Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2020

I. ΜΟΝΕΣ, ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΕΣ ΕΝ ΥΠΟΤΑΓΗ ΚΑΙ ΣΙΩΠΗ ΠΕΡΙ ΑΛΛΩΝ ΤΥΡΒΑΖΟΥΝ


    ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΕΠΑΙΝΟΙ ΣΤΟΝ «ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΤΥΠΟ» (Π.Ο.Ε.)  Δείτε ΕΔΩ
            Ντροπή στους σημαιοφόρους πού εδείλιασαν και έκρυψαν τις πολεμικές σημαίες

[Συμπαράσταση πάσει δυνάμει πρός τόν “Ορθόδοξο Τύπο” (Π.Ο.Ε.)]

Για την  ομολογιακή τόλμη του  να προσφύγει στο ΣτΕ και να προσβάλλει την παράνομη απόφαση της Ιεραρχίας για την αναγνώριση της Ψευδο-Εκκλησίας της Ουκρανίας προς όφελος της Ορθοδοξίας.

Η ενέργεια αυτή  εκφράζει σύσσωμο το συνειδητό πλήρωμα της Εκκλησίας και συμπαρίσταται ολοθύμως στον «ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΤΥΠΟ», τήν “Πανελλήνιο Ορθόδοξο Ένωση” για την επιβαλλόμενη αυτή προσφυγή.

   Η ενέργεια αυτή ενοχλεί τον «Ανθύπατο»  πράκτορα που
υποκαθιστά Αρχιεπισκόπους-Πατριάρχες και κυβερνήσεις και τους χθόνιους κύκλους,
γιατί καταστρέφει τα σχέδια των συμφερόντων των ΗΠΑ.


   Ανησυχεί δε τα μέγιστα τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και τους υποτεταγμένους αυλικούς του διότι θα βρεθούν υπόλογοι ενώπιον της δικαιοσύνης, αν και στη συνείδηση των πιστών είναι ήδη καθαιρεμένοι.


 Ο λαός πλέον θα υπερασπισθεί σθεναρά το ανόθευτο της  ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, στήν οποία έχει ταχθεί ακοίμητος φύλακας καί προστάτης.


Δεν ανέχεται άλλο εμπαιγμό.


[Άξιοι Πανάξιοι και μύρια Συγχαρητήρια]

Αυτή η έπαλξη της μικρής μας Ιστοσελίδας αλλά δυναμικός δίαυλος με υπολογίσιμη  εμβέλεια,  θεωρεί ότι έχει χρέος να αξιολογεί και να προβάλλει μερικά σημαντικά γεγονότα του πνευματικού αγώνος.
Ο ΜΟΝΟΣ πνευματικός φορέας της Ελλάδος πού τόλμησε να αμφισβητήσει την δουλική “Ρασο-Εξουσία” και να προσφύγει στα Δικαστήρια της Ελλάδος (Σ.Ε.), εναντίον της ανυπόστατης “αποφάσεως” της Ιεραρχίας της Ελλάδος, της άνευ ψηφοφορίας “ληφθείσης”, για την αναγνώριση του Ψευτοαυτοκεφάλου της Ουκρανίας, είναι η εφημερίδα “ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ” με την Αδελφότητα “Π.Ο.Ε.” στην οποία ανήκει.
Είναι γνωστόν πώς. ο έπαινος τους συνετούς τους δυναμώνει και τους άφρονες τους εκτροχιάζει.
Όμως, σε εποχή δειλίας, λειψανδρίας και δουλικότητος, οφείλουμε να ενισχύουμε με κάθε τρόπο τους τολμηρούς.
Αυτούς πού μεθάνε με τά ίδια τους τά λόγια και ριψοκινδυνεύουν, ακόμη και για τά ανθρωπίνως αδύνατα, αλλά δυνατά από τον Θεό.
Προφανώς,
«Τοὺς πόνους ἁγαθοὶ τολμῶσι͵
δειλοὶ δ΄ εἰσὶν οὐδὲν οὐδαμοῦ»
(Εὐριπίδης, Ἰφιγένεια ἐν Ταύροις).
(Δηλαδή, τους κόπους και τά μεγάλα καί σημαντικά έργα
οι ενάρετοι άνδρες τά τολμούν,
οι δε δειλοί δεν είναι τίποτε και σε κανέναν τόπο).
Εφημερίς “Ορθόδοξος Τύπος”[1], 20-12-19 και 27-12-19.

