Κυριακή 31 Μαΐου 2015

Ο ΝΟΜΙΚΟΣ, ΤΟ ΜΙΞΕΡ ΚΑΙ Ο ΙΕΡΟΘΕΟΣ ΒΛΑΧΟΣ Ποιο κοινό συνδέει τους δύο δεσποτάδες (Ναυπάκτου Ιερόθεο και Λάρισας Ιγνάτιο) ώστε συχνά να συναντιούνται και να αλληλολιβανίζονται ενώ φαινομενικά τους χωρίζει μέγα χάσμα;


 ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΟΣ :  "ΑΓΩΝΑΣ" Εφημερίδα Αγωνιζομένων Χριστιανών Λαρίσης αρ. φύλλου 214 & 215 Μάρτιος -Απρίλιος 2015   http://www.agonas.org/



Ο ΝΟΜΙΚΟΣ, ΤΟ ΜΙΞΕΡ ΚΑΙ Ο ΙΕΡΟΘΕΟΣ ΒΛΑΧΟΣ


Η πρόσφατη παρουσία και ομιλία του Ναυπάκτου Ιεροθέου Βλάχου στη Λάρισα γέννησε απορίες σ’ εκείνους που γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα, τις οποίες και μας διαβίβασαν.
Ερωτούν: Ποιο το κοινό που συνδέει τους δύο δεσποτάδες (Ναυπάκτου Ιερόθεο και Λάρισας Ιγνάτιο) ώστε συχνά να συναντιούνται και να αλληλολιβανίζονται ενώ φαινομενικά τους χωρίζει μέγα χάσμα;
Και διευκρινίζουν:
Ο μεν είναι λόγιος και διακρίνεται για το πλούσιο συγγραφικό του έργο, ο δε (Ιγνάτιος) το αντίθετο, υστερεί αισθητά στον τομέα αυτό γι’ αυτό και προσκαλεί ιεροκήρυκες από το εσωτερικό και το εξωτερικό. Ο ένας (Ιερόθεος) είναι αντιπατριαρχικός (λόγω των οικουμενιστικών ανοιγμάτων του Βαρθολομαίου- έτσι λέει) και ο άλλος φιλοπατριαρχικός.
Ο Ιερόθεος: 1) Εκλέχθηκε κανονικά σε χηρεύουσα μητρόπολη. 2) Χειροτονήθηκε κατά την τάξη που θέσπισαν οι Πατέρες και προβλέπει η Παράδοση της Εκκλησίας. 3) Έφερε μαζί του το νομικό διάταγμα, τη διαβεβαίωση (ορκωμοσία) στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας – στοιχεία απαραίτητα ώστε να αναγνωρισθεί ως νόμιμος από τις Αρχές και το … λαό της μελλοντικής του μητρόπολης και να γίνει αποδεκτός κατά την ενθρόνισή του με την ιαχή ΑΞΙΟΣ.

ΙΧΝΗΛΑΤΩΝΤΑΣ ΡΩΜΑΙΙΚΑ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΗΣ ΑΛΩΣΗΣ*

Μιχαήλ Φωτίου Ιατρού
 alosi3-2Στην σημερινή μας σύναξη, χωρίς να υποτιμήσουμε την σημασία, που μπορεί να έχει από μόνη της η περιγραφή των γεγονότων γύρω από την Άλωση, θα προσπαθήσουμε, κυρίως, να ρίξουμε το βάρος σε μια κριτική ματιά όλων αυτών των γεγονότων, με μάτι, όμως, αυστηρώς ρωμαίικο. Δηλαδή, με κριτήρια, που ορίζονται αποκλειστικά και μόνον από την δική μας παράδοση της καθ’ ημάς Ανατολής, και όχι από την κάθε προκρούστεια ιστορική κλίνη φράγκικης επινόησης. Το χρωστάμε στους προγόνους μας, το οφείλουμε στα παιδιά μας.

