
πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου.
Συνεχίζονται οι δημοσιεύσεις στον ηλεκτρονικό τύπο που έχουν σχέση με το θέμα της θέσης του Εσταυρωμένου στο ιερό βήμα, που ξεκίνησε από Μητρόπολη της Αττικής.
Στο άρθρο που ακολουθεί θα προσπαθήσουμε να σχολιάσουμε μερικές νέες απόψεις που διατυπώνονται. Για λόγους ευνόητους δεν θα αναφέρουμε τα πρόσωπα που διατύπωσαν τις σχολιαζόμενες απόψεις για να μην ξεφύγουμε σε άλλα θέματα:
του μακαριστού Νικολάου Σωτηρόπουλου
Το έτος 2007 ονομάστηκε έτος Άγ.Ιωάννου του Χρυσοστόμου, διότι με αυτό συμπληρώθηκαν 1600 έτη από τη μαρτυρική κοίμηση του μεγαλυτέρου Πατρός και οικουμενικού διδασκάλου της Εκκλησίας μας. Επί τη έπετείω αυτή διοργανώθηκαν πολλές εκδηλώσεις, εκφωνήθηκαν πολλές ομιλίες και πλέχτηκαν για τον άγιο πολλά εγκώμια. Το κυριότερο όμως πράγμα δεν έγινε. Ποίο είναι αυτό; Ή μίμησις του αγίου και μάλιστα από τούς σημερινούς διαδόχους του, τους επισκόπους. «Τιμή αγίου, μιμήσις αγίου» μάς λέγουν στα κηρύγματα τους, δίχως όμως να είναι διατεθειμένοι νά εφαρμόσουν αυτοί πρώτοι αυτό πού κηρύττουν. “Ας αναφέρομε μερικά παραδείγματα:
Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ως Πρεσβύτερος ακόμη, είχε εκφωνήσει 8 ειδικές ομιλίες προς το ποίμνιο της Αντιόχειας με αποκλειστικό σκοπό να το προστατεύσει από τον Ιουδαϊσμό.
Οι Ιουδαίοι στην κοσμοπολίτικη Αντιόχεια είχαν πολύ έντονη παρουσία, έχοντας δύο εντυπωσιακές Συναγωγές.
Το πρόβλημα ήταν ότι μία μερίδα πολλών χριστιανών, από κακή συνήθεια, λάμβανε μέρος στις εκδηλώσεις μερικών από τις εορτές των Ιουδαίων: στην εορτή των Σαλπίγγων, (ή του Νέου Έτους), την εορτή των Νηστειών και της Σκηνοπηγίας.
Γράφει ο Μέτοικος
«Είναι δυνατόν οι αιρετικοί να γιορτάζουν με τους Ορθοδόξους»; Ναι! Εάν όχι δεν έχει νόημα ο λόγος του Κυρίου στο Ματ. 7:15-16.
Ο Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κ. Ανδρέας, είναι ο πρώτος Ιεράρχης της Εκκλησίας της Ελλάδος που τόλμησε στο κήρυγμά του να επικρίνει τη δήλωση του κυρίου Βαρθολομαίου Αρχοντώνη που, «Όντως [και] κατά το γεγραμμένον, [βεβαιώνει με την παρουσία του στην επισκοπή της Βασιλεύουσας Πόλης, το λόγο του Αγίου Ιωάννη του Δαμασκηνού πως] οι ποιμένες του αιώνος τούτου λύκοι γεγόνασι…», ότι το 2025 θα συνεορτάσουν το Πάσχα οι Ορθόδοξοι με τους Παπικούς.

Μείναμε άφωνοι!
Απολύτως!
Διαβάσαμε εδώ καί λίγες ημέρες μία ανηρτημένη αφίσα στούς πίνακες ανακοινώσεων, που είναι τοποθετημένοι έξω από τούς Ι. Ναούς της Μητροπόλεως Αμαρουσίου, Κηφισίας, Ωρωπού & Μαραθώνος, όπου υπάρχει μία ασπρόμαυρη παλαιά φωτογραφία του κέντρου του προαστίου αυτού καί γράφει πάνω από τήν φωτογραφία:

‘ΙΕΡΟΣ ΚΑΘΕΔΡΙΚΟΣ ΝΑΟΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ, 1874 – 2024.
