Τρίτη 7 Μαρτίου 2023

Ο συγκινητικός επικήδειος του πατέρα του Κυπριανού το καλύτερο διδακτικό μνημόσυνο στους κεκοιμημένους της Τραγωδίας των Τεμπών -- "Συγχωρώ τους υπαίτιους"

 


ΕΝΑ ΚΡΙΝΟ στην μνήμη του  Κυπριανού  Παπαϊωάννου (οικ. Η)       
                    
Μνήμη Κυπριανού Παπαϊωάννου




Ο Κυπριανός ήταν καταδρομέας και ένας υπέροχος άνθρωπος και Έλληνας, αγαπούσε την πατρίδα του και αγωνίστηκε στη σύντομη επίγεια ζωή του, αφού ήταν μόλις εικοσιτριων ετών, για τη λευτεριά της κατεχόμενης Κύπρου μας!


«Να πάρουμε μια σταγόνα απ᾽ το αίμα σου να καθαρίσουμε το δικό μας,
να πάρουμε μια σταγόνα απ᾽ το αίμα σου να μπολιάσουμε το δικό μας,
να πάρουμε μια σταγόνα απ᾽ το αίμα σου να βάψουμε το δικό μας να μη μπορέσει πια ποτέ να το ξεθωριάσει ο φόβος....» !



Καλό Παράδεισο και Καλή Ανάσταση Κυπριανέ.

O Κυπριανός είχε αποφοιτήσει με άριστα από το Μουσικό Σχολείο Αμμοχώστου έχοντας ιδιαίτερη κλήση στη Βυζαντινή Μουσική. Πριν συνεχίσει τις σπουδές του στη Θεσσαλονίκη υπηρέτησε τη στρατιωτική του θητεία στις Δυνάμεις Καταδρομών. Σπούδαζε στη Νομική Σχολή του ΑΠΘ. Ο Κυπριανός ήταν το τρίτο παιδί της οικογένειας. Είχε ακόμα πέντε αδέλφια. Σήμερα στη κοινότητα Αυγόρου έγινε τρισάγιο στη μνήμη του από το νονό του, καθώς οι γονείς του είναι ακόμα στην Ελλάδα για να μεταφέρουν τη σορό.

                          




Θρήνος για τον φοιτητή, Κυπριανό Παπαϊωάννου από την Κύπροpapaiwannoy-2

 Ο συγκινητικός επικήδειος π. Χριστοδούλου  πατέρα του Κυπριανού. Φωνή ιερατικής συνειδήσεως προς τον Θεό 

Η κηδεία του Κυπριανού Παπαϊωάννου, που επέβαινε στη μοιραία επιβατική αμαξοστοιχία, τελέστηκε σήμερα στις 10 το πρωί στον Ιερό Ναό Αποστόλων Πέτρου και Παύλου στο Αυγόρου.

Σε κλίμα οδύνης, συγγενείς, φίλοι και πλήθος κόσμου, ντυμένοι στα λευκά, συγκεντρώθηκαν για να πουν το τελευταίο «αντίο» στον αδικοχαμένο Κυπριανό.

Την εξόδιο ακολουθία έψαλλαν ο πατέρας του πατήρ Χριστόδουλος και ο νονός του που είναι, επίσης, ιερέας.

Ο Κυπριανός Παπαϊωάννου ήταν ένας από τους φοιτητές που έχασαν τη ζωή τους στη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη με την Κύπρο, από την οποία καταγόταν, να θρηνεί τον χαμό του 23χρονου.

Όπως αποκάλυψε, μάλιστα, ο ιερέας πατέρας του στον επικήδειο που εκφώνησε στην κηδεία που τελέστηκε χθες, Δευτέρα, ο Κυπριανός ήταν προγραμματισμένο  ο γάμος του να πραγματοποιηθεί στις 27 Αυγούστου με την αγαπημένη του Χριστίνα.

Ο Ιερέας πατέρας του  αναφέρθηκε στις τελευταίες συνομιλίες που είχε με το παιδί του πριν τη μοιραία σύγκρουση. (απόσπασμα)

«"Τι θα κάνεις την Τυρινή γιε μου;" τον ρώτησα, "θα πάω με τη Χριστίνα μου στην Άνδρο για να προσευχηθούμε και να πάρουμε την ευλογία της Αγίας Μαρίνας" μου είπε. "Ευλογημένα να πάτε γιε μου, προσεκτικά, με το καλό να επιστρέψετε" του είπα εγώ» είπε αρχικά ο πατέρας του Κυπριανού αναφερόμενος στην τελευταία συνομιλία που είχε μαζί του με μηνύματα.

