Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2018

κ. Ιερώνυμε ο εις Λάρισα, δεν τυγχάνετε αναγνωρίσιμος και γι’ αυτό υψώσατε την εικόνα σας στο γραφείο σας μόλις αναλάβατε; Όταν έχουμε το πρωτότυπο ενώπιόν μας (δηλ. εσάς) τι να την κάνουμε την φωτογραφία σας (το είδωλο σας); Φωτογραφίες του βασιλικού ζεύγους βλέπαμε ακόμα και στα περίπτερα


ΛΕΥΚΑΔΟΣ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ: ΟΥΔΑΜΟΥ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ   28-10-2018


Κατά την επίσκεψή μου στο επισκοπείο,   άκουσα στους διαδρόμους του να  διαδίδεται ότι θα βάλετε την φωτογραφία σας όχι μόνο στους ναούς, αλλά και στα γραφεία των Ι. Ναών σε στερεοσκοπική έκδοση,(τρισδιάστατη) με κινούμενα τα μάτια γύρω-γύρω 360ο,  για να είναι πιο αισθητή η παρουσία σας.

 Ή μήπως είναι ακαλαίσθητο  έργο  των "Λαππικών" συνεργατών σας;  
Πάλι  θα την πληρώσουν οι πιστοί  μας. Η μητρόπολη Λαρίσης  τύπωσε  ημερολόγια με φωτογραφίες  του μεταμοσχευμένου και με τον τάφο του, αλλά όντας προκατειλημμένοι δεν τα πιάνει κανείς στα χέρια του, γιατί νομίζουν ότι ακτινοβολεί. Αφήστε που οι φήμες ότι υπάρχει στοιχειό που βογκάει  την νύχτα πίσω από το ιερό του Αγίου Αχιλλείου έχουν  αδειάσει το λόφο και τις πέρυξ καφετέριες. Όσοι τολμηροί διερχόμενοι περνούν πλαγιοβατούντες, με πλάτη προς τον τάφο αποστρεφόμενοι την θέα του.    

 Υπάρχει στό Επισκοπείο Λαρίσης φωτογραφία του μακαριστού Θεολόγου;


Άξιος ο ταπεινός Μητροπολίτης Αγ. Μαύρας Νικηφόρος


Πρό ετών, φθάσαμε προσκυνηταί στήν Αγία Μαύρα, στήν Λευκάδα, στά Ιερά σεβάσματα καί προσκυνήματα αυτής, στήν Παναγία τή Φανερωμένη, καθώς καί τήν Μητρόπολι. Συναντήσαμε καί τόν τότε άγιο Επίσκοπο τής νήσου, τόν μακαριστό Νικηφόρο. Μάς εντυπωσίασε η βαθεία του ταπείνωσις καί η φανερή αρετή του. Τό ξεχωριστό Πατερικό του ήθος.

Γνωρίζουμε ότι, «δέν είναι ανάγκη νά παίξη κανείς Σαίξπηρ γιά νά είναι ηθοποιός». Γι’ αυτό τό λόγο αναζητήσαμε τήν αλήθεια τού πράγματος καί τής αξίας τού γέροντος εκείνου Επισκόπου.  Και βεβαιωθήκαμε ότι «λευκοπάρυφός ἐστι͵ καί ἔνδον ὁλοπόρφυρος». Ήτοι, μέ λευκή κορυφή (κεφαλή) καί πορφυρή καρδιά είναι ο Μητροποίτης Λευκάδος. Λευκάδος Νικηφόρος, καί Όνομα καί Πράγμα.

Καί γιά νά γίνουμε πιό σαφείς. Σέ όσες Ι. Μητροπόλεις, Ι. Ναούς, Ι. Μονές κ.τ.λ., διαβήκαμε μέχρι σήμερα παρατηρήσαμε παντού νά δεσπόζει η ευμεγέθης φωτογραφία τού οικείου Επισκόπου. Καί ναί μέν αυτό είναι ορθό εκκλησιολογικώς. Ήτο λίαν αναγκαίο κατά τά παλαιά χρόνια, όταν έπρεπε νά είναι σαφές ποιός είναι ο Κανονικός καί Ορθόδοξος Επίσκοπος, κατ’ αντιδιαστολή πρός τούς πολλούς σχισματικούς ή αιρετικούς πού έδρων στήν ίδια περιοχή.