[Ντροπή και Ψόγος στους ισχυρούς των Ευσεβών]

Την ίδια ώρα, κατά χρέος, διατυπώνουμε την βαθυτάτη λύπη μας για την διπλωματική απουσία, την αιδήμονα σιωπή των “μεγαλοσχήμων” και ισχυρών του, ευσεβούς λεγομένου χώρου.

Το ουκρανικό σχίσμα: τι θα πρέπει να κάνει ένας λαϊκός;

Πρωθιερέας John Whiteford



Ο Πρωθιερέας John Whiteford είναι Προϊστάμενος της Ορθόδοξης ενορίας Αγίου Ιωνά της Μαντζουρίας της Υπερορίου Ρωσικής Ορθοδόξου Εκκλησίας στο   Σπρινγκ Χιούστον (Πολιτείας Τέξας των ΗΠΑ). Αυτές οι συμβουλές του Αμερικανού Ορθοδόξου Ιερέα μπορούν να φανούν χρήσιμες για τους Ορθοδόξους χριστιανούς στην Ευρώπη και την Αμερική, όπου η κατάσταση όσον αφορά την κανονικότητα έχει περιπλακεί κατόπιν αναγνωρίσεως των ουκρανών σχισματικών από το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως. Πώς να κινούνται σε περίπτωση όταν ερχόμενοι στην ακολουθία σε ενορία κανονικής δικαιοδοσίας διαπιστώνουν ότι ο εφημέριος τοποθετείται υπέρ των σχισματικών κατά τη διάρκεια της ακολουθίας ή αποδεικνύεται ότι συλλειτουργεί με πρόσωπο άνευ κανονικής χειροτονίας.
Πρόσφατα έλαβα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με ερωτήσεις πρακτικής φύσεως, δηλαδή πώς να κινούνται οι άνθρωποι σε σχέση με τις συνέπειες λόγω ακαταστασίας που δημιουργήθηκε μετά από την αποδοχή σε κοινωνία τους αμετανόητους και μη έχοντας νόμιμη χειροτονία σχισματικούς στην Ουκρανία. Το κείμενο παρατίθεται κάτω:
«Από την αρχή παρακολουθώ την ουκρανική εκκλησιαστική κρίση. Καθώς εμβαθύνετέ η κρίση αυξάνεται η αγωνία μου για το πώς επηρεάζει την Ορθόδοξη ζωή εδώ στη Βόρεια Αμερική. Μήπως θα μπορούσατε να δώσετε συμβουλή στους Ορθοδόξους χριστιανούς, οι οποίοι δεν επιθυμούν να έχουν οιαδήποτε σχέση με σχισματικούς.
Φρονώ ότι οι ουκρανοί σχισματικοί είναι όντως τέτοιοι, ότι οι χειροτονίες των «κληρικών» τους είναι άκυρες και ότι κάθε συλλειτουργών ή κοινωνών με σχισματικούς εκπρόσωπος της κανονικής Εκκλησίας αξίζει το σχετικό κανονικό επιτίμιο.

ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ: ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΑΡΑΧΩΡΕΙ ΣΕ ΤΡΙΤΟ ΜΕΡΟΣ-ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ-ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΥΡΙΑΡΧΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!



τετοια ταπεινωση για τη χωρατετοια ταπεινωση για τη χωρασχόλιο Χρήστος Μπόης:
Είναι πρωτοφανές αυτό που έχει κάνει ο Μητσοτάκης. Για πρώτη φορά επίσημα μια ελληνική κυβέρνηση παραχωρεί σε τρίτο μέρος, εκτός της Ελλάδας το δικαίωμα να αποφασίσει για τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα.
ρεπορταζ pronews.gr
Ειρωνικός είναι ο τίτλος της τουρκικής φιλοκυβερνητικής εφημερίδας Yani Αkit για το περιεχόμενο της συνέντευξης του Έλληνα πρωθυπουργού Κ.Μητσοτάκη σε κυριακάτικη εφημερίδα, στο οποίο αποδέχεται την προσφυγή στην Χάγη για να αποφασίσει το Διεθνές Δικαστήριο μια είναι η ελληνική υφαλοκρηπίδα και ποια η ΑΟΖ που δικαιούται να έχει η χώρα μας.
Με μόνη προϋπόθεση να συμφωνήσει η Τουρκία ότι... διαφωνεί μαζί μας!
Η εφημερίδα με τίτλο «Ο Έλληνας πρωθυπουργός ανήμπορος να σταματήσει τις κινήσεις της Τουρκίας στην ν.α. Μεσόγειο μιλά για Χάγη» αναφέρει τα βασικά της σημεία δίνει ιδιαίτερη αναφορά στη Χάγη, και πιο ειδικά στη φράση του πρωθυπουργού ότι «θα γίνει σεβαστή η απόφαση του δικαστηρίου».