150 ΧΡΟΝΙΑ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ.
ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2024 ΣΤΙΣ 19.00′ ΣΤΟΝ Ι. ΝΑΟ.’
Από κάτω από τήν φωτογραφία, γράφει:
ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ – Σ Υ Ν Α Υ Λ Ι Α ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ 150 ΧΡΟΝΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΤΟΥ Ι. ΝΑΟΥ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ ΜΕ ΕΡΓΑ ΒΙΒΑΛΝΤΙ, ΜΟΤΣΑΡΤ, ΜΠΑΧ.
Joannes Chrysostomus Scr. Eccl. : Homilia de capto Eutropio [Dub.] : Vol 52, pg 398, ln 8\
Τὸν παρακάτω συγκλονιστικὸ λόγο ἐκφώνησε ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος στὰ 399, ἕνα ἔτος ἀφοῦ εἶχε ἀνεβεῖ στὸν πατριαρχικὸ θρόνο τῆς Κωνσταντινουπόλεως. Ὁ Εὐτρόπιος ἦταν ἕνας, εὐνοῦχος ὑπηρέτης τῶν ἀνακτόρων ὁ ὅποιος κατάφερε νὰ φτάσει στὸ ἀξίωμα τὰ ὑπάτου, τοῦ κορυφαίου δηλαδὴ κρατικοῦ ἀξιώματος. Ἐξ αἰτίας ὅμως τῆς σκληρότητας καὶ τῆς φιλαργυρίας του ἔγινε ἰδιαίτερα ἀντιπαθὴς ἀπὸ τὸ λαὸ καὶ μάλιστα ὁ στρατὸς ἀπαίτησε ἀπὸ τὸν αὐτοκράτορα νὰ τὸν θανατώσει. Τότε ὁ φοβερὸς αὐτὸς διώκτης τῶν χριστιανῶν κατέφυγε στὴν ἐκκλησία γιὰ νὰ σωθεῖ ἀπὸ τὸ φρικτὸ τέλος ποὺ τὸν περίμενε. Ὁ Χρυσόστομος τὸν δέχτηκε καὶ ἀρνήθηκε νὰ παραδώσει τὸν ὑπόδικο στοὺς στρατιῶτες ποὺ εἶχαν κυκλώσει τὸ ναό.

ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΣΤΟ ΝΑΟ &
ΤΟΥΣ ΚΑΚΟΥΣ ΑΡΧΟΝΤΕΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΑΜΑΡΤΙΑ
Γιατί τίποτα δεν κάνει τόσο χαρούμενη τη ζωή μας, όσο η χαρά της εκκλησίας. Στην εκκλησία συντηρείται η χαρά εκείνων που χαίρονται, στην εκκλησία υπάρχει η ψυχική ευφορία εκείνων που στενοχωρούνται, στην εκκλησία η ευφροσύνη εκείνων που λυπούνται, στην εκκλησία η ανακούφιση των ταλαιπωρουμένων, στην εκκλησία η ανάπαυση εκείνων που κοπιάζουν.
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία του μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:
ΜΝΗΜΗ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ:
α) Η απόδοση τιμής προς τον Χρυσορρήμονα Πατέρα της Εκκλησίας μας
β)Ερμηνεία της προτάσεως της Θείας Λειτουργίας του Ιερού Χρυσοστόμου: «Μετὰ φόβου Θεοῦ, πίστεως καὶ ἀγάπης προσέλθετε»
[εκφωνήθηκε στις 13-11-2000]
Σήμερα, αγαπητοί μου, η Εκκλησία μας τιμά και γιορτάζει τη μνήμη του μεγάλου διδασκάλου της, του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου. Ό,τι να πει κανείς ή να εγκωμιάσει, πάντα θα έμενε φτωχό μπροστά σε μία τόσο μεγάλη μορφή του λόγου της εκκλησιαστικής διακονίας και της αγιότητος που ήτο ο Ιερός Χρυσόστομος. Αλλ΄έστω και ελλιπώς, κάτι θα μπορούσαμε να πούμε.
https://opaidagogos.blogspot.com/2024/11/blog-post_5.html

Φιλόλογος καθηγητής που δίδασκε το μάθημα των Θρησκευτικών (ως 2η ανάθεση λόγω έλλειψης Θεολόγου) ΤΕΘΗΚΕ σε ΑΡΓΙΑ όχι ως αποτέλεσμα κάποιας πειθαρχικής διαδικασίας αλλά γιατί ΕΤΣΙ αποφάσισε ο Υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης!
