Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2019

Σχέση Μικρού και Μεγάλου Αγιασμού κατά τους Κολλυβάδες και δη κατά τον Άγιο Αθανάσιο τον Πάριο


    Με τη ευκαιρία της μεγάλης δεσποτικής εορτής των Θεοφανείων και της κατ’ αυτήν τελέσεως του Μεγάλου Αγιασμού, επιθυμούμε ν’ αναφερθούμε στη σχέση αυτή του Μεγάλου, ως λέγεται, Αγιασμού, προς τον αποκαλούμενο Μικρό Αγιασμό, ο οποίος τελείται σε κάθε άλλη περίπτωση π.χ. Πρωτομηνιά, εγκαινισμούς οίκων, καταστημάτων κ. ά., με σκοπό να συμβάλλουμε στη αποφυγή των πολλών παρανοήσεων, αλλά και στην εξάλειψη των λανθασμένων απόψεων και εθιμικών διατάξεων σχετικά με τη σύγκριση των δύο Αγιασμών και την χρήση τους. Οδηγό σ’ αυτήν την προσπάθεια θα έχομε έναν από τους κυριώτερους εκπροσώπους της Φιλοκαλικής αναγέννησης του 18ου αιώνος, του κινήματος δηλ. των Κολλυβάδων, των Άγιο Αθανάσιο τον Πάριο, ο οποίος είχε ασχοληθεί με το θέμα εκτενώς.
Στην «Έκθεσή» του ο Άγιος Αθανάσιος, τονίζει ότι ο Μεγάλος Αγιασμός έχει α) Δύναμη λουτρού παλιγγενεσίας και β) τελείται μία φορά το χρόνο, κατά την εορτή των Θεοφανείων, ως συμβολική ανάμνηση της δωρεάς της Θείας αναγεννήσεως από τον Χριστό. (Εδώ πρέπει να σημειώσουμε, ότι και την παραμονή των Θεοφανείων επεκράτησε από πολύ νωρίς να τελείται ο Μεγάλος Αγιασμός για πρακτικούς κυρίως λόγους, αλλά και αυτή η τέλεση εντάσσεται στην εορτή των Θεοφανείων και κατά συνέπεια δεν θεωρείται ως δεύτερη και ανεξάρτητη).

Να φύγει. Η χολέρα.

Ο κίνδυνος να συνηθίσουμε το... τέρας

Ο κίνδυνος να συνηθίσουμε το... τέρας

Όταν συνηθίζουμε το τέρας, αρχίζουμε να του μοιάζουμε.


03/01/2019 13:16
                                                                                               Του Κωνσταντίνου Τριανταφυλλάκη

Προσπαθούν να μας πείσουν ότι ορισμένα αδιανόητα πράγματα που συμβαίνουν δεν είναι και τόσο... αδιανόητα.
Να αναφερθώ μόνο στα χθεσινά γεγονότα.
-Δεν είναι φοβερό και τρομερό να κυκλοφορεί ελεύθερος ο Κουφοντίνας στο Κέντρο της Αθήνας. Ακίνδυνος είναι! H δημοκρατία πρέπει να είναι μεγαλόψυχη!
-Πήρατε στα σοβαρά τον Κυρίτση που είπε ότι μπορεί να μη γίνουν εκλογές; Πλάκα κάνει ο άνθρωπος, δεν γίνονται αυτά τα πράγματα!
-Έλα τώρα, είπε ο Πολλάκης μια λέξη παραπάνω για τους δικαστές και τί έγινε; Μήπως κυβερνάει ο Πολλάκης;

Σταύρος Λάλας Ο Έλληνας που προδόθηκε απο τους πολιτικούς αλλά στις καρδιές των Ελλήνων είναι Ήρωας

«Εσύ, τελείωσες»: Τι απέγινε ο Έλληνας κατάσκοπος της CIA μόλις οι Αμερικάνοι έμαθαν ότι ήταν πράκτορας της ΕΥΠ

«Εσύ, τελείωσες»: Τι απέγινε ο Έλληνας κατάσκοπος της CIA μόλις οι Αμερικάνοι έμαθαν ότι ήταν πράκτορας της ΕΥΠ«Εσύ, τελείωσες»: Τι απέγινε ο Έλληνας κατάσκοπος της CIA μόλις οι Αμερικάνοι έμαθαν ότι ήταν πράκτορας της ΕΥΠ

Η Ελλάδα είχε για 16 χρόνια έναν δικό της άνθρωπο στην καρδιά της CIA. Όταν χρειάστηκε όμως να τον υποστηρίξει, έκανε ότι δεν τον... ήξερε
Θάνος ΙατρόπουλοςΦεβρουάριος του 1993. Το Σκοπιανό έχει εισέλθει στην τρίτη και πιο «καυτή» φάση του, δοκιμάζοντας περισσότερο από ποτέ τις αντοχές και τις ικανότητες της ελληνικής διπλωματίας. Στην Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Αθήνα, φτάνει ένα σήμα με πολύ σημαντικές πληροφορίες. Αποστολέας φαίνεται ως ο ίδιος ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζορτζ Μπους και δέκτης ο πρέσβης των Αμερικανών στην Ελλάδα, Μάικλ Σωτήρχος. Οι απόρρητες πληροφορίες όμως δεν μένουν μεταξύ των δύο ανδρών. Όπως και κάθε άλλο σήμα, εκείνη την εποχή, από τις ΗΠΑ προς τους διπλωματικούς εκπροσώπους της στην Ελλάδα, καταλήγει, μέσω ενός ανθρώπου, στα χέρια της ΕΥΠ.
Είναι ο άνθρωπος που επί 16 χρόνια τροφοδοτεί την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών και κατ’ επέκταση την Ελληνική πολιτική ηγεσία, με πολύτιμες πληροφορίες για την αμερικανική εξωτερική πολιτική στα Βαλκάνια, τις θέσεις και τον αριθμό των Τουρκικών Δυνάμεων στο Αιγαίο, στον Έβρο και σε ένα μεγάλο μέρος της τουρκικής επικράτειας.

Πρόκειται για τον Έλληνα πράκτορα Στιβ (ή Σταύρο) Λάλα, στέλεχος της CIA και διαβιβαστή της αμερικανικής πρεσβείας στην Αθήνα από το Δεκέμβριο του 1990.

Κοπή βασιλόπιτας Συλλόγου Φίλων Αγίου Όρους Φλώρινας ημέρα αυστηρής νηστείας Μήπως λειτουργούν σαν εχθροί του Αγίου Όρους κι όχι σαν φίλοι;



Νεκρή, τυπικά και νομικά, η «Συμφωνία των Πρεσπών» πριν ακόμα τεθεί σε ισχύ!


Γράφει ο Λεωνίδας Κουμάκης μέλος του ΙΗΑ 
Είναι πολύ εύκολο να φανταστεί κανείς τι θα συμβεί εάν αυτή η «Συμφωνία των Πρεσπών» τεθεί κάποτε σε ισχύ. Οι Σκοπιανοί, από τον Ιούνιο του 2018 που υπεγράφη η συμφωνία, δεν διστάζουν καθόλου να αποκαλύπτουν τις μελλοντικές τους προθέσεις χωρίς κανένα “φύλλο συκής”, χωρίς κανένα προβληματισμό μήπως και η Ελλάδα κάνει πίσω.
«Δεν υπάρχει άλλη Μακεδονία εκτός από τη δική μας», «Είμαστε Μακεδόνες», «Μιλάμε την Μακεδονική γλώσσα και κανείς δεν θα μας αμφισβητήσει ξανά», «Όσον αφορά τους «Μακεδόνες» σε Ελλάδα και Βουλγαρία, υπάρχουν πολλές πιθανότητες η μακεδονική γλώσσα να διδάσκεται στην Ελλάδα», «Τώρα έχουμε ευκαιρίες για τα παιδιά στη Ελλάδα να μάθουν την μακεδονική γλώσσα» – όλα αυτά και άλλα πολλά, από τον Ζόραν Ζάεφ, τον Σκοπιανό πρωθυπουργό που συνυπέγραψε αυτοπροσώπως την συμφωνία των Πρεσπών!