Θάνος: Λίγες σκέψεις πριν το τέλος της χρονιάς και της δεκαετίας 2010-2019.


Γράφει ο Θάνος
 Λίγες σκέψεις πριν το τέλος της χρονιάς και της δεκαετίας 2010-2019.




Αγαπητοί μου φίλοι μια ακόμα χρονιά έφτασε στο τέλος της. Μια χρονιά που μας οδηγεί πλέον στα 2020 χρόνια μετά την Γέννηση του Χριστού μας...
Μια χρονιά που με το τέλος της κλείνει και μια ολόκληρη δεκαετία που ξεκίνησε την πρωτοχρονιά του 2010.
Η δεκαετία αυτή μπορούμε πλέον με ακρίβεια να πούμε ότι ήταν η χειρότερη από συστάσεως του νεοελληνικού κράτους....
Ισως μόνο η δεκαετία του 1920-1929 να μπορούσε να συγκριθεί μαζί της σε καταστροφή λόγω της Μικρασιατικής καταστροφής του 1922...

ΤΙΜΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΝΑ ΨΑΡΟΥΔΑ ΜΠΕΝΑΚΗ ΠΟΥ «ΠΡΟΦΗΤΕΥΣΕ» ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΧΑΡΙΝ ΤΗΣ...ΕΥΗΜΕΡΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ: ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΑΘΗΝΩΝ

ΤΙΜΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΝΑ ΨΑΡΟΥΔΑ ΜΠΕΝΑΚΗ ΠΟΥ «ΠΡΟΦΗΤΕΥΣΕ» ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΧΑΡΙΝ ΤΗΣ...ΕΥΗΜΕΡΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ: ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΑΘΗΝΩΝ!

ΤΙΜΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΝΑ ΨΑΡΟΥΔΑ ΜΠΕΝΑΚΗ ΠΟΥ «ΠΡΟΦΗΤΕΥΣΕ» ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΧΑΡΙΝ ΤΗΣ...ΕΥΗΜΕΡΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ: ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΑΘΗΝΩΝ!
Γράφει ο Παναγιώτης Αποστόλου
Από την 1η Ιανουαρίου 2020 η κ. Άννα Ψαρούδα – Μπενάκη αναλαμβάνει πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών για το έτος 2020, κατόπιν αποφάσεως της Ολομέλειά της, ενώ σήμερα κατέχει το αξίωμα της αντιπροέδρου.

Τετάρτη 1 Ιανουαρίου 2020

Ο Αγιορείτης «Γέροντας των Πολυτέκνων» π. Νικόδημος Μπιλάλης, για τον Μεγάλο Βασίλειο

Για τον μακαριστό π. Νικόδημο Μπιλάλη, Ιδρυτή της Πανελλήνιας Ένωσης Φίλων των Πολυτέκνων, τον «Γέροντα των Πολυτέκνων», τον «παππούλη», όπως τον αποκαλούσαν, έχουν γίνει, από την κοίμηση του, πολλές αναφορές στο Περιοδικό της Π.Ε.ΦΙ.Π., στο δικό του Περιοδικό, γιατί δική του ήταν η σύλληψη της ιδέας αλλά και η υλοποίηση της (το 1ο Φυλλάδιο κυκλοφορήθηκε το 1978), καθώς, έως την κοίμησή του, είχε εκδόσει 141 τεύχη, ως συντάκτης και επιμελητής του.
Εδώ, στη μνήμη του παππού, επιλέχθηκε ένα κείμενο του επίκαιρο, αν και γράφτηκε πριν από 53 περίπου χρόνια, όταν ο π. Νικόδημος ήταν λαϊκός.
Ο τότε Βασίλειος είχε μεταφράσει και σχολιάσει τον σπουδαίο λόγο του Αγίου
και Μεγάλου Βασιλείου: «Πρὸς τοὺς Νέους, ὅπως ἂν ἐξ Ἑλληνικῶν ὠφελοῖντο λόγων» (PG 31, 563–590). Το κείμενο που παρατίθεται από το περιοδικό της Π.Ε.ΦΙ.Π. (Οκτώβριος – Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2019) είναι απόσπασμα από τα Προλεγόμενα του π. Νικοδήμου και αναδημοσιεύεται λόγω και της επικείμενης εορτής (1η Ιανουαρίου) αυτού του κορυφαίου Αγίου της Πίστεώς μας.