Σήμερα στήν Ελλάδα, δέν υπάρχει τέτοιο πρόβλημα αμφιβολιών καί ασαφειών. Οι σχισματικοί Ναοί καί τά Μοναστήρια είναι περιορισμένα καί προσδιορισμένα.

Καί νά στήν Ι. Μητρόπολι Λευκάδος, ΠΟΥΘΕΝΑ, δέν υπήρχε ανηρτημένη η φωτογραφία τού Επισκόπου Νικηφόρου.

Ερωτήσαμε σχετικώς καί ελάβαμε τήν απάντησι, ότι ο π. Νικηφόρος δέν επιθυμούσε νά προβάλλεται μέ κανένα τρόπο. Αρκούν οι εικόνες τού Κυρίου καί τών Αγίων μας, εδίδασκε.



Ταχεία ανάρτησις τής φωτογραφίας τού Επισκόπου Ιερωνύμυ



 Περιήλθαν στά χέρια μας μερικές φωτογραφίες από τήν επίσκεψι τού Διοικητικού Συμβουλίου τών ΑΧΕΠΑΝΣ (AHEPA), στήν Ι. Μητρόπολι Λαρίσης, καί στόν Επίσκοπο κ. Ιερώνυμο.

Μάς εντυπωσίασε η ευμεγέθης φωτογραφία τού κ. Ιερωνύμου Νικολοπούλου στό Μητροπολιτικό γραφείο.

Μά πότε πρόλαβε νά τοποθετήση τό πρόσωπό του σέ περίοπτο θέσι; Δέν αρκεί η παρουσία του γιά νά καταδεικνύεται ποιός είναι Επίσκοπος;




Ένδοξος βασιλεύς απαγορεύει ανδριάντες του



Εμείς οι Χριστιανοί δέν έχουμε ποτέ ακούσει γιά ανθρωπίνη ματαιοδοξία καί κενοδοξία;

Δέν βλέπουμε τίς Παπικές πρακτικές καί τακτικές; Μάς διαφεύγει ότι οι πομπώδεις ενδυμασίες καί παρουσίες προσιδιάζουν σέ απολιτίστους, σέ Αφρικανούς Μάγους καί σέ Ινδιάνους Αρχηγούς φυλών μέ τά χρώματα προσώπου, τίς επιβλητικές στολές καί τά φτερά τής κεφαλής;

Γνωρίζουμε πόσα προβεβλημένα αγάλματα καί υψηλοί ανδριάντες τρομερών εξουσιαστών τής γής εξηφανίσθησαν στό διάβα τής ιστορίας;

Μάς εντυπωσιάζει μία εντολή πού έδωσε ο ένδοξος βασιλεύς τής Σπάρτης,  ο Αγησίλαος  Β' (444 π.Χ. - 360 π.Χ.), ο οποίος σημειωτέον, είχε τήν Ελληνική, αλλά όχι καί τήν Χριστιανική παιδεία, πού εμείς ισχυριζόμεθα ότι κατέχουμε:

«Ἀποθνῄσκων δὲ τοὺς φίλους ἐκέλευσε

μηδεμίαν πλαστὰν μηδὲ μιμηλὰν ποιήσασθαι͵

τὰς εἰκόνας οὕτω προσαγορεύων·

εἰ γάρ τι καλὸν ἔργον πεποίηκα͵

τοῦτό μου μνημεῖον ἔσται·

εἰ δὲ μηδέν͵ οὐδ΄ οἱ πάντες ἀνδριάντες» (Πλούταρχος, Αποφθεύγματα Βασιλέων καί Αυτοκρατόρων).

Ἤτοι: λίγο πρίν αποθάνει δέ (ο Αγησίλαος) τούς φίλους του διέταξε, νά μή τού κατασκευάσουν ουδεμίαν εικόνα (ανδριάντα, άγαλμα), μήτε πλαστήν, μήτε γραπτήν. Διότι, έλεγε, εάν κάτι καλό έργο έπραξα, αυτό θά είναι μνημείον μου. Διαφορετικά ούτε όλοι οι ανδριάντες δέν αρκούν νά μέ δοξάσουν.

Δυστυχῶς, πολλοί Kληρικοί, κυρίως Επίσκοποι, κινούνται σέ άλλες συχνότητες καί συνήθως πανηγυρίζουν θεατρικώς θεοπρεπώς.