Ομιλία του Κωνσταντίνου ΙΑ' Παλαιολόγου λίγο πριν από την Άλωση της Κωνσταντινούπολης


Ὑμεῖς μέν, εὐγενέστατοι ἄρχοντες καὶ ἐκλαμπρότατοι δήμαρχοι καὶ στρατηγοὶ καὶ γενναιότατοι στρατιῶται καὶ πᾶς ὁ πιστὸς καὶ τίμιος λαός, καλῶς οἴδατε ὅτι ἔφθασεν ἡ ὥρα καὶ ὁ ἐχθρὸς τῆς πίστεως ἡμῶν βούλεται ἵνα μετὰ πάσης τέχνης καὶ μηχανῆς ἰσχυροτέρως στενοχωρήσῃ ἡμᾶς καὶ πόλεμον σφοδρὸν μετὰ συμπλοκῆς μεγάλης καὶ συρρήξεως ἐκ τῆς χέρσου καὶ θαλάσσης δώσῃ ἡμῖν μετὰ πάσης δυνάμεως, ἵνα, εἰ δυνατόν, ὡς ὄφις τὸν ἱὸν ἐκχύσῃ καὶ ὡς λέων ἀνήμερος καταπίῃ ἡμᾶς. Διὰ τοῦτο λέγω καὶ παρακαλῶ ὑμᾶς ἵνα στῆτε ἀνδρείως καὶ μετὰ γενναίας ψυχῆς, ὡς πάντοτε ἕως τοῦ νῦν ἐποιήσατε, κατὰ τῶν ἐχθρῶν τῆς πίστεως ἡμῶν. Παραδίδωμι δὲ ὑμῖν τὴν ἐκλαμπροτάτην καὶ περίφημον ταύτην πόλιν καὶ πατρίδα ἡμῶν καὶ βασιλεύουσαν τῶν πόλεων. Καλῶς οὖν οἴδατε, ἀδελφοί, ὅτι διὰ τέσσερα τινὰ ὀφείλεται κοινῶς ἐσμεν πάντες ἵνα προτιμήσωμεν ἀποθανεῖν μᾶλλον ἢ ζῆν, πρῶτον μὲν ὑπὲρ τῆς πίστεως ἡμῶν καὶ εὐσεβείας, δεύτερον δὲ ὑπὲρ πατρίδος, τρίτον ὑπὲρ τοῦ βασιλέως ὡς Χριστοῦ Κυρίου, καὶ τέταρτον ὑπὲρ συγγενῶν καὶ φίλων. Λοιπόν, ἀδελφοί, ἐὰν χρεῶσται ἐσμεν ὑπὲρ ἑνὸς ἐκ τῶν τεσσάρων ἀγωνίζεσθαι ἕως θανάτου πολλῷ μᾶλλον ὑπὲρ πάντων ἡμεῖς, ὡς βλέπετε προφανῶς, καὶ ἐκ πάντων μέλλομεν ζημιωθῆναι.

Εις την Πεντηκοστήν, Νικοδήμου Αγιορείτου

Ες τήν Πεντηκοστήν
 Νικοδήμου το γιορείτου

 Α. Μεταβολήν το νο.
Β. Μεταβολήν τς καρδίας.
Γ. Μεταβολήν τς γλώσσης.
 Συλλογίσου γαπητέ, πς τό Πανάγιον Πνεμα ταν κατέβη ες τό περον ν εδει πυρίνων γλωσσν, σάν νας σφοδρότατος νεμος καί βροντή, γέμισεν λον τόν οκον, ες τόν ποον σαν καθήμενοι ο θεοι πόστολοι καί προσηύχοντο· «καί πλήρωσε τόν οκον, ο σαν καθήμενοι» (Πραξ. β. 2)· καί τόν καμεν σάν μίαν κολυμβήθραν, ς λέγει Θεσσαλονίκης Γρηγόριος, διά νά βαπτίσ τούς ποστόλους μέ τήν θείαν χάριν του, περί το ποίου τούτου βαπτίσματος προεπεν ες ατούς Κύριος· «μες δέ βαπτισθήσεσθε ν Πνεύματι γί ο μετά πολλάς ταύτας μέρας (Πράξ. α 5).