Μέγας Βασίλειος: «Τὸ μυρίπνοο ἄνθος τοῦ Παραδείσου»!
Μεγάλου Βασιλείου, «Πρὸς τοὺς Νέους ὅπως ἂν ἐξ Ἑλληνικῶν ὠφελοῖντο λόγων», Εἰσαγωγή–Κείμενο–Μετάφραση–Σχόλια ὑπό τοῦ Βασιλείου Γ. Μπιλάλη, θεολόγου καθηγητοῦ, ἐκδ. «Γρηγόρη», Ἀθήνα 1966 (σ.σ. 128). Τό ἀπόσπασμα αὐτό βρίσκεται στίς σελ. γ΄–δ΄. 6

ΑΓΙΟΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΤΟΥ ΣΑΡΩΦ 2.1. 2020


ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΘ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ       Δάσκαλος                               
 Ο Όσιος Σεραφείμ γεννήθηκε στο Κουρσκ της Ρωσίας στις 19 Ιουλίου 1759 μ.Χ. και ονομάσθηκε Πρόχορος. Οι γονείς του, Ισίδωρος και Αγάθη Μοσνίν, ήταν ευκατάστατοι έμποροι. Ο πατέρας του είχε εργοστάσια πλινθοποιίας και παράλληλα αναλάμβανε την ανέγερση πέτρινων οικοδομημάτων, ναών και σπιτιών. Κάποτε άρχισε να χτίζει στο Κουρσκ ένα ναό προς τιμήν του Οσίου Σεργίου του Ραντονέζ, του Θαυματουργού, αλλά ξαφνικά το 1762 μ.Χ., πεθαίνει, αφήνοντας στην σύζυγό του τη μέριμνα για την ολοκλήρωση του ναού. Ο Πρόχορος κληρονόμησε τις αρετές των γονέων του και ιδίως την ευσέβειά τους. Σε ηλικία δέκα ετών άρχισε να μαθαίνει με ζήλο τα ιερά γράμματα, αλλά αρρώστησε ξαφνικά βαριά χωρίς ελπίδα αναρρώσεως. 

Άγιος Βασίλειος ο Μέγας

Βίος και Πολιτεία του Αγίου Βασιλείου του Μεγάλου  



Ο Άγιος Βασίλειος, γεννημένος το 330μ.Χ. στη Νεοκαισάρεια του Πόντου από γονείς ευγενείς με δυνατό χριστιανικό φρόνημα, έμελλε να γίνει Μέγας πνευματικός διδάσκαλος και κορυφαίος θεολόγος και Πατέρας της Εκκλησίας, αφού η χριστιανική του ανατροφή και η πνευματική του πορεία τον οδήγησαν στην Θεία θεωρεία του Αγίου Ευαγγελίου, και στην αυστηρή ασκητική ζωή, παράλληλα με το ποιμαντικό, παιδαγωγικό και φιλανθρωπικό του έργο.
 

Ο πατέρας του Βασίλειος ήταν καθηγητής ρητορικής στη Νεοκαισάρεια και η μητέρα του Εμμέλεια απόγονος οικογένειας Ρωμαίων αξιωματούχων. Στην οικογένεια εκτός από το Βασίλειο υπήρχαν άλλα οκτώ παιδιά. Μεταξύ αυτών, ο Άγιος Γρηγόριος Νύσσης, ο Όσιος Ναυκράτιος ασκητής και θαυματουργός, η Οσία Μακρίνα και ο Άγιος Πέτρος, Επίσκοπος Σεβαστείας. 

