Πρώην Καλαβρύτων και Αιγειαλείας Αμβρόσιος: «Αναλάβετε τὴν πανοπλίαν τοῦ Θεοῦ» 2.
Επαναλαμβάνουμε και σή-μερα, ότι τα απύλωτα στόματα ΜΕΡΙΚΏΝ Δημοσιογράφων -δηλ. οργάνων και υπηρετών του Δια-βόλου-, με αφορμή τις σκέψεις μας για την Τραγωδία των Τε-μπών, ξέσπασαν σε ένα αμείλικτο πόλεμο εναντίον μας!
Προφανώς ο Διάβολος τους ώθησε να ξεσπάσουν με φοβερά λόγια εναντίον ενός ταπεινού ερ-γάτου του Ευαγγελίου, του οποίου το ΕΓΚΛΗΜΑ ήταν, ότι αποτόλμησε να ομιλήσει για την ΛΑΤΡΕΙΑ και την ΛΙΤΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ, η οποία «τελεσιουργείται» κατά τις εορταστικές εκδηλώσεις στο Τριήμερο του Καρναβάλου όχι μόνο στην Ορθόδοξη Ελλάδα μας, αλλά παγκοσμίως, δηλ. σε ολό-κληρη την ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ!
Η ελαχιστότης μας ΔΕΝ ΤΡΕΦΕΙ ΚΑΚΙΑ στην ψυχή της γι’αυτό το δυσπερίγραπτο υβρεολόγιο εναντίον μας! Αντιθέτως, όχι μόνον συγχωρούμε τους πάντας, αλλά συγχρόνως και προσευχόμεθα προς τον Πανάγαθον Θεόν:
1ον) Να δώσει μετάνοιαν και επιστροφήν στην αγκαλιά Του σέ όλους αυτούς τους ασεβείς υβριστές μας, δηλ. στα όργανα του Διαβόλου.
2ον) Να μας λυτρώνει από τά πεπυρωμένα βέλη τους, επαναλαμ-βάνοντας την προσευχήν: «σβέσον τά πεπυρωμένα βέλη του Πονηρού τα καθ’ ημών δολίως κινούμενα» (βλ. Μικρόν Απόδειπνον).
3ον) Να φωτίσει το σκοτεινό μυαλό τους, ώστε να κατανοήσουν, ότι η ελαχιστότης μας δεν ασχολήθηκε με τα θύματα της Τραγωδίας, διά τα οποία άλλωστε εξεφράσαμε την συμπάθειά μας προς τους οικείους των, αλλά με το να δώσουμε απάντηση στο ερώτημα «ΓΙΑΤΙ, ΘΕΕ ΜΟΥ;», το οποίον διατυπώθηκε από μια ημερήσια Εφημερίδα των Αθηνών.
Συνεχίζουμε τον αγώνα μας προς δόξαν Κυρίου!
Τώρα τελευταία, καθώς φαίνεται, και οι σοβαρές, οι συντηρητικές, εφη-μερίδες άρχισαν να παρασύρονται από το μοντέρνο πνεύμα του ευτελισμού των προσώπων. Έτσι, λοιπόν, η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ των Αθηνών στο φ. της 10ης Μαρτίου τρ. έτους και στη σελίδα 17 έγραψε τον πολύ υβριστικό τίτλο: «Θλίψη! Ξεκούτιανε ο Αμβρόσιος» !!!
Ερωτώ τον Διευθυντή της Εφημερίδος: Αγαπητέ μοι Κύριε Δημήτριε Ριζούλη δεν είχατε μια πιο «μαλακιά» λέξη να γράψετε διά την ελαχιστότητά μου; Διότι το «ξεκούτιανε» είναι ό,τι πιο υβριστικό δι’ έναν Ιεράρχην, ο οποίος, Χάριτι Κυρίου, ηνάλωσε την ζωήν του εις την διακονίαν του Ευαγγελίου! Αναζητώντας στο λεξικό την ερμηνεία της λέξεως «ξεκούτιανε» γράφει: « =αποβλακώνομαι λόγω γήρατος! Για άνθρωπο μεγάλης ηλικίας, που αρχίζει να χάνει την πνευματική του διαύγεια=ξεμωραίνομαι. Ξε-κούτιανε και δεν ξέρει τι λέει»!!!!!.
