
Είναι αξιοσημείωτο ότι ήδη από το 2022, μια νέα και σκανδαλώδης καινοτομία εμφανίστηκε σε ορισμένους Ιερούς Ναούς της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας (σε Ελλάδα και Κύπρο). Ο πρωτεργάτης Μητροπολίτης Περιστερίου Γρηγόριος στην Ελλάδα, μόλις ανέλαβε καθήκοντα, αμέσως ξεκίνησε τις καινοτομίες. Αυτό που μας προξένησε έκπληξη, ήταν ότι παρόμοια περιστατικά ακολούθησαν σχεδόν ταυτόχρονα και στην Κύπρο, ενώ η κακοδοξία αυτή γίνεται πια «συστηματική».
Δυστυχώς, στην Κύπρο, έχει παρατηρηθεί σε ορισμένες Εκκλησίες να έχουν απομακρύνει τον Εσταυρωμένο από το Ιερό Βήμα κατά την περίοδο 2022-2025. Οι ευσεβείς πιστοί, μόλις αντίκρισαν το φοβερό αυτό θέαμα, τα πνευματικά τους αισθητήρια αντέδρασαν και ζήτησαν εξηγήσεις από τους Ιερείς και Αρχιερείς. Οι δικαιολογίες που δοθηκαν ήταν και είναι ανεπαρκείς, με χροιά δυτικού ορθολογισμού και ουσιαστικά χωρίς θεολογική βάση. Η σιωπή ειδικά στην Λεμεσό, κρύβει ένα κοσμικό φόβο υπό τον «φόβο των ιουδαίων» και των «λευκών» διώξεων.
Όμως σήμερα, στις έσχατες μέρες, η καρδιά μας άλλο μας πληροφορεί, η ανορθόδοξη αυτή πράξη έχει άλλη διάσταση: αυτή του Οικουμενισμού, που επιδιώκει «συστηματικά» την αφαίρεση της ορθόδοξης παράδοσης, κομμάτι-κομμάτι από τους Ορθόδοξους Ιερούς Ναούς και την νόθευση της πίστης μας.
Αναδιπλώνεται μια περίτεχνη αλλοίωση της Αλήθειας, που θα πρέπει να προφυλαχθούμε: αυτή του «Χριστιανισμού Ξένου Σταυρού (χξστ)» όπως μας προειδοποίησαν και οι Άγιοι Πατέρες μας. Σήμερα βιώνουμε σταδιακά να απομακρύνεται, ο Εσταυρωμένος όπισθεν της Αγίας Τραπέζης και έπειτα τι έρχεται; απομάκρυνση και του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού επάνω από την Αγία Τράπεζα; Δυστυχώς αντικρίσαμε και δύο (2) τουλάχιστον τέτοια περιστατικά στην Λεμεσό.
Ώστε νέοι αθεόφοβοι εικονομάχοι αναδύονται στις μέρες μας! Διώκουν τον ίδιο τον Εσταυρωμένο Χριστό, τον Κύριο μας και Θεό μας, αλλά διώκουν και τα πιστά παιδιά Του, που επέλεξαν να υπερασπιστούν την παράδοση των πατέρων μας (Α’ Κορ. 1,23) και ομολογούν Χριστόν Εσταυρωμένο! (Β’ Θεσ. 2,15)
Τα επιχειρήματα απομάκρυνσης κατά το δοκούν είναι τόσο αλγεινά που δεν μπορούν καν να λεχθούν (μόνο δια του λόγου το αληθές: άλλοι μας είπαν ότι είναι είδωλο! άλλοι ότι τους εμποδίζει στον χώρο του Ιερού! άλλοι ότι είναι μια συνήθεια των τελευταίων 150 ετών μόνο! άλλοι ότι δεν είναι κάτι σοβαρό να ασχολούμαστε! κ.α.)
Δηλαδή καλοί μας αθεόφοβοι αδελφοί, τα 150 χρόνια δεν είναι αρκετά να αποτελούν παράδοση της Εκκλησίας μας; την παράδοση του Εσταυρωμένου δεν σας την παρέδωσαν οι σύγχρονοι Άγιοι Πατέρες μας; δεν λάβατε και εσείς την Ιεροσύνη σας υπό την όψη του Εσταυρωμένου Κυρίου μας επί του Ιερού Βήματος;
Ο Άγιος Παΐσιος μας πληροφορεί στα Σημεία των Καιρών το 1987 «…το αποπλανάν, ει δυνατόν, και τους εκλεκτούς (Μαρκ. 13) – Θα πλανεθούν, αυτοί που τα ερμηνεύουν με το μυαλό» και στους Λόγους Β’, Πνευματικής Ἀφύπνισης «Σήμερα προσπαθοῦν νά γκρεμίσουν τήν πίστη, γι’ αὐτό ἀφαιροῦν σιγά-σιγά ἀπό καμμιά πέτρα, γιά νά σωριασθεῖ τό οἰκοδόμημα τῆς πίστεως. Ὅλοι ὅμως εὐθυνόμαστε γιά τό γκρέμισμα αὐτό· ὄχι μόνον αὐτοί πού ἀφαιροῦν τίς πέτρες καί τό γκρεμίζουν, ἄλλα καί ὅσοι βλέπουμε νά γκρεμίζεται καί δέν προσπαθοῦμε νά τό ὑποστυλώσουμε».