Τα πρώτα γράμματα, τού τα δίδαξε ο πατέρας του. Συνέχισε τις σπουδές του στην Καισαρεία της Καππαδοκίας, στην Κωνσταντινούπολη και στην Αθήνα. Εκεί σπούδασε γεωμετρία, αστρονομία, φιλοσοφία, ιατρική, ρητορική και γραμματική. Οι σπουδές του διήρκησαν τεσσεράμισι χρόνια. Η ασκητική του ζωή ξεκίνησε ήδη από τα χρόνια όπου φοιτούσε στην Αθήνα. Ο σοφός δάσκαλος του Εύβουλος εντυπωσιασμένος από την αυστηρή νηστεία, του Άγίου, και μετά την παραίνεση του, λέγεται ότι έγινε Χριστιανός.

Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 2019

«Ἐξαγοραζόμενοι τὸν καιρόν, ὅτι αἱ ἡμέραι πονηραί εἰσιν» (Ἐφ. 5,16)




Γέροντας Αθανασίος Μυτιληναίος «Η ΘΑΥΜΑΣΤΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΝ ΑΓΙΟΙΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ»


    Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου
με θέμα: «Η ΘΑΥΜΑΣΤΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΝ ΑΓΙΟΙΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ»

                   [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 1-1-2002]
            Σήμερα η Εκκλησία μας, αγαπητοί μου, άγει τρεις γιορτές. Την οκταήμερο περιτομή του Χριστού, τη μνήμη του αγίου Βασιλείου και την πρωτοχρονιά. Αφού η έννοια του χρόνου απασχολεί τον Χριστιανό και είναι πολύτιμη για τη σωτηρία του. Θα μείνουμε όμως να δούμε τη θαυμαστή προσωπικότητα του ν γίοις Μεγάλου Βασιλείου.

π. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος: ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΕΣ ΕΥΧΕΣ


Ἀγαπητοί ἐν περιτμηθέντι Χριστῶ ἀδελφοί!

Ἐπί τῆ ἀνατολῆ τοῦ νέου πολιτικοῦ ἔτους 2020 εὐχόμεθα ἐγκαρδίως ὅπως ὁ ἐν τῆ ὀγδόη ἡμέρα σαρκί περιτμηθῆναι καταδεξάμενος Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, ταῖς πρεσβεῖαις τοῦ ἐν ἁγίοις πατρός ἡμῶν Βασιλείου τοῦ Μεγάλου Ἀρχιεπισκόπου Καισαρείας τῆς Καππαδοκίας τοῦ οὐρανοφάντορος, ἀποσοβήση ἀφ'ἡμῶν τούς δύο μεγάλους κινδύνους, πού διατρέχομεν τήν σήμερον. Ἀφ'ἑνός τόν ἐκκλησιαστικόν κίνδυνον, τόν προερχόμενον ἐκ τῆς παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, τῆς ψευδοσυνόδου τῆς Κρήτης καί τοῦ σχισματοαιρετικοῦ Οὐκρανικοῦ μορφώματος, καί ἀφ'ἑτέρου τόν ἐθνικόν κίνδυνον, τόν προερχόμενον ἐκ τῶν ἐχθρικά πρός ἡμᾶς διακειμένων γειτονικῶν χωρῶν. Χριστός καί Ἑλλάδα εἰσί αἱ δύο ὑπέρταται ἀξίαι, εἰς τάς ὁποῖας ὀφείλομεν νά δώσωμεν προτεραιότητα καί βαρύνουσαν σημασίαν.

ΑΓΙΟΝ, ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΝ, ΣΩΤΗΡΙΟΝ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΝ ΤΟ ΝΕΟΝ ΕΤΟΣ 2020 ΕΝ ΜΕΤΑΝΟΙΑ

Ο ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΤΟΜΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ


     «Κα τε πλήσθησαν μέραι κτ το περιτεμεν τ παιδίον, κα κλήθη τ νομα ατο ησος, τ κληθν π το γγέλου πρ το συλληφθναι ατν ν τ κοιλία (:και όταν συμπληρώθηκαν οι οκτώ ημέρες για να γίνει στο παιδί η περιτομή, του έκαναν περιτομή, για να επιβεβαιωθεί και με την πράξη αυτή ότι ήταν γνήσιος απόγονος του Αβραάμ. Και του δόθηκε το όνομα Ιησούς, όπως δηλαδή το είχε ονομάσει ο άγγελος προτού ακόμα συλληφθεί το παιδί στην κοιλιά της μητέρας του)»[Λουκ.2,21].