Ώστε και μόνον το γεγονός, ότι κατανοώ το νόημα των λέξεών Σας, αποδεικνύει, ότι ακόμη, με την Χάριν του Θεού, …..«ΔΕΝ ΞΕΚΟΥΤΙΑΝΑ»!!! Εύχομαι ο Θεός να Σας συγχωρήση!
Νεώτερον υβριστικόν κείμενον είναι αυτό, που δημοσιεύθηκε στη συντηρητική και παραδοσιακή Εφημερίδα ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ των Πατρών (βλ. φ. της 18ης Μαρτίου, σελ. 19) με τον τίτλον: «Κόλαφος ο Σαβ…. κατά του Αμβροσίου…..», ο οποίος κ. Σαβ….γράφει τα εξής: «…..Έχω ξαναπεί, ότι οι άδειοι τενεκέδες κάνουν πολύ θόρυβο, οπότε κάποια στιγμή πρέπει να τους μαζέψουν. Ο Θεός δεν είναι τιμωρός….».
Απευθυνόμεθα, πλέον, προς τους καλής πίστεως Αδελφούς μας, για να συνεχίσουμε την ενημέρωσή τους, παρουσιάζοντας σήμερα ένα ακόμη κείμενον, το οποίον αποτελεί μίαν εισέτι απάντησιν στους υβριστές μας, σε αυτά δηλ. τα απύλωτα ΣΤΟΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΣΕΒΕΙΑΣ, τα οποία έβγαλαν από μέσα τους όλη την σαπίλα και όλον τον βόθρον της ασεβέστατης ψυχής των!
Πρώτιστα πάντων θα θέλαμε να δώσουμε μια απάντηση στον υβριστή μας δημοσιογράφο κ. Σαβ…., ο οποίος χωρίς να έχει θεολογικές γνώσεις αποφαίνεται, ότι ο Θεός δεν είναι τιμωρός!
Του υπενθυμίζουμε, λοιπόν, ότι ο Νομοδότης Κύριος έστησε ΗΜΕΡΑΝ κατά την οποίαν θα κρίνει ΟΛΗΝ ΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗΝ, οπότε όλοι θα λογοδοτήσουμε εάν και κατά πόσον εφαρμόσαμε τον Νόμον Του!
Λέγει ο Απόστολος Παύλος: «απόκειται τοις ανθρώποις άπαξ αποθανείν, μετά δε τούτο κρίσις» (Εβρ. θ’ 27). Και επειδή, αγαπητέ κ. Σαβ….. ίσως δεν κατανοείτε τα λόγια της Αγίας Γραφής, σκεφθείτε λίγο στο-χαστικά: τι άραγε σημαίνει το «μετά δε τούτο κρίσις»; Σημαίνει είτε επιβρά-βευσιν, είτε και τιμωρίαν!
Εάν ήσασταν πιστός Χριστιανός και εκκλησιαζόσασταν κάθε Κυριακή, τότε κατά την Κυριακή των Απόκρεω θα είχατε ακούσει τα λόγια του Κυρίου μας στο Ευαγγέλιο της ημέρας, του οποίου η ανάγνωσις τελειώνει με τά εξής
λόγια: «Και απελεύσονται ούτοι εις κόλασιν αιώνιον, οι δε δίκαιοι εις ζωήν αιώνιον» (Ματθ. 25, 46).
Έπειτα από τα ολίγα αυτά σας ερωτώ: Μήπως, λοιπόν, σεις είσθε ένας ντενεκές ξεγάνωτος; Ένας ντενεκές άδειος;
Και κάτι ακόμη: Μήπως και η Διεύθυνσις της Εφημερίδος ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ πρέπει να αποφεύγει να δημοσιεύει κάποιες βλακώδεις θέσεις και απόψεις πολεμίων της Εκκλησίας μας; Αγαπητέ μοι Κύριε Θεόδωρε Λουλούδη, σκεφθείτε το! Τι Σας έκαμα και με πληγώνετε; Το «κόλαφος…. κατά του Αμβρόσιου» μήπως είναι μια πολύ βαρειά και επικριτική έκφρασις δι’ ένα γηραιόν Ιεράρχην και αγωνιστήν;
Ας τελειώνουμε με τον υβριστήν μας κ. Σαβ……Στη συνέχεια του πα-ραθέτουμε τα λόγια του Προφήτου Ησαΐα, ο Οποίος λέγει, ότι ο Κύριος εξαπο-λύει την οργήν Του προς τους αμαρτωλούς, τούς οποίους και θανατώνει, η δε γη δεν θα τούς καλύψει και δεν θα τους προφυλάξει! Συμβουλεύει δε τους πιστούς ανθρώπους να σπεύσουν και να κρυφθούν κάπου, «έως αν παρέλθη η οργή Κυρίου».