Πέμπτη 3 Ιανουαρίου 2019

Δουλικές δηλώσεις Σκλάβων Πολιορκημένων


 ΕΥΓΝΩΜΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ ΕΚΛΕΓΕΙΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ

 
Θά συμφωνῶ πάντοτε εἰς ὁτιδήποτε μοῦ λέτε γιά νά μή προκαλέσω πίκρα καί παραπικρασμό


Εὔγλωτος δουλικότης μικροῦ μηνύματος

Μικρό μήνυμα ἀποδοχῆς ἐκλογῆς τοῦ Ἱερωνύμου Νικολοπούλου. 5-10-18

«Μακαριώτατε, Σεβασμιώτατοι ἅγιοι Ἀρχιερεῖς
Εὐγνωμόνως ὑποδεχόμενος τήν γενομένη ἐκλογήν, αἰσθάνομαι βαθύτατα συγκινημένος, ἀλλά καί ὑποχρεωμένος στήν ἀγάπη σας. ...
Ἡ προσευχή μου πρός τόν Ἅγιο Θεό εἶναι, πρῶτον νά μήν ἀπογοητεύσω τόν ἴδιο τόν Ἅγιο Θεό, ἀλλά καί ὅλους ἐσᾶς πού γίνατε ὄργανά του καί ἐκφράσατε τό Θέλημά Του,
δέν θά ἤθελα νά πικράνω κανέναν ἀπό σᾶς στήν διακονία μου, δέν θά ἤθελα ποτέ νά διαψεύσω τίς ἐλπίδες καί τίς προσδοκίες πού τρέφετε ἐναποθέτοντας στά μικρά μου χέρια τήν διαποίμανσι μιᾶς τόσο ἱστορικῆς καί σπουδαίας Μητροπόλεως.
Καί δέν θά ἤθελα ἐπίσης ποτέ, ὡς μέλος τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος νά γίνω ἀφορμή εἴτε παραπικρασμοῦ ἤ ὁποιασδήποτε ἄλλης ἀναστολῆς τῆς προόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος....».  Ἀνάρτησις: https://www.youtube.com/watch?v=6jmqF7RjO9A

Σκλάβων βεβαίωσις

Εἶναι ἄξια προσοχῆς καί μελέτης τά πρῶτα λόγια τοῦ νεοψηφισθέντος Ἐπισκόπου κατά τήν ἀποδοχή τῆς ἐκλογῆς του.

Τους ΞΕΥΤΙΛΙΖΟΥΝ ακόμη και τα ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ! Επέστρεψαν χρήματα που τους έδωσε βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ διαμαρτυρόμενα για τη στάση του στο Σκοπιανό!



Ένα απίστευτο περιστατικό που δείχνει την πληγή που έχει αφήσει στην ελληνική κοινωνία η συμφωνία με τα Σκόπια εκτυλίχθηκε σήμερα; στα Γρεβενά.

Μετά τη Θεία Λειτουργία για το νέο έτος και την κοπή της βασιλόπιτας της Ι.Μ. Γρεβενών στον Ιερό Ναό της Ευαγγελιστρίας, παιδιά των κατηχητικών ομάδων του πνευματικού κέντρου της Μητρόπολης, κατά την αποχώρηση των πιστών τραγουδούσαν τα κάλαντα στον προαύλιο χώρο της εκκλησίας.

Εξερχόμενος ο βουλευτής Γρεβενών Χρήστος Μπγιάλας, όπως και πολλοί άλλοι επίσημοι, έριξε στο κουτί- κουμπαρά των παιδιών, 5 ευρώ για την ενίσχυση τους.

ΤΑ ΠΤΕΡΟΕΝΤΑ ΔΩΡΑ (1907) ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ



Ξένος τοῦ κόσμου καὶ τῆς σαρκός, κατῆλθε τὴν παραμονὴν ἀπὸ τὰ ὕψη, συστείλας τὰς πτέρυγας ὅπως τὰς κρύπτῃ, θεῖος ἄγγελος. Ἔφερε δῶρα ἀπὸ τὰ ἄνω βασίλεια διὰ νὰ φιλεύσῃ τοὺς κατοίκους τῆς πρωτευούσης. Ἦτον ὁ καλὸς ἄγγελος τῆς πόλεως.

Ἐκράτει εἰς τὴν χεῖρα ἓν ἄστρον καὶ ἐπὶ τοῦ στέρνου του ἔπαλλε ζωὴ καὶ δύναμις, καὶ ἀπὸ τὸ στόμα
του ἐξήρχετο πνοὴ θείας γαλήνης. Τὰ τρία ταῦτα δῶρα ἤθελε νὰ μεταδώσῃ εἰς ὅλους ὅσοι προθύμως τὰ δέχονται.

Ὁ Ἀλέξανδρος Παπαδιαμάντης

* Καληνύχτα κυρ Αλέξανδρε ...

Σαν σήμερα, στις 3 Ιανουαρίου 1911, έφυγε για την αιωνιότητα, ο «μεγάλος ζωγράφος των ταπεινών» κατά τον Κωστή Παλαμά, αυτός που βίωσε ««τῇ ταπεινώσει τὰ ὑψηλὰ τῇ πτωχείᾳ τὰ πλούσια...» κατά τον Άγγελο Σικελιανό, εκείνος για τον οποίο είπε ο Οδ. Ελύτης «ὅπου κι ἂν μᾶς βρίσκει τὸ κακὸ καὶ ὁ νοῦς μας θολώνει, νὰ μνημονεύουμε Διονύσιο Σολωμὸ καὶ Ἀλέξανδρο Παπαδιαμάντη», «ο πιο σημαντικός πεζογράφος της νέας ελληνικής λογοτεχνίας» κατά τον Γ. Σεφέρη, «ο μεγαλύτερος Έλληνας διηγηματογράφος» κατά τον Κώστα Βάρναλη, εκείνος που «έκοψε μόνον ολόχρυσα νομίσματα από το μεταλλείον της ψυχής του» κατά τον Γρ. Ξενόπουλο, εκείνος που δεν είναι «γραμματάνθρωπος, αλλά ποιητής», κατά τον Π. Νιρβάνα, ο «άγιος των ελληνικών γραμμάτων» για όλους όσοι προσεγγίζουν το μαγευτικό και μαγικό Σκιαθίτη. Εκείνος που ομολογεί «Τὸ ἐπ’ ἐμοί, ἐνόσω ζῶ καὶ ἀναπνέω καὶ σωφρονῶ, δεν θὰ παύσω πάντοτε, ἰδίως δὲ κατὰ τάς πανεκλάμπρους ταύτας ἡμέρας, να ὕμνῳ μετὰ λατρείας τὸν Χριστόν μου, να περιγράφω μετ΄ἔρωτος τὴν φύσιν καὶ να ζωγραφῶ μετὰ στοργῆς τὰ γνήσια ἑλληνικὰ ἤθη. Ἐὰν ἐπιλάθωμαί σου, Ἱερουσαλήμ, ἐπιλησθείη ἡ δεξιά μου, κολληθείη ἡ γλῶσσά μου τῷ λάρυγγί μου, ἐὰν οὐ μή σου μνησθῶ».

Ο Νίκος Δ. Τριανταφυλλόπουλος, φιλόλογος, υπέυθυνος για την κριτική έκδοση των «Απάντων» του Παπαδιαμάντη, περιγράφει στο κείμενο που ακολουθεί με φανταστικές, ωστόσο συγκινητικές πινελιές τις έσχατες στιγμές της εξόδου του. 