Σάββατο 30 Μαΐου 2015

«ΚΑΙ ΞΑΝΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΟΞΑ ΤΡΑΒΑ…»«Ο δεσπότης της Λάρισας ποτέ δεν ξεχνά να ζητάει λεφτά είτε κοιμάται είτε ξυπνά…»




ΨΑΛΤΙΚΑ  ΛΑΜΠΑΔΑΡΙΟΥ

 ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΟΣ :  "ΑΓΩΝΑΣ" Εφημερίδα Αγωνιζομένων Χριστιανών Λαρίσης αρ. φύλλου 214 & 215 Μάρτιος -Απρίλιος 2015
«ΚΑΙ ΞΑΝΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΟΞΑ ΤΡΑΒΑ…»
«Ο δεσπότης ποτέ δεν ξεχνά / να ζητάει λεφτά / είτε κοιμάται είτε ξυπνά…»
Τραγουδώντας μας τάπαν οι παπάδες φέτος τα νέα, γιατί πάνε να τρελαθούν οι δύσμοιροι! Και τι να μην “αλληλουιάζονται” όταν πέρσι, τέτοια εποχή, ο δεσπότης τους καθησύχαζε, σχετικά με τις αυξήσεις που είχε επιφέρει στους προϋπολογισμούς λέγοντας: «Ό,τι έγινε-έγινε. Νέες αυξήσεις τέλος. Από του χρόνου θα μειώσουμε τις τιμές κατ’ άρθρο».
Χάρηκαν οι ιερείς κι είπαν να κάνουν υπομονή σκεπτόμενοι ότι ένας χρόνος είναι, θα περάσει. Το πολύ-πολύ, αναλογίσθηκαν, ν’ αφήσουμε κανέναν λογαριασμό απλήρωτο (ψάλτη, νεωκόρο, κηροπλάστη, ΔΕΗ, …). Δεν πειράζει! Ας μην κακοκαρδίσουμε το δεσπότη μας μια και περνάει οικονομική κρίση ο καημενούλης!
Έφθασε η 17η Οκτωβρίου και νέο γεγονός αναπτέρωσε το ηθικό τους. Σε κεντρικό ξενοδοχείο της Λάρισας πραγματοποίησε η μητρόπολη εκδήλωση υπέρ της “Φιλαδελφίας και Αγάπης”, κατά τη διάρκεια της οποίας ακούστηκαν οι βαρυσήμαντες δεσποτικές δηλώσεις: «Τέρμα οι δίσκοι. Δεν είναι καιρός για δίσκους».
Οι δηλώσεις περάστηκαν πρωτοσέλιδα στην εφημερίδα που τον προβάλλει.
«Δόξα τω Θεώ, είπαν οι παπάδες. Ο δεσπότης μας, όσο μεγαλώνει και τα χρόνια περνούν, γίνεται πιο σοφός».
Δεν πέρασε όμως μήνας και νάσου η εγκύκλιος-ανακοίνωση στους ναούς: «Αδελφοί, σας παρακαλώ να ανταποκριθείτε σε μία θερμότατη παράκληση… Να προσφέρετε ό,τι μπορείτε, στο δίσκο που θα περιαχθεί σε λίγο μέσα στον ιερό Ναό, χωρίς γογγυσμό… Σας ασπάζομαι όλους εν Κυρίω!».
Οι δίσκοι διαδέχθηκαν ο ένας τον άλλο και οι παπάδες αποσβολωμένοι περίμεναν να ιδούν πού θα φθάσει το πράγμα.
Δεν άργησε να έρθει το «κουμπαρούλι» όταν πήγαν τους φετινούς προϋπολογισμούς για έγκριση. Παίρνοντάς τους τραβούσαν τα γένια τους. Όλοι τους ήταν αυξημένοι από 10% και άνω. Για να τους βλέπουν μάλιστα καλύτερα τους είχε ο δεσπότης υπογραμμισμένους με κόκκινο μαρκαδοράκι.
Από τους πολλούς που μας τάπαν, κάποιος άρχισε να μας λέει τον πόνο του τραγουδώντας αυτοσχέδιο άσμα: «Ο δεσπότης ποτέ δεν ξεχνά / να ζητάει λεφτά / είτε κοιμάται είτε ξυπνά…». Είπε πολλά αλλά δεν γράφονται. Κατέληξε όμως με την επωδό: «Και ξανά προς την δόξα τραβά…».

ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑ – ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ



Τον τελευταίο καιρό είδαμε αρκετές ανακοινώσεις που αφορούν απολογισμούς μητροπόλεων του έτους 2014 (δαπάνες για φιλανθρωπία). Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικές: Η μητρόπολη Κέρκυρας διέθεσε πάνω από 1.300.000,00 ευρώ ετησίως.
Η μητρόπολη Ηλείας (2014) 5.405.563,00 – (2012) 7.350.394,00 ευρώ.
Η μητρόπολη Φθιώτιδος 1.289.462,00 ευρώ και ο μητροπολίτης από μισθούς του, μυστήρια και συγγραφικά του δικαιώματα (8.413 + 1.262) συνολικά 9.676,00 ευρώ.
Η μητρόπολη Λάρισας επί δέκα οκτώ (18) χρόνια δεν δημοσίευσε κανέναν απολογισμό. Τί εισπράττει και τί ξοδεύει άγνωστο. Προ διετίας κοσμικό περιοδικό (LIFESTYLE) (ΑΓΩΝΑΣ φύλλο 189, Φεβρ. 2013) μας πληροφορούσε ότι η μητρόπολη Λάρισας στα 15 χρόνια της δαπάνησε για φιλανθρωπία πάνω από 4 εκατομμύρια. Συγκεκριμένα έγραφε: «Ο γενικός απολογισμός είναι εντυπωσιακός για τα πρώτα δεκαπέντε χρόνια της λειτουργίας της “φιλαδελφίας” αφού διατέθηκαν 4 και πλέον εκατομμύρια ευρώ για το σύνολον των δράσεων που στηρίζονται στη “Λογία” από το ’96 έως το 2011» (δηλαδή 267.000 ευρώ το χρόνο).
Δεδομένου ότι η μητρόπολη Λάρισας συγκαταλέγεται στις πλουσιότερες της Ελλάδας οι συγκρίσεις και τα συμπεράσματα δικά σας, διότι δεν μπορεί να είναι τυχαίο το ότι επί 18 χρόνια η μητρόπολη δεν ανακοίνωσε κανέναν επίσημο απολογισμό.


Και εγeνετο ΒΟΗ!μεγaλη
 
Το τι έγινε σε πολλούς ναούς την Κυριακή 26 του Απρίλη, όταν οι ιερείς βγήκαν στην Ωραία Πύλη να διαβάσουν το εκ της Μητροπόλεως μανιφέστο δεν περιγράφεται.
Στο άκουσμα:
«Ο Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου Ιγνάτιος προς τους αδελφούς Χριστιανούς της Ιεράς Μητροπόλεως Λαρίσης και Τυρνάβου.
Αδελφοί μου. Καταφεύγω και πάλι στην Αγάπη σας, για να ζητήσω τον όβολόν σας…» μια βοή ακούστηκε.
Σκουντήματα, συζητήσεις έντονες και μουρμουρητά δυσφορίας μεταξύ τους ανάγκαστηκε ιερέας να διακόψει την  την ανακοίνωση μέχρι να έρθει ηρεμία!
Και τούτο γιατί κάθε Κυριακή και γιορτή περιφέρεται ο δίσκος με οποιαδήποτε αφορμή (ραδιοφωνικός σταθμός, Λογία, Αλληλεγγύη, Ορφανοτροφείο, συσσίτια…).
Οι καταγγελίες πολλές από απλούς ανθρώπους αλλά και από ιερείς και εκκλησιαστικούς επιτρόπους προς τα Μ.Μ.Ε. αλλά χωρίς αποτέλεσμα γιατί πετιούνται στο καλάθι.
Ιδιαίτερα ρωτάμε τους ιθύνοντες για ποιο σκοπό ζητάτε χρήματα, κάθε λίγο και λιγάκι, για τα συσσίτια αφού:
α) την όλη λειτουργία τους την έχουν αναλάβει υποχρεωτικά οι ενορίες της πόλης (ανά μία εβδομάδα), οι κωμοπόλεις και τα χωριά καλύπτοντας όλες τις ανάγκες σε τρόφιμα και εργασία προσωπικού;
β) ετησίως οι ναοί περιλαμβάνουν στον Προϋπολογισμό τους μεγάλα ποσά (Κωδ. 13 «Υπέρ συσσιτίων απόρων ο ΕΠΙΟΥΣΙΟΣ».
γ) παρέχονται δωρεές πολιτών που δημοσιεύονται.
δ) κατά καιρούς λαμβάνετε επιχορηγήσεις προγραμμάτων της Ευρ. Ένωσης που δεν είναι και ευκαταφρόνητες.
ε) ενισχύεστε από χορηγήσεις«παροχής ανθρωπιστικής βοήθειας» του Υπ. Εξωτερικών.
στ) τα προσκυνήματα προσφέρουν ένα μεγάλο ποσοστό από τα ακαθάριστα έσοδά τους κ.α.
Προς τι λοιπόν, οι τόσες δισκοφορίες;
Λέτε να ‘χουμε απάντηση;