Οφείλουμε νά τονίσουμε ότι, οσάκις ο σεμνός Κληρικός ενδύεται μέ απλότητα, καί ευπρέπεια, τότε προβαίνει σέ μία μεγαλειώδη πράξι, «στήν ειρωνία τής κάθε υπερφίαλης εξουσίας». Στοιχεί στήν Κυριακή εντολή:

«Οἱ βασιλεῖς τῶν ἐθνῶν κυριεύουσιν αὐτῶν (τῶν ἀνθρώπων) καὶ οἱ ἐξουσιάζοντες αὐτῶν εὐεργέται καλοῦνται. ὑμεῖς δὲ οὐχ οὕτως͵...» (Λουκ. κβ’ 25-26).

Τουτέστιν, οι βασιλείς τών εθνών κατακυριεύουν τούς ανθρώπους καί τούς κατεξουσιάζουν καταπιέζοντάς τους καί ειρωνικά αποκαλούνται καί ευεργέτες. Σείς όμως οι Μαθητές μου νά μή πράττετε έτσι.



Κάτω η Εικών τού Κυρίου, επάνω τού Αρχιεπισκόπου καί τού Πατριάρχου






 
Πέραν τούτου, μάς εντυπωσίασε καί άλλο πράγμα. Η Εικών τού Κυρίου, πίσω από τό γραφείο, βρίσκεται κάτω από τήν εικόνα τού Αγίου Αχιλλείου γιατί; Λάθος, αβλεψία;

Καί τό ακόμη χειρότερο, ο Κύριος κείται σέ χαμηλώτερο επίπεδο από τήν φωτογραφία τού Αρχιεπισκόπου κ. Ιερωνύμου καί τού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου.

 Τό άσχημο όμως είναι ότι στό γραφείο η διάταξις τών δύο εικόνων, επί Ιγνατίου Λάππα, ητο η σωστή. Άνω ο Κύριος καί κάτω ο Άγ. Αχίλλειος.

Γιατί κ. Ιερώνυμε αλλάξατε τήν τοπογραφία; Ανώτερος ο Άγιος από τόν Κύριο; Ασφαλώς όχι.

Κάποτε μετέβημεν εις περίφημο Μοναστήρι. Μέ έκπληξι σημειώσαμε, ότι άνω εδέσποζε η φωτογραφία του Αρχιεπισκόπου τάδε, καί κάτω αυτής μικρή εικών τού Κυρίου. Υπεδείξαμε τήν σημειωλογική ασέβεια καί πάραυτα συνετελέσθη η επανόρθωσις.



Στήν πρώτη θέσι ο κ. Βαρθολομαίος



Καί επί πλέον στό γραφείο τού κ. Ιερωνύμου σέ περίωπτο θέσι, δεξιά τών δύο εικόνων δεσπόζει η φωτογραφία τού κ. Βαρθολομαίου, τού προκαθημένου άλλης Εκκλησίας. Αυτό εκκλησιολογικώς είναι αντικανονικό. Στήν Εκκλησία τής Ελλάδος, μόνον ένας Προκαθήμενος υπάρχει καί όχι δύο. Ο Πάσης Ελλάδος καί ουδείς έτερος. Στήν Ορθοδοξία δέν έχουμε παπικό σύστημα. Τό εννοούμε ή όχι;

Ø Ο κ. Ιερώνυμος, δέν έχει ακούσει τίποτε γιά τά προβλήματα πού δημιουργεί ο κ. Βαρθολομαίος, επί έτη σέ όλες τίς Εκκλησίες μέ τίς αντικανονικές του επεμβάσεις;

Ø Περί Οικουμενιστικών ζητημάτων ουδέν ήκουσε;

Ø Τί απόψεις έχει ο κ. Ιερώνυμος γιά τίς Ι. Μητροπόλεις τής Βορείου Ελλάδος;



Ο κ. Βαρθολομαίος, κτίζει αγάλματα εν ζωή γιά τόν εαυτό του




Πέραν τών ανωτέρω. Μιά καί αναφερόμεθα σέ εικόνες αγάλματα καί ανδριάντες, νά καταγράψουμε τό άκρως αντιεκκλησιαστικό καί απαράδεκτο: Ο κ. Βαρθολομαίος ανεγείρει ανδριάντες, γιά τόν εαυτό του, εν ζωή ών (Χάλκη 27 9 2015).