Βλέπετε ο εκπαιδευτικός τόλμησε -απαντώντας σε ερωτήματα μαθητών- να καταθέσει τις απόψεις Αγίων της Εκκλησίας μας για την Ομοφυλοφιλία. Χωρίς να διαστρεβλώσει τίποτε. Απλά είπε την αλήθεια.
Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, θεωρείται ο δημιουργός της θεολογίας της καθημερινής ζωής. Κι αυτό γιατί έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με την οικογένεια.
Ο Θεός, προγνωρίζοντας το τι θα επακολουθούσε μετά τη δημιουργία των ανθρώπων, τους έπλασε βιολογικά έτοιμους για γάμου κοινωνίαν, γιατί προγνώριζε την πτώση των πρωτοπλάστων και γι αυτό επινόησε το γάμο.
1. Βιογραφικά του Χρυσοστόμου
Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ιεράρχης με ασυνήθιστες πνευματικές ικανότητες, με ακατάβλητο ψυχικό σθένος και με πλούσια και εμφανή τα χαρίσματα της θείας Πρόνοιας ήταν επόμενο να διακριθεί ως εξέχουσα προσωπικότητα στη χορεία των μεγάλων πατέρων, που κοσμούν το στερέωμα της Εκκλησίας.


Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών (ΠΣΕ) δρ Jerry Pillay πραγματοποίησε στην Γενεύη ο Γενικός Γραμματέας της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας (ΔΣΟ), Μέλος της Βουλής των Ελλήνων, δρ Μάξιμος Χαρακόπουλος.
Ο επικεφαλής της ΔΣΟ ενημέρωσε τον Γ.Γ. του ΠΣΕ για την «Έκκληση της Θεσσαλονίκης για τις χριστιανικές αξίες» που συνυπέγραψε στο Διεθνές Πολιτικό Συνέδριο στην πρωτεύουσα της Μακεδονίας, τον Μάιο του 2024, με τους επικεφαλής της Διάσκεψη των Ευρωπαϊκών Εκκλησιών (CEC), της Επιτροπής των Επισκοπικών Διασκέψεων της Καθολικής Εκκλησίας στην ΕΕ (COMECE) και της οργάνωσης Together for Europe.
Ἀναγκαῖος ὁ ἔλεγχος
«Ἔλεγε γὰρ ὁ Ἰωάννης τῷ Ἡρῴδῃ ὅτι Οὐκ ἔξεστί σοι ἔχειν τὴν γυναῖκα τοῦ ἀδελφοῦ σου» (Μάρκ. 6,18)
Ὑπάρχουν ἑορτὲς μὲ πένθιμο χαρακτῆρα καὶ σ᾽ αὐτὲς ἐπιβάλλεται αὐστηρὴ νηστεία. Πρώτη, κορυφαία τῶν πενθίμων, εἶνε ἡ Μεγάλη Παρασκευή. Δεύτερη εἶνε ἡ 29η Αὐγούστου. Τὴ Μεγάλη Παρασκευὴ ἔχουμε τὸ μαρτυρικὸ τέλος τοῦ Θεανθρώπου, στὶς 29 Αὐγούστου ἔχουμε τὸ βίαιο τέλος τοῦ Προδρόμου, τοῦ Ἰωάννου τοῦ Βαπτιστοῦ.

Νεκτάριος Δαπέργολας
Στά καλά νέα τῶν ἡμερῶν δέν μπορεῖ βεβαίως νά μήν περιληφθεῖ ἡ προϊοῦσα κατάρρευση (ὄχι βεβαίως μέ τόν τρόπο πού τούς ἁρμόζει, ὅπως εἶπαν κάποιοι – γιατί πολύ ἁπλά ὁ τρόπος πού τούς ἁρμόζει εἶναι τό μπουντρούμιασμα γιά ἐσχάτη προδοσία – ἀλλά πάντως ἔστω μέ τρόπο ἠχηρό καί χαρακτηριστικό) τοῦ ψευτοαριστεροῦ βόθρου τῆς ἀντίχριστης λύσσας καί τῆς ἐθνομηδενιστικῆς ψύχωσης.

Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση
Στὴν ἐγκαταλελειμμένη ἐπαρχία, ποὺ μοιάζει μὲ ἔρημη χώρα, ἀφοῦ ὁ πληθυσμὸς ἔχει λιγοστέψει ἀνησυχητικά, οἱ κατὰ τόπους μητροπολίτες ἀντιμετωπίζουν δυσεπίλυτα προβλήματα, ὅπως εἶναι τὰ ἐφημεριακὰ κενά, ἡ συντήρηση τῶν ναῶν καὶ ἡ διαφύλαξη τῶν κειμηλίων ποὺ ὑπάρχουν, ἡ προστασία τῶν ἐξωκκλησίων καὶ τῶν ἐρειπωμένων μοναστηριῶν.
Μπορεί όντως η μάστιγα της woke ατζέντα να δέχθηκε ένα σοβαρότατο πλήγμα με την εκλογή Τραμπ στις ΗΠΑ, άλλα όσοι πανηγυρίζουν πιστεύοντας ότι θα εκμηδενιστεί αυτή η προπαγάνδα, πλανώνται πλάνην οικτράν.
Η woke κουλτούρα έχει μετατραπεί πλέον σε ένα άτυπο υπερ – κράτος που έχει εισχωρήσει στους αρμούς όλης – σχεδόν – της Δύσης και έχει παγιώσει σε μεγάλο βαθμό την επιρροή της.

Ὁ Μητροπολίτης Τσερκάσι Θεοδόσιος τραυματισμένος, μετὰ τὴν βιαίαν ἐπίθεσιν νεοναζιστῶν κατὰ πιστῶν καὶ ἱερωμένων.
Πιθανή μία ἀναγκαστική ἑνωποίησις τῆς Οὐκρανικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καί τῆς σχισματικῆς ψευδοεκκλησίας τοῦ Ἐπιφανίου Ντουμένκο
Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΝΕΑΣ ΔΙΑΙΡΕΣΕΙΣ ΕΙΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΝ
Μητροπολίτης Κιέβου Ὀνούφριος: «Ἡ πραγματική ἐκκλησιαστική πνευματική ἑνότητα εἶναι ἡ ἑνότητα μέ τόν Χριστό καί ἐν τῷ Χριστῷ»
Γράφει ὁ κ. Γεώργιος Τραμπούλης, Θεολόγος
Ὁ νέος Πατριάρχης Βουλγαρίας Δανιήλ, τόν περασμένο Αὔγουστο, μέ ἀφορμή τήν συμπλήρωση δέκα ἐτῶν ἀπό τήν ἐνθρόνιση τοῦ Μητροπολίτου Κιέβου Ὀνουφρίου, τόν χαρακτήρισε ὡς ἑνωτική καί εἰρηνοποιό προσωπικότητα· καί αὐτό τό ἀνέφερε γιά τήν προσπάθειά του γιά ἑνότητα καί εἰρήνη στήν Οὐκρανική Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, ἰδίως ἐν μέσῳ τῶν δύσκολων συνθηκῶν πού ἔχουν διαμορφωθῆ ἀφενός λόγω τῆς ἐμπόλεμης κατάστασης στήν Οὐκρανία, ἀφετέρου τῆς ἀντικανονικῆς ἀπόφασης τοῦ Πατριάρχη Βαρθλομαίου νά παρέμβη στά ἐσωτερικά μίας ἄλλης Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας. Τόν ρόλο αὐτό καλεῖται νά ἐπιβεβαιώση ὁ Μητροπολίτης Ὀνούφριος μετά τήν ψήφιση τοῦ νομοσχεδίου 8371, ἐξ αἰτίας τοῦ ὁποίου διακυβεύεται τό μέλλον τῆς κανονικῆς Ὀρθόδοξης Οὐκρανικῆς Ἐκκλησίας.