« 20 Βάδιζε, λαός μου, εἴσελθε εἰς τὰ ταμιεῖά σου, ἀπόκλεισον τὴν θύραν σου, ἀποκρύβηθι μικρὸν ὅσον ὅσον, ἕως ἂν παρέλθῃ ἡ ὀργὴ Κυρίου· 21 ἰδοὺ γὰρ Κύριος ἀπὸ τοῦ ἁγίου ἐπάγει τὴν ὀργὴν ἐπὶ τοὺς ἐνοικοῦντας ἐπὶ τῆς γῆς, καὶ ἀνακαλύψει ἡ γῆ τὸ αἷμα αὐτῆς καὶ οὐ κατακαλύψει τοὺς ἀνῃρημένους ἐπ᾿ αὐτῆς». (Ἡσαΐας Κεφ. 26, 20)
Όταν εμείς αμαρτάνουμε, τότε η Υπεραγία Θεοτόκος δακρύζει α-σταμάτητα! Από του μηνός Σεπτεμβρίου του έτους 2020 εκεί ψηλά στην περιοχή του Βύρωνα, στην Αθήνα, η Εικών της Υπεραγίας Θεοτόκου δακρύζει ασταμάτητα!
Γιατί άραγε να δακρύζει συνεχώς στις ημέρες μας η Υπεραγία Θεοτό-κος; Ταπεινώς φρονούμεν, διότι θέλει να αποτρέψει την οργήν του Κυρίου μας, επειδή η Ελληνική Κοινωνία στις ημέρες μας με σταθερά βήματα απο-μακρύνεται συνεχώς από την αγκαλιά του Θεού! Εγκαταλείπει την λατρεία του Ζώντος Θεού, τού Αληθινού Θεού και παραδίδεται στη λατρεία του Διαβόλου!
Αλλά ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΝ ΣΤΟΝ ΒΥΡΩΝΑ η Εικόνα της Θεοτόκου, η οποία δακρύζει. Σε πολλά μέρη της Ελλάδος τον τελευταίο καιρό απαντάται το φαινόμενον αυτό! Έτσι, λοιπόν, κάπου εμφανίσθηκε η Εικόνα της Πανα-γίας μας ΔΙΠΛΟΘΡΗΝΩΔΟΥΣΑ!
ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ ΕΝΑ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ κ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΚΥΡΙΑΖΗ, προς τον οποίον από την θέση αυτή εκφράζουμε την βαθυτάτην ευγνωμοσύνην μας.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2015
«ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΟΡΓΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ!»
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΙΑ΄ΛΟΥΚΑ ( βλ. Κολ. γ΄ 4-11).
«Ἀδελφοί, ὅταν ὁ Χριστὸς φανερωθῇ, ἡ ζωὴ ἡμῶν, τότε καὶ ὑμεῖς σὺν αὐτῷ φανερωθήσεσθε ἐν δόξῃ. Νεκρώσατε οὖν τὰ μέλη ὑμῶν τὰ ἐπὶ τῆς γῆς, πορνείαν, ἀκαθαρσίαν, πάθος, ἐπιθυμίαν κακήν, καὶ τὴν πλεονεξίαν, ἥτις ἐστὶν εἰδωλολα-τρεία, δι᾿ ἃ ἔρχεται ἡ ὀργὴ τοῦ Θεοῦ ἐπὶ τοὺς υἱοὺς τῆς ἀπειθείας, ἐν οἷς καὶ ὑμεῖς περιεπατήσατέ ποτε, ὅτε ἐζῆτε ἐν αὐτοῖς· νυνὶ δὲ ἀπόθεσθε καὶ ὑμεῖς τὰ πάντα, ὀργήν, θυμόν, κακίαν, βλασφημίαν, αἰσχρολογίαν ἐκ τοῦ στόματος ὑμῶν»….