    Εδώ λοιπόν με αυτά που αναγνώσαμε πριν λίγο, βλέπουμε ότι υποτασσόταν στους νόμους του Μωυσή ή μάλλον βλέπουμε ο ίδιος ο νομοθέτης και Θεός να υποτάσσεται ως άνθρωπος στους δικούς Του νόμους. Και για ποιο λόγο το κάνει αυτό, θα μας το διδάξει ο σοφότατος Παύλος: «οτω κα μες, τε μεν νπιοι, π τ στοιχεα το κσμου μεν δεδουλωμνοι· τε δ λθε τ πλρωμα το χρνου, ξαπστειλεν Θες τν υἱὸν ατο, γενμενον κ γυναικς, γενμενον π νμον, να τος π νμον ξαγορσ, να τν υοθεσαν πολβωμεν

Γιάννης Φρύδας: Ήρθε πάλι νέο έτος…Χρόνος ταξιδευτής…


 

 …κι ο καφές γλυκός ή σκέτος

θα σερβίρεται και φέτος

και πλαγίως και καθέτως…       


Γράφει ο Γιάννης Φρύδας                
                                                     ΣΤΟ  ΚΑΦΕΝΕΙΟ  ΤΟΥ  ΓΙΑΝΝΗ  52

Χρόνος ταξιδευτής…
  Φτάσαμε πάλι σ’ έναν σταθμό. Η μηχανή του χρόνου δεν σβήνει. Δυο τρία δευτερόλεπτα ν’ αλλάξουμε  μια ταμπέλα και συνεχίζουμε. Αφήνουμε την παλιά και παίρνουμε την καινούργια που γράφει 2020. Καλό μας ταξίδι και πάλι!...
 Ταξιδευτές και επιβάτες στο όχημα του ταξιδευτή χρόνου που φεύγει σε άγνωστη διαδρομή για τον επόμενο σταθμό, που μόνο εμείς ορίζουμε και που ποτέ δεν υπάρχει…
  Νέο έτος!... Ποιος  ξέρει τι θα φέρει στις 366 μέρες του (είναι και δίσεκτο βλέπετε) για τον κόσμο και τον κάθε άνθρωπο χωριστά; Δεν γνωρίζει κανένας. Ας το φορτώσουμε λοιπόν όλοι με τις ευχές μας! Ας του φορτώσουμε τις προσδοκίες μας και τις επιθυμίες μας! Ας το υποδεχτούμε με τις ελπίδες μας!...   

Περνούν τα τραίνα και τα χρόνια, τα βάσανα του κόσμου δεν περνούν…

ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΠΙΤΑΦΙΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΣΤΟΝ ΜΕΓΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ


         
ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΠΙΤΑΦΙΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ
 ΣΤΟΝ ΜΕΓΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟ
[Μέρος πρώτο: η χειροτονία του Μ. Βασιλείου ως πρεσβυτέρου και ως επισκόπου-ποιμένα και η προσφορά του στο ποίμνιό του]
   Η πολύτροπη φιλανθρωπία του Θεού και η οικονομία Του για τον άνθρωπο, αφού έκανε τον Βασίλειο γνωστό με πολλά περιστατικά που μεσολάβησαν και τον ανέδειξαν όλο και λαμπρότερο, τον προβάλλει ως φάρο της Εκκλησίας περίοπτο και περιλάλητο, αφού τον συγκατέλεξε στην ιερή τάξη των πρεσβυτέρων και από μία πόλη, την Καισάρεια, τον έκανε πυρσό όλης της οικουμένης. Με ποιον τρόπο; Δεν έφτιαξε εκ του προχείρου το αξίωμα, ούτε την ίδια ώρα τον έλουσε και τον έκανε σοφό, όπως γίνεται σήμερα με τους πολλούς που επιθυμούν τις πρωτοστασίες· τον έκανε άξιο της τιμής με την τάξη και τον νόμο της πνευματικής προόδου.