Ὄνειρον Ἀλεξάνδρου Παπαδιαμάντη, ἀμίσθου ἱεροψάλτου
Ὁ Ἀλέξανδρος Παπαδιαμάντης, υἱὸς τοῦ ἱερέως Ἀδαμαντίου Ἐμμανουήλ, διηγηματογράφος καὶ ἱεροψάλτης, ὠνειρεύθη τὴν νύκτα τῆς 2ας πρὸς 3ην Ἰανουαρίου 1911, εἰς τὴν Σκίαθον, ὅτι εὑρίσκετο εἰς τὰς Ἀθήνας, ἔλαβε δὲ σημείωμα τοῦ Βλ. Γαβριηλίδου, μὲ τὸ ὁποῖον ὁ διευθυντὴς τῆς «Ἀκροπόλεως» τὸν ἐκάλει νὰ περάσῃ τὸ

* 3 Ιανουαρίου 1950. "Σκάψε εκεί και θα βρείς αυτό που επιθυμείς"

Η «μάνα των πονεμένων» που ανακάλυψε το

σκήνωμα του Αγίου Εφραίμ

Θεωρείται το σημαντικότερο ίσως προσκύνημα της Αττικής. Η υπερχιλιετής ιστορία του (10ος αιώνας), που αναβλύζει Ορθοδοξία και πνευματικότητα στο πέρασμα των αιώνων, καθηλώνει ακόμα και τον πιο αδιάφορο επισκέπτη.

Εκεί μαρτύρησε ένας μεγάλος νεοφανής Άγιος της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας, ο Άγιος Εφραίμ.

Οι Οθωμανοί κατακτητές τον υπέβαλλαν σε πλήθος φρικτών βασανιστηρίων και στο τέλος τον κρέμασαν ανάποδα καρφώνοντάς τον με σουβλερά καρφιά σε μία μουριά, που διασώζεται στις ημέρες μας, στον περιβάλλοντα χώρο του μοναστηριού.

ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟ….ΜΑΣΟΝΟΣ Ο ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ; Μακαριότατε πως μπόρεσες και το έκανες αυτό…; Διαβάστε με τι τον τίμησαν… (ΦΩΤΟ)

O καλός πολίτης είναι ο ενημερωμένος πολίτης… Καλός Χριστιανός είναι ο ενημερωμένος Χριστιανός...
Ένα εντυπωσιακό ρεπορτάζ για τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο διαβάσαμε στην έγκριτη ιστοσελίδα sfairika.gr
archbishop_ieronimos
O καλός πολίτης είναι ο ενημερωμένος πολίτης…
Ένα εντυπωσιακό ρεπορτάζ για τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο διαβάσαμε στην έγκριτη ιστοσελίδα sfairika.gr
Η ομάδα του makeleio.gr το θεώρησε αρκετά απολιτικό.
Δεν το υιοθετούμε αλλά το προβάλουμε 
Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, θα πρέπει να γνωρίζουν ή επιτέλους να συνειδητοποιήσουν, ότι σε θέσεις Επισκόπων και Αρχιεπισκόπων, δεν ανεβαίνει (σχεδόν) κανείς, αν δεν έχει περάσει από τις Μασονικές Στοές.
Και ο Ιερώνυμος, δεν αποτελεί εξαίρεση.
ΟΛΕΣ ΟΙ ΜΑΣΣΟΝΙΚΕΣ ΣΤΟΕΣ, είναι κατασκευάσματα του μιαρού έθνους των εβραίοΣιωνιστών και οι έχοντες υψηλούς βαθμούς, δηλωνουν  απόλυτη πίστη στον Σατανά.

Αυτά τα επιγραμματικά, για να ξυπνάει ο λαός, και να γνωρίζει, ότι το αποκούμπι του στην Θρησκεία, είναι ολίγοι απλοί ιερείς και μοναχοί.
ieronymos
Οι σχέσεις του αρχιεπισκόπου κ. Ιερώνυμου με το Τάγμα των Ναϊτών χρονολογείται από… το 2009 την εποχή που τιμήθηκε με τον Αστέρα του Τάγματος των Ναϊτών και του απενεμήθη το σχετικό Δίπλωμα καθώς και επιταγή 1.000 δολαρίων ως πρώτη δόση για τα έργα επισκευής του Καθεδρικού Ναού.
Αυτό διαβάζουμε σε δημοσίευμα του εντύπου “Ναϊτικά Νέα”
Μάλιστα στο ίδιο δημοσίευμα διαβάζουμε ότι ο μακαριότατος έδωσε τον Νοέμβριο του 2009 εντολή στον μητροπολίτη Μαραθώνος κ. Μελίτωνα να παραστεί ως εκπρόσωπός του σε «Τελετή Περικοσμήσεως των Νέων Ιπποτών».
Διαβάζουμε λοιπόν στα Ναϊτικά Νέα (τεύχος 1-Ιανουάριος-Μάρτιος 2010), στην τέταρτη σελίδα (φωτο): (συνέχεια)
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ PATRIC E. REA ΜΕΓΑΛΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΤΑΓΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΤΩΝ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ ΣΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΟ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Κ.Κ ΙΕΡΩΝΥΜΟ ΤΟΝ Β’
115
«Στις 27 Νοεμβρίου, ημέρα Παρασκευή, ο Μέγας Διοικητής του Παγκοσμίου Τάγματος, Στρατηγός PATRIC E.REA, συνοδευόμενος από τον Μεγάλο Προκαθήμενο Σταμάτη Κοντογεώργη, τον Μεγάλο Καγκελάριο Δημήτριο Τζίμα, τον Διοικητή Αθηνών Στέλιο Κατσέλη και τον Υπεύθυνο Δημοσίων Σχέσεων Γεώργιο Παπαχρήστο, επισκέφθηκαν εθιμοτυπικώς τον Μακαριώτατο αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ.Ιερώνυμο τον Β’.»
Και παρακάτω διαβάζουμε:
«Ο Στρατηγός Μέγας Διοικητής ενημέρωσε τον Μακαριώτατο για το Διεθνές Τάγμα των Ιπποτών του ναού των Ιεροσολύμων, το φιλανθρωπικό έργο που επιτελεί και ανεπτύχθη η σύσφιξη των σχέσεων των δύο πλευρών.

Τέλος ο Στρατηγός Μέγας Διοικητής παρέδωσε στον Μακαριώτατο, το ποσό των 1.000 δολαρίων, σαν πρώτη δόση, για τη συμβολή του προσωπικά στα έργα επισκευής του Καθεδρικού Ναού Αθηνών.
Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος ευχαρίστησε τον Στρατηγό Μεγάλο Διοικητή για την ευγενική προσφορά. Έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον για το Τάγμα και έδωσε εντολή όπως κατά την Τελετή της Εθνικής Περικοσμήσεως των Νέων Ιπποτών την 28η Νοεμβρίου 2009, να παραστεί και τον εκπροσωπήσει ο Μητροπολίτης Μαραθώνος κ.κ.ΜΕΛΙΤΩΝ.
Στη συνέχεια έγινε η απονομή του ΑΣΤΕΡΑ του ΤΑΓΜΑΤΟΣ από τον Στρατηγό Μεγάλο Διοικητή προς τον Μακαριώτατο και ανεγνώσθη το σχετικό ΔΙΠΛΩΜΑ ΑΠΟΝΟΜΗΣ».

ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΥΠΟ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ – ΟΙ ΕΘΝΟΜΗΔΕΝΙΣΤΕΣ ΧΥΝΟΥΝ ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ ΣΤΑ ΜΥΑΛΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΩΝ!

«ΤΑ ΙΩΑΝΝΙΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ»! ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ – ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ ΓΙΑ ΔΙΑΜΕΛΙΣΜΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ


Οι Σλάβοι των Σκοπίων, απαίτησαν και πέτυχαν, να αλλάξουμε την ιστορία μας, αποκόπτοντας τις αναφορές για την Μακεδονία -αφού πλέον αυτοί είναι Μακεδόνες, με την υπογραφή Κοτζιά και Τσίπρα.

Όλα ξεκίνησαν με την ίδρυση μιας ελληνοαλβανικής Επιτροπής αναθεώρησης των ελληνοαλβανικών βιβλίων, εδώ και περισσότερο από 10 χρόνια.
Κατά διαστήματα, αυτή η άνευ δραστηριότητος Επιτροπή, υποτίθεται ότι επανενεργοποιείται, για να παρέλθει κάποιο διάστημα πάλι χωρίς παραγωγή έργου, και κάποια στιγμή να… επανενεργοποιηθεί. Πλήρης κοροϊδία δηλαδή, επειδή καθ’ όλο αυτό το διάστημα, τα αλβανικά σχολικά βιβλία βρίθουν ανθελληνικών παραγράφων.

Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2019

Ο Άγιος που προτίμησε τη σωτηρία των λίγων από την ευημερία των πολλών

Αποτέλεσμα εικόνας για ЗОТИК СИРОПИТАТЕЛЬ, КОНСТАНТИНОПОЛЬСКИЙ

Αποτέλεσμα εικόνας για ЗОТИК СИРОПИТАТЕЛЬ, КОНСТАНТИНОПОЛЬСКИЙ
  Ο Άγιoς Ζωτικός καταγόταν από ευγενή οικογένεια της  Ορθόδοξης Ρώμης. Επειδή διακρινόταν για την οξύνοιά του, ο Μ. Κωνσταντίνος τού ζήτησε να τον ακολουθήσει στη Νέα Ρώμη, την Κωνσταντινούπολη, πράγμα που συνέβη (330).

 Την εποχή εκείνη εμφανίστηκαν πολλοί λεπροί στη νέα πρωτεύουσα και επειδή σύμφωνα με τις αντιλήψεις της εποχής, η λέπρα θεωρούνταν μεταδοτική ασθένεια, ο αυτοκράτορας διέταξε να πνίγονται στη θάλασσα όσοι διαπιστωνόταν πως είχαν νοσήσει. Ο αυλικός όμως Ζωτικός με τίποτε δεν μπορούσε να ανεχθεί αυτό το μέτρο. Γι’ αυτό και έθεσε σε εφαρμογή ένα ευφυές σχέδιο για τη σωτηρία αυτών των δυστυχισμένων ανθρώπων.


Ζήτησα από το Θεό…





Να μου δώσει δύναμη…
Κι Αυτός μου έδωσε δυσκολίες για να τις ξεπεράσω.
Του ζήτησα σοφία…
Κι Αυτός μου έδωσε προβλήματα να μάθω να λύνω.
Του ζήτησα οικονομική άνεση…
Κι Αυτός μου έδωσε νου και ικανότητα να εργάζομαι.
Του ζήτησα θάρρος…
Κι Αυτός μου έδωσε κινδύνους να ξεπερνώ.

Του ζήτησα αγάπη…
Κι Αυτός μου έδωσε προβληματικά άτομα να βοηθώ.
Του ζήτησα χάρες…

Μετά τη Μακεδονία, πώς θα ξεπουλούσαν και τη Βόρειο Ήπειρο

Το Χρονικό μιας παρ’ ολίγον Εθνικής Τραγωδίας με την υπογραφή… Κοτζια

2018: Η χρονιά-σταθμός για το Βορειοηπειρωτικό ζήτημα 

Όταν το Υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδας ανακάλυψε πρόσφατα το βορειοηπειρωτικό ζήτημα, κανένας αρμόδιος ή μη του υπουργείου δεν μπορούσε να φανταστεί την πολυπλοκότητα του θέματος με πολλές νομικές και εθνικές προεκτάσεις. Ο φάκελος «Βορειοηπειρωτικό» παρέμεινε επί χρόνια ξεχασμένος στα υπόγεια του υπουργείου είτε από άγνοια είτε για ιδεολογικούς λόγους, και όσοι ελάχιστοι τολμούσαν να το αναφέρουν εισέπρατταν την απαξίωση και την περιφρόνηση των «αρμοδίων».

Της Αθηνάς Κρεμμύδα*
Χαρακτηριστικές και αντιπροσωπευτικές του τρόπου αντιμετώπισης των εθνικών μας θεμάτων, είναι βεβαίως και οι επιπόλαιες και ανεύθυνες δηλώσεις του πρώην υπουργού των εξωτερικών κ. Κοτζιά ο οποίος νόμιζε ότι μετά το «Μακεδονικό» θα έλυνε και το «Αλβανικό» πριν το καλοκαίρι ώστε να κάνει ξένοιαστες διακοπές.

Τρίτη 1 Ιανουαρίου 2019

Ὁ Μέγας Βασίλειος, ὁ ἄγρυπνος Ἐπίσκοπος, κατά τῶν αἱρέσεων.



Γράφει ὁ Φώτης Μιχαήλ, ἰατρός
Ὁ Μέγας Βασίλειος δέν εἶναι μονάχα ὁ Ἅγιος Ἱεράρχης τῆς ἀγάπης, τῶν θεοφώτιστων διδαχῶν, τῶν γραμμάτων καί τῶν ἐπιστημῶν, τῆς ἄσκησης καί τῆς ἀρετῆς. Εἶναι ταυτόχρονα καί ὁ τολμηρός ὁμολογητής τῆς Πίστεως, ὁ αὐστηρότατος διώκτης τῶν αἱρέσεων, ὁ ἄγρυπνος Ἐπίσκοπος, ὁ ὅντως ποιμήν.
Στά χρόνια τοῦ Μεγάλου Βασιλείου, ἠ Ἐκκλησία ταλανιζόταν ἀπό τήν διάδοση δύο κυρίως αἱρέσεων: Τοῦ Ἀρείου καί τοῦ Σαβελλίου. Ἡ αἵρεση τοῦ Ἀρείου εἶχε καταδικασθεῖ ἤδη ἀπό τήν πρώτη Οἰκουμενική Σύνοδο (325).Ἐντούτοις, κατά τά χρόνια τοῦ ἁγίου Μεγάλου Βασιλείου (330-379), οἱ ὁπαδοί τῶν κακοδοξιῶν τοῦ Ἀρείου εἶχαν τόσο πληθυνθεῖ, ὥστε κατάφεραν καί πῆραν στά χέρια τους τό σύνολο σχεδόν τῶν Ἱερῶν Ναῶν.

Ο Επίσκοπος κι ο Πρεσβύτερος (π. Γρηγόριος - Ηγούμενος Ιεράς Μονής Δοχειαρίου Αγίου Όρους)

Η θεία Λειτουργία αρχίζει με το «Ευλογημένη η βασιλεία του Πατρός και του Υιού και του αγίου Πνεύματος…» και ουχί με το «Ευλογημένη η δεσποτεία του επισκόπου τάδε».
Όσο πάμε και γερνούμε, άλλα πράγματα ακούμε κι άλλα πράγματα θωρούμε» (λαϊκή ρήση).


