Κύριε Βουλευτά Χριστός Ανέστη,
Στις 9/5 η εκκλησιαστική
εφημερίδα των Πατρών ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΟΣ, δημοσίευσε άρθρο του βουλευτή Αχαΐας της ΝΔ
κ. Κατσανιώτη για τα προσφάτως τεκταινόμενα στο
χώρο της Εκκλησίας (όλο το άρθρο στο επισυναπτόμενο αρχείο ).
Διάβασα το άρθρο σας με τίτλο «Ας
διατηρήσουμε ακέραιη την πίστη μας κι ας εμπιστευθούμε τον Θεό» στην
εβδομαδιαία εκκλησιαστική εφημερίδα των
Πατρών ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΟΣ (9/5/2020). Επειδή
πήρα δημοσίως θέση στα προσφάτως τεκταινόμενα στο χώρο της Εκκλησίας μας με
αφορμή τον κορονοϊό, θεωρώ ότι τα γραφόμενά σας με αφορούν
προσωπικά και θα ήθελα να μου επιτρέψετε να τοποθετηθώ επί αυτών.
Αναφέρετε αρχικά κάποιες ανακρίβειες,
εσκεμμένα ή όχι εσείς το γνωρίζετε. Λέτε ότι η πολιτεία συζήτησε με την Ιερά
Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος και από κοινού ενημέρωσαν τον ορθόδοξο
ελληνικό λαό. Αυτή η τοποθέτηση περιέχει 2 ανακρίβειες.
Πρώτον η πολιτεία δεν συζήτησε ποτέ με
την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας, διότι την Ιερά Σύνοδο την αποτελεί το σύνολο των
Ιεραρχών (81 Μητροπολίτες) το οποίο ουδέποτε συνεκλήθη για να συζητήσει
το θέμα του κορονοϊού. Το θέμα του κορονοϊού συζητήθηκε από την ΔΙΣ (12
Μητροπολίτες) με την προσθήκη
κάποιων Ιεραρχών από Μητροπόλεις του
νομού Αττικής. Αντιλαμβάνεστε φαντάζομαι την τεράστια αριθμητική διαφορά
μεταξύ των 2 σχημάτων, που
δημιουργεί και θέμα εγκυρότητας μίας
απόφασης για ένα τόσο τεράστιας σημασίας θέμα.
Δεύτερον δεν υπήρξε από κοινού ενημέρωση
εκκλησίας-πολιτείας προς τον λαό. Λυπάμαι που αναγκάζομαι να σας υπενθυμίσω ότι
την απόφαση της ΔΙΣ
για τα μέτρα στους ναούς αναίρεσε με ένα tweet ο πρωθυπουργός μας.
Γράφετε κατόπιν ότι
«Ταυτόχρονα όμως εμφανίστηκαν και
«ζηλωτές» από το ίδιο το πλήρωμα της Εκκλησίας, υπέρμαχοι ακραίοι που έθεσαν
τον εγωισμό, ακόμα και την
προσωπική προβολή υπεράνω του εθνικού
συμφέροντος. Ως αποτέλεσμα, όλο αυτό το διάστημα, γινόμαστε μάρτυρες ετερόκλητων
θέσεων για το
ρόλο του εκκλησιασμού και της Θείας
Κοινωνίας. Βιώσαμε οργήλεις επιθέσεις εναντίον του κλήρου και των πιστών, αλλά
και πυρακτώδη «αντίσταση»,
δήθεν στο όνομα της πίστεως. Το πρώτο
είναι αναμενόμενο λαμβάνοντας υπόψιν την επιλογή της πολιτικοκοινωνικής
εκμετάλλευσης ακόμα και μίας
πανδημίας. Το δεύτερο, ανέδειξε το
έλλειμμα κατήχησης του πληρώματος της Εκκλησίας, το οποίο αφήνει πρόσφορο
έδαφος σε ορισμένους να
τοποθετηθούν διαστρεβλώνοντας το αληθινό
νόημα της πίστεώς μας. Αποτέλεσμα ένας ιδιότυπος πόλεμος χαρακωμάτων και
σύγχυση σε όσους
προσπαθούν να δουν τα δεδομένα ψύχραιμα».
Άρα συνοψίζοντας, κατά τα λεγόμενά σας,
όσοι από το πλήρωμα της Εκκλησίας (κληρικοί και λαϊκοί) αντέδρασαν στα
κυβερνητικά μέτρα που
αφορούσαν την λειτουργία των ναών αυτό το
διάστημα ήταν «ζηλωτές», «αντιστασιακοί», ακραίοι, με εγωισμό και τάση προβολής
υπεράνω του
εθνικού συμφέροντος και με έλλειμμα
κατήχησης.
Αν και μου είναι πολύ εύκολο, δεν θα
προβώ σε οποιαδήποτε αναίρεση των προσβλητικών χαρακτηρισμών σας αλλά και τις
γενικότερης τοποθέτησής
σας στο άρθρο σας. Και αυτό διότι –μακάρι
να κάνω λάθος- πιστεύω ότι δεν το αξίζετε αλλά και ούτε ειλικρινά σας
ενδιαφέρει η αλήθεια.
Εξάλλου θεωρώ ιδιαίτερη προσωπική τιμή
τέτοιους χαρακτηρισμούς, αφού προέρχονται από το μέλος α) ενός κόμματος που στο
απώτερο αλλά και το
πρόσφατο παρελθόν έχει ψηφίσει υπέρ
πλήθους αντιχριστιανικών νόμων και β) μίας κυβέρνησης που διατηρεί αυτούς τους
νόμους σε ισχύ, άρα και
υποστηρίζει.
Χαρακτηριστικά θα αναφέρω τον νόμο υπέρ
των εκτρώσεων με τον οποίο δολοφονούνται σωματικώς ετησίως δεκάδες χιλιάδες
ανυπεράσπιστα
αγέννητα παιδιά, όπως και των άρνηση της
κυβερνήσεως να εφαρμόσει τις αποφάσεις του ΣτΕ για το μάθημα των θρησκευτικών,
ενός μαθήματος που
αντί να ανορθώνει πνευματικά, δολοφονεί
ψυχικά τα παιδιά μας κατά την βασική τους σχολική εκπαίδευση.
Πρέπει επίσης να σας πω ότι η ιδιαίτερη
αυτή τιμή αυξάνει καθώς προέρχεται από ένα νέο χώρο (αυτό της πολιτικής), καθώς
τέτοιους χαρακτηρισμούς
συνήθως λαμβάναμε από τον δημοσιογραφικό
και εκκλησιαστικό χώρο.
Μετά τιμής,
Σπυρίδων Ζορμπαλάς
Μηχανικός Η/Υ (BSc. MSc.)
Πρώην μέλος της Αντιαιρετικής Επιτροπής
της Ι.Μ. Πατρών