Ὁ ἥρωας Γιάννης Γούναρης ποὺ θυσίασε γυναίκα, παιδιά, γονεῖς, γιὰ νὰ σώσει τὸ Μεσολόγγι (Χριστούγεννα τοῦ 1822)

Ἡ Προτομὴ τοῦ Ἥρωα Γιάννη Γούναρη

Χριστούγεννα τοῦ 1822. ∆έκα χιλιάδες Τοῦρκοι μὲ ἐπικεφαλῆς τοὺς Ὀμὲρ Βρυώνη καὶ Κιουταχὴ πολιορκοῦν τὸ Μεσολόγγι καὶ ἀποφασίζουν νὰ διεξάγουν μία νυχτερινὴ ἐπίθεση.

Σχεδίασαν μάλιστα νὰ ἐπιτεθοῦν παραμονὴ Χριστουγέννων, ὅταν ὅλοι οἱ Ἕλληνες θὰ βρίσκονταν στὴν Ἐκκλησία. Ὁ σωτήρας τῶν Μεσολογγιτῶν ἦταν ὁ Γιάννης Γούναρης.

Ἦταν κυνηγὸς τοῦ Ὀμὲρ Βρυώνη καὶ ἀκολουθοῦσε ὑποχρεωτικὰ τὸν τουρκικὸ στρατό, γιατί κρατοῦσαν ὁμήρους ὅλη τὴν οἰκογένειά του στὴν Ἄρτα.

Ὁ Γούναρης γνώριζε γιὰ τὴ νυχτερινὴ ἐπίθεση, ἀλλὰ ἂν τολμοῦσε νὰ προειδοποιήσει τοὺς Μεσολογγίτες, θὰ καταδίκαζε σὲ θάνατο τὴ γυναίκα καὶ τὰ παιδιά του. ∆ὲ δίστασε οὔτε στιγμή.

Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2019

ΔΙΓΕΝΗΣ: «Αλιτήριοι και Παραβάτες της Ορθής Πίστεως και των Πατρικών Θεσμών … καθάρματα» (Προς τον Άνθιμο Αλεξανδρουπόλεως)


  Άνθιμε Αλεξανδρουπόλεως. Δεν μπορώ να σε προσφωνήσω σεβασμιότατο.  Δεν είσαι  αντάξιος  του υψηλού επισκοπικού αξιώματός σου

ΔΙΓΕΝΗΣ: «Αλιτήριοι και Παραβάτες της Ορθής Πίστεως και των Πατρικών Θεσμών … καθάρματα» (Προς τον Άνθιμο Αλεξανδρουπόλεως)
ΣΧΕΤΙΚΟ : ΕΔΩ (ΜΕΓΑ ΣΚΑΝΔΑΛΟ:  Κυριακό Κήρυγμα Σεβ. Μητροπολίτου κ.κ. ΑΝΘΙΜΟΥ της Κυριακής μετά τα Χριστούγεννα 29 Δεκεμβρίου 2019 https://agonasax.blogspot.com/2019/12/29-2019.html ).



 ΔΙΓΕΝΗΣ: «Αλιτήριοι και Παραβάτες της Ορθής Πίστεως και των Πατρικών Θεσμών … καθάρματα» (Προς τον Άνθιμο Αλεξανδρουπόλεως)