Ούτε θεολόγος είμαι ούτε εντρύφησα ιδιαίτερα στην Θεολογία. Με την βοήθεια του Θεού όμως, παρακολούθησα θεολογικά μαθήματα, και ακαδημαϊκά και εμπειρικά. Ολόκληρη η ακαδημαϊκή θεολογία προσεφέρετο στα Πανεπιστήμια περισσότερο ως επιστήμη παρά ως θρησκεία. Από τους Γεροντάδες μου έμαθα ότι η γνώση του Θεού επέρχεται από την τήρηση των εντολών του Θεού, όπως μας διδάσκει ο υψιπέτης της Θεολογίας Ιωάννης ο ευαγγελιστής, και ότι ο Χριστός δεν ήρθε να παραδώση στους ανθρώπους επιστήμη, αλλά τρόπο ζωής, για να γνωρίση ο άνθρωπος τον Θεό, σύμφωνα με τον όσιο Συμεών τον Νέο Θεολόγο, και μέχρι σήμερα στην ζωή μου προσπαθώ να ιχνηλατώ αυτές τις δύο υποδείξεις.
Τα ακαδημαϊκά συγγράμματα είχαν πληθώρα από παραπομπές δυτικών θεολόγων και ελάχιστες από τους Πατέρες της Εκκλησίας.

«Θεολογική» τραγωδία Αρχιερέως


ο Μητροπολ. Φλωρίνης υπεραμύνεται της εκκλησιαστικής τάξεως, την οποία όμως με τα επιχειρήματα που εκθέτει, δεν την στηρίζει στους Αποστολικούς και λοιπούς αγίους Πατέρας, αλλά στην νέα εκκλησιολογία του Μητροπολ. Περγάμου.
Αποτέλεσμα εικόνας για Μητροπόλεως Φλωρίνης
Γράφει ο μοναχός Παΐσιος Καρεώτης,  Καθηγητής Αθωνιάδος Σχολής
Σχετική εικόναΛύπη βαθυτάτη μας προεκάλεσε η δημοσίευσις προ ημερών, της εγκυκλίου εκ της Μητροπόλεως Φλωρίνης με αριθ. Πρωτ. 1151, την 27η Οκτωβρίου 2016. Ο Μητροπολ. Φλωρίνης κατηγορούμενος υπό κληρικού του επί Οικουμενισμώ και αναγνώρισιν των αποφάσεων της “συνόδου” του Κολυμπαρίου, υπ ᾽αυτού, και κατά συνέπειαν την μη μνημόνευσίν του, εξέδωσε αυτή την εγκύκλιο προς τους Ιεροκήρυκες, Ιερείς, Μοναχούς και προς όλον το Χριστεπώνυμον πλήρωμα της Μητροπόλεώς του (Βλέπε, aktines blogspot.gr/5 ΔΕΚΕΜΒΡ.).
Στην εγκύκλιο αυτή, προσπαθεί να επιχειρηματολογήση Θεολογικά υπερ της θέσεώς του ο Μητροπολίτης, και φτάνει – δυστυχώς – σε μία “θεολογική” τραγωδία, σε ένα “θεολογικό” ναυάγιο. Ενώ επικαλείται αόριστα μία προσεκτική μελέτη επί των “αποστολικών και λοιπών αγίων πατέρων”, τους κάνει ισοδύναμους και ισόκυρους μετά των “συγχρόνων…διδασκάλων της δογματικής θεολογίας”, οι οποίοι είναι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι και στο μεγαλύτερο ποσοστό προβληματικοί για την Εκκλησία, διότι εισάγουν αλλότριες διδασκαλίες. Ο κατ ᾽εξοχήν “σύγχρονος διδάσκαλος της δογματικής θεολογίας”, τον οποίον πλήρως αντιγράφει η εγκύκλιος, αλλά δεν τον αναφέρει ονομαστικά, είναι ο Μητροπολ. Περγάμου κ. Ιωάννης Ζηζιούλας, ο οποίος θα ηδύνατο να είναι ΥΠΟΔΙΚΟΣ ενώπιον Ορθοδόξου Γενικής Συνόδου για εισαγωγή αιρετικής Τριαδολογίας και Εκκλησιολογίας. Προσεχώς δημοσιεύεται ειδική μελέτη επ᾽ αυτού.
Εν πρώτοις ο Μητροπολ. Φλωρίνης υπεραμύνεται της εκκλησιαστικής τάξεως, την οποία όμως με τα επιχειρήματα που εκθέτει, δεν την στηρίζει στους Αποστολικούς και λοιπούς αγίους Πατέρας, αλλά στην νέα εκκλησιολογία του Μητροπολ. Περγάμου.

Μητροπολίτης Φλωρίνης: «…, Επιφανίου Κιέβου». Αναγνωρίζετε Σχισματικούς, Σεβασμιότατε;




ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ 30/12/2018

Σεβασμιότατε κ. Θεόκλητε, Χριστός ετέχθη.
Γίναμε όλοι μάρτυρες (μέσω διαδικτύου) της μνημονεύσεως του Επιφάνιου, ως «Αρχιεπισκόπου Κιέβου και πάσης Ουκρανίας» στην Αρχιερατική Θεία Λειτουργία που τελέστηκε στον Ιερό Ναό Αγίου Στεφάνου Πτολεμαΐδας, ανήμερα της εορτής του. Ευλόγως, έρχονται κάποια ερωτήματα στο μυαλό μας:
1ο) Σύμφωνα με την εκκλησιαστική τάξη της Ορθοδόξου Εκκλησίας, τους προκαθημένους των Εκκλησιών τους μνημονεύουν οι προκαθήμενοι της κάθε αυτοκέφαλης Εκκλησίας. Έτσι, από την Εκκλησία της Ελλάδος τους μνημονεύει ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, ο οποίος, όμως, ΔΕΝ μνημόνευσε τον Επιφάνιο, στην προχθεσινή Χριστουγεννιάτικη Θεία Λειτουργία. Εσείς γιατί τον μνημονεύσατε;

ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

Βασιλείου τοῦ Μεγάλου

ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

1 Ἰανουαρίου
Toῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αὐγουστίνου Καντιώτου
ΣΗΜΕΡΑ πρώτη Ἰανουαρίου δὲν εἶνε, ἀγαπητοί μου, μία ἑορτή· εἶνε τρεῖς ἑορτές. Ἡ μία εἶνε δεσποτική, τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ. Κατ᾽ αὐτὴν τὸ Θεῖο Βρέφος, ὅ­ταν συμ­πληρώθηκαν ὀκτὼ μέρες, ―κατὰ τὴν Ἰουδαϊ­κὴ παράδοσι, ποὺ ἰσχύει καὶ μέχρι σήμερα στὸ Ἰσραήλ― δέχθηκε τὴν λεγομένη πε­ριτομή, ποὺ ἀντιστοιχεῖ μὲ τὸ δικό μας βάπτισμα. Τὴν ἡμέρα αὐτὴ ἔλαβε τὸ ὄνομα «Ἰησοῦς» (Λουκ. 2,21), τὸ «ὄνομα τὸ ὑπὲρ πᾶν ὄνομα» (Φιλ. 2,9) ποὺ σημαί­­νει σωτήρ (Ματθ. 1,21), λυτρωτὴς ὁλοκλήρου τοῦ κόσμου. Τὸ ὄνομα αὐτὸ εἶνε τὸ γλυκύτερο καὶ δεσπόζει στὴν παγκό­σμιο ἱστορία. Τὸ ὄνομα αὐτό, ὅποιος τὸ τι­μᾷ καὶ τὸ ἐπικαλεῖται, παρά­δεισο ἔχει στὴν καρ­διά του· ὅποιος τὸ λησμονεῖ, κόλασι ἔχει· καὶ ὅ­ποιος τὸ βλαστημάει, εἶνε ἀν­άξιος νὰ ζῇ. Για­τὶ καὶ οἱ δαίμονες ἀκόμα τὸ φοβοῦνται. «Ἐν τῷ ὀνόματι Ἰησοῦ πᾶν γόνυ κάμψῃ ἐ­πουρανίων καὶ ἐπιγείων καὶ καταχθονίων, καὶ πᾶσα γλῶσσα ἐξομολογήσηται ὅτι Κύριος Ἰη­σοῦς Χριστὸς εἰς δόξαν Θεοῦ πατρός» (ἔ.ἀ. 2,10-11). Σήμερα ἀκόμα εἶνε καὶ ἑορτὴ ἑνὸς ἐκ­λεκτοῦ δούλου τοῦ Χριστοῦ, τοῦ οἰκουμενικοῦ φωστῆρος τῆς Ἐκκλησίας, τοῦ Μεγάλου Βασι­λείου. Καὶ τρίτον σήμερα εἶνε μιὰ ἑορτὴ ὄχι ἐκ­κλησιαστικὴ ἀλλὰ κοσμική, ἡ πρώτη τοῦ ἔτους. Λέω κοσμική, διότι κατὰ τὴν ὀρθόδοξο παράδο­σι τὸ ἐκκλησιαστικὸ ἔτος ἀρχίζει ὄχι τὴν πρώτη Ἰανουαρίου ἀλλὰ τὴν πρώτη Σεπτεμβρίου.
Τὸ θέμα μας ἐδῶ θὰ εἶνε ὁ Μέγας Βασίλειος.