ΑΝΟΙΚΤΗ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΠΡΟΣ
ΕΠΙΣΚΟΠΟΝ ΓΡΗΓΟΡΙΟΝ – Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ
(Τίποτε το νεκρό επί
της Αγίας Τραπέζης –
Μία σύγκρισις)
ΜΕΡΟΣ Β΄
Σεβασμιώτατε
Σας γράφω (πάλι) όχι με αξιώσεις προσωπικού ύφους∙
αναφέρομαι στα σταθερά μεγέθη της Ορθόδοξης αλήθειας, φροντίζοντας για την
παρουσία μιας ακριβούς άρθρωσης των χαρισματικών θεολογικών νοημάτων των
Πατέρων και της Γραφής, γύρω από τον Τίμιο Σταυρό, τον Γολγοθά και το
Θυσιαστήριο (Αγία Τράπεζα). Θυσιαστήριο, Γολγοθάς και Σταυρός ορίζουν το
επίπεδο της θυσίας του Χριστού, στο οποίο επαναλαμβάνεται η απαράμιλλη, σωστική
θυσία του Χριστού.
Τίποτε το νεκρό (πνευματικά) επί της
Αγίας Τραπέζης.
Να σας θυμίσω, Σεβασμιώτατε, ότι Α) το Θυσιαστήριο
έχει αυτιά και ακούει: «θυσιαστήριον, θυσιαστήριον, τάδε λέγει Κύριος» (Γ΄ Βασιλ. 13,2).
Β) Έχει και στόμα: «Και ήκουσα του θυσιαστηρίου λέγοντος» (Αποκ. 16, 7) και επίσης,
Ὁ Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς ἀπευθύνεται στούς Σέρβους ἀδελφούς του
(Τό μήνυμά του εἶναι πανεπίκαιρο γιά ἐμᾶς τούς Ἕλληνες σήμερα)
Μή παροργίζουμε τήν φιλανθρωπία τοῦ Θεοῦ.
Ἡ καταστροφή μας ἦταν ἀναμενόμενη ἀφοῦ τά σχολεῖα μας ἦταν χωρίς πίστη στόν Θεό, οἱ πολιτικοί μας δέν ἦταν ἔντιμοι, ὁ στρατός μας δέν εἶχε πατριωτισμό καί οἱ κυβερνῆτες μας δέν εἶχαν τήν εὐλογία τοῦ Θεοῦ.
ΚΥΡΙΑΚΗ Η΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκᾶ 10, 25-37]
Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου
μὲ θέμα:
«Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΣΑΜΑΡΕΙΤΟΥ:Καὶ μόνη, ἀγαπητοί μου, ἡ παραβολὴ τοῦ καλοῦ Σαμαρείτου, ποὺ ἠκούσαμε σήμερα στὴν εὐαγγελικὴν περικοπήν, ἂν ἐγράφετο, μαζὶ μὲ τὴν ἄλλη παραβολὴ τοῦ ἀσώτου υἱοῦ, θὰ ἦτο ἀρκετὸ νὰ μᾶς δώσει ἕνα θαυμάσιο διάγραμμα τῆς πτώσεως τοῦ ἀνθρώπου, τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ καὶ τῆς σωτηρίας τοῦ ἀνθρώπου. Αὐτὸ τὸ βλέπομε ἰδίως σήμερα, ὅπου, ὅπως ἀναφέρεται, κάποιος ἄνθρωπος κατήρχετο ἀπὸ τὰ Ἱεροσόλυμα στὴν Ἰεριχώ, ποὺ γεωγραφικὰ ἡ Ἱερουσαλὴμ εἶναι ὑψηλοτέρα τῆς Ἰεριχοῦς. Ἡ Ἱερουσαλὴμ εἶναι ὁ τύπος τοῦ ἀρχεγόνου Παραδείσου· καὶ ἡ Ἰεριχὼ εἶναι ἡ γῆ τῆς ἀπαθλιώσεως καὶ τῆς ἀποστασίας. Ἡ πτῶσις εἰς τοὺς λῃστὰς δὲν εἶναι παρὰ ἡ πτῶσις τοῦ ἀνθρώπου στὰ χέρια τῶν δαιμόνων καὶ τῶν παθῶν. Ἀκόμα, ὁ ἱερεὺς καὶ ὁ Λευίτης ποὺ προσέρχονται, περνοῦν, παρέρχονται, ἀλλὰ δὲν δύνανται νὰ βοηθήσουν, εἶναι ὁ τελετουργικὸς νόμος, ὁ ἠθικὸς νόμος, ἂν θέλετε, ἀκόμη καὶ ἡ φιλοσοφία.