Συνηθίζουμε νὰ κάνουμε λόγο γιὰ τὴν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ, τὴν ἐπιείκεια καὶ τὴ μακροθυμία Του. Ὡστόσο σήμερα ὁ ἀπόστολος Παῦλος μᾶς ὁμιλεῖ γιὰ κάτι, ποὺ ἴσως μᾶς ξαφνιάζει: γιὰ τὴν «ὀργὴ τοῦ Θεοῦ». Συγκεκριμένα ὁ ἅγιος Ἀπόστολος καλεῖ τοὺς πιστοὺς νὰ νεκρώσουν κάθε ἁμαρτωλὸ πάθος καὶ κακὴ ἐπιθυμία, ποὺ κυριαρχεῖ μέσα τους, διότι γιὰ τὰ ἁμαρτήματα κάθε εἴδους «ἔρχεται ἡ ὀργὴ τοῦ Θεοῦ ἐπὶ τοὺς υἱοὺς τῆς ἀπειθείας»‧ πρόκειται νὰ ξεσπάσει ἡ ὀργὴ τοῦ Θεοῦ σ’ ὅσους ὄχι ἀπὸ ἄγνοια ἢ ἀδυναμία, ἀλλὰ συστηματικὰ καὶ μὲ ἐπιμονὴ δὲν θέλουν νὰ πιστέψουν καὶ προτιμοῦν νὰ ζοῦν μέσα στὴν ἁμαρ-τία».
Πῶς εἶναι δυνατὸν ὅμως ὁ Θεὸς τῆς ἀγάπης νὰ ὀργίζεται καὶ νὰ τιμωρεῖ τοὺς ἁμαρτωλούς; Τὸ εὔλογο αὐτὸ ἐρώτημα μᾶς καλεῖ νὰ δοῦμε πῶς συμβι-βάζεται ἡ ὀργὴ τοῦ Θεοῦ μὲ τὴν ἀγάπη Του καὶ ποιὸ εἶναι τὸ μήνυμα, ποὺ μᾶς στέλνει ὁ Θεὸς μὲ τὶς διάφορες ἀπειλὲς ἢ τιμωρίες.
………………..
2. Ἠχηρὴ προειδοποίηση.
Ἂς προσέξουμε λοιπὸν τὸ ἠχηρὸ προειδοποιητικὸ σῆμα, ποὺ ἐκπέμπει ὁ λό-γος τοῦ Θεοῦ: «Ἔρχεται ἡ ὀργὴ τοῦ Θεοῦ». Καὶ τὸ «ἔρχεται» σημαίνει ὅτι εἶναι καθ’ ὁδὸν οἱ συνέπειες, ποὺ θὰ ὑποστοῦμε γιὰ τὶς ἁμαρτίες μας. Δὲν πρόκειται δηλαδὴ γιὰ κάτι ποὺ θὰ συμβεῖ μόνο στὸ μέλλον κατὰ τὴν Δευτέρα Παρουσία, ἀλλὰ γιὰ αὐτοτιμωρία, ποὺ ἐπέρχεται κατὰ τὸ διάστημα αὐτῆς ἐδῶ τῆς ζωῆς. Τὸ μήνυμα, ποὺ μᾶς στέλνει ὁ πανάγαθος Θεὸς, συμπυκνώνεται σὲ μία μόνο λέξη: μετάνοια! Νὰ συναισθανθοῦμε σὲ τί μεγάλη καταστροφὴ μᾶς ὁδη-γεῖ ἡ ἁμαρτία καὶ νὰ μετανοήσουμε. «Τὰ ὀψώνια τῆς ἁμαρτίας θάνατος», σημειώνει σὲ ἄλλο σημεῖο ὁ ἀπόστολος Παῦλος (Ρωμ. ς΄ 23). Ὁ μισθὸς μὲ τὸν ὁποῖο ἡ ἁμαρτία πληρώνει τοὺς δούλους της εἶναι ὁ θάνατος. Οἱ τιμωρίες τῶν ἁμαρτωλῶν, γιὰ τὶς ὁποῖες διαβάζουμε στὴν Ἁγία Γραφή, ἂς μᾶς παραδειγμα-τίσουν. Δὲν μποροῦμε νὰ παίζουμε μὲ τὴν ἁμαρτία!