Το πρωί της μοιραίας Τρίτης (28/2) ο 23χρονος είπε στον πατέρα του ότι πέρασαν πολύ καλά στην Άνδρο με τον ίδιο να τον ρωτάει «πώς θα πας πίσω θεσσαλονίκη γιε μου, με αεροπλάνο ή τρένο;». «Θα πάω με το τρένο που είναι πιο φτηνό και θα διαβάζω στον δρόμο για να κερδίσω χρόνο γιατί όπως ξέρεις με περιμένουν υποχρεώσεις. Οι υποχρεώσεις ήταν ότι στις 27 Αυγούστου θα παντρευόταν με την αγαπημένη του Χριστίνα» συνέχισε στον επικήδειο ο  πατέρας του.

«Το μόνο που μπορούμε να υποσχεθούμε σε κάποιον είναι ότι θα είμαστε δίπλα σου αλλά τον τρόπο και τον χρόνο μπορεί να μας το πει ο παντοκράτωρ Κύριος. Τώρα ο Θεός είναι δίπλα σου γιε μου, δίπλα στην πολυμαρτυρική σορό σου αλλά και στην όλο φως ψυχή σου. Η Αγία Μαρίνα οι Άγιοι Απόστολοι, ο Απόστολος Βαρνάβας και η μάνα μας η Παναγία θα είναι μαζί σου λεβέντη μου» συνέχισε ο πατέρας του 23χρονου.

Ο ιερέας πατέρας του άτυχου φοιτητή αναφέρθηκε στο μουσικό ταλέντο του γιου του και περιέγραψε ό,τι συνέβη το μοιραίο βράδυ λέγοντας: «Τρίτη βράδυ 28 Φεβρουαρίου: ήρθε η μνηστή σου ανήσυχη ότι κάτι έχει συμβεί. Αχ αυτό το τρένο. Θέε μου βοήθα να μην έχει συμβεί κάτι σοβαρό, σκέφτηκα. Πατέρας είμαι, Θεέ μου έλεγα βοήθησε τους όλους αλλά πρόσεξε και τον γιο μου μην πάθει τίποτα, γιατί είμαι ιερέας».
papaiwannoy-arthroy© Παρέχεται από: Protothema.gr
===========================================
ΕΤΕΡΟΝ ΣΧΕΤΙΚΟ

Συγκλονίζει ο πατέρας του 23χρονου Κυπριανού

Ο π. Χριστόδουλος, ο πατέρας του 23χρονου Κυπριανού από το Αυγόρου, που έχασε τη ζωή του στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη μιλά σήμερα στο Mega και συγκλονίζει με με το μεγαλείο της ψυχής του.

«Είναι πολύ δύσκολο .. αλλά είναι αληθινό και η αλήθεια μας ελευθερώνει. Για εμένα δεν είναι δύσκολο; Για εμένα που τον έχω έναν λεβέντη 23 χρονών έτοιμο να τον παντρέψω, με τα όλα του και άνθρωπο που πρόσεχε την ζωή του τόσο πολύ, που δεν θυμάμαι μία φορά να διαφωνήσαμε σε κάτι.. Ένα φωτεινό πλάσμα που καταπιανόταν με τα πάντα. Ήταν φοιτητής Νομικής, ψάλτης, άριστος καταδρομέας και λάτρης της βυζαντινής μουσικής… Δεν άφησε Θεία Λειτουργία από βρέφος.  Ο Χριστός κυκλοφορούσε μέσα του» λέει συγκινημένος ο πατήρ Χριστόδουλος.

«Ο Κυπριανός θα παντρευόταν στις 27 Αυγούστουτην αγαπημένη του, Χριστίνα»

«Για να κάνεις γάμο μέσα στη Θεία Λειτουργία πρέπει και οι δύο να είναι αγνοί. Και περίμεναν… Είχε γνωρίσει μια καλή κοπέλα. Σπουδαία κοπέλα. Κι έκαναν έναν αγώνα να παντρευτούν αγνά και όμορφα. Παρθένοι και οι δύο. Και περίμεναν την ημέρα του γάμου, 27 Αυγούστου για να ενώσουν τις ζωές τους με τον Θεό και τους ανθρώπους», είπε ο πατέρας του φοιτητή.

Δύο κορώνες θα φορούσαν στην τελετή όπως είναι το έθιμο. Ταξίδεψαν μέχρι την Άνδρο για να ευλογήσουν τα στέφανα τους. Η Χριστίνα πήρε το αεροπλάνο για Κύπρο και ο Κυπριανός το τραίνο για Θεσσαλονίκη για να τελειώσει τις σπουδές του στην Νομική.

«Η Χριστίνα θα ερχόταν εδώ στην Κύπρο με αεροπλάνο και συμφώνησαν μόλις φτάσει, όποιος φτάσει πρώτος να πάρει τηλέφωνο τον άλλο. Παίρνει η Χριστίνα τηλέφωνο το βράδυ γύρω στις δώδεκα τον Κυπριανό, που ήρθε στην Κύπρο, και δεν απαντά. Έρχεται εδώ να με βρει, εγώ ήμουν ξύπνιος για να μου πει, δεν απαντά ο Κυπριανός και ανησυχώ».