ΚΥΡΙΑΚΗ Η΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκᾶ 10,25-37]
Ο ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΣΑΜΑΡΕΙΤΗ
«Καὶ ἰδοὺ νομικὸς τΙς ἀνέστη ἐκπειράζων αὐτὸν καὶ λέγων· διδάσκαλε, τί ποιήσας ζωὴν αἰώνιον κληρονομήσω; (:Ἐκεῖ ποὺ κάθονταν, ἰδοὺ σηκώθηκε κάποιος νομοδιδάσκαλος γιὰ νὰ δοκιμάσει τὸν Χριστὸ καὶ νὰ ἀποδείξει ὅτι δὲν γνώριζε ὁ Ἰησοῦς τὸν νόμο καὶ Τοῦ εἶπε: ''Διδάσκαλε, ποιό ἔργο ἀρετῆς ἢ ποιά θυσία πρέπει νὰ κάνω γιὰ νὰ κληρονομήσω τὴ μακάρια καὶ αἰώνια ζωή;''). Ὁ δὲ εἶπεν πρὸς αὐτόν, Ἐν τῷ νόμῳ τί γέγραπται; πῶς ἀναγινώσκεις; ὁ δὲ ἀποκριθεὶς εἶπεν, Ἀγαπήσεις κύριον τὸν θεόν σου ἐξ ὅλης [τῆς] καρδίας σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ ψυχῇ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ ἰσχύϊ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ διανοίᾳ σου, καὶ τὸν πλησίον σου ὡς σεαυτόν
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
«Γνωρίζω δὲ ὑμῖν, ἀδελφοί, τὸ εὐαγγέλιον τὸ εὐαγγελισθὲν ὑπ' ἐμοῦ ὅτι οὐκ ἔστι κατὰ ἄνθρωπον· οὐδὲ γὰρ ἐγὼ παρὰ ἀνθρώπου παρέλαβον αὐτὸ οὔτε ἐδιδάχθην, ἀλλὰ δι' ἀποκαλύψεως ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ(:Σας γνωστοποιώ, λοιπόν, αδελφοί, ότι το Ευαγγέλιο που σας κήρυξα δεν αποτελεί ανθρώπινη επινόηση· διότι όχι μόνο οι υπόλοιποι απόστολοι, αλλά κι εγώ δεν το παρέλαβα ούτε το διδάχθηκα από κάποιον άνθρωπο, αλλά το παρέλαβα με αποκάλυψη του Θεού, ο Οποίος απευθείας μου φανέρωσε και μου αποκάλυψε τον Κύριο Ιησού)»[Γαλ.1,11-12].
Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου π. Ἰωάννου Κ. Διώτη, Θεολόγου- Δημοσιογράφου- Συγγραφέως - Ἐκδότου (ὅπως ἐτίμησεν αὐτὸν ἡ Ἀκαδημία Ἀθηνῶν)
Ἀνυπόφορος= ποὺ δὲν μπορεῖ κανείς νὰ τὸν ὑποφέρη, νὰ τὸν ἀνεχθῆ. Πρὸ ἀρκετοῦ χρόνου ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης π. Βαρθολομαῖος ἔκαμε μίαν ἐξοργιστικὴν δήλωσιν ὅτι ἡ ψευδοαυτοκεφαλία, τὴν ὁποίαν ἔδωκεν εἰς τὴν προσωπικήν του ἐν Κιέβῳ ψευδοεκκλησίαν ἀπὸ ἀχειροτονήτους, ἀναθεματισμένους, αὐτοχειροτονήτους καὶ σχισματικοὺς εἶναι ὁμοία μὲ τὰς ἄλλας ὑπαρχούσας αὐτοκεφαλίας.

Μία ακόμη επίδειξη δύναμης στη χώρα μας έκανε ο πρωθυπουργός της Αλβανίας Έντι Ράμα κατά την επίσκεψή του, χθες, 3 Νοεμβρίου, στη Θεσσαλονίκη. Πέρα από μάθημα «δημοκρατίας» θέλησε να μας δώσει και μαθήματα «ιστορίας», ορίζοντας ο ίδιος του, τι ανήκει στο παρελθόν και τι στο παρόν του ιστορικού γίγνεσθαι.

Το σκήνωμα του αγίου Νεκταρίου λίγες ώρες μετά την
κοίμηση του.