Ταξιδεyεις χωρiς εισιτhριο; Πληρωνεις διπλο!
Με Εγκύκλιο σημείωμα, «ο διάπυρος ευχών Λαρίσης» παρακαλούσε τους ιερείς όπως κατά την Θείαν Λειτουργίαν των Βαΐων (5ης Απριλίου 2015) βγάλουν δίσκο για την ενίσχυση του Ταμείου “Λογίας – Φιλαδελφείας και Αλληλεγγύης”… Το σχετικό δε πρακτικό καταμέτρησης με το προϊόν (το χρήμα) να καταθέσουν στα γραφεία της Ιεράς Μητρόπολης εντός τριών ημερών (!).
Οι ιερείς υπάκουοι στις προσταγές του προϊσταμένου τους, πρωί-πρωί την επομένη έτρεξαν να καταθέσουν τα όβολα που συγκέντρωσαν.
Τι έπαθαν όμως μερικοί; Τραβούσαν τα γένεια τους γιατί τους ήρθε η απανταχούσα. Κλήθηκαν να δώσουν εξηγήσεις γιατί τα όβολα ήταν λιγότερα φέτος από τα περσινά.
Οι δικαιολογίες δεν εισακούστηκαν. Αλλά για να μην επαναληφθούν παρόμοια τους επιβλήθηκε ως ελάχιστη τιμωρία η καταβολή του περσινού ποσού με σχετικό πρόστιμο.
Αυτό το περιστατικό μου θύμισε τους επιβάτες στα μέσα συγκοινωνίας που όταν δεν έχουν εισιτήριο πληρώνουν για πρόστιμο το διπλάσιο του εισιτηρίου για… παιδαγωγικούς λόγους.

Τα λείψανα των αγίων και της αξιοπρέπειας…





Άστραψαν και βρόντησαν κάποιοι συριζαίοι βουλευτές για τα έξοδα που απαιτούνται κάθε χρόνο για τη μεταφορά του Αγίου Φωτός απ’ τα Ιεροσόλυμα στην Αθήνα και την περαιτέρω διανομή του. Όπως επίσης και για τη μεταφορά των λειψάνων της Αγίας Βαρβάρας. Κι ακόμη για το γεγονός ότι αποδίδονται τιμές αρχηγού κράτους τόσο στο Άγιο Φως, όσο και στα λείψανα των Αγίων. Και υπέβαλαν και σχετική ερώτηση προς το Κοινοβούλιο.

ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ, Ἁγ. Ἰωάννου Χρυσοστόμου



ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ
γίου ωάννου το Χρυσοστόμου
1. Εναι μεγάλα, γαπητοί, καί ξεπερνον κάθε νθρώπινη λογική τά χαρίσματα πού μς δώρησε σήμερα φιλάνθρωπος Θεός. Γι᾿ ατό λοιπόν ς χαιρόμαστε λοι μαζί καί χορεύοντας πό χαρά ς μνήσομε τόν Κύριό μας. Γιατί σημερινή μέρα εναι γιά μς ορτή καί πανήγυρη. πως δηλαδή μία ποχή διαδέχεται τήν λλη καί τό να λιοστάσιο τό λλο, τσι κριβς καί στήν κκλησία μία ορτή διαδέχεται τήν λλη καί μς πηγαίνουν πό τή μία στήν λλη. Πρίν πό λίγες μέρες λοιπόν ορτάσαμε τό σταυρό, τό πάθος, τήν νάσταση, στερα πό ατά τήν νάληψη το Κυρίου μας ησο Χριστο στόν ορανό. Σήμερα μως συναντήσαμε τήν δια τήν κορυφή τν γαθν, φθάσαμε στή μητρόπολη τν ορτν, βρισκόμαστε στήν πραγματοποίηση τς πόσχεσης το Κυρίου. «Γιατί ν γώ φύγω», λέγει, «θά σς στείλω λλον Παράκλητο καί δέ θά σς φήσω ρφανούς» (ω. 16, 7).