«Ήταν ο αδελφός του εκεί. Έχω ακόμα έναν φοιτητή στην Ελλάδα τώρα. Τον περίμενε εκεί στα τρένα και με ενημέρωνε κάθε τόσο ότι ήρθε ένα λεωφορείο και δεν είναι μέσα ο Κυπριανός, μέχρι τα ξημερώματα» συνεχίζει ο τραγικός πατέρας.


Ο σορός του Κυπριανού ταυτοποιήθηκε το πρωί της Παρασκευής 3 Μαρτίου 2023… Το μόνο που ζητούσε ο ιερέας πατέρας του ήταν να τιμήσει την σορό του αδικοχαμένου γιου του.

«Εδώ στην Ελλάδα, δεν θα σου κρύψω ότι ένιωσα, ότι ο Γολγοθάς μου συνεχίζεται. Μέσα μου κατάλαβα ότι έφυγε ο Κυπριανός αλλά τουλάχιστον το σώμα του δεν μπορούσα να πιστέψω, ότι ένα σώμα το οποίο είχε τόσο Χριστό μέσα ότι ξαφνικά έγινε παρανάλωμα του πυρός, τουλάχιστον, λέω, το σώμα του Θεέ μου θέλω να το θάψω όπως του πρέπει», συμπλήρωσε ο πατήρ Χριστόδουλος.

«Τη σορό του παιδιού, εγώ τους έλεγα: «δώστε μου την όπως είναι, καμένος, καμένος, όπως είναι το θέλω ότι έμεινε να το θάψω, να τον περιποιηθώ εγώ ο ίδιος, όπως λέει η πίστη μας» γιατί το σώμα, παιδί μου είναι ιερό. Σκέψου να κυκλοφορεί ο Χριστός μέσα στο σώμα και εγώ το σώμα αυτό να μην το τιμήσω, σημαίνει ότι ατιμάζω τον Χριστό παιδί μου, που βαφτιστήκαμε στο όνομά Του».

Τα όσα φανέρωσε στον επικήδειο του γιου του που ο ίδιος τέλεσε σε κλίμα οδύνης… συγκλονίζουν: «Το πρόσωπό του μπορείτε να δείτε ότι έχει αρκετούς μώλωπες, αλλά είναι ολόκληρο το σώμα του. Εμάς μας έσκασαν εκεί ότι θα βρίσκαμε κάτι κομμάτια. Δεν μας το έδειξαν στην Ελλάδα, δεν το επέτρεψαν να το δούμε. Το είδαμε μετά».

«Δεν άφησε Θεία Λειτουργία από βρέφος. Η μάνα του και εγώ τον είχαμε κοντά στον Χριστό και μετά αυτός επέλεξε ο ίδιος στην εφηβεία του, στον στρατό του, όταν πήγε στη Θεσσαλονίκη να σπουδάσει νομικά ήταν μέσα… Ο Χριστός κυκλοφορούσε μέσα του. Δεν πίστεψα καμιά στιγμή ότι το σώμα του διαλύθηκε», είπε ο πατέρας του Κυπριανού.

Το προφητικό όνειρο του παππού του 23χρονου

Σύμφωνα με τον πατέρα του Κυπριανού, ο παππούς του 23χρονου, ιερές επίσης εξομολογήθηκε στον 23χρονο φοιτητή ένα όνειρο που έμελλε να είναι προφητικό: είδε την Χριστίνα να στεφανώνεται μία στήλη φωτός, σαν να προοικονομούσε όλα όσα έμελλαν να συμβούν…

«Ο παππούς είναι 87 χρονών αυτή τη στιγμή. Είναι ιερέας ο πατέρας μου. Κι έκανε προσευχή και τον φώναξε μια μέρα και του λέει «θα σου πω κάτι παιδί μου. Είδα τους γάμους σας με τη Χριστίνα. Και είδα τον παπά που στεφάνωνε τη Χριστίνα αλλά όταν γύρισε να στεφανώσει εσένα είδε να στεφανώνεται μια στήλη φωτός. Όχι εσύ» του λέει και «δεν ξέρω τι σημαίνει αυτό το πράγμα». Και φαίνεται ο παππούς – πέρσι το είδε αυτό το πράγμα – ήταν ανήσυχος ο Κυπριανός και μου το είπε», ανέφερε και συμπλήρωσε:

«Και του λέω «κοίταξε δεν μπορούσε εμείς να ξέρουμε». Ο παππούς βέβαια, εγώ ξέρω τον πατέρα μου ότι δεν μιλάει τυχαία.

Είδε αυτό το πράγμα και είχε και μια έγνοια και με ρωτούσε «θα γίνουν μπαμπά οι γάμοι; τι λέει ο παππούς;» Και του λέω «κοίταξε παιδί μου. Ό,τι είναι από τον Θεό θα γίνει». Και δεν παντρεύτηκε στην γη. Όμως, μπήκε μέσα στο φως…»