Ουδείς εχέφρων Εκκλησιαστικός καί Πολιτικός, εν ζωή, δέν στήνει ανδριάντες γιά τό πρόσωπό του. Τούτο έπρατταν  μόνον οι υπερφίαλοι Καίσαρες.  Οι εστεμμένοι τρελοί τής Ρώμης.



Υφίσταται φωτογραφία τού Μακαριστού αγίου Θεολόγου;



Αβίαστα προκύπτει τό ερώτημα: Yπάρχει φωτογραφία τού κεκοιμημένου αγίου Λαρίσης Θεολόγου μέσα στήν Ι. Μητρόπολι, πού εκείνος εθεμελίωσε καί ανήγειρε;

Ø Καί, εάν ναί, τί γράφει κάτω από τήν εικόνα του;

Ø Υπήρχε κατά τήν εποχή τού Ιγνατίου Λάππα; Τώρα ετοποθετήθη κάπου;



Οι Πολέμαρχοι τού πονηρού



Όλα αυτά σημειώνουμε μέ πόνο ψυχής. Λυπούμεθα ειλικρινά γιά τό τήν αυτάρεσκο διάδοσι τής κενοδοξίας.

Κατά τήν αρχαιότητα, τά αγάλματα πού προήρχοντο από από τή Ανατολή, σέ αντίθεσι μέ τά καθαρά Ελληνικά, ήσαν κατάφορτα ἀπό στολίδια καί καλωπιστικά στοιχεία, τεκμήριο τής απουσίας πολιτισμού καί παιδείας.

Φαίνεται πώς, μέσα στήν παγκόσμιο Ελληνορθοδοξία μερικοί ρασοφόροι ευτελίζουν τήν Πατρίδα καί τήν Ορθοδοξία μέ τήν υπερφίαλο συμπεριφορά τους. Άς τούς βάζουμε στή θέσι τους, γνωρίζοντας πώς:

«Τρεῖς εἶναι οἱ πολέμαρχοι τοῦ δαίμονος:

οἴησις, ἡ κενοδοξία καί ἡ ὑπερηφάνεια.

Καταποντίζονται δέ μέ βροχές δακρύων καί κατανύξεις» (Φιλοκαλία, Ὅσιος Νικήτας Στηθάτος).


                                     Σεραφείμ Νικολάου. 
Υ.Γ.
    Διαπίστωσα ότι το πνεύμα του Ιγνατίου αιωρείται ως άρωμα λεπτόν στο μεγαρό σας και αισθητοποιείται δια της εκθέσεως σε προθήκη του γραφείου σας πολυτελών στολών του. Είναι τόσο αξιοθέατες οι πολυσυζητημένες στολές του; Λένε οι γνωρίζοντες σας- δώρισαν οι Λαππικοί «ευλογίες» ομοφόρια και ραβδομπάστουνα γιατί τα άλλα δεν σας ταιριάζουν ως μέγεθος… ο μικρός έχει βγεί κερδισμένος… Εμείς που τα βλέπουμε ανατριχιάζουμε. Εσείς  στη σκέψη ότι ήταν εξαρτήματα μοιχεπιβάτου δεν πάσχετε να τα ενδύεσθε; Δεν σας θυμίζει το γραφικό "και του χρωτός αυτού μη άπτεσθε;" 
   Μην κάνετε το ίδιο λάθος του χειραγωγήσαντός σας κ. Νικολάου Πρωτόπαπα Φθιώτιδος που ετοιχογράφησε το πρόσωπό του υπεράνω  της εικόνος του Κυρίου μας. (βλέπε σχετική φωτογραφία)
   Ευελπιστώ στην αποκατάσταση της σημαντικής αυτής αταξίας την οποία σε επόμενη επίσκεψή μου στο επισκοπείο θα ελέγξω, εκτός και αν δημοσιεύσετε την αποκατάσταση στο ιστολογιό σας. 
   Βέβαια δεν χρειάζεται να απολύσετε τον επιμελητή του γραφείου σας, αλλά ως ταπεινός επίσκοπος να μιμηθείτε τον σεβασμ. Λευκάδος Νικηφόρο και να βροντοφωνάξετε όπως αρχικώς και  δημοσίως διατρανώσατε "απαγορεύονται δώρα στον επίσκοπο" και "ΟΥΔΑΜΟΥ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ".  
  Αυτό θα είναι ένα καλό δείγμα αλληλεπίδρασης  για να κατατείνουμε στη Χριστοήθεια.