Ο Μέγας Βασίλειος κι ο παραμορφωμένος Χριστιανισμός

Φώτης Κόντογλου 


(ἀπὸ τὸ Ἀσάλευτο Θεμέλιο, Ἀκρίτας 1996)

       Θέλω νὰ μιλήσω γιὰ τὸν ἅγιο Βασίλειο, ἀλλὰ νὰ μὴν πῶ τὰ συνηθισμένα ποὺ λένε ὅσοι γράφουνε γι᾿ αὐτὸν τὸν ἀληθινὰ Μέγαν ἅγιο. Προπάντων κάποιοι θεολόγοι φραγκοδιαβασμένοι, ποὺ δὲν τοὺς ἐνδιαφέρει σχεδὸν καθόλου ἡ ἁγιότητά του κ᾿ ἡ κατὰ Θεὸν σοφία του, ἀλλὰ ἡ «θύραθεν» σοφία του, ἡ γνώση ποὺ εἶχε στὰ ἑλληνικὰ γράμματα, στὴ ρητορικὴ καὶ στάλλα ἐφήμερα καὶ ἐξωτερικὰ στολίδια αὐτῆς τῆς βαθειᾶς ψυχῆς, λησμονώντας τί γράφει ὁ ἀπόστολος Παῦλος γιὰ τὴν κοσμικὴ σοφία, ποὺ τὴ λέγει «μωρίαν παρὰ τῷ Θεῷ».

Άγιος Βασίλειος ο Μέγας


Βίος και Πολιτεία του Αγίου Βασιλείου του Μεγάλου  


Ο Άγιος Βασίλειος, γεννημένος το 330μ.Χ. στη Νεοκαισάρεια του Πόντου από γονείς ευγενείς με δυνατό χριστιανικό φρόνημα, έμελλε να γίνει Μέγας πνευματικός διδάσκαλος και κορυφαίος θεολόγος και Πατέρας της Εκκλησίας, αφού η χριστιανική του ανατροφή και η πνευματική του πορεία τον οδήγησαν στην Θεία θεωρεία του Αγίου Ευαγγελίου, και στην αυστηρή ασκητική ζωή, παράλληλα με το ποιμαντικό, παιδαγωγικό και φιλανθρωπικό του έργο.

Μέγας Βασίλειος το Λιοντάρι του Χριστού


Αποτέλεσμα εικόνας για γρηγόριοσ ο θεολογοσΑποτέλεσμα εικόνας για μεγας βασίλειος
ΣΧΟΛΙΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ: Να δούμε  με προσοχή κάθε δευτερόλεπτο του βίντεο. Ας πάρουμε μαθήματα... εμείς πρώτα. Ας πάρουν μαθήματα και όσοι είναι μαζί μας. Αλλά ας διδαχθούν και οι απέναντι οι αιρετικοί... οι οικουμενιστές...
Στώμεν καλώς αδελφοί.
π. Φώτιος Βεζύνιας
http://salpismazois.blogspot.gr

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ:

Η Περιτομή του Κυρίου (1η Ιανουαρίου) του Κων/νου Α. Οικονόμου δασκάλου του 16ου Δ. Σχ. Λάρισας


Τριπλή εορτή σήμερα! Οι δύο από τις εορτές έχουν εκκλησιαστικό χαρακτήρα: η εορτή της περιτομής του Κυρίου μας, όπως και η εορτή και η μνήμη του Μεγάλου Βασιλείου. Κοντά σ’ αυτές υπάρχει και η πολιτική εορτή της ένάρξης του νέου έτους, η πρωτοχρονιά, που όμως κι αυτή προσλαμβάνει, μέσα στην Εκκλησία, πνευματικό χαρακτήρα. Ας δούμε όμως τι ήταν η περιτομή.
ΓΕΝΙΚΑ: Στην Αγία Γραφή περιτομή νοείται η αποκοπή του έξω άκρου του ανδρικού μορίου. Η πράξη αυτή ορίστηκε από το Θεό ως επισφράγισμα της συνθήκης Του με τον Αβραάμ. Οι πρώτοι που επεβλήθησαν σε περιτομή ήταν ο Αβραάμ και οι άρρενες της οικογένειάς του (Γέν. ιζ΄10-13). Η συνθήκη επαναλήφθηκε επί Μωυσέως, (Έξ. ιβ΄43,44). Έτσι, κατά τον ιουδαϊσμό, η περιτομή κατέστη επίσημη τελετή που εφαρμοζόταν σε κάθε αρσενικό τέκνο την όγδοη μέρα από γεννήσεώς του. Αυτήν την τελετή τηρούσαν επιμελώς οι Ισραηλίτες, πλην της περιόδου που περιφέρονταν στην έρημο του Σινά.

Μικρό αφιέρωμα στην εορτή της Περιτομής του Χριστού.

Απεικόνιση στο Μηνολόγιο του Βασιλείου B΄ (Βατικανό).

Περιτομή του Ιησού




Η Περιτομή του Ιησού αναφέρεται ως γεγονός στην επίγεια κατά σάρκα ζωή του Ιησού Χριστού, περισσότερο όμως κατ΄ εικασία εθιμικής και νομικής (θεοκρατικής) επιταγής. Τούτο αναφέρεται μόνο από έναν Ευαγγελιστή, τον Ευαγγελιστή Λουκά, ενώ οι άλλοι τρεις (Ματθαίος, Μάρκος και Ιωάννης) φέρονται να το αγνοούν. Ο Ευαγγελιστής Λουκάς αναφέρει την περιτομή αυτή μόνο ημερολογιακά, δηλαδή την 8η ημέρα από γεννήσεως, σύμφωνα με τον σχετικό εβραϊκό νόμο χωρίς όμως να προσδιορίσει ούτε τον τόπο, ούτε ποιος έκανε την περιτομή, ούτε το μέσον που χρησιμοποιήθηκε, που αποτελούν ιδιαίτερα σημαντικά στοιχεία στη ζωή ενός Ιουδαίου αφού τότε ονοματίζεται και ακολουθεί σχετική επί τούτου εορτή. Μνεία για τέτοια εορτή που ν΄ ακολούθησε της περιτομής του μικρού Ιησού δεν απαντάται σε κανένα ιερό κείμενο.

Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2018

Ακόμη και εάν το Ιερό Ευαγγέλιο δεν έλεγε τίποτε περί πορνείας…


images9_zps6ed4105d

Ο μακαριστός Γέροντας πάντοτε προέβαλλε ένα θαυμάσιο επιχείρημα για το ζήτημα της πορνείας και των προγαμιαίων σχέσεων.