Εἶναι φιλάνθρωπος ὁ Θεὸς, ἀλλὰ καὶ δίκαιος· καὶ ἡ ἐλευθερία μας ἐμποδί-ζει τὴν ἐκδήλωση τῆς φιλανθρωπίας Του, ὁπότε μᾶς ἐγκαταλείπει. «Μὴ ἐξ ἡμισείας τὸν Θεὸν γνωρίζωμεν», λέγει ὁ Μέγας Βασίλειος (PG 31, 897). Δηλαδή, ἂς μὴν ἔχουμε τὴ μισὴ γνώση περὶ τοῦ Θεοῦ. Ἂν σκεπτώμαστε μόνο τὴ φιλαν-θρωπία καὶ τὴν ἐπιείκειά Του, κινδυνεύουμε νὰ χαλαρώσουμε στὸν πνευμα-τικό μας ἀγώνα. Εἶναι ἀναγκαῖο νὰ ἀναλογιζώμαστε καὶ τὴ δίκαιη ὀργὴ τοῦ Θεοῦ, γιὰ νὰ προσπαθοῦμε συστηματικὰ νὰ ἀποφεύγουμε τὴν ἁμαρ-τία καὶ νὰ εὐαρεστοῦμε ἐνώπιόν Του.
Ας κλείσουμε, λοιπόν, και το σημείωμα αυτό με τα λόγια του Αγίου Α-ποστόλου Πέτρου:
«εἰ γὰρ ὁ Θεὸς ἀγγέλων ἁμαρτησάντων οὐκ ἐφείσατο,…..καὶ ἀρχαίου κόσμου οὐκ ἐφείσατο, ἀλλὰ ὄγδοον Νῶε δικαιοσύνης κήρυκα ἐφύλαξε, κατακλυσμὸν κόσμῳ ἀσεβῶν ἐπάξας, καὶ πόλεις Σοδόμων καὶ Γομόῤῥας τεφρώσας καταστροφῇ κατέκρινεν, ὑπόδειγμα μελλόντων ἀσεβεῖν τεθεικώς, καὶ δίκαιον Λὼτ κατα-πονούμενον ὑπὸ τῆς τῶν ἀθέσμων ἐν ἀσελγείᾳ ἀναστροφῆς ἐῤῥύσατο· ….οἶδε Κύριος εὐσεβεῖς ἐκ πειρασμοῦ ῥύεσθαι, ἀδίκους δὲ εἰς ἡμέραν κρίσεως κολαζομένους τηρεῖν, μάλιστα δὲ τοὺς ὀπίσω σαρκὸς ἐν ἐπιθυμίᾳ μιασμοῦ πορευομένους καὶ κυριότητος καταφρονοῦντας». (Β΄ Πέτρου, Ε΄, 4-10)
Και η ερμηνεία:
«Διότι, εάν ο Θεός δεν ελυπήθη και δεν ελογάριασε και αυτούς α-κόμη τους αγγέλους, που είχαν αμαρτήσει…..και εάν τον πα-λαιόν εκείνον κόσμον της εποχής του κατακλυσμού δεν ελυ-πήθη, αλλά διεφύλαξε μόνον τον Νώε και επτά άλλους από την καταστροφήν, όταν εξαπέλυσε τον κατακλυσμόν στον κόσμον των ασεβών· και εάν τας πόλεις των Σοδόμων και της Γομόρρας τας έκαψε και τας έκαμε στάκτην και τας κατεδίκασε εις την φοβεράν αυτήν καταστροφήν, να μένουν ως πα-ράδειγμα της θείας οργής προς εκείνους, που θα ζούσαν στο μέλλον με ασέβειαν και φαυλότητα· και εάν τον δίκαιον Λωτ τον εγλύτωσε, όταν εταλαιπωρείτο και υπέφερε από την φαύλην συμπεριφοράν και ζωήν εκείνων, που με τας βδελυ-ράς ακολασίας των καταπατούσαν και παρεβίαζαν τους φυ-σικούς θεσμούς της συνειδήσεως, -διότι γνωρίζει ο Κύ-ριος τους μεν ευσεβείς να τους γλυτώνη και να τους σώζη από δοκιμασίας και περιπετείας, τους δε αδίκους, οι οποίοι και κατά την παρούσαν ζωήν βασανίζονται από την αμαρτωλότητά των, να τους φυλάττη διά την μεγάλην εκείνην ημέραν της Κρίσεως».