Ο πατήρ Αθανάσιος Μυτιληναίος μας τονίζει ότι «όπως λέγει ο Ιερός Χρυσόστομος, η ασφάλεια της εκκλησίας είναι ο σταυρός, με μίαν όμως διαφορά. Οι πιστοί να προβάλλουν τον σταυρόν, την σταυρική ζωή και τη σταυρική θεολογία. Διότι αν εγώ απιστώ, δεν προβάλλω την σταυρική ζωή, αλλά την άνετη και την πλούσια, αν εγώ δεν προβάλλω την σταυρική θεολογία, αλλά μια θεολογία ξένη, αλλότρια, νόθη, δεν είμαι εγώ πιστός και τότε δεν μπορώ να λέγω ότι προβάλλω την εκκλησία. Προβάλλομαι εγώ. Η εκκλησία μένει πάντοτε η ίδια. Θα προβάλλω, λοιπόν, θα το πω δια τρίτη φορά, θα προβάλλω τον σταυρόν, που σημαίνει θα προβάλλω την σταυρική ζωή και την σταυρική θεολογία.»
Ο Εσταυρωμένος, όπισθεν της Αγίας Τραπέζης αποτελεί παράδοση της Εκκλησίας μας! Το επισημαίνουν οι Άγιοι Πατέρες μας, όπως ο Άγιος Συμεών από τον 15ο αιώνα, οπως ο Άγιος Νεκτάριος, Άγιος Ιάκωβος Τσαλίκης, Εφραίμ της Αριζόνα τον 21ο αιώνα, ενώ μόλις πρόσφατα τον Μάρτιο 2025 επικυρώθηκε και με επίσημη απόφαση της Διαρκής Ιεράς Συνόδου (ΔΙΣ) της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Ποιός μπορεί να τα αμφισβητήσει όλα αυτά; Δηλαδή όλοι αυτοί οι παλαιοί και σύγχρονοι πατέρες μας ήταν και αυτοί λάθος όπως υπονοείτε; Μη γένοιτο!
Μια απαραίτητη διασαφήνιση, ασφαλώς και άλλο είναι όταν σε μια μικρή Εκκλησία, λόγω περιορισμένου χώρου, ως εξαίρεση να μην έχει τον Εσταυρωμένο όπισθεν της Αγίας Τραπέζης, και άλλο όταν βρίσκεται ήδη ο Εσταυρωμένος εντός του Ιερού και κατά σύμπτωση; μετά το 2022 να Τον εκβάλουν από το πιο Ιερό μέρος του Ναού.
Ως πιστός λαός, δεν έχουμε άλλη επιλογή από την δίκαιη διαμαρτυρία και συλλογή υπογραφών ώστε να τεθεί το ζήτημα στην Ιερά Σύνοδο της Κύπρου, για την αποκατάσταση της τάξης όπως έγινε και στην Εκκλησία της Ελλάδας.
Κλείνοντας, θα μείνουμε στα πρόσφατα λόγια δύο Αρχιερέων της Εκκλησίας μας:
Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος «δεν χωρίζονται ο Σταυρός από τον Εσταυρωμένο, ούτε η Σταύρωση από την Ανάσταση, ενώ οι κακόδοξες διδασκαλίες που συνόδευσαν την απομάκρυνση του Εσταυρωμένου αποτελούν επιρροές από τη δυτική θεολογία»
Μητροπολίτης πρ. Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος «διά τῆς Ἀποφάσεως Ὑμῶν πρός ἀπομάκρυνσιν τοῦ Ἐσταυρωμένου ἐκ τοῦ Ἱεροῦ Βήματος διαπράττετε τά κάτωθι κανονικά ἀδικήματα, διά τά ὁποῖα καί καθίστασθε ἔνοχος:
α) Ἀλλοίωσις τῆς Ἐκκλησιαστικῆς ἡμῶν Παραδόσεως, καθ’ ὅσον ὁ Τίμιος Σταυρός εὑρίσκεται ἀπό αἰώνων εἰς τήν θέσιν αὐτήν, ἤτοι εἰς τό ἱερόν Βῆμα, καί εἰς ὅλα τά μήκη και τά πλάτη τοῦ Πλανήτου μας, ὅπου ὑπάρχουν Ναοί τῆς Ὀρθοδοξίας!
β) Ἀθέτησις καί καταπάτησις τῶν ὑποσχέσεων, τάς ὁποίας δεδώκαμεν κατά τήν ὥραν τῆς εἰς Ἀρχιερέα χειροτονίας μας, ὅτι δηλ. θά διατηρήσωμεν ἕκαστος τήν ἐκκλησιαστικήν Παράδοσιν «μηδέν προστιθείς, μηδέν ἀφαιρῶν, μηδέν μεταβάλλων, μήτε τῶν Δογμάτων, μήτε τῶν Παραδόσεων…»
γ) Σκανδαλισμός τῆς συνειδήσεως τῶν πιστῶν τῆς Ἐκκλησίας τέκνων.»
«Τά δημοσίως λεγόμενα καί πραττόμενα, δημοσίως νά ἐλέγχωνται» (ΕΠΕ 23, 393)
Ελάχιστοι εν Χριστώ πιστοί