Κυριακή 26 Νοεμβρίου 2023

Εντυπωσιακός Κατηχητικός λόγος του Αγίου Ιακώβου του ''Με Συγχωρείτε''

Ὅσιος Ἰάκωβος ἐν Εὐβοίᾳ: «Τώρα, πάτερ μου, εἶσαι σωστὸς ἱερεὺς τοῦ Κυρίου, τώρα ἔχεις ὁλόκληρη τὴν θεία Χάρη ποὺ ἄφησες μαλλιὰ καὶ γένεια»!

Ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ βιβλίο «Ὁ Ὅσιος Ἰάκωβος», ἐκδόσεις «Ἑνωμένη Ῥωμηοσύνη», Θεσσαλονίκη, 2020.
Διήγηση: «Ἕνας ἔγγαμος ἱερεύς, ὅταν χειροτονήθηκε ἔκοβε τὰ μαλλιὰ καὶ τὰ γένεια. Εἶχε ὅμως καὶ ἐνοχή. Πῆγε, λοιπόν, στὸν π. Ἰάκωβο καὶ τὸν ρώτησε:
-Πειράζει, Γέροντα, ποὺ κόβω τὰ γένεια καὶ τὰ μαλλιά;
-Δὲν πειράζει, τέκνον μου, τοῦ ἀπάντησε, ἀλλὰ μὲ πολλὴ πίκρα ὁ Γέροντας.
»Ὁ ἱερεὺς ἐξέλαβε “τὸ δὲν πειράζει” σὰν “χίλιες φορὲς πειράζει” καὶ τὸ καλλιέργησε μέσα του. Ἔτσι ἄφησε γένεια καὶ μαλλιά. Τὰ μαλλιά, μάλιστα, τὰ ἔδενε μὲ μαῦρο κορδονάκι, εἶχαν μακρύνει καὶ δένονταν καλά. Σ᾿  ἕνα χρόνο περίπου, ξαναπῆγε μὲ τὴν οἰκογένειά του στὴν Μονή. Βλέπει τὸν π. Ἰάκωβο ἔξω ἀπ᾿ τὴν πύλη τῆς Μονῆς, μόλις κατέβηκαν ἀπ᾿ τὸ αὐτοκίνητο· ἀκούει τὸν Γέροντα:
-Καλωσόρισες, πάτερ μου, σὲ περίμενα.
»Βάζει ἐδαφιαία μετάνοια ὁ Γέροντας καὶ τοῦ ἀσπάσθηκε τὸ χέρι. Ὁ παπὰς τὰ ᾿χάσε.
-Τώρα, πάτερ μου, εἶσαι σωστὸς ἱερεὺς τοῦ Κυρίου, τώρα ἔχεις ὁλόκληρη... τὴν θεία Χάρη ποὺ ἄφησες μαλλιὰ καὶ γένεια.
-Μά, Γέροντα, τόσο σημαντικὸ εἶναι αὐτό...
-Μὲ συγχωρεῖς, πάτερ μου, ἡ Ἐκκλησία ἔχει τὰ Ἱερὰ καὶ τὰ Ὅσια. Μεγάλο κακὸ ὁ μοντερνισμός· θὰ καταστραφοῦμε χωρὶς νὰ τὸ καταλάβωμε. Θέλει πολλὴ προσευχή, πολλὴ ταπείνωση. Περάστε νὰ προσκυνήσετε τὸν Ὅσιο, βοήθειά σας».