Από την Αγίαν Γραφήν έχουμε μια ακόμη μαρτυρία, ότι ο Θεός είναι βε-βαίως Φιλόστοργος Πατέρας, αλλά συγχρόνως είναι και Δικαιοκρίτης και Τι-μωρός! Μάλιστα το χωρίον της Παλαιάς Διαθήκης, το οποίον θα σας παραθέ-σουμε στη συνέχεια, καταδεικνύει αυτό ακριβώς, ότι δηλ. ο Θεός τόσο στην Παλαιά Διαθήκη, όσο και στην Καινή Διαθήκη παραμένει και Φιλόστοργος Πατέρας, αλλά και Τιμωρός της αμαρτίας! Ο Προφήτης Ησαΐας, λοιπόν, μας λέγει τα εξής φοβερά λόγια:
«Λούσασθε καὶ καθαροὶ γίνεσθε, ἀφέλετε τὰς πονηρίας ἀπὸ τῶν ψυχῶν ὑμῶν ἀπέναντι τῶν ὀφθαλμῶν μου, παύσασθε ἀπὸ τῶν πονηριῶν ὑμῶν, μάθετε καλὸν ποιεῖν, ἐκζητήσατε κρίσιν, ῥύσασθε ἀδικούμενον, κρίνατε ὀρφανῷ καὶ δικαιώσατε χήραν· καὶ δεῦτε διαλεχθῶμεν, λέγει Κύριος· καὶ ἐὰν ὦσιν αἱ ἁμαρτίαι ὑμῶν ὡς φοινικοῦν, ὡς χιόνα λευκανῶ, ἐὰν δὲ ὦσιν ὡς κόκκινον, ὡς ἔριον λευκανῶ. καὶ ἐὰν θέλητε καὶ εἰσακούσητέ μου, τὰ ἀγαθὰ τῆς γῆς φάγεσθε· ἐὰν δὲ μὴ θέλητε, μηδὲ εἰσακούσητέ μου, μά-χαιρα ὑμᾶς κατέδεται· τὸ γὰρ στόμα Κυρίου ἐλάλησε ταῦτα». (Ησαΐας, κεφ. 1, στ. 16-20)
Στο Καρναβάλι, λοιπόν, του 2023 και η Ελληνική Κοινωνία έδειξε, ότι λατρεύει τον Διάβολο! Και μάλιστα έβγαλε στους δρόμους το άγριο ….. πρόσωπό του! Έκαμε ….. λιτανεία στον Διάβολο!
Άφησα τελευταίο ένα εισέτι σημείο, που θα αποτελέσει το τελευταίο χαστούκι στον υβριστή μας κ. Σαβ…. και ευχόμεθα να τον συνετίσει! Στον Κατανυκτικό Εσπερινό της Ε΄ Κυριακής των Νηστειών, δηλ. χθές βράδυ, μεταξύ των λοιπών ύμνων ακούσθηκε και το εξής Δοξαστικόν προς την Υπεραγίαν Θεοτόκον:
«Αρχαγγελικώς υμνήσωμεν πιστοί, την ουράνιον Παστάδα, και πύλην σφραγισθείσαν αληθώς. Χαίρε, δι΄ής ανεβλάστησεν ημίν, ο Σωτήρ των απάν-των, Χριστός ο Ζωοδότης και Θεός. Κατάβαλε Δέσποινα τους αθέους τυράννους εχθρούς ημών, τη χειρί σου Άχραντε, η ελπίς Χριστιανών» (Βλ. Τριώδιον Κυριακή Ε΄Νηστειών).
*****************
Η ελαχιστότης μου, λοιπόν, αγαπητοί μου Αδελφοί, θα ήθελε να τελει-ώσει αυτό το σημείωμα, επαναλαμβάνοντας και πάλιν τα λόγια:
Αδελφοί μου, ας μετανοήσουμε! Ας αλλάξουμε τρόπο ζωής και συμπερι-φοράς! Ας ξαναγυρίσουμε στην Εκκλησία του Χριστού! Ας κάνουμε τον Χριστό ΟΔΗΓΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ! Μέσα απ’ την καρδιά μας ας ψάλλουμε τα λόγια, που περιέχονται στην Ακολουθία της Μεγάλης Τεσσαρακοστής:
«Τῆς μετανοίας ἄνοιξόν μοι πύλας Ζωοδότα, ὀρθρίζει γάρ τό πνεῦμά μου, πρός ναόν τόν ἅγιόν σου, ναόν φέρον τοῦ σώμα-τος, ὅλον ἐσπιλωμένον, ἀλλ’ ὡς οἰκτίρμων κάθαρον, εὐσπλάγχνῳ σου ἐλέει».
«ΚΥΡΙΕ ΣΩΣΟΝ ΤΟΥΣ ΕΥΣΕΒΕΙΣ»! Αμήν.