– Έλεγε ότι πολλοί ισχυρίζονται ανοήτως ότι ο Χριστός δεν απαγορεύει τις προγαμιαίες σχέσεις. Βεβαίως και τις καταδικάζει ρητώς. Άλλοι άνθρωποι μάλιστα, χειροτερεύουν το πράγμα και ισχυρίζονται ότι και αυτές τις παρά φύσιν σχέσεις δεν τις κατακεραυνώνει το Ιερό Ευαγγέλιο.
– Ακόμη και εάν υποθέσουμε προς στιγμήν, εδίδασκε, ότι το Ιερό Ευαγγέλιο δεν εντέλλεται το «οὐ πορνεύσεις», όμως σημειώνει κάτι άλλο πιο αυστηρό από αυτό:
«᾿Ηκούσατε ὅτι ἐρρέθη τοῖς ἀρχαίοις, οὐ μοιχεύσεις. ᾿Εγὼ δὲ λέγω ὑμῖν ὅτι πᾶς ὁ βλέπων γυναῖκα πρὸς τὸ ἐπιθυμῆσαι αὐτὴν ἤδη ἐμοίχευσεν αὐτὴν ἐν τῇ καρδίᾳ αὐτοῦ.»( =ηκούσατε ότι ελέχθη από τον Μωσαϊκό Νόμο ου μοιχεύσεις. Εγώ δε σας λέγω ότι καθένας που κοιτάζει γυναίκα – εννοείται ή άνδρα- με σκοπό να επιθυμήση αυτή, ήδη εμοίχευσε μέσα εις την καρδία του) ( Ματθ. ε΄ 27-28 ) .
– Είναι δυνατόν να χαρακτηρίζη με τόσο βαρύ λόγο, κάτι τόσο «σύνηθες», ένα βλέμμα, μία σκέψι, και συγχρόνως να επιτρέπη τα βαρύτερα σαρκικά πάθη, ήτοι τις πορνείες, τις μοιχείες, τις ομοφυλ… κ. τ. λ.; Θα ήτο παράλογο να ισχυρισθούμε πως απαγορεύεται να κλέψης μία κότα από τον γείτονα, αλλά επιτρέπεται να του κλέψης όλο το κοπάδι με τα πρόβατα. Ή ότι απαγορεύεται να δώσης εις κάποιον μία σφαλιάρα, αλλά επιτρέπεται να τον φονεύσης!
– Ο Κύριος, εσυνέχιζε, μας προτρέπει να γίνωμε τέλειοι. Ακόμη και για τα πιο μικρά σαρκικά παραπτώματα, πρέπει να κάνουμε πνευματικόν αγώνα. Και από τα μεγάλα και βαρειά να φεύγουμε πολύ μακριά, όπως ο Ιωσήφ ο Πάγκαλος που έφυγε γυμνός για να μη πέση εις τη μοιχεία.

Από τη συμπεριφορά μας στο τέλος μένει η σκληρότης μας

επιφανιος θεοδωροπουλος3Συχνά ερωτούσαν τον Γέροντα με ενδιαφέρον να μας εξηγήση πώς ενεργούσε κατά τις περιπτώσεις εκείνες, όπου μικροαπατεώνες προσεπάθουν να αποσπάσουν διάφορα ποσά χρησιμοποιώντας πονηρά τεχνάσματα. Εκείνος φυσικά πολύ εύκολα με την οξύνοιά του αντελαμβάνετο τις πλεκτάνες, αλλά έπραττε το δέον.

– Φυσικά παιδί μου δίδω το βοήθημα, διότι δεν δύνασαι να παίζης με τη δυστυχία των πτωχών ανθρώπων. Δίδω ό,τι πρέπει ακόμη και εάν πρόκειται για επαγγελματία επαίτη. Εγώ κάνω το χρέος μου και ας κάνει εκείνος καλά με τον Θεό. Πόση δυστυχία πρέπει να έχη κανείς για να ζητά και να απλώνη το χέρι; Μόνο ο Θεός το γνωρίζει.
– Η σκληρότητά μας μένει σε αυτές τις περιπτώσεις σαν μια πικρή γεύσι εις τόσους φτωχούς αδελφούς μας.

Οι εξισλαμισμοί στη Βόρεια Ήπειρο και ο Νεκτάριος Τέρπος



Οι απόπειρες εξισλαμισμού της Βορείου Ηπείρου ήταν διαρκείς. Παρά το γεγονός αυτό ελληνικό στοιχείο εξακολουθεί να υπάρχει στην περιοχή και μάλιστα είναι έντονη η παρουσία του.

Οι εξισλαμισμοί και το παιδομάζωμα συνεχίζονται μέχρι τον ύστερο 18ο αιώνα στη δυτική Ελλάδα, την Ήπειρο και την Αλβανία και ο Κοσμάς Αιτωλός θα αναδειχθεί στον πρωτεργάτη της πάλης ενάντιά τους. Πρόδρομος και πνευματικός μέντοράς του, σχετικά άγνωστος στο ευρύτερο κοινό, υπήρξε ο Βορειοηπειρώτης ιερομόναχος από τη Μοσχόπολη, Νεκτάριος Τέρπος (γεννήθηκε μεταξύ 1675 και 1690 και απεβίωσε μεταξύ 1740 και 1741), τόσο με τη δράση του όσο και με τα βιβλία του. Ανάμεσά τους το Βιβλιάριον, καλούμενον Πίστις, το οποίο γνώρισε 12 εκδόσεις, μεταξύ 1732 και 1818.*

Ὁ Εὐαγγελισμός, τὰ Χριστούγεννα, ὁ διωγμὸς καὶ ἡ βρεφοκτονία, τὸ δικαίωμά μας.

Toῦ Βασίλειου Εὐσταθίου, Δρ. Φυσικοῦ, πτ. Θεολογίας (Τμ.Κοιν.Θ.ΕΚΠΑ) 
   Ὅταν ἡ Εὔα περιεργάστηκε τὸν ἀπαγορευμένο ἐλκυστικὸ καρπὸ καὶ ὑπάκουσε στὴν ἐπιθυμία της, τότε παρήκουσε στὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ καὶ παρέσυρε καὶ τὸν σύντροφό της νὰ τὴν μιμηθεῖ. Ἦταν βέβαια …δικαίωμά της. Ὅπως βέβαια ἦταν καὶ δικαίωμα τοῦ Θεοῦ στὴν συνέχεια νὰ τοὺς ἀφαιρέσει τὴν ἀνέκφραστη καὶ ἀτελεύτητη τρυφὴ τοῦ Παραδείσου. Δικά του δὲν ἦταν καὶ χαρισματικὰ δὲν τοὺς τὰ εἶχε δώσει; ("καὶ νῦν μή ποτε ἐκτείνῃ τὴν χεῖρα αὐτοῦ καὶ λάβῃ ἀπὸ τοῦ ξύλου τῆς ζωῆς καὶ φάγῃ καὶ ζήσεται εἰς τὸν αἰῶνα. καὶ ἐξαπέστειλεν αὐτὸν Κύριος ὁ Θεὸς ἐκ τοῦ παραδείσου τῆς τρυφῆς ἐργάζεσθαι τὴν γῆν, ἐξ ἧς ἐλήφθη.",  Γεν. 3,22-23). Τότε βέβαια ἀμέσως μετὰ τὸ λάθος τὸ κατάλαβαν καὶ μετὰ ἀπὸ χιλιάδων χρόνων δάκρυα μετανοίας ἀποκαταστάθηκαν μέσα στὸ ἄπειρο θεῖο ἔλεος.

