί προκλητικά τις φωνές διαμαρτυρίας των πιστών και κληρικών για δύο χρόνια τώρα;;;
Συμπορεύεσθε μὲ ἕνα Ἐπίσκοπον, ὁ ὁποῖος ταλαιπωρεῖ τὸ σῶμα τῆς Ἐκκλησίας

Στιγμιότυπον ἀπὸ τὴν συγκέντρωσιν διαμαρτυρίας διὰ τὸν Ἐσταυρωμένον, εἰς Περιστέρι, τῆς 16ης Ἰανουαρίου 2025.
ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ ΔΕΝ ΣΥΜΠΑΡΙΣΤΑΤΑΙ ΕΙΣ ΤΟΝ ΠΙΣΤΟΝ ΛΑΟΝ!
Ὁ μακαριστὸς Γέρων π. Γεώργιος Καψάνης ὑπερησπίσθη μὲ ἀποφασιστικότητα καὶ ἄνευ οἱουδήποτε συμβιβασμοῦ τὰ θέματα τῆς Πίστεώς μας.
Γράφει ὁ κ. Ἰωάννης Παπαθεοφάνης
Κύριε Διευθυντὰ χαίρετε,
Ἐν Χριστῷ ἀδελφός μοῦ ἔστειλε μία ἀφίσσα ἀπὸ τὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Περιστερίου.
Ἀνακοινώνεται ὅτι στὴν Ἱερὰ Μονὴ Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου θὰ γίνη ὑποδοχὴ τῆς τιμίας χειρὸς τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου καὶ τῆς ἁγίας κάρας τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου Ἐπισκόπου Ναζιανζοῦ, τοῦ πατρὸς αὐτοῦ, ἐκ τῆς Ἱερᾶς Πατριαρχικῆς καὶ Σταυροπηγιακῆς Μονῆς Ὁσίου Γρηγορίου Ἁγίου Ὄρους.