Αίγιον, Δευτέρα 27η Μαρτίου 2023
*******************
Το Ευαγγέλιον της Κυριακής των Απόκρεω
(Ματθ. κε΄ 31 – 46)
«Εἶπεν ὁ Κύριος· όταν ἔλθῃ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐν τῇ δόξῃ αὐτοῦ καὶ πάντες οἱ ἅγιοι ἄγγελοι μετ᾿ αὐτοῦ, τότε καθίσει ἐπὶ θρόνου δόξης αὐτοῦ, καὶ συναχθήσεται ἔμπροσθεν αὐτοῦ πάντα τὰ ἔθνη, καὶ ἀφοριεῖ αὐτοὺς ἀπ᾿ἀλλή-λων ὥσπερ ὁ ποιμὴν ἀφορίζει τὰ πρόβατα ἀπὸ τῶν ἐρίφων, καὶ στήσει τὰ μὲν πρόβατα ἐκ δεξιῶν αὐτοῦ, τὰ δὲ ἐρίφια ἐξ εὐωνύμων.
Τότε ἐρεῖ ὁ βασιλεὺς τοῖς ἐκ δεξιῶν αὐτοῦ· δεῦτε οἱ εὐλογημένοι τοῦ πα-τρός μου, κληρονομήσατε τὴν ἡτοιμασμένην ὑμῖν βασιλείαν ἀπὸ καταβολῆς κόσμου. Ἐπείνασα γάρ, καὶ ἐδώκατέ μοι φαγεῖν, ἐδίψησα, καὶ ἐποτίσατέ με, ξένος ἤμην, καὶ συνηγάγετέ με, γυμνός, καὶ περιεβάλετέ με, ἠσθένησα, καὶ ἐπεσκέψασθέ με, ἐν φυλακῇ ἤμην, καὶ ἤλθετε πρός με.
Τότε ἀποκριθήσονται αὐτῷ οἱ δίκαιοι λέγοντες· κύριε, πότε σε εἴδομεν πεινῶντα καὶ ἐθρέψαμεν, ἢ διψῶντα καὶ ἐποτίσαμεν; Πότε δέ σε εἴδομεν ξένον καὶ συνηγάγομεν, ἢ γυμνὸν καὶ περιεβάλομεν; Πότε δέ σε εἴδομεν ἀσθενῆ ἢ ἐν φυλακῇ, καὶ ἤλθομεν πρός σε;
Καὶ ἀποκριθεὶς ὁ βασιλεὺς ἐρεῖ αὐτοῖς· ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἐφ᾿ὅσον ἐποιήσατε ἑνὶ τούτων τῶν ἀδελφῶν μου τῶν ἐλαχίστων, ἐμοὶ ἐποιήσατε.
Τότε ἐρεῖ καὶ τοῖς ἐξ εὐωνύμων· πορεύεσθε ἀπ᾿ἐμοῦ οἱ κατηραμένοι εἰς τὸ πῦρ τὸ αἰώνιον τὸ ἡτοιμασμένον τῷ διαβόλῳ καὶ τοῖς ἀγγέλοις αὐτοῦ. Ἐπείνασα γάρ, καὶ οὐκ ἐδώκατέ μοι φαγεῖν, ἐδίψησα, καὶ οὐκ ἐποτίσατέ με, ξένος ἤμην, καὶ οὐ συνηγάγετέ με, γυμνός, καὶ οὐ περιεβά-λετέ με, ἀσθενὴς καὶ ἐν φυλακῇ, καὶ οὐκ ἐπεσκέψασθέ με.
Τότε ἀποκριθήσονται αὐτῷ καὶ αὐτοὶ λέγοντες· κύριε, πότε σε εἴδομεν πεινῶντα ἢ διψῶντα ἢ ξένον ἢ γυμνὸν ἢἀσθενῆἢἐν φυλακῇ, καὶ οὐ διηκονήσαμέν σοι;
Τότε ἀποκριθήσεται αὐτοῖς λέγων· ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἐφ᾿ὅσον οὐκ ἐποιήσατε ἑνὶ τούτων τῶν ἐλαχίστων, οὐδὲ ἐμοὶἐποιήσατε.
Καὶ ἀπελεύσονται οὗτοι εἰς κόλασιν αἰώνιον, οἱ δὲ δίκαιοι εἰς ζωὴν αἰώνιον».
Το ακούσατε κύριε Σαββιδάκη;