Δεν τα λέει αυτά ο γράφων αλλά ένας Άγιος. Ένας στύλος της Ορθοδοξίας. Ένας άνθρωπος του Θεού, που ονειδίστηκε και υπέστη αυτό που θα λέγαμε σήμερα «buylling» δηλαδή εκφοβισμό, από άλλους επισκόπους.  
Σήμερα και αυτός ο εκφοβισμός καλά κρατεί.
Μια λυκοπαρέα, φίλαρχων, φιλόδοξων, ματαιόδοξων, κενόδοξων επισκόπων.
Καρικατούρες της νέας τάξης πραγμάτων.
Εχθροί του Χριστού. Απόστολοι του Αντιχρίστου.
Εσείς, οι δούλοι του οικουμενισμού και της παγκοσμιοποίησης, μασονοκινούμενοι υπηρέτες των μεγάλων αφεντικών, ισλαμολάγνοι, φοβισμένα τρωκτικά που ροκανίζετε τη συνείδηση του λαού, πλανάτε το φρόνημα των πιστών, προδίδετε την πίστη και το Άγιο Πνεύμα που σας χειροτόνησε αρχιερείς. Ανοίξατε την κερκόπορτα της Ορθοδοξίας και μπήκαν μέσα οι λύκοι οι αιρετικοί, οι ουνίτες και σχισματικοί.
Προσβάλλετε τη μνήμη των Αποστόλων, των Αγίων και των προκατόχων σας. Τη μνήμη των ηρώων του έθνους.
Βυσσοδομείτε στα παρασκήνια της πολιτικής, εξυπηρετώντας αλλότρια συμφέροντα.
Για εσάς και τους «άξιους» προκατόχους σας μιλούσε ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός στην επιστολή του προς τον Επίσκοπο Ευρίπου Θεοφάνη, όπως τον Ιωάννη Βέκκο, τον Ιωάννη Καλέκα τον ΙΔ΄, τον Μελέτιο Μεταξάκη, τον Αθηναγόρα, τον Βαρθολομαίο και άλλα πολλά «λουλούδια» του μαραμένου αγρού της πλάνης.
Κερδίσατε επάξια τον τίτλο του Πήλιου Γούση της Ορθοδοξίας και το μετάλλιο του Εφιάλτη της Εκκλησίας του Χριστού αλλά και τη πατρίδος μας.
Συνεχώς επίσκοποι μας λυπούν με τα λεγόμενα και πεπραγμένα τους.

Η Περιτομή του Κυρίου (1η Ιανουαρίου)



του Κων/νου Α. Οικονόμου δασκάλου του 16ου Δ. Σχ. Λάρισας
Τριπλή εορτή σήμερα! Οι δύο από τις εορτές έχουν εκκλησιαστικό χαρακτήρα: η εορτή της περιτομής του Κυρίου μας, όπως και η εορτή και η μνήμη του Μεγάλου Βασιλείου. Κοντά σ’ αυτές υπάρχει και η πολιτική εορτή της ένάρξης του νέου έτους, η πρωτοχρονιά, που όμως κι αυτή προσλαμβάνει, μέσα στην Εκκλησία, πνευματικό χαρακτήρα. Ας δούμε όμως τι ήταν η περιτομή.
ΓΕΝΙΚΑ: Στην Αγία Γραφή περιτομή νοείται η αποκοπή του έξω άκρου του ανδρικού μορίου. Η πράξη αυτή ορίστηκε από το Θεό ως επισφράγισμα της συνθήκης Του με τον Αβραάμ. Οι πρώτοι που επεβλήθησαν σε περιτομή ήταν ο Αβραάμ και οι άρρενες της οικογένειάς του (Γέν. ιζ΄10-13). Η συνθήκη επαναλήφθηκε επί Μωυσέως, (Έξ. ιβ΄43,44).

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΗ - Π. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ


Η Αληθινή αγάπη χρειάζεται διάκριση...να διακρίνει πότε πρέπει να δώσει...και πότε μπορεί να πάρει..


    Η Αληθινή αγάπη χρειάζεται διάκριση...να διακρίνει πότε πρέπει να δώσει...και πότε μπορεί να πάρει..
  Θυμόμαστε το Ευαγγέλιο με τη Μάρθα και Μαρία και με πιο τρόπο έδειξε η κάθε μία την αγάπη της..Η Μάρθα προτίμησε να δείξει την αγάπη της προσφέροντας ...με το να περιποιηθεί τον Κύριο...και ο ίδιος επισημαίνει ο,τι ασχολείται με έργο που δεν τη ωφελεί...
    Ενω η Μαρία ,θεώρησε σπουδαιότερο αυτό που προσέφερε ο Κύριος...το Λόγο Του...τη τιμή που της έκανε με τη παρουσία Του...το πόσο ανάγκη Τον Είχε...και παρουσιάζει αξιέπαινη τη στάση της...Τι λέω τώρα..
   Σήμερα επιστρέφοντας σπίτι είδα εναν ηλικιωμένο να μαζεύει χόρτα..απο που ?? απο ενα χώρο δίπλα σε στάση..σε περίπτερο..όπου πατούν πόδια ανθρώπων ..σκύλων..κτλ...Πλησιάζοντας τον ,κατάλαβα για μια ακόμη φορά πόσο υποφέρουν οι συνταξιούχοι...Μια ζωή προσέφεραν και τώρα τους κλέβουν το κόπο αυτής της ζωής.. Ναι στην Αθήνα του 2017 κάποιοι πεινούν ...