Ανελέητος πόλεμος εναντίον του Χριστού

Σχετική ÎµÎ¹ÎºÏŒÎ½Î±Η θρησκεία του λαού είναι η Aνατολική Oρθόδοξη Eκκλησία του Xριστού. Η θρησκεία της ελίτ που δυναστεύει το έθνος είναι ο αντιχριστιανισμός. Η κυρίαρχη ιδεολογία, όπως παράγεται και αναπαράγεται, διαδίδεται και εμπεδώνεται από ισχνές αλλά δυναμικές και καλά δικτυωμένες μειονότητες, είναι ο μαχητικός αντιχριστιανισμός. Επί δεκαετίες η αγία πίστη μας, αυτή που κράτησε όρθιο τον Ελληνισμό τα χρόνια της σκλαβιάς στους μωαμεθανούς, συκοφαντείται, υβρίζεται, διώκεται από μια αγέλη συμπλεγματικών ως «αναχρονιστική» και «σκοταδιστική». Ο Χριστός, που ελευθέρωσε την ανθρωπότητα από τα δεσμά της σκλαβιάς και σήκωσε τον σταυρό του μαρτυρίου για να άρει από επάνω μας το βάρος της αμαρτίας, είναι ο στόχος των επιθέσεων των λεγεώνων που κυβερνούν τον κόσμο τούτο. Ουδείς άλλος θεωρείται αληθινός εχθρός από εκείνους…

Άγιος Ιωσήφ ο Μνήστωρ

ΑΓΙΟΣ ΙΩΣΗΦ Ο ΜΝΗΣΤΩΡ
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού
     Η Θεοτόκος επιτέλεσε την υψηλή Της υπηρεσία ως Μητέρα του Θεού, εν πολλοίς και με τη βοήθεια του Μνήστορα αγίου Ιωσήφ, ο οποίος αποτελεί ένα από τα κύρια πρόσωπα, τα οποία σχετίζονται με το άμεσο περιβάλλον του Κυρίου μας. Συνήθως το ιερό πρόσωπο του Ιωσήφ σκιάζεται από την ιερότατη προσωπικότητα της Παναγίας μας και γι’ αυτό ο βίος του είναι σχετικά ελάχιστα γνωστός.

Ο άγιος οσιομάρτυς Γεδεών (Καρακαληνός) ο Νέος ο εν Τυρνάβω (30/12/1818)

Ο Άγιος Οσιομάρτυς Γεδεών (Καρακαληνός) ο Νέος ο εν Τυρνάβω (30/12/1818)

Ο Νικόλαος, όπως αρχικά ονομαζόταν ο Άγιος, ήταν το πρώτο από τα οκτώ παιδιά του Αυγερινού και της Κυράτζας, γονέων ευσεβών που κατάγονταν από τα Κάπουρνα (Γλαφυρές Βόλου). Γεννήθηκε το 1766. Λόγω της φτώχειας της οικογένειας, ο Νικόλαος, δεκαετής, στάλθηκε σε ένα συγγενικό πρόσωπο στο Βελεστίνο που διατηρούσε παντοπωλείο, ενώ η υπόλοιπη οικογένεια εγκαταστάθηκε στο γειτονικό Γερμί (Ξερολίθι Βελεστίνου).
Ένας Οθωμανός του Βελεστίνου τον άρπαξε βίαια απ΄ το παντοπωλείο και τον έβαλε, δωδεκαετή όντα, να υπηρετεί το χαρέμι του. Όταν ο πατέρας του Οσίου αναζήτησε το γιο του στο σπίτι του Οθωμανού, διώχτηκε με τη δικαιολογία πως ο Νικόλαος επρόκειτο να περιτμηθεί. Σε σύντομο χρονικό διάστημα ο Νικόλαος πράγματι περιετμήθη και μετονομάστηκε Ιμπραήμ.

Σάββατο 29 Δεκεμβρίου 2018

Το αγγελικό τάγμα των Αγίων Νηπίων – τότε και σήμερα…

Η αναφορά του Αγίου Παϊσίου για τα νήπια που εσφάγισαν

Αποτέλεσμα εικόνας για αγια νηπια

29 Δεκεμβρίου: Άγια Νήπια (περίπου 14.000) που εσφάγισαν με διαταγή του Ηρώδη

Για τα άγια Νήπια, που θυσιάστηκαν χάριν του Θείου Βρέφους,ένα μικρό δοξολογικό αφιέρωμα-με την ευχή να πρεσβεύουν σε Εκείνο για όλα τα αθώα παιδιά, που ζουν στον σκληρό, σημερινό κόσμο…ας μην ξεχνάμε και τα αδέλφια μας στην Συρία.Πόσες μανούλες κλαίνε και σήμερα εκεί, πόσα παιδάκια θυσιάζονται στο βωμό του κέρδους και της κακίας…
Την μνήμην των παιδιών, που σκότωσε ο Ηρώδης τιμά 29 Δεκεμβρίου η Εκκλησία.Το ιστορικό του εγκλήματος το διηγείται ο Ευαγγελιστής: “ανείλε πάντας τους παίδας τους εν Βηθλεέμ και εν πάσι τοις ορίοις αυτής από διετούς και κατωτέρω…”.
Το απαίσιο έγκλημα μένει στην Ιστορία σαν ορόσημο της θέσεως του παιδιού στη ζωή πριν και μετά τον Χριστό.Η αγάπη προς το παιδί και η πρόνοια για την παιδική ηλικία είναι και τούτα προσφορά του Χριστιανισμού στον πολιτισμό των λαών.

Οἱ ἀπόντες τῶν Χριστουγέννων

Σχετική εικόνα

Οἱ ἀπόντες τῶν Χριστουγέννων

28 Δεκ 2018

Καί πάλι ἀπαγορεύσαμε στὸν Οὐρανό νά χτυπήση χαρμόσυνες καμπάνες τὰ Χριστούγεννα. Οἱ ἄγγελοι ἀπέσυραν τὴ χορωδία τους καὶ δὲν ἔψαλαν τὸν ἐπίκαιρο ὕμνο τους. Γιατί; Γιὰ τὶς ἀπουσίες στὴ γιορτὴ τῶν Χριστουγέννων, πού φυσικὰ ἦσαν πολὺ περισσότερες ἀπό τὶς παρουσίες. Ἀπουσίασαν πολλοὶ καὶ ἀπό τό εὐχάριστο τραπέζι τῆς Χριστουγεννιάτικης λειτουργίας καὶ ἀπό τό τραπέζι τῆς καθιερωμένης οἰκογενειακῆς πανδαισίας. Ἀπόντες: Ἀναρίθμητοι κοντεύουν νὰ γίνουν.

ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΡΧΟΜΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΣΤΗ ΓΗ

Τη Σάρκωση του Χριστού στη γη, ανέμενε μυστικά ολόκληρη η ανθρωπότητα



Ο σπερματικός λόγος των Χριστουγέννων

Ο αρχαίος κόσμος πριν την ενανθρώπηση του Χριστού στη γη το βράδυ των Χριστουγέννων - δε στερήθηκε φωτισμένων πνευμάτων που προσέγγισαν κατά Θεία παραχώρηση την Αλήθεια, αποδεικνύοντας ότι προϋπήρχε το Σχέδιο Σωτηρίας του Θεού και πως γι΄ αυτό ακριβώς δόθηκε ο σπερματικός λόγος (σπέρματα αληθείας και πληροφόρησης) σε διάφορα έθνη και λαούς (αφού όλοι εξ Αδάμ), σε ενάρετους ανθρώπους, σε ευσεβείς ερευνητές και φιλοσόφους, επειδή ακριβώς Θεός ο Πατήρ και αυτών...
Έτσι χαρακτηριστικά μέσα στην ιστορία αναφέρονται (τα περισσότερα από τα παρακάτω συγκλονιστικά στοιχεία αντλήθηκαν από σχετικές εκπομπές του Ραδιοφωνικού Σταθμού της Εκκλησίας της Ελλάδος 89,4 FM, Δεκέμβριος 2002 μ.Χ.):

Ο ΜΠΟΛΣΕΒΙΚΟΣ ΑΝΑΡΧΟΜΗΔΕΝΙΣΤΗΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΡΟΤΙΜΑΕΙ ΤΟΥΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΥΣ. ΔΕΝ ΕΥΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΕΧΘΑΝΕΤΑΙ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ.